1267119303 72
1304592034 63
1320651776 66
1342064765 59
1491955691 68

1. Geweldige locatie, alleen het eten valt mij elke keer tegen. Niet verfijnd, veel vet, weinig smaak. Heel jammer want ik vind het zo'n mooie plek, lekker buiten. Mooi aangekleed met bloemen, bankjes bij de waterkant. Ik hoop dat er een nieuwe chef komt, zodat de mooie plek ook echt lekker eten heeft.

2. Gezellig restaurant met zeer vriendelijk personeel. Prachtige locatie! Heerlijk gegeten. Ik kom hier zeker terug.

3. Wachttijden zijn onacceptabel. Hier voor het derde jaar op rij gegeten en voor de derde keer een te lange wachttijd - met kinderen. Laatste keer nota bene 1,5 uur zonder duidelijke verklaring. Vriendelijk personeel verder, maar tamelijk kansloos. Geen aanbeveling dus.

4. Vandaag weer eens even hierheen geweest. Het was gezellig druk. We aten: een pannenkoek met rozijnen en appel, deze was erg lekker, heel gul belegd met de rozijnen. En groentenkroketten met Waldkornbrood, de kroketten waren TOP!
    De bediening is vriendelijk op een rustige manier, want in sommige andere restaurants vind ik ze vaak erg overdreven, daar hou ik niet zo van. Het was een leuke uitstapje!

5. Onze ervaring was helaas niet zo positief. We zijn een tijd terug hier wezen eten. Normaal gesproken schrijf ik geen recensies maar nu lijkt het me we goed om te doen.
    - we moesten lang wachten >10 min voordat er drinken opgenomen werd en we deze ook kregen
    - voorgerecht viel tegen. Weinig smaak.
    - hoofdgerecht pannenkoek gekozen. Deze had ook weinig smaak en verder erg vet!
    - nagerecht leek een diepvries dessert te zijn.

Al met al geen positieve ervaring.

6. Prima eten voor die prijs, de bediening is vrijwel altijd goed en snel. Geen hoogstaande culinaire kaart, maar dat willen ze ook niet bieden.

7. Jarenlang waren wij vaste klant bij de Zijdewinde. We vonden het altijd erg fijn daar. Heerlijk eten en altijd lekker vers. Maar de laatste 2 keren waren al niet meer zo'n succes. Vandaag was het erg jammer.

We bestelden beiden een clubsandwich, maar we konden aan alles proeven dat het brood uit de vriezer kwam. De serveerster nam het goed op. Ze ging naar de kok en die vertelde inderdaad dat het brood uit de vriezer komt. De boterhammen waren nat en soppig en ultra plat. We hebben onze boterhammen teruggegeven en bestelden een puntje appeltaart, maar ook deze kwam uit de vriezer.

Buiten staan de tafeltjes half ingestort op het terras. Ik vind het zo jammer. Het was hier fantastisch. Het personeel is aardig, de ligging geweldig. Met een paar handelingen kan het hier weer geweldig zijn. Maar als het zo blijft gaan wij ook niet meer. Heel spijtig.

8. Een erg leuk restaurant, ook voor kids. Leuk gelegen, vriendelijk personeel en het eten is er heerlijk. Wij komen hier zeker vaker!

9. Na jaren weer een keer bij Zijdewinde gegeten. Om eerlijk te zijn, was de eerste keer dat wij hier aten geen pretje en was het dus behoorlijk tegen gevallen. Maar wow, Zijdewinde is zeker gepromoveerd!

Het eten en de service waren veel beter dan eerst, en de sfeer was nog steeds zo fijn als van tevoren. Lekker in de serre zitten eten met een mooi uitzicht op het meertje en de omgeving. Mooi bordje vol met eten gekregen en vrolijke bediening.

Zeker een aanrader! Duim omhoog.

10. Wij kwamen 5 minuten voor sluiting van de keuken binnen. Doch dat was zowel aan de service als kwaliteit van het eten niet te merken. Zeer goede prijs kwaliteit verhouding in een heel aangename omgeving en mooi gelegen in de natuur. Een aanrader.

11. Geweldig restaurant voor kinderen, prima prijs, gewoon goed!

12. Geweldig restaurant, mooi landelijk gelegen aan de Bemmelse dijk en aan een meertje. Veel rust en ruimte om je heen. Als je binnenkomt valt direct de ruime opzet en de strakke inrichting op. Mijn kinderen zijn dol op de speelhoek daar en als het mooi weer is kunnen ze buiten ook nog eens spelen!
    Houd wel in je achterhoofd dat dit een pannenkoekenrestaurant is. Bestel je vis of vlees dan krijg je kleine porties en deze zijn weinig fantasievol. Bestel je gewoon een pannenkoek, dan is het smullen geblazen! Dit is ook een erg leuk restaurant voor een uitgebreide lunch. Ze verkopen heerlijke broodjes en soepen.

13. Zojuist gegeten bij Zijdewinde. Een dramatische ervaring. Bij binnenkomst duurt het lang voordat er iemand de bestelling komt opnemen, vervolgens wachten we lang op ons drankje en de kaart. Het voorgerecht van mij valt tegen, dat van mijn vriendin is goed. Het hoofdgerecht, varkenshaas, is niet gaar, de bijgeserveerde friet is blank en papperig. De salade smakeloos. De friet wordt vernieuwd maar is weer niet goed. De irritatie begint naar een hoogtepunt te stijgen als ik de bediening aanspreek over de gang van zaken. Hij schiet meteen in de verdediging en doet het heel makkelijk af met 'vervelend'. We zijn er 2 uur geweest, hebben 2 drankjes gehad!?? Verder niemand gezien van de bediening.

14. Twee stukjes heerlijke jonge geitenkaas vooraf; jammer dat het drie stukjes waren en het derde stukje echt oud was. De pannenkoeken waren te hard gebakken en weinig fantasievol opgemaakt (Donkerbruine pannenkoek met een kwak rivierkreeftjes erop en dan dubbelgevouwen). Op zich niets mis mee, maar de inrichting doet vermoeden, dat er "mooiere" (hekel aan dat woord in deze context!) gerechten uit de keuken komen. Geen aanrader, alhoewel het mij door een chefkok is aangeraden...

15. Zeer fijn om bij Zijdewinde te eten, we haddden met 8 volwassen niets te klagen. Een zeer grote pluim voor ze.

16. Prettige sfeer.
    Vriendelijke bediening.
    Geen lange wachttijd.
    Eten prima, keurig bediend.
    Mede dank zij het prima weer een gezellige sfeer en
    zo te zien nog veel tafels gereserveerd.

17. Ik ben het eens de bediening is erg ongeorganiseerd, is duidelijk geen leiding. Moet erg lang wachten op mijn bestelling, De keuken is goed vooral het de gewone gerechten.

Smaakvol is wel eens anders geweest.

Ik vind het geen aanrader, komt er alleen als ik op vakantie ben in de buurt.

18. Branislav Tanner

Zaterdagavond hier gegeten. Parkeren geen probleem. Restaurant ziet er goed uit. Binnen erg ruim. Wij hadden een leuke tafel op het terras met zicht op het meertje. Bediening is erg ongeorganiseerd en er moet op alles lang gewacht worden, er worden ook bestellingen vergeten, JAMMER! Niemand van onze party bestelde een pannekoek gerecht. Kip saté had geen smaak, bijgeserveerde groente smaakte allemaal hetzelfde of het nu wortel of bonen was. Mijn pangafilet uit de oven was niet goed doorgegaard. Kipnuggets te vet evenals de geserveerde frites. Gamba's waren OK. Koffie is eveneens Prima. 2 uren later en 75 euro lichter verlaten wij Zijdewinde. Kortom: Teleurstellend en zeker geen aanrader :(

19. Heerlijk gegeten.! Zeer kind vriendelijk alleen beetje kleine kaart.

20. Erg lekker.

Een goede aanrader.

21. Weinig eten voor het geen wat je moet betalen.

Bediening alleen jonge meiden, met geen ervaring.

Hoofdgerechten zijn echt kinderhapjes.

Voor ons zeker geen twee keer.

22. Een geweldige ambiance met een goede kaart en kwaliteit.

Wij zijn trots dat deze zaak in onze gemeente is gevestigd.

Geniet ervan.

23. Vanavond hier gegeten met 4 volwassenen en 3 kinderen. (29-08-10)

Het had een traktatie voor onze vrienden moeten zijn, maar dat is het niet geworden. We hadden voor 17.30 uur gereserveerd en het begon al heel vervelend omdat de serveerster onze naam en reservering niet kon vinden. Toen we eenmaal zaten en onze bestelling hadden opgegeven begon het lange wachten. Toen kwam om half zeven ons voorgerecht(!), deze smaakte ons goed. De carpaccio en de soepen waren prima. Toen weer lang wachten op het hoofdgerecht. De pannekoek met gerookte zalm had veel te veel sla en weinig zalm en het lag er gewoon allemaal bovenop, de zalm was niet meegebakken of zo. De varkensmedaillons waren vreselijk taai en droog, gewoon bijna niet weg te krijgen. Dit hebben we gemeld bij de serveerster. Ze ging het doorgeven aan de keuken, maar wat hebben wij daaraan? Geen enkele compensatie. Ook kreeg ik geen bestek, daar moest ik echt om vragen. We hebben naar de kaart gevraagd voor een nagerecht; de kaart kwam wel maar niemand kwam onze bestelling opnemen. Ook bleven de diverse schalen en half leeggegeten borden op onze tafel staan, niets werd fatsoenlijk afgeruimd. Uiteindelijk ben ik gaan afrekenen en heb ik al onze klachten gemeld. Er volgde geen fatsoenlijk excuus en ook geen compensatie. De porties waren trouwens zo klein dat ik met trek om 20.00 (!) uur de deur uitging.

Echt schandalig, wij komen hier niet meer.

24. hannelorus

Onze ervaring is positief, lekker eten, prachtige ambiance, ruim opgezet, prachtige buitenlocatie, perfect voor gezinnen.

Wij komen hier veel te vaak ;-)

25. Heerlijk gegeten weer.

Mooie nieuwe menukaart met veel nieuwe gerechten en speciale aanbiedingen.

Steeds weer genieten als we daar gaan eten.

Ga zo door.

Groetjes Greet en Rens uit Oosterhout.

26. Mijn ervaring bij restaurant Zijdewinde was erg goed. Wat een prachtige locatie.

We werden enthousiast ontvangen door de bediening en naar onze plek gebracht. Daar kregen we snel onze drankjes en konden we onze keuze al doorgeven. Het voorgerecht 'carpaccio' was heerlijk, met zelfgemaakte pesto. De soepen waren ook erg lekker en op een goede temperatuur. Mijn hoofdgerecht, gebakken zalm was heerlijk. Ook mijn man en kinderen vonden de pannenkoeken erg lekker. We werden elke keer vriendelijk geholpen en kregen ons eten op tijd.

Wij komen hier snel terug!

27. Een aantal weken geleden hier gegeten en we komen hier niet meer terug! We zijn er met zijn vijven wezen eten.
    Van de voorgerechten was de soep lauw en de carpaccio waterig. Alleen de geitenkaassalade was lekker, al was deze wel heel erg eenvoudig.
    Maar toen kwamen de hoofdgerechten. De garnalen waren niet helemaal gaar. Maar het ergste was de biefstuk, die volgens mij geen biefstuk was, maar sucadelap of zo. Ontzettend pezig, taai en niet rood zoals besteld.
    Uiteraard hebben we dit meteen gemeld aan de serveerster, zij zou het doorgeven aan de keuken. Ze kwam niet terug, bij het afruimen hebben we de klacht nog een keer doorgegeven. Reactie van deze serveerster: "Wat vervelend".....
    Zelf komend uit de horeca, had ik toch iets meer service verwacht óf de biefstuk verruilen voor een nieuwe óf een gratis drankje van het huis. Geen van beiden gebeurden!
    Niet echt gastvrij, dus.
    Erg jammer, want het restaurant is erg kindvriendelijk en zit op een mooie plek. Dus wij eten er niet meer, alleen nog maar een drankje op het terras.