Het Wapen in Bemmel

Als je écht lekker wilt eten.

Wij beschikken over 30 eigen parkeerplaatsen, en rondom in Bemmel Centrum is het overal gratis, maar wel met parkeerkaart parkeren.

2 minuten lopen vanaf bushalte lijn 300 naar Het Wapen.

Uitzonderingen

Gesloten

• 31 dec t/m 4 jan

Dit jaar bestaan we 5 jaar en hebben we tal van leuke acties in Het Wapen. Ook krijgen wij een nieuwe fotowand. Houd onze facbookpagina goed in de gaten om op de hoogte te blijven dit komende jubileum jaar.
www.facebook.com/hetwapenbemmel
Bekijk onze winter kaart. Of maak gebruik van ons nieuwe Weekmenu van € 32,50. Onze chefkok heeft een keuze gemaakt van de beste groenten, vlees en lekkerste vis. Voor de mannen hebben we nu ongeveer 14 verschillende bieren op de kaart en een ruim nieuw assortiment aan Wiskey's. Ook 's avonds is het gezellig zitten. Keuze uit een geweldig assortiment bieren, maar ook onze bitterballen zijn inmiddels wereldberoemd in Bemmel. Genieten maar. De kaart kun je doorlezen op deze site of kijk op www.hetwapen.com. Kom gewoon een keer aan en proef de sfeer en iets van de menukaart. Tot ziens bij Het Wapen. Reserveren? 0481-459943. Een culinaire groet van Het Wapen-team.

• Rookruimte

1429611973 90
1439820851 92

1. Nico Lucassen

Prima avond gehad.
    Ook mijn collega s hebben het heel goed ervaren👍

2. Guus Bruijn

Heerlijk gegeten in een gezellige sfeer. Personeel is top!

3. Margriet Damen -Lubberink

Een sfeervol restaurant, met uitstekende bediening en een topkok!

4. Heerlijk gegeten. Was gezellig.

5. Duurde best lang voordat de bestelling werd opgenomen. Eten was lekker alleen de champignonsaus bij het vlees was erg weinig en er had wat meer garnituur bij mogen zitten. Klein schaaltje salade en klein schaaltje met 2 stoofperen voor 4 personen was erg weinig. Friet was voldoende

6. Elke keer als ik bij het wapen ga dineren of lunchen is het een feestje. Vriendelijk en klantgericht personeel. Het eten is elke keer weer een feestje.
    Kom snel weer voor een hapje en drankje!

7. Angelique

Vanavond gegeten bij het wapen gezin met 4 personen.
    Bediening is zeer attent, vriendelijk en niet opdringerig. Aandacht voor kinderen opvallend leuk. Vandaag een nieuwe kaart en we hebben allemaal genoten van de verrassende combinaties. De borden zagen er bij iedereen zeer verzorgd en smakelijk uit.
    Eten bij Het Wapen is behalve gezellig ook van goede kwaliteit. Voor herhaling vatbaar!!

8. In ons gezelschap van 10 personen bevonden zich vijf vegetariërs die slechts één keuze hadden: een linzenburger. De smaak van de burger was matig, het fabrieksbroodje enorm groot, er lagen wat blaadjes sla tussen te verslappen en een grote laag (zoete!) tomatenketchup uit een fles.
    Naast de burger een bergje frites, die vlak van smaak waren.
    Na de maaltijd zag ik op alle borden veel restanten liggen.
    De bediening was vriendelijk en attent maar dit eten: gruwelijk slecht.
    De mosterdsoep vooraf smaakte zoals hij overal smaakt: hoog op smaak, met andere woorden: erg zout. En zout is de goedkoopste en makkelijkste smaakmaker.
    Sorry, maar iets beters kan ik er niet van maken.
    Tot slot: waarom krijgt de gast vóórdat hij drank bestelt, niet eerst de prijslijst te zien? Dat is toch verplicht volgens de economische wetten?

9. Thea Maassen

We hebben een gezellige avond gehad, en het eten was lekker.

10. van Moolenbroek

Zaterdag met de kinderen bij Het Wapen in Bemmel gegeten. We komen hier vaker. We vinden het steeds aangenaam om er te eten en te drinken. Vriendelijk personeel, lekkere afwisselende kaart. Ook de kinderen krijgen aandacht.

11. chris graven

De keuze uit het menu vonden wij beperkt, maar wat wij uitgekozen hadden was lekker en voor ons voldoende, wij komen zeker een keer terug.

12. Wendy jansen wigman

Lekker eten, goede sfeer en service.

13. Mariëtte van Os-Vermaak

Super lekker gegeten in een gezellig restaurant.
    Voor herhaling vatbaar. 😊

14. Wim cornelissen

Gezellige tent. Eten was helaas niet goed. Te weinig smaak, en de asperges en witlof te gaar. Zeker niet voor herhaling vatbaar.

15. Geweldige dag gehad met mijn zussen. Heerlijk geluncht! Sfeer is heel goed en gezellig, we hebben er drie uur gezeten op ons gemak. Eerst soep vooraf daarna allemaal voor de lunch wat anders, maar alles was top en meer dan genoeg. Obers heel gezellig en hadden het goed door dat we daar gezellig zaten te kletsen. En natuurlijk een heerlijk wijntje dronken. Je wordt er echt niet weggekeken, echt een aanrader!! Nogmaals het was top!!
    Bedankt ook namens mijn zussen.

16. We waren vanavond voor het eerst met vrienden die hier voor het eerst kwamen, de sfeer in het restaurant vonden ze prachtig, echter het welkom heten en ons naar een tafeltje begeleiden was er helaas niet bij.. gaan jullie daar maar zitten werd ons medegedeeld.
    Voorgerechten waren prima, hoofdgerecht wat matig, het mandje frieten was niet zoals we gewend waren, erg blank / niet (door)-gebakken en het karafje water hebben we gemist!!
    Bij het afrekenen later op de avond, liepen we van tafel naar de uitgang zonder dat we ook maar werden aangekeken en/of toegesproken..... jammer, hier missen we zeker nog een stukje klantvriendelijkheid.
    Als het op dat moment nog erg druk was dan kunnen we dat een beetje begrijpen, maar dat was niet het geval, de bediening had het vooral erg gezellig met elkaar.
    Hier ligt zeker nog een verbeter puntje zodat we een volgende keer weer wat betere cijfertjes kunnen geven.
    Doe hier jullie voordeel mee, tot een volgende keer.

17. M.J. de Waal

Ontvangst was erg prettig.
    Er waren toch wat minpuntjes, reden waarom ik lang getwijfeld heb om te reageren. Na de opmerking van mijn vrouw dat de soep erg zout was, werd dit afgedaan met de opmerking ik zal het doorgeven. Tja, ik had een meer meelevende opmerking verwacht. Ook de koffie was erg waterig, jammer. We vonden de verhouding kwaliteit, prijs erg uit elkaar liggen. Het is nogal fors € 80,00 voor de aangeboden maaltijd.
    Ik zal wel geen reactie ontvangen, maar zou het prettig vinden om e.e.a. te kunnen bepraten. Bijzonder jammer, we hadden ons iets anders voorgesteld van deze avond.

18. Leo Reijnen

Heerlijk gegeten, nette bediening. Het was top.

19. Gisteravond heerlijk genoten bij Het Wapen!
    Als voorgerecht de garnalen in een badje gehad, wat zijn die smullen!!
    Als hoofdgerecht de chef's tournedos, perfect gebakken en een heerlijke smaak.
    Om de avond af te sluiten genoten van de pecan pie, alles vers en erg lekker.
    Bediening was helemaal top, zeer vriendelijk en behulpzaam. Een aanrader.

20. Dorien Bartels

Lekker gegeten, attente bediening!

21. Lian Natrop

Heerlijk dagmenu gegeten. Zalig.

22. Afgelopen weekend een hapje wezen eten... Ontvangst prima, voorgerecht mosterdsoep lekker, helaas was de schnitzel te dik en erg vettig!! Jammer, wij hebben deze hier wel eens beter gegeten. Hoop dat de kok hier wat aandacht aan besteed. Een schnitzelte bakken kan toch niet moeilijk zijn.

We gaan het zeker nog een keertje proberen.

23. Ruud Knispel

Ik ben enigszins vooringenomen, ken eigenaar Johan goed, maar eerlijk is eerlijk, fijne prettige omgeving, ruime zit afstand tot overige bezoekers ondanks dat het tjokvol was, enthousiast personeel die uitstralen het werk met plezier te doen en tot slot een schnitzel XL die van mij ook schnitzel M had mogen zijn.

24. Heerlijk gegeten. Prima smaken en mooi gepresenteerd. Onze jarige kreeg onverwacht een verrassingstoetje. Zeer attent.

25. Wij vonden het erg lawaaierig, de radio kon je niet eens goed horen. Wat ons opviel is dat het kaal is en niet eens een gordijntje voor de ramen waardoor het misschien zo klinkt.
    Het eten was super! Smaakte echt geweldig! Mooi geserveerd! Wel vonden we de keuze uit het hoofdgerecht minimaal.
    Personeel wat er gister liep was niet allemaal even spontaan, uitstraling van personeel kon van ons beter en enthousiaster.

26. Gisteravond heerlijk gegeten bij Het Wapen in Bemmel, mijn man was jarig geweest en daarom even een avondje voor ons zelf. Mijn man nam het weekmenu en ik koos uit de kaart. Alles was zo goed en lekker bereid, het was om te smullen Wij vonden het alleen jammer dat je niet meer het menu van 32,50 van de gehele kaart kon kiezen wat eerder wel was. Komen hier regelmatig en het is steeds weer goed en gezellig.

27. Goed en lekker gegeten en gedronken. De bediening was vriendelijk en gastvrij.

28. Heerlijk gegeten en gedronken. Super personeel! Gaan snel weer.

29. Miscommunicatie met bestelling maar naar volle tevredenheid opgelost.
    Wederom heerlijk gegeten!

30. Super lekker gegeten! We komen hier zeker nog een keer terug!

31. Heerlijk gegeten ! Alles was lekker. De bediening was klasse, ongedwongen, vrolijk en correct!
    Je voelt je er heerlijk o je gemak, kunt in alle rust eten.
    Was niet de eerste keer dat ik daar at en elke keer is het gewoon top!

32. Henri gerritsen

Heerlijk gegeten. Gewoon goed.

33. Met 12 personen gedineerd a la carte.
    Prima eten en bediening!

34. Ben Stellaard

Heerlijk gegeten, voldoende en vriendelijk personeel. Een aanrader.

35. Anoniem

Het eten was super lekker en vriendelijk personeel.

36. Heerlijk gegeten vooral de durfal was verrassend lekker

37. We waren met drie personen en hadden alle drie gekozen voor hoofdgerecht met asperges, heerlijk! Twee van ons hadden ossenhaas met asperges in plaats van de beenham en dat bleek een betere keus te zijn. Toetje alle drie heel tevreden. Komen er zeker terug!

38. R v Velthoven

Wij hebben met 3 personen uitstekend gegeten. De asperges of met zalm of met ham smaakte voortreffelijk. Voor herhaling vatbaar.

39. Mevr M van Blokland

Wij waren met 3 personen. We hebben eerst een voorafje gehad; 2x carpaccio, 1x tomatensoep, dat was heel goed. Daarna 1x zalm, 1x ossenhaas en 1x stoofpotje met puree met garnituur en friet met salade. En bij ieder gerecht sperzieboontjes. De bediening was vlot en netjes. Wij komen zeker weer terug.

40. Theo Stuj

Hartelijke ontvangst en bediening. Wij zijn geen grote eters, maar wat op tafel geserveerd werd, was voor ons veel te veel. Het gerecht bestond uit heel veel verschillende bestanddelen. Helaas heeft het Wapen nog geen ster.

41. Heerlijk gegeten, vriendelijke bediening. Echt een avond uit!

42. Administratie- & Belastingadvieskantoor DERO VOF Haalderen

Het was netjes en goed verzorgd.

43. Het was heerlijk, een aanrader.

44. Annette Elmendorp

Heerlijk gegeten en de porties precies genoeg als je het menu kiest.

45. Nelleke Hornstra

We hebben gelunched in het "wapen van bemmel" en zijn zeer tevreden over de kwaliteit van het eten. Er is een ruime keuze uit gerechten, zodat er voor iedereen wat wils is. De ambiace is gezellig, je kunt er lekker zitten en genieten van de sfeer en de service. Een aanrader.

46. Wij hebben een heel gezellige avond gehad. Bediening erg vlot, vriendelijk en correct. Het driegangen keuze menu genomen. Een goede keuze. Het eten was voortreffelijk! Van hoge kwaliteit. Echt een avondje uit! Geschikt voor vele gasten. Sfeervolle entourage. Kortom tot een volgend keer!!

47. J. Kersten

48. Lekker geluncht. Vriendelijke bediening. Lekkere gerechten.

49. Marcel en Vera

Nieuwe kaart is ingegaan! Mhmmmm! Alles ziet er lekker uit, gaan we nog proeven... voor vandaag is de salade met beef en teryiaki saus een echte aanrader, smullen maar!

50. Vriendelijk en gezellig! En houden keurig rekening met allergieën!

51. Jullie blijven nog altijd ons 'lievelingsrestaurant' ...! Perfecte bediening, lekkere hapjes, wat wil een mens nog meer?

53. Han Wolsing

Heerlijk gegeten voor een prima prijs. Fijne bediening zoals het hoort.

54. Wat was het weer gezellig, om hier met 9 personen alvast een voorproefje te nemen op mijn verjaardag! We gingen lunchen en alles kon, kiezen uit voorgerechten, hoofdgerechten, nagerechten, lunchgerechten. Het smaakte allemaal weer heerlijk! Bedankt!

55. Zeer prettige bediening, een mooie indeling en een gevarieerde kaart. Alles is met zorg bereid en de bediening weet ook echt wat ze brengen. Zowel voor lunch als diner een aanrader.

56. Lang geleden dat ik zo heerlijk gegeten heb. Het was erg smaakvol en precies genoeg. Je kon merken dat er veel aandacht aan het eten besteed was. En dat voor 30 euro een drie gangen meunu.

57. Er zijn heel wat plaatsen in Nederland met cafe-restaurants die 'Het Wapen' heten. Meestal zijn het zaken met lange traditie, wat zich weerspiegelt in verouderde interieurs en middelmatig eten. 'Het Wapen' te Bemmel is daarop een positieve uitzondering.

Als je binnenkomt oogt je een professioneel ingerichte zaak toe, met schitterend verlichte ruime bar, en een groot aantal tafels met goed zittende stoelen. Op een stille dinsdag waren daarvan maar enkele bezet, maar toch voelden we er ons niet verloren.

De menukaart was niet uitgebreid, maar gaf voldoende keuze. Prettig dat het meerendeel van de gerechten onder de formule '3 gangen voor 30 Euro' viel.

Zoals een goed restaurant betaamt kwam er tijdens het wachten op de eerste gang vers brood met (zo te zien) zelfgemaakte kruidenboter. Erg lekker en op smeerbare temperatuur. Een eerste plus dus.

De voorgerechten waren mooi opgemaakt, de geitenkaas kroketten hadden een juiste voorbereiding genoten, de meloen & rauwe ham verdronken gelukkig niet in de saus. Een tweede plus.

Ook de hoofdgerechten (2x vlees) lagen mooi op het bord, waren heerlijk en van voldoende grootte. De 'side salad' stak daarbij kaal af - wel erg gewoontjes. Jammer.

Het dessert toonde op de kaart rijk (Summer King: verse aardbeien met boeren ijs) maar viel in de praktijk tegen. Voor- en hoofdgerecht wekten de verwachting van een feestelijk bord, maar wat er kwam was een hoge sorbetbeker, waar de ingrediënten ingestort waren. In het ijs was niets boers te ontdekken: gewoon een goede kwaliteit fabrieks-ijs. We besloten elders koffie te drinken.

Ondanks het wat teleurstellende slot raden we een ieder die in de buurt van Bemmel komt aan om 'Het Wapen' eens te bezoeken. De binnenkomst is een verrassing en de prijs-kwaliteit uitstekend.

58. Alweer niets dan lof voor een super-avond: gisterenavond een etentje in het Wapen gehad met 18 personen, vanwege mijn pensioen. We hadden keuze-menu 1, maar er werd ook rekening gehouden met de 2 vegetariërs in onze groep.
    Het was heel erg lekker en gezellig! Weer een vriendelijke bediening, alles werd mooi gelijktijdig geserveerd, iedereen vond het erg lekker! Bedankt voor deze fijne avond!

59. Vette tegenvaller.
    Boontjes niet gaar. Champignonroomsaus was gewoon jus met champignons. Toen we dit aangaven werd het door de kok ontkend.

60. Remco

61. Ook vandaag weer TOP! Ondanks de drukke voorbereidingen voor het Carnaval! We wilden de drukte voor zijn, en gingen daarom vanmiddag lekkere broodjes eten en wijn drinken. Het was weer lekker als vanouds en ook de ontvangst weer heel erg aardig!

Fijne Carnaval!

62. Na 4 maanden ziekte en revalidatie ("Zal ik ooit nog naar het Wapen kunnen?") was het dan vandaag eindelijk zover: eerst in de rolstoel een klein rondje door het centrum (nog wel een beetje eng, de stoepen zijn niet helemaal waterpas en dan trekt de rolstoel naar 1 kant en moet je tegensturen), en toen een lekker broodje gaan eten. We werden supervriendelijk en behulpzaam ontvangen, dank jullie wel!
    We hopen er nu weer heel vaak te kunnen komen!

63. Heerlijk gegeten, goede kwaliteit! Alle smaken komen over zoals ze bedoeld zijn. 30 euro voor 3 gangen keuze menu is zeker terecht. Gezellige ambiance, leuke aankleding.
    Kortom een goed adres om lekker te eten. Wij komen zeker nog een keer terug!

64. jose

65. Dinsdag, 8-10, hier, terug van de opname van Miljoenenjacht, met mijn vader aangegaan voor het avondeten. Het restaurant is strak en modern ingericht; ik vond het niet echt gezellig mede ook door het grote TV-scherm aan de muur. Dat is misscchien vanwege dat het ook een café is. Het eten was echter prima. Mijn vader had de bourgondische ossehaas; die was heerlijk mals en goed gesneden ook, volgens mijn vader (ex-slager).
    Ik had de kabeljauw op oosterse wijze. De filet was bereid in aluminiumfolie. Daardoor bleef de kabelauw lekker mals en sappig. Het was wel enigzins onhandig eten uit de folie.
    Als toet een tiramisu en flensjes met ijs en sinaasappelsaus. Allebei zeer smakelijk.
    De bediening was goed en vlot; mijn vader kreeg zonder problemen een glaasje water voor zijn medicijnen. Al met al kun je hier goed eten voor een redelijke prijs.

66. We komen hier vrijwel wekelijks op zondag lunchen, en altijd is het erg lekker!
    Ook deze keer had ik een lekkere zalmbonbon, kan ik tenminste op als kleine eter! En Marcel voor de 3e? keer de heerlijke lasagne! En de nodige lekkere wijntjes! De bediening is erg aardig en gastvrij! We wonen er vlakbij ( 2 minuten lopen), dus het is echt onze 'stamtent' geworden, met zoveel lekkere gerechten op de kaart!
    Er is voor elk wat wils!

67. Koos en Nelleke

Wat een heerlijk gerecht hebben we hier gegeten: de dagvis, roodbaars met een lekker garnituur en een bord met 4 super lekkere bijgerechtjes, een dikke tien, vooral omdat ook de sfeer en de leuke bediening van ober Wim dik in orde is. Een prima afsluiting van een dagje fietsen in de mooie omgeving

68. Henk Polman

Je kunt hier uitstekend eten voor een betaalbare prijs. De sfeer is goed en de bediening is uitstekend en heel vriendelijk. We zijn al vaker geweest en het bevalt nog steeds. Morgen bestaan jullie alweer een jaar, gefeliciteerd.

69. Heerlijke lunch en diner! Vlot en leuk personeel, schoon en netjes, mooie entourage. Ook fijn zo'n rookkamer! Ben er al vier keer geweest, maar ik ben nog steeds erg enthousiast! Ga zo door..!

70. Gisterenavond gingen we met 11 personen hier eten, ter gelegenheid van Marcels 65e verjaardag. We komen hier vaak lunchen, maar hebben er nog nooit met een groep gezeten. Het was SUPER! Heerlijk eten, goede bediening, alles TOP! Voor herhaling vatbaar!

71. De nieuwe eigenaars gaven voor het eerst een brunch, op de tweede Kerstdag. we waren met 13 pers, wat viel dat tegen. Hoezo brunch, het was gewoon een uitgebreid ontbijt, niets bijzonders. Jammer van middag, 15,00 euro was voldoende geweest. Melk in een sherry glas en dat voor een Grand-cafe

72. Gisteravond gegeten bij Het Wapen. Het was zeker de moeite waard maar wel wat kanttekeningen. Het is ook geen restaurant maar meer grand cafe waar je ook kunt eten. Wat betreft warme voorgerechten is er weinig keuze. Wel wordt alles smakelijk gepresenteerd en porties zijn goed. De prijzen van vleeshoofdgerechten zijn redelijk hoog. Bediening was spontaan, correct en zei uit zichzelf dat ze bij het hoofdgerecht van alles wat ("frietjes, aardappeltjes, warme en koude groentes") zou serveren. Dit werd dus appelmoes, spruiten en rijst. Na onze vraag werden er alsnog frietjes (lekkere!) geserveerd. Het is een aanwinst voor Bemmel en we gaan er zeker nog een keer eten.

73. Nadat we ronduit slecht ergens anders hadden gegeten, hebben we het wapen van Bemmel geprobeerd. Nu blijkt die tent op en top te zijn verbouwd. Dat hadden we dus eerder moeten weten. Een leuke kaart, leuke bediening, lekkere gerechten en een prachtige zaak. We gaan nu iedere maand hier maar eten denk ik. Want hier is het wel schoon en netjes. Top gedaan Qwen en Johan.

74. Ik begreep van de eigenaar dat ze pas vanaf juni open waren. Alles zag er al zo vertrouwd en ingewerkt uit dat onze verbazig groot was. Nog een keer toen het eten op tafel werd geserveerd door een vriendelijke dame. Wat een kwaliteit voor zo goedkoop. Echt voor bemmel en omstreden een aanrader. Mijn broer is inmiddels al vaker geweest en is ook tevreden.

75. Na een grondige verbouwing is Het Wapen pas weer heropend. Het ziet er heel gezellig en modern uit! We gingen er lekker eten: de een gemarineerde ossenhaaspuntjes met aardappelgratin, de ander lekkere eigengemaakte frites en sateh! Mmm, dat was smullen! De bediening was heel vriendelijk en attent, we komen hier zeker vaker terug!