Hier zie je hoe de meningen over de restaurants in Belt Schutsloot verdeeld zijn.

1. Klaus und Sabine Lohmeyer

Wir sind immer sehr nett und zuvorkomment bedient worden. Kommen sehr gern wieder! weil wir fühlen uns hier sehr wohl.

2. PeterbGroters

Een zeer rustig restaurant waar je lekker kunt eten. Stel het zeer op prijs dat je hier lekker rustig kunt eten waar niet zo veel mensen zijn (grote aantallen).
    Prijs/kwaliteit vind ik ietwat aan de hogere kant, maar hier heb ik geen moeite mee verder. Aankleding van het restaurant vind ik wel mooie aan de huiselijke kant wat mij niet stoort. Ga zo door.
    Gr Peter Groters uit Twello

3. Gisteravond hebben wij een feestje gehad met 34 personen bij De Otterswold. Het was in 1 woord geweldig! Van tevoren werd er meegedacht over de invulling van ons hapjesbuffet en ze kwamen met erg leuke ideeen.
    Op de avond zelf was alles perfect geregeld. Het zag er erg mooi uit en het smaakte fantastisch. De aankleding van alles, alles op bordjes of in glaasjes. Elke keer werd er weer iets lekkers neergezet. Onze gasten, waarvan een paar zelf uit de horeca komen, waren erg onder de indruk van het hapjesbuffet. De huiswijnen zijn erg lekker. Ook is de bediening erg vriendelijk en gastvrij naar onze gasten, niets was teveel. Ondanks dat het slecht weer was, was er een partytent met zitjes en sta-tafels neergezet voor de buitenliefhebbers. Daar hebben we ondanks de regen nog een paar uurtjes gezellig in doorgebracht.
    Kortom niets dan lof voor Freddy en Wilma en hun personeel over de uitvoering van ons feest. We kunnen hier met veel plezier naar terugzien.

4. Lekker gegeten, lekker gedronken, gewoon hoe het hoort te zijn. Komen zeker een keer weer als we in de buurt zijn.

5. Hanjovdberg

Erg lekker gegeten hier. Gewoon huiselijk menu maar echt met liefde bereidt. Niet een overdaad aan saus maar gewoon het vlees, vis, groentes etc lekker bereiden. Ook de rabarber was erg lekker volgens mijn vrouw. Alleen voor het softijs zou ik een andere leverancier zoeken. Verder top!

6. J. van der Wolde

Ik wilde mijn 75e verjaardag eens extra feestelijk vieren met de hele familie ( 14 pers.)
    We hebben besproken met de mensen van restaurant de Belt wat mogelijk was.
    Uiteindelijk hebben we besloten om 's middags te beginnen met koffie en een heerlijk gebakje. Daarna een uurtje varen en te besluiten met een diner.
    Alles was perfect geregeld, een prachtige boottocht en een heerlijk diner tot in de puntjes verzorgd.
    Zowel het vlees als de vis was verrukkelijk, en de vele verschillende soorten groentes waren vers en ruim voldoende.

Vriendelijk personeel.

Voor herhaling vatbaar.

7. G.J. Jansen

Wij hebben op 11 juli koffie gedronken met 6 personen. Het sprak ons zo aan dat wij hadden besloten om daar aan het eind van onze fietstocht ook te gaan eten.
    Wij hebben daar geweldig goed gegeten, de sfeer was prima, wij kunnen iedereen aanraden, als je in de buurt bent en je wilt gaan eten, ga daar heen en u krijgt geen spijt. Wij, Fam. Koerhuis uit Raalte, de Fam. Van der Heide uit Schermerhorn en de Fam. Jansen uit Zwolle vonden het geweldig.

8. jeannette punt

Wij eten hier regelmatig, wij zijn zéér tevreden het is er huiselijk en gezellig. Vandaag een heerlijke maaltijdsalade gegeten. Het was zelfs te veel! Gr en tot de volgende keer

9. Henk Poorterman

Ik ben niet iemand die snel een recensie schrijft.
    Maar gisteravond heb ik met mijn vriendin in "Het Otterswold" gegeten en het was een ware traktatie!
    Je bestelt van de kaart, maar elke aanpassing aan het menu is mogelijk en wordt zelfs met enthousiasme begroet.
    Hier werken mensen die hun uiterste best doen om het hun klanten naar de zin te maken en daar ook in slagen.
    Zelfs bij lastige klanten zoals wij.
    Je proeft dat het eten met liefde is klaargemaakt.
    En dat het geduld gemeend is en niet gespeeld.
    Toplocatie ! ! !

10. Na een lange fietstocht vanaf Harlingen kwamen wij met z'n drieën aan in Belt-Schutsloot.
    Om 20.30 stapte wij het restaurant Het Otterswold binnen.
    We werden gelijk gastvrij ontvangen!
    De bediening was zeer vlot en gezellig.
    Het eten kwam zeer vlot op tafel en smaakte prima!
    Het aanvullen van patat, aardappeltjes en groente was geen enkel probleem.
    De ijscoupes waren echt super! Om je vingers bij af te likken.
    Ben je in dit restaurant neem dan in ieder geval ook een overheerlijk nagerecht.
    Bram, Christiaan en Robert.

11. Leo van Hulst

Al vele jaren kom ik voor een kort weekje kamperen naar Beltschutsloot om er te varen met een gehuurde Canadese kano. Natuurlijk wordt dan het Otterswold aangedaan om er heerlijk op het terrasje pal aan het water te zitten voor koffie of een biertje of gezellig en erg lekker eten. Ik ken de mensen inmiddels goed en zij mij en voel me er altijd bijzonder welkom. Wie Beltschutsloot roep zegt er meteen Otterswold achteraan. Ik hoop er nog heel vaak te komen. Ook als er natuurijs is en er geschaatst wordt!

12. A. Braaksma

Van horen zeggen zijn we aan restaurant de Belt gekomen, rondvaartarrangement gedaan, heel leuk!
    Heerlijke appeltaart en diner, goeie prijs/kwaliteitsverhouding.
    Prima bediening en sfeer en een aanrader voor een leuke middag!

13. mevrouw ijsselham

Zoals gewoonlijk hadden we weer een feestje bij restaurant de Belt. We hebben gegeten met onze familie die bestond zo uit zo'n 20 personen en ik moet het maar weer vermelden ,gefeliciteerd mensen, het is jullie weer gelukt om mijn familie weer te overbluffen met culinaire hoogstandjes echt.
    Vooral de zeetong, verrukkelijk gewoon, de bediening uiteraard zeer goed. Je hoeft niet meer te zeggen wat men drinkt, schijnbaar onthouden ze dat. Super gewoon, ooh ja ik wil ook nog dit zeggen dat als je met het schaats plezier van afgelopen jaar gezellig geniet van de huis gemaakte erwten soep bij de belt is daar compleet niks mis mee. Eindelijk zie je weer 's echte erwten soep en geen blik fabrikaat.
    Mensen ga zo door en succes in dit nieuwe jaar, groeten van ons allemaal uit ijsselham

14. Even na de schaatstocht erwtensoep eten. We hadden net zo goed groentesoep kunnen bestellen. Een plastic soepmok met een waterig soepje, waar ze 4 euro voor durven vragen.
    Geen aanrader dus.

1,7
  15. Eten en drinken super goed!! Dit vind je niet gauw beter.
    Sfeer is mij persoonlijk wat te netjes maar dat is ieder voor zich.
    Service is zeer verschillend, de jonge ober wil wel wat voor je doen, maar die oudere zegt ook gewoon dat het hem allemaal teveel is. Vooral als de dag daarvoor druk is geweest.
    Prijs/kwaliteit is gewoon goed!

16. mevrouw ijsselham

Nou het was weer een tijdje geleden dat we hier gedineerd hadden, dat was super, nu naar vanavond ja wat zal ik zeggen het was wederom weer een hele belevenis, chapeau voor de keuken die biefstuk was mega mals en ja doe eens gek een courgette carpaccio nooit eerder geproefd maar nu ja heel apart en lekker. We werden nogmaals goed bediend en werden met alles goed in de watten gelegd, we hebben zeer goed genoten van onze wijn op deze warme zomer avond dat er tot mijn vreugde een taxi voor mij en de familie was geregeld. Bedankt hier voor restaurant de belt. Bedankt.

17. Ondanks de drukte hebben wij er heerlijk en snel gegeten.

Complimenten. Alleen die ober moet niet zoveel kletsen.

18. Wat een vreselijke tent.....onaardige ober die geen zin had om een broodje voor ons te maken. En wel een tosti van 6.50 aanbood....

Dit is een stopplaats van een boottocht...

2,6
  19. anja

Bij dit restaurant kom ik al vele jaren en neem dan eigenlijk altijd de zeetong, die is er super.

Ook de groentes zijn erg divers en altijd heerlijk van smaak en hier hebben ze nog echte gebakken aardappelen die niet drijven in het vet maar gewoon super zijn gebakken.

De bediening is perfect.

Hoop hier nog vaak te eten.

20. fam H Driesen

21. Na recensies op deze site gelezen te hebben, de proef op de som genomen. Helaas maken eigenaar en personeel de door hun gekoesterde ambiance niet waar. Op ons verzoek om in de avondzon, genietend van de watersport te mogen dineren werden wij tot driemaal aan toe gevraagd of we binnen dan wel buiten wilden eten. Toen we toch echt buiten wilden eten, bleef de aandacht van het personeel beperkt tot 1 drankje en na een half uurtje op de kaart te hebben gewacht, hebben we na nog een half uur wachten om de bestelling te mogen doen, de strijd opgegeven. Toen, bij het afrekenen, men niet onder de indruk was dat wij niet hadden gegeten, wisten wij genoeg. Een gemiste kans, helaas.

22. Heb er zondag gegeten met de familie, het was fantastisch.
    Een nieuwe menu kaart met zelfs een uitgebreide grill kaart.
    Was zeer verrast, het eten was zeer goed. Overal voldoende en de bediening was zeer attent en wat glutenvrij eten aangaat snap ik niet wat hier onder staat. Ik eet het al jaren en bij dit restaurant word ik gewoon culinair in de watten gelegd.
    Ga zo door. Ik zeg zeker tot gauw maar weer.

23. Een aantal keren gegeten. Zetten nog porties op tafel waar je u tegen zegt. Glutenvrij? Hier niet naar toe gaan. Men heeft wel eens de klok horen luiden, maar de klepel nog niet gevonden. Eenvoudige kaart. Zomers een heerlijk terras. Bediening? Ach het is dat het moet, daarom slof ik wel naar uw tafeltje.

24. Familie van der Beek

Getipt door een kennis zijn we vanavond vanuit Uffelte naar Belt-Schutsloot gereden om een keertje bij "De Belt" te gaan eten.

Het was de moeite waard: Een prima prijs - kwaliteits verhouding, uniek gelegen aan het water, goede bediening en bovenal goed en lekker gegeten in een sfeervolle ambiance.

Wat ons betreft... Zonder meer een aanrader!

25. echt goede sfeer goede bediening prachtig gelegen mooi uitzicht en de keuken ja een 10 veel keuze en erg smakelijk myn complimenten ga zeker nog een keer dineren