Hier zie je hoe de meningen over de restaurants in Belt schutsloot verdeeld zijn.

Ten Wolde Otter

Peter

Inmiddels kom ik al twintig jaar lopend of met de kano naar Otterswold om lekker aan het water te zitten met koffie, om er goed te eten of van ijs te genieten. De service en de sfeer zijn er altijd voortreffelijk. Als het aan mij ligt ga ik hier nog lang mee door.

veldman

Gisteren een 14 dagen vaarvakantie op een perfecte manier afgesloten bij restaurant De Belt. Eindelijk een restaurant waar ervaren mensen lopen een geen kinderen van 15 en 16 jaar (met alle respect voor deze leeftijdsgroep). Wij hadden een drie gangen menu voor €25,75 meer dan voortreffelijk. Het plezierige aan dit restaurant is dat men de tijd neemt voor de gasten. Als wij weer terug komen in dit gebied wordt dit vast weer een stop voor ons.

Agnes tuinstra

Heden avond gegeten bij restaurant De Belt! Een restaurant waar een gast nog gast is! Een restaurant waar je bij binnenkomst warm wordt ontvangen! Erg vriendelijk personeel en prijs kwaliteit super is!!! Kortom een aanrader voor iedereen! Wij komen zeker terug! Groetjes Agnes

Maurice

Hebben heerlijke spareribs gehad! Onbeperkt! Helaas waren de laatste ribben een beetje koud van binnen.. Verder prima service! Prijs van de voorgerechten waren wat hoger dan verwacht. Zeker de moeite waard om weer terug te gaan.

Otterswold is voor mij geen onbekende. De laatste 8 jaar heb ik met enige regelmaat gegeten bij Freddy en Wilma en heb de ontwikkeling van het petit-restaurant van nabij meegemaakt. Iedere keer was het weer beter! Afgelopen vrijdag 19 juni heb ik er met een groep van 12 personen à la carte gegeten. Zoals altijd was de ambiance en de gastvrijheid perfect. De menukaart was weer verder uitgebreid. De gerechten waren zeer smaakvol en creatief vormgegeven. De bediening was zeer klantgericht. Kortom, we hebben er van genoten. Freddy en Wilma, bedankt en veel succes verder!

Is daar super gezellig en ook nog lekker eten. Mooi uitzicht, je kan ook met de boot aanleggen, dat is zeker wat voor mij.

Ik kom zeker weer. De aanrader van de chef was ook goed.

Marcel Jansen

Ontvangst en bediening zeer vriendelijk en goed verzorgd. Het eten was geweldig. Alles keurig verzorgd en goed op smaak. Zeer uitgebreide groente en aardappelgarnituur.

Zeker de moeite waard voor een bezoek.

Erwin Smits

Ik had als organisator van een motortoertocht het Otterswold uitgekozen als lunch accommodatie. De verwachting was rond de 40 lunchers, maar op het laatste moment werden dit er uiteindelijk 61. Op het moment van lunchen kwamen hier nog eens 3 lunchers bij, wat geen probleem was.

Door de flexibiliteit en de goede zorgen van Freddy en Wilma en hun crew is alles goed verlopen en heb ik als organisator alleen maar complimenten gekregen over de lunchlocatie en de lunch zelf.

Dus bij deze wil ik zeggen: "Dank jullie wel voor jullie goede service en zorgen Freddy en Wilma!!"

Dirk

Heerlijk gegeten aan het water op een prachtig plekje. Heerlijk vriendelijke bediening en alles kan. Aanrader voor fietsers en bootje varen!

Fam.T.de Boer

Op 22 april 2014 hebben we met een vriendenclubje van 8 personen heerlijk gegeten bij Wilma en Freddy in Het Otterswold in Belt-Schutsloot. Van tevoren hadden we aangegeven dat één van ons alleen lactose-vrij eten mocht hebben. De eigenaren zagen dit als een uitdaging en zorgden voor een prima lactose-vrij diner. Op die manier heeft onze hele club voor 100% kunnen genieten. Het eten was heerlijk, het was gezellig, de bediening was prima en de kok leverde uitstekende kwaliteit.
    We komen binnenkort terug.
    Fam. T. de Boer.

Vanavond weer heerlijk gegeten, ditmaal was de zoon van de eigenaresse ook aanwezig. Gezellige prater en vol humor, dus veel gelachen om deze man. Aanrader voor iemand die wel ergens wil eten in deze omgeving (sommige restaurants zitten dicht deze maand). Echt een aanrader voor dit huiselijke restaurant, ga zo door!!
    Gr P Groters uit Twello

Het is zeer gastvrij, volop parkeer gelegenheid, en de prijs niet duur, wat mij betreft goed vertoeven.

Afgelopen zaterdagavond hier geweest met de familie.
    We hebben hier een stamppotbuffet gehad.

Door de verschillende soorten stamppot was er voor iedereen wel een keus.
    De bijgerechten zoals worst en spek waren er ook voldoende.
    Alles werd keurig op tijd door de bediening aangevuld.
    Het was een zeer gezellige avond

Wederom lekker gegeten in dit hele rustige restaurant. Alles prima in orde. Helaas zijn er mensen die er anders over denken en die met een negatieve recensie komen via deze site.

Van de week heerlijk gegeten in dit restaurant, zijn bij toeval hier gekomen om dat er geen ander eet gelegenheden open waren maar zeker voor heerhaling vatbaar.
    We hadden een wild-trio en snoekbaars deze waren erg lekker en smaak vol verder was er voldoende groente en aardappel garnituur en stoofperen waar me man zo gek op is.
    De bediening was erg attentvol en wist ons nog leuke weetjes over de omgeving te vertellen.
    Kort om een echte aanrader om eens te gaan eten.

Met vriendelijke groet,

E van Dorp

Wederom lekker gegeten, alles ruim voldoende om de maag te vullen. Van te voren wel aangegeven dat ik niet zo veel (bij)gerechten hoef, ik krijg het anders nooit op! Hier werd goed gehoor aan gegeven, heel attent! Ik had een schnitseltje wat er goed in ging en heerlijk smaakte. Ook de worteltjes de gebakken aardappeltjes de stoofpeertjes en weet ik wat niet meer, heerlijk! Een aanrader voor wie ergens rustig wil zitten i.p.v. drukke groepen mensen!
    Gr P G komende uit Twello(Gelderland)

Klaus und Sabine Lohmeyer

Wir sind immer sehr nett und zuvorkomment bedient worden. Kommen sehr gern wieder! weil wir fühlen uns hier sehr wohl.

Een zeer rustig restaurant waar je lekker kunt eten. Stel het zeer op prijs dat je hier lekker rustig kunt eten waar niet zo veel mensen zijn (grote aantallen).
    Prijs/kwaliteit vind ik ietwat aan de hogere kant, maar hier heb ik geen moeite mee verder. Aankleding van het restaurant vind ik wel mooie aan de huiselijke kant wat mij niet stoort. Ga zo door.
    Gr Peter Groters uit Twello

Gisteravond hebben wij een feestje gehad met 34 personen bij De Otterswold. Het was in 1 woord geweldig! Van tevoren werd er meegedacht over de invulling van ons hapjesbuffet en ze kwamen met erg leuke ideeen.
    Op de avond zelf was alles perfect geregeld. Het zag er erg mooi uit en het smaakte fantastisch. De aankleding van alles, alles op bordjes of in glaasjes. Elke keer werd er weer iets lekkers neergezet. Onze gasten, waarvan een paar zelf uit de horeca komen, waren erg onder de indruk van het hapjesbuffet. De huiswijnen zijn erg lekker. Ook is de bediening erg vriendelijk en gastvrij naar onze gasten, niets was teveel. Ondanks dat het slecht weer was, was er een partytent met zitjes en sta-tafels neergezet voor de buitenliefhebbers. Daar hebben we ondanks de regen nog een paar uurtjes gezellig in doorgebracht.
    Kortom niets dan lof voor Freddy en Wilma en hun personeel over de uitvoering van ons feest. We kunnen hier met veel plezier naar terugzien.

Lekker gegeten, lekker gedronken, gewoon hoe het hoort te zijn. Komen zeker een keer weer als we in de buurt zijn.

Hanjovdberg

Erg lekker gegeten hier. Gewoon huiselijk menu maar echt met liefde bereidt. Niet een overdaad aan saus maar gewoon het vlees, vis, groentes etc lekker bereiden. Ook de rabarber was erg lekker volgens mijn vrouw. Alleen voor het softijs zou ik een andere leverancier zoeken. Verder top!

J. van der Wolde

Ik wilde mijn 75e verjaardag eens extra feestelijk vieren met de hele familie ( 14 pers.)
    We hebben besproken met de mensen van restaurant de Belt wat mogelijk was.
    Uiteindelijk hebben we besloten om 's middags te beginnen met koffie en een heerlijk gebakje. Daarna een uurtje varen en te besluiten met een diner.
    Alles was perfect geregeld, een prachtige boottocht en een heerlijk diner tot in de puntjes verzorgd.
    Zowel het vlees als de vis was verrukkelijk, en de vele verschillende soorten groentes waren vers en ruim voldoende.

Vriendelijk personeel.

Voor herhaling vatbaar.

G.J. Jansen

Wij hebben op 11 juli koffie gedronken met 6 personen. Het sprak ons zo aan dat wij hadden besloten om daar aan het eind van onze fietstocht ook te gaan eten.
    Wij hebben daar geweldig goed gegeten, de sfeer was prima, wij kunnen iedereen aanraden, als je in de buurt bent en je wilt gaan eten, ga daar heen en u krijgt geen spijt. Wij, Fam. Koerhuis uit Raalte, de Fam. Van der Heide uit Schermerhorn en de Fam. Jansen uit Zwolle vonden het geweldig.

jeannette punt

Wij eten hier regelmatig, wij zijn zéér tevreden het is er huiselijk en gezellig. Vandaag een heerlijke maaltijdsalade gegeten. Het was zelfs te veel! Gr en tot de volgende keer

Henk Poorterman

Ik ben niet iemand die snel een recensie schrijft.
    Maar gisteravond heb ik met mijn vriendin in "Het Otterswold" gegeten en het was een ware traktatie!
    Je bestelt van de kaart, maar elke aanpassing aan het menu is mogelijk en wordt zelfs met enthousiasme begroet.
    Hier werken mensen die hun uiterste best doen om het hun klanten naar de zin te maken en daar ook in slagen.
    Zelfs bij lastige klanten zoals wij.
    Je proeft dat het eten met liefde is klaargemaakt.
    En dat het geduld gemeend is en niet gespeeld.
    Toplocatie ! ! !

Na een lange fietstocht vanaf Harlingen kwamen wij met z'n drieën aan in Belt-Schutsloot.
    Om 20.30 stapte wij het restaurant Het Otterswold binnen.
    We werden gelijk gastvrij ontvangen!
    De bediening was zeer vlot en gezellig.
    Het eten kwam zeer vlot op tafel en smaakte prima!
    Het aanvullen van patat, aardappeltjes en groente was geen enkel probleem.
    De ijscoupes waren echt super! Om je vingers bij af te likken.
    Ben je in dit restaurant neem dan in ieder geval ook een overheerlijk nagerecht.
    Bram, Christiaan en Robert.