Hier zie je hoe de meningen van de Eet.nu bezoekers verdeeld zijn.

1. Sylvia en Patrick

Lekkere frietjes, vriendelijk personeel en vlotte service.
    Zeker een aanrader.

2. Magda van Paassen

Afgelopen maandag wilden wij voor mijn dochters verjaardag in de middag gaan eten! Aangekomen konden wij niet meer parkeren op de parkeerplaats. Mijn schoonzoon plaatste hem op een smalle grasstrook! De chef kwam met een grote mond naar buiten!! Dat dit niet kon! Vreselijk onaardig! Mevrouw die mijn dochter ontving was ook heel onaardig omdat wij in het zonnetje wilden lunchen! Alles bij elkaar een nare ontmoeting! Zijn ook direct omgekeerd!
    Vind dat men best iets kan zeggen dat je het anders wilt, maar niet op deze manier!
    Magda van der Hoeven

3. Een lekkere seizoensoep vooraf en de spareribs zijn een aanrader,
    lekker gekruid en ze vallen zo van het bot.

4. SCHEPMANS

Wij waren er op Moederdag het eten was voortreffelijk en de bediening heel beleefd en vriendelijk een echte aanrader!

5. Anthony Cole

Op 3 mei gaan eten met de collega’s van het ziekenhuis waregem. Enorm gezellig en sfeervol restaurant. Mooi ingericht. Gezellig zaaltje apart voor privé feestjes. Eten is een grote troef. Goede service en vriendelijk personeel. Gewoonweg TOP!!!

6. Willy en Imelda

Sinds de nieuwe uitbaatster/ kok is de kwaliteit in alle opzichten enorm toegenomen. De bediening verliep vlot en snel. Het eten was van hoge kwaliteit. Wij zijn hier nadien al meerdere malen terug geweest met steeds wisselend gezelschap en ook zij waren lovend over de locatie, het eten en de bediening. Zeker ook een aanrader om in de zomer op het buitenterras iets te nuttigen. Voor ons is dit een top locatie geworden.

7. Gerda Klaasen

Pluspunten: Het interieur, de bediening.
    Minpunten: Het eten. Ik had scampi's met pasta, 4 scampi's met pasta, zat kraak nog smaak aan, de scampi's waren melig en te gaar en dat voor €29,50.
    Mijn man had de wendelhof special, de biefstuk was rare ipv. medium en heel taai.
    We waren met 6 personen maar mochten maar 4 verschillende gerechten kiezen.
    Wanneer je met een grote groep bent dan begrijp ik dit, maar 6 personen is toch niet echt een groot gezelschap. Al met al een teleurstelling, erg jammer we waren er om de 87ste verjaardag van onze moeder te vieren, we hadden dat iets anders verwacht.

8. Olivier

We waren hier voor het eerst en werden vriendelijk onthaald, het is er gezellig zitten en de gerechtjes die wij gekozen hadden waren zeer lekker, wij komen hier nog zeker terug.

9. Wij komen hier bijna wekelijks en zoals steeds zeer lekker en vriendelijk bediend, aanrader!

10. adriaan

Het restaurant ligt zo’n 20 kilometer van Brussel dicht bij de snelweg heeft eigen parkeerplaatsen. Hier is Frans weer een vreemde taal, prima. Je moet achterom binnen waar je getrakteerd wordt op een weids uitzicht over de landerijen, mooi. Inrichting is strak modern, vloer en lambrisering zijn van donker hout, bovenzijde roomkleur met balken plafond en indirecte verlichting langs de wanden. De tafels zijn keurig met fijn linnen ingedekt, de moderne houten armstoelen zaten comfortabel.

Als aperitief een Grüner Veltliner 2017 van Holass die zeer goed beviel. Ernaast twee stukjes maisbrood, een met crème van kikkererwt en een met lijnzaad, aparte smaakjes.

Gevolgd door een drieluik. Tuille met gemarineerde sardientjes waarop een dunne plak koolrabi en stukjes amandel, erg lekker met goede textuur.
    In een schaaltje stukje gemarineerde en kort gegaarde makreel op een brunoise van gele biet met vleugje mosterd en kappertjes van vlier, hoog op smaak.
    En een sandwich van hele dunne wafels, ertussen gerookte yoghurt en haringkuit, verrassend lekker en knapperig.

De eerste begeleider werd kundig gepresenteerd. Een Duitse Wachenheimer Riesling 2017 van het huis Dr. Burklin-Wolf (Pfalz), heerlijk aroma, zuiver met mooie zuren. Uit de keuken drie groene Mechelse asperges met een bite op een romige geitenkaas, afgewerkt met geraspte parmezaan, zeste van citroen, dunne plakjes radijs, kruidenblaadjes en een heerlijke dressing van pistache. Een prima smakencombinatie met een plus voor de pistachenootjes. De wijn vulde het gerecht aan met zijn aroma en mooie zuren. (8,25)

Uit de Jura een strakke biodynamisch gemaakte chardonnay cuvée "A La Percenette" 2016 van Pignier, verfijnd met floraal aroma. De chef presenteerde zelf het pièce, een bourgondische portie. Drie stukken keurig gegaarde rode poon op een lente risotto met beetgare groentjes, verse spinazie blaadjes, twee kleine octopussen en sappige kokkeltjes met een toets van de zee. Het leek meer een eet dan een proefgerecht, was toch verfijnd en erg lekker met slechts een beetje rijst voor de bite. De heerlijke wijn sloot naadloos aan. (8)

Een speciale dessertwijn, een biodynamisch gemaakte ronde rosé uit de Loire van Les Sablonnettes, licht en niet te zoet met een toets van aardbei. Op een rood bord een dun wafeltje waarop plakjes aardbei bestrooid met krokantjes van gerst en een quenelle roomijs geparfumeerd met vijgenblad. Wow, dit is kunst van het weglaten. Prima smakencombinatie, textuur en wijnspijscombinatie, genieten! (9)

Als afsluiter nog een hele frisse espresso met een zestal friandises waarvan de krakeling tot de beste ooit hoort.

Bediening vond ik uitstekend verzorgd, correct en minder formeel. Een hoofdrol voor de sommelier ondersteund door de chef en jonge dame. Prima wijnselectie en goede presentaties.

Samengevat een beleving boven verwachting, het voelde na een weekje Brussel als thuis komen. Bourgondische porties van prima gerechten waarnaast uitgelezen wijnen in een fijne ambiance, bedankt.

11. adriaan

Ze worden al jaren getipt voor de derde ster, we waren erg benieuwd.
    Het restaurant is gevestigd in een villa in een hele luxe woonwijk,parkeren kan voor de deur. Vanaf 12:15 kun je binnen, er staat een jongeman in kostuum voor de ingang om eventueel je auto te parkeren, leuk. We kregen een tafel aan de keukentafel waar een geoliede machine reeds op volle toeren draaide. Echt rustgevend was dat niet, ik wil het eerder hectisch noemen. De zaak was dan ook in een half uur helemaal gevuld.
    Interieur is strak modern, de schaapjes naast de tafels om de tassen op te zetten zijn leuk bedacht. Geen tafellakens, wel akoestiek verbeterd, de krukken zijn minder comfortabel.

Als aperitief een Macon-Villages 2015 van Vincent die goed beviel. De eerste amuse waren structuren van mais. Een krokantje met quenelle ijs, croutons en jonge scheuten. Beetje onhandig eten maar lekker. De menu- en wijnkaart werden uitgereikt, erg kostbaar allemaal. We gingen voor het lunchmenu.

De tweede amuse zag er fleurig uit. Een quenelle ijs van Beringse Witte (schapenkaas) op een frisse gelei van Geuze bier met plakjes radijs en kleine zuurdesem krokantjes, lekker licht en fris.

De derde amuse zag er indrukwekkend uit. Een schijf van avocado crème waarin dunne plakjes champignon, afgewerkt met dotjes mayonaise waarin koriander cressjes en een sausje van champignon. Een lekkere smaken combinatie die door de grote portie halverwege wel wat minder werd.

Over naar rood met een Bourgogne Passe-tout-grains 2017 van Jacqueson, soepel en fris. Je ziet dat er voor je neus allemaal lekker gerechten worden gemaakt en dan komt er ineens iets anders voor je neus, oeps. Ik noem het maar even creatief met erwten, velouté met een drupje olijfolie en een crème van mierikswortel waarop verse erwten. Niet echt mijn ding maar toch zeker lekker met een frisse stijl, de wijn paste er ook nog bij. (6,75)

Voor bij het pièce Chinon Vieilles Vignes 2014 van Fabrice Gasnier gemaakt van Cabernet franc die net ietsje zwaarder was dan de Bourgogne. Op een mooi bord een stuk keurig gegaarde zeeduivel met asperge, twee stukjes venkel en stukje rabarber, afgewerkt met verschillende sausjes. Goede smaken die goed combineerden, waarbij de wijn in balans was. (8)

Bediening vond ik goed tot zeer goed, het ging allemaal erg gehaast, voor de uitleg bij gerechten en wijnen was slechts beperkt tijd, jammer.

Samengevat was het in mijn beleving niet wat je voor dat geld mag verwachten, wij zijn in Nederland veel beter gewend. Wijnen die per glas veel meer kosten dan de hele fles en dan nog eens karig worden geschonken, dat hoort niet. Na een goed uurtje stonden we weer buiten, de rust was weder gekeerd. Records zijn er om gebroken te worden, Bon Bon spant nu de kroon met de hoogste prijs per gang (door mij uitgegeven).

12. sonja en mark

Zeer slecht eten!

Donderdag 25 april 2019 eten gehaald bij dit restaurant.
    Speciaal 'geitje' dat wilde wij wel proeven, mixed grill en tazaniki met brood erbij bestelt. A 60 euro…
    2 tassen bijna vol, dus wij dachten dat is meer dan voldoende voor 2 dagen!

Tazaniki was er niet bij!
    Mixed grill zeer slecht en niet lekker!
    Geitje(?) zou ook rat uit t Albertkanaal kunnen zijn geweest.
    Opgewarmd oud vlees, meer bot dan vlees, vlees wat er aan zat, ook zeer taai en zeer vet!

Wij kregen 3 bakken patat erbij en 3 x boeren griekse salade.

Salade zeer slecht, veel sla, 1 stukje feta en 2 stukjes tomaten en 1 olijf.
    Niet echt boerensalade…

Al met al 60 euro hadden we ook in t Albert kanaal kunnen gooien…

1× en nooit meer daar eten.

U kunt t proberen maar wees dan niet bedroefd als t net zo tegen valt als bij ons… u was in ieder geval gewaarschuwd.

13. adriaan

Een restaurant met een lange geschiedenis, zit vanaf 1936 op de huidige locatie, in een stijlvol herenhuis met Art Nouveau inrichting.
    Om 12 uur ging de deur open, we werden begeleid naar een tafeltje in het stijlvol ingerichte restaurant met raampje naar de keuken. Art Nouveau in een luxe stijl, scharnierende tafelbladen, keurig ingedekt met fijn linnen en tafelzilver van Christofle. Het aperitief bestellen was nog een hele opgave, na een half uur had ik nog niks. Inmiddels stonden al wel twee hapjes op tafel. Kroepoek met grijze garnaal en blokje paprika crème tussen twee krokantjes met zwarte olijf, niet echt indrukwekkend.

We gingen voor het lunchmenu, begeleidende wijnen moest je zelf van de beperkte kaart kiezen, jammer. Het werd de Allo 2016 van Soalheiro met in het aroma een toets van karton, in de mond een zuurtje. Het voorgerecht was een stukje keurig gegaarde zalm op een bedje van lente groentjes, erop een quenelle ijs van mierikswortel en een krokantje, aan tafel afgewerkt met een vinaigrette. Hele pure smaken met een plusje voor de mierikswortel. (6.5)

Voor bij de kip koos ik de la Syrah a papa 2016, lekker fris en fruitig. Op het bord getrancheerde borstfilet met ernaast aardappelkroketjes en rolletjes rettich gevuld met witte kool, erop een bolletje rode peper, aan tafel afgewerkt met een sausje van paprika met vleugje oregano. De cuisson van de kip was top, de saus was mild, in het garnituur pure smaken. Het leuke was dat er nog een tweede service kwam. (7,25)

Het dessert was een tartaar van aardbei op een dun krokantje, ernaast twee verse frambozen, bolletjes crème van lychee gevuld met praline, aan tafel aangevuld met een heerlijke aardbeiensaus, apart uitgeserveerd een quenelle vanille ijs met een vleugje gember. Prima smaken die goed combineerden. (7,75)

Als afsluiter nog een hele collectie prima friandises, keurig gepresenteerd, om de laatste gaatjes te vullen.

Bediening vond ik slechts voldoende, de aandacht van de relatief grote brigade was niet echt op de gasten gericht, erg jammer. Gelukkig was de gastvrouw sympathiek, die heeft ons nog een rondleiding gegeven, leuk.
    Wat opviel was dat de keuken veel groter is dan het restaurant en dat er maar liefst 10 koks in de keuken stonden. De wijnkelder was indrukwekkend, meer dan 17.000 flessen met een speciale afdeling voor de allergrootste wijnen, een erfenis van vier generaties, wow.

Samengevat had ik er wel iets meer van verwacht, een mindere start naar een beter slot in een hele pure klassieke stijl. Dit lunchmenu lijkt mij niet echt representatief. Interieur en wijnkaart zijn indrukwekkend.

14. adriaan

Op bezoek bij een van de meest gerenommeerde restaurants in België gelegen in het luxueuze Radisson Blu Royal hotel. Je komt binnen bij de receptie-lounge van het hotel, erachter een grote overdekte binnenplaats waar de hotelkamers uitzicht op hebben. Op de grond ingedekte tafels en een bar. Er is zelfs een stukje van de oude stadsmuur (gebouwd in de 12e eeuw) bewaard gebleven. Het restaurant bevind zich achter een stalen deur, deze werd om 12 uur geopend. Veel verschillende ruimtes, sfeervol en chique ingericht. Leuk zijn de balkons naar de binnenplaats.
    We kregen een tafeltje langs de achtermuur in het grote restaurant gedeelte. Sfeervol en luxe ingericht met warme tinten en grote afstand tussen de tafels die keurig met fijn linnen en luxe couverts waren ingedekt, de pluche armstoelen zaten comfortabel. Wat je wel een beetje mist is daglicht, hoewel de tafels keurig met spots zijn uitgelicht.

Als aperitief een chardonnay 2016 uit de Bourgogne van Fabien Coche die zeer goed beviel. Op een donker bordje een ronde schijfjes tonijn met toefjes crème van buffelmelk, crunch en dotjes gel van gefermenteerde knoflook. Een verfijnde start.

De tweede amuse kwam in een schaaltje. Erin een blokje licht geschroeide makreel in een yuzu vinaigrette met stukjes venkel. Mooi op smaak en zelfs een pikante toets.

De eerste begeleider werd kundig door de ervaren sommelier (Olivier Van Herck) gepresenteerd. Een Portugese Alvarinho 2017 van Anselmo Mendes, heerlijk aroma in de mond aangenaam fris met mineraliteit. Uit de keuken een hele mooie presentatie op een wit bord. Plakken licht geschroeide rauwe coquille in een saus van wortel en sinaasappel met granaatappelpitjes en bolletjes slagroom. Een smaken combinatie die ook wel voor een dessert in aanmerking komt. De wijn sloot naadloos aan. (8,25)

Voor bij het pièce een verrassende wijnkeuze. Een rode Rioja Rayos Uva 2017 van Oliver Riviére, vol met donker fruit met een medium body. Op een wit bord twee flinke stukken zeeduivelfilet met stukjes prei gevuld met gerookte paling en risotto van la ratte aardappel, aan tafel afgewerkt met een kalfsjus. De zeeduivel was keurig gegaard, de kalfsjus zorgde voor de koppeling naar de wijn, de prei met paling die combineerde nog mooier met de Rioja, de aardappel was erg lekker. (9)

Het pre dessert was een cilinder van frisse ananas waarop wat cresse met ernaast een quenelle ijs van kokos, prima.

De dessertwijn was van het huis Cauhape uit de Jurançon, “Ballet d' Octobre” gemaakt van Gros en Petit Manseng, verfijnd en zeker niet te zoet. Uit de keuken “la vie en rose” een gerecht wat was afgedekt met roze merengue plaatjes gemaakt van veenbesjes. Eronder twee cilinders mousse van veenbesjes waarop wat koek kruim, dotjes crème van yoghurt en quenelle lycheeijs. Een mooie smakencombinatie die iets zoeter was dan verwacht. De wijn werd hierdoor ietsje bitter, dat was minder. (8,25)

Leuk dat de chef Yves Mattagne nog even de tafels afging om te informeren of alles naar wens was.

Als afsluiter nog een viertal lekkere friandises.

15. adriaan

Het restaurant stond hoog op mijn wensenlijstje, chef David Martin is afgelopen jaar door Gault&Millau uitgeroepen tot chef van het jaar en ze hebben de tweede ster in ontvangst mogen nemen.
    Het restaurant is gevestigd in een neoklassiek hoekgebouw net buiten het centrum, in een multiculturele wijk, er tegenover een groot abattoir. Parkeren kan enkele honderden meters verder (richting het kanaal) in een grote parkeergarage naast het abattoir.
    De inrichting is deels van een 19e eeuwse bank, van een klantenbalie is een bar gemaakt. Centraal staat er een homarium en achterin een grote moderne open keuken. Aan het plafond veel kleine origami vogels, leuk. De vierkante tafels zijn keurig met linnen ingedekt met ernaast smalle houten tafels waarin je je spullen kwijt kunt, handig. De stoelen zijn licht blauw en van hout, het zitcomfort was wat minder. De voertaal was Nederlands, daar werden we blij van.

Voor het aperitief konden we kiezen uit drie witte wijnen, het werd de Roero Arneis van Lodali die zeer goed beviel. Er werd meteen indruk gemaakt met een amuse duo. In een witte beker, warme bisque van kingkrab uit Noorwegen waarin een koude crème met koffie, prima van smaak en mooie warm koud beleving.
    Op een bord een bereiding van makreel met lavas in een groen blad gewikkeld en afgewerkt met zeste van citrus waarnaast een dip van oester en bouchot mosselen, origineel en verrassend lekker.

Verder met een eigen variatie op de cheesecake. Als basis een zandcakeje met parmezaan waarop een mousse van Belgische geitenkaas en een gelei van doperwten. Prima smaakbalans met goede textuur.

Een stukje warm knapperig stokbrood verscheen met drie verschillende botertjes. Gezouten, met rozemarijn en een met toets van eiken, daar kon ik moeilijk vanaf blijven.

De eerste begeleider was een witte Côtes du Rhône 2016 van Roche Audran met in de hoofdrol de Viognier en een toets van abrikoos. Op het bord twee originele bereidingen. Een ronde sandwich met ertussen bereidingen van Baskisch varken met bouchot mosselen ernaast een uitgeholde artisjok gevuld met tartaar van Bretonse langoustine waarop een soufflé gevuld met langoustine, aan tafel afgewerkt met een bouillon van varken gerookt met look waarbij sake. Prima, originele smakencombinaties waarin je de pure smaken iets minder goed herkend. De wijn bleef hiernaast keurig overeind. (8,5)

Het vlees van het pièce werd even aan tafel geshowd. Een flink stuk van het melklam op karkas gebraden in boter met gekonfijte knoflook, tijm, rozemarijn, peper en wat limoen, leuk.

Over naar Italiaans rood, de Etna Rosso 2017 van Ciauria, elegant fruitig met tonen van kers en aarde. De lamszadelfilets waren keurig op het bord gedresseerd met ernaast een dikke groene asperge waarover wat olijfolie en een ring van warme aardappel gevuld met shiitake en ui gekruid met zwarte peper, dit was afgedekt met een sausje van geitenkaas en verse harissa. Aan tafel nog een stukje van de buitenzijde van de rib wat nog even op de gril had gelegen en de eigen saus. Het vlees was mooi hoog op smaak, de textuur was iets minder verfijnd dan gewend dus wel even kauwen. De asperge was top en de aardappelbereiding origineel en complex. De wijn vulde het gerecht aan met aroma en mooie zuren. (8,25)

Er was gekozen voor een Chileense dessertwijn, de Lujuria late harvest van Casas Patronales gemaakt van Sauvignon en wat Riesling, niet te zoet met een hoofdrol voor de Sauvignon. Op het bord passiefruit uit Vietnam gevuld met sorbetijs van passiefruit aangemaakt met miso en zout waarop een merengue soufflé gegratineerd met praline. Hele mooie smaken met prima zuren en goede warm koud beleving. De wijn werd wat zoeter door de passievrucht, hierdoor iets minder lekker. (8)

Als afsluiter nog een drietal lekkere friandises.

Bediening was zeer goed tot uitstekend verzorgd, zeer correct met keurige gedetailleerde uitleg bij wijn en spijs en in de Nederlandse taal.

Samengevat was het een mooie beleving in een speciale ambiance met originele gerechten, goede wijnen en prima bediening. Voor herhaling vatbaar.

16. adriaan

Geboekt voor een lunch bij het het top restaurant van Ukkel net ten zuiden van Brussel. Daar het Pasen was verviel de mogelijkheid van het lunchmenu, hierdoor ging de menu prijs extreem omhoog.
    We waren keurig op tijd en we konden nog even rondkijken. De ligging van het restaurant is prima, tegenover een groot bos met eigen parkeerplaatsen, fijn. Achter het restaurant een grote eigen moestuin waar we enkele koks kruiden zagen plukken. Het was een zomerse dag, het terras was ingedekt, binnen niet. Ik kreeg een tafeltje in de schaduw met goed overzicht over het terras. Als aperitief een complexe Italiaanse Sauvignon, de Zitelle Barhetta van Meroi die uitstekend beviel. Ernaast een hapjes duo. Krokantje in de vorm van een takje en een lekker uiencakeje met ansjovis en olijf.

Op een leisteen krokante kussentjes gevuld met een crème van gorgonzola, erg lekker met goede textuur.

Een warm gekookt kwartelei kwam in een dek schaal, deze lag op smeulend hooi wat voor een mooie rooktoets zorgde, ernaast een dipsausje voor een frisse toets, prima.

De amuse kreeg een eigen alcoholvrije begeleider, een sapje van anijsbloemen met limoen, mooi aroma en subtiel kruidig in de mond. Op het bord plakjes tomaat waarop grijze garnalen met bolletje crème en wat gedroogde tomaat. Een prima smakencombinatie die prima aansloot bij het drankje, vooral aromatisch.

De eerste begeleider werd keurig in het Engels toegelicht, Een Portugese Alvarinho 2018 van het huis Soalheiro, floraal aroma met wat tropisch fruit in de mond aangenaam fris met goede mineraliteit. Op het bord een glazen kogel waarin een aardappelmousseline afgedekt met vers geplukte kruiden uit eigen tuin waartussen stukjes oester, dotjes limoen-gel en kaviaar aan tafel afgewerkt met een aangezuurd ziltig sausje. Dat lepelde lekker weg, de wijn werd door de ziltigheid en zuren nog wat lekkerder. (8)

Van Corsica een Hauts de Carco 2017 gemaakt van Vermentino, verfijnd, complex en mooi hoog in zijn zuren. Uit de keuken kwam een kleine gril waarop krokant gebakken zeebaarsfilet op een bedje van tijm. Deze ging weer retour waarna hij even later op het bord werd uitgeserveerd. Ernaast een quenelle kaviaar van aubergine waarop een stukje daslook en plakjes gedroogde sinaasappel, gegrilde bosui en een saus van hysop. Mooi dat de baars een toets van tijm had gekregen, in het garnituur voornamelijk mediterraanse smaakjes die goed combineerden. De wijn werkte als smaak versterker met zijn hoge zuurgraad. (7,75)

De sommelier presenteerde een luxe klassieker, Macon Verzé 2016 van Domaine Leflaive, heerlijk. Het gerecht was afgedekt met een glazen cloche, leuk. Op het bord morieljes gevuld met ganzenlever en kip, ernaast stukjes witte asperge en dubbel gedopte tuinbonen in een sausje van doperwt, aan tafel afgewerkt met een gele wijn sabayon. Ik vond het een minder indrukwekkende gang met als hoogtepunten de gevulde morilles en de heerlijke wijn. (7,5)

Ook een heerlijke rode klassieker, Savigny-les-Beaune Premier Cru 2012 van Anne Gros, een krachtige Pinot Noir met mooie zuren en aardse tonen. Waarnaast een relatief klein hoofdgerecht. Een schijf poeder van rode biet waarop een borstfile van duif gekruid met timut (peper), verschillende structuren van rode biet, bolletje appel mooi aangezuurd, stukje fondant aardappel en bolletje ganzenlever, aan tafel afgewerkt met wat eigen saus. De duif was iets verder dan gewend maar mooi hoog op smaak, de biet zorgde voor een optimale koppeling naar de wijn en het appelbolletje was heerlijk. (8,5)

Het pre dessert was een gelei van munt met eromheen een crème van boontjes afgedekt met een schijfje witte chocolade waarop een erwtje. Een lekker tussendoortje.

Uit Japan een Yoigokochi yuzu-sake van Heiwa Shuzō, een smaakbom met uitbundige yuzu toets, wow. Ernaast een moderne presentatie op een rood bord. Als basis bloedsinaasappel waarop crème van chocolade en een makaron waarover crème van yuzu, afgedekt met een dunne gelei van bloedsinaasappel waarop dunne stukjes schil van sinaasappel, aan tafel overgoten met een yuzu saus. Helemaal mijn ding, prima zuren, mooie textuur (door de makaron) aangenaam bittertje van de schil en een geweldige begeleider, top! (9,75)

Als afsluiter nog twee heerlijke friandises.

Bediening was zeer goed verzorgd. Voertaal voornamelijk Engels met gebrekkig Nederlands, wel complimenten voor het proberen. Hierdoor was de informatie overdracht niet echt nauwkeurig.

Samengevat een mooie beleving met een klein katertje. De gerechten zijn in mijn beleving serieus te hoog geprijsd. Dit was omgeslagen per gerecht mijn meest kostbare beleving ooit. Dat maken de gerechten niet waar, uitgezonderd het dessert. De wijnen waren eveneens kostbaar maar die maakten het wel waar. Een fijn adres voor hen die niet naar geld hoeven kijken.

17. Lekker eten, goede en vriendelijke bediening!
    Zeker en vast aan te raden!

18. Liesbeth Tits

19. Koude koffie en slechte bediening. Na er iets van gezegd te hebben kreeg ik een grote brutale opmerking. Hier kom ik nooit weer en zal het doorgeven aan mistery gast. Deze mensen hadden duidelijk geen zin om te werken, maar wel te cashen. Men wordt gewaarschuwd binnenkort.

20. Wildhagen

Goede sfeer, kwaliteit van eten mag iets beter. O.a carpaccio lijkt meer op dik gesneden rundvlees.
    Iets meer aandacht bij de gerechten door er beetje verse groenten bij te doen.
    Maar smaak van alles was goed.

21. Steakhouse Maaseik

Kerkhofs Koen

Puur genieten van een steak.
    Veranderd vaak van menukaart. Is altijd leuk om de afwisseling te hebben van vlees of andere lekkers op de kaart.

22. Ik ben nochtans niet iemand die vaak iets negatiefs zegt over een accommodatie maar dit moest even gemeld worden. we zijn namelijk onze centen kwijt en hebben niet kunnen genieten van het lekkere eten waar iedereen over schrijft. We werden namelijk midden in het restaurant bij binnenkomst berispt omdat we 40 minuten te laat waren (19u40 ip 19u). Ik had in mijn agenda 19u30 genoteerd en was me niet bewust dat ik te laat was. Bij aankomst werden wij meteen als 2 kleine schoolkinderen door de juffrouw berispt op een toon die alles behalve vriendelijk was met de vermelding dat we te laat waren en er al 3 keer was opgebeld. Er werd ons gezegd dat na een half uur de tafel normaal wordt doorgegeven en de reservatie geannuleerd wordt. Toen we echter vroegen of de tafel dan al was ingenomen werd dit negatief beantwoord en werden we met een nogal onrespectvol handgebaar gewezen waar de tafel was. Ik voelde me meteen op mijn ongemak. Het feit dat we een bongo bon mee hadden en dit op voorhand ook al moesten melden zal waarschijnlijk ook niet in ons voordeel hebben gespeeld. We hadden deze avond gepland als 'anniversary' en hadden net ervoor bij een doktersbezoek slecht nieuws gekregen. Dit ook deels de reden van het ietsje te laat zijn. Door de ongemakkelijke situatie en de onvriendelijke ontvangst besliste ik dan ook meteen weer recht te staan en te vertrekken. Bij het naar buiten gaan passeerden we de vrouw en op haar vraag 'wa gaaj doen?' meldde ik dat ik me echt niet goed voelde bij deze situatie en weer wou vertrekken. TOEN werd ik wel naar achter mee geroepen en mocht dit blijkbaar niet meer midden in het restaurant besproken worden. Meteen werd mij gevraagd om de bongobon af te geven. Het feit dat ik op dit moment wel in afzonderlijk plaatsje werd geroepen bij de bar, terwijl we net ervoor midden het kleine restaurantje werden voor schut gezet wees er voor mij op dat ze dit nu in stilte wou afhandelen en gewoon de bon wou incasseren. Heel jammer! Het was een avond met een vervelend doktersbezoek, onze bon (ter waarde van menu voor 2 personen) moeten afgeven en geen eten in ruil. Daarenboven een vreselijk gevoel in de maag en totaal niet wat wij hadden verwacht. Ik begrijp dat kleine eenmanszaken het er niet makkelijker op krijgen en we waren dan ook niet van plan enkel de bon te gebruiken maar extra aan de menu toe te voegen en een goede fles wijn te drinken... maar dit kwam er niet van. Als ik dan ook op een vriendelijke manier gewezen zou zijn op het feit dat ze ons al 40 minuten eerder hadden verwacht en ze al schrik hadden dat we niet zouden komen, dan had ik daar ook alle begrip voor gehad. Maar de manier waarop er tegen ons werd gepraat kan volgens mij niet. Ik kan wel meegeven dat de man (= kok) wel vriendelijk en beleefd was en vermoedelijk ook heel goed kan koken. Ik wachtte dan ook nog 2 a 3 dagen in de hoop een email te krijgen met één of andere reactie alvorens dit te posten. Helaas, ... ik kreeg niets.

23. Ruth Devacht

24. On Suvimon

Restaurant is gesloten, wegens pensioen.

25. Dieter Lafaut

Heel vriendelijke bediening, gezellige zaak en lekker eten.
    Wij gaan zeker nog terug...

26. Vertaal van English naar Nederlands

De portie mosselen natuur, kleine portie (1.3Kg?) superkleine caoutchouc mosseltjes net alsof ze opgewarmd waren met opvallend veel lege schelpen. Bij mijn opmerking hierover kreeg ik de reactie te wachten om te zien of er geen op de bodem lagen dan kon ze nog een aanvullende portie laten bij koken. Niet in discussie gegaan, ze lagen er niet maar ook geen aanvullende portie gevraagd omdat het toch niet lekker was en om de rest van het gezelschap niet te laten wachten. Geen dessertje of koffie besteld, ik heb de €250 voor 7 personen betaald. Geen woorden meer aan vuil maken en wegblijven, de naam “Mosselhuis” onwaardig.

27. Eleni van Zessen

28. Pelzer Jolanda

Op 13 maart 2019 via Social Deal met 3 personen gaan eten bij Da Lidia. In het verleden diverse keren gaan dineren bij Da Lidia en het was altijd fantastisch. Ik had me er heel erg op verheugd. Lekker italiaans eten en italiaanse sfeer. De sfeer was aleesbehalve italiaans vreselijke harde muziek geen italiaans. Het eten een aanfluitng. Een bruscetta die niets voorsteld. Een pasta waarin je het vlees en de scampies met een loep moest zoeken en niet eens verse pasta. Een lekker toetje waarop ook weer bespaard was. Kleiner dan klein en ik ben echt niet van veel eten. Ik heb liever minbder en het ius jkwaliteit maar dat was het niet eens. Diep treurig om je er zo vanaf te maken bij een Social Deal. Ga er nooit meer eten.

29. D'Oude Pastorie is telkens weer een ware verwenning. De gerechten zijn er steeds vernieuwend zowel wat betreft de oogstrelende presentatie als de verrukkelijke en gewaagde smaakcombinaties. Er heerst een zeer aangename sfeer en de bediening is er zeer correct en vriendelijk. Zeer grote aanrader.

30. Internationaal Schilde

De Loteling (vroeger de Zevenster) is een echte afknapper. Voornamelijk zeer slechte en ronduit schandalige bediening. Personeel is schijnbaar geselecteerd op luiheid, onprofessionaliteit en lange gezichten. Hun enige doelstelling is mensen wegjagen zodat ze deze zeker niet moeten bedienen…
    Ongezien! GA HIER ZEKER NOOIT HEEN.