Hier zie je hoe de meningen van de Eet.nu bezoekers verdeeld zijn.

1. Eetcafé Hasselt

Alleen het drinken was goed van smaak. De rest was afschuwelijk! Voor ons de eerste en laatste keer.
    Tip voor de kok: Proef je eten alvorens deze te bedienen. De kreeftensoep was zeer slecht. Ook de rest van het eten was smaakloos en slecht.
    Tip voor de serveerster (oudere dame): Volg een cursus "hoe tactvol omgaan met klanten". Ze was soms zeer onbeleefd en niet tactvol.

2. Eetcafé Hasselt
  3. Grill Herent

Brasserie is nu Italiaans resto

4. Eetcafé Hasselt

Nooit meer!

Start met geen mogelijkheid om buiten te zitten, echter is er achteraan een openluchtterras waar maar liefst een 10tal tafels staan. Dit dient bij temperaturen van +35graden als rokersruimte?!

Ook worden er binnen geen maatregelen getroffen om de temperatuur draaglijk te houden, geen wind doorstroom geen waaiers of mobiele airco's niets. Gevolg buiten 35graden binnen 40.

Wij hadden om 19:30u gereserveerd en om 20:30u ons voorgerecht gekregen. Hierna zat er nog maar eens 40min tussen alvorens ons hoofdgerecht arriveerde. Tijdens heel dit gebeuren hebben we tot 2× toe ons drinken dubbel moeten bestellen om daar dan nadien nog een half uur op te moeten wachten. (Geen onderbevolking 3 mensen aanwezig)

vervolgens kreeg ik mijn hoofdgerecht, scampi's 3 stuks in een hoop saus 3! Dit was voor mij echt de druppel. Had hier kroketten bij gevraagd, die ik nadien nog eens besteld heb en nooit aan tafel gebracht zijn.

Bij het betalen zaten er dan ook nog eens onregelmatigheden in de afrekening!
    Pure waste of time and money!

Eddy Keersmaekers

Zeer goed onthaal en lekker gegeten.
    Een keuken die je niet veel meer vind.
    Piepkuiken met dragonsaus is overheerlijk.
    Hier kom ik nog vaak.
    Ps: Gezellig terras.

6. Frans Lommel

Kent creativiteit grenzen? Bij chef Jan Tournier lijkt het onbegrensd, wat een verassing weer. Dit was alweer onze zesde bezoek, ieder jaar zien we de signatuur van de chef evolueren, mooi!
    Binnenkort opent hij naast het restaurant zijn nieuwe concept Con aan de voorzijde van het pand, waar vroeger het restaurant zat, met cocktails en desserts.

We kregen weer ons vertrouwde tafeltje aan het raam in de koele ruimte, fijn. Als aperitief een frisse Italiaanse Sauvignon Blanc 2015 van Livon die uitstekend beviel. De eerste ronde was al gelijk een hit, het speltbrood met een speciaal smeerseltje van gebrande boter met stukjes bloemkool, prima.

Gevolgd door de gillardeau oester met takje zeebes en ijsparels van oestervocht, heerlijk!

Op een lepel, omwikkeld met koolrabi, zacht gegaarde zalm gekruid met mierikswortel waarbij krokantjes van spelt met erop forelkuit. Mooie gelaagde smaakbeleving met ziltige toetsen en een uitstekende textuur.

En een echte decadente delicatesse, om samen te delen, verscheen. Tartaar van zeebaars met gefermenteerde pruim, geparfumeerd met truffel en afgewerkt met een royale portie kaviaar. Ernaast krokantjes van ciabatta, wow.

De eerste begeleider werd keurig gepresenteerd door Sanne in haar goede eigen stijl. Een heerlijke Australische Riesling 2013 van Rocky Gully, mooie zuren met aangename petroltoes. Uit de keuken het kreeft gerecht dat (zoals verwacht) niet als zodanig herkenbaar was. De kreeftensalade was ingepakt in een vel van sake-droesem, erop ijsparels van mierikswortel in een sausje van garnaal. Mooie originele smakencombinatie met een naadloos aansluitende wijn, toppie. (9,8)

Chef Jan presenteerde zelf de volgende ronde, leuk. Sashimi van geelvintonijn op een tartaar van tonijn, julienne van lente-ui, gedroogde bonito vlokken, krokantjes van zeealgen, “prikker” van asperge en een hele frisse schuimige saus van koriander. Verfijnde smaken met mooie accenten waarbij de Riesling prima combineerde, genieten! (9,75)

Verder met een Spaanse Godello 2016 van Brandan, floraal aroma, fris met verfijnde mineraliteit en een vleugje hout. Uit de keuken in een vinaigrette van kombu en truffel een sushirol gevuld met foie gras, afgedekt met een plak zomertruffel waarop een schijf gelei van dashi en wat bolletjes sansho peper (9 jaar gepekeld). Een heerlijk truffelaroma kwam je tegemoet. Verfijnde smaken, Aziatische toetsen, delicate lever en subtiele peper. De wijn vulde het gerecht aan met zijn heerlijke aroma en zuren. (9,7)

Een witte natuurwijn kwam op tafel. Le temps fait tout 2014 van Remi Poujol, aangenaam fris met een aroma dat deed denken aan geuze bier, apart. Op het bord een langzaam gegaard hoeve-eitje afgedekt met knapperige paaltjes van asperge, stengels gebrande bieslook, gebakken plakjes eekhoorntjesbrood, krokantjes van algen en krokantjes van spelt, ernaast een luchtige crème van aardappel en een saus van algenboter. Een prima smakencombinatie met aangename texturen. De wijn kwam helemaal tot zijn recht naast deze smaken, die erdoor versterkt werden, prima. (9,75)

Een oaky The Agnes Chardonnay 2016 van het Zuid Afrikaanse Crystallum werd in grote glazen uitgeschonken. Uit de keuken een van de mooiere gerechten van mijn vorig bezoek. Dorade gegaard in plankton olie met een jasje van planktongelei, ernaast drie slanke quenelles aardappelmousseline met anijsboter, stronkjes paksoi en julienne van lente-ui, afgewerkt met saus van plankton en een emulsie van wasabi en gember. Een mooie smakencombinatie met in de hoofdrol de emulsie een echte smaakbom. De chardonnay was keurig in balans, werd nog iets romiger van de aardappelmousseline. (9,75)

De kaastrolley was nieuw met een zevental kazen voor de liefhebbers, goed.

De dessertwijn was van het huis Tschida, Muskat Ottonel spätlese 2016. Een heerlijk frisse dessertwijn met in het aroma tonen van Muskat en limoen. Uit de keuken een fris licht zomers dessert. Als basis het vruchtvlees van de pomelo erop een sandwich van dunne merengue schijfjes met ertussen een mousse van witte chocolade met Mikan (japanse mandarijnensoort). Erg lekker met een hoofdrol voor het citrusfruit. (9,6)
    Als afsluiter een krachtige espresso met een luxe friandise op basis van chocolade, structuren van rood en zwart fruit en Shiso Purple om nog even lekker na te genieten.

Bediening was wederom uitstekend verzorgd, prima wijnselectie en leuk te zien dat Huub zich ook doorontwikkeld met goede presentatie.

Prijs-kwaliteitverhouding vonden we uitstekend.

Wederom genoten van een hele culinaire beleving met mooie presentaties, exclusieve smakencombinaties begeleid door keurig geselecteerde wijnen in een fijne ambiance met top bediening. Goed te proeven dat chef Jan zich steeds meer focust op de smaakbalans van de gerechten. Aanrader voor de fijnproever, smaak avonturier, wijnliefhebber en levensgenieter. Bedankt!

7. Eetcafé Brugge

Serge Dilliën

8. Eetcafé Hasselt

Dit was de derde keer en ook de laatste keer dat wij daar gaan eten. De oudere vrouw die opdiende was zeer onbeschoft. Iedere keer is haar excuus dat het te druk is en ze met te weinig personeel zijn. De klant moet daar niet onder lijden. Toen we binnen kwamen riep ze vanaf de toog wat we wilden drinken. Ik zei een grote fles spa bruis en kreeg een karaf water met weinig gazuus in, waar we 8€ voor betaalde. We hadden een twee gangen met mosseldiner via social deal. Half gevuld potje met een klein bakje frit kregen we. Ze kwam niet kijken of het in orde was en konden geen frieten bij bestellen. We vroegen of we nog een drank konden bestellen en dan zei ze, nu geen tijd ik ben een bestelling aant opnemen, terwijl ze ons de mosselen bracht. Dan heeft een jonge ober onze drank komen opnemen, maar die drank is nooit gebracht. Toen ik afrekende zei de vrouw, alleen een watertje gedronken? Was alles naar wens? En dan zei ik dat we in de vergeet hoek zaten. Dit hoorde ze niet graag en snauwde, zie je dan niet dat het druk is! Ze leven van de sociaal deals en kunnen het niet aan. Er staat op de bon dessert van de chef, maar iedereen krijgt twee kleine bollen vanille ijs met een streepje chocolade. Noem het dan gewoon een ijsje.

9. Amerikaans Neerpelt

Lisa

Fermé depuis DES années....

Julie dhont

Verschrikkelijk! Steak tartare en bouillabaisse gegeten. Steak tartare was prepare uit potje. Bouillabaisse was diepvries. Frieten diepvries en voor de rest alles uit zakje. We vroegen wat brood bij en kregen toast regelrecht uit de Aldi zak. Zelfs niet getoast. Nooit zelfs overwegen om hierheen te gaan!

ADK

Afgelopen weekend hier een "Week-end gastonomique" met lunch geboekt. Dit kost 200 Euro per persoon, hiervoor krijg je een nacht in een suite, 6-gangen diner (evt. uit te breiden met een kaasplank en wijn arrangement), ontbijt & lunch.
    De pand is geweldig. De kamers luxe ingericht en het personeel doet uitermate hun best om je in goed Nederlands te helpen. Het eten is werkelijk fenomenaal. We hebben inmiddels al in een paar restaurants mogen eten met een Michelin ster, maar we zijn toch zeer positief verrast. Geweldige smaakcombinaties bij alle gerechten. Niets viel tegen, van voor naar achter alles heerlijk op smaak.
    Vanuit Nederland is het natuurlijk een stukje rijden, maar mocht je een dagje in Durbuy zijn en nog een restaurant zoeken. Of boek er gewoon een weekend. U krijgt geen spijt.
    Enige puntje om rekening mee te houden: Ze hebben geen airco, dus hartje zomer kan je kamer erg warm zijn.

Hele vriendelijke bediening, gezellig restaurant maar lange wachttijden,
    Meisje die het eten opnam was heel knap.

14. Pizzeria Brugge

Als je genoeg op voorhand bestelt dan krijg je een vlotte levering en dan is iedereen blij de pizza zelf is zeker op hun niveau zeer goed en is goed belegd! Een aanrader voor een snelle hap!

15. Pizzeria Brugge

Glenn Nikola

17. Amerikaans Neerpelt

Top gegeten voor redelijke prijs. Prima sfeer met vriendelijk personeel.

18. Amerikaans Neerpelt

Jos Muijs

19. Belgisch Gent

Sonia Verstraeten

Gisteren gaan eten met een gezelschap van 11 personen.
    De vrouwen gingen bij het binnenkomen naar het toilet op de eerste verdieping, de vrouwen en zowel de mannen moesten de zelfde wc gebruiken daar er maar 1 was en dat op zich is nog niet zo erg, maar het was er verschrikkelijk vuil echt ondermaats de uitwerpselen en toilet papier lagen op de grond en het wc was volgens ons in geen maanden nog gekuist je durfde ook de klink van de deur niet aan te raken. Na er een opmerking over gemaakt te hebben heeft hij het met een beetje papier gaan opkuisen en heeft zich dan komen excuseren.
    Het eten was wel redelijk maar ik stel mij toch wel vragen bij de netheid van de keuken.
    Ik beveel het restaurant zeker niet aan.

DE MAERTELAERE

Leuke sfeer, lekkere gerechtjes.

21. Amerikaans Neerpelt

In een woord subliem! Goed eten! Grote porties. Vlotte en aardige bediening. Het was heerlijk!

Ditmaal met pa naar onze favoriet in Antwerpen, dat was voor hem al weer lang geleden. Het weer was prima en het terras was ingedekt, we vonden het toch gezelliger om binnen te zitten, daar kregen we een tafel aan het raam, fijn. Als aperitief een frisse witte, dat werd een Verdejo uit de Rueda van Javier Sanz die zeer goed beviel. Ernaast de bladerdeeg krokantjes met soesjes die hartig gevuld waren, lekker.
    De kaart werd gepresenteerd met een extra voorgerecht en twee extra hoofdgerechten. Wat opviel was dat er nu ook de mogelijkheid van begeleidende bieren was.

Chef Roger presenteerde zelf de eerst amuse. Hij wilde ons vandaag ook nog enkele bereidingen laten proeven die nog in ontwikkeling zijn, super leuk. De amuse was geïnspireerd op de pizza prosciutto uitgeserveerd in een glazen kogel. Onderin een chutney van ui, vloeibare tomatensaus, vers tomaatje en burrata, afgedekt met prosciutto, afgewerkt met twee hele dunne plakken krokant brood. Een hele mooie smakencombinatie.

Het eerste project was geïnspireerd op de “pan con tomate” gepresenteerd op een mooi zwart bord. Stukken krokant zuurdesembrood met knoflook waarbij burrata en verschillende tomaat structuren. Verse tomaatjes, mooie kogels tomatenmousse gevuld met mousse van basilicum (mooi hoog op smaak), het meest indrukwekkende was de gemarineerde tomaat. Maar liefs drie dagen gemarineerd in een zoetzuur kruidenbad, explosief van smaak, wow.

Een licht trotse Roger presenteerde de gekarameliseerde paling met oosterse invloeden. De paling filets waren licht krokant gekarameliseerd en zoetzuur afgelakt, lagen op een bedje van Japanse sushirijst, ertussen aubergine met miso, erop gefrituurde fijne zeegroentjes, ernaast dotjes crème van gefermenteerde look, aan tafel afgewerkt met een miso bouillon. Een heerlijke smaakbeleving met mooie sappige textuur, genieten!

De “pekingduif”, geïnspireerd op de pekingeend was al aan aan de vijftigste uitvoering. De bereiding duurt maar liefst drie dagen, ik kan wel zeggen dat deze uitvoering de perfectie benaderde. Uitgeserveerd met tafelbereiding, vandaag door de familie van Damme, leuk! De borstfiles werden er keurig uitgesneden en verdeeld in hapklare stuken. Top cuisson, mooi hoog op smaak met een sappige textuur. Huidje licht krokant en hoog op smaak met aangename kruidentoets. Partner die van kluiven houd vond de boutjes helemaal geweldig.

De eerste begeleider was de Spaanse El Cullerot van Celler del Roure, aangenaam fris met wat body. Ernaast een mooie presentatie. Langzaam gegaarde, keurig afgegrilde tarbotfilet op een bedje van aardappelpuree, eromheen een krans van fijn gesneden lauwwarme gebakken groentjes waarop structuren van wortel, mosseltjes escabeche, cressjes en toefjes kruidige mayonaise, aan tafel afgewerkt met een heerlijke schaaldierensaus. De tarbot had een prima cuisson, in het garnituur mooie smaken die prima combineerde en de wijn was keurig in balans, genieten. (9,8)

Partner had gekozen voor de roodbaars met Aziatische invloeden. Op het bord een keurige filet met twee stukken van de kreeftenstaart op een bedje van rijst met groentjes, erop een kroepoekje met verse kruiden, aan tafel afgewerkt met de smaakmaker van het gerecht, een heerlijke curry-kokossaus. Mooie smaken, prima cuissons met ernaast de witte Zuid-Afrikaanse Ladybird van Laibach die naadloos aansloot. (9,7)

Ditmaal gekozen voor de Orelys. Een hele mooie presentatie verscheen op tafel. Een taartje van kogels met de smaken van yuzu, basilicum en gekarameliseerde appel tussen krokante schijven, bovenop een compote van gekarameliseerde appel. Ernaast nog verschillende structuren van luchtige room, appel, spongecake en orelys chocolade, met de vlinder als decoratief hoogtepunt. Heerlijke smaken en zeker niet te zwaar. De heerlijke Duitse Riesling Leiwen auslese van Josef Rosch maakte het gerecht nog lichter. (9,85)

Het hoogtepuntje van vorige keer mocht niet ontbreken. Een prachtige presentatie van de smaken uit Hoogstraten. Als basis een ring van luchtige yoghurtmousse, erop structuren van Hoogstraten aardbeien met toetsen van basilicum en rode biet. Aan tafel afgewerkt met een heerlijke complexe saus van rood fruit met kruidigheid. Heerlijke frisse smaken, prima textuur en originele begeleider, de Oostenrijkse Merlot Spätlese van Tschida, top! (9,88)

Als afsluiter nog een Nespresso, glaasje slagroom met likeur en koekjes, waarvan de broodpudding de hoofdrol opeiste.

Bediening was uitstekend verzorgd, we voelden ons weer helemaal in de watten gelegd.

Prijs-kwaliteit was uitstekend, bij topgerechten hoort een serieus prijskaartje.

Kortom, het was weer een topbeleving. Super leuk dat Roger verschillende nieuwe ontwikkelingen liet proeven. Dit laat zien dat hij absoluut niet stilstaat. Leuk ook dat er steeds meer aan tafel wordt gedaan, zodat beleving nog completer wordt. Wij waren onder de indruk, bedankt!

23. Frans Brugge

Reeds meerdere keer gaan lunchen. Fantastisch lekker en indien op terras met zicht op de reien fenomenaal. Vriendelijke bediening. Prijs/kwaliteit ok. Wij gaan zeer zeker nog terug.

24. Frans Brugge

C. Nauta

Teveel om het te beschrijven. Met korte woorden het "ik vertrek" Verhaal. We moesten b.v ruim 1 1/2 uur wachten op de lunch en wij vieren hebben toen besloten om er niet langer op te wachten, mede door de smoesjes die er verzonnen werden waarom het zolang duurde. Nooit meer.

Gemakkelijke klant

Op een zomerse vrijdagavond wilden wij snel iets eten voor we naar het optreden in OLT Rivierenhof gingen. Het optreden stond gepland om 20u30, wij arriveerden omstreeks 18u50 in Kasteel Rivierenhof. Tijd genoeg voor een snelle hap, zo dachten we. We bestelden dan ook onmiddellijk twee frisdranken en twee spaghetti's..
    Na een kwartier kregen we onze drankjes.

Na een half uur vroegen we voor de zekerheid of onze spaghetti's wel doorgegeven waren aan de keuken: "Nog max tien minuutjes"…

Na nogmaals twintig minuten (het was toen ongeveer 20u, dus al meer dan een uur aan het wachten op twee simpele spaghetti's), vroegen we dit nogmaals: "Ja, ja, nog even geduld"…

Zo'n extreem lange bereidingstijd: dat moesten nogal exclusieve, superdeluxe spaghetti's zijn…

Om 20u15 (dus 1 uur en 25 minuten later!) kregen we eindelijk ons 'eten' - een morsige kom gloeiend-gloeiend-gloeiend hete spaghetti in eigen nat, met erbovenop een kwak aangebrande saus en een kommetje lauwe, witkleurige snippertjes (kaas?)…

Ik heb geprobeerd er twee happen van te eten, maar de smaak van de aangebrande en aangekoekte saus viel erg tegen. De temperatuur van het gerecht bedroeg ook zo'n 90° Celsius, schat ik. Niet alleen ranzig van smaak, maar ook een gevaar voor brandwonden.

Kortom: anderhalf uur gewacht op de allerslechtste spaghetti die ik ooit voorgeschoteld heb gekregen. Een regelrechte schande! Zelf een bokaal saus uit de Aldi opwarmen zou 100× smaakvoller én sneller zijn geweest dan de troep die ze ons hier hebben durven voorschotelen.

De rekening betalen, ging wel supervlot. En eigenlijk hadden we voor die walgelijke brol niets moeten betalen, maar ik was gehaast om naar het optreden te gaan en we wilden ook geen scène maken.

Deze plek is een absolute no-go! Indien u een optreden in het OLT Rivierenhof wil bijwonen en honger heeft, eet u beter elders.

conny van den eynde

Spijtig gewoon… met vtm ploeg en de kindjes willen reserveren in dit etablissement.
    Maar helaas… we krijgen zelfs nog geen bevestiging van de reservatie… en zonder zekerheid dan kunnen wij helaas het ons niet veroorloven om jullie te bezoeken. :-(

Vertaal van English naar Nederlands

We’ve been to this place several times because it has great food. But getting a table there is always a hassle. I made a reservation for 8 persons for tonight and they said they could do it around 20u30-20u45, but when we showed up they plainly told us it “would still be a very long wait” because all tables were taken and another group was still waiting and in line before us. The waitress claimed she told me it would be difficult but this was patently untrue. Very very unprofessional and disappointing when you arrive with a large group of friends. I’d rather have them tell upfront that they can’t do it. Never again!

29. Eetcafé Weert

Zeer matig… en helemaal een tegenvaller… lang moeten wachten!

De paling was niet vers, dan nog niet gesproken van de service 😡

30. Belgisch Perk

Nadia Loontiens