Hier zie je hoe de meningen van de Eet.nu bezoekers verdeeld zijn.

1. Ons eten was op tijd geleverd en warm en de persoon die leverde was heel vriendelijk. Pittaloft echt een aanrader!

2. Jef Stuyts

3. Siggi Nagusch

4. Stipt op het afgesproken uur afgehaald en alles was koud. Currysaus had geen smaak… eend met appelsien was slijmerig… t was de eerste keer en NOOIT meer.
    Alles was flets gewoon… het smaakte naar niks slechtse chinees ooit.

5. Rene Bolland

Ik heb in mijn leven heel wat loempia’s gegeten. Ik ben zelf van Aziatische afkomst. Maar de Loempia van Golden River is gewoon verschrikkelijk. 1 grote vetbol. Niet gemaakt van loempia vellen maar ei is als loempia vel gebruikt, dit is, volgens mij in beslag gegooid, en vervolgens in het frituurvet gegooid. Resultaat 1 vette troep wat je binnenkrijgt. Echt schandalig slecht gemaakt. Sorry Golden River ga naar china town en koop loempia vellen!

6. lippens

Zeer lekker menu, paling superlekker zeer verzorgd!

7. Jaak Bollen

Heel goede service. Heel klantvriendelijk!!
    Proficiat!!!

8. ik vind fijne service altijd en ook altijd super vriendelijk. Ik ben vandaag ook geweest, de bediening super top. Doe zo verder

9. NYS L _ THOEN

Zeer goede ervaring prachtig zicht op het water; goede keuze in verband eten en drinken.
    Zeer vriendelijk personeel en goede bedienning.
    Een aan te raden bestemming voor herhaling vatbaar.

10. Villa Au Soleil

11. Jolanda

Echt supersnelle levering en topkwaliteit plus aardige bezorger!

12. In het landschap van Pallieter, waar de film ook is gedraaid, kan je in deze authentieke brasserie terecht voor een streekgerecht zoals balletjes met krieken, pensen met appelmoes, een lekkere steak, ambachtelijke ijs enz.
    De Pallieterhoeve serveert een eerlijke Vlaamse keuken aan een budgetvriendelijke prijs. Ze beschikken over een aangenaam en groot terras van waarop ouders de kinderen in de speeltuin in de gaten kunnen houden en de kleintjes niet uitgekeken geraken op de kippen, geitjes, ganzen die er rond de vijver de vrije loop hebben.
    Het personeel is supervriendelijk en gedienstig, jong en oud komt hier graag terug voor een babbel en een hapje, je kan ook op alle ogenblikken alles krijgen wat de kaart en de pot schaft.
    Geen dikkenekkerig gedoe, geen poespas, gewoon gastrvrijheid en vriendelijke bediening, kost zoals bij de bomma, een beetje nostalgie, meer moet dat toch niet zijn?

13. Bert Hamelinck

Al sinds jaren het beste adres om Chinees te eten in de omgeving Kalmthout. Ook de afhaalservice is helemaal in orde en zeer verzorgd en smakelijk op een goed niveau.
    Wij spreken over onze ervaring sinds meer dan 30 jaar.

14. Van Dijk

Heerlijk eten met een heel vriendelijke service! Altijd tijd voor een babbelke. Ik kom er al jaren. Andere friet uit Lozen hoef ik niet.

15. Marc & Silvia

Top bediening en lekker gegeten.

16. adriaan

Met zonnig weer naar onze favoriet in Genk. We kregen ons favoriete tafeltje aan het raam met uitzicht op de open keuken, fijn. Als aperitief een droge Riesling Pettenthal 2017 van Huff die uitstekend beviel. Ernaast een hapjes tweeluik. Om te starten een artisjokhart gevuld met crème van amandel aangemaakt met ansjovis, erg lekker. En panisse van kikkererwten en parmezaankaas afgewerkt met een crème en crumble van broccoli. Hoog op smaak, krokant gebakken met smeuïge vulling, lekker.

Een amuse duo. In een kobalt blauw schaaltje plakken gepekelde heilbot waarbij een chutney van rammenas en komkommer, kruiden takje en zeealgen. Verfijnde smaken met een redelijk krachtige kruidentoets.

In een kom tom kha kai met bundelzwammen, geconcentreerd met aangename gembertoets, heerlijk.

De eerste begeleider werd keurig gepresenteerd. Albariño van Xion, bloemig aroma, in de mond verfijnde zuren met subtiele ziltigheid. Ernaast een strakke presentatie. Op een platte cilinder gewelde quinoa, tataki van tonijn in een jasje van geschroeide venkelzaadjes met ernaast structuren van radijs en takjes dille, aan tafel afgewerkt met een jalapeño jus. Een gedurfde smakencombinatie waarin ik de anijs toets erg kon waarderen. De wijn was ietsje licht naast deze redelijk krachtige smaken. (7,75)

Verder met een Duitse Chardonnay Bechtheimer S 2018 van het huis Geil, gemaakt in een frisse Duitse stijl met aangename mineraliteit. Op een wit bord wilde zeebaars met een compote van rabarber, ernaast gepofte prei waarop een sesamkletskop, aan tafel afgewerkt met een kerriejus. Op zijn lekkerst wanneer je alle smaken samen eet, de wijn was hierbij keurig in balans. (8)

Over naar Toscaans rood, Le Difese 2016 van San Guido, het klein broertje van de grote Sassicaia, zeer gebalanceerd. Uit de keuken de topper van de middag, een proeverij van graankalf verdeeld over drie borden. Op het grote bord een plak entrecote met artisjokhart, morieljes en dotje knoflookmayonaise, aan tafel afgewerkt met een heerlijke Madeirasaus. Ernaast op een een klein bordje een stuk kalfshartzwezerik gelakt in soja. In het schaaltje een brunoise van de kalfstong aangemaakt met morilles waarop beuken cresse. De entrecote was keurig gebakken, delicaat van smaak met zachte textuur, de knoflookmayonaise, die hoog op smaak was, combineerde uitstekend. Met de heerlijke zwezerik en tong kon ruim voldoende worden afgewisseld, de wijn sloot naadloos aan, toppie! (9,25)

Als dessertwijn een Menade Sauvignon Blanc Dulce 2018, heldere kleur, tonen van rijpe annanas en een prima zoetzuur balans. Uit de keuken een bedje van gemalen pistachenoten waartussen reepjes basilicumblad en stukjes witte chocolade. Erop een cannelloni van gegrilde ananas gevuld met crème van kokos en witte chocolade, afgewerkt met dotjes gel van yuzu, aan tafel afgewerkt met een basilicum vinaigrette. Apart uitgeserveerd een hele frisse granité van ananas met stukjes witte chocolade en gemalen pistachenoten. Een gedurfde smakencombinatie met veel smaakbeleving, redelijk complex en goede textuur. De elegante wijn viel hiernaast een beetje weg. (7,5)

Als afsluiter een espresso met een viertal lekkere friandises die werden aangevuld met een schaaltje vers gebakken oliebollen.

Bediening was zeer goed tot uitstekend verzorgd, op zeer correct wijze.

Samengevat was het weer een geslaagde culinaire middag met originele gerechten en soms gedurfde smakencombinaties. De bereidingen van kalf (waar ik normaliter minder fan van ben) sprong erbovenuit, complimenten! Dit op een hele mooie locatie in een luxe ambiance, bedankt!

2 vorige recensies
  17. adriaan

We hadden nog een waardebon en hadden deze zondag zin in een fietstocht. Helaas was het stralende weer van de ochtend omgeslagen naar motregen. Binnen was het lekker warm en kregen we een tafel bij de haard aan het raam, fijn.
    Als aperitief de favoriet van de maître, een sappige Pinot Grigio van Borgo Palazzi. Als amuse een geroosterd brioche broodje met bol rillettes van eend aangemaakt met eendenlever en afgewerkt met truffelmayonaise, erg smaakvol.

De eerste gang, makreel pepesan. Als basis een plak zacht gegaard buikspek met Indische kruiden, erop drie cilinders makreel in een jasje van kombu met enoki en structuren van biet, afgewerkt met een schuimige saus van citroengras en pikante kruiden. Een flinke portie met goede smaken en aangename kruidigheid, lekker. (7,75)

bij de tweede gang een Chardonnay Privilege, sappig met tonen tropisch fruit en vanille. De chef presenteerde zelf het gerecht. Kabeljauwfilet op een aardappelmousseline met stukjes olijf, blokjes gezouten citroen en stukjes prei, overgoten met een hele frisse dijonaisesaus, waarbij een krokantje van violet aardappel. Sappige vis met frisse smaken en lekkere toets van gezouten citroen, waarnaast de wijn keurig aansloot. (7,75)

voor bij het pièce een Italiaanse Nero Marone Edizione Privata 2019, een soepele rode met tonen van rijp zwart fruit. Ernaast een klassieke bereiding. Een hele, zacht gestoofde kalfswang op een bedje van aardappelmousseline met structuren van biet, afgewerkt met aardappelkaantjes en een heerlijke saus van abdijbier. Een flinke portie met zachte texturen en lekkere smaken die goed combineerde met de wijn. Het was wel een uitdaging om het bord leeg te eten. (7,5)

als afsluiter een espresso met pure chocolade en koekjes.

Bediening was zeer goed verzorgd op joviale wijze door de spontane maître ondersteund door de dochter.

Samengevat hebben we lekker gegeten, royale porties van klassieke gerechten met volle smaken. Dit in een hele gezellige sfeer en dito bediening, bedankt!

3 vorige recensies
  18. Italiaans Rekem

Prima service en heerlijke pasta en pizza, s.

19. Dirk Jespers

Er is onvoldoende personeel om het restaurant op een aanvaardbare wijze te runnen.
    Eén uiterst arrogante dame in de zaal, één kok in de keuken.
    Dit zorgt er onder meer voor dat we, voor twee kleine schotels en een dessertje van 20.15 U. tot 23.20 Tafelden… (ons eerste schoteltje werd pas gebracht na 1 uur en 15 minuten…)
    de koffie moesten we noodgedwongen achterwege laten wegens het late uur en de mogelijkheid de verbindingen met het openbaar vervoer te missen.
    De onkundige en van alle elementaire beleefdheidsregels gespeende zaal 'madam' maakt van onze restaurant-beleving een ergernis.
    De prijzenpolitiek is onoverzichtelijk, de aangerekende supplementen overdreven hoog. De wijn wordt mondeling voordeliger aangeprezen dan hij op de kaart en de rekening wordt vermeld.
    We voelen ons dan ook bedrogen en zullen het restaurant niet alleen mijden, maar ook bij iedereen afraden.
    Spijtig want de gerechtjes waren zeer verzorgd, lekker, origineel en kundig bereid. Wel waren de porties belachelijk klein en veel te duur. Ook voor de wijn is de prijs niet in verhouding tot de kwaliteit…
    Spijtig, maar een afrader!

20. Internationaal Sint-Truiden

Begin dit jaar geopend en gevestigd in het Bogaardenklooster uit 1425. Een mooi pand dat klasse uitstraalt. Op de binnenplaats voor het pand een grote glazen serre die als lounge functioneert, rechts ervan de ingang. Je komt binnen in een hoge hal waar een heel groot portret van de chef hangt. Rechts een flinke keuken en links het restaurant gedeelte met royale bar. Modern ingericht met donkere tinten, keurig met fijn linnen gedekte ronde tafels waaraan comfortabele armstoelen.

We startten in de lounge, op een fluweel bekleedde bank. Als aperitief een heerlijke Champagne Trudon cuvée Magnificence, gekozen van de uitgebreide Champagnekaart, die synchroon geschonken werd, leuk.
    Ernaast een Ottomaans/Oriëntaals hapjes trio. Om te starten een signature hapje dat ongeveer 25 jaar geleden ontwikkeld is. Een licht krokante tosti met stukje gerookte paling met chermoula specerijen en halve blauwe bes, heerlijk!
    Aan een vork een stukje onrijpe ananas met piment en toefje misomayonaise, iets minder fris dan verwacht, wel lekker hartig.
    En een krakeling van bladerdeeg met gomasio, furikake en dotjes zee-egel crème, mooi krokant met redelijk uitbundige ziltige toets.

Op een “hand” de eerste amuse, een gillardeau oester met Tahini, wasabi-sesamzaadjes en Marokkaanse citroenparels, feestje!

Verder met een Turks broodkussentje waarop een plak licht ingedroogde tonijn, afgewerkt met rouille, goede textuur, de broodtoets overheerste een beetje.

In een schaaltje een gebakken Bretonse langoustinestaart op een bedje van linzen met plakje prei in een schuimige pomodori. Heerlijk aroma, goede textuur, de smaak had een subtiele aardse toets.

“Lest best” met twee bereidingen van curry. Als basis een frisse gele curry afgedekt met rode curry waarop een crunch van wortel met fijngemalen Kentang Kering (krokantjes) en stukjes kroepoek, een smaak bommetje, wow.

Naar tafel, die we mochten kiezen, fijn. We starten met Turks ballonbrood met een humus rode peper dip, heerlijke wasabi Labna dip, za’atar roomboter en Gemlik olijfolie waarin cibrika.

De eerste begeleider werd keurig gepresenteerd, Sauvignon blanc uit de Touraine van Gibault. Zeer aromatisch met tonen van groene appel, in de mond redelijk krachtig. Uit de keuken een tweetrapsgerecht. Een coupe met grijze garnalen in een schuimige Velouté van witlof, een goede start.
    Ernaast een tartaar van witte tijgergarnaal waarop een half witlofstronkje met stukjes runder sucuk en schaafsel van parmezaan, aan tafel afgewerkt met een caesar dressing en quenelle oscietra kaviaar. Een originele smakencombinatie, redelijk complex en verfijnd, die prima beviel. (7,75)

Verder met een Turkse wijn, de Vinkara Mahzen Narince 2017 die aan een witte, licht hout gelagerde Rioja deed denken, erg lekker. In een speciaal schaaltje bereidingen van zalm. Blokjes kort aangebakken gepekelde zalm (Lakerda) en quenelle tartaar van zalm (Çiğ Köfte) met toefjes avocadocrème en crosne, aan tafel overgoten met een gazpacho gekruid met Baharat. Originele smaken, de zalm in de hoofdrol, de wijn werd er lekkerder van. (7,5)

Een inmiddels bekende Verdejo 2018 van Savalan uit Azerbeidzjaan, aroma van lentebloesem, fris en sappig in de mond. Ernaast surf en turf. Een bruingebakken coquille op een bedje van Turkse kool waarbij blokjes rundertong, zwarte noodles en kroepoekje van rode curry, aan tafel overgoten met Poolse borsjt. Een enigszins gedurfde smakencombinatie die keurig in balans was. De wijn maakte het geheel iets lichter. (7,75)

Over naar rood met een klassieke Bordeaux 2014 van Château Cône-Taillasson Sabourin die in de smaak viel. Het pièce was “Winter in Istanbul”. Twee bereidingen van wit kalf. Balkjes van de lende en stukje gestoofde wang gerold in fijne crumble van bastogne koek, ernaast een quenelle Ali nazik (auberginekaviaar), streep aardappelmousseline en spruitenblaadjes, aan tafel aangevuld met royale portie eigen jus gekruid met çıbrıka. Keurige cuissons en mooie smaken, de wang vond ik het lekkerst met de zoete crunch, de wijn sloot naadloos aan, genieten. (8,25)

In een klein bloempotje het predessert. Schuim van granaatappel met eetbare bloemen, crunch van pure chocolade en pompoenpitten.
    De dessertwijn was een Grand Clos du Moulin du Pé 2017 van Vignoble Marchais, elegant met tonen van rijp steenfruit. Centraal op het bord Griekse yoghurt met quenelle roomijs van ruby chocolade waarin dunne krokantjes, op de rand Turks fruit (vijg en moerbei) aan tafel afgewerkt met een crunch van pure chocolade. Lekkere lichte smaken waarnaast de elegante wijn net overeind bleef. (7,75)

We dronken nog een krachtige espresso in de lounge.

Bediening was uitstekend verzorgd door drie jonge mannen. Synchroon inzetten uithalen en schenken, dat was voor ons de eerste keer.

Samengevat kunnen we stellen dat het een speciale beleving was. Onbekende smakencombinaties met voor ons veel nieuwe specerijen (op verfijnde wijze toegepast). Leuk dat alle gezinsleden van de chef een bijdrage leveren. Dit alles in een hele fijne ambiance met op de achtergrond oriëntaalse muziek. Fijnproevers en smaak avonturiers zijn hier op het juiste adres, bedankt!

21. Ali Rajab

22. We hadden zin in sushi en kwamen hier op maandag uit vanwege alle gesloten zaken. Alle ‘sushi’ had een vage zeepsmaak, taai, totaal niet vers. In de tweede ronde besloten we om dan maar de overige (gefrituurde) gerechten te bestellen, maar die dropen van het vet.
    We besloten om er wat van te zeggen, maar meneer de manager wilde niet naar onze klachten luisteren en gooide het op het belachelijke argument dat niemand anders klachten had gehad die avond. Als je aangeeft niet te willen betalen, dreigen ze de politie te bellen. We voelden ons niet gehoord en na twee rondes was er niets van compensatie of maar enig begrip.
    Niet gaan eten!

23. Elke week suggesties, mooi aanbod kaart, lekker prijs kwaliteit top. Service top. Klant is koning en dat is daar terecht een pluspuntje. Doe zo verder en tot weer ziens.

24. Ontvangst en bediening waren correct. Amuse, sober en niet culinair. Gerechten, zwaar overprijst. Porties, veel te klein. Smaken, niet om over naar huis te schrijven. Tuin zag er uitnodigend uit, maar wij zullen niet terugkeren.
    3 op 5 is onze mening.

25. Van der Staey

Niks op aan te merken, alles was dik in orde en de bediening verdient ook een pluim

26. Zeer slechte bedieningsmedewerker op maandagavond 03-01-2020
    Na 10 min op zijn telefoon bezig te zijn geweest vraagt hij toch maar eens wat we willen drinken terwijl gewoon verder word gebeld. Na 3 x de bestelling te herhalen word het dan toch nog gebracht.
    Wat een aanfluiting.

27. Verspurten

Perfect altijd vers en warm.

28. Vertaal van English naar Nederlands

Een taverne met eenvoudige dagelijkse kost. All in menu met vrienden gaan eten, meermaals moeten vragen om zowel de wijn als water bij te schenken, vrij onverschillige bediening.
    Kregen bij een vraag als antwoord "ik heb ook maar twee handen", vind ik vrij grof.
    Te dure prijs betaald voor voorgerecht met één kroketje, hoofdschotel vis of vlees, maar niet lekker, en een eenvoudig dessert. Zowel de witte wijn als de rode wijn vrij simpele (goedkope) wijntjes, bij het schenken als informatie "deze is France wijn". Wij gaan zeker niet terug.

29. Banketbakker

30. Anne-Marie Verhoeven

Lekker eten, vriendelijk personeel en gastvrije uitbaters, een echte aanrader!