Hier zie je hoe de meningen van de Eet.nu bezoekers verdeeld zijn.

1. Grill Genk

Chris

Gezellig terras. Eten uitstekend spareribs om je vingers bij af te likken. Ook de prijs is in orde het personeel is zeer vriendelijk. Aanrader zeker weten.

Ditmaal uitgenodigd voor een perslunch onder het motto 'Make Port Great Again'
    (die was doorgeschoven naar het diner). Isabel Monteiro van Graham’ s port had samen met chef Greet Verbeeck een menu samengesteld waarin de porto's konden blinken.

We startten met een cocktail. Als basis een grote ijskogel waarover Mandarine Napoleon likeur, een scheut Tawny port, wat zeste van limoen en een takje gebrande rozemarijn, ruikt aangenaam fris, smaakt speciaal met een ziltige toets. Als amuse het met hoisin gelakt kwartelpootje, lekker kluiven.

De eerste begeleider werd keurig gepresenteerd met veel achtergrond informatie. Een teruggekoelde Graham’ s Extra Dry White (die overigens nog in de categorie zoet valt) lekker zacht met fris aroma. Uit de keuken een mooie presentatie. Als basis dikke plakjes gepekelde knolselderie, erop brandade van stokvis, partjes zwarte bes en takjes dille. De afwerking was met een licht gekruide komkommerbouillon. Milde smaken met een sappige textuur, lekker. De port sloot keurig aan en werd lekkerder door de dille en komkommer. Een klein minpuntje voor mij was de licht branderige afdronk. (8,5)

Verder met een teruggekoelde 20 jaar oude Tawny geschonken uit een 4,5 liter fles, amber kleur, complex en rond met een vleugje sinaasappel, heerlijk. In de kom gemarineerde pruimen in hun eigen sap op smaak gebracht met wat gembersiroop, erop een keurig gebakken stuk ganzenlever afgewerkt met Marokkaans gekruide granola. Een hele mooie smakencombinatie waarbij de complexe port naadloos aansloot. De topper van de avond. (9,4)

Voor bij het pièce de reserve Tawny (ca. 8 jaar), Iets krachtiger en ronder dan de 20 jaar oude. Op het bord twee bereidingen van hert, een keurig gegaarde medaillon van de rug en een stukje gestoofde wang waarover de eigen jus met jeneverbessen. Ernaast toefjes crème van pompoen en stukjes gegrilde pompoen, aardappelkroket en gedroogde boerenkool. Keurige bereidingen en een goede smaken combinatie, de port maakte het geheel duidelijk wat zoeter. Ik miste wat frisse tonen. (8,8)

Isabel Monteiro verwende ons nog even met een glaasje 20 jaar oude Tawny om puur van te genieten, heerlijk.

Verder met de Graham's 1983 Vintage die wat te warm in het glas kwam. Dit werd snel opgelost door een gekoelde fles open te maken, donkere kleur, zacht en verfijnd met subtiele frisse tonen. Chef Greet presenteerde het kaasgerecht. Op een wit bord een punt rauwmelkse Belgische kaas, de “Pas De Bleu” met ernaast een stuk in gember gemarineerde rode biet in een heerlijke frisse crème van framboos en krokantjes van chiochia biet. Een verrassend mooie smakencombinatie, de framboos zorgde ervoor dat de delicate port nog beter tot zijn recht kwam. (9,3)

De dessertwijn was de licht teruggekoelde Six Grapes Ruby Reserve, rond en fruitig met tonen van pruimen- en kersenconfiture. In een hout schaaltje een brownie met erop een kogel vanille-ijs ernaast gemarineerde kersen, toefje kersencrème en een chocolade poeder. Chocolade met kers is een klassieke combinatie, erg lekker, de port sloot keurig aan. (8,5)

Als afsluiter nog een krachtige espresso.

Samengevat een hele geslaagde avond, met een fijn gezelschap lekker eten begeleid door mooie porto’s, die vanavond de hoofdrol opeisten. Het is duidelijk geworden dat de Porto’ s prima inzetbaar zijn als begeleiding van gerechten, wel uitserveren op de juiste temperatuur.
    We voelden ons weer helemaal in de watten gelegd, super bedankt voor de uitnodiging!

Zijn verschillende keren komen eten en waren heel tevreden.

Eten prima, maar lange wachttijd (zeker een kwartuur) voor de bestelling wordt genoteerd. En dat laatste is niet normaal. Maar over het eten mag ik niet klagen: perfect in orde en smakelijk. Bepaalde gerechten zijn niet echt goedkoop, eerder prijzig, maar dat zal misschien te maken hebben met de kwaliteit!

Al een paar keer gaan eten: dagschotels en andere menu's op de kaart. Dat valt zeer goed mee. De bediening is vlot en het interieur knap. De ligging valt ook mee, al is het in de bocht van de Damvalleistraat altijd oppassen geblazen. In de dagschotels zijn de porties net juist en voldoende groot. Qua eten een goede score, qua vriendelijkheid normaal, gezelligheid super!

vanheyste frieda

8. Belgisch Hasselt

Een zeer grote aanrader voor iedereen. Zeer verzorgd, snelle bediening, prijs kwaliteit zeer goog in het vaandel. Zeer aan te raden voor toeristen die Hasselt bezoeken. Voor allen wat wils. Van snack tot zeer uitgebreid. Goede wijnen, zeer verzorcht aanbod.

Zeer aan te bevelen. Zeer snelle bediening. Echt Griekse gerechten. Zeer goed sfeer. Prijs kwaltijd zeer goed.

Een aanrader voor mensen die niet beter weten. Voor de gewone burger die zijn steak met frieten moet hebben met eens een andere sausje dan thuis. Als men Sol files besteld krijg je een soort vis lijkende, rolletjes zo droog als een hooi opper. Saus gedeeltelijk gekabbeld. De carpaccio is veel maar dan ook veel te dik gesneden, met daarop niets. Je krijgt er wel een potje met niet aangepaste kaas bij en een potje met azijn. Als men na het eten U vraagt of het gemaakt heeft, en je durft van neen te zeggen, krijg je gedonder van de baas in vol restaurant. Zeker niet de kwaliteit die ze willen voorstellen.

11. Eetcafé Kermt

Een zeer hoge aanrader. Zeer vlotte bediening. Zeer verzorgde menu's. Geregeld nieuwe gerechten op de kaart, en volgens de seizoenen. Zeer uitgebreide wijn kaart. Prijs kwaliteit zeer hoge.

12. Mexicaans Wilsele

Gisteren met 10 personen geprobeerd er te gaan eten. Dat kan alleen met een groep menu. Bediening volledig ondermaats. Gerechten zouden Mexicaans moeten zijn, was ver te zoeken. Wat steak, vis en zeevruchten. Van dat alles maar een mogelijkheid. Eten komt uit de microgolf en is bijna lauw. En dan nog schandalige prijzen. Geen aanrader.

Altijd lekker eten in brasserie kwadraat. Gezellig tafelen, mooie inrichting en leuk terras.

Kobe

Een topadresje in (centrum) Antwerpen! Bij Le Zoute Zoen word je al van bij het binnenkomen warm onthaald. Een leuke start van de avond! Deze trend zet zit verder. Naast een joviale & attente bediening doorheen de avond, wist de keuken mij aangenaam te verrassen! Het tempo van de verschillende gangen van de degustatiemenu was goed getimed, correcte cuissons & heerlijke smakencombinaties. TOP!

16. Grill Genk

An

Holy cow (yes, pun intended), wat was het eten hier héérlijk!!

Dinsdagavond zijn we hier met 4 volwassenen en 2 kids gaan eten. Lucky us: want op maandag en dinsdag kan er “Molengras” besteld worden. Dit is hun versie van het steppegras (erg dunne frietjes) met een ontzettend malse steak eronder. Er werd keurig gevraagd hoe we de steak gebakken wilden hebben en dit werd zeer goed uitgevoerd. Mijn medium was perfect medium en zó ontzettend mals en smaakvol. Zeker een aanrader! Ook een ontzettend grote portie. Zelf had ik de champignon roomsaus erbij en anderen de pepersaus. Beide sauzen zeer lekker. Alleen was ik blij dat ik de pepersaus niet had, want ik ben niet zo’n held met pittig eten en het was écht PEPERsaus dus 😉
    Andere bestelde gerechtjes: gegrilde kipfilet, balletjes in tomatensaus en voor de jongste uit het gezelschap de visstick met tartaar en frietjes (zie bijgevoegde foto’s - het aparte kommetje met de sla hoort bij het Molengras, logisch apart geserveerd aangezien het bord lekker vol lag).

Het interieur past helemaal bij het “Meat”-concept. Wel ontzettend warm binnen, maar misschien ook logisch in een grill restaurant.

Geen voor- of nagerechten besteld, het hoofdgerecht was meer dan voldoende. We kregen er echt niets meer bij (zelfs de grote eters hebben aardig mogen duwen om alles op te krijgen).

De bediening zeer vriendelijk en bekwaam! Chapeau voor de jongedame die de bestelling van ons gezelschap volledig onthield, inclusief de verschillende gewenste bakwijzen en sauzen.

Om dan toch 1 puntje van kritiek te geven: ik vond het jammer dat de ice tea niet met ijsblokjes, citroentje en stampertje werd geserveerd. Vooral voor die prijs (€2,70) had dat wel gemogen. Maar dat is dan ook het enige wat ik kan bedenken. Al bij al: een etentje hier is niet goedkoop, maar je krijgt er wel heel wat voor terug (zowel kwalitatief als kwantitatief). Zeker een aanrader! 👌

17. Belgisch Gent

Wij hebben vandaag een zeer negatieve ervaring achter de rug in de Gulden Valk. Al tijdens onze aperitief hoorden we de kok roepen en schelden in de keuken, niet zo aangenaam voor de sfeer. Ons eten werd vrij snel geserveerd maar dat was gewoon "bijeen gesmeten" en totaal niet appetijtelijk. 2 van de 4 borden hadden nog oude vetranden maar dat was volgens de gastvrouw "gewoon". Bij het afrekenen vroeg men of alles naar wens was, nee dus. De chefkok dan nog gesproken en zijn wijze woorden waren: bol het af en ga op een ander. Absoluut geen aanrader dus en een schande voor Gent!

Gelukkig zijn er in Gent alsook op de Vrijdagmarkt wel vele zaken waar je aangenaam en lekker kan eten.

Absoluut geen waar voor je geld!
    Er was een buffet en geen optie om van de kaart te eten (staat niet (of niet te vinden) op hun website, dus dat was tegenvaller één..
    De live-muziek was zeer zeker niet goed.
    Het buffet was qua selectie redelijk, maar alles lag in grote hoeveelheden in bakken, dus geluk als je iets vers had. Het vlees was taai/droog, alleen de kip en de (supersize!) t-bone steak waren lekker. (Droge worst, taaie ribbetjes)
    het speciale vlees op de kaart was niet bij het buffet, of steeds niet gereed.
    Toetje was, op ijs uit een bak na, ook niet goed. Soort 'tiramisu-soep', creme-brulee in gesmolten plastic bakjes met soort siroop bovenop, te droge chocoladetaart, en veel te zoete aardbij-cake.
    En voor dit alles een behoorlijke prijs, absoluut geen waar voor je geld!

2,1

J.Vermeeren

In 2015 hebben we met een aantal Familie leden, met de kerst in de Kiekenhoeve gegeten. Het eten was slecht. De bediening ook. En abnormaal deur. Beslist geen aanrader.

20. Snackbar Antwerpen

men.

Het bestellen moet erg snel. Je hebt amper tijd om vragen te stellen. Het eten is genoeg en goed. Alleen jammer dat als je voor redelijk wat geld eet, je 0.40 cent voor de wc moet betalen.

men.

De buitenkant trok ons aan om hier te gaan eten.

Toen we binnen waren en verder tot achterin het restaurant waren en een vieze tafel gevonden kwam na enkele minuten een Oostblok meisje die zowat geen Nederlands of Frans of wat dan ook sprak. Ze was de serveerster als we het zelf konden bestellen voor in de zaak en direct wilde betalen zodat we het later konden afhalen.

De tafels bleven gewoon vies. Verder stond er een deur van een keuken open waar je in een grote vuilnisbelt keek dus toen wisten we waar die vuilbakken en bedorven vlees geur van af kwam.

Nee we hebben het niet geriskeerd hier iets te nemen. Het was te vies hier.

22. Pizzeria Kontich

Erg lekkere, pure Italiaanse (Sardische) keuken, gezellige drukte, vriendelijke bediening. Niet alleen de pizza’s zijn superlekker, probeer ook zeker de steeds wisselende suggesties! Zalig lekker!

We hebben er al heel lekker gegeten, ben benieuwd voor men pannenkoekske of de chefkok daar iets op gevonden heeft? Groetjes Emma.

Emma Donni

Het was niet best. Bij binnenkomst werden we niet opgemerkt door 2 pratende tieners (bediening) mix grill was smakeloos en moeilijk te onderscheiden welk vlees je at. Tafeltje naast ons had een grote hond bij zich, je moest je eten beschermen hiertegen. Ook lieten ze de hond alle borden aflikken, dit onder toeziend oog van de bediening. Toen we klaar waren met eten vroeg het meisje: Wil je nog iets hebben… Een illusie armer en 57 euro lichter stonden we 40 minuten later weer buiten.

Heel lekker aan een democratische prijs!

Robensyn Carla

Wij komen in jullie frituur al meer dan 25jaar, jullie zijn toffe mensen, heerlijke frietjes en broodjes, steeds vriendelijk en vooral snel, super geheugen hebben jullie, we love you!

Lekker, Lekker, lekkerder…

Sfeervol restaurant waar het ondanks de drukte intiem is. Goede bediening en goed eten. Houd er rekening mee dat je niet kunt pinnen en dat het in de menukaart hooggeprezen in houtoven gebakken brood niet veel anders smaakt dan een snee van Albert Heijnbrood. Echter, een bezoek is zeker een aanrader!