Hier zie je hoe de meningen over de restaurants in Beesel verdeeld zijn.

Wij hadden een highbier arrangement besteld, echt fantastisch.
    Heerlijke speciaal biertjes in een perfect glas.
    Heerlijke soep, gevarieerde hapjes en zeer vriendelijke bediening.
    Wij komen zeker terug, echt een aanrader!!

Een hele grote tegenvaller.
    Twee heren personeel en waarschijnlijk moesten ze ook nog koken want het duurde gigantisch lang. Zelfs op het drinken moest je lang wachten.
    Een zakje friet voor vier personen is veel te weinig en de scampi's moest je vissen uit de roomsaus waarvan de groenten niet te eten waren, terwijl er op de menukaart stond dat de scampi's met rode peper werden bereid. Als nagerecht een coupe ijs voor 6,50 met maar twee bolletjes ijs, ingezakte slagroom en ijskristallen
    Met honger naar huis en een desillusie rijker... Helaas.

Vandaag wezen eten met een wow-deal die we cadeau hadden gekregen. Na een lekker soepje hebben we langer dan een uur moeten wachten, om vervolgens van de ober de vraag te krijgen: Zouden jullie nog interesse hebben in een dessert? Na gemeld te hebben dat we nog niet eens ons hoofgerecht gehad hebben, werd er navraag gedaan wat er gebeurd was. Na anderhalf uur kregen we dan eindelijk het hoofdgerecht.

Ondertussen hebben we ook 3 kwartier met een leeg glas gezeten. Na 2 keer roepen konden we dan nog eens drinken bestellen en vragen wat nu de bedoeling was met het hoofdgerecht. Het was vergeten, en kwam er aan. Prima, kan gebeuren.

We gingen afrekenen, met de veronderstelling dat onze dinerbon voor een 3 gangen diner volstond en dat de drankjes nog afgerekend moesten worden. Krijg je het leuke nieuws dat het schijnbaar alleen voor 15 euro korting was op het etentje. Dit stond echter niet vermeld op de bon van wowdeal, maarja volgens de ober stond dit zo wel op de website en de deal was al heel lang online onder zijn genoemde voorwaarden. Wel zou er gezorgd worden dat dit weer duidelijk op de site zou komen te staan. Echter was de complete wowdeal niet te vinden op internet, en konden we nog niet eens checken of het klopte wat de ober verkondigde. Op de bon stond het toch echt vermeld als een bon voor een 3-gangen diner.

Het eten was lekker, maar de slechte service en het gevoel dat we bedonderd werden met de rekening maakt het voor ons ook de laatste keer.

Zijn zeer tevreden. Heerlijk wildmenu.

4 vriendinnen

Gisteren zijn wij voor een hightea naar De Bongert gegaan. Bij aankomst kwam er niemand naar ons toe (we stonden midden in de zaak voor de bar met personeel), er was geen hightea-tafel ingedekt waar we aan konden gaan zitten. Uiteindelijk zijn we zelf iemand anders gaan zoeken en legden uit waarvoor we kwamen. Na lang draaien in een bijna lege zaak kregen we een tafel aangewezen.
    We hebben met onze sjaals om gezeten en zelf had ik mijn jas aan omdat het steenkoud was. Na dit aangegeven te hebben werd hier niet op gereageerd. Na een tijdje kwamen wij erachter dat een van de deuren die open stond, de koude veroorzaakte. Dus wij hebben gevraagd of deze dicht mocht. Helaas hebben we hem nog een keer of acht dicht moeten maken. Het personeel praatte er wel over aan de bar, maar maakte hem zelf niet dicht. Klaarblijkelijk irriteerde het hen dat hun gasten het koud hadden.
    Enfin, de hightea zelf en verder een beetje gezellige service konden het wellicht toch nog goedmaken. De theesoorten waren (gewone zakjes in een klein kommetje) gewone thee, ceylon, groene, 1x mint en 1x bosbessen. In de gemiddelde horeca gelegenheid zijn de theedozen rijkelijker gevuld, voor een higtea vind ik dat de keuze ietsje meer dan gemiddeld mag zijn. Ook de service bleef aan de kille kant helaas, wij moesten zelf om nieuw theewater vragen. Toen de hartige etagières leeg waren, werden deze meer dan een uur nadat we klaar waren, pas weg gehaald. Het leek alsof wij hen eraan moesten herinneren dat er nog een zoete gang was.
    De hapjes koek waren qua deeg niet gaar. De vruchtenkwark leek uit een bekend pak te komen. Dit ervaarden wij ook bij het soepje vooraf. De hartige ronde was redelijk, het halve broodje met huzaren salade had wat op smaak gebracht kunnen worden en het stukje worstenbroodje was kurkdroog. Inmiddels hadden wij het zo koud dat we van de zoete gang haast alles hebben laten liggen.
    Toen wij ons klaarmaakten om te vertrekken werden wij wederom genegeerd. Wij zijn op zoek gegaan naar warmte en gezellige service en zijn een stukje verderop in Asselt beland op een leuke plek met open haard waar we lekker verwend werden met lekkers. Dit maakte ons uitje toch nog tot een succes.

Met een deal naar "de Bongerd" in Beesel geweest. Eten en drinken was oké.

Er werd van tevoren geen tafel gedekt. Toen het eten opgediend werd hebben we moeten vragen om bestek. Het bestek werd zo op tafel gelegd. Moesten ook vragen om een servet, kwam de medewerkster met één servet terwijl we met twee personen waren.

Het nagerecht (ijs) werd gepresenteerd in een kartonnen bakje. Net of je een ijsje "uit het vuistje" was gaan halen bij een ijssalon. Dit vonden we onder de maat voor zo'n restaurant.

Het was druk die dag, maar het was te merken dat je met een deal hier gebruik maakte van hun faciliteit.

Lekker gegeten, helaas door een misverstand geen uitleg gekregen hoe ze de WoW-deal verrekenen met de gerechten. Vriendelijke bediening soms iets te, maar goed bedoeld.

Els Timmermans

We waren wat aan het rondrijden en zo kwamen we bij de Herberg in Beesel uit. Het zag er gezellig uit en dachten hier gaan we maar een hapje eten.
    Dat hapje werd zeer verrassend. Wij kozen voor vis of vlees en daar spreken wij vol lof over, het was in een woord geweldig. De bediening zeer vriendelijk. We gaan er zeker nog eens terug.

Leny Janssen

Heerlijk gegeten was super . De Locatie heel mooi. De bediening vriendelijk en die behulpzaam was bij het fileren van de vis. Kom hier zeker terug

Mooie lokatie, heerlijk eten, bediening vriendelijk en behulpzaam bij het fileren vd vis. Kom zeker terug.

Onlangs bij Herberg de Bongerd een asperge menu gegeten. Zowel het eten, de service, de geweldige locatie (de patio is geweldig) als de prijs/kwaliteit is voortreffelijk. Echt een aanrader. Wij gaan weer snel terug.

Henk van der Markt

Ons jaarlijkse asperges-uitje in Limburg was dit jaar niet geslaagd.

Als eerste bestelden we aspergesoep. Het bleek een basissoep te zijn waarin nogal rauwe stukken asperges gedaan waren. De basissoep smaakte in het geheel niet naar asperges.

Als tweede hebben we beide een aspergeschotel besteld, een met ham en een met gepocheerde zalm. Ook nu bleken de asperges vrij rauw te zijn. Na een opmerking hierover werden de schotels mee teruggenomen naar de keuken en de asperges waarschijnlijk iets langer gekookt. Na het weer opdienen van de schotels waren de asperges misschien iets beter maar zeker niet wat we ervan verwacht hadden. Asperges moet je niet rauw eten.

De volgende keer gaan we weer naar ons vertrouwde aspergerestaurant in Roermond.

Sfeer en inrichting prima, bediening prima, eten was zeer lekker. Aanrader als er weer een wowdeal is.

Op zondag 3 april met de familie gaan brunchen bij de Bongerd. Het was zwaar onder de maat, echt schandalig! Bij binnenkomst bleken er al te weinig kinderstoeltjes te zijn, terwijl ik met reserveren de leeftijden van de kinderen heb doorgegeven. We moesten zelf vragen naar koffie en thee, waarbij de ene aan de tafel wel wat kreeg en de ander niet gevraagd werd. De rijen bij het eten waren erg lang, ze stonden ook maar met 2 man personeel achter de tafel.
    Soep was niet meer warm, werd niet snel bijgevuld en deze was niet eens vers getrokken van soepvlees. Er was geen sap of iets aanwezig en voor de kinderen alleen melk (of je moest apart betalen). Ook miste ik harde broodjes, croissants, vers gekookte eitjes en iets van candij- en rozijnenbrood. De zachte broodjes waren al om 12.45 uur op en werden niet meer bij gevuld. Ook bv de zalm werd slecht bijgevuld.
    Bovendien stonden er veel te veel tafels, waardoor er moeilijk door te komen was. Hierdoor was het vooral voor mijn moeder veel te rumoerig en druk om haar heen en kon ze niet genieten van haar verjaardag die we daar wilden vieren.
    Ook was er een klein hoekje bij de ingang waar de kinderen wat konden spelen, maar het personeel kon er daardoor niet goed door en de kinderen werden geacht om minder in de weg te gaan zitten.
    Ondanks dat dit een aanbieding was van wowdeal had het echt veel beter mogen zijn. Ergens gaat het in de organisatie al mis als er zoveel mensen gereserveerd hebben terwijl jullie dit helemaal niet aankunnen. Ik zal nooit iemand aanraden om hier naartoe te gaan door deze ontzettend slechte ervaring!

Wij waren gisteren 3-4-2016 gaan brunchen bij de Bongert via Wowdeal. Om heel eerlijk te zijn nooit meer, de zaal was vol gepropt met tafels en stoelen zodat het personeel zich zelf bij ons beklaagde dat ze amper konden lopen. Het eten was zwaar onder de maat met broodjes en beleg van de Aldi, het was zelf zo erg dat de kopjes van de koffie automaat afgeplakt waren met pleisters en dat hield in dat je die niet mocht benutten, de knopjes van gewone koffie en heet water voor thee waren niet afgeplakt! Orange sap moest je apart bestellen en later afreken, was ook geen dranken kaart, dus met die prijs werd men mee in de rug geslagen, iemand voor ons beklaagde zich ook om het zelfde aan het personeel, waarop werd gezecht dat hij zich niet moest aanstellen omdat de prijs er ook naar was!! Waar slaat dit op vroeg ik mij af ik dacht een brunch via Wowdeal van €26.00 voor €13.50 mag je toch iets verwachten... Toch!!

Lauwe soep. Stokbrood besteld kwam later... Toen (stok)brood kwam was de pesto en kruidenboter bevroren. Geen sorry, het werd overigens wel opgelost door zelfde brood opnieuw te serveren maar nu opgewarmd door magnetron en nadat we de soep op hadden. Jammer, leuke locatie maar voor ons een domper.

Do. 19.11.2015, een avondje uit eten
    Wat we niet gauw zullen vergeten
    We kwamen aan met een redelijke honger
    In Beesel Hotel -Brasserie “De Bongerd”
    Jassen aangenomen in alle vriendelijkheid
    De kok nam ook voor ons even de tijd
    Uit het menu: een vispannetje heerlijk
    Pannenkoek, speciaal gevuld begeerlijk
    We hebben zo'n 1 ½ uur rustig gezeten
    Erg genoten, zonder ons te vervelen
    Gingen naar huis, prettig en voldaan
    Zeggen hierom, zeker heel spontaan
    De avond, was voor ons, goed, eerlijk en fijn
    Waarvan sfeer en bediening onderdeel zijn
    Vriendelijke groet,
    Jos & Grace

Met een wowdeal met 4 personen gaan eten. De prijs/kwaliteit verhouding is onder de maat. Voor drank moet de bediening geroepen worden. Bediening staat in het restaurant het kapsel in model te brengen. Hoofdgerecht wordt geserveerd met een puntzakje friet voor twee personen, wat neer komt op 7 á 8 frietjes per man, verder niks. Vis pannetje was 70% sausje met een verdwaald stukje zalm. De gamba en de pangafile waren schijnbaar ontsnapt maar daarvoor waren er 3 spruitjes in gevallen. Het grand dessert van de chef werd in een wijnglas welk verticaal werd geserveerd opgediend.. kun je nagaan wat onder grand wordt verstaan. Niet voor herhaling vatbaar wat ons betreft.

Eten is goed, personeel is vriendelijk, maar chaotisch. Bij het bestellen van een 4-gangen suprise menu kozen we voor vis. Het ging prima bij het voorgerecht, maar bij gang 2 ging het verkeerd, we kregen het hoofdgerecht en deze bestond uit vlees. Dus mee terug genomen en vervolgens kwam het hoofdgerecht vis. De soep, dus de eigenlijke 2e gang was vergeten. Het hierbij gelaten en het dus omgezet naar een 3-gangen menu. Het eten was wel prima en bij het dessert liep gelukkig alles wel goed. Goed restaurant, maar qua organisatie en bediening kunnen er nog punten verdiend worden.

Super!!! Vandaag met vrienden gebruik gemaakt van een wowdeal. Fantastisch! Het weer was niet optimaal voor een wandeling door de prachtige omgeving, maar het eten, de sfeer, bediening en de gezelligheid hebben alles goed gemaakt. Het vorig jaar hebben wij ook al kennis gemaakt met dit fantastische restaurant en wij zijn er alle 4 van overtuigd, dat dit een van de beste deals was, waar wij ooit gebruik van hebben gemaakt. Dit mag even gezegd worden. Nogmaals! Een 10 voor dit super restaurant en de geweldige en vriendelijke bediening. TOP!!

J.

Afgelopen zaterdag met 4 personen gegeten bij Herberg de Bongerd in Beesel. Restaurant is centraal gelegen in het dorp en ziet er zowel van buiten als binnen prachtig uit.
    Het eten en drinken was heerlijk en zeer goed verzorgd. Vonden de prijzen wel ietwat aan de hoge kant voor hetgeen we kregen. Afgaande op de prijzen hadden we meer verwacht, maar aangezien het toch heerlijk was en we met een kortingsbon hadden geboekt hadden we zeker niets te klagen!
    Enige smetje op de avond vonden we toch wel de bediening. Er werden heel veel fouten gemaakt (ook aan andere tafels) zoals het verkeerd uitleveren van bestellingen, het niet wisselen van glazen wanneer ander soort drank besteld is, het serveren van koffie en daarbij het dienblad op tafel laten staan, het over personen heen reiken met borden en amper vragen voor nieuwe drank. Daarnaast moesten we na het voorgerecht 45 minuten wachten tot onze tafel afgeruimd werd, simpelweg omdat er niet goed gekeken werd. Het liep gewoon allemaal niet heel lekker en eerlijk gezegd was het soms een beetje 'lomp'. Voor de prijzen die je betaald voor de gerechten verwacht je zeer zeker een beetje etiquette van de bediening. Denk dat dit zeker een aandachtspunt is om mee te nemen.

Samenvattend hebben we een hele leuke avond gehad met goed eten en drinken, maar af en toe toch onze wenkbrauwen gefronst vanwege de bediening.

Anouk

Eten was niet heel warm, kwam nog erg veel vocht uit asperges, frietjes waren te hard, salade was verkleurd van kleur dus nodigde niet uit om te eten! Zalm was wel lekker!

Bij binnenkomst was het personeel achter de bar bezig, even wachten is geen probleem maar heet je gasten wel even welkom en benoem dat je eraan komt.. Vaak zelf om drinken moeten vragen, naar mijn idee wil je graag nog iets verdienen op zo'n wowdeal en moet je het juist hebben van het drinken.. Dan zal het personeel toch wel vaker aan tafel moeten komen.. Het zelfde glas blijft telkens op tafel staan, je krijgt alleen een nieuw flesje drinken.. Zelfs als je van soort drankje switcht! Personeel was erg jong en onervaren!

Aangezien we een wowdeal hadden was de prijs kwaliteit verhouding nog wel net te doen.

Dirk

Vandaag een gezellige wow deal gehad bij herberg de bongerd. Begonnen met een lekkere eigengemaakte wafel met warme kersen en slagroom.
    Na de wandeling een heerlijke bospaddenstoelensoep, en een potje hazenpeper met brood en salade gegeten.
    We vonden het alle 4 erg lekker.

Heerlijk gegeten voor een leuke prijs. Vriendelijke bediening, wij komen zeker nog eens terug!

Duur restaurant. Slechte bediening. En we keken tegen een glazen hokje aan waar honderden vliegen zaten.

Na het lezen van de lovende recensies hier gaan eten. Ik begrijp werkelijk niet waar de hoge cijfers vandaan komen? Het was aan de dure kant, dus dan mag er ook wel wat verwacht worden. Maar helaas!
    De salade was konijnenvoer zonder verdere toevoeging. De groenten bij de biefstuk waren zeer smakeloos en gegarandeerd uit de diepvries (waarom? Het is zomer en Nederland zit met een overschot aan groenten momenteel). Daarnaast had de biefstuk een lever achtige smaak en waren de frietjes gebakken in oud vet.
    Het viel ons echt enorm tegen. Geen aanrader! Iets verderop in Roermond zijn vele betere restaurants te vinden die voor een mindere prijs dagverse producten leveren!

Sfeervolle en rustgevende lokatie met bediening die erg hun best doen. Daarnaast heerlijk gegeten, zowel het voorgerecht als hoofdgerecht waren meer dan prima, zeker gezien de prijs! Hier gaan wij vaker terug komen, complimenten.

We hebben genoten van de paasbrunch! Het eten was heerlijk en het personeel vriendelijk.
    Bovendien een zeer gezellige sfeer, de beschrijving "Puur genieten in een gemoedelijke sfeer" klopt helemaal.

Afgelopen week heb ik met mijn -bijna 50 jarige- vriendin 2 nachtjes in De Bongerd gelogeerd.
    Het was er fantastisch. We hebben genoten van een heerlijke kamer, met een prima bed, een uitgebreid ontbijtbuffet en een zeer smaakvol verrassingsdiner.
    Het personeel is zeer vriendelijk en behulpzaam.....kortom.....écht een aanrader!
    Wij wensen iedereen zulke heerlijke dagen in De Bongerd toe!

PS: misschien handig om te weten......vanaf maart 2012 heeft De Bongerd een nieuwe eigenaar.