Jammo Já in Beesd

1401904070 90
1468020421 91
1567194947 79
1591988578 85

1. Nooit een recensie geschreven, maar nu moet het even. Verrassingsmenu 4 gangen gekozen. Dat omvatte op zichzelf smakelijke gerechten, al was het geheel wat onevenwichtig, omdat zowel in het voor- als tussengerecht dezelfde ingrediënten en smaaksensaties zaten.
    Het probleem zat 'm in de koffie. Ik heb in mijn leven duizenden espressi gedronken, waarvan zeker de helft in Italië. Wat ik hier kreeg voorgezet was voor mij en mijn tafelgenoot gewoonweg erg sterke koffie, maar geen espresso. Die is in mijn beleving ietwat zout, je kunt erop kauwen, de smaak zet door naar achter op de tong en er hangt een kenmerkende rand in het koffiekopje.
    Nadat ik aan een medewerkster had verteld dat ik de espresso niet goed vond (met redenen omkleed), verscheen de vrouw des huizes aan onze tafel om me afgemeten mede te delen dat het hier een origineel Napolitaanse espresso betrof, die ik dan misschien niet lekker vond, maar die wel degelijk goed was. Daarna beende ze weg zonder een reactie af te wachten; ze was boos.
    Ik geef toe dat ik nooit in Napels geweest ben. De espresso aldaar zou dan compleet anders zijn dan in Toscane, Rome, Umbrië, Venetië, Puglia, Sardinië en Sicilië. Maar dan ook compleet, en bovendien onherkenbaar als espresso. Feit is, dat ik nog nooit zo'n beroerde espresso heb gedronken.
    Afgezien van hoe het nou zit: ik vind dit onbehoorlijk gedrag en zal dit restaurant daarom voortaan mijden.

0 positieve stemmen1 negatieve stem
  2. Met een groep vrienden wezen eten.
    Heerlijk gegeten, vriendelijke bediening. Een aanrader.

3. Dick Dokman

Met vrienden afgesproken om eindelijk nu het mogelijk was na corona uit te gaan eten bij Jammo Ja. We hadden vooraf gereserveerd. Ontvangs was gemoedelijk en ontspannen. Ik had voor het verrassings menu gekozen en de smaakpupillen zijn rijkelijk verwend. Ook de bij passende wijn was het aanbevelen waard. Conclusie we hebben 3,5 getafeld en een fantastische avond gehad. Het is een aanwinst voor het Dorp Beesd.

4. Net voor het coronatijdperk, 12/3 voor de eerste keer daar. Een openbaring voor ons. Heerlijk Italiaans gegeten. Wij gaan er weer heen in juni.

5. Ondanks een aantal smakelijke gerechten komen wij hier nooit weer. Lompe bediening, een tafel op de tocht, buitensporig hoge prijzen. Heel spijtig.

6. Uitstekende keuken. Geweldige kok. Echt een avondje Italie in Nederland. Er wordt echter bespaard op hospitality en dat doet de beleving zeker geen goed. Geen persoonlijke ontvangst bij binnenkomst. Geen persoonlijk praatje aan tafel, geen toelichting op de gerechten, geen vriendelijk afscheid bij vertrek. Hier mist gewoon een extra FTE. Een niet terechte besparing gezien de kosten van een avondje eten alhier. Kortom, doorgaan met geweldig koken, werken aan de eetbeleving! Oh ja, los het enorme tochten op aan het raam; een goed restaurant onwaardig,

7. Diana van den Brink

Met zijn vieren heerlijk gegeten. Verschillende voorgerechten waren allen heerlijk. Goed op smaak. De hoofdgerechten en pasta waren ook heerlijk, met name de vis in de zoutkorst.
    Buiten Italië is dit 1 van de betere!!
    Ook de wijnen zijn goed gekozen en ook nog betaalbaar.
    Met recht een aanrader.

8. Fantastisch. Leuke locatie en het eten is subliem. Wordt met passie bereidt en gesrerveerd.

9. Heerlijk een 4 gangen verrassingsmenu gegeten, Alles smaakte weer voortreffelijk.

10. André Postma

Een knus en gezellig restaurant met een prima bediening. Het eten was heerlijk (verassingsmenu vis en vlees 3 gangen) en mooie veelzijdige gerechten, zowel voor-,hoofd- als nagerecht.
    Kwalitatief goed eten. Wel een beetje aan de dure kant.
    Wel een genot om een keer mee te maken.

11. Marijke vd Koelen

Eten bij dit restaurant is een feestje. Het eten is verrukkelijk en de sfeer, mede door de italiaanse ober, een belevenis! Voor herhaling vatbaar!

12. Rivierenlander

Fantastisch eten. Eén van de weinige echte Italianen in Nederland. Sfeer kan beter. Prijs is aan de maat. Genoten!

De nieuwste recensie
  13. Met drie personen gegeten, heerlijke antipasti en daarna nog een lekker pasta gerecht. Wat mij bijzonder ergert is als je twee flessen wijn hebt gedronken de karaf kraanwater die we er graag bij wilde, 5 euro voor moeten afrekenen en dat bij een rekening van 160 euro. Heel jammer.

14. J. Gielen

Bij binnenkomst mochten wij een tafel kiezen in de eerste ruimte die je binnenkomt. Aangezien deze bijzonder ongezellig oogde (veel teveel verlichting, grote tl in dessertvitrine...) verzochten wij een tafeltje in de tweede ruimte met veel meer sfeer. Helaas, dit werd geweigerd omdat daar alleen 4-persoons tafeltjes stonden. Zo jammer dat je hier, als je met 2 personen komt, blijkbaar niet gezellig mag eten. Bediening was overigens erg vriendelijk, liep zich in z'n eentje de benen uit z'n lijf. Zowel voor- als hoofdgerecht werden in zeer rap tempo geserveerd. Erg smakelijk gegeten maar wel stevig aan de prijs: 2 x soep, 2 x hoofdgerecht, 4 glazen wijn, 2 koffie en een fles water: 95,= euro. Voor ons helaas niet voor herhaling vatbaar.

15. Heerlijk gegeten. Vriendelijke bediening.

16. Dat is nog eens echt lekker eten. Alle 5 namen wel het 4 gangen verrassingdiner. Alle 5 zeer tevreden met versheid, smaak en hoeveelheid. Goed uitgebalanceerd menu! Ook de geadviseerde fles wijnsaus is super. Ga zo door

17. Gisteren heerlijk gegeten met goede smaken. Knus en gezellig klein restaurantje. Leuke bediening. Kortom een tip om te bezoeken.

18. Simpele kaart, heerlijk puur eten! Aanwinst voor de omgeving!

19. Zo dat is nog eens eten daar. Je betaald een zeer gering bedrag en je krijgt toch een bord vol.
    En dan de smaak. . . Heerlijk, top eten moet ik zeggen.

Voorgerecht Antipasta Jammo Ja en mijn vrouw carpaccio di zuchina, heerlijk.
    Hoofdgerecht vlees met zomer truffel en een lekkere pasta carbonara met citroen. Was ook super.
    En als laatst hadden wij de creme napulitana, zelfgemaakt en goddelijk.
    Mensen: Super-Goed en goede service met een zeer betrokken eigenaar.

20. Jeanette van den berg

Heerlijk gegeten. We hebben een zalige pasta mogen nuttigen. Ook de wijn was een genot voor de mond.
    Via via had ik gehoord dat je hier heerlijk kan eten en ik kan het alleen maar beamen. Kom zeker vaker terug. Voor ons ook een uitkomst dat de keuken tot na 21 uur open is. Waar vind je dat nog dat je om half tien nog een menu kan bestellen.

21. Kniesoor

Hmm. Vergeleken met andere restauranten in verschillende landen - maar mindermatig. De pasta (met 4 soorten paddestoelen en Parmesaanse kaas) was niet indrukwekkend, er zat maar weinig smaak aan. Geen wijn, dus daar geen oordeel over. We waren buiten geplaatst (in een guur windje, aan een wiebelend tafeltje) omdat alles binnen gereserveerd was. Vanwege deze omstandigheden was de pasta in minimale tijd te koud om lekker te smaken. Vijftien euros voor een bord koude pasta was een beetje prijzig. In het klein uurtje dat we er waren bleven echter twee tafels van vier leeg.

Nee, ik kan er niet over roepen. Misschien, aangezien de recensies zo goed zijn, heb ik het net even slecht getroffen. Maar aangezien we slechts bezoekers van de omgeving waren, zal er ook geen tweede kans zijn.

22. Wat een genot om hier te eten. Heerlijk huiskamer idee. Niet te groot en het eten is voortreffelijk. Net genoeg van alles. Heerlijk om in ons dorp zo'n geweldig, gezellig restaurant te hebben. Weer eens wat anders, lopend of op de fiets naar een toprestaurant.
    Ga zeker nog vele malen terug.

23. Wat een verrijking voor de gemeente Geldermalsen en Beesd in het bijzonder! woensdag 1 feb. hier gegeten en erg blij geworden van de heerlijke diverse smaakjes van de Antipasti voorgerechtjes, en een heerlijk stuk vlees bereid met truffelsaus, geweldig! Goede en vriendelijke bediening (geen gemaakte vriendelijkheid) en een fijne ambiance!
    Hier keren wij zeker met regelmaat terug!

24. Jammo Ja, wat is dit toch altijd weer een zegen! Heerlijk eten, goede sfeer en dito service. Hier kunnen anderen nog heel wat van leren!

25. Zeer goed. Een zeer geslaagde avond, met echt lekker eten, goede bediening, prima prijs-kwaliteit verhouding, etc etc. De toprestaurants hebben er een serieuze concurrent bijgekregen!!

26. Wat is dit toch altijd weer een zegen! Heerlijk eten en goede sfeer. Hier kunnen anderen nog heel wat van leren!

27. van de Vendel

Hierbij even een kort verslagje: We hebben hier met 3 personen gegeten en het was echt heerlijk. Niet overdreven en fijn van smaak. We gaan dit zeker meer doen. Het bedrijf bestaat nog maar kort en is wat kaaltjes van binnen. Kaarsjes aan was al wat beter geweest, maar we weten zeker dat hieraan gewerkt gaat worden. Kortom: een aanwinst voor Beesd.

28. Heerlijk gegeten, overzichtelijke kaart (eindelijk een italiaan zonder pizza) leuke sfeer gemoedelijk, kortom zeer de moeite waard.

29. Ik heb hier afgelopen vrijdag SUPER gegeten. Alles was dik in orde. Ok, de bediening is chaotisch, maar in Italië zelf is het niet anders. De Antipasti Jammo Já was uitstekend op smaak, juiste temperatuur (niet te koud) en goede hoeveelheden. De panna cotta was zoals die moet zijn. Geen gelatinebom en met een mooie caramelsaus. De Aglianico uit Campania was lekker stuivend in het glas, met een mooie afdronk. Kortom, ik kom hier zeker weer terug.

De nieuwste recensie
  30. Jammo Já in 1 woord fantastisch! Heerlijk gegeten.

31. Zucht: tweede keer dat we hier komen en opnieuw zalig gegeten. Goede wijn, zeer smaakvolle antipasto en lekkere pasta met vongole. De bediening heeft wat moeite om bij drukte attent te blijven maar een kniesoor die daarom maalt, zeker gezien de warmte die deze tent uitstraalt.