1193285316 88
1393402006 52
1420084231 51
1480119238 32
1513472020 36

1. Ik beoordeel alleen de service. De rest zijn wij niet aan toe gekomen. Klantonvriendelijk. Na 18u alleen plates van rond de 15 euro. Typisch nederlandse horecatent. Het eerste wat ze uit hun mond krijgen is: 'wat wilt u drinken?'. Echt zo'n standaard eerste vraag in de Nederlandse horeca. Alleen een 'over bekende gehaktbal van Mendel' (zoals ze het zelf noemen) is niet mogelijk na 18u. Alleen in platevorm. Misschien handig om even op FB en op de website te vermelden. Je voorkomt een boel narigheid en teleurstellingen. Iedereen loopt niet met dik gevulde portemonnees in z'n broekzak. Wij hebben per direct dit etablissement verlaten. Nee, ik waag er m'n remschijven er niet meer aan. Ik hou gewoon de poot op 't gas. Met de vlam in de pijp.

2. Van de dames in de bediening kon er geen lachje of vriendelijk gezicht vanaf. Totaal niet geïnteresseerd in hun klanten, schuifdeur naar het terras open laten, terwijl het niet erg warm was en toen mensen de deur zelf dicht deden, kregen ze ook nog commentaar van een van dames.
    Erg jammer.

3. Addie Wiersma

Een prima pleisterplaats met uitstekende koffie. Verwacht geen luxe, maar voor eenvoudig en toch lekker eten: Prima.

4. We kwamen vanmorgen 28 september met onze camper aan op de parkeerplaats bij Mendel om daar koffie te gaan drinken. Binnen een paar minuten bonkte er een man op de deur. Het eerste wat hij zei was: "Dit is míjn terrein, u gaat hier niet zelf koffiezetten, want dat doen heel veel campers en dat mag niet op mijn terrein. Wij bleven vriendelijk en zeiden dat we van plan waren om bij hem koffie te drinken. Toen zei hij onvriendelijk oké dan is het goed en hij ging weer. Wij hadden toen geen zin meer in zijn koffie. Zeer klantonvriendelijk. Wij zijn gelijk weggereden.

5. Dag en nacht verschil met wat jaren terug.
    Eten niet om over naar huis te schrijven maar het ergste de bediening onvriendelijke toon.

6. Nog nooit zo iets slechts meegemaakt. Op de vraag wat de dagschotel was een kattig antwoord dat staat op het bord. Bestelling moest gehaast worden doorgegeven geen vragen stellen welke groente ofzo. Zeer onvriendelijk personeel. Had de indruk dat ze binnen over ons stonden te praten. 2E ronde drinken mochten we bestellen bij een andere collega, echter die collega kwam gewoon niet. Bij het afrekenen aangegeven dat ze zeer onvriendelijk waren en tip gegeven dat ze een cursus gaan volgen. Ze waren niet eens onder de indruk werd wederom afgebekt met we hebben u gehoord. Ik zou zeggen gas geven bij afslag 22 en door. Voor Mendel zelf pas je site aan want gastvriendelijk zijn jullie absoluut niet!

7. Na wat goede verhalen gehoord te hebben zijn wij het ook maar eens gaan proberen.
    Ik had varkenshaas met champignon roomsaus en patat.
    Bah wat was dit slecht! Uiteindelijk heb ik alleen de patat opgegeten omdat de varkenshaas zo ontzettend droog dat mijn mes en vork er haast niet door heen kwamen. Voor ons nooit meer!

8. Slecht, muziek staat erg hard en ik heb 2 keer gevraagd i.v.m. dat ik niet met mijn man kon communiceren om zijn doofheid, helaas was dit niet mogelijk we zijn zonder iets te gebruiken weggegaan. Jammer dat jullie zo omgaan met mensen met een handicap. Heb hier geen goed woord voor over, zal over geen reclame over maken. Een verdrietige echtgenoot en met een hele erge verdrietige man.

Trudy Arends

9. Erg onbeleefde bediening, kortaf, stond zelfs te zuchten aan de tafel. Etenwas prima, maar bediending waardeloos.

10. Op het parkeerterrein van het restaurant waar wij keurig parkeerden in een parkeervak, kwam er binnen 1 minuut al iemand naar ons toe in een golfkar en vertelde dat wij daar niet mochten parkeren. Meneer wilde waarschijnlijk niet dat wij met 6 personen kwamen lunchen. Wij komen dan ook niet weet terug.

11. Eten is heel erg vet. Zit geen smaak aan de aardappeltjes. Wordt geen oplossing gezocht als het bord vol terug gaat de keuken in.

12. Fam Cruijs

Gisteren 12 aug bij Mendel wezen eten. We zaten aan de tafel direct bij de deur omdat er niets anders vrij was. Toen ik de deur dicht wilde doen het regende de kinderen en wij zaten op de tocht, kreeg ik meteen wilt u de deur open laten ik zal zo de tussen deur wel sluiten, de desbetreffende dame was kortaf en had weinig geduld. De kinderen twijfelde wat om te bestellen ook dat duurde aan het gezicht te zien te lang. Wij zijn verhuisd naar de stamtafel daar was het wat warmer. Bestellen voor 3 kleine kinderen 1 kindermenu met 1 kroket en een frikandel was ook niet mogelijk dan moet u maar twee kindermenu's nemen zonde want de helft zal in de prullenbak verdwijnen. Het is jammer wij grote mensen hebben ons bord leeggegeten en zijn weggegaan met een apart gevoel zo van o daar komt weer een stel met van die kinderen. Jammer we hebben nl. jaren met veel plezier bij Mendel gegeten. Mevrouw in kwestie zal wel weten wie we waren tis alleen jammer dan u niet met een leuke manier omging met de gasten. Ik begrijp bij erge drukte ligt het tempo qua bedienen hoog maar de klant hoopt ook om een prettige manier van bediening.

13. henk homan

Gisteren daar gegeten bestelden een snitzel en kabeljauw zeer slecht, de gebakken aardappels zat geen reuk en smaak aan, personeel zeer luidruchtig, de deuren stonden open vroegen of de deur dicht kon als antwoord deuren gingen niet dicht we moesten maar een andere plek zoeken, het is geen mendel van vroeger, ons besluit is wij komen hier nooit weer.

14. Komen om kwart over 6 aan willen een uitsmijter en dat kon niet..
    Vervolgens alle bij een bal gehakt met friet.. ook niet mogelijk alleen 2 ballen per persoon! Dus alleen wat gedronken! 1ste en laatste keer voor ons!

15. Zeer slechte bediening.
    Nemen bestellingen verkeerd op en zijn zeer ongeïnteresseerd.
    Glas op? Stel rustig de vraag of de gast nog wat drinken wil ( is tip).

Verkeerd doorgegeven eat de gast zou eten?

Ga niet in discussie en aanvaard je fout( tip).

En niet de koks de schuld geven.

Ik ben hier al 30 jaar geweest masr idd geweest. Niet meer Jammer

16. Gerard baars

Erg luidruchtig, met recht een vreetschuur, eten opgewarmd, geen concurrentie, anders was het hier uitgestorven.

Afz. Vrachtwagen chauffeur

17. e Kuipers

Aangebrande aardappelen
    Groente oud en klef
    Sate gewoon vies het vlees
    Kortom een restaurant om snel te vergeten !
    Ze durfden ook nog te vragen en heeft het gesmaakt?

18. Denk je wat te kunnen drinken rond 19.0, moet je er eten bij nuttigen. Jammer, ik dacht dat eenieder ongeacht wat je besteld welkom was. Het voelt zeer ongemakkelijk dat je dan maar weer weg kunt gaan terwijl je al zit.

Dit is niet de Mendel van vroeger aan de overkant bij de Woeste Hoeve. Daar kon eenieder met een kleine beurs voor een balletje gehakt nog terecht.

19. We waren een lange tijd onderweg geweest en we hadden echt zin om bij Mendel een appelstrudel te gaan nuttigen met een warme chocolademelk. De serveerster kwam bij ons aan tafel. Vroeg wat we wilden, zoals hierboven staat gevraagd, maar dat kon niet. Dus wij dachten dan nemen we alleen iets te drinken. Ook dat kon niet. We konden alleen iets van de a-la-carte bestellen...

Is handig dat ze dat ook kenbaar maken op het bord aan de A50... Want dan kunnen de mensen beter door rijden.

20. Arrogante en asociale bediening. Roddelen hoorbaar over gasten en praten zo luidruchtig achter de bar dat het hele 'restaurant' kan meegenieten. Personeel staat ook zelf te eten achter de bar. Er heerst een slechte sfeer. Advies: met een hele grote boog omheen rijden!

21. Elk jaar na onze jaarlijkse skivakantie eten we bij mendel. Wat hebben wij weer lekker gegeten met ons achten. Vriendelijke bediening! Lekker warm eten en flinke volle borden. Alleen jammer dat de stamppotten van de kaart af zijn.

22. Erg jammer dit was nu echt de laatste keer dat we omgereden zijn voor mendel. De laatste maanden ging het eten achteruit, maar we bleven als we in de buurt waren er toch even voor omrijden, om dat ik er al meer dan 20 jaar kom en ook mijn fam en kinderen. Vandaag een stoofvlees friet, en een schnitzel met gebakken aardappels. De schnitzel vol vet paneer dus niet goed gebakken de aardappels slap in het vet dus ook slecht gebakken ,de stoofvlees echt 4 kleine stukjes vlees nu vol met ui en champignons. De onaardige bediening vroeg, heeft het gesmaakt ik antwoorde nou als ik eerlijk ben niet. Ik kreeg een onaardig antwoord. Wij hebben niets veranderd dus helaas? Dat was het dus inderdaad helaas dag mendel.

23. Erg onaardige bediening, over het eten verder niets te klagen.

24. Gisteren geweest omdat we zo snel niet iets anders konden vinden en nog anderhalf uur reizen voor de boeg hadden. Waren we maar doorgereden, het eten was echt slecht. Ook zeer inflexibel en hanteren eigen regeltjes die nergens op slaan.

Soep net te koud, rest ook te koud/taai, opgewarmde prak. "Groenten" (het mag die naam eigenlijk niet hebben) muf en lauw. Gebraden aardappels al 2 dagen eerder gebraden volgens mij. Echt niet knapperig en een beetje opgewarmd. Bah bah bah bah.

Echt medelijden met de chauffeurs die hier 'moeten' eten.

Een echte AFrader.

1,1
  25. Arrogante bediening, proberen inderdaad snel en op een aparte manier geld af te troggelen. Never again! Een echte AFrader. Het personeel, incl. de eigenaar moeten eerst maar eens een cursus klantvriendelijkheid gaan volgen. Want hier hebben ze kennelijk nog nooit van gehoord! Jammer hoor!

26. Arrogante bediening. Eigenaren denken op een snelle manier het geld binnen te harken, maar voorspel een iets minder rooskleurige toekomst als men zich op deze manier blijft gedragen.
    Eten is van zeer bedenkelijke kwaliteit. Kok doet eigenlijk niet koken maar alle kant en klaar gerechten "opwarmen". Bij voorkeur in de frituur.
    Jammer want Mendel stond altijd hoog aangeschreven als het ging om kwaliteit van het eten.

27. Misschien kan Herman den Blijker er nog wat van maken.
    Taaie, kleine, droge schnitzel, aardappels niet gaar van binnen. En lang wachten tot ik geholpen werd.

Wel volop parkeer gelegenheid.

28. Gisteren wilde we er met een groep van 11 personen eten. Al toen we binnenkwamen werden we nogal chagrijnig aangekeken door de bediening. We vroegen of wij de twee tafels aan elkaar mochten schuiven. Dit mocht niet. Dat vond ik al een beetje apart, maar oké. Vanaf dat moment werden we echt onbeschoft behandeld. We waren wat luidruchtig, maar dat was absoluut geen reden om ons zo te behandelen. Op normale vragen werd niet of heel chagrijnig gereageerd. Iemand aan de tafel vroeg netjes waarom ze zo chagrijnig waren, maar hier was niet normaal over te praten. Het ging van kwaad tot erger, waarna we besloten hebben om de drankjes af te rekenen en de bestelling van het eten te laten voor wat het was. Hier wilde we niet eten. Ze hoefden ons niet meer terug te zien zeiden ze. Nou dat doen we ook zeker niet.

29. Gisteravond slechte ervaring bij Mendel. Mochten niet alleen soep bestellen?? Wel als we ook een maaltijd afnamen. Daar hadden we na een verjaardagsmiddag geen trek meer in... Wie bedenkt deze regels?? Wat een arrogante serveerster die het drinken zonder een woord op tafel kwakte en toen ik mijn bezwaar ging maken alleen maar riep "geen discussie"!!

Keukenpersoneel vroeg of ik een maagverkleining had gehad?? Wat een onbeschofte vraag!! Wat een privacy! Dan zou namelijk alleen voorgerecht wel mogen. Kan je ook geen coupe ijs bestellen? Moet je dan ook een hoofdgerecht eerst nemen?

De horeca in Nederland is zo echt op de verkeerde weg. Ik ben benieuwd naar de reactie van Rest. Mendel... Teleurgesteld verliet ik het pand na het afrekenen van twee drankjes.

Dit was echt de laatste keer bij dit restaurant. Zouden meer gasten moeten doen! Bah!!

30. Wij kwamen gisteren vanuit Zuid Europa met de caravan bij het restaurant en de kinderen hadden zich verheugd op een spare rib menu. We kwamen vermoeid aan en probeerden de auto caravan combinatie te parkeren in de daarvoor bedoelde vakken. (dus niet op het afgesloten terrein voor vrachtwagens). Meteen komt er een medewerker met een golfkarretje om ons te vertellen dat we daar niet mogen parkeren, maar dat wij achter de zaak moeten parkeren, Ik heb uitgelegd dat er daar minder toezicht is en dus inbraak gevoelig. Ik ben naar de plek achter het restaurant gereden maar daar kon alleen langs de weg/berm worden geparkeerd. Maar weer naar de voorkant gereden en iets verder weg van de ingang weer een leeg vak uitgezocht, en daar geparkeerd. Er was plaats zat. Maar daar kwam de meneer met zijn golfkarretje weer, en zei dat vrachtwagenchauffeurs gemakkelijk moesten kunnen aan en wegrijden. Waarom caravan bezitters dan niet? Er is bovendien parkeerruimte zat en het is een wegrestaurant ! Omdat we geen zin hadden in een verdere discussie, zijn we maar weer vertrokken.
    Ik denk dat de zaken zo goed gaan in dit restaurant dat er kennelijk geld gestoken kan worden in een golfkarretje en de uren van een medewerker om caravanbezitters weg te jagen.Ik denk overigens dat het de eigenaar zou kunnen zijn.
    Wij gaan er overigens nooit meer naar toe!

31. Slecht eten!! Ongeïnteresseerd personeel!! Een zaak die je beter voorbij kunt rijden.

32. Net wezen eten. Holsteinersnitzel? Een taai stuk vlees met een aan beide kanten geheel doorgebakken ei. Gebakken aardappels. Helaas wel gebakken, maar niet gaar. De serveerster er op aan gesproken. Een antwoord als ja het ei was toch gebakken, en de aardappels komen voorgekookt binnen. Dus zijn ze toch al gaar als ze gevakken worden. Al met al echt slecht

33. Wij komen al meer dan 25 jaar bij Mendel eten, maar nu niet meer.
    Eten is matig maar voor het geld wat je er betaald, kun je ook niet meer verwachten.
    Bediening is wisselend (m.u.v. van de aardige dame die er al heel lang werkt), maar onverschillig en ongeïnteresseerd.
    De nieuwe eigenaar heeft alleen maar oog voor chauffeurs en andere gasten ziet hij liever niet komen, ook niet als je regelmatig komt. De regel dat chauffeurs wel salade i.p.v. groente mogen eten, is ook zo'n wazig voorbeeld hiervan.

Met name de arrogante houding van de eigenaar heeft ons doen besluiten om deze tent voortaan voorbij te rijden.

34. Het eten is geweldig alleen de borden kunnen wel wat voller, dat is met de nieuwe eigenaar wel anders geworden helaas. Ben bang dat de truckers er weinig van merken maar de normale gasten wel !

35. Ga er nooit eten. Na twee uur heb je nog geen eten. Als je weggaat is het eten opeens klaar. Vervolgens moet je de volledige rekening betalen.

36. Beste mensen,

We komen al meer dan 5 jaar bij mendel en 2 x per jaar, niet als trucker maar motorrace liefhebbers. Ik kan geen enkele negatieve ervaring melden.

Bediening is altijd vriendelijk tegen ons.

Ga zo door, mensen van Mendel!

37. Ja, truckstop Mendel. Mendel was (en is) een goeie truckstop, gewoon in orde. Ben er vele malen geweest. Overdag (lekker rustig) pauzeren, s'avonds dat is een ander verhaal in de truckstop. Eten/drinken, dat wilde wij chauffeurs na een werkdag van 12 tot 15 uur, en niet met 5 man, doe maar 50 man/vrouw! Dan hebben ze m.i. echt geen tijd om een uitsmijter in 12 stukjes te snijden of een afwijkend menu te serveren. Waarom komen wij daar? Mendel kwaliteit en voor ons gezelligheid, en geen 25 min. op je eten wachten. Je Daf goed parkeren (mag ook volvo zijn hoor). Na het eten en bijpraten buiten een sigaretje doen, dan bedje in of de weg weer op.

Schei eens uit met die slechte verhalen, elk paard struikeld wel eens, en gun ons onze truckstop, die alweer te klein wordt. Mendel vrouwtjes en mannetjes wij kunnen (konden) op jullie rekenen.

Petje, 68 jaar.

38. Vanavond even wezen eten bij de firma Mendel op de terugreis van een bezoek aan Brabant. In het verleden hier zeer regelmatig te gast geweest en altijd prima kunnen eten voor een acceptabele prijs. Helaas is dat verleden tijd.

Bij binnenkomst vriendelijk gevraagd of ze nog een plekje hadden voor 5, aangezien het een volle bak was met chauffeurs. Er werd me toegebeten dat ik maar even zelf moest kijken... Ok... gaat dat zo tegenwoordig.

Vervolgens de menukaart bekeken en helaas niets voor vegetariërs. Nou ja, wij zijn de moeilijksten niet, doe ons dan maar een uitsmijter. Dat kan niet, want die maken we 's avonds niet, sorry. Maar het staat op de kaart. Nee, dat was niet mogelijk. Wat heb je dan voor vegetariërs? Het gezicht van de serveerster stond op onweer en hakkelend kwam er uit dat ze even moest kijken wat er nog was in de keuken. Patat met een groentekroket ofzo moest er wel zijn dacht ze. De 2 vegetariërs in het gezelschap werden met bestellen maar even overgeslagen en als laatste werd er maar toegevoegd dat ze dan maar patat moesten nemen met wat er nog was. Enige flexibiliteit was ver te zoeken. Aangezien we er al een flinke dag op hadden zitten en echt honger hadden maar de boel geaccepteerd.

Het eten kan ik kort over zijn; bagger. Lauwe smakeloze patat, groenten die de naam niet mogen hebben, soep uit een pakje, etc etc. Ronduit teleurstellend.

Het enige wat de moeite waard was, was het drinken. Al werd er ook een Sinas aangeboden die de naam niet mocht dragen. Een smoes met de siroop die wel eens op kon zijn werd gemompeld door de serveerster. Met pijn en moeite werd deze van de rekening gehaald.

Wat een teleurstellend einde van een leuke middag op pad met het hele gezin. Erg jammer en mij zien ze hier niet meer terug.

39. Waardeloze ervaring. Komen aanrijden op 24 december om 9:30. We zitten nog in de auto, komt er al een werknemer naar ons toe we zijn gesloten. Halve restaurant zit vol. Wij dachten helaas. Even de hond uitlaten en weer verder op weg. Komt er een auto aan, die man loopt naar binnen en kan gewoon gaan zitten. Ronduit belachelijk.

40. Onbeschofte, denigrerende en brutale bediening. Ik ben nog nooit weggegaan voordat het eten geserveerd werd, tot vandaag. Ik kan mij niet voorstellen dat hier nog mensen willen eten. Ik kom er in ieder geval nooit meer.

41. Donderdag avond 21:30, komen wij aan in dit restaurant en vragen keurig aan de barman of wij hier wat kunnen eten, ze zijn immers open tot 23:00, waarop de barman aan mij vriend vraagt of hij vrachtwagenchauffeur is. Nee zegt mijn vriend, waarop de barman zegt: dan geen eten. Ronduit brutaal, ik heb nog nooit zoiets meegemaakt. Het eten kunnen we helaas niet beoordelen, want dat was ons niet gegund. We komen hier ook niet weer, alleen nog voor een sanitaire stop, keurig schone toiletten, vandaar de 2 sterren.

42. M de Weerd

Buiten gezeten met 4 personen. Serveerster was aardig en vlot. Kwaliteit van het eten was echter treurig. De schnitzels droog en sommige stukken zelfs ranzig en vreemd smakend. De aardappeltjes vet en niet knapperig. Mijn dochter had een schnitzel die niet meer te snijden was, laat staan te eten. De serveerster verzuimde te vragen of alles naar wens was. Toen we haar aanspraken werd het bord gewisseld, maar toen was de rest al klaar. Ook om ons heen werden borden teruggestuurd en hoorden wij gemopper en excuses vanuit de bediening. Een gemiddelde snackbar serveert veel beter eten.

43. We gingen een uitsmijter eten bij Mendel en omdat mijn man gehandicapt is vroegen wij of ze de uitsmijter voor hem wilden snijden. Het antwoord was nee we kregen wel een scherp mes. Daar gaan we dus nooit meer terug. Wat een slechte service! Nog nooit zo behandeld.

44. Jammer, na 30 jaar Mendel nu niet meer. Onduidelijke prijslijst, voor 6,30 euro benadeeld. We zagen het verkeerd, maar als we de prijzen op de kaart optellen is dat volgens ons de prijs en niet 6,30 euro om een of andere reden hoger. Bedankt, kom hier niet meer.
    Besteld: 2 friet, met 2 bal gehakt, met schaaltje sla, schaaltje appelmoes, sorbet en drinken als op de bon: 35,30 euro. Vergelijk met hun eigen prijslijst: 29 euro! 6,30 euro voor extra winst! Bediening vertelde dat wij het niet snapten. Inderdaad, wij snapppen het niet.
    Groetjes en veel ondernemersgeluk.

45. Ik haalde vroeger al een broodje gehakt bij mendel, was altijd super. Ik dacht laat ik weer eens een broodje bal kopen bij mendel. Kom ik binnen en vraag een broodje gehaktbal om mee te nemen. Nee meneer, dat kan niet. Wat een slechte tent, een veredelde cafetaria wat zich restaurant noemt. Kun je niet eens een broodje kopen om mee te nemen. In menig restaurant op hoger niveau is het mogelijk om wat mee te nemen. Het is toch een kleine moeite om een broodje bal in een servet te geven. Wat een kapsones, voor een schuur met houten planken. Bah.. Het geld komt er waarschijnlijk vanzelf binnen.

46. Bij binnenkomst vroegen wij of we een hapje konden eten. We kregen als antwoord of we konden eten ? Want dan kunt u hier eten. Niet bepaald een vriendelijke binnenkomer. Ik ben zelf kok en ben onder de indruk hoe slecht eten een zo mooie lokatie kan verkloten.
    Geen lekker eten, flauw, dus weinig smaak, groenten waren volgens ons 3 keer opgewarmd en er zat smaak nog kraak aan. Bovendien voor vier personen veel te weinig. Geen rauwkost en de extra mayonaise voor twee personen werd 1 potje maar wel twee keer gerekend. Bij betaling werd er gevraagd of we lekker hadden gegeten, dus hebben wij ook eerlijk gezegd wat wij er van vonden. Ik heb ze wel en fooi gegeven omdat zij wel vriendelijk was. Jammer dat de lokatie van dit bedrijf beter is dan het eten. Het verdiend echt beter.

Henk en Adriana Metzlar

47. Onderstaande slechte beoordelingen verbazen ons. Wij komen hier meerdere keren per jaar, al jaren lang. Nog nooit geen slechte ervaring gehad! Het eten is goed, de bediening is vriendelijk en de prijs ok!

48. fred gerards

Erg jammer dat de gebroeders mendel zijn gestopt. Je kon hier vroeger super goed eten, nu is alles zeer duur geworden. Het eten is niet meer te pruimen en je word door het personeel zeer onbeschoft behandeld. In 1 woord waardeloos! Ons zien ze niet meer terug.

49. Net heerlijk met een goede vriendin en de kinderen gegeten. De biefstuk van de haas was heerlijk !! Kan niet anders zeggen. Ik ben blij dat we ondanks de slechte recensies toch zijn aangewaaid. Het was er ook lekker druk. Eten was gewoon goed. Personeel erg vriendelijk, vooral naar de kinderen toe ! Voor herhaling vatbaar dus ! Toppie

50. Als internationaal chauffeur kom ik door heel Europa. Nergens ben ik zo onbeschoft en asociaal behandeld als hier. Ik ben niet agressief van nature, maar de eigenaar mag van geluk spreken dat hij al zijn tanden nog heeft. Ongelooflijk dat hier nog mensen op af komen. Waarschijnlijk omdat er in de regio geen andere alternatieven zijn.

51. Wat een onbeschoft personeel loopt hier rond. Nooit eerder uit een restaurant vertrokken zonder fooi, maar hier kregen ze deze primeur.

Ik was bezig een broodje te bestellen en bedacht me tijdens het bestellen. Dus bestelling gewijzigd. Dit leverde een misverstand op waardoor ik het verkeerde broodje kreeg. Kan gebeuren. Dus ik zei dat er iets niet klopte toen het verkeerde broodje werd gebracht. Serveerster verdween met broodje naar de keuken. Ik realiseerde me dat de onduidelijkheid wel eens door mij veroorzaakt kon zijn en besloot dit nog even te zeggen zodra het juiste broodje gebracht zou worden, leek me wel zo netjes. Even later kwam een vrouwelijke collega op hoge poten naar mij toe. Ik begon juist mijn zin: "het kon ook wel eens aan mij liggen dat de bestelling mis ging..." maar daar ging zij op hautaine toon overheen... ze hoorde mij niet eens. "Ja dat was dus uw fout he!" Ik zei dat ik dat probeerde te zeggen, dat het ook aan mij kon liggen. En daarna dat het mij niet raadzaam en klantvriendelijk leek om zo blind op klanten af te stevenen en te roepen dat de klant "fout" zit, maar wie ben ik... Mensen aan het tafeltje ernaast kregen alles mee en keken verbaasd op. De serveerster zei: "Nou ik zeg dat dus gewoon wel. U deed heel boos tegen mijn collega!" (HUH?). Ik zei dat ik helemaal niet boos had gedaan. Dat ik niet eens boos wás... Ik heb daarna ontdaan aan het tafeltje gezeten. Voelde me behoorlijk overdonderd. Broodje smaakte me niet meer...

Zojuist gebeld met het restaurant. Ik kreeg een man aan telefoon:

ik: mag ik misschien even uw bedrijfsleider spreken?
    man: waar gaat het over?
    ik: maar bent U de bedrijfsleider dan?
    man: nee, maar waar gaat het over.
    ik: ik wil dat graag even met jullie bedrijfsleider bespreken.
    man: die is er niet.
    ik: heeft u een telefoonnummer van hem?
    man: nee wij geven geen telefoonnummers.
    ik: maar hoe kan ik hem bereiken dan?
    man: die is hier alleen op zaterdag.

Zijn houding geeft niet meteen de indruk dat hij wil dat bedrijfsleider en ondergetekende met elkaar in contact komen...

52. Vandaag met een groep van 6 motorrijders een stop bij Mendel gedaan. Bij het afrekenen kregen we op een zeer hooghartige manier te horen dat er per tafel diende te worden afgerekend en individueel afrekenen niet mogelijk was. Het was ons probleem en wij moesten dat maar oplossen en de arrogantie van de dame in kwestie was mateloos. Na betaling had ze ook nog het lef om ons op het parkeerterrein er van te betichten dat 1 van ons niet betaald zou hebben! Wat pertinent niet waar was en gezien het bedrag wat ze meende tekort te komen ook buiten proportie geweest zou zijn! We kwamen hier vaak, maar na zo'n behandeling dus nooit meer!

53. Op 22 juni 2013 gegeten. Kippepoot was drooggebakken (rubber) met ongare soepgroente eronder. Schnitzel uit de vriezer met surrogaatchampignonnensoep als saus. Mochten geen groente kiezen maar kregen wel smakeloze lauwe witlof. Ossenhaaspuntjes du chef was geen ossehaas of zo slecht klaargemaakt dat het er in ieder geval niet meer naar smaakte. In de keuken hadden ze een hoop plezier zodat ze vergaten om hun werk goed te doen. Het drinken was ook op de bon. We kregen wel een frikandel ter compensatie. Het personeel serveert met volle mond. Het lekkerste was de appelmoes en het ijs, maar daar kan je immers ook niks fout aan doen. Conclusie: we zijn 2 keer geweest, de 1e en de laatste keer!

54. Kwam vrijdag 7 juni even eten bij mendel. Bestel een varkenshaas met roomsaus, wordt de varkenshaas helemaal doorgebakken en buitenkant deels zwart. Verwacht je van een kok niet dat hij zo'n lekker stukje vlees zo verkracht. Stuur je het terug naar de keuken krijg je het antwoord dat het zo hoort. Mijn vrouw bestelde ossenhaas puntjes met rode wijnsaus en wat denk je de ingrediënten helemaal aangebrand en verpietert. Als chauffeur ben je best makkelijk maar het is lang geleden dat ik zo slecht eten gehad heb.

55. uut Grunn

Elke keer weer heerlijk eten hier. Als we bij familie in Apeldoorn zijn, gaan we vaak hier een hapje eten. Nooit iets negatiefs, als de daghap op is, bieden ze meteen iets soortgelijks aan.
    Alleen jammer dat je niet zelf groente kunt kiezen, zodat ik het soms laat staan omdat niemand het lust.
    Twee vorken/lepels bij 1 toetje? Geen probleem!
    En ja, je wordt met je en jou aangesproken maar als je etiquette wil, ga dan niet naar een truckersstop. Veel aanloop/aanrij, zoveel zelfs dat er een paar keer wacht rondloopt om alles goed te laten verlopen, zegt genoeg volgens mij.

56. H. Bongaerts

Ik deel de ervaringen van de meeste mensen niet.
    Mijn ervaring is dat je bij Mendel prima kunt stoppen en een kleinigheidje eten. De koffie is prima en ook nog te betalen. De sfeer goed en de bediening idem dito. Wijn zijn zeker 1x per maand bij Mendel en hebben nog nooit iets negatiefs ontdekt!

57. Zeer vet eten. Je krijgt niet wat je vraagt, je krijgt de duurdere versie. Hamburger trucker speciaal in plaats van Hamburger speciaal. Stokbroodje i.p.v. gewoon broodje, alles bij elkaar 3,50 extra. Als je er wat van zegt krijg je te horen ''dat heeft u besteld...''

De ontvangst door Chloorlucht is echt verschrikkelijk... Het is dat we honger hadden, maar de volgende keer rij ik door.

58. Ik kom regelmatig bij de Gebr. Mendel. Vooral omdat het één van de weinige rstaurants is waar je na 20.00u nog terecht kunt voor een maaltijd. En over het eten heb ik geen klagen. Dat is steeds prima voor elkaar. Ook de bediening is goed, altijd een vriendelijk woord. Vooral in het begin van de avond kan het er echt heel druk zijn. Dan is het lastig een plaatsje te krijgen.
    Wat ik wel heel jammer, of zelfs erg vervelend, vind is dat de muziek er altijd erg hard staat. Zo hard dat er van even rustig zitten geen sprake is.
    Ik hoop dat ze daar wat aan willen doen.
    Want voor de rest kom ik er graag.

59. Hoe is dit mogelijk?? Toen ik hier 2 jaar geleden voor het laatst was, was het eten nog prima. Gisteren heb ik hier weer gegeten.
    Een uitsmijter met ham voor de lunch. De prijzen waren flink gestegen.

Dan het eten. Oud brood en de ham was slecht van kwaliteit. En het bolletje huzarensalade dat er altijd bij geserveerd werd, was geschrapt, en komt nu alleen nog bij de Veluwse uitsmijter. En in het restaurant wordt gewoon gerookt! Schande.

Conclusie: Over en uit, wat mij betreft.

60. Friet met varkenshaas Stroganoff gegeten. Vreselijk taai en smakeloos. Er werd ook een kommetje groen/bruine drab bij geserveerd wat spinazie bleek te zijn. Bier werd er niet geschonken wel Heineken dus ik heb een grote cola besteld wat ongevraagd werd voorzien van ijsblokjes. Op de vraag hoe het mij had gesmaakt heb ik eerlijk gezegd dat het zwaar tegenviel. Het laatste restje vriendelijkheid bij het personeel was direct weg. Mij zien ze hier niet meer. Te duur en slecht.

61. Van een restaurant verwacht je echt geen haute cuisine, maar wel een goede eenvoudige hap. Wat kun je helemaal aan een sate van varkenshaas verpesten? Alles, bleek gisteravond. Het vlees mocht absoluut de naam varkenshaas niet hebben en als het dat wel was, dan is de kok er in geslaagd een goed stuk vlees volledig om zeep te helpen. Droog en smakeloos was de sate. De saus was te zout. En de smakeloze spinazie die erbij geserveerd werd paste natuurlijk in het geheel niet. We hadden een salade verwacht. Met de patat was niets mis, maar daarvoor is ruim 14 euro toch echt een te hoge prijs. Op de klachten werd gereageerd met jammer en we serveren overal warme groente bij. Nee, wij komen zeer zeker niet meer terug.

62. Afgelopen zaterdagmorgen stond ik met een bus 70 +ers voor de deur. We hadden zin in een bakkie koffie. Nadat de eerste 6 oudjes waren uitgestapt kwam er een dame van de bediening vragen wat we kwamen doen. Nou een kopje koffie drinken antwoorde ik daarop. Waarop de serveerster zei wij weigeren u en uw groep !! Mijn en oren die van 30 andere mensen stonden te klapperen,dit was toch zeker een grap. Maar het was pure ernst. De oudjes weer de bus in, en ik liep nog even naar binnen om verhaal bij de baas te halen. Natuurlijk had hij net zijn enige vrije dag, en zijn telefoonnummer kreeg ik ook niet.
    Had de dag va tevoren de site van het wegrestauarnt bekeken, en daar stond niets over het weigeren van touringcars. Dit is pure discriminatie, en ik werd op zeer onvriendelijke toon te woord gestaan. Naar mijn idee moeten die borden langs de snelweg snel weggehaald worden, want het is inderdaad een WEG Restaurant. Maar na het lezen van de recensies ben ik niet de enige !!
    Touringcar chauffeurs wees gewaarschuwd ga er niet heen !!

63. Toeristen echtpaar

Wat slecht voor die prijs, broodje warm vlees is net aan warm eerder koud en niet lekker.
    Broodje hamburger van mijn vrouw was redelijk.
    Ben zelf jaren lang vrachtwagenchauffeur geweest en wel beter gewend, vooral het personeel zeer onvriendelijk en ze laten je zeer lang wachten om de bestelling op te nemen, waar anderen al wel hun eten hadden. Volgende keer rijden we hier maar voorbij!

64. Na een leuk dagje stappen met de meiden zijn we neergestreken in Mendel, ik kende het al van eerder en moet zeggen dat het veel beter geworden is qua sfeer.
    Het eten is eerlijk en lekker en voor die prijs is het zeker de moeite waard om weer te komen.
    Ik moet toegeven dat de sfeer beter is geworden nadat er een nieuwe eigenaar is gekomen.
    Een echte aanrader voor een lekkere hap en goede prijs!

Monique

65. We waren weer in Nederland voor een paar weekjes. Weer heerlijk gegeten in Mendel en genoten van de gezellige sfeer. Komen zeker weer terug. Dit is een op-en-top wegrestaurant met de daarbij horende gezelligheid. Nooit veranderen hoor, Astrid en Jan en bemanning.
    Tot ziens.

66. Solliciteren naar het slechtse onvriendelijkste eethuis van Nederland. Echt onbeschoft gedrag!!.

67. Personeel stond keihard lolletjes met elkaar te maken, ook over het eten. Koks zetten het eten op de counter en schreeuwen: Kijk eens wat een lekker hapje! Het eten was prima, daar was niks op af te dingen. Bediening schreeuwde net zo hard tegen elkaar als tegen de koks. Muziek stond harder dan nodig en echt gepast was het ook niet. Klap op de vuurpijl was dat het personeel met z'n allen ging zitten voor pauze en met zes man in het restaurant begon te roken. Hoe bedoel je geen leiding of werkgever in de zaak? Toen we wilden afrekenen kwam er met moeite iemand overeind die geld wilde ontvangen. Ik ben er nog verbaasd over.

68. Greet Wessels

Hier gegeten zaterdag 3-9-2011.

Varkenshaas sate. Niet lekker. Beetje droog en aangebrand, net of het al heel lang had gestaan. Ook de frietjes smaakten niet lekker, misschien oud vet?

Buiten het restaurant rook het ontzettend naar zweet lucht.

Al met al geen prettige ervaring. Wij gaan hier niet meer naar toe.

69. Zondag 21-08-2011, zijn we hier neergestreken voor het avondeten, 1x tonijn salade, 1x friet met kroket, 1x Eig-burger, 2x broodje kroket en 2x spare ribs, het was goed verzorgd alleen aan de spare ribs zat totaal geen smaak, niet alles dus genuttigd en gemeld bij de bediening, helaas weinig of geen reactie, dus wij laten dit restaurant volgende keer links liggen, zonde van het geld.

We beoordelen dan ook alleen de spare ribs.

2,1
  70. We werden bijna weggekeken, heel onvriendelijk personeel die je met jij en jou aan spraken.

Nee ik kom hier niet weer.

71. Wij werden zeer ongastvrij behandeld.

Het gedrag van de eigenaar komt absoluut niet overeen met wat op de website staat.

Ik kom hier nooit weer!

72. Zeer teleurgesteld in dit ontzettend slechte restaurant. We hebben hier eerder gegeten toen er nog een andere eigenaar in zat en toen was alles prima. Nu we echter terugkwamen was daar niets meer van over.

Bepaalde gerechten waren 'op' en konden niet meer besteld worden. Vlees en aardappelen waren aangebrand, er werd geen rekening gehouden met de allergie van mijn vrouw en het gerecht van mijn vrouw was al bijna op toen die van mij pas werd gebracht omdat het verkeerde gerecht was geserveerd.

Toen we vroegen om een tegemoetkoming in de prijs gaf de bediening niet thuis. Sterker nog we werden naar de eigenaar verwezen die op zeer grove wijze ons de deur wees. Hij vond dat we niet zo moesten zeuren en als we een goed restaurant zochten dan moesten we maar ergens anders heen gaan. Zijn truckersrestaurant was daar niet voor bedoeld. Zijn eigen woorden zeggen genoeg. Ga hier dus niet heen!

73. We waren met 8 man, 4 volwassenen en 4 kinderen.

Heerlijk gegeten, goede en gezellige bediening.

Echt een aanrader!

Qua prijs viel het mee, hoofdgerechten rond de 13 euro.

Kindermenu 5,50 euro.

Het was druk, misschien wat weinig groente voor iedereen.

Maar het vriendelijke personeel en heerlijke eten maakte die kleine dingen snel weer goed. Heerlijke spareribs en snitzels!

74. Vandaag met 4 andere motorrijders dit restaurant aangedaan zoals we in het verleden wel vaker (met een grotere groep) deden.

Toen konden we gewoon individueel betalen zoals we dat overal kan. Helaas vanochtend kon dat niet meer. Niemand had gevraagd of het op 1 rekening kon maar we moesten achteraf wel alles in een keer betalen. Zeer frustrerend voor ons omdat de een vroeger naar buiten wilde dan de andere. Apart betalen was geen optie en een lid van de groep kreeg een rekenmachine uitgereikt om het zelf maar te berekenen wie wat gebruikt had. De klantonvriendelijkheid is voor ons een reden om om hier nooit meer terug te komen en ons netwerk hierover in te lichten. In de omgeving zijn restaurants genoeg te vinden waar men wel blij met onze komst is.

75. Bij toeval op de terugreis uit Limburg kwamen wij hier terecht.

Wij haden een enorme trek en dat kwam goed uit want we hebben heerlijk gegeten en werden goed bediend. Uitstekend zelfs, eten was voortreffelijk.

Ga er binnenkort weer heen met mijn zoon.

Mensen, dit is echt om aan te raden.

76. truck- & trailerreparaties

Het eten en drinken is goed. Nadeel : je bord ligt wel vol saus!

Lang wachten op 2e ronde drinken. Het terras wordt vergeten, klanten lopen weg.

Achter de bar: het was net als bij Gordon Ramsay, veel herrie!

Dus, het eten en drinken betaald en maar geen nagerecht besteld......

24-07-2010

77. Hier kom ik al 20 jaar als vaste klant.

Prima eten, goeie sfeer en vriendelijk personeel.

Helaas is sfeer en het eten wel achteruit gegaan met de komst van de nieuwe eigenaar, sinds 'n jaar of 2.

De fameuze gehaktballen zijn waardeloos!
    Ligt aan het vlees, inderdaad.
    Vroeger, op de de oude locatie, hadden ze échte, lekkere ballen; maar die tijd is al hééél lang voorbij.

Vroeger kwam ik hier wekelijks, nu nog maar n paar maal per jaar.

Toch jammer.......

78. Kom hier al zeker 12 jaar. Door de jaren heel flink gegroeid en verbeterd, maar de oude sfeer blijft er hangen.

Leuk chauffeurscafe met goed en genoeg eten voor een goede prijs.

Aanrader al jaren de 'patat met saté'. Steek hier ieder jaar op terugreis van de vakantie even aan. Personeel ook wel in voor een gezellig praatje.

79. Mendel heeft altijd goed eten. Zeker als je in de buurt bent of onderweg is het daar goed eten.

80. peter vermeij

Een prima zaak met goed eten en drinken..En heel belangrijk oog en oren voor de klanten..

81. Een leuk gezellig truckerscafé, waar je goed kunt eten.

82. Jaha; de zaak van de Gebrs. Mendel; da 's een vast adres voor truckers, vertegenwoordigers, zelfstandigen, toeristen en wat al niet. Doe maar gewoon is hier het motto. Gewoon goed, wel te verstaan maar ook gewoon een simpele tafel en stoel.

Geen kouwe drukte maar gezellige drukte; prima, eerlijk eten; een plas doen en voldaan de weg vervolgen. Ze hebben het heel goed begrepen die heren Mendel.

Ja; je moet even goed opletten voor de juiste afslag. Beetje lastig eigenlijk maar daar hebben de Mendels niet om gevraagd. Vroeger waren ze een stukkie voorbij het bekende restaurant De Woeste Hoeve te vinden. Heel wat gemakkelijker aan de oude 2-baans weg. Meteen na die dure tent konden de truckers het rempedaal intrappen en stond de vrachtwagencombinatie precies op de goeie plek stil. Maar... ze weten Mendel nog wel te vinden hoor!