Javaans Eetcafé in Beek en Donk

"Gewoon gezellig eten, zoals bij Indische mensen thuis"

Online bestellen bij Javaans Eetcafé

Afhalen Bekijk de menukaart en bestel makkelijk je maaltijd online.
Online bestellen

Corona informatie

Donderdag t/m zondag afhaal 17.00 tot 20.00 uur!
Nasi Rames / Rijsttafel p.p.
App naar: 06 44 73 80 57

Voor de deur is een groot parkeerterrein, waar je gratis kan parkeren.

ma lunch 12:00 - 18:00
di lunch 12:00 - 18:00
wo lunch 12:00 - 18:00
do lunch 12:00 - 18:00

Al vele jaren de HIT, rijsttafel "tafeftje vol" diversiteit van gerechten. Soto ayam vooraf, sate, babi kecap, ayam kari, sambal goreng buncis, rendang, sayur lodeh, long tong, atjar ketimun, telor, roedjakmanis, seroendeng, kentang en natuurlijk 3 soorten nasi.

1. Personeel

1593819024 83
1611971484 85
1619913186 86

1. Van Hemert

Zoals altijd geweldige sfeer en heerlijk eten.

2. Het ontvangst vriendelijk, nette bediening eten lekker en voldoende kan bijbestellen. Zeker niet de laatste keer ga zeker terug.

3. Heerlijk gegeten, echt bovengemiddeld goed. Bediening is erg vriendelijk, je voelt je welkom. Het was wel luidruchtig, harde muziek en het personeel heeft duidelijk veel plezier met elkaar en de gasten. Geen probleem als je al ontspannen bent, denk ik, wat minder fijn als je moe bent van het werk en juist gaat uit eten om te ontspannen. Dat gezegd hebbend, ik ga zeker terug voor een heerlijke rijsttafel.

4. Het eten was zoals altijd erg lekker!
    Één minpuntje; de service leek wat ongeorganiseerd, het leek een beetje alsof de communicatie tussen de bediening onderling wat beter kon.

5. Heerlijk luxe tafeltje vol. Prima lekker gegeten. Je kunt gewoon bijvragen als iets niet genoeg is. Voor herhaling vatbaar.

6. Met twee personen de "rijstafel luxe besteld". Eten: Wij zijn ervaren in het Indisch eten. Het was niet slecht, maar wij misten de typische Indonesische / Javaanse kruidensmaak. het was allemaal een beetje vlak. Het eten lijkt van een externe keuken / cateraar te komen, jammer, maar dit wil niet zeggen dat het daardoor minder moet zijn. Service is OK. Wat wij jammer vinden is dat de medewerkster bediening nauwelijks de namen kende van de gerechten die geserveerd werden en wat het was. Je moet o.i. toch wel een beetje weten wat je op tafel zet. Sfeer: Verder is het een gezellig eetcafé. Voor ons geen reden om terug te komen, of het moet om alleen een drankje gaan.

7. Ruud van Dijk

Heerlijk gegeten en was echt goed en veel. Ook leuke en goede bediening. Eten wat over was mochten we ook meenemen en dat vind ik ook wel iets goeds ipv het weggooien van het eten.
    We gaan zeker terug.

8. We hebben een heerlijke rijsttafel 65+ gegeten, ruim voldoende. Attente en vlotte bediening. De sate vonden we een beetje droog, misschien wat pindasaus erbij? Verder prima!!

9. Matthieu van Ratingen

Een erg leuk en fijn ingericht eetcafé, waar de sfeer intiem is en het eten werelds!

10. Prijs/ kwaliteit verhouding van het eten klopt. Erg vriendelijke bediening, prettige informele sfeer. En het belangrijkste... het eten was erg lekker. We komen zeker terug!

11. Het eten is heerlijk, hele goede ongedwongen service en de prijs is goed. Ik ga zeker terug.

12. Eten lekker, bediening super! Prijs kwaliteit 👍👍

Eén vorige recensie
  13. Heerlijk gegeten bij dit Javaans eetcafe. Het is wel voor goede eters want de porties zijn groot. Vriendelijk en vrolijk personeel. Helaas geen rock ’n roll of indorock gehoord maar hopelijk de volgende keer. Enige probleem waren de vliegen, maar dat heb je bij meer terrasjes. Misschien zijn er bepaalde planten die dit soort vliegen weghouden??

14. Voor 25 euro krijg je een tafel vol eten, behalve de satéstokjes kun je alles gratis aan laten vullen als je nog wat meer wil van iets. Niet alleen was het veel eten, het was ook erg lekker. De service is goed maar het loopt soms een beetje door elkaar heen, dat er bijvoorbeeld net iemand weg loopt met opname van een bestelling en er dan nog een persoon het komt vragen. Dit is voor mij persoonlijk geen probleem. Serveersters maken graag een praatje en zijn gezellig.

15. Zeer lekker. Hoeveelheid ruim voldoende.
    Je kunt nog bij vragen. Goede service.

16. Geweldige keuken!! Aan te bevelen voor 2 personen, diverse kleine gerechtjes.
    Vriendelijke bediening. Komen hier zeker weer terug.

17. S schepers

Altijd lekker en gezellig!!!

3 vorige recensies
  18. Anoniem

Het was fantastisch. Gezellig en super lekker eten. Bediening is zeer goed! Zoals altijd eigenlijk!

19. Virginia Mouw

De rijsttafels zijn heerlijk en zeker de vegetarische. De jonge dame die bijna alleen de bediening deed bleef vrolijk en maakte tijd voor iedereen. Klasse!

20. Heerlijk gegeten op terras buiten. Enthousiaste bediening, willen dat je niets tekort komt.

21. Stan van Vijfeijken

Het Javaans eetcafé is naast een restaurant ook echt een café. De inrichting is nog als het café dat er voorheen zat. Het eten is lekker. Veel kleine bakjes met lekkere Indonesische gerechten die, op verzoek, ook nog eens bijgevuld worden. Bediening is goed. Kortom; best goed eetcafé in hartje Donk.

22. Karel en Gerda

Lekker gegeten, gastvrij, mooie gezellige lokatie.

23. Altijd goed eten bij het Javaans eetcafe, met de gezellige eigenaar en zijn personeel, super team en niet te beroerd voor een gezellig praatje met de gasten.
    Eten authentiek en op smaak, ik zou zeggen ga reserveren en laat je verassen.

24. Groenevelt Motoren

Het Javaans eetcafé bevind zich in het historische tweeling dorp Beek en Donk, aan de rand van de Peel. Waar wij wederom genoten van de kleurrijke pittige smaken van Indonesië met traditionele gerechten.Vriendelijk personeel die je meenamen naar de andere kant van de wereld, in een zeer typisch restaurant. Prijs/kwaliteit verhouding was goed voor deze smakelijk bereide maaltijden. Zeker voor herhaling vatbaar.

25. Geweldig lekker gegeten. Hele prettige losse sfeer. Goede service. Kwamen regelmatig vragen of alles naar wens was en of we iets tekort kwamen. Er was voldoende te eten.

26. Lekker gegeten, een uitgebreid rijsttafel echt op zijn Indisch klaar gemaakt, goed gekruid en smaakvol. De bediening erg vriendelijk, doen niet moeilijk wat betreft aanvulling van hapjes. De inrichting is sfeervol met rock n roll muziek van Elvis. Het is een aanrader als je van indisch eten houdt.

27. Lekker tafeltje vol heerlijke gerechten, sfeer was prima en leuke eigenaar/ personeel!

28. Geweldig gegeten.
    Fijne en gezellige bediening
    Zeker een aanrader

29. Vertrouwd lekker Javaans 'tafeltje vol' gehad. Was genieten.
    Helaas hebben ze nu, in Bavaria bier gebied, geen 'Bir Bintang' meer (Heineken dochter...), Maar wel genoeg alternatieven.

30. Gezellig in relaxte sfeer, maar bovenal ook erg lekker eten

31. Marjolijn

Gezellig, lekker, prima prijs!

32. Bert korthout

We kennen het restaurant al 15 jaar vanuit Eindhoven maar nu in beek en Donk. Met een groot plein ervoor was het zeker zo sfeervol en. Het eten heerlijk. Dank

33. Top gegeten, zeer lekker. Nog nooit een loempia gehad die zo goed smaakte en dat was alleen nog maar bij het voorgerecht. We hadden de luxe rijsttafel en die was exact genoeg (het toetje vulde af zeg maar). Ik zeg een aanrader, blijven dat we dit in Beek en Donk hebben.

34. Sfeer van het restaurant en het eten was goed. Personeel naar onze mening minder. Dame uit de bediening was, ons inziens, overdreven luidruchtig aanwezig. Daarnaast was noch deze dame, noch haar mannelijke collega klantgericht. Zo was er bij het weggaan enkel aandacht voor een nieuwe klant, die door hen even geknuffeld moest worden. Jammer, want zonder deze twee zou het perfect zijn geweest.

35. Roland Kuipers

Heerlijk gegeten en prijs-kwaliteit is goed.

36. P. Van kasteren

We hadden op een zondagavond heerlijk gegeten met 5 personen bij het Javaans eetcafe, de bediening was super aardig, en je mocht kosteloos de meeste gerechtjes bijbestellen, de kok kan superrr koken. De sfeer en inrichting was ook heel gezellig, wij gaan hier zeker nog een keer eten.

37. Zeer gastvrij ontvangen door personeel en eigenaar. Voorgerechten zeer smakelijk. Rijsttafel uitgebreid en voldoende. Je mocht zelfs nog meer vragen. Eten op zich prima, maar wel erg aangepast aan Nederland. Mag allemaal best wat pittiger.

38. Eten was goed.. bediening was aardig en goed..

39. Dave van Gils

Heerlijk gegeten tijdens een gezellige en sfeer volle avond, super leuk personeel.

40. De sfeer:
    Natuurlijk, het is een EETcafé, maar woensdagavond had het een CAFÉ sfeer.
    Veel lawaai, vriendjessfeer tussen eigenaar en z’n bezoekers. Ik had me wat anders voorgesteld van een JAVAANS eetcafé.
    Vrijwel de hele avond Elvis op de boxen, soms is iets te veel. Af en toe een Javaans melodietje was ook leuk geweest.
    Het eten:
    Veel schaaltjes met lekkers, helaas wel wat koud en dat was jammer.
    De dame in de bediening doet wel erg haar best om het je naar de zin te maken!
    De slogan:
    “Gewoon gezellig eten, zoals bij Indische mensen thuis, ” heb ík niet ervaren, helaas.
    Kasih yang!

41. Samen met oud collega een gezellige maar boven al heerlijkeavond gehad! Het eten was top!

42. Afgelopen zondagavond heerlijk getafeld, wij bestelden het ''tafeltje vol'' - veel uiterst smakelijke gerechtjes, sfeer is gemoedelijk, eigenaar kwam gezellig een praatje maken (zonder opdringerig te zijn). Gratis parkeren voor de deur. Aanrader, wij gaan zeker nog eens terug.
    Paul uit Eindhoven.

43. Heerlijk gegeten! Mooie porties, lekker smaakvol en bijvragen mag. Medewerkers en de eigenaar hebben oog voor de gasten en ook tijd voor een praatje. Muziek zou wat gevarieerder mogen…

44. Heerlijk gegeten, zoals altijd! Jammer dat we niet meer in Eindhoven terecht kunnen, maar gelukkig is het Javaans Eetcafé er wel nog!

45. Gastvrije ontvangst en vriendelijke bediening. Uitleg over de inhoud van de kaart. Als je iets wilt delen, zorgen ze dat je het beide krijgt. Het eten was er onverwacht snel. Alles heerlijk van smaak. Heb je te weinig, gewoon bijbestellen ! Speciaal voor Valentijnsdag live muziek. Gepaste en rustige muziek zorgde voor een gezellige avond !!

46. Lekker gegeten in een gezellige ambiance; komen zeker een terug.

47. Lekker gegeten in een gezellige sfeer

48. Lekker gegeten, fijne gastvrije bediening.

49. wim kouwenberg

Ken ze nog uit eindhoven, andersom ook. Werdt meteen herkend (muziek werd ook naar smaak aangepast). Eten zoals altijd heerlijk, bediening idem. Ga zeker weer terug.

50. Zeer vriendelijke bediening. We waren met onze 2 kleine kinderen gaan eten bij dit eetcafe. De bediening had oog voor onze kids en het was gezellig.
    We zijn bij veel Indische restaurants geweest en houden erg van Satetjes. De Sate was lekker, maar vrijwel alle bijgerechten bij de sateschotels waren middelmatig van smaak.
    De nagerechten waren te eenvoudig voor de prijs die we moesten betalen. De kids hadden geen eigen gerecht en het nagerecht hebben we gedeeld. Desondanks waren we toch 90 euro kwijt.
    Komt nog niet in de buurt van wat we hadden gehoopt. Hopelijk gaan ze eea verbeteren.

51. We hebben vrijdag gegeten. Bijzonder smaakvol. Goede service en vriendelijke bediening. We konden gerechten bijbestellen als we wilden.

52. T. v. Lankveld

Lekker gegeten. Ruime porties, je komt zeker niets tekort. Zeer vriendelijke bediening. Het eten mag van mij gerust iets pittiger, het smaakt erg lekker, maar niet onderscheidend.

53. Het is een gezellig eetcafé met een erg lekkere rijsttafel met aparte smaken die goed bij elkaar passen. Enige nadeel was dat het eten niet op warmhoudplaatje werd geserveerd met als gevolg dat we aan het eind koud eten hadden. Heel erg jammer.

54. Zoals altijd weer lekker en voldoende gegeten tegen betaalbare prijzen.
    Zou het wel kunnen waarderen als de menukaart eens een keer opgefrist werd middels "nieuwe" gerechten

55. Heerlijk om te vertoeven, lekker en niet onbelangrijk zeer vriendelijk personeel!
    We komen zeker nog terug, ik verheug me er nu al op.

56. Javaans Eetcafé presenteert heerlijke smaakjes en de bediening is correct en vriendelijk.

57. We hebben heerlijk gegeten en gezellig gebabbeld, het verdiend een aanbeveling om ook eens te gaan eten en het zelf te ondervinden.

58. Hans Gijsbers

- Vriendelijke ontvangst
    - Gezellige omgeving
    - Goede muziek. Niet te hard.
    - Lekker eten en drinken

Kortom we zullen dit zeker aan familie, vrienden en bekenden doorgeven.

59. Ricky Hulsen

Het was weer top, iedereen lekker gegeten en de sfeer was uitstekend, natuurlijk weer voor herhaling vatbaar.

Eén vorige recensie
  60. Lekker gegeten en ruim voldoende, je kon zelfs extra gerechtjes bijbestellen zonder extra kosten (mocht het niet genoeg zijn).

61. Tafeltjes er klein voor een uitgeserveerde rijsttafel voor 2 personen. De rijsttafel voor 50+ was qua hoeveelheid prima, maar de koude rijst was niet echt smakelijk. Zo nu en dan een gerecht dat ineens erg pittig bleek te zijn (te grote stukken lombok?). Muziek van Elvis te overheersend, gevold dat een gezelschap ook steeds luidruchtiger werd hetgeen af en toe irritant was. Het eten werd snel geserveerd, op het toetje moesten wij langer wachten en er 2x om vragen.

62. Supergezellig met een warm onthaal. Het geeft een 'thuis' gevoel. Traditionele gerechten van uitstekende kwaliteit, om je vingers bij af te likken. Het is en blijft een van mijn favoriete plekken om heerlijk en gezellig uit eten te gaan.

63. Wilma van Doren

Het was lekker en héél gezellig!!

64. Was weer top zoals altijd. Nieuwe locatie is ook super zit ook een groot terras bij, kun je van de zomer heerlijk vertoeven.

Esther

65. Heerlijk gegeten en na afloop nog gezellig aan de bar gezeten.
    Bediening was goed!

66. Jeanne en Mart

In het weekend kennis gemaakt met het personeel en de keuken van het eetcafé.
    Een aparte sfeer door het aanwezig zijn van enkele motoren in de zaak, waar later bleek een hobby van de eigenaar.
    Ontvangst door de eigenaar heel gemoedelijk met vragen wat we van de Javaanse keuken wisten, ons antwoord "niet veel of eigenlijk niets".
    We kregen een keurige uitleg over de basis ingrediënten kokos en palmsuiker en hoe deze verwerkt waren in de gerechten.
    Gezien onze leeftijd, beide 65 +, kregen we de aanbeveling de "Gouwe Ouwe" te nemen.
    Vele lekkere gerechten 14 stuks, waarbij uitleg over de inhoud ervan.
    Voor ons beide ruim voldoen, maar als we van een of ander gerecht nog wat wilden moesten we dat maar even zeggen.
    Het was een prettige eerste kennismaking, leuke bediening, lekker en voldoende eten en voor een zeer schappelijke prijs.
    We komen zeker nog eens terug.

67. Wilma Cooijmans

Een ontdekkingsreis door Indonesië
    Lekker en een fijne sfeer.

68. Leontine Bibo

Een aanwinst voor Beek en Donk. Heerlijk Javaans eten met vrolijke lieve bediening. Wij komen hier zeker terug.

69. Antoon va Schaijk

Gastvrij ontvangen en heerlijk gegeten. Vooral de saté is een aanrader.
    Gezellige ambiance en laagdrempelig.
    We gaan zeker terug.
    Leuk ook dat de eigenaar een praatje kwam maken.

70. J Messelaar

Weer lekker gegeten. Nieuwe zaak is gezelliger en ruimer dan toen ze nog in Eindhoven zat. Het eten is onveranderd goed.

71. Mariëlle groot

Heerlijk eten, vriendelijke bediening… topavond.

72. Leny Kitslaar

73. Heerlijk gegeten, goede service en ontspannen sfeer.

74. Gerard Holland

Heerlijk Javaans gegeten, in een rustig klein restaurantje. We hadden het gerecht tafeltje vol. Het was ook werkelijk een tafeltje vol met heerlijke specialiteiten. Een aanrader, vriendelijk personeel en een eigenaar metveel passie voor zijn zaak.

75. Het was een heel gezellig en overheerlijke rijsttafel (tafeltje vol), echt fantastisch!!! Je bent er echt even uit. Zeker de moeite waard om voor naar Beek en Donk te rijden, gewoon doen!

76. Wij waren voor het eerst afgelopen zaterdag in Beek en Donk. Het eten was lekker, goed van smaak en goed bereid. We hadden de rijstafel de luxe. Voor de grote eter was het te weinig. Het was druk en helaas was dat ook te merken bij het personeel. Erg gestresseerd. Miscommunicatie onderling en daar kregen wij nogal wat van mee. Dat was jammer. In potentie erg goed concept. We hopen dat het wat opstart problemen zijn geweest. De locatie is leuk en gezellig ingericht.

77. Bloemetjes

Heerlijk gegeten, ook aanrader 65+ diner… en las bij andere recensie een warmhoudplaat, is een zeer goeie tip, want eten wordt idd te snel afgekoeld.

78. Henk en Marianne

Heeeeeeerlijk gegeten. Erg smaakvol!
    Een puntje....misschien is het verstandig om de gerechten te serveren op een warmhoudplaat.
    Om te genieten wil je rustig eten en we merkte dat de gerechten best snel afkoelde.
    Dat is uiteraard zonde van de heerlijke gerechten.

79. Heerlijke Nasi Rames afgehaald.
    Nodigt uit om een keer een mooie rijsttafel te eten.
    Vriendelijke ontvangst en goede service!

80. We hebben heerlijk gegeten in een prettige sfeer met zeer vriendelijke bediening.
    Een aanrader.

81. Dit is een enigzins negatieve recensie v.w.b. kwaliteit/prijsverhouding.
    Omdat vleesgerechten bij ons bestelde gerecht voornamelijk bestond uit dikke gebonden saus zonder vlees. Dat is jammer. Echter, we komen beslist nog eens terug om van de andere gerechten te kunnen genieten.

Gr. Henk.

82. Zeer vriendelijk personeel aanwezig en heerlijk eten. We kwamen al bij het Javaans eetcafe sinds ze in Eindhoven zaten. Sinds kort zitten zijn ze verhuisd naar Beek en Donk. Ze hebben er weer een sfeervolle locatie van weten te maken. Tot de volgende keer!

83. Toetje was op of kwam pas nadat we het weer hadden gevraagt ewaar het bleef. Maar voor de rest was het uitstekend.

84. Heerlijk eten. Ook dieetwensen mogelijk👍

85. Ricardo Doemanog

Als vanouds weer heerlijk gegeten. Ze zijn nu pas verhuisd dus is ff omrijden maar dat is voor ons geen probleem daar wij in het zuiden wonen en er altijd langsrijden wanneer we vanuit familiebezoek in het westen/noorden terug naar huis rijden.
    Ga hier maar rustig naar toe want alkes klopt. Eten als bij oma/mama thuis. Royale porties. Authentiek en zeker niet de goedkoopste maar goed te betalen (€25 ruim hoofdgerecht met 2 drankjes) zeer gastvrij vriendelijk, ook voor evt speciale wensen. Vegetarische gerechten en natuurlijk heerlijke saté! 😋 Echt familierestaurant.

86. Lekker gegeten. Ik kom zeker weer.

87. Wat een teleurstelling… wij bestelden luxe rijsttafels, voor €28,50 pp. Maar niets was vers, weinig variatie, heel erg weinig. Het leek alsof we in een rock café zaten.
    Zelden zo’n teleurstelling gehad.

88. Heerlijk gegeten hier. Service was top. Gaan hier zeker nog terug!

89. Ada Vonk Otten

Heerlijk gegeten, goede smaak in een hele gezellige ongedwongen ambiance. Echte gezelligheid in sfeervolle bijzondere ambiance👍🏼

90. Geen sfeer, erg harde muziek voor bij het eten.
    De rijst was mislukt, dit werd wel netjes opgelost door nieuwe rijst, jammer dat dan de rest van het eten al opgeschept was.

91. Frank en Jose Guinee

Ook na de verhuizing blijft het eten op hetzelfde niveau, gewoon goed, heerlijk en smakelijk, interieur ziet er gezellig uit muziek keuze dik in orde voornamelijk Elvis Presley. Een aanrader! Jammer dat de potjes Javaanse sambal op waren, maar we komen zeker terug.

92. Jos van Rooij

We voelden ons zeer welkom. Al het personeel is vriendelijk en legt alles goed en rustig uit. De bestelde 65+ rijsttafel wordt mooi geserveerd en is goed van smaak. De prijs / kwaliteit verhouding daarvan is goed. Van het dessert dat we daarna bestelden kan dat helaas niet gezegd worden.

93. Het eten was slecht!

Een schande voor de Indonesische keuken.
    Peppesan was zó droog en super klein.
    Alle gerechten leken in de magnetron te zijn opgewarmd.

Niets vers.
    Helaas!

94. Marieke Franke-Timmers

Het was heerlijk. We hadden de 3 gangen deluxe gehad.

95. Wij vinden de prijs wat aan de erg hoge kant. Je krijgt weliswaar een volle tafel met allerlei kleine gerechten. Maar €26, pp vinden wij wel erg veel geld voor wat je krijgt. Bij de rijsttafel zit niet eens een dessert of kopje thee. De service is overigens wel prima. Eindhoven was echter stukken gezelliger en een mooiere locatie.

96. Leuk restaurant, lekker eten en de sfeer is gemoedelijk.

97. Anita Lebens

Heerlijke Javaanse keuken! Authentiek van smaak en goed geprijsd!

98. Heerlijk gegeten, voor ieder wat wils en meer dan genoeg zonder té vol te zitten. Leuke enthousiaste eigenaar!