Van Ouds in Bavel

Welkom bij Van Ouds

Restaurant Van Ouds is een uniek en authentiek restaurant, gevestigd langs een eeuwenoude postroute, net buiten het dorp Bavel…

We bereiden heerlijke pure gerechten, modern in uitstraling en klassiek in bereiding, gebruikmakend van dagverse, mooie producten uit de regio en van daarbuiten. Onze open keuken biedt u een kijkje achter de schermen!

Onze gerechten kenmerken zich door het gebruik van verrassende ingrediënten, die we met oog voor kwaliteit en mogelijkheden selecteren.
De menukaart veranderd elke twee maanden, om de actuele kaart in te zien verwijzen wij u graag naar onze website www.vanouds.com.

5. Betalen pin Visa Master Card

1220068612 92
1342005594 84
1396199808 82
1443619746 81

1. Gisterenavond met 4pers. Gegeten in de restaurant week, 4 gangen.
    Maar het waren 6 overheerlijke top gerechten!! Alles geweldig mooi opgemaakt,verzorgd en uitstekend van smaak!
    Super lekkere bubbels, en ook nog voor n normale prijs!
    Ook gratis water!
    En eindelijk n restaurant die weten hoe ze n servet moeten vouwen!
    Bediening,tafel,alles prima.
    Bedankt,we hebben genoten!

Fam. Ooijen

2. L. Vogelaar

Prima lunch, prima wijn. Gewoon lekker en attente en vriendelijke bediening.

3. Stefhan

4. Willian Verhees

Heerlijke gerechten, producten zijn top!! Verrassende wijnen per glas. Bijzonder gezellige ongedwongen sfeer, zeker aan te raden. Een babbeltje met de chef was de cherry on the cake. Zeker voor herhaling vatbaar!

5. familie Backx

Fijne ronde tafel in de hoek, goede service en lekker eten. Wij hebben een fijne avond gehad.

6. R.S. Koene

Eten was uitstekend, maar die ervaring had ik al eerder. Ondanks geringe aantal bezette tafels, was de bediening wat aan de langzame kant, waardoor wij onder tijdsdruk kwamen. Volgende keer wat ruimer de tijd nemen.

7. Super lekker gegeten, super bediening, ook de wijnen vonden wij super lekker. Wij komen zeker terug vanuit België!!

8. Lekker eten daar bij van Ouds. We maakten alleen de fout om enkel een hoofdgerecht te nemen maar dan heb je dus echt te weinig gegeten. Ze serveerden ook geen brood of water er extra bij dus dat vond ik wat tegen vallen. Wel twee kleine amuses erbij. Verder goede bediening en sfeer en het eten wat geserveerd werd was ook echt lekker... Volgende keer gaan we voor meerdere gangen...

10. Arnaud De Klerk

11. Vanavond zijn we i.v.m. de restaurantweek eens bij Van Ouds aangeschoven. Eigenlijk is het een schande dat we hier nog niet eerder zijn geweest bij dit restaurant wat in ons eigen dorp ligt. Het restaurant is gezellig en stijlvol ingericht. We werden vriendelijk ontvangen en naar onze plaat gebracht.
    Omdat we bij het reserveren nog niet wisten of er een vastgesteld menu zou zijn, hadden we doorgegeven dat een van de 2 gasten geen vis & schaaldieren at. Dit ging helaas bij de amuse al fout: We kregen beiden een vismousse met rauwe coquilles. Na dit gemeld te hebben kreeg ik alsnog een pittig pompoen soepje. Beiden smaakten overigens prima.
    Als voorgerecht nam ik een rosé gegaard kalfsfilet en mijn vrouw een vissalade. Beide waren echt goed. Hierna ging het weer fout: Onze hoofdgerechten werden uitgeserveerd terwijl wij ook een tussengerecht hadden besteld. De hoofdgerechten gingen terug richting keuken en binnen enkele minuten werden, met excuses, de tartaar van ossenhaas en gebakken coquilles geserveerd (Hoewel ik geen vis-eter ben, wilde ik dit toch eens proberen). Dit viel voor mij zeker niet tegen en voor mijn vrouw was dit zelfs het lekkerste gerecht. De truffelmayonaise smaakte er heerlijk bij. Mijn vrouw vond vooral de oude Reypenaer er zeer smakelijk bij!
    Als hoofdgerecht kreeg ik rund op 3 wijzen bereid (zalig!) en mijn vrouw een matelote van 3 soorten vis welke ook heerlijk was. Inmiddels de bediening maar eens aangeklampt om nog wat te drinken te krijgen. Dit mogen ze wel iets beter in de gaten houden.
    Het dessert bestond uit een proeverij van de normale dessertkaart. Zeker het pindaijs was echt zalig. Verder nog afgesloten met een koffie & thee.
    De bediening heeft nogal een paar steken laten vallen. We hebben een bord op 3 tafels zien staan omdat de zwarte brigade niet helemaal in vorm was. Ze waren overigens wel heel vriendelijk. Ze hebben uit zichzelf (zonder vragen) een rondje drinken niet in rekening gebracht vanwege de fout met het tussengerecht. Erg netjes, dus vandaar toch nog een 6 voor de bediening. Zonder fouten was de bediening ook gewoon een dikke 8 geweest.

12. T.J Langdrikse

Geweldig goed gegeten en genoten bij Van Ouds! Neerlandsch beste bier op de tap! Raz el hanout puree voor iedereen een aanrader, coquilles met gedroogde ham is een topcombi! Grootst mogelijke complimenten voor koks en bediening!! We komen zeker terug!

T.J Langdrikse

13. J.P. Coppens

Wij wilden, samen met broers en zussen, lekker eten in een gezellige ambiance. Door Van Ouds is daaraan helemaal, naar volle tevredenheid, voldaan. Wat ons betreft voor herhaling vatbaar.
    Breda, 10 mei 2014

14. Heerlijk gegeten in een fijne muziekvrije ruimte!

15. 26-10-2013. Wildavond! Perfecte combinatie van gerechten, mooie wijnen, perfecte bediening! Alles zoals "Van Ouds". Perfect!

16. Het was wel aardig.....Viel mij wel op dat wij bediend werden door een dame in koksbuis. Op verzoek vertelde ze mij dat dit de nieuwe kleding was. De voorgerechten spraken ons niet aan dus bestelden wij een hoofdgerecht; ossenhaas en Limburgs kloostervarken. Ook bestelden wij wijn en een fles water. Direct werden onze broodbordjes weg gehaald. Ik vroeg of wij geen broodje kregen. nee als u geen voorgerecht bestelt niet. U kunt dat wel bestellen tegen meerprijs. Hoofdgerechten waren dus wel aardig maar geen groenten en beetje weinig.

17. Het driegangenmenu voor thuisblijvers is uitstekend. De service ongedwongen, hartelijk en niet over de top. Een aanrader!

18. Gelske Zielstra

Al jaren komen we met regelmaat langs deze plek, en steeds weer van plan om eens 'aan te leggen'. Gisteren was dat dan zover. Heerlijk ontspannen op een gezellig terras. Tafeltje liet weinig beenruimte. Verder was het prettig zitten. Het eten heeft ons verrast, prijs kwaliteit verhouding was heel oké. Hoofgerecht trio van vis was wat flauw maar de aardappel variatie en verse jonge groente maakte dat weer goed.
    Genoten en we komen zeker nog es!

19. Jan Bakker

Prima diner met goede service.

20. Frans & Yvonne

Dit restaurant is geen onbekende van ons. Maar het is een heerlijk plek in een rustige en landelijke omgeving waarbij de gemoedelijke sfeer ook binnen zeer tastbaar is. Wij hebben een drie gangen keuze menu gegeten wij bewust willen eten zonder dat wij het gevoel van teveel willen hebben. De gemengde baars tartaar was heerlijk en leuk geserveerd op een leisteen; het schots rund op 2 wijze bereid precies goed en voorzien van diverse aardappelgerechten. Een echte aanrader. De bediening was ongecompliceerd en super vriendelijk. Kortom: gewoon doen!

21. jan welmers

Wat een verrassing. Zo maar aan de rand van een dorp een gezellig restaurant te vinden, dat een mooi menu presenteert in een aangename setting. Helaas voor mij als veganist [om gezondheidsredenen] is er niets bij om met mijn gezelschap mijn verjaardag te vieren. En dan komt Wilma, als uitstekende en gezellige gastvrouw met de suggestie om aan te geven, wat ik graag zou willen hebben en word ik door Vincent [eigenaar/kok] verrast met een prachtige schotel, die het hele mede gezelschap "kanibalen" versteld doet staan en aan het twijfelen maakt of ze wel de goede keuze hadden gemaakt. Het naamloze gerecht was rijk aan variatie, een lust voor het oog en heerlijk van smaak. Dank je Vincent en Wilma.

22. Mieke de Veer

1 punt
  23. In de zomer "Vismarkt" echt perfect!
    Tegen de kerst een verrassingsmenu.. uitstekend gegeten.
    Bediening goed en vlot.
    Blijft een aanrader.. komen zeker weer.

24. 2 weken geleden zijn we met z'n 3e wezen eten bij Van Ouds. We werden enorm vriendelijk ontvangen en hebben een top avond gehad.

Onze keuze ging naar het 4 gangen menu van de chef. Het eten was heerlijk en de verschillende goede wijnen maakte het compleet. Wat een service met leuke en spontane bediening!

Wij gaan zeker snel weer terug.

25. Cees van asperen

Mijn vrouw en ik lunchen bijna elke week bij deze jonge chef, ook leuke en vriendelijke bediening.

Cees van asperen.

26. Met 6 personen naar Van Ouds gegaan, op uitnodiging van mijn moeder: we waren met 3 volwassenen, en 3 kinderen (12-16 jaar) We waren nog niet geweest na het aantreden van de nieuwe eigenaar, hadden vroeger zeer goede ervaringen met Van Ouds de Brouwers, zelfs ons huwelijk daar gevierd, was perfect. Maar terug naar gisteravond: ambiance prima, restaurant is opgefrist, toiletgroep aangepakt, alles oogt wat "lichter".

Het eten was prima, maar zoals al meer mensen opmerkten.... de porties zijn extreem klein, en het zo ongeveer ontbreken van bijlagen (groenten, aardappelgerechtje etc.) bij hoofdgerecht is echt niet goed te praten. We hoeven echt geen schalen friet (!) maar een mooi opgemaakt bord zoals vroeger, met van alles wat, zou prima geweest zijn.

Mijn man is met honger naar huis gegaan..... voor de kinderen waren de porties goed, maar om daarvoor nu voor deze prijs te gaan eten....

Het dessert oogde rommelig, een combinatie van chocoladegerechtjes en fruit. Smaak was wel goed.

Vond de bediening vroeger stijlvoller, ik hoef geen "smakelijk"te horen als ik ga eten. Hooguit"eet u smakelijk"of eet smakelijk". Nuanceverschil, maar toch.

Ook wij waren wel zeer tevreden over de wijn.

Kortom... of we teruggaan? Niet voor deze prijzen met deze porties!

27. Rob 21 punten

Vorige week vrijdag met vrienden bij Van Ouds gegeten. Speciaal dat weekend gekozen omdat het 'vismarkt' was. Onbeperkt genieten van 10 verschillende soorten visgerechten. En genieten was het!

Aangezien ik zelden vis eet als ik op restaurant ga was dit het geschikte moment om de 'schade' in te halen. En dat is aardig gelukt. Door de juiste portionering was het mogelijk om alle smaken op te nemen zonder na 2/3 gerechten vol te zitten. Uitschieters voor mij waren de zeebaars, kabeljauw en tonijn.

Het restaurant straalt gemoedelijkheid uit en de goede, vriendelijke bediening paste hier perfect bij. De bereiding van de gerechten gebeurde in de achtertuin waar een ware vismarkt was opgesteld. Doordat de tuindeuren naar het restaurant open stonden, was er de mogelijkheid voor de gasten om tussen de gerechten door buiten een drankje te doen en zo de koks aan het werk te zien.

Kortom een geslaagde avond met heerlijk eten en drinken, zeker voor herhaling vatbaar.

28. De voorgerechten waren voortreffelijk. Goede compositie en prima producten. De hoofdgerechten vielen tegen. De compositie was een soort flipperkast aan smaken en de eendenborst was smakeloos. De vis was goed. De nagerechten waren wederom prima van smaak en samenstelling. De bediening was een drama. In het gehele restaurant zaten mensen te wachten op hun bestellingen, de tafels waren één grote rotzooi, bij het weggaan van gasten bleven de tafels onafgeruimd staan, de glazen wijn werden door de bediening met de vingers in de wijn op tafel gezet, etc. Er moet nog een hoop gebeuren voordat de kwaliteit in overeenstemming is met het prijsniveau.

29. Op 30 april hebben wij uitgebreid geluncht, het eten was voortreffelijk inclusief de (huis)wijnen. Hele leuke bediening, niet te formeel en erg attent. De kwaliteit van het eten was zeker niet minder dan bij de vorige eigenaar. Ga zo door, wij hebben er erg van genoten.

30. Op zaterdag 2 april jl. hebben wij super genoten van de geweldige ambiance, super eten en de geweldige bijpassende wijnen. Het weer was super, dus eerst een aperitief gedronken op het terras. Daarna aan tafel gegaan. Deze waren keurig gedekt. De sfeer in het restaurant was ontspannen en de bediening keurig en vriendelijk. Het speciale 10 gangen menu voor deze avond was subliem. Het waren mooie porties maar was uiteindelijk toch te veel.

Wij hebben een superavond gehad en komen zeker weer terug.

31. Heerlijk gegeten bij Van Ouds.

Bij binnenkomst ziet het restaurant en prima uit. De tafels netjes gedekt. De bediening is ontspannen en spontaan.

Na het bekijken van het menu gekozen voor 3 gangen keuze van de chef. Wat mij betreft was zijn keuze helemaal in orde. Met aandacht opgemaakte borden en mooie producten. Inmiddels heb ik zelf verschillende restaurants met een ster bezocht, maar bij Van Ouds doen ze er niet voor onder.

Ook de wijnen waren prima en pasten goed bij de gerechten.

Zeker voor herhaling vatbaar.

32. We hebben met een aantal collegae voortreffelijk gegeten. Schitterende ambiance en het eten en drinken was heerlijk.

Goed van kwaliteit. Kortom een aanrader! Ga zo door.

33. Wat een service en wat een kwaliteit!

In 1 woord top!

34. Ben recent (2011) weer met 4 man (allen doorgewinterde restaurant bezoekers met kennis van eten en wijn) naar dit restaurant gegaan.

Er zit een nieuwe eigenaar, die er voor heeft gekozen om qua eten te gaan voor revolutie in plaats van evolutie. In niets meer zie je qua eten de oude aanpak terug.

Prijs is echt te hoog voor bijna nouvelle cuisine hoeveelheden (streepjes op je bord als voorgerecht. Bijlagen bij hoofdgerecht minimaal). Het werd duidelijk waarom bij aanvang al 8 broodjes op tafel stonden.

Kwaliteit was redelijk tot goed. Keuken en bediening waren nog niet op elkaar ingespeeld. Wel postitief over de wijnen, die we op basis van de beschrijving in de kaart hebben gekozen. In ons geval prima prijs/prestatie verhouding.

Het totaal oordeel valt uiteen in tweeën. Mijn vrouw en ik hebben het restaurant gekozen en voelden ons flink bij de neus genomen wegens de totaal andere koers (zonder vooraankondiging). Onze mede eters waren ook niet enthousiast, maar 'het kan wat worden'. En dan moet je het zoeken in chique en exclusief eten.

Slotconclusie: over een jaar gaan we nog eens kijken (2 personen wat schoorvoetend).

35. René Navest

36. fam. Bruurs

Op vrijdag, 30 juli 2010 heerlijk gegeten. Vrij klassieke maar zeer degelijke keuken met pure smaken. Prijs-kwaliteit dik in orde met aangename bediening. Een aanrader.

37. wat een geweldig eten, heel mooi gepresenteerd en lekker! en wat een fijne ambiance. heerlijke mensen. een echte aanrader!!

38. we hebben heerlijk gegeten,bediening was weer top.in een woord geweldig.we komen binnen kort weer terug.

39. Eerlijk,lief,goed, heerlijk, zalige wijn,klassiek,sympathiek. TOP

40. Ed Schelfaut

Fantastisch gegeten in een erg ontspannen atmosfeer.

41. heerlijk gegeten.echt super.
    bediening was echt geweldig.een dikke 9

42. fam. Blokdijk

Opening van het kreeften-zeizoen,nenu goed verzorgd, wijn keuze uitstekend