Lanterna in Barneveld

1419226849 66
1463207805 51
1482056786 61

1. Wim van Ee

Lanterna maakt nog steeds de beste pizza van Barneveld te weten echt Italiaans. De sfeer in het restaurant kan beter. Is saai ingericht doch niet ongezellig. Advies zet meer planten tussen de tafels en wijnkruiken aan het plafond. Plafond is nu bedrijfsmatig.

2. Heerlijk gegeten in een gastvrij en gezellig restaurant. Echt een aanrader.

3. De stokbrood met kruidenboter moesten we zelf om vragen. Een carpaccio die bestond uit een pesto soep met rundvlees. Geen rucola, geen pijnboompitten. Compleet smakeloos. (10,-)

Het meisje in de bediening hield geen tafel in de gaten, kwam nooit vragen of we nog een drankje oid. Zouden willen. En dat terwijl de toko praktisch leeg was en ze zeeën van tijd had om de totaal 3 tafels het hof te maken.

We stonden op het punt om weg te lopen en een andere Italiaan op te zoeken, toen kwam het hoofdgerecht ineens. Zaten ondertussen al bijna 2 uur in het restaurant.

Vol goede hoop kijk je wat er voorgeschoteld word. De één kreeg een spaghetti carbonara die zuur was, bedorven saus? We hebben hem terug gestuurd en hoefden ook geen nieuwe.

2 hadden 4 verschillende stukjes vlees met salade aardappels en knoflooksaus besteld. Er lagen geen 4 verschillende stukken vlees op eigenlijk waren het 2 stukken bot met vet en 2 plat gedrukte gehaktballen, dit lag op het bord met een kwart citroentje. Nog nooit zo'n saai en leeg bord voorgeschoteld gekregen en dat voor een prijs van, hou je vast, €20,-! "Serieus jongens". De aardappels kwamen in een mini schaaltje en moesten we delen en de knoflooksaus moest je erbij denken. De lasagne was half verbrand en smaakte ook net naar niets. 2 hadden ossenhaas dit was ook een halve gevulde kies met een berg saus.

De pizza's voor de kinderen smaakte gelukkig wel.

Gauw de rekening gevraagd en de spaghetti die we hebben terug gestuurd stond gewoon op de rekening. Na wat moeite werd deze er vanaf gehaald. Je gaat tenslotte niet betalen voor 1 zure hap spaghetti.

Kortom het was lang wachten het eten was alles behalve lekker en het personeel was totaal niet gastvrij of oplossings gericht.

Gemiste kans! Wij komen hier nooit meer.

4. Ik kom hier graag (meestal 2 keer per maand) vind het eten altijd goed en de bediening doet ook altijd hun best. Wel altijd jong onervaren personeel. Gelukkig zijn ze ook bezig met het restaurant opknappen want dat was zeker nodig.

5. Helaas kan ik niet anders dan melden dat de kwaliteit van het eten bedroevend was en moet ik me dus aansluiten bij de slechte recensies van het afgelopen jaar. In mijn herinnering, was Lanterna echt "het" restaurant van barneveld; eerlijke en verse producten, wat resulteerde in echt heerlijk eten, voor een belachelijk lage prijs.

Toen ik dus ook recentelijk (na een slechte ervaring een paar jaar geleden) besloot om er toch weer een keer met familie te gaan eten, hoopte ik weer kwalitatief goed te eten. Helaas werd het een deceptie; een praktisch leeg restaurant, wel heel vriendelijk personeel, wat ook wel begreep dat het eten echt niet te hakken was en toch verbazingwekkend vriendelijk bleef. Natuurlijk het belangrijkste: het eten was ronduit vies. Het voorgerecht was niet te eten, waarbij we zagen dat iemand uit de bediening nog even snel de belangrijkste ingrediënten uit de supermarkt moest halen. Het hoofgerecht, een pizza Pepato met welgeteld 10 stukjes "groene peper", welke naast dus niet pikant echt heel slof en oud smaakte. Jammer!

Echt heel jammer dat de zaak die eerst in mijn ogen de beste pizzeria/Italiaans restaurant van Barneveld en omstreken was, is geworden tot een doodgebloed armoedig uitziend en slechte pizzeria. Echt heel erg jammer!

1,7
  6. Dit heeft niets met Italiaans eten te maken.

- Tiramisu was verschrikkelijk. Smaakte naar water. Alsof hij wekenlang in de vriezer had gestaan. Hoe durf je dit te serveren?
    - Smakeloos rood huiswijntje, voegde niets toe aan de pizza.

Met een erg ontevreden gevoel naar huis gegaan.

7. Slechte zaak, adverteert via internet duidelijk met dinsdag pizzadag, alle pizza 7 euro. En als je dan je pizza komt halen, mag je het volle tarief afrekenen want, zegt men, dat geldt niet voor afhalen. Wtf, staat nergens vermeld, absoluut geen aanrader dit restaurant, duidelijk een zaakje van de boel oplichten. De grote baas laat ook niet zijn neus even zien om uitleg te geven, maar laat personeel de boel opknappen en delen dan ook nog mede "Ja, we hebben alvaker klachten hier over gehad."

8. Prima avond. Heerlijk gegeten..

9. Jammer genoeg kan ik niet anders dan me aansluiten bij de "slechte recenties". Lanterna was nog geen 6 jaar geleden de place to be in Barneveld. Een druk bezocht restaurant met een goede naam dankzij de goede service en het heerlijke eten. Wat er nu van geworden is, is echt diep triest. Personeel dat nog geen eens een tafel fatsoenlijk kan dekken (bestek ligt her en der op de tafel). 10 minuten wachten voordat je überhaupt geholpen wordt bij je tafel en dan de kwaliteit van het eten. Diepvries carpaccio's, pizza's die verbrand aan de klant gegeven worden en smakeloze pasta's. Het is echt om te huilen.

Van te voren krijg je een stokbrood met kruidenboter. Heerlijk, denk je dan! Totdat hij op tafel verschijnt. Een afgepast mandje brood met wel 3 kleine stukjes brood per persoon! Wanneer je vraagt of het mandje bij gevuld mag worden omdat de kruidenboter nog lang niet op is, moet je 10 minuten wachten en krijg je aan het einde van de avond de rekening met stokbrood en kruidenboter gerekend. Echte service zit er niet meer bij.

Echt ontzettend jammer! Eigenlijk zou de zaak een andere naam moeten krijgen. Deze eigenaar met zijn personeel snapt niks van het concept dat Lanterna ooit geweest is. Wij stonden voor vriendelijkheid, gastvrijheid, service en kwaliteit! Hadden veel vaste klanten die altijd terug kwamen en moet je nu zien er is geen kip te bekennen!! Jammer, zo jammer.

10. Op vrijdagavond wezen eten, we zaten bij het raam waar de tocht doorheen kwam. Er stond midden in het restaurant een straalkachel op tafel!! Maar 1 tafel van 8 personen bezet en dan nog de verkeerde voorgerechten brengen! Kruidenboter bij het brood vergeten! Jammer van de avond! Bediening is erg druk met hun mobieltjes!

11. Vertrouwelijke Italiaanse keuken in Barneveld is Lanterna. Bij aankomst trof ik een vriendelijk meisje. Het eten was ontzettend lekker, smaakvol, warm en goede timing. Huiswijn, wie een beetje de Italiaanse smaken kent, kan de huiswijn van Lanterna goed herkennen.

De prijs is laag in verhouding tot wat je op tafel krijgt, je hoeft tenminste niet voor voor brood en boter extra betalen. Het fenomeen '' van het huis'' is een beetje uit de horeca wereld is verdwenen, maar bij Lanterna nog niet!

12. Voor de derde maal brachten we weer eens een bezoek aan de Italiaan "Lanterna" in Barneveld. De laatste keer dat we hier gegeten hebben is al weer 9 maanden geleden en ook toen was er nogal wat op de kookkunst van de Italiaanse kok aan te merken.
    We gingen beiden weer voor een menu, zij een Pizza menu en ik een Pasta menu. Soep naar keuze, pasta en pizza naar keuze, koffie of ijs toe.

Na binnenkomst vroeg ik de serveuse, een 20 jarige studente, of er nog een tafeltje vrij was. Ja hoor, zoekt u maar uit, er zat niemand in de zaak. Na het bestellen van een drankje kwam gelukkig nog een "gescheiden week-end vader" met zijn puber dochter aanschuiven.. wordt het toch nog gezellig.

Vader en dochter bestellen pasta bolognaise en wij krijgen onze drankjes. Een glas Cola met ijs en een rode huiswijn. Nu hoeft men mij niet zo heel veel nieuws meer te vertellen over wijn, maar deze was echt subliem van smaak, beetje bitter en zurig en de druivensoort van een onherkenbaar ras.

Er komt een klein legertje Italiaanse vrouwen en kinderen binnen en ik denk: héééé, gezellie. Ze blijven maar staan en gaan niet zitten, veel lawaai en poeha. Net op het moment dat ik naar ze toe wil lopen en hun een tafeltje wil aanwijzen komt de Italiaanse kok naar voren. Het blijkt familie te zijn. Nog even dreutelen en ze verlaten weer het pand, op de iets te harde muziek na wordt het weer rustig.

De sfeer in dit "oubollige" établissement vol met Chianti flessen en een pot vol met overjarige penne in de vensterbank keert terug. Vader en dochter krijgen al hun schotel pasta en beginnen vol goede moed.

Er wordt een bordje met wat olijven, stokbrood en kruidenboter geserveerd. Joepie, stokbrood lijkt wel zuurdesembrood en de boter is vast al meer dan een week op reis door de koelkast. Structuur is korrelig en ranzig.

Onze soep laat nog wel 10 minuten op zich wachten, maar arriveert dan eindelijk. Een runder-bouillon en een uiensoep.
    Rundersoep, duidelijk getrokken van een standaard bouillon blokje, is zout en zonder verdere kenmerken, in ieder geval valt geen kringetje van vet of iets dergelijks te bespeuren.
    Na het verwijderen van het dekseltje van de gietijzeren, geëmailleerde soepkom, kijkt mij een verdwaasd en verzopen stukje stokbrood aan. Inderdaad, er zitten uien in de soep en iets wat voorheen groen is geweest, maar nu een grauwe schutkleur heeft aangenomen. De smaak is vlak en nietszeggend. Geen gebruik van kruiden of iets dergelijks.

De pizza en de pasta arriveren. De pizza is belegd met chorizo en ananas en de standaard tomatenpasta en een handje kaas. Mooi op dikte, maar helaas een heel klein kruimelte Italiaanse specerijen op de rand. De ananas komt zo uit een blik van de Aldi. Chapeau.
    De spaghetti carbonara is weer een verhaal apart. Het wordt geserveerd op een bord met een onderbord. Om nu te denken dat het bord pasta dan wel verwarmd is, is een misrekening, beiden koud.
    Nu had ik de serveuse al gevraagd, is het verse pasta, maar dat wist ze niet. Nou, die pasta was al een kleine week oud. Bij nadere inspectie zie je dat een gedeelte van de pasta bruine plekken vertoont. Dus, gewoon uit de koelkast in een pan in de pizzaoven opwarmen.

De kaas die gebruikt is, gewoon dezelfde als wat wordt gebruikt voor de pizza's, is net zoals 9 maanden geleden brokkelig van structuur. De pasta is vlak van smaak en niet romig, geen room gebruikt. Kruiden zoals, basilicum, oregano, tijm, compleet afwezig. De kok heeft na mijn recensie niets bij willen leren van de vorige keer.

Zo, het afzien zit er bijna op. In plaats van het ijs, twee bolletjes vanille met een scheutje aardbeiensaus een dot slagroom uit de spuitbus en een rons wafeltje sla ik over, ik neem een double espresso want op een spiegel aan de muur wordt de Lavazzo koffie aangeprezen. Nu ken ik Lavazzo alleen van de koffiemachines, maar volgens mij wordt espresso gemaakt van 100% Arabica koffiebonen, extra gebrand en gemaald, maar alla..

IJs en koffie arriveren. Het ijs is niet om aan te zien, tranentrekkende, je moet maar durven. De Espresso zowaar nog vreselijker. Geen crema laagje, hier haalt de kok zijn "over"winst en dat voor € 2,75, eigenlijk behoort iemand die dit presteert voor het vuurpeloton!

13. Slechtste restaurant in Barneveld. Niet gewoon de slechtste Italiaan, maar echt bagger. De eigenaar is erg onvriendelijk tegen klanten en zijn personeel. De pizza's hebben een kleffe bodem, de pasta's en vleesgerechten zijn klaargemaakt zonder enige liefde voor koken. Flink veel knoflook maakt een gerecht nog niet Italiaans.
    We aten hier voor het eerst weer in een jaar, maar we hebben er erg veel spijt van. Personeel is aardig, maar heeft totaal geen verstand van horeca, laat staan van Italiaanse keuken! De eigenaar probeert geld te verdienen tegen zo laag mogelijke kosten. Dan krijg je dus smakeloze rommel.

1,3
  14. Wij komen regelmatig hier eten, oud en vertrouwelijke Italiaanse keuken in Barneveld. Het eten is lekker, alles wordt verse gemaakt, glaasje water bij de wijn en met koffie is gratis, en als je regelmatig uit eten gaat, dan merk je hoe goedkoop je bij Lanterna kan eten, uiteraad met kwaliteit!
    Bediening is vriendelijk, doen hun best.

Weer tot volgende bezoek,

Erwin

15. Wat kun je verwachten in Barneveld, het gezelligste dorp van Nederland...? De vriendelijke meisjes (zonder enige kennis van hun producten) redden de boel nog een beetje.
    De glaasjes wijn waren halfvol, de carpaccio kwam uit een diepvries pakje, net als de gebakken mosselen. Scampi met wittewijnsaus en kruidenboter was erg flauw.
    Er waren drie tafeltjes bezet (op vrijdagavond!!!), maar een gevallen servetje heeft ruim een uur middenin het restaurant op de grond gelegen.
    Wij komen hier niet meer terug, al wonen we op fietsafstand.

16. Heerlijke pizza en lasagna gegeten. Restaurant zat helemaal vol i.v.m. Pizzadag, maar desondanks werden we snel en heel vriendelijk geholpen.De koffie was super!Wel vind ik de sfeer oubollig door de aankleding van het restaurant. Kleine verbouwing zou goed doen.

17. Ik kom hier heel veel. De pizza's zijn verrukkelijk en de pasta's ook. De bediening is ook goed en de sfeer mag wel ietsje beter. Prijs en kwaliteit is goed.

18. Uitstekend. Op dinsdag en woensdag pizza's, resp. pasta's voor slechts 6 euro (kiezen van de kaart, zonder restricties).
    Ook vlees en vis (en prijs/kwaliteitverhoding) prima. We komen hier al 18 jaar en kunnen dat dus weten.

19. Kom hier al meer dan 10 jaar. Het eten is altijd goed en de sfeer is informeel. Erg aardige mensen. Woon toevallig zelf in Barneveld maar een betere prijs/kwaliteit verhouding ben ik nog nergens tegengekomen.

20. Een avond uit eten met prijzen die zeker goed te doen zijn. Het eten is prima en de sfeer is oké.

Ben er al meerdere malen geweest en je blijft terugkomen.

21. Mijn ervaring is dat het een gezellig restaurant is met erg lekker eten!

De bediening is hartelijk.

De pizza's zijn verrukkelijk en de kok checkt al zijn producten voordat deze de keuken verlaten.

Dus mensen, lekker gaan eten hier, een echte aanrader voor een zeer juiste prijs!

22. Wij hebben erg slechte ervaringen met ons eerste bezoek in dit restaurant. Restaurant was erg koud, bij het melden hiervan werd er niets aan gedaan.
    Pizza was niet gaar in het midden en de pasta was ook niet echt een hoogstandje. Het leidinggevende personeel was zeer onpersoonlijk, chagrijnig en spreken mensen aan met je en jij in plaats van u!

23. Ik kom er al vaker. Ik rij er zelfs 40 minuten voor omdat het eten er gewoon echt goed is.

Als ik iets te vieren heb gaan we daar eten.

24. Gezellig woonkamersfeer. Bediening is altijd vriendelijk en eten is goed. Aanrader om in Barneveld lekker te eten voor een goede prijs.

25. Aan het eten ligt het niet, het is de sfeer i het restaurant die te weinig italiaans aan doet. Pris/kwaliteit verhouding is niks mis mee!