150 plaatsen aan het Pastoor Gowthorpeplein

Gesloten

• Kerstavond – 24 dec
  • Oudejaarsdag – 31 dec
  • Nieuwjaarsdag – 1 jan

De sfeervolle Bistro Het Groene Pandje ligt in het centrum van het Gelderse dorp Barneveld en staat bekend om zijn klassiek Franse keuken met eigen culinaire twist, ook wel 'bistronomie' genoemd.

Ons keukenteam onder leiding van chef Ernst Rozeboom kookt enkel dagvers, waar mogelijk lokaal en met respect voor de seizoenen.

Naast onze á la carte kaart kunt u zich ook later verrassen. Ons serviceteam adviseert u graag een bijpassende wijn (per gang).

Graag vernemen wij voorafgaand aan uw bezoek eventuele allergieën -en/of dieetwensen. Uiteraard kunnen wij rekening houden met vegetarische gasten.

Bezoekt u binnenkort het Schaffelaartheater voor een mooie voorstelling? Maak uw avond compleet met een diner in onze bistro voorafgaand aan uw theateravond.

De achterkant van onze bistro grenst aan het Pastoor Gowthorpeplein waar 150 parkeerplaatsen zijn. Het restaurant is tevens makkelijk toegankelijk voor mindervaliden.

U bent van harte welkom!

Jesse Madern

1198729821 80
1206546524 80
1401964106 85
1519214656 87

1. Bijzonder goed gegeten. Mooie & smakelijke gerechten die niet standaard zijn. Prijs-kwaliteit bij het 4 gangen menu was uitstekend. Zeer innemende en kundige gastheer. Minpuntje; fles Sauvignon Blanc , toch vaak bestelde witte “huis”wijn stond niet koud. Jammer en niet nodig. Verder TOP. Echte aanrader !

2. Heerlijk eten op hoogstaand culinair niveau. Bovendien kregen we bij elk gerecht gedegen uitleg op een aangename wijze. De kelner zelf heeft alle gerechten zelf ook geproefd zodat hij goed wist waar hij het over had. Op al onze vragen kon hij antwoorden. Fantastisch!

3. Janny Meijer

-Wijnen perfect.
    -Service: toegewijde en vriendelijke bediening; een betere inschatting is nodig van wat klant verwacht, beter aangeven dat 3 gangen te weinig is voor een goede eter.
    -Kwaliteit en smaak van opgediende is uitstekend, de hoeveelheid is echt onvoldoende.
    -3 Gangen en €80 euro lichter en half voldaan.

4. Heerlijk drie-gangen menu!
    Volgens de vertrouwde kwaliteit van Bistro Het groene Pandje.

5. Fantastisch eten, geweldige service en goed wijn advies. Kortom een top avond.

6. Agnes Möhlmann

Beste ...,

Wij hebben een fantastische avond gehad. Lang geleden dat we zo genoten hebben van een heerlijk diner. De smaken geweldig op elkaar afgestemd, borden mooi opgemaakt en een heerlijk glas wijn erbij. Een tien plus voor de kok en de bediening. We zullen zeker terug komen.

Hartelijke groet Agnes

7. Eelco van Gulik

We hebben een heerlijke avond gehad. De ontvangst en de bediening waren erg goed.

We hebben het verrassingsmenu gegeten waarbij perfect rekening werd gehouden met het feit dat een van ons geen kaas lust. De bijpassende wijnen waren super en vulden het gerecht aan. Ook de uitleg / kennis hiervan was top.

Kortom we hebben hier wederom heerlijk gegeten en komen hier graag terug. Een top restaurant. Ga zo door.👌

8. Petertje Kuijt

Gezellig gegeten. Goede sfeer en service.

9. Bea Kraan

We hebben genoten het was een heerlijk verrassings menu. De smaak was voortreffelijk! Ondanks drukte en soms even wachten was het top!

10. Super lekker gegeten en gedronken zeer veel smaakvariatie wat toch perfect bij elkaar past, vriendelijk personeel en een goede uitleg van de gebruikte producten.

11. Genoten van een heerlijk malse Chateaubriand, kaasplankje, diverse wijnen, Tawny port en een Franse whiskey. Alles met liefde bereid en met kennis geserveerd. Aangename rustige bediening. Ik kom hier zeker terug!

12. Ineke van Rheenen

Erg lekker gegeten. Bediening erg vriendelijk en goede uitleg over de gerechten. Zeker een aanrader.

13. We hebben heerlijk gegeten bij het Groene Pandje! Het eten is met zorg bereid een ware smaak sensatie echt een aanrader!

14. Bart v. G.

Het Groene Pandje is een gezellig restaurant met een aangename bediening. Daar bovenop is het eten ook nog eens uitstekend, voor een prima prijs.

15. H. Burgers

Uitstekend gegeten in het Groene Pandje. Daarnaast prima service en toelichting van de gerechten. Echt een aanwinst voor Barneveld!

16. Guus Morjan

Zonder meer een hele goede eerste ervaring met de Bistro het Groene Pandje.
    WE komen zeker terug en bevelen het aan. Barneveld is een goed horeca bedrijf rijker.

17. Sublieme avond, culinair hoogstaande gerechten, verrassend passende wijnen en een perfecte service. Een Bib Gourmand titel zou zeker op zijn plaats zijn bij dit sfeervolle restaurant.

18. Machteld Doppenberg

Was weer een bijzondere avond. Met recht een verrassend 4 gangen menu incl. wijnarrangement. Top

19. Y.Merkx

Bijgerecht aardappeltjes waren droog en smakeloos. Angussteak was niet rare bereid maar medium. Messen waren niet scherp. Borden waren voorverwarmd.

20. Ellen van Son

Was super geslaagd, bijzonder lekker gegeten voor ons theater bezoek.
    Aanrader. Toppp.

21. Marike Leitner

Een heel gezellig restaurant, met bijzonder vriendelijk personeel. Het eten was voortreffelijk..

22. agrevengoed

Prima gegeten, gezellig en goed. Verrassingsmenu was heel erg lekker. Zeker aan te bevelen.

23. Jan Hendriks

Heerlijk gegeten, verrassende combinaties en zuivere smaken. Fijne ongedwongen sfeer.
    Gezellige avond gehad, geen taxi te krijgen, maar gelukkig was de kok zeer behulpzaam.
    Super service.

24. Marja Verbeek

Nu ook op zondag geopend!
    Heerlijk gegeten van de nieuwe verrassende kaart.
    Zoals altijd gastvrij ontvangen en duidelijke uitleg van de mooie creaties op het bord.
    Kan het iedereen aanraden die lekker eten weet te waarderen!

25. Voor het eerst gegeten bij het Groene Pandje. T`was uitstekend! Voor herhaling vatbaar.

26. Heerlijk gegeten, mooie producten en goede wijnen erbij. Gezellige sfeer en zeer goede bediening!
    Aanrader!!!

27. We waren al lang van plan eens te komen eten en nu was het dan eindelijk zo ver. Het was het wachten meer dan waard en we komen snel weer terug.

28. Nu voor de tweede keer hier gegeten. Na de overname is de menukaart enorm veranderd en worden er bijzonder mooie producten geserveerd.
    Het wildmenu van de eerste keer was al mooi maar het 4-gangen verrassingsmenu, wat we nu hebben genomen, was echt een… verrassing.
    Prachtig opgemaakte gerechten, heerlijke combinaties en goede wijnsuggesties.

Een gemotiveerde en enthousiaste bediening. Een eigenaar met passie!

Al met al een aanrader als je lekker eten weet te waarderen. Op zoek naar een bord vol voor weinig? Dan zijn er genoeg alternatieven in Barneveld.

29. Voor de 1e keer hier gaan eten en wat een leuke en lekkere ervaring was dat de eigenaar een heel. Vriendelijke man die de tijd voor je neemt en alles netjes uitlegt nu was het niet druk maar toch heel gezellig wij hebben er echt van genoten en komen zeer zeker terug, Wij hadden het keuze menu genomen wat erg goed van smaak was. Was een fijne verrassing. Wij hadden via eet nu gereserveerd maar doordat het zo stormde had ik gebeld dat het niet zeker was dat wij ook zouden komen ook daar was alle begrip voor maar zijn blij dat we toch de wind zijn getrotseerd.
    Bedankt Jesse.

30. Op eerste kerstdag geweest, leuke bediening, iedereen deed voor 100% zijn best, avond vol kleine kleine hapjes naast gewone eten, eten was zeer goed, van goede kwaliteit, met zorg bereidt.

31. Van den Brink

Op zich lekker gegeten. Een menu. Presentatie van het eten was mooi. Vriendelijke bediening. Het eten was lekker, maar niet echt voldoende. Het had allemaal wat ruimer mogen zijn. Het kleine kommetje salade en kommetje aardappeltjes voor vier personen was minimaal. Na afloop hadden we eigenlijk best nog wel honger.

32. J.rhijnsburger

Eten en bediening erg vriendelijk.
    Een aanrader.

33. Janny Looijen

WE hebben hier gegeten met mijn moeder die 80 werd.
    Het was heerlijk. De gerechten waren goed bereid. De presentatie was verrassend en de bediening was vriendelijk. Prijs - kwaliteit is goed.
    Zeker een adres om nog eens terug te gaan.

34. Heerlijke gegeten en vrolijke bediening!

35. Wij hadden een 5 gangen verrassingsmenu. Heerlijk genoten hiervan, alles was lekker.
    Zeker het toetje maakte indruk, dat terwijl wij geen toetjesmensen zijn.

Tevens een vriendelijke attente bediening, super!

Wijnarrangement erbij, lekkere wijnen! Kleine kanttekening, voor 5 gangen waren de glazen wel erg groot.
    Uitleg bij iedere wijn die geschonken werd. Dat maakt het extra leuk!

Zeker voor herhaling vatbaar!

36. Fantastisch! Heerlijk gegeten, gezellige gastheer en vriendelijke bediening! Top tent echt een aanrader.

37. L. van der Poel

Fijne gastvrije plek. Heerlijk eten. Sjiek en mooi opgemaakte borden. Fijne, correcte en vriendelijke bediening.

38. Wat een enorme verbetering onder de nieuwe eigenaar. Het is nu veel sfeervollers, de service is super, de bediening enthousiast en uiterst correct, het eten goed. Al met al een aanrader en een aanwinst voor Barneveld.

39. Henny Blokhuis

Zeer smakelijk gegeten TOP! Bijzonder vriendelijke bediening.

40. Treinie van Luttikhuizen

Wij hadden het verrassing menu gekozen, we vonden het erg duur en zo weinig er voor terug en zo'n klein toetje... erg jammer, wij zaten lang niet vol. Bij de vorige eigenaar zaten we goed vol voor minder geld, dus echt geen aanrader.

41. Lekker relaxt, heerlijk gegeten, prettige bediening.

42. Arie van Hussel

Verrast door het heerlijke eten, bediening was top.

43. Goed eten, gezellig en goed personeel. Eten en drinken heel goed!

44. Annika Zeeman

Heerlijk gegeten met mijn man en vrienden. Vriendelijke en correcte bediening. We hebben ons 4 gangen laten verrassen waarbij goed rekening werd gehouden met persoonlijke wensen.
    Al met al een heerlijke avond uit. We gaan zeker nog een keer terug.

45. Aanrader, sinds de verbouwing. Voor een goede prijs krijg je een goed menu geserveerd. Niet extreem bijzonder, maar dat hoeft ook niet voor de prijs.

46. Een top avond gehad! Het eten was erg lekker en de bediening vriendelijk en goed. Genoten van heerlijke gerechten die mooi waren opgemaakt!

47. Marcel en Anja

Heerlijk gegeten, goede kwaliteit en mooi geserveerd. Vriendelijke bediening en goede koks. Vooraf even heerlijk op op het terras gezeten in het zonnetje. Wij gingen met een voldaan gevoel naar huis. Een echte aanrader!

48. Wat hebben we genoten gisteren avond! De kreeft met biefstuk was heerlijk op smaak. We hadden bij ieder gerecht een aanbevolen bijpassend wijntje. De uitstraling en bieding is top. We komen zeker terug. Het is absoluut een aanrader!

49. Een hele mooie zaak. Heerlijk gegeten, het brood werd lekker warm geserveerd, steak tartaar was perfect, net zoals het hoofdgerecht bavette, alles mooi op smaak en als afsluiter het chocolade dessert, echt een aanrader! Personeel zeer attent.

50. G. Ploeg

We waren benieuwd hoe de nieuwe eigenaar de zaak had vervolgd. De kaart is zeer beperkt, wel was er een keuze bij de kaart om die werd aangeprezen. De bediening was snel, het eten niet al te heet maar prima van smaak. De eindafrekening mochten we op een display checken en die klopte niet helemaal. Werd zonder discussie gecorrigeerd. Op zich kun je hier prima eten, maar de gerechten zijn niet erg verrassend en 'normaal' smaakvol. 87 euro met 2 personen was ook best prijzig. We komen misschien eens terug, maar zijn niet overdonderd...

51. Jan en Annelies van Loenen

Wij hebben voortreffelijk gegeten. De asperges waren heerlijk.
    Het personeel is erg vriendelijk en gastvrij.
    Wij komen zeker nog eens terug.

52. We hebben heerlijk genoten van het theater menu. Super gezellig ingericht. Vriendelijke bediening. Amuse ook heerlijk. Top!

53. Inrichting niet van deze tijd. Hebben hier alleen een wijntje gedronken en dat was prima voor elkaar. Personeel ook.

54. Voor wij naar het Theater gingen hebben we heerlijk gegeten. Het restaurant is een echte aanrader om een avondje uit te beginnen.
    Dank aan de kok.

55. Truus Does

Heerlijk gegeten met man en de kinderen. Uitstekende gerechten, mooi opgediend en een goede service.

56. Heerlijk gegeten!

57. Gert Houtveen

Prima gegeten en vriendelijke bediening.

58. Kees van Ginkel

Vriendelijke en behulpzame bediening. Bijgerechten wat krap maar bijvragen geen enkel probleem.

59. A.M. van Laar

Heel lekker gegeten, en alles was naar wens.

60. Met 10 personen gegeten en gekozen voor het jubileum menu, wat heerlijk was en goed verzorgd. Tip: kom even informeren of er nog genoeg salade en aardappeltjes zijn!

61. Ineke Jonker

We hebben heerlijk gegeten. Jubileummenu prima.
    Zeer vriendelijke bediening. Sfeervolle kerstversiering.

Tip: kom even informeren of er genoeg is w.b. salade en aardappeltjes

62. Heerlijk gegeten, leuke sfeer, gewoon ouderwets gezellige avond in het groene pandje.

63. Voorgerechten beiden een voortreffelijke garpccio.

Hoofdgerecht geripte Tournedos van slager Joosten, perfect medium met heerlijke saus.
    (Mocht iets warmer zijn eerlijk gezegd)

Hoofdgerecht Victoriabaars op huid gebakken prima.

Nagerecht Dronken banaan!! En aanradertje
    en Creme Brullee Heerlijk!

Rekening verassend goede prijs kwaliteit!!

Ga er eens eten en laat je verrassen!!

Service in eerste instantie nog wat onzeker maar heel vriendelijk en gaat goed komen!Later eigenaresse als vanouds met vriendelijke ervaring!

64. Echte Barneveldse vriendelijkheid in combinatie met lekker eten, zorgen voor een goede inleiding op ons theateravondje op steenworp afstand. Restaurantstaf was zeer service gericht en vriendelijk. Menukaart: mag wel tikkeltje uitdagender!

65. Heerlijk gegeten. Vriendelijke dame die ons hielp. Gele bietjes waren ook erg lekker. Ondanks dat wij laat waren zorgden ze dat we op tijd bij het theater waren.

66. Het hoofdgerecht was prima, alleen een beetje weinig frites.
    We hebben nog bijgevraagd en gekregen.
    Het toetje was naar mijn wens en lekker.
    De tiramisu kan beter. Iets te klef.

67. Ed en Gert

Leuk restaurant en ze houden rekening met de theater voorstelling. Vriendelijke bediening en goed eten voor een betaalbare prijs. Voor herhaling vatbaar.

68. Heerlijk gegeten. Zeer vriendelijke bediening.
    Zeker een aanrader.

69. Lekker geluncht met mijn zoontje. Goede prijs kwaliteit verhouding.

70. Fam. Bennekom

Alle gerechten waren heerlijk, netjes en leuk geserveerd. De bediening was bijzonder klantvriendelijk.

71. Het was net als anders heel goed en gezellig.

72. Sfeervolle inrichting. Goede kwaliteit / prijs verhouding.
    Eten was overheerlijk/top. Borden mooi opgemaakt. Gastvrij ontvangen, bediening prima.
    Als we weer een keer in de buurt zijn gaan we zeker terug.
    Onze complimenten.

73. Lia Beerstra

We hebben erg gezellig en lekker gegeten. Prettige bediening.

74. M. Ameshoff

Vriendelijke en prettige bediening. Leuke inrichting. Goede verhouding prijs en kwaliteit en er werd uitstekend rekening gehouden met een glutenvrije bereiding. Zeker voor herhaling vatbaar.

75. zie mijn vorige bericht, ik was vergeten de sterren aan te geven.
    Dat de sfeer geen 10 kreeg van mij, komt doordat het vanwege de zondagsrust in Barneveld erg stil was, maar dat lag niet aan het restaurant zelf. Alles was perfect!
    Eten was heerlijk, schotels mooi opgemaakt
    En de prijs viel zó mee!
    En de service en het persoonlijke contact, alsof we de mensen al jaren kenden, terwijl we er voor de eerste keer waren! Leuke uitleg over de ramen van de entree, daar moet je echt goed naar kijken!
    C.M. Ale

76. Dorien Vijverberg-Rommers

Op zondagavond met 7 personen overheerlijk gegeten, zeer gastvrij ontvangen en in gezellige sfeer gedineerd.
    Echt een aanrader!

77. E.Rommers

Leuke locatie, sfeervolle inrichting en het eten was top! Een groot compliment voor de kok. De bediening was naar volle tevredenheid. Dit restaurant is een aanrader.

78. Margriet

Heerlijk gegeten! Vriendelijke bediening. Vlakbij theater. Maakt een avondje "uit" compleet!

79. Lekker gegeten, goede bediening. En vriendelijke ontvangst.

80. Lekker gegeten, aardige bediening. Sfeervol restaurant. Alleen de aardappelsalade naast de gebakken aardappels vond ik teveel van het goede. Ik had liever een groene salade ipv twee keer aardappel.

81. Heerlijk gegeten, fijne bediening en lekkere wijn. Echt een aanrader en gaan we zeker nog een keer terug!

82. Heerlijk gegeten, super bediening. Zeker een aanrader!

83. Bep hollander

Zondag 16 augustus liepen wij het restaurant binnen, ondanks dat wij niet hadden gereserveerd werden we zeer hartelijk ontvangen! (we hebben dat wel eens anders ervaren)

We hebben er heerlijk gegeten en het personeel was een verademing!!

Kortom ze gaan ons zeker terug zien!

84. We komen graag in deze grote huiskamer van Kitty en Rien. Alleen is er soms een soort echo, maar dat is dan ook het enige kleine minpuntje. Een absolute aanrader vind ik de gegratineerde visschotel. Voor wie het Schaffelaar Theater wil bezoeken en niet uit Barneveld komt, is Het Groene Pandje de place to be.

85. Inge Meter

Super lekker gegeten in een gezellig sfeervol en huiselijk restaurant. En...door het personeel gered van een forse parkeerboete! Wat een attent personeel!

86. Een heerlijk 5-gangen asperge menu gegeten. Lekker! Onze bediening die avond (een jongeman - Sander ? - ) vonden wij erg enthousiast en hij wist alles goed uit te leggen. Gezellige ruimte. Heerlijk eten.

87. Van Egdom

We hebben heerlijk gegeten het was prima.

88. Ditty Koetsier

Wij komen hier al vanaf het begin dat ze geopend zijn in Barneveld en dat is inmiddels 24 jaar denk ik zo. Dat zegt volgens mij genoeg. Lekker eten, ze hebben liefde voor het vak, dat proef je en dat zie je. De entourage is prima en de bediening is ook altijd vlot en vriendelijk. Het restaurant is laagdrempelig met een goede prijs/kwaliteitsverhouding. Een absolute aanrader en ik hoop dat ze dit nog lang mogen blijven doen!

89. Wim & Ellen

Onze eerste ervaring met dit restaurant. Het was er druk met ondermeer twee groepen van 10 personen en dan wordt de "huiskamer" wel wat rumoerig. Ook duurt het dan wat langer voordat je je eten krijgt. Wij, met z'n tweeën, hadden alle tijd dus dat stoorde niet echt. Het eten was voortreffelijk en prima verzorgt met een lekker voor-voorafje + wat extra's bij de koffie. De bediening was vriendelijk en had, ondanks de drukte, voldoende aandacht voor ons. Al met al: Super lekker gegeten in een leuke ambiance, een echte aanrader!

90. Karelien Druijff

Wij eten regelmatig bij Restaurant Het Groene Pandje in Barneveld. Het voelt als een soort thuiskomen in het gezellige restaurant dat als een huiskamer is ingericht. Hier weten ze wat gastheerschap is. Prima ontvangst die altijd hartelijk is. Je kunt hier heerlijk eten! Wat ik vooral erg waardeer is dat de kok heel bewust voor eerlijke en verse produkten kiest en dat proef je. Absoluut een aanrader!

91. Fam. van de Kuilen

Voor ons werd uit eten bij het Groene Pandje op 1e Kerstdag een grote teleurstelling. Het duurde allemaal enorm lang, na tweeëneenhalf uur wachten hadden we nog geen hoofdgerecht. Ook werden wij als groep niet tegelijk bediend en was de één dus al klaar, terwijl de ander nog lang moest wachten. Toen we vriendelijk vroegen hoe lang bepaalde dingen gingen duren etc. kregen we van het personeel te horen dat we begrip voor hen moesten hebben, want 'zoals we konden zien, was het druk'. Maar alles was op reservering, dus ze wisten toch hoeveel mensen er zouden komen?
    Inmiddels hoorden we ook andere mensen om ons heen klagen. Na ruim drie uur voornamelijk wachten en nog geen dessert besteld te kunnen hebben, gingen we naar huis, want we wilden niet weer heel lang wachten (ook kinderen bij ons, dus het was al een lange zit geweest). We hadden het blijkbaar verbruid, want we werden op geen enkele manier nog begeleid of gedag gezegd naar de deur. Bovendien bleek later op de rekening ook nog het dessert van het kerstmenu van één van de tafelgenoten gerekend te zijn, terwijl dit niet is genuttigd. Al met al vonden we het heel jammer dat ons kerstdiner zo moest verlopen!

92. Hier een klein hapje gegeten, was goed .
    Een mooie zaak en erg netjes allemaal .

93. Gezellige sfeer met super heerlijk eten!

De bediening is aardig vlot en je hebt genoeg tijd om te praten!

Dit restaurant is zeker het toppertje van Barneveld!

94. Wij vonden de inrichting van de zaak wel aardig. Leuk dat er ook kookboeken en bijvoorbeeld verschillende jams te koop zijn. Het eten vonden we niet geweldig. De jongen die ons bediende was brutaal en had een humor die beslist niet de onze was.

95. Fred en Lucienne

We hebben heerlijk gegeten. Echt een avondje uit gehad, gewoon alle tijd om te eten, rust tussen de gangen door. Zoals het hoort. Gezellig restauarant met een goede keuken. Reserveren is wel gewenst. We gaan zeker weer terug!

96. Tim 7 punten

Spontaan binnen gelopen naar aanbeveling van een bewoonster van Barneveld en omdat alles deze dag gesloten was.

Service was goed, vriendelijk ontvangst bij aankomst. Leuk ingericht, hangt een onstpannen huiselijke sfeer.

De keuken is prima, hebben goed gegeten en gaan zeker nog een keer langs.

97. Marco en Debbie

Een geweldige ervaring. Zelden zo lekker gegeten. In alle opzichten een prima restaurant, zonder dat het zo'n stijve aangelegenheid wordt.

98. Maarten de Jongh

Prima keuken, ook voor mensen die glutenvrij moeten eten.