De Hebberd in Barneveld

De Hebberd is prima bereikbaar.

Parkeergelegenheid om de hoek.
    Het betreft hier betaald parkeren (Barneveld is goed betaalbaar) en op 3 minuten loopafstand is er gratis parkeren mogelijk (parkeerterrein "de Vetkamp")

Bus- en treinstation liggen op 150m afstand.

1301996484 81
1410199717 79
1421020041 76
1485941981 73

1. Prima eten voor een goede prijs. Gezellig restaurant in het centrum van Barneveld. Groot terras. De kaart is uitgebreid en origineel.Wij kozen de halve kip met salade, aardappel wedges en een klein glaasje bier.
    De kip was heerlijk, de aardappeltjes ook. De sla vonden we wat weinig, dat mag ietsje meer zijn. Maar in zijn geheel een keurig bordje eten. De service was uit de kunst. Kortom een restaurant om nog eens terug te komen.

2. Aardig personeel, en snelle levering van de gerechten. het eten was alleen matig. ik kreeg tomaat wat niet rijp was en het eten was over het algemeen niet heel smaakvol. Eten matig wat mij betreft, voor de rest prima!

3. Onvriendelijk personeel. Erg lang wachten op het eten. Hoorden dat mensen naast ons niet tevreden waren over het eten. Als antwoord noemde de bediende gewoon het bedrag dat ze moesten betalen zonder op de klacht in te gaan...

4. Prima prijs-kwaliteit. En de brunch op zondag (tussen 11 en 14.00 uur) is werkelijk fantastisch!

5. Jaco

6. Recentelijk voor het eerst in dit etablissement gegeten omdat wij eens iets anders wilden proberen. Het eten was van prima kwaliteit en je zit in een gezellige ambiance.

Bestelde wijn zeer weinig in glas, zeker in vergelijk met andere tafels. Bij het opmaken van de rekening bleek dat hiervoor €4,10 wordt gerekend. Dergelijk prijsniveau voor een summier glaasje wijn hoort niet bij een eetcafe.

Bij het nagerecht bestelde ik een kop thee wat nooit kwam maar wel op de rekening stond.

Bij het afrekenen reageerde betrokken medewerkster "dat zij er niets aan kon doen aangezien ze net was begonnen"...

Denk niet dat ik hier nog terugkom en zou het ook niet aanbevelen.

7. Vorige week met 2 personen hier wezen eten.

Het eten zelf was echt heerlijk. Porties waren goed, hoofdgerecht schnitzel en vis. Nagerecht dame blanche en appelgebak. We konden het laatste niet helemaal op.

Mijn partner had wijn besteld bij het hoofdgerecht. Jammer genoeg duurde dit vrij lang en was de hoeveelheid in het glas zeer weinig. Dit kon hij vergelijken met de glazen die aan een andere tafel stonden. Maar het eten was goed, de sfeer fijn dus oké. Bij het nagerecht had hij thee besteld, dit waren ze vergeten.

Tot bij het afrekenen de prijs van de wijn toch wel erg hoog was voor de hoeveelheid. Hij heeft dit toch even aangegeven en de mevrouw die hem te woord stond vertelde meteen dat ze pas net begonnen was met werken en het niet gezien had. Geen excuses of niks. Dit viel toch behoorlijk tegen.

Erg jammer want het eten was goed. De bediening daarentegen duidelijk minder.

8. 12-12-2014. Met zes personen gegeten en vooraf gereserveerd. 1,5 uur gewacht op het eten. Bij zes bestelde maaltijden/personen wordt 1 (één) soepkommetje friet geserveerd. Direct bij het uitserveren gevraagd om wat meer frietjes. De persoon die bediende legde uit dat dit 'normaal' was, want er blijft bij andere gasten soms wat over?

De frietjes kwamen vervolgens na een kwartier en toen was het andere eten al op. Een vervelende manier van doen omdat je gewoon lekker wil eten. Bovendien we zagen dat bij tafeltjes van 2 personen hetzelfde soepkommetje met frietjes werd geserveerd.

Zelfs bij de MC Donalds krijg je bij zes menu's 6 porties friet. Je betaalt ervoor bij De Hebberd maar je krijgt het niet. Overigens doet hiermee De Hebberd zijn naam wel eer aan.

9. Erg vriendelijk personeel en leuke sfeer. Als je op zaterdag komt moet je er rekening mee houden dat het wel erg lang wachten is op je eten, bij ons duurde het ongeveer een uur.
    Mijn vrouw had de schnitzel en die was erg lekker.
    Ik had de gebakken ossenhaaspuntjes en dat is een enorme afrader. Je krijgt ze in een of andere hoge kom waar je niet uit kunt eten en het vlees was compleet smakeloos en taai. Het was ook nog eens weinig,maar dat vond ik voor het eerst niet erg want ik heb ze niet opgegeten, en dat is mij in een restaurant echt nog nooit overkomen. De beloofde roerbakgroenten waren wat stukjes ui en een verdwaald snippertje paprika. De huisgemaakte aardappelkroketjes waren er maar drie.

10. Eduard hof

Afgelopen vrijdag hier na een koopjesjacht beland. Ondanks de drukte werden wij gelijk geholpen, er was nog geen tafel beschikbaar en niet gereserveerd. Dit zou ongeveer 10 min duren. We kregen een drankje voor het wachten. Daarna een gezellig tafeltje gekregen en echt heerlijk en betaalbaar gegeten. De bediening is erg snel en heel vriendelijk. We gaan dit snel weer doen!

11. Pieter-Jan Delft

Het eten was prima, sfeer gezellig, prijs normaal. Alleen moesten wij erg lang op ons eten en drinken wachten.

12. Gisteren heb ik hier heerlijk gegeten met mijn vriend. Bediening was heel netjes en aardig, eten was ook zeer goed. We komen hier zeker terug!

13. annie schreuder

Prima prijs kwaliteit, goed gegeten, voor ieder wat wils. Lekker op het terras gegeten, voor herhaling vatbaar.

14. erik verhoeven

Erg lekker gegeten, eindelijk weer aspergetijd! Gezellige sfeer en werden goed geholpen. Slecht weer maar dat mocht niet baten!

15. Ik kom hier al jaren en elke keer is het uistekend. Prijs kwaliteit is gewoon goed in orde. Ik eet heel vaak in andere restaurant's en geloof mij, wat je soms tegenkomt! Dan kan ik maar 1 ding zeggen: ga zo door! goede sfeer, goed eten en uitstekende vriendelijke bediending, altijd!

16. Matig eten, wel een goede lunchkaart.

Gezellig voor een drankje.

17. Matig eten voor de betaalde prijs. Patat was eterig en de bijgevoegde rauwkostsalade zag er niet aantrekkelijk uit. Biefstuk wat taai echter warme bijlage zeer smaakvol. Garnalen met mie en kroepoek een beetje kleurloos maar met een goede smaak.

18. Ik heb hier afgelopen maandagavond met ze vieren gegeten, erg gezellige zaak , goede bediening en superlekker eten voor het geld dat je betaald! Absoluut een aanrader.

19. Super goed restaurant voor deze prijs!

Een aanrader voor even snel eten en toch gezellig en goed.

20. Ondanks het druk was niet lang hoeven wachten op het eten. Kortom een echte aanrader. Mooie prijs/kwaliteit verhouding

21. Fam. De Graaf

Na een middag koopjes jagen in het centrum zijn we aanbeland bij De Hebberd.
    Ondanks het feit dat het woensdag is, is het erg druk.

Erg lekker gegeten. Eendeborst en mijn vrouw een saté.
    Bediening erg leuk.

22. Helaas gaat de kwaliteit achteruit. Hertebiefstuk met portsaus gegeten. Kleur was van port, de smaak was er gewoon niet. Zowel bij mij als bij mijn vrouw werd niet gevraagd hoe we ons vlees wilden hebben bereid. Het gewenste voorgerecht was niet beschikbaar. Carpaccio van eend was wel oke. Er is niet echt liefde voor het vak, geen wens om gasten te verwennen met iets goeds.
    Eigenaar vind de bar het leukst om te draaien. Al met al veel geld voor een magere kwaliteit.

23. Familie Maaskantje

Heerlijk gegeten, geweldige sfeer, goede prijs-kwaliteit verhouding. Bediening erg gezellig en leuke grappen. Ook leuk om 's avonds bar te hangen. Sjorban, Josje, Brenda en Hilbert for president!

24. Erg leuke tent op een mooie locatie. Heerlijk met zijn tweeën gegeten.

Ondanks de dinsdagavond was het toch erg druk.

Ik had de hebberd saté en mijn vrouw een maaltijdsalade. Beide erg lekker.

Leuke bediening en goede prijs/kwaliteit.

Komen zeker nog eens terug.

Gr. Joop.

25. Voor het eerst bij de Hebberd gegeten. De inrichting is heel gezellig, de kaart is heel leuk met aardige prijzen ook. Als voorgerecht had ik de gamba's genomen van de specials kaart. Echt een aanrader! De kogelbiefstuk van de Bullit Proef vond ik toch wat minder. De biefstuk was wat aan de taaie kant en niet echt warm. Mijn vriendin had de ossestaartpuntjes genomen. Dat zag er prima uit en smaakte ook goed volgens haar. De dame blanche was goed, al was het jammer, dat de chocoladesaus weer uit een flesje kwam. Bijna nergens krijg je meer een dame blanche met een kommetje gesmolten chocola, dus dat was niet echt verrassend. Later op de avond veranderde de zaak van een restaurant in een drinkgelegenheid, wat zoveel rumoer opleverde, dat je elkaar bijna niet meer kon verstaan. Maar al met al zeker geen slechte keuze.

26. Onieuw heerlijk gegeten. Nu met vrienden. Zij waren hier nog nooit geweest en vonden het een aanrader.

27. Wederom heerlijk gegeten met de kinderen. Bediening top en de prijs zeker in orde! Bedankt!

Een groet uit Ede.

28. Fam. Van Dijk

Kwamen voorheen wel eens in De Stadskamer vanwege de mooie uitstraling en het lekkere eten. Afgelopen weekend tot de conclusie gekomen dat er een nieuwe eigenaar in zit. Heet nu Eterij De Hebberd.

Gelukkig heeft de nieuwe eigenaar de inrichting gelijk gelaten en is het eten aanzienlijk goedkoper.

We waren wel wat bang voor de kwaliteit aangezien we voor de kwaliteit van de Stadskamer kwamen. (hadden een oude vriend uit Italie op bezoek)

Super aanrader! Heerlijk gegeten voor een mooie prijs. Hoop dat de prijs/kwaliteit gehandhaafd kan blijven.

Erg leuk gesprek gehad met de bediening en direct tweede kerstdag afgesproken om te eten.

Gegeten: 1x voorgerecht gefrituurde gamba's, 1x saté en 2x Hertenbiefstuk. Tiramisu na.

29. Wij eten regelmatig bij de Hebberd. Altijd gezellig! Prijs-kwaliteit verhouding is prima. Personeel is erg vriendelijk. Ook voldoende keuze voor kids.

Ps. Prima wijn.

30. Afgelopen zaterdag met een groepje vrienden bij De Hebberd wezen eten. Het eten (en drinken) was supergoed! Ik heb een maaltijdsalade gehad en die was, net als anders, voortreffelijk! Vrienden van mij hadden vlees of vis als hoofdgerechten, en waren ook zeer tevreden. Mooi dat Barneveld zo'n goed en sfeervol restaurant heeft!

31. Zelden zo'n slechte maaltijdsalade gehad, rechtstreeks uit blik! Zelfs de grote variant is niet genoeg om een holle kies mee te vullen! Vervanging van brood door frietjes is mogelijk, maar dan deel je met 3 personen een minibakje frietjes.

32. Robin de Haan

Een gezellig restaurant met nette bediening, schone toiletten en erg lekker eten voor een goede prijs.

Zeker een aanrader, ook met kinderen.

33. Heerlijk gegeten met de kinderen. Bediening top en de prijs zeker in orde! We komen nog eens terug!

34. Lekker eten, goede bediening en een leuke kaart!
    Ook zomers heerlijk vertoeven op het terras, met snelle bediening!

Groetjes, Patrick.

35. Het eten is heerlijk en goede service! Ik kom zeker wel teug.

36. We hebben hier met een groep gegeten, echt een aanrader!

Allerlei speciale gerechten met leuke namen en ook nog erg lekker.

Dit is zeker voor herhaling vatbaar.

37. Heerlijk gegeten, goed van smaak en niet te duur.

Ongedwongen sfeer en snelle en vriendelijke bediening.

We komen zeker terug!
    17 juli 2009