Ruim eigen parkeerterrein

ma lunch 12:00 - 16:00 diner 17:30 - 21:00
di lunch 12:00 - 16:00 diner 17:30 - 21:00

Restaurant & Rederij Eemlust is sinds 2008 een culinaire verrassing in het midden van ons land. Zeven dagen per week geopend voor lunch en diner Gelegen op een unieke locatie in het "vorstelijke" Baarn, in het Nationaal Landschap Arkemheen - Eemland, nabij het Gooi. Vanaf het terras en vanuit het restaurant heeft u zicht op het fotogenieke landschap. Op de voorgrond rivier de Eem, die als een meander door dit landschap loopt, dat behoort tot de twintig mooiste van Nederland.

Restaurant Eemlust biedt een menukaart die zich laat samenstellen aan de hand van seizoensproducten. Een dynamische kaart die u elk seizoen weer verrast met compleet nieuwe gerechten. Het restaurant laat zich kenmerken door een stijlvolle en sfeervolle inrichting.
Verder is het bekend vanwege het prachtige terras, dat dit jaar werd uitgeroepen tot het beste terras van Nederland. In 2009 en 2011 werd het verkozen tot het beste terras van de regio door het Algemeen Dagblad Amersfoortse Courant. Prijzen die niet alleen zijn gegeven voor het uitzicht, maar zeker ook voor de kwaliteit en de service van ons enthousiaste en ervaren team.

Naast het restaurant beschikken wij over een prachtig partyschip, MPS De Amer. Deze geheel gerenoveerde salonboot heeft een boven- en benedendek. Een schip dat van alle gemakken is voorzien en ideaal is voor het vieren van verjaardagen, jubilea, bruiloften of het houden van bijeenkomsten, vergaderingen en bedrijfsfeesten. De Amer zorgt ervoor dat u een bijzondere gelegenheid op een bijzondere manier kan vieren.

Restaurant & Rederij Eemlust is een (h)echt familiebedrijf en wij doen wat we doen, met hart en ziel. U bent bij ons echt te gast. Voor een zakelijk of romantisch diner, een gezellig samenzijn met de familie, een bedrijfsborrel of een vergadering, Restaurant & Rederij Eemlust is wat u zoekt.

Wij zijn u graag van dienst en zien er naar uit u te mogen ontvangen!

Maaike, Rogier, Guido, Elgar en natuurlijk de rest van het team

1320955997 86
1346371907 87
1397203726 64
1422619635 61

1. Vanmiddag naar Eemlust gereden voor een lunch. We hadden vrij hoge verwachtingen, maar deze werden helaas niet waargemaakt.
    Zeer matige prijs-kwaliteit verhouding. Broodjes erg zuinig belegd en droog wit brood bij de omelet. Voor ons was deze lunch helaas een tegenvaller, zullen ook niet snel terug komen om hier te eten.
    Locatie van het restaurant wel erg mooi!

2. anton verbruggen

Tot onze verbazing bleek dat de reservering voor 8 personen via jullie site bij Eet.nu maar voor 2 personen was binnen gekomen. Het probleem werd snel en professioneel opgelost. We hebben een heerlijke middag gehad met lekker eten in een prettige sfeer. Top locatie,

3. Niels 251 punten

Erg goede ervaring. Gisteren geluncht op het terras, een heerlijke plek. De service was uitmuntend: vriendelijke duidelijk en snel, en toen ook het eten van erg goede kwaliteit bleek te zijn kon het niet meer stuk. Enige puntje: het mespuntje mosterd dat op het schaaltje lag bij het twaalf-uurtje was erg karig. Daar mag best wat meer liggen aangezien je toch zelf kunt kiezen hoeveel je gebruikt. De zalm in de mosterdsoep was heerlijk!

4. Heerlijk gedineerd met een wijn arrangement. Heerlijke wijnen die prima pasten bij de gerechten. Je kunt op je gemak eten, het personeel is deskundig en attent.

5. allard gerritsen

Gezellig personeel, goed eten mooi aan het water en de sfeer is heel warm en liefdevol. Wat je terug ziet in het eten en het personeel.

6. Om de verjaardag van een goede vriendin te vieren bij Eemlust gereserveerd. Vlot ontvangen en snel van een prima wit wijntje voorzien. Daarna een moeilijke keuze kunnen maken uit de grote diversiteit aan voor- en hoofdgerechten. We bestelden heel verschillend, de een een 3-gangenmenu, de anderen verschillende gerechten. Het werd fraai opgediend en smaakte allemaal voortreffelijk. Steeds werd keurig op tijd het water en de wijn bijgevuld. Het toetje Romanoff Aardbeien en de koffie met diverse chocolaatjes en koekjes maakten het verjaardagsdiner af. Heel voldaan en tevreden gingen we daarna huiswaarts.

8. ED 11 punten

Afgelopen zondag eerst heerlijk op het terras gezeten met wat hapjes en een mooie fles wijn. Het was mega druk maar ondanks dat was de bediening attent en snel. De borrel en service was zo goed dat we hebben besloten om ook te blijven eten en wat was dit een aangename verrassing. Heel groot pluspunt is dat ze onbeperkt water blijven bijschenken en daar heel attent op letten. Ons zie je deze zomer meer terug komen. Keep up the good work.

9. twee wandelaars

Na een wandeling bij de Eemlust aangekomen werd ons een tafel buiten aangewezen, mensen die later een tafel kregen werden gelijk geholpen! Na een halfuur was er nog niemand langs gekomen om een bestelling op te nemen we zijn maar opgestaan en weggegaan. Dus wilt u rustig kunnen eten, niet door de gasten worden weg gekeken en een goede bediening ga dan NIET naar de Eemlust!

10. J.J. 9 punten

Geweldige avond gehad. Vriendelijke en attente mensen. Aangenaam ontvangst was al een goed begin, vervolgens uitstekend geholpen. Erg goed gegeten, leuke gerechten en opmerkelijk betaalbaar voor de kwaliteit. Leuk menu buiten de kaart om, maar toch voor de tournedos gekozen. Prachtig stukje vlees! Wij komen snel terug!!!

11. T. de Bruin

Toplocatie, maar wat een chagrijnige bediening, bijna zuchtend wordt je bestelling opgenomen. Het eten komt qua kwaliteit ook niet uit boven dat van een gemiddelde snackbar, maar de prijs zeker wel ! Heel erg jammer.

12. tino schouten

Wij komen hier toch minimaal 1x per 2 maanden en we gaan altijd voldaan en zeer tevreden weer naar huis. Af en toe proberen we ook een ander restaurant in Baarn, maar het verlangen naar Eemlust wordt dan alleen maar groter. Één minpuntje, de bonbons kunnen echt beter ;-)

13. Alexandra

Teleurstellend! Afgelopen zondag (20 oktober 2013) high tea in restaurant Eemlust. Mooie locatie aan het water. We hadden onze dieetwensen tijdig doorgegeven, namelijk 1x glutenvrij en 1x vegetarisch. Bij de reservering werd aangegeven dat dit geen enkel probleem was. Glutenvrij lekkernij bestond uit 3 broodjes, een chocoladecakeje in 4 stukjes gesneden, beetje fruit in glazen bakje en 3 halve (!) kleine chocoladekoekjes. Beschamend, vooral omdat er zoveel meer mogelijk is met glutenvrij. Jammer dat de kok niet meer geïnspireerd was (ik kan het zelf beter). Geen aanrader dus voor als je veroordeeld bent tot een glutenvrij dieet en eens lekker uit wilt gaan eten. De vegetariër in het gezelschap kreeg prompt 3 zalmsandwiches voorgeschoteld. Een vegetariër eet géén vlees en géén vis, daar moet een kok toch echt wel van op de hoogte zijn... Daarnaast 3 dezelfde sandwiches met kaas. Wederom geen inspiratie van de kok om variatie in het aanbod aan te brengen. Jammer. Koffie die geserveerd werd, was lauw. Na expliciet bestellen van hete koffie, was deze goed op temperatuur.
    We gaan er niet meer heen.

14. Kwamen onlangs tijdens fietstocht ´s avonds langs voor koffie. Kregen tot onze verrassing een etagiere met chocola en koekjes erbij, waar we uit konden kiezen. Bediening was zeer vriendelijk, ondanks de drukte op dat moment tijd voor een praatje !

15. Heerlijk voorgerecht met lam en uitstekende heek als hoofdgerecht. Dit alles vergezeld met een heerlijke, ziltige muscadet uit de Marne en een Montsant 2005 mas gran negre, een zalige rode Catelaan van Grenache, Tempranillo en Shyraz. Sit alles tegen een alleszins redelijke prijs. Dus spring in de wagen en ga eens naar Eemlust.

16. Guido Demmers

17. annemarie philipse

gewelige ervaring iedere keer om hier te eten. super kwaliteit eten, prima bediening, prachtig uitzicht. een aanrader voor iedereen

18. GVR 57 punten

Kan hier elke keer weer erg goed eten. Leuke plek, goed vlees, bediening mag altijd wel ietsjes beter. Maar dat is in NL overal het geval. Bediening zoals vroeger, door een ober die het echt een vak vond is er niet meer. NL'se restaurants worden overspoeld door studenten, en dus goedkopere krachten. Enigzins ook wel begrijpelijk.

19. Alinda Kooyman

20. JB 5 punten

Mooi plekje aan het water voor een gezellige lunch. Lekkere broodjes en vriendelijk personeel.

21. Reeds een jaar of 4 komen we regelmatig bij Eemlust om te dineren. De bediening is altijd vriendelijk en belangstellend.

De kaart hebben we niet nodig omdat het gebodene buiten de kaart om altijd een aangename verrassing is. We hopen nog lang van dit restaurant te mogen genieten!

Ron en Petra.

22. Tijdens mijn eerste ontmoeting in deze regio was ik aangenaam verrast van deze prachtige omgeving en de service van Restaurant Eemlust. De vriendelijkheid en professionalisme die men hier biedt stroken aan mijn verwachtigingen en een aanrader voor diegene die van kwaliteit en stijl houden. Mijn belgische vrienden kunnen dit zeker beamen, want we voelen ons hier thuis en komen steeds weer.

23. Vorige week gedineerd. Heerlijk, maar dan ook heerlijk gegeten.

Bediening was zeer matig. Werd totaal niet opgelet en was lievr thuis dan te bedienen.

Oubollige inrichting. Terras prachtig.

24. We komen hier al jaren en naast heerlijke lunches is alles perfect. Locatie aan de Eem met prachtig terras en vriendelijke bediening.

25. Van Bruggen

Een mooie plek voor een gezellige lunch of diner met een goede prijs en uitstekende service.

26. Afgelopen zomer heb ik tweemaal op 'n zondagmiddag geluncht op het schitterende terras van restaurant Eemlust (nummer 5 in de Misset Terras Top 100 2010). Eenmaal met een stralend zonnetje en eenmaal met kletterende, soms oorverdovende regen op de parasols en de terrasverwarming aan. Beide malen vonden wij het moeilijk om dit aangename plekje aan de Eem weer te verlaten. Het eten is heerlijk en de porties zijn zelfs voor grote eters meer dan voldoende. Het eten (van de lunchkaart) is niet duur, is geen 'haute cuisine', maar dat pretendeert Eemlust ook niet. Ik hoop hier nog vele malen terug te komen.

27. We zijn hier in het voorjaar met vrienden gaan eten. Kan niet anders zeggen dan heel goed gegeten, alles was goed van smaak en de porties zijn goed. Het was voor zo'n mooi restaurant wel wat aan de rustige kant wat klanten betrof. De aangeraden wijn paste goed bij het menu. Bediening is netjes en vriendelijk. Alleen de prijzen zijn behoorlijk aan de hoge kant. Persoonlijk denk ik dat als de prijzen wat redelijker zijn dat we er veel vaker zullen gaan eten, en met ons wel meer mensen. Al met al toch een aanrader.

28. Om te lunchen heerlijk, service is prima, vriendelijke bediening, mooi plekje, maar diner is veel te duur.

29. We zijn hier in de voorzomer van 2010 maar eens gaan lunchen met z'n viertjes. Het was rustig dus wellicht is de ervaring bij grote drukte anders (dat gaan we nog eens testen!) maar: wat een ongelooflijk goed restaurant!

Service met een echte glimlach; bestellingen werden onthouden en ondanks dat het eten gebracht werd door een ander personeelslid werd het eten en drinken bij de juiste persoon neergezet. De kwaliteit was uitstekend en daarmee de prijs/kwaliteit verhouding direct ook.

Een aanrader!

30. O. uit Baarn

Bediening is heel gastvrij. De lunchkaart heeft een hoog "Van der Valk" gehalte. Er was niets mis met het eten (op droog wit fabrieksbrood na), maar zeker niet bijzonder.
    Het was er erg rustig, dus ook de sfeer was niet gezellig. Er zijn in Baarn veel betere restaurants te vinden voor een lekkere en bijzondere lunch. Ik heb dus geen reden op te zeggen yes!, daar ga ik nog eens heen.

31. J 95 punten

Vorig jaar zomer(2008) er gegeten. Zaten lekker buiten onder de parasol met uitzicht over de Eem. Je begint al met een leuk hapje van het huis. Eten was lekker maar wel duur.

32. T. Anderiesen

Wat een heerlijke avond! Eten was fantastisch, de duif vooraf en gerilde tonijn als hoofd. De bediening is zeer attent en weet de gast echt te behagen. Het bedrijf is pas een week geopend, heel knap hoe het in korte tijd zo veranderd is. Detail is de niet zo uitgebreide kaart, 7 voor/hoofd/na, maar dit zouden ze nog veranderen. Een aanrader voor iedereen.

33. a.berkeveld

alle hoofdgerechten bestaan hoofdzakelijk uit aardappelpuree!! het enige vegetarische gerecht is een bord aardappelpuree + een aantal doperwten erdoor en een stukje brood erop, erg erg matig, terwijl je een volle prijs betaald.Dit restaurant is voor ons niet voor herhaling vatbaar.