Olympia in Baarn

Bezorgrestaurants in de buurt van Olympia

wo vanaf 17:00

do vanaf 17:00
vr vanaf 17:00
za vanaf 17:00
zo vanaf 17:00

Het eindcijfer is 9. (Minimum: 1, Maximum: 10)

1192563005 88
1338199075 94
1352069177 94
1421419686 93

1. Christiaan

Erg vriendelijk personeel. Porties gemiddeld groot. Toetjes ijs en chocomelk met slagroom kleine bolletjes ijs en slagroom uit spuitbus niet echte room. Verder goed om een keer terug te komen.

2. Heerlijk gegeten, goede kwaliteit van de gerechten. Een restaurant met veel sfeer, erg leuk ingericht met ruime plaatsen. En een hele persoonlijke bediening! De eigenaar komt gezellig een praatje maken en kent veel gasten persoonlijk. Een goed teken. Met een voldaan gevoel verlaat je het restaurant! Top!

3. na lange tijd weer heerlijk gegeten. wat een klantvriendelijke bediening. je hoeft niet lang te wachten, je krijgt een goed advies en voor een redelijke prijs kun je heerlijk en voldoende eten. echt een aanrader. niet voor niets bestaat dit restaurant al dertig !!! jaar en is het altijd gezellig druk.

4. Niet voor niets een 'favoriet' dit restaurant. Ook nu weer bepaald niet teleurgesteld. We zijn vroeg (17.30) en toch staat er op het gros der tafeltjes al weer een gereserveerd-bordje. Goed teken. De ontvangst is weer als altijd aller hartelijkst. Ouzo'tjes en balletjes als vanouds, tzatziki geweldig, de schotel voor de gezellige drinker (Mezés tou bekri) en het kalfsstoofpotje zijn helemaal áf. Eigenlijk zitten we al wat vol, maar besluiten gelet op de tijd tot onze voorstelling toch voor een dessert te gaan. En ik zou haast zeggen dat dat ijs met caramel misschien nog wel het hoogtepunt van dit culinaire feest was...
    Uitermate tevreden waggelen we dan tenslotte toch maar richting auto voor onze voorstelling...

5. Harry Roos

Wat hebben we genoten van de ontvangst, bediening, sfeer en natuurlijk het voortreffelijke eten. Totaal top!!! Wij zijn echt verrast!

6. Anastasia

7. Zeer slecht restaurant. Afgemeten Olympia schotel, met taai vlees en smakeloos lamsvlees. De sfeer is te typeren als rumoerig. Geen plek om met je tafelgenoot een goed gesprek te starten. Weinig persoonlijke aandacht van het personeel.

1,7
  8. Na een kort weekendje Friesland op weg naar huis zijn wij via Eet.nu bij deze Griek terecht gekomen. De gastvrouw verwelkomde ons hartelijk en dat zorgt voor prettige sfeer. Wij waren om 17.00 uur de eerste klanten en een groot gedeelte van de tafels was gereserveerd. Het viel mij op dat bijna alle gasten als goede bekenden werden ontvangen. Blijkbaar komen gasten hier graag terug en na hier te hebben gegeten begrijpen wij dit wel. Als liefhebber van de Griekse keuken zoals deze in Nederland wordt gepresenteerd vinden wij ons zelf nogal kritisch dus was ik benieuwd.

De door het huis opgediende amuse, van lauw warm balletje in combinatie met de Ouzo ter verwelkoming viel bij ons goed in de smaak. Wij zijn flinke eters en bestelden daarom een voorgerecht en hoofdgerecht. Mijn vrouw had de Keftedes (balletjes in tomatensaus met vers gesneden ui), welke lekker was. Voor mij vanavond de Midia (gebakken mosselen), in dit restaurant in tomatensaus met uitje geserveerd. Persoonlijk vind ik mosselen die bestoven zijn met bloem en een pittige knoflooksaus lekkerder, maar deze variant kon ik ook zeker waarderen.

Als hoofdgerecht had mijn vrouw een schotel met Moussaka en Gyros met daarbij een koolsalade, wat frietjes en rijst. Hier wordt een schaaltje stevig lobbige Tzaziki geserveerd die erg lekker is. De Moussaka was erg lekker, niet te droog en fijn van smaak. De gyros was juist gekruid, goed gegrild en niet te vet. De koolsalade was met een prettig zuurtje en wat verse kruiden lekker.
    Mijn Olympia schotel was met Souzuki, Suflaki, Gyros, Varkensfiletje en Lamskoteletje ruim voldoende qua hoeveelheid. Hierbij wat frietjes en wat witte bonen, die door het toegevoegde uitje net even dat extraatje had. het bolletje rijst completeerde de schotel, die als aparte bijlage een bescheiden Griekse salade had met 1 pepperoni en 1 klein stukje fêta. Iets meer olijfolie en wat rijker met fêta had voor mijn smaak best gemogen.
    Het vlees was perfect gekruid en wat mij direct opviel was dat ieder stukje met een andere intensiteit was gekruid, wat de specifieke smaak ten goede komt. De bijbestelde Tzaziki was evenals bij het voorgerecht heerlijk.

Wij hadden nog wel ruimte voor een toetje en hebben respectievelijk een Dame Blanche en Griekse Yoghurt met honing en noten besteld. De Dame Blanche was niet groot, maar wel erg lekker. De Griekse Yoghurt bestond uit 3 torentjes lekkere yoghurt met stukjes noot. Jammer was dat de bijgeleverde honing bestond uit een ontbijtpakje en afkomstig uit Duitsland. Wel jammer als je weet dat juist honing uit Griekenland zo'n uitgesproken Mediterrane smaak heeft.

Al met al hebben wij hier heerlijk gegeten en wanneer we in de buurt zijn voor 1 van onze wandeldagen komen we hier zeker terug.

9. Simon Klees

10. Na een droeve plichtpleging in het oosten des lands te hebben volbracht, besluiten we het motto van de overledene - Maak er iets moois van! - in praktijk te brengen op deze zonnige dag. En waar kan je dan beter terecht dan bij de vriendelijke gastheer van Olympia. Het terras is nog niet ingericht, maar we zijn de eerste gasten en kunnen dus zo plaats nemen in het zonnetje bij de openslaande terrasdeuren. Zoals we inmiddels gewend zijn worden we hartelijk begroet als waren we oude vrienden. Het spreekt voor dit restaurant dat eigenlijk iedereen die er ooit gegeten heeft er met enige regelmaat terugkeert en dus inderdaad al vlot tot de stamgasten behoort.
    Na het warm en persoonlijk onthaal eerst de heerlijke ouzo'tjes en de gehaktballetjes van het huis. Het kaartje op de tafel verraadt een nieuwe huiswijn. Iets duurder dan de 'standaard' huiswijn, maar voor nog geen twintig euro per fles gaan we voor de rode variant. Een prima keuze!
    Na de tzatziki gaan we voor de Gyros- en de Olympiaschotel. Op verzoek komt daar een fikse kom mayonaise bij voor de patat. Gelukkig verse mayo en geen zure meuk uit een plastic knijpzakje.
    De porties zijn ruim bemeten en voorzien van heerlijke verse salades en we zitten dan ook zelfs te vol voor de genereus aangeboden koffie en thee van het huis.
    Als ook de rekening weer alleszins meevalt voor het gebodene, hebben we een perfect slot aan een verder zware dag gemaakt. Op je goede herinneringen, proost Leo Wouters!

11. Zeer gastvrije ontvangst. Aan tafel een ouzo en een klein gerechtje van het huis, top. Restaurant ziet er ontzettend mooi en gezellig uit van binnen. Gerechten zijn allemaal even heerlijk, er is écht te veel keus! Borden zijn mooi opgemaakt, voorgerechtje brood met kruidenboter was echt heerlijk. Het restaurant zat op zaterdagavond helemaal vol, en wij snappen waarom! Ook wij komen nog eens terug bij Olympia in Baarn.

12. Een favoriet is niet zomaar een favoriet: je gaat daar vaker heen dan naar de rest. Zo ook vandaag toen we na een dagje Zeist langs Baarn kwamen en ons favoriete Griekse restaurant aandeden. We werden weer allerhartelijkst ontvangen door de eigenaar alsof we oude vrienden waren die weer op bezoek kwamen. En dan ga je toch al wat 'lekkerder' zitten. We zitten aan het raam en hoewel ik bang ben voor doorslaande kou, is het er behaaglijk dankzij het dubbele glas. Vooraf de traditioneel lekker Tzatziki. De eigenaar heeft me wel eens toevertrouwd dat hij daar emmers vol van verkoopt per week. En ik kan het me voorstellen. De huiswijn is hier een modaal slobberwijntje en daar is dan ook alles mee gezegd. Vandaar dat we besluiten te gaan voor de wat duurdere wijn per fles. Deze moet even ademen, maar geholpen door de knoflook in de tzatziki komt hij al vlot tot leven. Mijn vrouw houdt het bij de Giros-schotel en ik ga voor de gegrillde Jiannis schotel. Beide weer als vanouds voortreffelijk! Voor de mayo wordt een euro in rekening gebracht, maar toegegeven: het is een ruime portie die je daarvoor krijgt. Al met al was het dus weer een feest bij Olympia en de favorietenrol werd weer eens nadrukkelijk bevestigd!

13. Goede vrijdag en spontaan besloten tot een hapje buiten de deur. Via Bussum - helaas geen parkeerplek te vinden - doorgetoerd naar ons favoriet restaurant in Baarn.
    Zonder reservering arriveren we in een stampvol restaurant. We worden begroet alsof we oude vrienden zijn en zonder mankeren wordt er een tafel die eigenlijk gereserveerd was voor later voor ons vrij gemaakt. Anderhalf uur de tijd voor de gasten zouden arriveren, dus tijd zat.
    Het wordt een eentonig verhaal: maar alles is hier top, de vriendelijke bediening, het eten en en het prijskaartje.
    Opvallend was de gyros, deze keer: die was meer dan uitmuntend! Door de hoge omloopsnelheid vanwege de drukte was dit zo vers als vers maar zijn kan, knapperig, krokant en toch mals... Super!
    Kortom:opnieuw maakte Olympia haar reputatie als favoriet restaurant volledig waar!

14. Ook Olympia deden we recentelijk weer een keer aan. We werden ontvangen als oude vrienden en het eten was weer meer dan voortreffelijk.
    De sfeer is meer dan uitstekend. Geen plastic druiventrossen aan het plafond, maar een unieke Griekse sfeer onder meer door sfeervolle foto's die zonder opdringerig te zijn op een scherm worden getoond. Sober, strak en smaakvol zijn de kernwoorden qua inrichting.
    Het was tot en met het afrekenen aan toe een feest!

15. Vroeger als klein meisje kwam ik er al met me ouders, toen waren ze al super vriendelijk en van de week nog even gezellig. Met een vriendinnetje wezen eten en nog net zo vriendelijk.. Er was zelfs een oud medewerker en die herkende me nog.. Erg leuk en lekker gegeten....

16. Komen hier al tientallen jaren prachtig mooi geworden na de verbouwing, eten en bediening zijn helemaal super! Eigenaar komt altijd even gezellig praatje maken! Echt een aanrader voor iedereen. Ga er alleen niet zo heen reserveer wel even. Meerdere mensen weten van dit heerlijke restaurant!

17. Riek En Jan

Wij komen al jaren bij dit restaurant.
    En het is altijd weer een feest voor ons. Het eten is heerlijk. En we voelen ons er altijd zeer welkom.

18. Super restaurant!! Een absolute aanrader

19. Wij komen hier al zolang ik mij kan herinneren en elke keer hebben we weer een leuke avond! Het restaurant is recent compleet verbouwd en heeft hierdoor een hele chique uitstraling gekregen, maar de gezelligheid is gelukkig niet verdwenen! Personeel is altijd erg vriendelijk en netjes, eten is erg lekker, sfeer is goed, etc. Kortom zeker een aanrader!!!

20. Ron Tuijnman

21. Donderdagavond 18.00 uur en het is stil in de tent. We zijn de eersten en de behulpzame eigenaar beijvert zich dan ook om het ons naar de zin te maken. Tafeltje bij het raam, uitzicht op klein voortuintje. Parkeren bij de Aldi verderop.

Heerlijke Ouzo en warme balletjes als 'amuse'. De kaart kent ruim voldoende keuze en het is allemaal goed betaalbaar.

Mijn vrouw nam een salade (prima vers) en Gyros, ik neem de Olympiaschotel.

Geen mayo bij de patat, maar dat corrigeert de eigenaar bijna op een drafje.

Goede porties: ik kraak van de trek en het hapt heerlijk weg. De huiswijn is matig - om het voorzichtig uit te drukken. 17 Euro voor een liter is natuurlijk niet bijster veel, maar waar bij andere Grieken de Tzatziki de smaak van de veelal matige wijnen meteen 'opkrikt' blijft de wijn hier wat aan de 'schrale' kant.

Als dessert neem ik twee keer koffie Brazil: precies zoals die zijn moet en gewoon op de kaart. Mijn vrouw neemt verse muntthee. Uiteraard komt dit tegelijk. Prima ervaring en zeker voor herhaling vatbaar als we weer naar het theater gaan (Speeldoos - Baarn)

22. Marjo en Henk

Vrijdagavond wezen eten met Kees en Anita, en ze hadden gelijk! Het eten was heerlijk, het personeel vriendelijk en we gaan er zeker snel weer eten...

TOP!

23. Gewoon lekker gegeten in een Griekse ambiance. Goede vrolijke bediening, met een proffesionele inslag.

24. Erg jammer dat ik dit leuke tentje niet eerder heb ontdekt. Een goede kaart, uitstekend eten en goede, klantvriendelijke bediening. Ik heb werkelijk nog nooit zo lekker gegeten bij een Griek. Grote porties eten en kwaliteit / prijsverhouding is prima. Een aanrader dus! Voor mij de Griek uit Gooi en omstreken!

Tis omdat ik nooit tienen geef, maar anders... ;)

25. Catharina en Jos

Gezellig restaurant. Grote keuze uit de verschillende gerechten. We hebben daar erg lekker gegeten. Lekkere prijs ook! Wij hebben hier nu 2 keer gegeten. De derde keer volgt.

26. Geweldige zaak. Wij waren en een jaar of 10 geleden voor het laatst en gisteren lazen we goeie recencies over Olympia, dus we gingen ook maar. Echt erg leuk, zeer gastvrije ontvangst, alsof we al jaren vaste klant waren.
    Leuke, maar ook correcte bediening van een meisje dat duidelijk plezier in haar werk heeft. Gaf goede en eerlijke adviezen. Over het eten kan ik ook kort zijn. Verrukkelijk gegeten, echt traditioneel Grieks en met zorg klaargemaakt en opgediend. Naar Olympia ga je dus echt een avondje uit en je voelt je daar een gewaardeerde gast. Ik schrijf nooit stukjes op dit soort recensie sites, maar Olympia verdient een dikke 9!

27. Ton en Yvonne Gesgarz

Elke keer als we er komen is het welkom al geweldig en het eten is echt helemaal goed en overheerlijk.

Hopelijk blijft dit nog heel lang zo. Geweldig!

28. Wij komen hier al jaren en blijven maar komen, dat zegt toch genoeg!

Prijs/kwaliteit en service op hoog niveau!

Sorry, ik kan er niet anders van maken! Saai he?!

29. Mariëlle

Als wij mogen kiezen om uit eten te gaan.
    Is er geen twijfel mogelijk...

De Griek in Baarn!

Het is altijd een feest om daar te eten. Personeel is top de baas en zelfs het eten!

Helemaal toppie!

Ga zo door.....

30. Eten is goed en een goede prijs
    van mij krijgen jellie dan ook
    een dike 8.

31. Perfecte bediening, eten fantastisch!!! Super gezellig restaurant

32. Fantastisch restaurant. Super sfeer, heel erg lekker. Zeker komen eten.

33. Altijd weer een feest.....briljante Griek

34. gewoon, lekker!
    Vriendelijke bediening

35. Hendik Versteeg

Lekker eten en zeer gezellig

36. Lekker eten voor een vriendenprijs. Vriendelijke bediening. Zeker een aanrader als je in de buurt bent.