De Generaal in Baarn

Grote parkeerplaats met 250 plaatsen gelegen aan Station Baarn.

Gelegen naast treinstation Baarn.

Eethuys-Cafe "De Generaal" is gesitueerd in het stijlvolle monumentale pand uit 1870 dat in haar oorspronkelijke functie jarenlang dienst heeft gedaan als station Baarn, inclusief wachtkamer voor de Koninklijke familie.
Het restaurant grenst aan het populaire wandel- en fietsgebied het Baarnsche Bos en is gemakkelijk bereikbaar met de trein of de auto.

• High tea: € 17,50

1240620670 78
1301929371 74
1465419242 75

1. Marion bolthof

Weliswaar een beperkte kaart maar ik heb lekker gegeten. Prima sfeer. De zaak zat helemaal vol en dat zegt ook al iets.

2. C.Teunissen

Heel erg goed; zowel het eten, de sfeer, de service als de prijs/kwaliteit verhouding waren naar tevredenheid.

3. Van tevoren de lunch gereserveerd via Eet.nu. Vlotte afwerking zodat ik snel wist dat alles geregeld was.

We hadden een mooie tafel in de serre met uitzicht op de treinen en de mooie herfst kleuren. Heerlijk geluncht met een goed glas Cava.

Ik ga deze maand nog een paar keer terug met vriendinnen die deze mooie locatie en omgeving niet kennen.

4. Ida Jansma

We hebben heerlijk gegeten in een gezellige sfeer. Hartelijke mensen die snel reageren. We komen zeker terug.

5. We kwamen met een groep verstandelijk gehandicapten. Niets was te moeilijk, terwijl we niet gereserveerd hadden. Er werd meegedacht waardoor de groep gehandicapten extra konden genieten

6. Op een fijne zomeravond kwamen wij iets eten. Volgens de website is de Generaal tot 23:00u geopend. Toen wij om 21:20u iets wilden bestellen was dit erg lastig, maar uiteindelijk kon het toch.

Terwijl wij net de laatste hap op hadden, maar nog wel met gevulde wijnglazen werd al gevraagd of wij koffie wilden. Om ons heen werden tafels al aan elkaar vastgebonden, lampen gingen uit en parasols werden opgeruimd. Om 22:15u kwam de rekening al en nog geen 15 minuten later werd gevraagd of we wilden betalen, dan kon de kas worden opgemaakt. Er werd nog niet verzocht om naar huis te gaan, maat wel kenbaar gemaakt dat de openingstijden variabel waren, afhankelijk van de drukte.

Al met al een zeer klantonvriendelijke ervaring en dan ook niet voor herhaling vatbaar!

8. Prima tent met drie heel grote voordelen: leuke sfeer, vegetarische gerechten en de hond mag mee! De NS liet afweten dus wij gingen even eten om de tijd te doden. Prima bediend. Prijzen iets aan de hoge kant voor wat je krijgt, maar de leuke man van de bediening maakte het goed. De vegetarische kipsate was lekkerder dan de echte kip!

9. hans kruft

Wij komen regelmatig in de Generaal omdat het erg gezellig is. De serre is echt een aanbeveling, en het eten is prima, wat ook geldt voor de vriendelijke bediening.. Kortom: een aanrader...

10. Loes Gebuis-den Haan

Leuk en lekker, heel aardige bediening en ook een goed adres om met (klein)kinderen naartoe te gaan.

11. Het restaurant is gevestigd in een prachtig oud stationnetje. Het interieur is navenant en informeel. De gerechten die wij bestelden waren niet slecht maar ook niet goed. De rode huiswijn is slecht, partner vond de witte huiswijn wel te drinken. Bij een bezoek moet je wel het 'vrolijke' geluid van kleine kinderen kunnen waarderen.

12. Heerlijk gegeten. Mijn tafelgenoten hebben lekker gegeten, dank je wel daarvoor.

13. N.J. Nijman

Na enige tijd weer een keer bij de Generaal geweest. Voorgerecht, hoofdgerecht ronduit slecht. Nadat hoofdgerecht stond af te koelen op tafel, kregen we na enig aandringen de salade. Nagerecht geen klagen. Maar bij de koffie moesten we weer aandringen op de bijbehorende chocolade boontjes. Met 4 personen voor euro 158, 25 is dit nooit meer voor herhaling vatbaar.

14. Tijdens een bezoek aan Soestdijk adviseerde de suppoost om naderhand goed en voordelig te gaan eten bij een eetcafé in een voormalig station. En zo kwamen we na enig zoeken terecht in Baarn.
    En daar hebben we zeker geen spijt van gehad. Het etablissement ziet er erg goed onderhouden en verzorgd uit. Het was gezellig druk toen we aankwamen, maar desondanks konden we toch een plekje in de serre bij het raam bemachtigen. De kaart van De Generaal is vrij uitgebreid en bovenal zeer schappelijk geprijsd. Mijn tafelgenoot koos voor de Toscaanse salade. Deze zag er royaal uit en smaakte heerlijk. Zelf koos ik voor de oosterse carpaccio. Als hoofdgerecht had ik biefstuk met pepersaus. Goed mals vlees, en verder recht toe recht aan, met frites en salade. Mijn partner nam het vispotje. Deze werd opgediend in zo'n klassieke oranje emaillen braadpan, maar dan in kleine versie en van porselein. Klein kan overigens best tussen aanhalingstekens want voor een eenmansgerecht was de portie best fors. Desondanks toch nog een gaatje voor het toetje weten te vinden en toffee-pudding en crème brûlée gingen er in als koek. De bediening was vlot en behulpzaam.
    Al met al een zeer prettige ervaring en een geslaagde afsluiting van een leuk dagje uit.

15. Heerlijke lunch met lauwwarme geitenkaas en fris glas pino. Glutenvrij brood, geen enkel probleem! Uitstekende, vriendelijke bediening. Helemaal top!

16. Prima eten en bediening, alleen kaasplankje viel wat tegen. Zou iets luxer kunnen zijn, hoeveelheid mag dan wat minder zijn.

17. Prima gegeten, prijs kwaliteit dik in orde. Wij waren vroeg en het was daardoor nog lekker rustig qua geluid. Daarna was het vreselijk rumoerig en daardoor kon je elkaar slecht verstaan. Service werd nadat het drukker werd ook minder.

18. Mirjam Konijn

Een heel gezellig en sfeervol restaurant met een zeer goede bediening. Het was erg druk, maar daar merkten we niets van. Het eten was heerlijk!

19. annet gerritsma

Prima gegeten; zowel ambiance, service, als het eten waren geheel naar tevredenheid.

20. Lang geleden dat we hier waren, maar toch maar weer eens proberen. Met zijn vieren uit eten op Valentijnsdag. Parkeerruimte was genoeg, ambiance was gezellig druk, soms wat te rumoerig.
    Het voorgerecht 2x tomatensoep en 2 x witlofsoep van het speciaalmenu. Dit was heerlijk. Het hoofdgerecht 2 x klakoentournedos en 2 x hertengoulash. Nou, de kalfstournedos 2 stukjes met 2 halve ijslepels rodekoolstampot was werkelijk een flater. Dit past nog op een gewoon koffieschoteltje en in de 2 x hertengoulash zaten zoveel harde stukjes vlees dat onze vrienden 2/3 hebben laten staan. Afijn, de Irisch coffee, de poffertjes met ijs en de capuccino waren wel goed.
    Helaas, maar hier kom ik nooit meer terug.

21. De bediening liet te wensen over. Moesten vaak veel moeite doen om iets te bestellen. Ook al zaten we bij de deur en kwam het personeel langs. We werden gewoon genegeerd. Hadden een menu generaal besteld. Op het hoofdgerecht moesten we 45 minuten wachten. Het eten was prima.

22. A.E. Bosman-Kops

We vonden het geheel bijzonder sfeervol en het eten heerlijk. Personeel was vriendelijk en we werden vlot bediend. Beslist een aanrader.

23. Dorothee Mekkes

Het eten was prima en de prijs/kwaliteit verhouding ook. Gezellige sfeer.

Het bedienend personeel is vriendelijk, maar niet zo alert. We moesten nogal eens moeite doen om hun aandacht te krijgen. Omdat ik vroeg was voor mijn afspraak, zat ik een tijdje alleen, maar er was bijvoorbeeld niemand die kwam vragen of ik misschien al iets wilde drinken.
    Ook later op de avond moesten we soms lang wachten voordat er iemand van de bediening naar ons tafeltje kwam.

24. Heb hier genoten van een prima lunch in de serre. Gezellig restaurant, wel erg druk en rumoerig. In het weekend reserveren is aan te raden. De bediening was erg vriendelijk.
    Kwaliteit van de lunch was prima. Eerder hebben we hier een keer op een doordeweekse avond voor het weekmenu gekozen; hier moet je je niet teveel van voorstellen; dat zou ook niet terecht zijn voor nog geen 15 euro!

25. Els Lemaire

26. Prima locatie om lekker te lunchen. Zowel zakelijk als prive maak ik graag gebruik van dit restaurant.

Super aardige bediening, altijd op zoek hoe ze ervoor kunnen zorgen dat je je thuis voelt.

Complimenten en ik blijf voorlopig komen hoor!

Wel jammer dat jullie de tonijntartaar van de kaart hebben gehaald. Wellicht kunnen jullie dat nog eens heroverwegen. ;-)

27. Uitstekende, vlotte en vriendelijke bediening.
    Houd de kaart actueel (er stonden geen aardbeien met ijs en slagroom op, die wel werd gemaakt!).
    Doe dan alleen wel echte slagroom gebruiken! Dat was een afknapper..........uit een bussie!

28. Jacques F.G.M. Joosten + gast

Zondag 22-04-2012 het menu van "De Generaal"gekozen. Grieks georiënteerd. Heerlijk frisse salade vooraf. Daarna prima hoofdgerecht met lekkere salade en gyros. Goed gekruid. Lekkere Griekse yoghurt na met walnoten, honing en takje munt. En dat voor € 14,50 Terecht om vijf uur al helemaal volgeboekt voor diner. Aanrader. Gezellig. Betaalbaar en Lekker.

29. Het eten is (nog) slechter dan voor deze bescheiden prijzen gerechtvaardigd zou zijn. De bediening kan het waarachtig ook niet helpen: vriendelijk maar studentikoos. Kortom: een zaak voor wie niets is gewend. De reacties over deze website zeggen alles over het publiek: een klacht omdat er alleen joppiesaus is.. Alleen de locatie is aardig.

30. We hebben hier zojuist geluncht.

We hadden een tafel aan het raam. Het interieur is erg gezellig ingericht en de ligging is super!

Ik had een hamburger met frietjes. De toppings voor de hamburger worden los geserveerd, zodat je zelf kan bepalen hoe je hamburger smaakt. Wel jammer vond ik dat je enkel joppie saus had. Frietjes waren goed.

Ik kan het restaurant aanraden!

31. Pieter Terpstra

Hebben er heerlijk gegeten.Doen we daar elk jaar een paar maal met vrienden.
    Alleen een paar opmerkingen. Doe wat aan de Koffie decafe.
    Smaakt naar niets !!! De bestelde entrecote was heerlijk,maar de omvang was voor die prijs wel erg klein.

32. Goed eten, alleen niet gewaarschuwd voor dure fles water op tafel, waarvan de helft was gebruikt.

Achteraf stonden er 2 fl. a 3,95 op de nota, maar toen waren we al thuis.

33. Groep van 4

Afgelopen vrijdag met z'n vieren gegeten. Het eten zelf was bepaald niet slecht en de hoeveelheden, afgezien van de vegetarische lasagna, waren ruim. Maar, in de zelfde ruimte waar wij zaten, zat ook een groot gezelschap dat zeer luidruchtig was. En daardoor was onze onderlinge conversatie bijna niet mogelijk. En omdat het (vriendelijke) bediend personeel vaak niet wist wat de leden van dat gezelschap besteld hadden en die ook niet opletten, moesten die leveranciers daar ook nog eens over heen schreeuwen.

Wat ook jammer was dat was de fles water op tafel, 0,75 liter, die daar heel uitnodigend stond maar achteraf wel op de nota stond a raison van € 3,95. Waarom niet gewoon een kan leiding water?

34. Het heeft natuurlijk wel wat, zo'n oud stationsgebouw als restaurant. Reserveren is meestal wel noodzakelijk. In de serre laten we ons vriendelijk bedienen. De kaart lijkt uitgebreider dan hij daadwerkelijk is en de keuze is dan toch nog moeilijk.

Vooraf de champignons in bierbeslag. Voortreffelijk! Als hoofdgerecht gingen we voor de pasta met kip.

Prima te eten, al houden de porties niet echt over.

Wijn is prima. We nemen altijd een wijn van de kaart (Z-Afrika/Chili/Argentinië etc.). Voortreffelijk wijntje.

Hoogtepunt is de proeverij van nagerechten. Veel zoet en veel slagroom, maar voortreffelijk!

De rekening valt dan helaas al met al toch een beetje tegen voor het gebodene.

35. Gertjan Stamer

Meestal met/rond Koninginnedag hier gezellig eten en drinken, met groepje van 7 mensen. Gereserveerd en prima verzorgd, nette bediening, zorgzaam. Eten goed warm en de koffie prima. Niet duur en qua drukte was dat goed te merken, zeer geliefd bij wandelaars enz. Toplocatie!

36. Alles prima.

37. Dhr. Bouwman

1 punt
  38. Lekker gegeten in een sfeervolle zaak. Verbouwd station en ik moet zeggen: complimenten. Aardige bediening, die ondanks drukte snel drankjes en eten brengt. Eten is prima, geen sterrenkwaliteit, maar goed in verhouding tot de prijs. Echt een aanrader!

39. ank van der woude

Met 6 personen gegeten bij 'De Generaal', één stel eet zeer regelmatig ergens waar de prijs hoger ligt.

Wij waren benieuwd naar hun bevindingen, wij kennen de Generaal en zijn tevreden. Ook zij hebben smakelijk gegeten en waren goed te spreken over de kwaliteit van het eten en de bediening. Maar altijd op blijven letten is geboden! Variëren ook. Wij hadden een genoeglijk samenzijn in een prettige omgeving.

40. Ik vond het echt een leuke ervaring om daar te eten.

We namen biefstuk en het smaakte ons prima.

Goede service!

41. Eten er regelmatig, het is altijd goed. Kaart wisselt ook regelmatig. Bediening prima. Prijs kwaliteitverhouding is optimaal!

42. Leuk voor een snelle hap, eten redelijk, prijzen goed, kwaliteit ook redelijk. Alles een beetje gedateerd.

43. We hebben hier gegeten, zag er zo leuk uit. Steak met pepersaus, peper was ver te zoeken. Gelukkig een steakmes erbij, er was bijna niet door heen te komen zo taai. Salade weinig fantasievol in een schaaltje gekwakt, smaak zat er niet aan.

Standaard wordt er gevraagd; heeft het gesmaakt, op antwoord wordt niet gewacht cq gereageerd.
    Kortom de eerste en de laatste keer daar eten, smakeloos en bediening erg onpersoonlijk.

44. pieter van leeuwen

Prima zaak. Knap dat de prijzen zo laag gehouden kunnen worden, qua verhouding prijs-kwaliteit geen kritiek. Kom er graag.

45. Eten smaakte ons lekker, de prijs/kwaliteit verhouding is goed. Ondanks de drukte op zaterdag een goede bediening. Mooie locatie!

46. Zaterdag jl. gegeten. Eten niet bijzonder en voor 3 van de 4 redelijk van kwaliteit. Van een was het hoofdgerecht niet lekker. Tongrolletjes met zalm, je koopt ze zo bij de groothandel, er was er een zelfs nog koud. Een kwak kreeftensaus uit pak, jammer.

De droge witte huiswijn was niet lekker, eerst wat scherp, daarna weinig afdronk, waterig.

De koffie was slecht, slap en niet erg warm.
    Bediening ok, de een wat vriendelijker dan de ander.
    Ivm 5 december kregen we een likeurtje en heerlijke zoetjes bij de koffie, dat was leuk.
    Locatie is erg leuk.

47. Hebben zaterdagavond ( 10 oktober ) heerlijk gegeten. Was echt een succes. Zondagavond gaan we er met andere vrienden weer eten.

48. Leuk adresje, prettige prijzen, geen standaardkaart, maar als je grote groepen hebt kan het wel erg rumoerig worden. Wel druk, dus reserveren, anders kun je nee krijgen.

49. Ongeveer elk jaar geven wij deze "tent" (anders kun je het niet noemen) tegen beter weten in nog een kansje, maar elke keer weer krijgen we al voor het bestellen spijt:

Laatste 3 ontvangsten:

"Liever niet, want het is al heel druk" (Op de vraag of ik na mijn drankje ook iets te eten kon bestellen)

"Ja, eeeuuuuuh, wat wil je dan van mij? Een nieuwe ofzo?" (Op mijn opmerking dat het HotChoc appraat waarschijnlijk stuk is, want mijn chocolademelk bevatte meer haren dan chocolade)

"Ja, je mag hier wel gaan zitten, maar ik kan je nu al vertellen dat het waarschijnlijk hartstikke lang gaat duren, want we hebben een heel grote groep" (Na onze binnenkomst na nota bene gereserveerd te hebben.)

Zijn ze eigenlijk wel op de hoogte dat het product vd horeca geen eten en drinken is maar gastvrijheid? Je voelt je haast bezwaard om hier te komen eten: De jongens en meisjes hebben het al zo druk...

Verder kun je in deze zaak totaal niet spreken van "ambiance" zoals dat zo mooi heet, dit is gewoon een vreetschuur waar een hele hoop uitgelaten tieners proberen te bedienen.

50. J 95 punten

Door de hoge ruimte galmt het erg. Als je in de serre zit gaat dat goed. Eten niet echt speciaal.

51. Gastvrije ontvangst door een jong team van vrolijke mensen.

Na een vlotte bediening van een goed smakende kop koffie werden wij verrast door een wel heel ijverige jongeman.

Het was nl. tijd om het terras te vegen.

Na enige druk vanuit de aanwezige gasten aangevoerd door een krasse dame werd het zeer storende en stoffige klusje gestaakt.

Even later werd het terras geschouwd door de ijverige jongeman met naast hem de man vanachter de tap.

Een excuus zou je verwachten van een ervaren barman en geen hoorbare opmerking over het humeur van het oudere publiek. Gelukkig kon de betreffende dame het niet horen.

Het deed mij echter besluiten de maaltijd elders te nuttigen.

52. Geweldige tent! Een van mijn lievelingsrestaurants. Kom er graag. Bediening is vlot en gezellig. Het eten is heerlijk, kortom zeker een aanrader!

53. 22 november hier gegeten met 2 vriendinnen van wie ik dit etentje kreeg.uitstekend gegeten alle drie, de voor- hoofd- en nagerechten prima, en vriendelijke bediening, fijne tafel in de hoek bij het raam, lekker ruim met ons drietjes.we komen na wat "omzwervingen altijd wel weer een keertje terug.De sorbet die ik had met verse vruchten was ook eenklein feestje!

54. Gastonvriendelijke, arrogante bediening, gastonvriendelijk beleid. Na tien jaar weer eens gegeten, maar zo mogelijk nog slechter dan vroeger. Het gaat nog steeds té goed met De Generaal. Gasten worden behandeld alsof ze blij mogen zijn daar überhaubt een bestelling te mogen plaatsen, i.p.v. andersom. Erg jammer, want lokatie, kaart en voedselkwaliteit is okay.

55. Uitstekend eten , en goede prijs kwalitiet verhoudingook als je niet gereserveerd heb lossen ze dit leuk op fijne bediening

56. wij wonen in frankrijk, maar vierden mijn 65 ste verjaardag met vriendinnen in" De Generaal" .uitstekend!

57. Raymond Gouw

uitstekend gegeten in een perfecte ambiance. stervensdruk! geen wonder met zulke prijzen

58. v.d. Broek

Goede prijs, kwaliteit
    altijd druk,
    ook voor een snelle lunch reserveren dus!

59. Prima prijs / kwaliteitverhouding,
    komen zeker terug

60. Brood was groen (lees: schimmel).
    Geen excuses van bediening. Moest alles afrekenen! Schandalig!

1,3