Den Engel in Baarle-Nassau

Geniet van smaakvolle en ambachtelijk bereide gerechten.

Gratis parkeergelegenheid om de hoek.

Vanaf Breda en Tilburg met buslijn 132.
    Vanaf Turnhout lijn 460.
    Vanaf Hoogstraten lijn 458.

Bezorgrestaurants in de buurt van Den Engel

Sinds 1894 verzorgt Den Engel met veel plezier en Brabantse gastvrijheid uw feest, vergadering, lunch, diner of hotelovernachting tot in puntjes. Ontspannen genieten… dan bent u bij Den Engel op het juiste adres. Hét restaurant in Baarle Nassau. In onze Brasserie serveren wij met veel plezier een lunch of diner die tot in de puntjes zijn verzorgd. Brasserie Den Engel is de hele dag geopend en biedt een veelzijdige menukaart met eerlijke producten, seizoensgebonden suggesties, een dagschotel, een 3-gangen keuzemenu en High Tea / High Wine met seizoensgebonden gerechtjes.

• High tea: € 18,50

1386191593 69
1400521966 66
1422017525 70
1497251983 72

1. Leuk restaurant. Leuke zithoekjes. Vooraf kregen we brood met kruidenboter en echte boterkuipjes erbij. En een amuse van het huis. Heerlijk. Eten was goed. Op zich hoofdgerechten wat aan de dure kant in vergelijking met andere restaurants. Heerlijk gegeten. Goede bediening die ook netjes alle vragen beantwoordde.

2. Het lijkt wel of de maaltijden steeds duurder worden. Heb al op andere plaatsen beter gegeten voor minder geld. Voor de gewone burger wordt een avondje uit eten hier wel heel duur.

3. We kregen een klein vooraf je, lekker verrassend en het menu was ook.
    Iets heel nieuws voor mij, heel lekker.
    Vlotte bediening.

4. Weer heerlijk gegeten. Komen zeker weer terug

5. Heerlijke high tea gehad bij Den Engel. Goede service, leuke sfeer, en meer dan voldoende te eten. Een aanrader.

6. Dave Haast

Het eten was er zeer goed, vriendelijke bediening, wachttijd tussen gangen door net iets te lang.
    Goede ervaring gaan zeker nog een keer terug.

7. Gedurende ons korte verblijf in Alphen hebben wij hier 2x koffie gedronken en zijn wij 2x gaan dineren.
    Reden: Het uitstekende eten en een perfecte bediening was voor ons de aanleiding om niet verder te zoeken.

8. Het eten is zonder meer goed. Helaas moesten we meerdere malen vragen om een glaasje water voor medicijnen en werd ons verblijf beinvloed door een aanzienlijke hoeveelheid vliegen.

9. Van Vlier

Bij een telefonische reservatie ben je verwacht. De tafel is gedekt. Via 'eet nu' beland je aan een ongedekte tafel en moet je héél lang wachten voor iemand toe is aan bediening. Niet dat het er erg druk was.
    Het eten is er lekker, maar de gerechten hebben elke keer een andere presentatie of inhoud.
    De antwoorden van het personeel zijn niet altijd even hoffelijk en beleefd.
    Een gesprek aan onze buurtafel, werd nogal agressief door de kelner verstoord, door zich te moeien in dat gesprek. De Heren schrokken zich rot. De ober werd om niets gevraagd.
    We kwamen er op een slechte vakantiedag, met veel afwezigen bij het vaste personeel, maar wij nodigen 1x per jaar vrienden uit op een etentje, deze maal in de Engel. Het eten was er lekker, maar hadden een reservatie om 13.00 u en kregen ons dessert om 17.30 u.
    Wij verdienen en medaille voor geduld, moed en zelfopoffering.

10. Voor een brasseriekeuken kon het beter. Vis was waterachtig en het slaatje veel te zout. Bediening was snel, vriendelijk en attent. Er hangt altijd een gezellige sfeer in Den Engel. Desserten en koffie zijn wel een aanrader!

11. Vanneste Walter

Keurig gedekte tafel en leuke sfeer.
    Wij hebben met ons allen erg genoten.

12. Zaterdagavond met 2 personen. Menukeuze gemaakt. Prima. Heel prettige bediening. Chris, man met ervaring. Neemt de tijd om te luisteren en te adviseren. Wat ons betreft een aanrader. Wij gaan zeker weer terug.

13. Claudia

Lekker lunchen met vriendinnen , heel gezellig , een hele goeie ober , Willem 😊

14. A. Hendrickx

Lekker gegeten, maar het duurde heel erg lang, voordat de gerechten geserveerd werden.
    Er werd wel vrij snel een amuse van het huis gebracht,
    maar de nadruk leek erg gericht op drankjes omzet.

15. m.reijnen

zoals gewoonlijk hebben we uit een ruime kaart kunnen kiezen, allerlei gerechten hebben we met veel smaak gegeten.iedere verjaardag vieren we bij de engelen.

16. Marian van den Berg

Wij eten bij de Engel regelmatig het tapas gerecht, wij zijn niet van die grote eters en hebben daar genoeg aan. Rond half 4een wijntje tapas erbij super gezellig, lekker en veel variatie.
    Geweldig gerecht.

17. Jacques

Op een drukke avond liep alles prima. Geen probleem om van tafel te ruilen toen bleek dat de zon wel erg warm was. Prima bediening en prima eten.

18. 2 nachten geslapen plus ontbijt en 1 avond gegeten. De kamer zou wat praktischer zijn met een douche i.p.v. een bad, maar dat is het enige minpunt.
    Het ontbijt is prima, uitgebreid en lekker.
    Het diner in het restaurant was meer dan voortreffelijk, de USA steak en de kreeft waren geweldig! Zowel het verblijf als het eten is zeker aan te raden.

19. Leon van campenhout

Het is er altijd lekker en gezellig.

20. Precies zoals de omschrijving vond ik het ook sfeervol, huiselijk, zakelijk, netjes, warme sfeer, chesterfield u-vorm banken waren mijn favoriet en de ruime indeling. Eten was lekker doch niet heel verrassend. Bediening was prima en relaxed (was niet erg druk op woensdag). Een aanrader voor zowel romantisch als zakelijk of met familie of vrienden te tafelen. Goed te parkeren in de avond dichtbij.

21. Goede ontvangst. maar onze plek in de serre (verrekte koud raam en bulderende vrachtwagens), om een andere plaats gevraagd en gekregen. Voorgerecht was best lekker, maar meer dan een uur wachten op het hoofdgerecht (was heerlijk trouwens) waren we het behoorlijk beu. Na het hoofdgerecht de kaart gevraagd voor een nagerecht, maar na een half uur wachten op de bediening ben ik maar gaan afrekenen, we zijn weggegaan met de gedachte dat we voor Valentijnsdag beter naar de KFC hadden kunnen gaan, hadden we tenminste voldoende gegeten en een HEEL stuk sneller geholpen. Het is toch wel erg dat je gaat uiteten en van ellende maar weg gaat en thuis in de koelkast duikt, omdat je nog barst van de honger... Nee hier gaan we dus nooit meer naar toe... Ballentent...

22. Heerlijk gegeten en bediening was vriendelijk en goed.

23. Meggie van Leeuwen

High tea was zeer slecht. We hebben niks gehad waarvan we dachten lekker. Ik zou dit ook niemand aanraden en zou ook zeker geen 2e x terug gaan.

24. Mariette Smets

Eten was goed. De bediening liet de wensen over, onzorgvuldige presentatie, slordig, geen uitleg, warm, koud, zoet hartig door elkaar.

25. Gisteren met zes wezen eten en was super. Eten was heerlijk en Roel bedankt voor de goede bediening!!

26. We hebben zowel op ons drinken, ons voor èn ons hoofdgerecht lang moeten wachten en zo druk was het niet de dag na kerst.
    Carpaccio was flauw, 2x moeten vragen om een lepel voor de soep.
    Van de mixed grill was de biefstuk zeer taai maar wel rosé en alles had een zeer overheersende rooksmaak. De ober/serveerster heeft niet gevraagd welke saus er bij de mixed grill gewenst was en er is geen saus geserveerd. Garnituur moesten we delen en voldeed niet aan de omschrijving.
    Met de kritiek werd niets gedaan toen er gevraagd werd of het smaakte.
    We hebben minimaal 4 verschillende obers/serveersters gehad wat erg verwarrend over kwam.
    De bediening hield alles wel in de gaten maar anticipeerde niet op het feit dat we zeker 30 minuten wachtten op ons hoofdgerecht. Toen er naar een tijdsindicatie werd gevraagd werd die tijd met nog eens 5 minuten overschreden. Zeker 45 minuten na het voorgerecht werd het hoofdgerecht geserveerde.
    We hebben direct na het hoofdgerecht afgerekend en zijn vertrokken.
    We komen hier niet snel terug.

27. reijnen m

Zeer lekker gegeten en gedronken in prettige sfeer, we blijven er graag terugkomen om van alles te vieren.

28. 17-09-2016 hier met 30 personen een buffet gehad. Heel goed eten, sympathieke bediening en heel fijn dat ik zelf het buffet mocht samenstellen.

29. van herck yvette

Bediening ondermaats. Zeer vuile tafels. Na het eten kwam een garcon ons buiten nagelopen en zei dat we 3 euro te weinig betaalden. We wisten dat de 3 euro zeker op tafel lag. We hebben dan toch een briefje van 5 euro gegeven maar kregen geen wisselgeld terug. Spijtig want het was een aanrader van mijn vriendin die al 30 jaar klant was.

30. Sinds tijden weer eens Den Engel bezocht. Het eerste wat mij opviel was de drukte op dinsdagavond. Eenmaal binnen verliep het allemaal vlotjes. Binnen 5 minuten hadden we ons aperitief (Gin-Tonic, mooi gepresenteerd), het brood met huisgemaakte boter volgde als ook de amuse. Hier geven ze de amuse nog als geste, zoals het hoort. Al met al begon ik te begrijpen waarom het hier zo druk was (op dinsdagavond). Het was een prettige ambiance (kerstsfeer), personeel vriendelijk, altijd op het juiste moment aanwezig, kwaliteit van het eten was heel goed. We hebben vooraf een wildplankje en gebakken ganzenlever gegeten vervolgens reerugfilet en sliptongetjes. Er was werkelijk niets op aan te merken, sinds lange tijd weer ergens de service en kwaliteit gevonden waar wij zo van houden. Den Engel heeft ons positief verrast. Wij gaan zeker nog eens terug.

31. Het restaurant heeft voor de overname afgelopen zomer bij ons altijd een tevreden indruk gemaakt. Ook nu bij de nieuwe eigenaar worden we goed bediend. En het eten is nog steeds van goede kwaliteit. We komen er niet iedere week eten, maar toch wel eens in de twee maanden, en dat hopen we nog lang vol te houden ook al zijn we dan nu 79 en 80 jaar.

J.Kieboom

32. Op zaterdagavond 3 oktober in den Engel mijn verjaardag gevierd met een fantastisch diner. Onze gasten en wij waren vol lof over het gebodene. Een perfect verzorgde avond waarvoor onze hartelijke dank.

33. jose van dongen

Gisteren op terras koffie en aardbeiengebak besteld. Koffie kwam meteen en was goed. Na ruim een kwartier, toen de koffie natuurlijk al op was, kwam het gebak. Toen we zeiden dat het misschien beter was geweest om de koffie gelijk met het gebak te brengen kregen we van de (oudere) medewerker, die het gebak bracht, de norse opmerking dat alles handgemaakt werd en liep weg. Bij het afrekenen gaven we dit aan de (jongere) medewerker nog eens door waarbij we de klantonvriendelijke opmerking kregen: "Meneer ik kan uw dag toch niet meer goedmaken". Zoiets nog nooit meegemaakt. In een cafetaria word je nog vriendelijker behandeld. Geen aanrader!!

34. hennie kamer

Asperge smaakloos, drie keer geprobeerd, maar geen goede kok, de oudere obers niet vriendelijk, de jongere heel vriendelijk. De eigenaar moet eens goed naar de menu kaart kijken en iets veranderen als het aspergetijd is heerlijk maar ze bakken er niks van. Afgelopen zondag gamba's gegeten in knoflook gebakken, zeer flauw van smaak, zonde en ook van mijn centen.

35. Een heel gezellig hotel met mooie gerenoveerde kamers, heerlijke bedden en mooie badkamers, gastvrij personeel en het eten is helemaal top, vooral de high tea is een aanrader, heerlijk!!

36. Jan 75 punten

Vorige week een bezoekje gebracht aan den Engel. Kwaliteit eten en drinken: voldoende. Houding en service personeel: jong personeel vriendelijk, netjes en behulpzaam. Er liep 1 wat ouder mannelijk personeelslid/ober rond waarvan we vermoeden dat dit de eigenaar was, deze man kwam nukkig en onfatsoenlijk over. Het was voor meneer te veel moeite om klanten te woord te staan en zo ga je niet met mensen om. Vanwege deze man zullen we dan ook nooit meer bij den Engel terugkeren. Het advies: een cursusje sociale vaardigheden.

37. Afgelopen weekend 's ochtends bij den Engel geweest. Wij bestelden koffie, cappuccino, een wafel en apfelstrudel. De (goede) koffie stond heel snel op tafel en was helaas al lang op toen de rest kwam. De apfelstrudel met ijs enzo was goed. Helaas was de wafel koud, en deels zelfs nog bevroren. En nat door het ontdooien! Een echte afknapper.
    Voor een lekkere wafel moeten we misschien toch in België zijn!

38. Jaren geleden bezocht ik dit restaurant ook al eens. Het had een goede reputatie. Helaas is er veel veranderd. Een gewoon glas water ( om b.v. medicijnen in te nemen) wordt niet meer geserveerd. Dat mag niet meer volgens het personeel. Neem maar een fles mineraalwater. Zeer klant onvriendelijk.
    Het was maandag avond en erg stil in het restaurant. We werden vriendelijk ontvangen. Kregen stokbrood met kuipjes boter (die je ook bij een ontbijt krijgt) en een potje keiharde kruidenboter.
    De amuse was een glaasje met fijngehakte Italiaanse (?) chorizo met gehakte groene olijven en een beetje geraspte Parmezaanse kaas. Het geheel was bremzout.
    Als hoofdgerecht bestelden we sliptong. Drie tongetjes per persoon, goed gebakken en met veel gehakte peterselie bestrooid. Voor mijn echtgenote en op mijn verzoek werd de tong gefileerd (in de keuken) Blijkbaar kan de tegenwoordige kelner dat niet meer aan tafel doen. De tong was sterk gepeperd. Geserveerd met goede remoulade saus. De bij geserveerde in figuur gesneden citroen bevatte zichtbaar veel pitten, die had de leerling-kok er uit moeten halen. Volgens de kaart was er Belgische friet bij, mogelijk komt de friet uit België, maar ik vond hem weinig spannend. Het werd geserveerd in een puntzak, gelukkig nog net niet in een rood/wit geblokte zak. Je kunt ook zelf je friet snijden in mooie dikke frieten, gestapeld. De mayonaise was echt. Als groente was er een in een komkommer strook gevatte salade. Een beetje bistrostijl, wij deden dat in de 70er jaren al. Dressing honing-mosterd, daar wordt je tegenwoordig mee doodgegooid.
    Als dessert nam mijn vrouw crème brûlée, mooi gemaakt en ook erg lekker.
    De exclusiviteit die ik jaren geleden ervaarde is er niet meer, jammer. De oude eigenaar heeft zijn zaak overgedaan aan zijn zoon. Die zal nog wat tijd en ervaring nodig hebben om hetzelfde gastheerschap als zijn vader te ontwikkelen.

39. Kieboom

Met ons bedrijf (150 medewerkers) hebben we een geweldige dag beleefd bij Den Engel. De lunch was erg uitgebreid en smaakvol gepresenteerd. Daarna zijn we met een Amerikaanse Schoolbus naar hun activiteitenterrein gereden. Hier hebben we een toffe hindernisbaan, quadrace, handboog schieten en voor de minder actieve medewerkers een GPS-tocht, midgetgolf en machball gedaan. Echt leuk dat er voor iedereen wel wat te doen was! Het diner was erg lekker en de bediening vriendelijk. Het was de moeite om er voor naar Brabant te komen. Zo'n gastvrijheid zie je in onze stad helaas niet meer. Wij komen zeker terug!

40. Laatst gaan dineren bij den engel. Het eten en de service was super. Niet te lang hoeven te wachten en de zaak heeft een warme sfeer.

41. De amuse was een traktatie. Een garnalenmousse om van te smullen. Jammer dat dit niet werd aangegeven. Je zult maar allergisch zijn voor vis. Tijdens het eten in de serre werden wij belaagd door vliegen en daardoor zijn wij gaan verhuizen naar binnen. Ook de vliegen kwamen "gezellig" mee. Toen er uiteindelijk een vlieg in mijn wijn zwemlessen kwam nemen heb ik gevraagd of men hier iets aan wilde doen. Geen enkel probleem meneer, gewoon het glas mee naar achter en omkiepen in een ander glas. Zo lossen wij dit voor u op. Ik heb het er maar bij gelaten. Gek hè, dat je geen fooi krijgt.

42. Richard & Helga

43. Wij hebben ontzettend lekker gegeten bij den Engel. Prijs kwaliteit dik in orde. Vooraf stokbrood met kruidenboter. En een amuse wat je lang niet overal meer krijgt. Vervolgens heb ik de lekkerste mosselen ooit gegeten! Ik vind de Engel zeker een aanrader. En we werden geholpen door een zeer vriendelijke jonge dame die ons goed geadviseerd heeft. We hebben een fijne avond gehad en we gaan zeker terug komen!

44. Goed bekend dachten wij..... Druk? Nog lang niet vol maar erg gehaast personeel. Geen contact mee te krijgen. Op het laatst vonden we een soort belletje op tafel. De maaltijdsalade geitenkaas hoofdgerecht was ver onder de maat. Prijs kwaliteit echt triest. Handvol sla, paar pijnboompitten en croutons met 2 plakjes geitenkaas voor 14,50!!! Saté was goed.

45. Wij zijn met ons bedrijf vorige week bij Den Engel geweest en hebben een geweldige dag gehad. Het eten was lekker en keurig verzorgd. Service was prima. Het Ik hou van Holland programma was superleuk. Volgens onze ervaring zijn er nog maar weinig horecazaken waar je op deze persoonlijke en nette manier geholpen wordt. Ik kom binnekort zeker terug om met mijn gezin te eten in de brasserie. De kinderen krijgen mogen cadeautjes uitzoeken uit een schatkist! grappig toch!

46. Onlangs met een groep van 18 personen bij Den Engel gegeten. Ondanks dat we met zo'n grote groep waren werd de bediening maar door 1 (!) jongedame verzorgd. Deze jongedame heeft werkelijk de benen onder haar lijf uitgelopen om het buffet vlot te laten verlopen en iedereen van drinken te voorzien. Dit was erg sneu om te zien. Het eten zelf was ook niet bepaald goed. We hadden gekozen voor een arrangement-buffet. Het geserveerde vlees van dit buffet was niet mals en aan de lauwe kant. Het dessert was prima alleen duurde het lang (bijna drie kwartier) voordat deze werd geserveerd.

De conclusie is dat het eten en de service bij den Engel niet bepaald des hemels zijn, we maar 1 echte (bedienende) engel hebben gezien en om deze redenen niet snel terug zullen komen.