Hier zie je hoe de meningen over de restaurants in Baarland verdeeld zijn.

Met zn 2en hier gedineerd, Wijnarrangement erbij (heerlijk, perfect afgestemd op het menu (van de chef) fantastische keus. Opmaak borden was prachtig!
    Verder is de gastheer zo vriendelijk en betrokken dat je t gevoel krijgt alsof je al jaren vaste klant bent. Dat geldt eigenlijk voor ieder die daar werkzaam is.
    Wij hebben genoten, een heerlijke avond gehad en komen zeker weer terug.

Woensdag 16 augustus hier gedineerd.
    Fijne ontvangst door voortreffelijke gastvrouw.
    Mooie opmaak en zeer smaakvol eten.
    In één woord: GEWELDIG.
    Het wijnarrangement paste exact.
    Het geheel was van "ster"-kwaliteit.
    Absoluut een aanrader.

Buyens Luc

Al meerdere malen gaan dineren, super restaurant.
    Top, top, top…

Équipage Cas'telré

Vertaal van English naar Nederlands

We hebben Uw gastvrij en onverwacht ontvangst enorm gewaardeerd

Karin westdorp

Geweldige ambiance, mooi eten.

Heerlijk gegeten, erg gezellig en bijzonder vriendelijke bediening door alle medewerkers.

Het is duur voor de gewone burger, maar het is wel de moeite waard. Ontzettend lekker gegeten hier en het is echt een avondje uit. Vriendelijk personeel, kwaliteit van het eten is goed, de locatie is echt prachtig, de presentatie van het eten is fantastisch, goede uitleg bij wat je gepresenteerd krijgt. De gerechten zijn niet heel royaal, soms is het zo lekker dat je meer zou willen, maar je zit aan het eind van de avond goed vol, houden zo! Aanrader: kaasjes van de kaaswagen met port en overheerlijk geroosterd en gekarameliseerd (?) krentenbrood, met vijgencompote en uienchutney.

fam Lukasse

Lekker eten in een prachtige omgeving! Bediening top!

monja de nennie

De locatie is adembenemend. De grootsheid van een kerk en toch kleinschalig genoeg voor een gezellige sfeer. Je zit niet kont aan kont dus alle ruimte voor privacy. De hartelijke ontvangst zorgt er echt voor dat wij ons welkom voelde. Het eten was om je vingers mee op te eten, zo kruidig en vol van smaak. De charmante dame die langs kwam met de kazen, kon het zo vertellen, dat je echt trek kreeg om de kazen te proeven. Bij de koffie kregen we nog een heerlijke lekkernij verrassing. Wat hebben wij genoten ! En onze reservatie is al gemaakt want volgende week start het wildmenu. En daar kijken we nu al naar uit. Dank aan het fantastisch team (zowel in de keuken, als de bediening) voor deze gastronomische verwennerij !

maria en simon

We hebben gisteravond op deze prachtige locatie heerlijk gegeten met vrienden. Wij hebben genoten van alles!!

Karel Nuks

Hoe koffie smaakt, kom je te weten NA een diner of lunch. Want voor een koffie gewoon op het terras ben je niet welkom. Voor zulke simpele dingen ga je maar naar de overkant. Jammer, want zo'n houding laat veel te wensen over.

Anoniem

Fantastisch!
    Heerlijk ijs en friet voor een goede prijs.
    Aanbevolen adres!

Voor alles een dikke tien, werkelijk nog nooit zo heerlijk gegeten. Wij wonen voorbij Eindhoven, maar rijden zeer zeker nog een keer terug om ons te laten verrassen.

Prachtige sfeer, zeer gastvrije mensen, alles wat je voorgeschoteld krijgt wordt uitgelegd. Heel verrassend gegeten. Absolute aanrader. Prijs en kwaliteit staan goed in verhouding.

Kom op, bespreek deze gelegenheid en verwen jezelf, je zult er geen spijt van krijgen.

Gisteravond heerlijk gegeten in kleine toren van Baarland. Wat een fijne en rustige sfeer ademd dit (voormalig) kerkje uit en dat is zeer zeker ook te danken aan de geweldige mensen die er werken. Gastvrij, vriendelijk en tot in de puntjes verzorgd. Het eten is niet alleen bijzonder lekker maar ook een lust voor het oog. Kortom, we zijn heerlijk verwend en jullie verdienen met zijn allen een dikke pluim.

J. Everse

Vrijdag 31 januari met vreinden gegeten in Baarland, was geweldig voor ons de eerste keer. De ontvangst was hartelijk, een sfeervolle inrichting, we hadden gelijk een goed gevoel. We hebben ons laten verrassen door het 6-gangenmenu van de kok, was super! Heerlijk gegeten, combinatie van vis/vlees met mooi opgemaakte borden. Iedere keer uitleg wat we aten. Laatst een heerlijke cappuchino met zelfgemaakte bon-bons, echt genoten, zeker de moeite waard om naar Baarland te gaan. We komen zeker terug. Alles met elkaar eten/drinken, sfeer, service prijs/kwaliteit een 9,5.

Verrassing van mijn vrouw. Uit eten in Baarland. Ik kende deze locatie niet. Eten prima in orde en een prachtige ambiance. Iets om te onthouden.

Frand de Bruijne

Gisterenavond , 07/08/13 , waren wij daar gegeten. Een aangename sfeer. Perfecte ontvangst. We hebben uit het meer gangen menu de 4 gangen gekozen, en we hebben heerlijk gegeten, dit ondanks het feit dat de chef iets hoger op smaak mag koken. Ik heb best veel waardering en respect voor mensen die dit aandurven op een locatie die ik niet kwalificeer als A1. We hebben een fijne avond gehad, chapeau.

albert

We hebben met vrienden hier gegeten en waren verrast door de hoge kwaliteit van dit restaurant. De smaak en presentatie waren super. De wijnen op hoog niveau met deskundige adviezen van de geschoolde Jelle. Bediening zoals het hoort. Dennis kan koken op niveau en heeft een mooi menu voorgeschoteld.
    Paar minpunten of eerder suggesties: als je er dichtbij zit en de deur gaat open ruik je de toiletverfrisser, het is wat donker en wat echt moet kunnen is een karafje water in plaats van flesjes ad € 3,50. al met al zeer aan te bevelen restaurant.

Het was al weer een tijdje geleden dat we bij de Kleine Toren hadden gegeten, maar de laatste drie weken hebben we het restaurant twee keer bezocht. Beide keren hebben we heerlijk gegeten. De ambiance in de voormalige kerk blijft bijzonder; het licht, de muziek en wisselende exposities van kunstenaars leveren hier aan bijdrage aan.
    Over de kwaliteit van het eten alleen maar lof. Alle gerechten worden bijzonder smaakvol bereid en opgediend. Het Menu van de Chef is zeker een aanrader, en ook met 4 gangen nog zeer betaalbaar.
    De bediening is keurig; netjes, attent maar gelukkig niet zo stijfjes als in menig "duurder" restaurant.
    Kortom een aanrader voor een ieder die ons mooie Zuid-Beveland wil bezoeken om hier eens heerlijk te eten.

J. Bolier

Wij hebben met een zeer gemêleerd gezelschap gedineerd bij De Kleine Toren.
    We kwamen met 24 personen, waaronder vegetariërs, een gast met glutenvrij dieet en klein kindje.
    Alle gerechten mooi gelijktijdig opgediend! Ik vind het een prestatie!
    Werkelijk iedereen was enthousiast over de kwaliteit, de keuze van gerechten, de service en sfeer.
    Zelfs de meest moeilijke eter liep over van de complimenten.
    Bedankt voor de heerlijke avond!

Erwin

Donderdag bij de Kleine Toren van Baarland aangeschoven. Een zeer bijzondere locatie, in een voormalige kerk, maar gelukkig zonder kerkelijke opsmuk binnen. Het is smaakvol ingericht.
    Wij zijn hier met 20 collega’s en hebben een speciaal keuzemenu voorgesteld gekregen en ik heb op de site gezien dat ook niet alle gerechten op het menu staan.
    We worden zeer vriendelijk ontvangen. De garderobe is wat frisjes deze Hollandse lentedag
    (-2 °C) maar gelukkig is de temperatuur in het grote restaurant aangenaam.
    We krijgen twee amuses. Deze zijn beide met zorg opgemaakt en zo smaken ze ook.
    Als voorgerecht kon gekozen worden voor Gemarineerde coquilles met Noordzeekrab, avocado en grapefruit of carpaccio van ossenhaas met pesto en Parmezaanse kaas. Zelf heb ik gekozen voor de carpaccio omdat ik geen liefhebben van krab ben. Geen slechte keuze maar niet veel anders dan gebruikelijk, wel lekker.
    Het hoofdgerecht, zeebaars op de huid gebakken met pompoen, peultjes en saus van kardemom is perfect. De zeebaars is prima gebakken en combineert prima met de groenten. De kardemom had van mij nog wat meer aanwezig mogen zijn. De andere keuze was diamanthaas met Rosevalaardappel, paksoi, aardpeer en saus van groene pepers, dit zag er overigens ook erg lekker uit.
    We krijgen bij het menu voldoende schaaltjes met heerlijk gebakken friet en zelfgemaakte mayonaise. De mayonaise is lekker lobbig maar heeft voor mij wat te weinig zuur.
    Als nagerecht krijgen we sorbetijs van bloedsinaasappel met een saus van witte chocolade en een creme van munt.
    De munt had van mij achterwege mogen blijven, hoe goed het ook wordt verwerkt, het blijft de associatie hebben met tandpasta. De rest is prima.
    De bediening is vriendelijk en netjes. Men is hier, voor zover ik er verstand van heb, exact op de hoogte van de omgangregels in de horeca zonder dat het zakelijk of afstandelijk is. Soms gaat de correctheid wel eens ten koste van de hartelijkheid maar daar is bij de Kleine Toren absoluut geen sprake van. Zoals we ontvangen zijn, worden wij uitgeleide gedaan en staat er iemand om de jassen aan te geven of op te houden.
    Het is een restaurant wat met de entourage en gerechten wat meer luxe uitstraalt maar desondanks warmte uitstraalt met prima gerechten voor een fatsoenlijke prijs.
    Eten krijgt een 8, het voorgerecht en nagerecht waren wat minder bijzonder dan het hoofdgerecht.
    Sfeer een dikke 9, hoe kan het ook anders, het is een zeer bijzondere locatie. Dit geldt overigens ook voor het dorpje Baarland. Neem wel een navigatiesysteem mee, want als je hier niet bekend bent is het lastig te vinden.
    Service ook een dikke 8, een klein punt van kritiek is dat er al tafels werden afgehaald en met de tafelbladen door het restaurant werd gerold terwijl wij hier nog binnen zaten.
    Prijs/kwaliteit een dikke 8. Wij betaalden voor dit menu € 35,- pp en dit is zeker fatsoenlijk geprijsd.
    We hebben lekker en ruim voldoende gegeten.
    Zeker een aanrader.

Peter Konter

Peter Konter

In Baarland, een mooi Bevelands dorpje, baat een sympathiek ouder echtpaar een Vlaams aandoende frituur uit. Op zondag staat heel Zeeland (ook de gelovigen!) in de rij voor prima ijs voor een prima prijs. Patattekes en dergelijke ook dik in orde. Daarnaast krijgt men gratis en voor niets ook Zeeuwse grappen en grollen toegediend door de eigenaar, die vooral vreemdelingen graag een beetje voor de gek mag houden. Aanbevolen adres!

Ga er nog te weinig eten, maar de keren dat we er zijn geweest, heerlijk! Uitstekende smaak,kwaliteit en je kunt zien dat er gevoel inzit. Dennis verstaat zijn vak, en de kennis die hij overdraagt aan de anderen in de keuken
    is alleen maar goed. Sfeer, geweldig, zodra je zit voel je je er thuis. De bediening heel attent, goed op de hoogte en laat de klant de koning zijn. Alle tijd is er om het naar de zin te maken.

bea de klerck

Bij binnenkomst ben je al helemaal verliefd op dit restaurant. Je wordt persoonlijk ontvangen door Marianne en naar uiststekend verzorgde tafels gebracht. De bediening is in een woord geweldig wat ook van de keuken gezegd mag worden, wat een creativiteit op je bord. Jelle de sommelier weet perfect de juiste wijnen bij het juiste gerecht aan te bevelen. En of je nu met twee of met tien man komt eten het is een feestje. Complimenten voor Dennis,Marianne, Jelle, en de hele ploeg hardwerkende mensen. Prijs kwaliteit is perfect.

Zeeland bekend om zijn water delta werken mosselen en klederdracht.
    Zee strand en Blof, Ik ben trots op Zeeland.
    Ook is zeeland bekend om zijn lekker eten.
    Nu ben ik in restaurant de kleine toren wezen eten, in één woord top.
    Ik wil de toeristen en de bevolking er op wijzen dat je verassend lekker kan eten bij dit restaurant.
    Je waant je hier in een sterren restaurant , de smaak opmaak en de bediening.
    Echt de moeite waard om hier eens verwend te worden.

p.s. met een klein prijsje.

Met vriendelijke groet

Eric

Carolien

Mijn man en ik komen hier regelmatig eten, elke keer weer een verwennerij. De sfeer en het eten is altijd goed en of het nu druk of wat stiller is, je kan heerlijk romantisch dineren. De high wine op zondag is trouwens ook een aanrader!

Zijn er laatst wezen eten en mijn oordeel is een 8,5.
    Vond alleen de jongen? van de bediening niet echt een topper, als goede ober moet je toch zien dat een klant iets wil drinken en niet afwachten totdat de klant er zelf om vraagt.

Henk en Marjan

Mooi restaurant in een voormalig kerkje! De sfeer is ongedwongen, en het eten van zeer goede kwaliteit.

Prijs kwaliteit verhouding is goed, en het personeel vriendelijk en behulpzaam. Voor wie eens iets aparts wil!