Restaurant Balkan Grill in Assen

De Familie Petrovski heet u van harte welkom!

Op straat parkeren voor de deur.
    Parkeergarage Citadel op loopafstand (150 meter).

Bezorgrestaurants in de buurt van Restaurant Balkan Grill

Op de Balkan weten mensen te genieten van lekker eten en een goed glas wijn, samen met familie en vrienden. Deze gastvrije sfeer brengen wij graag aan u over, dat doen we al bijna 30 jaar in ons restaurant in Assen.

Kom en laat u verwennen met een stukje Balkan door onze authentieke grillspecialiteiten en de gezellige ambiance van ons restaurant.

Alle gerechten worden met verse ingrediënten bereidt en dat proef je! Onze huisgemaakte baklava is daarvan een goed voorbeeld. Neem gerust een kijkje in onze uitgebreide menukaart.

We willen graag dat u zich thuis voelt, daarom zijn er vele intieme hoekjes in ons restaurant en mede door de traditionele muziek ontstaat er een gezellige, gemoedelijke sfeer.

Laat u verleiden en geniet van de beste producten uit Macedonië.

We kijken uit naar uw komst!

Familie Petrovski

1219783420 95
1386321904 87
1400200111 90
1462652043 82

1. Het is een heel gezellig restaurant met een heel fijne bediening. Het eten was heerlijk en er werd ook meteen voldaan aan een request voor Balkan muziek ipv Jazz. Er is een gelegenheid om te roken buiten waar ook dezelfde muziek draait als binnen met gezellige lampjes, zodat je niet totaal uit de sfeer bent. Wij vinden het alle drie een echte aanrader!

2. Kees de Jong

Zaterdag 4 november super lekker gegeten. Top! Ambiance prima en een uitstekende bediening. De tafelgenoten waren unaniem alle gerechten, voor- hoofd en nagerecht zonder uitzondering heerlijk!

3. Laurien Mara

Afgelopen vrijdag heerlijk wezen eten met de familie.
    Het is een hele leuke zaak met bijzonder vriendelijke en attente bediening!
    De gerechten zijn erg lekker en vers, dat proef je meteen!
    Wij komen zeker nog een keer terug!

4. Het was in een woord geweldig. We hebben heerlijk gegeten. Vriendelijke bediening. Komen zeker weer een keer.

5. Mijn favoriete restaurant in Assen! Niet alleen hebben ze de beste vleesgerechten, het is ook een heel gezellige zaak met vriendelijk personeel.
    Vooral de eigenaar is super gastvrij en altijd in voor een praatje!
    Ik kom hier al 10 jaar en het is altijd perfect!
    Ga zo door familie Petrovski!!!

6. Prima restaurant. We komen hier vaker en elke keer is het weer gezellig en lekker.

7. Sfeer is goed.
    Bediening is nogal luidruchtig.
    Groente is er nauwelijks. Een heel klein schaaltje, blijkbaar uit een potje. Een saladebar zou een welkome aanvulling zijn.
    Eén keer, niet weer.

8. Afgelopen woensdag wezen eten op aanraden van een collega. En wat een prachtig restaurant! Vanaf de buitenkant niet zo opvallend maar eenmaal binnengestapt keek ik mijn ogen uit.
    Binnen werden we vriendelijk ontvangen en kregen we een tafeltje toegewezen in een knus nisje.
    En dan het belangrijkste het eten. Mijn collega ging voor de biefstuk en ik volgende hem. En dat was geen verkeerde keuze! Heerlijk gebakken biefstuk geserveerd met een net zo heerlijke pepersaus! Ik kom zeker nog een keer!

9. M alberta

De sfeer als je binnenkomt is prima en gezellig. Goede ontvangst. Hierna als je bestellen wilt gaan doen klanten die later binnen komen allemaal voor. Dit geeft meteen al een apart gevoel. Wij hadden een klein meisje bij ons, nog geen 2. Vragen voor glaasje melk 2.20. Klein bakje fruit 5 euro. En nu komt het, soep uit een pakje want die ken ik toevallig. Ook 5 euro. Echt te ziek voor woorden.

Het vlees was heerlijk maar koelt te snel af op de warmhoudplaat, en nee wij eten echt niet langzaam ofzo.

10. Familie Polav

11. Heel gezellige avond had met vriendinnen op het terras bij Balkan Grill. Een leuk alternatief voor de drukke terrassen op de markt. De bediening was erg vriendelijk en attent.
    Wij hadden de Fantasie van de Kok en die was werkelijk fantastisch!

Wij zijn fan!

12. Anne de Boer

13. Wat een ongeorganiseerde bende is het daar. Alles gaat fout, erg lang wachten en dan geen woord zeggen en denken dat klanten dom zijn. Ergerlijke laksheid. Vlees is goed, maar de rest is cafetaria eten voor een hoge prijs. Mij zien ze niet meer.

14. Fantastisch restaurant, helemaal in de grieks-balkanse sfeer met fantastische vleesschotels!

15. Loulou Hartgers

natasja

16. Kwalitatief er sterk op achteruit gegaan sinds hun vertrek uit de Oudestraat.

17. Twee weken geleden heb ik hier met een groep vriendinnen gegeten. Iedereen was erg enthousiast over zowel het eten als de bediening. Restaurant Balkan Grill is nog één van de weinige plekken in Assen waar ze echt de tijd voor hun gasten nemen. De bediening is altijd in voor een praatje en weet veel over zowel het Balkan eten als de cultuur van de Balkan te vertellen. Dit vonden wij erg leuk aangezien wij deze zomer op vakantie gaan naar Kroatië! Wij kwamen hierdoor al helemaal in de vakantie mood! Het eten was in één woord geweldig! Wij komen snel weer terug!

18. Vanavond met 2 dochters hier gegeten. Omdat 1 dochter geen grote trek had en ik geen grote hoeveelheden vlees eet, hadden we besloten een gerecht met 4 stukken vlees te delen met z'n 2. Aan de reactie (voornamelijk gezichtsuitdrukking van de eigenaar) kregen wij het idee dat dit geen gewenste bestelling was. Het eten smaakte prima en was ook ruim voldoende. De balkansaus smaakte anders, meer een cocktailsaus met wat chilipeper. Toen we ook geen nagerecht bestelden, kwam er een diepe zucht van de eigenaar. Jammer, we voelden ons niet welkom en zullen daarom niet snel teruggaan. De bedienende dames waren heel vriendelijk en gastvrij!

19. de vries

Vanavond met 3 vriendinnen wezen eten. Eten was lekker en ruim voldoende. Ik bestelde mijn entrecote doorbakken, alleen was deze nog een beetje rood van binnen. De tijd tussen het voorgerecht en hoofdgerecht duurde voor ons een beetje te lang waardoor we geen tijd meer hadden voor een nagerecht, waar we graag van hadden willen proeven want ze zagen er heerlijk uit. Wij vonden de dame in de bediening een tikkeltje overdreven, we werden constant aangesproken met lady's of dames.. al schat ik dat we qua leeftijd weinig scheelde! Verder goed, en komen vast weer.

20. Daniëlle

Een gezellig en goed restaurant. De sfeer is gezellig en ongedwongen. Alle tijd voor de gasten. Eten is top, complimenten voor de kok. Echt een aanrader.

21. Echt een top restaurant. Het eten is super lekker en vers! Zeer netjes en zeer schoon. Een echte aanrader!!!

22. Wij hebben hier vorige week met 4 personen gegeten. Het was echt heerlijk!! Goede service, aardig personeel en heerlijke gerechten.

Zelf had ik een Gusarski spis en een Krem pita.. echte aanraders!

Ik zou direct iedereen willen adviseren om dit restaurant in Assen eens te proberen, wij gingen met een goed gevoel en volle maag terug naar huis.

23. Als wij hier komen is het altijd weer feest. Alles wat ik tot nu toe hier besteld heb is heerlijk.Je krijgt genoeg voor wat je betaald. Service is prima en de sfeer is ook goed. Als ik een restaurant aan mag raden in Assen, dan is het de Balkan wel!

24. We bezoeken het restaurant al sinds het bestaan (1986) en de kwaliteit en service zijn altijd constant heel goed gebleven. Heerlijk eten, wijn en lekkere sausen. Vriendelijke hardwerkende mensen.

25. Roy & Ita Thenu

Min man, mijn familie uit Indonesie en ik, wij hebben heel lekker gegeten bij jullie! En het was erg gezellig daar.......dank jullie wel ook voor de vriendelijke bediening en service van de eigenaar.

26. Mar 13 punten

We hebben een vol uur moeten wachten op de bestelling.
    Het eten was goed en werd goed heet opgediend maar wel erg aan de prijs .Ook het drinken is erg aan de prijs maar dat komt dan vooral doordat het in zeer kleine glazen wordt geschonken .Een pilsje van de tap bijvoorbeeld krijg je in een klein smal glas en een whiskey van 4.60 bedekt nauwelijks de bodem . De toiletten waren ook niet echt lekker fris.

Vandaag voor het eerst geweest maar gezien de prijs/kwaliteit verhouding voor ons geen herhaling.
    Best wel jammer eigenlijk want de sfeer en het eten is prima.

27. R. Plus

28. Familie Janssen

Wij komen toch zeker al een jaar of 15 met regelmaat bij de familie Petrovski eten in de Balkan Grill. Eerst nog aan de Oudestraat waar het altijd ontzettend knus en gezellig was. We waren in eerste instantie bang dat het restaurant met de verhuizing deze knusse intieme sfeer zou verliezen. Niets is minder waar! Ook aan de Groningerstraat hebben zij deze sfeer weten te behouden en wat ons betreft zelfs verbeterd. Doordat ze allemaal nisjes hebben gecreëerd is er volop privacy en genoeg ruimte aan de tafels (heel anders dan bijvoorbeeld in de meeste pizzeria’s in Assen, waar je hutje mutje op elkaar zit).

Het eten is bij de Balkan ook altijd zeer goed. Je proeft dat het eten met liefde is bereid door de verse ingrediënten en authentieke Macedonische recepten. Onze favoriet als echte vleeseters blijft (heel standaard) de Balkan plat maar sinds de kinderen ook mee gaan willen we nog wel eens de sabel nemen. De kinderen vinden het altijd erg spannend dat de lichten uitgaan, het bekende sabelnummer opkomt en het vlees vervolgens aan een zwaard aan tafel wordt geflambeerd.

Daarnaast is het ook leuk om te zien dat, nu de kinderen wat groter zijn, zij ook allemaal meewerken in de zaak. Dit geeft het restaurant een heel huiselijk gevoel, je komt echt op visite bij de familie Petrovski. De gastvrijheid van de Balkan landen vind je in de restaurant terug. Dit restaurant is vooral voor iedereen die wel eens op vakantie is geweest naar één van de Balkan landen een echte aanrader! Je waant je voor een paar uurtjes even helemaal weg van alles, alsof je weer terug op vakantie bent in Kroatië of Turkije.

Groetjes,

Anna, Jochem en de kinderen

29. Wij zijn hier 3 jaar geleden voor het eerst wezen eten, het eten was heerlijk, sfeer gezellig, service super. Maar de laatste 2x is het toch niet meer wat het was, naar mijn idee staat er nu ook een heel andere man/eigenaar. Die er eerst stond was spontaan en maakte een praatje, hing een heel andere sfeer. Zo ook verliep alles naar wens.

Ondanks dat het eten nog steeds heerlijk is komen wij er niet meer. We moesten de laatste keer erg lang wachten, kregen ander drinken dan dat we besteld hadden, gasten die later binnen kwamen kregen hun eten eerder. Tafels werden niet afgeruimd, niemand kwam meer vragen of we nog wat na wilden hebben. Kortom, de service/sfeer is erg achteruit gegaan, jammer, want het eten is heerlijk!

30. Helemaal top! We hebben geweldig genoten! We werden gisteren verrast, want we mogen komend weekend weer! Hmmm, we hebben nu al water in de mond.

Als je er nog nooit bent geweest, dan moet je het echt een keer proberen.

31. Gisteren zijn we voor de eerste keer in dit restaurant gaan eten, ook op grond van de goede recensies op deze site. En onze conclusie: álles klopte! De sfeer, de inrichting, de muziek, de vriendelijke service, de opmaak van het eten. En niet in het minst natuurlijk de kwaliteit van het eten. Dit restaurant verdient wat ons betreft een dikke tien en ze hebben er wat ons betreft een vaste klant bij.

32. H Bommerson

We zijn nu verschillende keren wezen eten en het blijft gezellig en het eten is ook goed, we laten ons altijd verrassen door de kok en tot op heden was het perfect.
    Het is nog niet een keer tegen gevallen.

33. D'accord schilderwerken

Wij halen altijd de bosnak bij de Balkan grill en we hebben er ook regelmatig gegeten. Ik vind het een prima restaurant en als ik op de bestelling moet wachten krijg ik altijd een drankje aangeboden. Chapeau. Chapeau.

34. als je van een gemoedelijke/nostalgische sfeer houdt dan zit je hier goed.
    het is raadzaam even te reserveren want het is er vaak druk, de bediening is prima en behulpzaam.
    het eten is divers en als je van vlees houdt dan zit je hier zeker goed!!

35. mevrouw hubert

Het eten is goed.....maar erg aan de prijs.

De sfeer is goed.

Toch vond ik dat ik lang moest wachten op mijn eten.

De inrichting is erg mooi.

36. Het eten is hier prima in orde. Ook de bediening is vlot en heel vriendelijk. Een kaart met typische balkangerechten, maar zeker niet flauw of afgezaagd. De baklava na afloop was echt super!

37. GD

38. Erg goed gegeten. Leuk ingericht, prima sfeertje in de zaak. Gezellig druk, reserveren is aan te raden.

De gerechten smaakten ons uitstekend en waren ook ruim voldoende.

Er werd regelmatig gevraagd of alles naar wens was.

Bediening ook dik in orde.

Wij komen zeker terug!

39. Marianne Leerentveld

Vanwege de verjaardag van onze Sander, wilden wij graag een keer anders eten dan een gewoon restaurant, een chinees, italiaans of de Griek. Al tijden hebben wij niet in een Balkanrestaurant gegeten sinds jaren. Wij op 5 november op zoek, eerst op internet gekeken, maar alleen maar lof, dus wij telefonisch gereserveerd op de vrijdag. Toen wij daar aankwamen en naar binnen stapte....een werkelijk geweldig sfeertje en gezien de drukte was het echt verstandig te reserveren.

Heerlijk gegeten, een smaakvolle Balkan-tappasschotel vooraf, het zwaard met verschillende vleessoorten, en baklavamet citroenijs. De Merlotwijn is super. Hier komen wij zeker terug. Vriendelijke bediening, zeer servicegericht, alleen de eigenaar mag iets meer lachen!

40. remco en sabine

Voor mijn verjaardag zijn we uit eten geweest bij de Balkan Grill, op aanraden van een kennis.

We hebben een heel leuke en gezellige avond gehad.

Het eten was erg lekker. We hadden feta eleni vooraf en dat is een echt aanrader. Het hoofdgerecht was ook helemaal perfect. De tournedos was precies goed gebakken. De wijn was ook zeer lekker en de bediening vriendelijk.

Als toetjes hadden we baklava en Griekse yoghurt. In één woord: Geweldig!

41. j. iemand

42. Leukste restaurant van Assen! Het is erg knus van binnen en je hebt voldoende privacy en ruimte aan de tafel.

Het eten is erg lekker en de bediening is goed. Er hangt een leuke sfeer en voel me altijd zeer welkom.

43. Wij hebben hier nu 2x gegeten en dit is ons beide keren erg goed bevallen. Echt een aanrader en een gezellig restaurant met vriendelijk personeel! Kortom, wij komen hier zeker terug!

44. We moesten gisteren voor een paar kerstinkopen in Assen zijn, aangezien we toch wel trek begonnen te krijgen keken we op de Tomtom of er nog restaurants in de buurt waren. Zo kwamen we bij dit Balkan restaurant terecht.

Na een paar rondjes te hebben gereden konden we een parkeerplaatsje vinden in de straat (niet veel parkeergelegenheid) en gingen we naar binnen. De sfeer van het restaurant vond ik erg knus, er kwam direct iemand op ons afgelopen die ons een plaats wees.

Na de menukaart bestudeerd te hebben kwamen we allebei tot de conclusie dat we toch maar voor de tournedos gingen. Mijn vrouw met champignon en ui en ik ging voor de stroganoff. Vooraf namen we, ook bijna traditie, een stokbroodje met kruidenboter.

Het duurde alleen helaas wat langer voordat ons hoofdgerecht geserveerd werd, maar dat kan ook komen omdat we ondertussen aardig trek hadden gekregen, tijd is en blijft natuurlijk een relatief begrip. Toen onze tournedos er aan kwamen waren we het lange wachten dan ook direct vergeten, want hij smaakte echt heerlijk. Hij was goed mals en nog lekker een beetje roze van binnen, precies zoals ik hem lekker vind (knap vind ik dat altijd).

Nadat we ons eten op hadden hadden we geen ruimte meer voor een dessert, het hoofdgerecht was echt voldoende. Dus namen we ons traditionele kopje cappuccino om daarna voldaan huiswaarts te keren.

45. Altijd goede kwaliteit eten, gezellig, leuke bediening. Je hoeft nooit lang op je eten te wachten, perfect.

46. Arthur

47. Arthur 474 punten

Net weer geweest...Balkan Plat was weer uit de kunst..., en de jongedame die serveerde was enthousiast en zeer attent. Aanwinst voor de zaak!

48. Arthur

Kom er al jaren en kijk elke keer nog in de menu kaart...na een paar minuten kijken mijn vrouw en ik elkaar aan, leggen de kaart neer en gaan voor de Balkan Plat...zo voorspelbaar....zo saai...maar o zo verschikkelijk lekker :)

Helaas is de franje er wel een beetje af nu Ugurlu vertrokken is...

49. Geweldig ronduit spetterend.

50. Grote Smurf

Heerlijk!

51. vriendelijk personeel,heel lekker eten.

52. Super gezellig altijd lekker eten en vriendelijk personeel

53. natasja

we komen al jaren in dit restaurant en hebben het altijd zeer prettig ervaren.

54. Gezellige sfeer, leuke bediening en prima balkan gerechten. Kortom een leuk en goed restaurant.