Restaurant Grandcafe Liff ligt schuin tegenover het Drents museum. Aan de Brinkstraat zijn diverse betaalde parkeerplekken, behalve op woensdag en zaterdag ivm de markt. Parkeergarage Torenlaan is op loopafstand gelegen.

• OV

Het centrum van Assen ligt op loopafstand van het station, zo ook Restaurant Grandcafe Liff.

Lunch Diner

1489611961 79
1532024080 80
1693190133 78

1. Koen van Esterik

2. Het eten was niet op temperatuur en het vlees ronduit niet gegaard. Wel aardig personeel, maar rommelig en onrustig

1,7
  3. Zeer slechte bediening.

4. De Opschepper

5. Mijn ervaring is dat t gezellig is. Goed eten en fijne bediening.
    Wat ik echt super vervelend vindt is het vrije roken op het terras. Vorige keer gemeldt bij jullie. Tip gegeven, een stukje terras voor rokers, of gewoon verbieden (niks mis mee) afgelopen week zat ik in de sigaren rook, tijdens de lunch. Wanneer dit zo blijft, twijfel of ik nog zal komen lunchen.

6. Gek op Vis

Na een lange 2,5 maand mochten we gister weer heerlijk uit eten. En dat was het. Liff heeft de Corona regels in het snotje en hebben ook niet stil gezeten.
    We hebben een heerlijk 3-gangen sharing gekozen. Wat een leuk idee. Alle gangen om te delen op zo'n gezellig plankje.
    Service was snel en vriendelijke, al met al een gezellige avond.

7. Heerlijk gegeten op het terras. Houden zich goed aan de corona regels. Gezellig!

8. Reservatie tot 21:30 mogelijk via website, ober wil graag naar huis en geeft aan dat dit niet meer kan.

9. Jack Custers

10. Hans van Scheijen

Plezierige sfeer, goede organisatie en prima kaart en maaltijd.

11. Eerlijk is eerlijk… normaal gesproken (kom hier wel vaker…) kun je hier heerlijk eten maar wat er afgelopen vrijdag gebeurde is nog steeds merkwaardig. Zonder al te veel op de details te willen ingaan (dat verdient LIFF gewoon niet) was het een avond waarin qua tijdsplanning mbt gerechten e.e.a. misging. Op zich nog niet eens zo erg… de 4 hoofdgerechten daarentegen waren van een zeer matige en teleurstellende kwaliteit. 'T Kan een keer gebeuren dat iets anders uitpakt dan de verwachting. Maar vier hoofdgerechten op één avond, op 't zelfde moment geserveerd, van een discutabele kwaliteit, dat mag gewoon niet!
    Vriendelijk stonden we de serveerster te woord op de vraag of er lekker gegeten was.
    Met de feedback werd niet zo heel veel gedaan. We hadden halverwege aan de bel moeten trekken was de reactie. Onnodig in onze optiek gezien de hoeveelheid van het gerecht die onaangeroerd of weggesneden was.
    Ooh ja, Brand blond op de tap! Kan niet beter!

4,7
  12. Martin

13. Pim Naafs

14. Gereserveerd via het laatste tafeltje. Hoofdgerecht en drankje al betaald. Bij het afrekenen is dit per ongeluk berekend. Zelf nooit gezien, maar daarna gebeld door Liff met excuses dat er teveel berekend is. Super netjes! Het eten is lekker en zeker een aanrader om nog eens heen te gaan. Bediening is erg vriendelijk!

15. Moet echt even wat van mijn hart… Op woensdag besloten om uiteten te gaan samen met mijn vriendin. Laten we naar Liff gaan, eerder geweest maar een tijd geleden. We waren er om 19.20 En net op het moment dat wij buiten gaan zitten komt er een jonge maan aan die in de bediening zat en pakte het stoepbord met het menu op en nam hem mee naar binnen. Wij zeiden nog tegen een andere bediende, we kunnen toch nog wel eten? Jazeker zei de jongeman. We krijgen de menu kaart en uitleg over de gerechten en specials. Nog geen 2 min laten kwam er weer een jongeman aan tafel die vertelde ons dat het zo rustig was geweest en het personeel in de keuken er mee was gestopt voor vandaag. 19.20? We konden nog wel een hoofdgerecht nemen, vol verbazig kijk in mijn viendin aan en zeg tegen de jongen, wat raar als de keuken dicht is kun je volgens mij ook geen hoofdgerecht maken… Hij klaagde over dat het gewoon te rustig en dat was het. Ja Assen op woensdag… we ziten verdomme in een restaurant.
    Wij redelijk verbaasd toch een hoofdgerecht genomen, we zitten namelijk in een restaurant. Het eten was er in 10 min toch knap zo zonder kok. Onze verbazing uitgeproken maar en kwam totaal niks terug van een excuus of zoiets dergelijks. We zaten prima maar voelde wel dat ze het volgens mij vervelend vonden dat wij nog aan het naborrelen waren. Ik ben echt geen zeikerd maar dit is gewoon echt slecht… Het kan natuurlijk voorkomen dat er een besluit is genomen de keuken eerder dicht te doen, maar zeg dan keuken is dicht en ga er alles aan doen onm jullie nog een heerlijk gerechtje voor te schotelen. De schuld van je afschuiven op de keuken en het feit dat het iets te rustig is. Op deze manier zal het ook echt alleen maar rustiger worden. Uit eindelijk 148 euro afgerekend. Toch lekker als afsluitertje om half 8 in de avond…

16. Met een grote groep gisteren een 3 gangen menu gegeten, onaardige strenge serveerster, konden kiezen uit 3 opties voor het hoofdgerecht. Jammer eten was zeer matig. Volgende keer komt er wat mij betreft niet.

3,5
  17. Helaas. Helaas!
    Gisteravond 4 gangen menu besteld, maar we zijn bij nummer 3 gestopt.
    Eerlijk is eerlijk de voorgerechten waren zeer goed, maar het hoofdgerecht was om te huilen!
    Hoofdgerecht 1: wildstoofpot, vlees was niet meer herkenbaar (blikvoer?) en een berg rode kool en de spruiten niet gaar.
    Hoofdgerecht 2: buikspek, vreselijk zout en wederom veel rode kool.
    Toen onze borden weer werden opgehaald door de bediening werd netjes gevraagd of alles naar wens was.
    Reactie van onze kant, neen het viel tegen, antwoord vanuit de bediening… jammer…
    Assen, een gemiste kans!

3,7
  18. Henk F. Schoep

19. Stijlvol restaurant, zeer goed en creatief geserveerd eten. Lust voor het oog. Aardige vlotte bediening. Goede prijs. We komen zeker terug.

20. Meerdere keren gegeten met zeer wisselende ervaringen.

Aantal keren attente bediening, vlot geserveerd en heerlijk eten. Ook meerdere keren meegemaakt dat bediening niet rondkijkt en zelf naar de bar gegaan om drinken te bestellen. Lang met vuile borden voor ons gezeten. Rekening die meerdere keren niet juist was: alle gerechten apart op de bon ipv 2x3-gangenmenu. En dit terwijl we voor het bestellen hebben aangegeven een 3 gangenmenu te willen hebben.
    Of bestellingen van andere gasten op de rekening.
    Eten niets op aan te merken.

Kortom: zeer wisselende kwaliteit van de bediening.

21. Martine Keur

22. t 19 punten

Nadat we hier 2 x zijn geweest zijn we genezen: we eten hier niet meer.
    Eerst laten ze je ruim een half uur wachten alvorens de bestelling op te nemen, dan moet je nog eens zo lang wachten op je drankje en als dan eindelijk het eten op tafel komt, valt dat ook nog tegen.
    Het is beslist niet anders/beter/smakelijker dan in het eerste het beste eetcafe in een plattelandsdorp, waar men wel andere prijzen rekent dan hier.
    De prijs/kwaliteitverhouding van de lif-lafjes (soms daarom die naam...?) is hier ver beneden de maat!
    Dan praten we maar niet over het ongevraagd tutoyeren door het jeugdige personeel.
    neen, beide keren was het een echte afknapper en we zullen Liff zeker niet aanbevelen bij vrienden, familie enz.\
    Wij gaan met enige regelmaat uit eten, maar we slaan in de toekomst Liff over!

23. dame Groninger Museum

Geweldige service! Na het drinken van een wijntje met een begeleidend "plankje" wat meer op een wagenwiel leek met zoveel heerlijke hapjes dat wij ze niet allemaal op konden, werden we op weg naar het station ingehaald door een restaurant-medewerker, die ons het vergeten plastic tasje van het Groninger Museum achterna kwam brengen!! Hulde! Waar vind je nog zo'n Service. H. Dank!

24. sj 48 punten

Helaas een teleurstellende ervaring. We hadden hoge verwachtingen gezien de eerdere recensies. Wij vonden de keuze op de kaart te beperkt en nadat er een keuze gemaakt was, bleek om 19.00 uur de eend al op te zijn?

Er is van te voren aangegeven dat er één persoon een visallergie heeft. Helaas werd bij het voorgerecht (tartaar) ansjovis geserveerd. Het dessert was compleet uit verhouding. Een klein bolletje ijs met een hele lading superzoete gelei met noten en vruchten. We hebben dit aangegeven en als compensatie werd er een kop koffie of thee aangeboden, dat was netjes. De borden zijn mooi opgemaakt, helaas was de patat aan de zeer zout smakende kant.

We waren nog wel even aan het natafelen, want op zich is het restaurant prettig ingericht en leent zich daarvoor. Ontzettend jammer en dom dat om 21.30 een personeelslid van de keuken besluit om aan de bar naast ons tafeltje het bestek te gaan poetsen. Iedereen snapt dat het gekletter van bestek niet bijdraagt aan een ontspannen avondje weg. Dus zijn we maar weggegaan.

25. Agnes Smits

We hebben 2e Kerstdag heerlijk en gezellig gegeten. De sfeer was goed, de bediening erg vriendelijk en professioneel. Het eten zag er fantastisch uit en smaakte voortreffelijk. Kortom, we hebben een heerlijke avond gehad. Complimenten aan de keuken en de bediening!

26. Tijdens een vrijgezellenfeest hier gegeten maar helaas flink teleurgesteld. Het was weinig en veel was niet lekker en werd niet eens opgegeten waardoor wij achteraf maar een patatje zijn gaan halen.

3,2
  27. Jasper Versteeg

28. Zeer vriendelijk en voorkomend personeel. Gastvrijheid staat voorop. Gemoedelijke sfeer. Kleine kaart, maar voldoende variatie. Eten voortreffelijk. En niet onbelangrijk: bij warme gerechten ook op warme borden! Het oog wil oog wat: mooi opgemaakte gerechten. Prijs-kwaliteit is dik in orde.

29. Jagersma

Heerlijk gegeten bij Liff. Prima bediening, attent en netjes. Jammer dat er geen alcoholvrij bier was.

30. s. de wilde

Heerlijk gegeten!! Vriendelijke bediening die je een welkom gevoel geeft.

31. Pia van Loon

Prima eten. Fijne sfeer en prettige bediening

32. Hillie Blok-Helbig

33. Goed gegeten bij Liff. Helaas was mijn hoofdgerecht niet de kwaliteit die ik had verwacht na het heerlijke voorgerecht. De eend was te ver door gebakken en niet meer smakelijk. Toen ik dit aangaf werd mijn bord meteen meegenomen. Toen later bleek dat er geen eend meer op voorraad was moest ik een ander hoofdgerecht kiezen. Ook het hoofdgerecht van mijn partner werd toen meegenomen. Na een lange wachttijd (de hoofdgerechten moesten immers opnieuw bereid worden) hebben we heerlijk gegeten!
    Ook het dessert was zeer smakelijk
    We werden ruimschoots gecompenseerd in de kosten en daarvoor alle lof!
    De bediening is vriendelijk en niet te stijfjes.

Voor ons is de misser met het hoofdgerecht geen reden om niet weer bij Liff te gaan eten. We hebben immers uiteindelijk heerlijk gegeten.

34. Margreet van Aelst

Aanrader. Heerlijk gegeten na een bezoek aan het Drents museum. Liff ligt er vlakbij. We aten ieder een driegangenmenu. Mooi opgemaakte borden met een bloemetje wat eetbaar was. De bediening is uitstekend en gaat plezierig met de gast om en lost een probleem elegant op. We komen hier zeker terug.

35. Vorige week waren we de eerste gasten die een High Wine hadden besteld. We hebben een hele leuke middag gehad. Bij iedere gang serveerden ze een bijpassende wijn. Er waren heerlijke hapjes en de wijnen waren met zorg uitgezocht. Het personeel vond het ook spannend, omdat het de eerste keer was. Al met al een groot succes! Je hoeft trouwens niet per se wijn te drinken, het kan ook iets anders zijn zoals bier of fris. Voor herhaling vatbaar!

36. We hebben vrijdag een lekkere en gezellige avond gehad.
    Het eten was lekker, naast de kaart hadden ze ook nog asperges. Het was leuk opgemaakt en smaakte ook nog goed. De sfeer was ontspannen, het personeel was vriendelijk.
    We hebben ook nog een cocktail gedronken bij Liff's up.
    Al met al een complete avond, wij zijn erg enthousiast over Liff!!

37. Tina Boes

Met een groep van acht prima avond gehad. Het eten en drinken was heerlijk en de bediening was fantastich. Vrolijk, humor, ongedwongen, snel en goed!
    We komen snel weer!

38. Lekker eten, leuk in de sfeer van valentijn en een leuke omgeving neergezet en ervaring van het eten.

39. Liff is een lounge restaurant waar je goed kan eten, als je in het weekend gaat, kun je na het diner een verdieping hoger om nog even te loungen en de beste cocktails van de stad te drinken! Top!

40. esmee kruger

Aanwinst voor Assen. Lekker eten voor een goede prijs. Wisselen regelmatig van kaart, ben ondertussen een vaste gast geworden. Naast het dinerkaart ook nog een kleine kaart met heerlijke salades en sate.

41. Mooie menukaart en leuk personeel. Er hangt een fijn sfeertje. Ook LiffsUp is erg gezellig!

42. Jos Westenbroek

Het eten was goed. Alleen moesten we vrij lang wachten op de eerste gang. Enkele items waren ook niet meer in voorraad.

43. Slecht. Te kleine porties , trage bediening, alles wat je tekort komt wordt in rekening gebracht. Zelf opletten dat je krijgt wat op de kaart staat! Bij ons miste er wat, moesten we zelf op wijzen. Was bekend!!
    Let op de kleine letters onderaan de menu kaart!!!

44. Dominique Ebbing

Liff is gewoon een aanwinst voor Assen! Prima prijs-kwaliteit verhouding, goed personeel, ongedwongen sfeer. Of je nu even een hapje wilt eten van de kleine kaart voordat je naar film of theater gaat, of langer wilt zitten voor een avondje met vriendinnen, bij Liff kan het allemaal. Gezellig druk op zaterdagmiddag na het winkelen om even een borrel te drinken of lunchen met de kinderen na een bezoek aan het stad of museum. Liff is leuk!

45. Heel gezellige avond gehad in een ongedwongen sfeer. Vriendelijk personeel, Lekkere gerechten. Lekkere thee op een leuke manier geserveerd. Top!

46. Uitstekend gegeten in een relaxte omgeving bediend door zeer vriendelijk personeel.In totaal een verademing !

47. Rob Maatman

Op een, wat achteraf bleek, een relatief rustige avond een hapje wezen eten. Ondanks de weinig bezette tafels straalt het restaurant een warme sfeer en gezelligheid uit.
    Het personeel is attent en komt regelmatig even aan tafel of alles naar wens is.
    En dan het eten: Ik heb me laten verrassen, de gastheer van de avond vertelde me dat ze net een nieuwe kaart hadden en heb hem dan ook gevraagd het menu voor me samen te stellen. Als voorgerecht de kreeftensoep: vol van smaak en de hele langoustine in de soep zorgt voor een mooi opgemaakt bord, maar ook dat extra cachet. De biefstuk mooi gebakken en geen overdaad en extra groentes om het bord vol te laten ogen. Ook de creme de Catalana was als afsluiter een prima vondst van de gastheer. Al met al zeker de moeite om weer een keer langs te gaan en me te laten verrassen!!

48. Herman de Vries

Naar Assen gereden, auto geparkeerd en bij de deur er achter komen dat de zaak gesloten is ivm een partij. Tip voor de eigenaren: gebruik je website en daar het laatste nieuws. Hier had ik op gekeken voor de openingstijden en adres gegevens...

49. Moniek vrijland

Deze week Heerlijk gezeten bij liff. Ik was met een vriendin in Assen. Assen was al een grote verrassing. Toen een kop koffie gedronken. Wat een prachtige zaak, met die mooie muur van leer. We Zaten zo gezellig dat we ook nog zijn gaan lunchen. Ik had een panini met oude Kaas en mijn vriendin een italiaanse Bol met zalm. De bediening en Sfeer was voortreffelijk. aanrader!

50. AssenCity

Liff is de hippe tent van Assen. Mooi ingericht, goede service & lekker eten.
    In het weekend is er ook een Liff's up. De beste cocktails van Assen!
    Deze toko zal helemaal goed draaien als deze gevestigd was aan de Markt.

51. Heerlijk geluncht bij Liff.
    Het was een lekkere bruine panini met carpacio en een mijn vrouw had een italiaanse bol met geitenkaas. Heerlijk gezeten en vriendelijke bediening!

52. Yke van Dijk

Na gezellig te hebben gewinkeld in het voor ons nieuwe Assen, heerlijk cappuccino gedronken bij Liff! Wat een prachtige zaak, en de cappuccino was heerlijk opgeschuimd. De ober nam de tijd om ons van alles te vertellen over de zaak en Assen. Wij komen zeker snel terug!

53. Samatha Dossen

Afgelopen zondag gegeten bij Liff,
    Het was ons aangeraden daar zeker een keer te gaan eten, en ja het was uitstekend! Mooi restaurant en gezellige sfeer. We hadden een 3 gangen verrassing. En we zijn zeker verrast.. een heerlijke combinatie van vis/vlees en heerlijke groeten. Erg mooi opgemaakte borden. Kortom wij vinden dit een echte aanrader!

54. Kwamen op 11 maart zomaar binnen vallen, terwijl net een landelijke actie met een speciaal menu werd gehouden. Aan ons werd gelijk verteld dat de bereiding wel iets langer kon duren ivm de drukte en het speciaal menu. Uiteindelijk viel dat wachten nog best mee en hebbben we met z'n vieren van een heerlijk diner kunnen genieten in een mooie ambiance. De lamschenkel was heerlijk(mals) en zo ook de varkensoester en de kabeljauwfilet waren uitstekend. Het kaasplankje als dessert is ook zeker een aanrader.

55. Op grond van meerdere positieve recensies afgelopen zaterdag bij Liff gegeten. Onbegrijpelijk, wat een teleurstelling!
    Drinken
    We begonnen de avond met een prosecco. Deze fles stond duidelijk te lang open. We kregen niet de fris-sprankelende wijn waar we op hoopten. De prik was duidelijk van de fles. Er werd waarschijnlijk een restje van de avond ervoor geserveerd. De verse jus d'orange kwam wellicht uit een flesje of een pak, maar was bepaald niet vers geperst, zoals verzocht. De sauvignon blanc (witte huiswijn) bij het voorgerecht werd veel te koud geserveerd, waardoor de wijn al haar diepte en smaak verloor. Jammer.

Voorgerechten
    Als voorgerecht hadden enkelen van ons de kalfsfricandeau op bruschetta's met een frisse appel. De kalfsficandeau was veel te taai. Je moest het broodje in stukjes snijden om door de fricandeau te komen. Het vlees was te taai om gewoon eraf te happen. Taai: veel te gaar, verkeerd gebakken of niet vers.
    Bij de sashimi had de zalm nog enkele bruine randjes en waren de coquilles snotterig.

Hoofdgerechten
    We hadden graag de lamsschenkel besteld. Echter, op zaterdagavond om 19.00 uur waren er nog slechts 2 lamsschenkels! Onbegrijpelijk. De kaart is niet zo uitgebreid en dan moeten ze nog een heel weekend. De lamsschenkels waren, net als alle andere vlees of vis hoofdgerechten veel te gaar. Lamsschenkel in eigen jus met rozemarijn en tijm, moet je met een lepel van het bot kunnen scheppen. Niets ervan: de lamsschenkel was droog en smaakte bovendien veel te gronderig. (geen jong of vers lam). De meerval had te lang onder de warmhoud-plaat gestaan. Ook deze was te gaar. De entrecote had medium moeten zijn en werd well-done geserveerd. De garnituren waren minimaal. Een klein blokje aardappelgratin. De bearnaisesaus die bij de entrecote geserveerd werd had zo'n plastic gestold laagje die je ziet bij bakken met warmhoudsauzen. Niet smakelijk.

Dessert
    Als dessert hadden we bedacht dat er maar niet teveel gekookt moest worden, dus bestelden we de koffie compleet met veel chocolade. De bediening kwam ons melden dat er nog 3 bonbons waren!! Op zaterdagavond om 21.00 uur....en chocolade is betrekkelijk houdbaar!

Al met al een enorme kater waar we ons verheugd hadden op een lekker etentje. De bediening heeft alle drankjes van de rekening gehaald omdat ze onze ontevredenheid ook wel enigszins konden begrijpen. Dat is op zichzelf een sympathiek gebaar, maar 160 euro voor 6 personen die niet lekker gegeten hebben is nog steeds heel veel te veel geld.

Jammer.

1,5
  56. Gea Gooijaarts

Afgelopen zaterdag met zn zessen gegeten en alle zes de voorgerechten waren niet goed. Daarna kregen we te horen dat er maar voor twee mensen een lamsgerecht was en ook deze gerechten waren niet smakelijk en erg simpel. We kregen koffie aangeboden en dat was erg vriendelijk waar we graag de chocola bij wilden hebben maar ook was er geen chocola meer genoeg alleen voor 1 persoon. Al met al niet geslaagde eetafspraak. Zo jammer.

1,9
  57. Net weer heerlijk gegeten bij Liff.
    Zeer smaakvol menu en vriendelijke bediening.
    Volgende keer gaan we wat later aan tafel zodat we nog een cocktail kunnen drinken bij Liff's up.

58. Op een "normale" donderdagavond gegeten bij Liff. Op het eten was niks aan te merken, dat was uitstekend. De kok kan een prima entrecote bakken! Alleen de snelheid van de keuken kan nog wel beter (bijna een half uur wachttijd met amper 6 tafels bezet).
    Het personeel kan echter wel een cursus "bedienen in de horeca" en "klantvriendelijkheid" gebruiken. De dames vinden het bijvoorbeeld leuker om met elkaar te kletsen dan oog te hebben voor lege borden en lopen al thee drinkend door de zaak. De enige heer in de bediening deed redelijk zijn best om er nog wat van te maken.

Conclusie:
    Als je van goed eten voor een redelijke prijs houdt, dan is Liff een prima adres. Wil je ook nog een leuke avond zonder je aan het bedienend personeel te hoeven ergeren, dan kan je beter ergens anders gaan eten.

59. Middagje terras gedaan met een heerlijke lunchplate. Lekker eten: vlees/vis goed bereid en ruim voldoende, lekkere patat en bijlage. Frisse rosé die helaas omviel, maar kosteloos vervangen werd omdat de tafel wat scheef stond ook al tikte ik er zelf tegenaan. Zeer vriendelijke en snelle bediening en schoon sanitair. Heel tevreden, ik zou hier zo weer gaan eten.

60. van der sluis

In tegenstelling tot de vorige slecht onderbouwde recensie hebben wij heerlijk gegeten bij Liff.
    De bediening is uitermate vriendelijk en de keuken is top.
    Als we weer eens in de buurt zijn komen we zeker terug.

Kortom een echte aanrader!

61. van der werf

Het eten heeft mij geen indruk gemaakt, het was erg slecht.
    Er zat een soort kotspapje bij waar je misselijk van werd.
    Beetje jammer, we hadden er veel van verwacht.

3,6
  62. Gister heerlijk gegeten bij Liff in Assen.
    Van de eerste minuut tot de laatste was dit een succes!
    De bediening is vriendelijk en behulpzaam.
    Het eten ziet er goed uit en is heerlijk.
    Top! Als we in de buurt zijn komen wij zeker terug....

63. Aanwinst voor Assen! Leuke ambiance, voldoende ruimte tussen de tafeltjes. De gerechten zijn goed in balans, de kaart is beknopt en toch is er voor ieder wat wils. Je kunt merken dat ze hier de zaakjes goed voor elkaar hebben hebben, dat kun je in veel horecagelegenheden tegenwoordig niet meer zeggen.

64. Net weer heerlijk gegeten bij Liff.
    Zeer smaakvol menu en vriendelijke bediening.
    Erg benieuwd, ziet er in ieder geval veel belovend uit!

65. Lekker gegeten en gedronken na bezoek aan 't museum. Vlotte en vriendelijke bediening. Sfeervol ingericht, te gekke tegeltjes wand. Als we weer eens in Assen zijn weet ik het wel !

66. Afgelopen vrijdagavond (onze dochter werd 25) met 4 personen lekker gegeten in dit Restaurant Grand Café. Met recht een mooie combinatie tussen de laagdrempeligheid van een café en eten op bovengemiddeld niveau. Geen pretenties en ongedwongen sfeer. De meeste tafels waren bezet.

Als voorgerecht hadden we coquilles en zalm. Beide smaakten voortreffelijk. Evenzo de carpaccio van hert. Ook het hoofdgerecht (varkenshaas en snoekbaars) was heerlijk en bereid naar ieders wens.
    Enig puntje is dat de porties voor grote eters wellicht aan de krappe kant zijn.
    Maar de vriendelijke en efficiënte aandacht van het personeel en de kwaliteit en de prijs van de huiswijn (ook fijn op temperatuur !) maken dit goed.

Een welkome aanvulling op het aanbod in Assen. Wij komen zeker terug.

67. Even een kop koffie gedronken , vriendelijke bediening en vlot. Daarnaast mooi ingericht. Al met al voor herhaling vatbaar

68. Na een lange fietstocht werden we aangesproken of zij ons konden helpen. Ja, we zoeken een restaurant.
    Dat wisten ze wel, om de hoek, want daar werken ze.
    Ze hebben ons niet teleurgesteld.
    Heerlijk gegeten.

69. Heel goed gegeten, gezellige tent, erg vriendelijke ober die je zelfs in en uit je jas helpt.

70. Wij hebben al een paar keer geluncht bij Liff. Beide keren was het echt heel erg lekker. Het is allemaal net even anders dan bij de overige restaurants. Vanavond voor het eerst ook gedineerd. Alle gangen waren stuk voor stuk super lekker. De paprikasoep is lekker romig en smaakt ook echt naar paprika (! ;)) Naast de reguliere kaart kon men vanavond kiezen voor mosselen. Deze waren er lekker, je proeft de de zee nog! Een tafelgenoot heeft vegetarisch gegeten. Ook dit was erg lekker evenals de duif als voorgerecht. Daarnaast is er een erg prettige, attente en vriendelijke bediening. Kortom een echte aanrader een aanwinst voor Assen!

71. Wil even kwijt dat we geweldig gegeten hebben bij jullie, gezellige ambiance en het eten was super. We hebben genoten, en compliment voor het vriendelijke personeel. We zijn zeer tevreden en zeker voor herhalig vatbaar, tot spoedig, Lex.

72. Heerlijk geluncht!

Zeker voor herhaling vatbaar!

Eindelijk weer eens wat frisse wind in Assen.

En hoe, erg leuke bediening en de zaak zat voor de verandering vol! Toppie.

73. Met vrienden hier heerlijk gegeten, prijs kwaliteit is heel goed.

Ongedwongen sfeer en heel vriendelijk personeel. Ook lekkere wijn. Hier blijven we graag komen!

74. Hier (nog geen) diner gehad maar wel geluncht. Heerlijk broodje met zalm gehad. Snelle, vlotte bediening. Je kan merken dat er met hart voor de zaak wordt gewerkt, hopelijk blijft dit zo! Ik zal hier snel weer terugkomen voor een diner! PS de inrichting is erg mooi!

75. Afgelopen week heerlijke lunch gehad bij Liff.

Gerookte zalm om je vingers bij af te likken. Mooi opgemaakt, helemaal top.

Leuk om in de keuken te kunnen kijken hoe de koks je maaltijd bereiden. Was aangenaam verrast dat er een vlotte vrouwelijke kok werkt.

Bediening heel vriendelijk en vooral attent.

Mooie ambiance. Ga hier zeker vaker eten. Kan niet wachten tot het terras open is!

76. Vanavond hier gegeten, was rustig. We hadden als voorgerecht "Gerookte makreel op salade van truffelaardappel met appel en hierbij een limoen rode bieten olie" en "Zacht gegaarde kalfslende met dun gesneden seranoham, rucola en parmezaan." Erg lekker. Vooral de paarse truffel aardappel was vreemd maar voegde wel zeker iets toe.

Als hoofdgerecht daarna, beide hetzelfde visgerecht: "Rode poon met citroenrijst, paprika gemarineerd in olie en courgettelinten". Hele fijne smaken die mekaar erg goed aanvulden. Hierdoor was de vis echt verrukkelijk.

Als nagerecht de wat basic "proeverij van chocolade". Een bolletje witte chocoladecreme met kaneel, een bolletje pure chocoladecreme met basilicum en een bolletje chocoladeijs. Welke dan wel weer erg goed smaakte.

Als je van wat verfijnder eten houdt dan is dit zeker de place to be in Assen. Het is nog wel wat rustig, maar daar kunnen we met z'n allen gelukkig wat aan doen! Dat is ze echt gegund. Zeker aan te raden.

Bediening was ook niets op aan te merken, gezellig ongedwongen.

77. Henk Ziengs

Gisteravond lekker gegeten in 'Liff'. Leuk is vooral de gedachte.

Om in eerste instantie een reele portie op te dienen en dat je vervolgens bijtijds gevraagd wordt of je iets 'extra's' wilt...

Sandra; een echte gastvrouw! Kom op met veel meer mensen naar dit prima restaurant! Ellen & Henk.

78. Franke En Co

Geweldig gegeten. Prijs kwaliteit goed. Bediening prettig en ongedwongen.