De Poort van Assen in Assen

(H)eerlijk eten voor een eerlijke prijs

lang parkeren op 100 meter afstand in parkeergarage van de Nieuwe Kolk en kort parkeren op 50 meter afstand achter de Hema aan de weierstraat

ma lunch vanaf 12:00 diner 12:00 - 21:00
di lunch vanaf 12:00 diner 12:00 - 21:00
wo lunch vanaf 12:00 diner 12:00 - 21:00
do lunch vanaf 12:00 diner 12:00 - 21:00
vr lunch vanaf 11:00 diner 11:00 - 21:00
za lunch vanaf 11:00 diner 11:00 - 21:00

De Poort van Assen is een klein restaurant in het centrum van Assen. De sfeer is er ongedwongen en gezellig. Onze keukenbrigade staat dagelijks voor u klaar om de lekkerste gerechten te maken van dagverse producten. Aangezien we alles zelf maken kunnen we ( bijna) alle gerechten aanpassen aan uw wensen. Ook met speciale dieet eisen kunnen we rekening houden.

• High tea: € 19,50

1319550607 84
1326971958 83
1482820339 86
1519927096 86

1. Tja....kan beter zou ik toch willen zeggen. We vonden het eten een beetje saai. We zaten met een groepje buiten, dat is prima, bediening ook wel in orde. Nou ja misschien hadden we gewoon even geen geluk. Avocado vol bruine plekjes en draadjes, stukjes sla uit zo’n zakje, komkommer, tomaat, kiemen.... Maar er nou eens iets speciaals van, iets meer aandacht.
    Koop eens ‘n kookboekje van Jamie of Ottolengi.

2. Een vriendelijk ontvangst , een leuk ingericht restaurant met zachte stoelen.
    De menukaart is verrassend, nét even anders dan anders en daarnaast is er nog een speciale "dagaanbieding". In ons geval heerlijke Drentse asperges met een lekker stuk zalm.
    De gastheren zijn vriendelijk en geschoold , de kok verstaat zijn vak, het was allemaal heerlijk en zag er mooi uit. Al met al een geslaagde avond die voor herhaling vatbaar is.

3. Otto Broksma

Informele ongedwongen huiselijke sfeer. Goede en vriendelijke bediening. Het eten (vegetarisch) was heerlijk evenals de wijn.

4. Gezellig gehad.
    De hoofdgerechten waewn lekker, de garnituren vonden we minder lekker.

5. Robert

Keurig eten voor zowel vegetarier, veganist als mensen die wel graag vlees willen eten. Bediening was heel vriendelijk en behulpzaam.

6. Met vier personen hebben we gegeten bij de Poort van Assen. Het eten was zeer goed en de porties waren meer dan voldoende.

Bij de Poort van Assen kan ook prima veganistisch gegeten worden! Er zijn veel vegan opties en de uitleg bij verschillende gerechten was ook zeer duidelijk en helder!

Goed eten, betaalbaar en prima service!!

7. Goede zaak. Vriendelijke personeel.
    Genoeg keuze op de menukaart.
    Eten is ook in een ruime hoeveelheid.

8. Prima kwaliteit van het eten.
    Correcte bediening en geen lange wachttijden.
    Entourage wat aan de kille kant ; geen restaurant waar je voor de sfeer naar toe gaat.

9. Heerlijk vegan en vegetarisch gegeten op dit gezellige adres in Assen. Zeker voor herhaling vatbaar!

10. We komen hier vrij regelmatig eten. De sfeer is ongedwongen en voor iedereen toegankelijk. Gewoon ff een bakkie doen of heerlijk uitgebreid eten. Wanneer ik het net even anders wil of het staat niet meer op de kaart dan is in overleg veel mogelijk. De prijs kwaliteit verhoudingen vind ik goed. Kwaliteit verse producten en geen sausjes uit pakjes!

11. Miranda

Na het lezen van de recensies hadden we een goed gevoel. Er stonden wel enkele recensies die wat negatief waren maar de meeste waren wel te spreken. Ik had een snitzel en deze was niet helemaal mals was taai. Dit heb ik gemeld maar er werd volgens mij niks mee gedaan. De porties van vlees ik had snitzel en mijn vriend de varkenshaas waren voor het geld wat je er voor betaald erg weinig. Nagerecht hebben we dan ook maar niet genomen. Als we weer in Assen komen zeker geen 2de keer hier naar toe.

1,3
  12. Gastvrij onthaald door de eigenaar, die trots de vegan options noemde. Wij als omni en vegan hadden beide voldoende keuzemogelijkheden voor voorgerecht, hoofdgerecht en dessert. Prima eten zonder veel poespas. Met een heerlijke vegan rode wijn erbij. Heel positief voor een van origine traditioneel restaurant. Er komen regelmatig vegans eten, een aantal wekelijks. Wij hebben bij dit ene diner vanzelfsprekend niet alles geproefd, en kunnen een volgende keer dus daar iets nieuws proberen. Onze complimenten voor het meegaan met de tijd.

13. Dirk kuiper

Heerlijk gegeten en goede service. Voor ieder wat wils. Aanrader. Wij komen zeker nog een keer.

14. Janine Witting

Ik kom hier altijd erg graag en vind het een super gezellig restaurant. Mijn vriend en ik hebben genoten van het eten en de service van het personeel. Een echte aanrader.

15. Mark en Mirjam

Een gemoedelijke sfeer, een gastheer met veel humor en pluspunt de mogelijkheid om extra groente te krijgen. Dit vind je niet vaak in een restaurant. De desserts zijn ook aan te bevelen qua hoeveelheid en smaak.

16. Amanda van Gaalen

Als veganist is het altijd weer afwachten of een restaurant je wat degelijks zal serveren. Met meerdere veganistische gerechten op de kaart en zelfs veganistische mayonaise en wijn is dit het beste niet uitsluitend vega/vegan restaurant waar ik heb gegeten. Zeer vriendelijk personeel. Weten waar ze het over hebben. Zeker een herhaling waard!

17. Heerlijk gegeten met mijn vriendin. Omdat we beiden een Gastric Bypass hebben werd ons de proeverij aangeraden.. Mmm wat hebben wij genoten. Alles lactosevrij omdat ik lactose intollerant ben. Heerlijk dat er zoveel aandacht aan het eten werd geschonken. Wij hebben genoten! Bedankt en absoluut tot ziens.

18. De proeverij besteld, was een hele goede keuze! Heerlijk gegeten, verse producten, goed bereid.
    We gaan vaker daar eten! Zeker de moeite waard.

19. Rsluijmers

Vandaag weer gegeten kwaliteit zeer goed.

20. W.v.Woudenberg

Proeverij menu genomen was heel erg lekker en zag erheel mooi uit.
    En je werdt niet op gejaagd en niks opgedrongen.
    Fijna avond gehad.

21. Gezellig, vlotte bediening, mooi meubilair.
    Uitstekende keuze aan gerechten, smaakvol opgediend en van zeer goede kwaliteit.

22. Wij vonden het een zeer geslaagde avond, werden vriendelijk ontvangen, personeel erg vriendelijk en zeker niet opdringerig. Echt een aanrader. Wij gaan zeker vaker daar heen.

23. A van Steendelaar

Prima. Het is een gezellig restaurant en de broodjes zijn lekker, groot en mooi aangekleed. Het personeel is vriendelijk en accuraat.

24. Samen met mijn lief, en zoon heerlijk gegeten en ons culinair laten verwennen door Reinder. Zeker een aanrader!👍

25. Marijke Risamena

Het eten (ik had roodbaars filet) was heel lekker en de bediening was goed.

26. We hebben echt heel lekker gegeten. Ook de bijgerechten waren prima. Er was voldoende aanbod op de menukaart. Vriendelijk personeel.

27. Remko Custers

Ze waren erg flexibel in het meedenken, aangezien mijn vrouw recent een maagverkleining heeft gehad. Volgende keer zullende op aanraden van het personeel de proeverij uitproberen!

28. Lekker vegetarisch gegeten, fijn dat ze rekening houden met de starttijd van de voorstelling in de Kolk.
    Enige minpuntje was dat de pinautomaten storing hadden.

29. Lekker gegeten in rustige sfeer.
    Dit was mijn 3e keer in de poort van assen en ik kom zeker weer.

30. Heerlijk verrassingsmenu gegeten: een proeverij van 4 voor-, hoofd- en nagerechtjes. Echt zo lekker!! Gezellige bediening, in voor een praatje. We waren echt een avondje uit, een aanrader!! En oja, het vernieuwde interieur zag er top uit 🖒

31. Een echte aanrader is de proeverij. Leuke en lekkere gerechten, met zorg samengesteld en geserveerd. Smullen!!

32. We komen al een aantal jaar zeer graag bij De Poort van Assen. Altijd super vriendelijke service en lekker eten. Ook dieet wensen zijn geen enkel probleem.
    Sinds kort heb ik een minimaagje waardoor een ik geen hele maaltijd meer op kan. Ook dat is geen enkel probleem en kan je gewoon gezellig uit eten met je gezelschap.
    Wij zullen zeker nog vaak wat eten en of drinken hier!

33. Op advies van de gastheer kleine proeverij gekozen, heerlijk, verrassend.
    Goede bediening.
    Kortom heerlijk genoten.

34. Jeanette Dekens

Gekozen voor het proeverijmenu, alle gerechtjes waren heerlijk! Precies genoeg voor een voldaan verzadigd gevoel. Prettige bediening, vlot eten gekregen ondanks vol restaurant. Was voor herhaling vatbaar.

35. Steef Okken

Afgelopen zaterdag tijdens de bluesavond genoten van het heerlijke eten (proeverij, 4 voorgerechten, 4 hoofdgerechten en 4 nagerechten een echte aanrader!), leuke muziek en een goede sfeer. Een mooie avond gehad voor een betaalbare prijs.

36. Wederom goed eten en gezellige sfeer!

37. A. Raaman

Via Gift for You bon dit restaurant uitgekozen. Heerlijk gegeten, rustige ambiance en vriendelijk personeel. Wij komen zeker terug.

38. Wij zijn met een groep van 9 man wezen eten. In het begin was de bediening hartelijk maar zodra er meerdere gasten kwamen zagen we hen amper.
    De porties waren erg klein. Er waren twee curry's besteld en we kregen samen 1 klein bakje rijst. Een tweede bakje heeft wel een half uur geduurd, toen de rest al koud was.
    Ook nieuwe frietjes duurde er lang.
    Bij een van ons was de zalm verrukkelijk, maar bij de rest was het meerendeel van het eten zonder al te veel smaak.
    De eigenaar heeft onze klacht wel ter harte genomen en de kosten van al onze drankjes op zich genomen.

39. Heerlijk gegeten, prima bediening.

40. Emmy van Harsselaar

Heerlijk gegeten, erg vriendelijk!

41. Peter Wijngaarden

Heerlijk vegetarisch gegeten. Je kon merken dat het met zorg was bereid.
    Een aanrader!!

42. Harrie en Ria

Zaterdag 6 januari hebben we bij de Poort van Assen heerlijk gegeten.
    Leuke locatie en vriendelijk personeel.
    Een aanrader!

43. Jolanda Bruggers

We werden raar te woord gestaan door vermoedelijk de eigenaar, dat was gelijk al een min punt. Het was er erg koud. Het advies was een proeverij, dit was qua prijs kwaliteit absoluut niet in evenwicht. Je zou verwachten dat dan ook de beste gerechten van de kaart op je bord zouden liggen. Het hoofdgerecht was ook nog eens koud, en alles moest terug naar de keuken. Het was een teleurstellende avond qua eten. Zeker geen aanrader, wij komen niet meer terug na dit bezoek.

44. Goede en heel vriendelijke bediening.
    Het eten smaakte ons prima alleen jammer dat met name de groenten wel heel snel koud worden.

45. De bediening was goed het eten was ook prima allen zaten we dicht bij de deur en dat was erg koud als die open ging dus bij reservering vragen om een plek ver bij de deur vandaan.

46. Riët Steenbergen

Lekker, gezellig en ontspannen gegeten op eerste kerstdag

47. Wij hebben gisteravond voor 10 personen eten laten bezorgen. Het was mooi op tijd en de kwaliteit van het eten was uitstekend. Ik kan het iedereen aanbevelen.

48. Ik was de enige veganist in het gezelschap en heb kunnen kiezen uit drie gerechten. Was heerlijk! De andere drie personen hebben lekker van de vis- en vleesgerechten gegeten. Speciaal voor mij werd er een nagerecht gemaakt dat er fantastisch uitzag en verrukkelijk smaakte. De service was ook zeer goed!

49. Henriette Buist

Het was geweldig, wij hebben genoten.
    Fijn dat er rekening werd gehouden met mijn gluten allergie, alsof het de normaalste zaak van de wereld was!

50. Met het bedrijf hier het eindejaar eten gehad. Het was prima. Als bedrijf konden we apart zitten, en was vooraf alles naar onze wens te regelen. Ook tijdens de avond was de bediening flexibel en klantvriendelijk. Het buffet was prima en voldoende. Het was voor ons dus een geslaagde avond.

51. martin odding

Dinsdag 12 december gegeten; vriendelijke bediening, niet altijd even snel.
    De varkenshaas die mijn vrouw besteld had, was niet erg gekruid.
    De tiramisu als toetje was vooral duur betaalde slagroom; een beetje oreo en een beetje cake/koekje met drank, maar veel slagroom voor 8 €.

52. Fam Kesinge

We hebben op sinterklaasavond heerlijk gegeten hier. Uitgebreide keus op de kaart, prettige porties en alles zeer smakelijk. Bediening ontzettend aardig en met veel gevoel voor humor, daarnaast prijs/ kwaliteit erg goed, wij komen zeker weer!

53. Roel en Aafke

Maandag 4 december hier gegeten. Verrassingsmenu van de chef. Heerlijk gegeten en vriendelijke bediening. Wij komen hier zeker weer.

54. Vanavond heerlijk gegeten op onze trouwdag.
    American dream menu, een verrassend nieuw gerecht, en bospaddestoelencurry met notenrijst. Zeer gevarieerd,

Heerlijk bereidt en op gediend aan een versierde, romantische tafel.
    En wanneer je dan ook nog een mooie bos bloemen krijgt kan de avond niet meer stuk.

55. Voor de zoveelste keer heerlijk gegeten. Goede maar ook heel gezellige bediening. 1 van de weinige restaurants in de buurt waar wij veganistisch kunnen eten. Wij komen zeker weer!!

56. Heerlijk gegeten, mooie gerechten, goede sfeer en prima service. Als voorgerecht meerdere kleine gerechten voor 2 personen gekozen. Mooie producten en goed bereid. Hoofdgerecht 2× vis, roodbaars met garnalen en kabeljauw met gamba's. Gamba's waren een beetje droog en weinig inhoud, maar verder prima. Veel bijgerechten, frites, gebakken aardappelen en 3 groentes. Jammer dat in de salade rode uien zaten, terwijl mijn vrouw bij het bestellen had aangegeven daar niet tegen te kunnen. Helaas kon er geen desert meer bij. Wijnen prima. Hartelijk dank voor een gezellige smakelijke avond.

57. B. Donselaar

Vandaag heerlijk gegeten. Het viel op dat de bediening/eigenaar heel veel kennis van allergieën heeft. Nu moesten wij glutenvrij en mijn vriendin ook nog nachtschade vrij eten. Maar het is gewoon heerlijk als men weet waar ze het over hebben. Gezellige sfeer en we komen zeker weer.

58. Heerlijk gegeten in een sfeervolle omgeving.
    Bediening is heel vriendelijk.
    Komen zeker nog een keer terug.

59. Vandaag wezen eten tijden sinterklaas intocht. Eten lekker, vriendelijke (eigenaar denk ik) maar de dame kauwgum kauwend de lunchkaart neer gooiend op tafel was geen succes. Geen vriendelijkheid en arrogant. Terwijl de rest hun best deed om de gasten naar de zin te maken deed zij de sfeer niet ten goede. Jammer! Mooie zaak en lekker verzorgd eten.

60. Met zijn tweeën wezen eten (waarvan 1 veganist). Vriendelijk en amicaal ontvangst, het restaurant heeft een gemoedelijke sfeer. Het eten smaakte allemaal goed en was meer dan we op konden! De kaart biedt een ruime keuze. Als hoofdgerecht onder andere een mixed grill waarvan het vlees stuk voor stuk lekker en goed bereid was. Ook voor de veganist was er voldoende keuze en men weet goed wat het inhoudt. Prijs/kwaliteitsverhouding is absoluut prima. We zullen waarschijnlijk nog wel eens terugkomen en raden deze plek zeker aan!

61. Het eten was goed! Bediening vriendelijk en sfeer was prima!

62. Wij hebben fantastisch gegeten bij de Poort van Assen. Wij hebben het 3-gangen veganistisch menu genomen. Wat een verscheidenheid in heerlijke smaken. Niets viel tegen. Op het eind een bodempje Vegan wijn mogen proeven, wat op korte termijn geserveerd gaat worden. Streling voor de tong. Gezellige en goede bediening.

63. Theatermenu besteld was niet teveel niet te weinig.
    Heerlijk gegeten.

64. R Oosterloo

Ook heerlijk als je met minder zout moet eten weten ze een smaakvol menu voor te zetten, dus ook een aanrader als je een bepaald dieet hebt, ze maken je dromen waar.

65. Sietse Kooistra

Heerlijk eten - goede smaakcombinatie -. Toetje is een feestje.

66. adolf Hof

Goed otvangst, goede bediening en lekker gegeten kortom een aanrader voor een ieder.

67. We hebben hier voor de eerste keer gegeten. Heerlijk eten, geen grote porties, maar er werd gevraagd of we er nog frietjes bij wilden hebben. Wel jammer dat de mayonaise dan extra betaald moet worden.
    De Drentse koffie viel niet helemaal in de smaak, omdat degene met koffie verwacht had dat de advocaat apart geserveerd werd. Dit was niet het geval , maar werd in een groot glas in laagjes geserveerd. Personeel erg vriendelijk. Wij komen zeker nog eens terug.

68. Jack en Agnes

Voor ons de eerste keer dat wij hier aten. Voorafgaand aan bezoek aan theater DNK. Prima ontvangst, prima eten met goede uitleg gerechten (wij namen het proeverij menu), goede sfeer in restaurant met name door bediening, prijs-kwaliteit verhouding zeer goed. Tijd werd goed in de gaten gehouden om tijdig in het theater te kunnen zijn. Kortom een aanrader en niet alleen vooraf aan het theaterbezoek.

69. Jos en Anneke van Leeuwen

Het was de eerste keer dat wij hier gegeten hebben ondanks dat wij al heel veel jaren in Drenthe wonen.
    Jammer dat wij de Poort van Assen niet eerder ontdekt hebben want dan hadden wij al veel eerder hier naar toegegaan. Ontvangst, bediening, praatje en natuurlijk vooral het eten was prima. Wij genoten van het proeverij menu.
    Een extra pluspunt is dat de Poort van Assen slechts 1 minuut van het theater de Nieuwe Kolk verwijderd is. Je steekt de straat over en je bent er.
    Alles bij elkaar.... heel goed.

70. Saskia Sinay

We genoten van de met zorg gemaakte gerechten, smaakvol en met veel afwisseling op je bord. Mooie combinaties en kleuren. Geen overmatige porties, gewoon goed. Zeer behulpzame en vriendelijke bediening. Een aanrader!

71. Wilma rispens

Vriendelijk personeel en lekker eten.

72. De menukeuze voor veganistische/vegetarische gerechten is uitstekend. We hebben hier heerlijk gegeten en komen zeker nog eens terug. Echt een aanrader!

73. Wietse Boers

Heerlijk gegeten in een ontspannen sfeer. Vooral het verrassingsmenu is een aanrader. 4 kleine voor-hoofd- en nagerechten. Een heerlijke proeverij. Personeel was heel kundig, vrolijk, vriendelijk en attent zonder te opdringerig te zijn. Kortom het was super.

74. Uitstekend gegeten, heerlijke verse producten, leuke host kortom een aanrader om hier te gaan eten.

75. Heerlijk gegeten en vriendelijke bediening. Meerdere veganistische opties. De zoete aardappel curry is een absolute aanrader!

76. We komen er regelmatig en iedere keer is het eten lekker en de bediening goed, het voelt als eten bij heel goede vrienden.

77. Heerlijk gegeten en fijne sociale bediening. Geweldig restaurant. Echt een om aan te bevelen. Ze hebben heerlijke witte wijnen .

78. Janny Knobben

We waren zondagavond voor de 2e keer bij de Poort van Assen.
    Het was weer super verzorgd! Onze dochter die veganist is kon zelfs gewoon mee eten! Normaal is er voor haar weinig te krijgen maar ze had nu net als ons de Proeverij (maar dan Vegan) en zag er heerlijk uit 😊

Een aanrader!👍👍👍

79. M de Jonge

We hebben heerlijk gegeten.

80. Heerlijk gegeten en erg goede en vriendelijke bediening.

81. Heerlijk gegeten, 1 x vegan, 3 x niet vegan. Opvallend goed vegan aanbod, met heerlijke producten. Top!

82. Albert de Graaff

Heerlijk gegeten en een deskundige en vriendelijke bediening.

83. Zeer goed eten, redelijk aan de prijs naar de kwaliteit ligt ook hoog.

84. Reininga

Het waar voor ons de eerste keer dat we bij jullie aten. De sfeer was gezellig en ongedwongen. Jullie hebben het verschil gemaakt door de extraatjes top!
    Dank voor de gezelligheid het was voor ons een geslaagde avond😉

85. Voor herhaling vatbaar.

86. Marjan Hoggart

Zoals altijd verschrikkelijk lekker gegeten.
    Kleine man kreeg alle aandacht en vond het fantastisch weer.
    We hadden allemaal verschillende gerechten, alles goed.

87. Het was al met al een dikke 10!!! Echt een aanrader voor een ieder die een uitgebreide menukaart fijn vindt. Er staat echt voor elk wat wils op.

88. Voor de eerste keer hier gegeten. Het was voortreffelijk en ook de bediening was vlot en correct met even een gezellig gesprek aan de tafel? Zeker voor herhaling vatbaar.

89. Weer gezellig gezeten. Ditmaal een high tea. Zeer vriendelijk, gemoedelijk personeel. Daardoor voel je je direct thuis en kan het genieten beginnen. Wat mij altijd opvalt daar: heerlijk schone toiletten!! :-)

90. Heerlijk gegeten met 5 personen. Alle bijgerechten ook van prima kwaliteit.

91. Heerlijk gegeten, vis perfect gebakken, ze waren een nabestelling vergeten, maar na het te vragen, alsnog gebracht. Erg gezellig en goed.

92. Zeer vriendelijk personeel, goed eten.
    Kwaliteit eten goed. Voor de kwaliteit die je krijgt van het hele plaatje is de prijs goed.

93. Nannette

Wij waren met "gemengd" gezelschap, 2 niet-vegan en 2 vegan. Allemaal geweldig lekker en ruim! voldoende gegeten. Zeker value for money.
    Aardige eigenaar en vriendelijke bedoeling.
    Heerlijke avond gehad!

94. Dick Bakema

Proma gegeten en de bediening was goed. Alleen de bijlagen waren voor 4 personen wat aan de karige kant. Prima prijs/kwaliteit verhouding, ik kom er zeker nog eens terug.

95. Jos 24 punten

Al meerdere keren heerlijk gegeten bij de Poort van Assen. Voor een heel schappelijke prijs kakelvers eten, creatieve kok, uitstekende service, prettige sfeer, fijne locatie. Zowel voor vlees en vis als vegetarisch mooie gerechten op de kaart.

96. Heerlijk gegeten bij de Poort van Assen. Prima verzorgd! Ook glutenvrij / lactose vrij eten was heerlijk. Gezellig, bijzonder smakelijk, echt een aanrader!!!

97. Weer heerlijk gegeten bij de Poort v Assen, Heerlijke keuken en fijne bediening
    Zeker een aanrader voor ieder die een avondje uit wil.

98. P.Boerje

Heerlijk gegeten, gezellige en correcte bediening.

99. Goede gelegenheid om lekker rustig te genieten

100. Jessica

Gezellig en vlotte bediening.

Volgende pagina