Hier zit nu Bij Jaap

1435811928 73
1443020944 73
1507902092 73
1522320125 73

1. Hier al paar keer wezen eten en altijd top!

2. Puur en eerlijk eten. Dat kan bij de Moriaan.

Mooie kaart, niet te vol gepropt met gerechten.

Inmiddels 2x keer geweest en 2x aangenaam verrast door de gerechten.

Bijzonder goed klaargemaakt, zonder veel opsmuk, gewoon lekker!

3. Henk

4. Hier een paar keer gegeten. Eten was prima geen aanmerkingen, maar geen topper. Bediening redelijk, kan beter.

5. Tijdens een etentje met 4 personen bestelden 2 gasten eend. Bij het eten van de eend bleek het vlees niet los te willen komen van het bot. De ober werd er op aangesproken en ging met onze opmerking naar de kok. Hij kwam terug met als antwoord: "De eend is langzaam gegaard op 87 graden". Op onze vraag of dat wel lang genoeg gedaan was antwoorde hij: "Het had wel wat langer gekund waarschijnlijk, maar wij weten ook niet hoeveel vlieguren zo'n beest heeft gehad"...

Het toetje "Fantasie van de kok" sloeg werkelijk alles!

Een wit bord met daarop wit ijs, een vaag wit schuimkoekje en witte slagroom zonder enige kleurnuance... Zal wel aan de stemming van de dag gelegen hebben.

Misschien was een gratis kopje koffie als genoegdoening op zijn plaats geweest.

Ons zien ze niet weer terug in deze gelegenheid!

6. Eerdere ervaringen waren prima. Maar deze keer was de kaart summier. Driegangen menu waar we voor kwamen was op. Terwijl overal nog borden hingen. Bediening vriendelijk maar langzaam.

Kortom, een tegenvaller.

Willen volgens mij bij het hoger segment horen, maar niet merkbaar. Eten viel tegen. Mooie kaart, maar eenvoud qua smaak op het bord.

7. Alhoewel het al weer een tijdje geleden is dat we hier hebben gegeten hebben wil ik toch zeggen dat het prima is bevallen. Goede vlotte en prettige bediening ondanks dat het erg druk was en het eten was prima.

8. Restaurant met prijzen voor het "iets" hogere segment, dus je verwacht ook iets als je de Gulle Gans in Assen bezoekt.

Onze amuse diende met een zoute cracker genuttigd te worden. Helaas was de amuse ook zoutig!

De vlees gerechten die we hebben besteld waren ook weer zout en niet spannend genoeg gekruid. Leek wel van der Valk in de jaren 60. De mosselen daarentegen waren goed en Moriaan waardig!

Niet wonderbaarlijk lekker, maar ook weer niet slecht.

9. Gisteravond voor het eerst bij de Moriaan gegeten.

Ik vond de bediening heel vriendelijk! Er ging heel eventjes iets mis, toen men het voorgerecht vergeten bleek te zijn en wij gelijk het hoofdgerecht kregen. Echter... dat was na een paar minuten opgelost en vanaf dat moment was het goed. Klein foutje, vind ik, moet je geen probleem van maken.

Het voorgerecht de nacho's vond ik lekker, maar erg veel en erg pittig. Ik zat eigenlijk al behoorlijk vol toen ik het hoofdgerecht kreeg. De smaak was goed, maar volgens mij kan de portie gerust kleiner, het is toch maar een voorgerecht.

O ja! Vergeet ik nog te vermelden, dat wij eerst bij het drinken nog een amuse kregen. Zomaar, hadden wij niet besteld. Vond ik erg leuk, het zag er ook goed verzorgd uit. Beetje gegrild stokbrood met tapenade en koude soep (ik weet naam niet meer precies, maar ook dat werd ons vriendelijk uitgelegd hoor, door een hele vriendelijke gastvrouw).

Het hoofdgerecht was een soort mix van verschillende soorten vlees. Er zat oorspronkelijk ook struisvogelvlees bij. Echter, dat wilden wij niet hebben. Probleemloos werd het menu voor ons aangepast en gevraagd wat wij dan wel voor vlees wilden hebben. Goede service! De gebakken aardappelen vond ik beetje vettig en niet echt krokant, dat had m.i. wel beter gemogen. Maar het vlees was erg lekker, de sausjes (2) ook. Alles werd leuk gepresenteerd zodat wij aan het eind werkelijk te vol waren voor het nagerecht.

Als afsluiter hebben wij nog een heerlijke cappuccino gedronken met een lekker chocolaatje erbij.

Bij het afrekenen vervolgens nog een Wilhelminapepermuntje.

Ik vond de rekening erg meevallen, het menu was goed, personeel heel vriendelijk. Ik zal hier zeker vaker komen en mijn vrienden dit restaurant aanbevelen! Hier ben je zeker geen nummer en service is goed!

10. Gisteren gegeten bij de Moriaan, een teleurstellende ervaring. De voorgerechten waren nog enigzins acceptabel, maar dan de hoofdgerechten. Bonkige stukken vlees, dus gedeelten veel te ver doorgebakken, gedeelten te zwaar gekruid, andere stukken flauw. Maar de bijlagen waren het absolute dieptepunt. Een drabbige, taaie massa, vermoedelijk paksoi omwikkeld met een plakje spek. Daarbij een "salade" bestaande uit een paar stukjes groen en stukken tomaat, taaie, vette aardappelpartjes en een bakje rijst dat nog enigzins te eten was.

Het dessert van mijn tafelgenoten, ijs, was lekker, maar wij vermoeden dat dat ijs van de buurman, het Italiaanse ijssalon wordt gehaald.

Kortom wij komen hier nooit weer terug.

11. Tanja Zwiers

12. Met een slechte recensie van Hermus en Zandstra in het hoofd, toch zo 'eigenwijs' zijn om op zaterdmiddag rond 5 uur een tafeltje te reserveren bij de Moriaan in Assen.
    Mij wordt verteld dat dat nog wel gaat lukken om half 7. Ja, ja, denk ik nog, zal wel niet zo'n volle bak worden.
    Om een lang verhaal kort te maken: wij hadden lekkere mosterdsoep, een tournedos zoals die behoort te zijn zeker voor die prijs, een soepel gebakken varkenslende met een wel erg kruidige jus (de rare 'bloemetjes' die ik niet thuis wist te brengen, bleken kardemom te zijn die ook nog eens ongevraagd uit de keuken werden gehaald om te tonen) met bijlagen waarvan de bol rijst voor ons in positieve zin een verrassing was en als gezamelijke toet een lekkere karamelparfait.
    Het enige jammere was dat die laatste als 'hunebed' gepresenteerd werd. Dat kan mooier hoor, ook al zitten we dan in Drenthe! Mooie plakjes van maken, beetje chocolikeur erbij en een mokkastaafje en het wordt al een stuk eleganter qua presentatie.
    Het feit dat we steeds een andere heer of dame aan tafel kregen, deed niets af aan het feit dat we vriendelijk en ook snel werden geholpen. Wij komen vast nog een keer terug.

13. Gister heb ik hier gegeten met een oudcollega van mij. Ik vond het zelf wat tegengevallen. Sinds kort woon ik in Assen en ga zo nu en dan eens wat restaurantjes proberen. Ik vond de Moriaan vrij onpersoonlijk. Het eten was te doen. Verder is de ruimte vrij kil en de bediening voegt niet veel toe aan het geheel.

14. Het is al weer een aantal maanden geleden dat ik hier heb gegeten, maar ik kan een recensie nu toch niet achterwege laten.

Snelle bediening (zeer zeer snel), vakkundig personeel, de hoofdgerechten waren werkelijk super en het toetje verdient de naam Dessert met hoofdletter. Dit alles tegen een zeer nette prijs.

Zeer zeker een aanrader!

15. Bea 9 punten

Gister weer eens heerlijk gegeten hier, en ik moet zeggen van de negatieve recensies snap ik helemaal niks. Oke, de ambiance is anders, maar wel heel mooi en sfeervol (natuurlijk kwestie van smaak). Personeel zoals altijd hartstikke vriendelijk! Eten helemaal super, ruim voldoende en van superkwaliteit! Ook was er ruime keuze op de kaart!

Een aanrader en wij komen zeker terug!

16. Heb er goed gegeten. De rekening gevraagd en geld op het schoteltje gelegd. De serveerster vraagt bij het ophalen, wilt u geld terug en ja hoeveel. Ik vond dat een tegenvaller.

17. J.Vledder

Onlangs met een groep collega's wezen eten. Dit op voorstel mijn mij en omdat ik er al jaren af en toe kom eten.

Is onlangs opnieuw ingericht. Natuurlijk kwestie van smaak, maar het kon mij niet bekoren. Het is mij te kil, strak en zakelijk. Niet meer zo gezellig. Prijzen zijn wat duurder geworden.

En dan het eten. Kwaliteit was slechter geworden. Merkte al dat collega’s ook gingen mopperen. Ook de bijgerechten waren minimaal. Gevraagd naar meer rijst en frites. Antwoord was van bediening “maar u hebt toch al extra gekregen”.

Verder vroegen collega’s al gekscherend of er ook nog een cafetaria open was.

Ronduit slecht dus geworden. Zien ze mij (en collega’s) niet meer terug.

18. Het schijnt dat het restaurant onlangs is overgenomen. Heb er bijzonder vies gegeten. Ongelooflijk dat je zo slecht kan koken! De vis, kabeljauw op de huid gebakken was slap, overgaar en onwaarschijnlijk klein. Ben zelf geen dikke eter maar dit was echt een kinderportie. Het werd geserveerd met een kleurloze salade, zeer vette slappe aardappels (magnetron?) en wilde rijst. Het bord werd opgeleukt met een ragoutbakje gevuld met vette saus, heel apart. Maar het dieptepunt was toch wel de doorgekookte witlof (al een prestatie op zich) die op smaak was gebracht met kaneel! Ongelooflijk dat je dit durft te presenteren! Het enige pluspunt was de fudge, deze was zeker lekker. Al met al zeer triest eten en onattente bediening. Geen aanrader.

19. Fam vd Geer

Prima eten, vlotte bediening en een gezellige ambiance.
    Wat wij wel een minpunt vinden, is dat ze inmiddels al ruim 3 jaar dezelfde menukaart hebben, dus wij gaan er eigenlijk steeds minder vaak heen... Hoog tijd voor een nieuwe kaart, Moriaan!

20. D. van der Heide

Erg gezellig en leuk personeel. Het eten is heerlijk! We hadden Victoriabaars uit de oven en gegrilde kabeljouwfilet op Oosterse wijze. Geen enkel graatje te vinden! Alles was gewoon perfect!

21. De ontvangst was prima en we aten er heerlijk, terwijl er weinig plaats werd er ons een mogelijkheid geboden binnen een bepaald tijdsbestek daar te eten

22. Goed, lekker gezellig

23. Fam Braams

heerlijk eten. zeer vriendelijk personeel. Reserveren is wel een aanrader.