Bella Italia in Assen

1419325799 77
1591977540 74
1656721942 77

1. Christian Maas

Voor een zeer serieuze klacht was intern de beslissing genomen om er verder niet op te reageren kreeg ik te horen nadat ik zelf gebeld had met de vraag waarom niemand reageerde op onze verzoeken met ons contact op te nemen! En dan de manier hoe de medewerker mij daarover te woord stond. Zo hautain en sarcastisch. Alsof wij de zaak verziekt hadden. Helaas was ons geplande diner voor 6 personen verziekt door de kwaliteit van opgediende ossenhaas. Die was niet goed! De eigenaresse heeft mij teruggebeld en vertelde mij dat de eigenaren niet meer 7 dagen per week in de zaak willen staan en daardoor eigenlijk consessies gaan doen en meer verantwoordelijkheid uit handen gaan geven aan anderen. Dat zaken dan fout kunnen gaan accepteren ze dan. Dat is voor hun acceptabel dan wordt er gezegd gezien personeelstekorten en drukte en zullen wij als klanten dus moeten gaan accepteren!
    Dus dat wordt bij Bella Italia dan blijkbaar uit eten gaan met ingebouwd risico. Het kan goed fout gaan en dan vooral niet klagen!
    Ik wens ze hier heel veel succes mee.
    Zeker na het gesprek met de zeer onklantvriendelijke medewerker.
    Wij kwamen hier regelmatig maar vanaf nu zal dit helaas niet meer gebeuren. 1,5 uur op eten wachten, wat daarna ook nog 2 keer naar de keuken teruggestuurd moest worden gezien de kwaliteit van de ossenhaas, is niet wat ik als klant wil. Onze hele avond voor 6 man was verziekt.
    Dat risico kan je nu dus lopen bij Bella Italia gezien hun genomen beslissingen.
    Wij betreuren dit heel erg want we kwamen al jaren hier en zijn misschien in het verleden te veel verwend met de kwaliteit van de vader. Bij hem stond de klant en de kwaliteit van het eten op een hoog niveau.
    Jammer dat dit verdwenen is.

2. Beste pizza in Nederland. Heel goede bediening. Ga heen en geniet 😉

3. D. Hoogbruin

Wij halen al jaren lang jullie fantastische pizza's, vandaag was mijn pizza een catastrofe! Waarom?
    Alle producten op Al Bandito waren gewoon op een hoop gegooid! Een bult met vis. Niet een paar uien strengen, nee een oerwoud aan uien. Dan de artisjok, vreselijk! Keihard en oud! Spek en Ham!?
    Drie lellen van spek met Gore vet rand en ham wat gewoon soepvlees is. En dan de tomaat! Een stukje tomaat en wel het hart van het kontje en hard. Alles in mijn gevoel zegt kijkend naar deze Al Bandito dat het een afval afhaal pizza is!
    Ik decteer twee manieren van pizza bakken in jullie bedrijf; de eerste is voor de klanten in het restaurant en ook daar worden grote miskleunen nee gemaakt als ik de recensies mag geloven dat jaren lange vaste klanten weg zijn gegaan omdat jullie product slecht was.
    In de tweede plaats is er een afdeling in uw keuken of wordt er daar gewerkt voor afhaal pizza's! En daar wordt het ook al niet zo nauw genomen. Op de foto is duidelijk te zien wat ik met afval bedoel.
    Hopende jullie hiermee van dienst te zijn om jullie reputatie op te vijzelen. Graag feedback!
    Dit bericht en foto op Facebook, zo aan het begin van het seizoen, dat wil geen enkel bedrijf lijkt me!
    En het gaat mij niet om een nieuwe pizza, wel om een goed product waar je goed geld voor neertelt!
    Met vriendelijke groet D Hoogbruin!

4. Aa kwadraat

Al anderhalf uur gewacht op de niet erg ingewikkeld gerecht van de kaart.
    Na reclameren was het dan ook binnen 10 minuten klaar.
    Door de hoeveelheid aan personeel lopen dingen ernstig door elkaar.
    De een weet niet meer wat de ander wel of niet gedaan heeft.
    Kwaliteit en smaak is wel oké. Maar organisatie een dikke onvoldoende.

3,7
  5. Lekker gegeten in een gezellige omgeving. Voor iedereen die van Italiaans houdt, zeker een aanrader.

6. Diana Gerritsen

Wij vonden het een mooi restaurant.
    Het ademde een echte Italiaanse sfeer uit.
    Heel gezellig gehad en lekker gegeten.
    Vooral het ijs was top!

7. We hebben vaak bij Bella Italia een pizza genuttigd, maar deze keer was de (afhaal)pizza slecht. Weinig beleg en dus een (bezuinigings?)smaak.

8. Emmely Frenken

9. Ik heb uitstekend gegeten! De verbouwing heeft goed uitgepakt leuke sfeer kortom vaste klant bij Bella Italia Assen.

10. Saskia van Hees

Zelden zo’n lekkere pizza gegeten. Waren bij vrienden op bezoek komen zelf uit Molenhoek bij Nijmegen. Al 7 jaar op rij in Italië op vakantie. Heerlijke bodem, fantastisch! Leuke bediening, vriendelijk en geweldige entourage. En de tiramisu die vandaag op was kom ik graag nog een keertje voor terug. Ciao Buonasera Bedankt, we waanden ons weer even in Italië waar we dit jaar door Corona niet konden zijn.

11. Jullie hebben open keuken denk er dan eens aan dat gasten alles kunnen zien. De kok gaat steeds met zijn vinger in de saus om om te proeven. Likt zijn vinger af en veegt zijn vinger af aan zijn keukendoek en vervolgens weer met die vinger in de saus. Heel erg vies vind ik dat. Dit al diverse malen aangegeven maar we wordt niks mee gedaan. Wel eens van Haccp gehoord?

1,4
  12. Bella Italia Assen verliest vaste klanten!
    Traditiegetrouw gaan we met een groep collega’s op TT vrijdag uit eten bij Bella Italia.
    Dit keer waren er zes tafels nodig en met de bediening wordt afgesproken alles op een rekening te zetten, een bedrag dat wij op het eind hoofdelijk omslaan.
    De jeugdige bediening zorgt goed voor ons, het eten en drinken is lekker. We vragen na een gezellig samenzijn om de rekening. Het totaalbedrag wordt cash voldaan, inclusief een dikke fooi.
    Een deel van de groep verlaat het terras, vijf man blijft nazitten en bestelt nog koffie. Dan komt de eigenaar vragen om betaling inclusief een rekening van een ander tafelnummer, die zij waren vergeten op te tellen bij de eindafrekening (bestellingen gaan per tafelnummer op het bloempotje). In plaats van erkennen van een fout en nemen van een verlies, gaat de eigenaar met ons in discussie. We komen uit op een betaling van een 5/12 deel van de ‘bloempotrekening’. wel 3,65 per persoon! De vertoning wordt nog zieliger bij betaling, daarbij verandert toon en houding in hooghartig volharden in hun gelijk over ‘betalingsplicht’.
    In de kern: als de hele groep tegelijk was wegegaan, had de eigenaar geen verhaal kunnen halen.
    Neem dan nu je verlies: als bedrijf en privé komen wij nooit meer terug!

13. De bestelling werd te laat opgenomen maar het eten was heerlijk.
    De tafeltjes vind ik te dicht op elkaar staan en het was erg rumoerig.

14. Het eten was prima, maar er werd niet gevraagd of alles naar wens was tijdens het eten en tijdens het betalen. Ook hebben we meer dan een uur zitten wachten tot iemand onze tafel kwam afruimen, waarvoor we uiteindelijk maar naar de bediening toe zijn gelopen. Er werd ook niet gevraagd of wij nog drinken wilden hebben. Ik heb zelf ervaring in de horeca en weet dat het langer kan duren wanneer het druk is, maar als de bediening met 3 man staat te nietsdoen is het niet nodig dat wij zo slecht geholpen werden.

6,1
  15. Het was super heerlijk gegeten en super gastvrij ontvangen. Voor herhaling vatbaar 👍👍

16. Prima restaurant voor de liefhebber.
    - Grootschalig terras… Italiaanse van der Valk…

17. Daan Bakker

Hebben goed gegeten. Voldoende variatie. Gezellig gezeten. Waren met groepje van 8 vrienden!

18. Ik schrijf mijn recensie hier omdat Bella Italia geen klachten en/of recensie mogelijkheid op eigen website heeft.

Wij zijn met het uiteten een vaste klant van Bella Italia. Vanwege weinig tijd besloten wij voor het eerst eens af te halen om thuis op te eten. We besloten zoals altijd te kiezen voor hun befaamde scaloppa a la gorgonzola. Vanwege onze hoge verwachtingen in smaak en kwaliteit is het ons ditmaal zwaar tegen gevallen.
    De saus zat weinig smaak aan en was erg waterig. De soep die ik thuis in elkaar flans is zelfs nog dikker. De verse broodjes die er bij zaten, (die ik altijd graag in de saus dip) waren nu erg taai. Mijn kaken voelden na 1 broodje nog zwaarder aan dan een strijd met een droge drentse kosterworst.
    De patat leek veel kruiden op te zitten, alleen was daar weinig van te proeven.

Misschien nog een extra tip, toen wij de bestelling mee namen, viel uit eigen onhandigheid, de apart meegeleverde salades uit de handen op straat. Is misschien handig om daar een extra zakje om toe te doen om te voorkomen dat onhandige mensen zoals wij dit voortaan niet laten vallen.

Wij hopen ten zeerste dat dit alles vanwege drukte een uitzonderlijk geval is, gezien wij de volgende keer dat we weer langskomen, hopen dat wij dan wel weer de optimale kwaliteit en smaak mogen ontvangen.

2,7
  19. Linda bakker

Een hele vervelende ervaring gehad gister bij deze tent. De gastvrouw is onwijs arrogant en chagrijnig, ze doet niet eens moeite om zich vriendelijk op te stellen. Als ze de drukte op het terras niet aan kan, kunnen ze beter iemand anders inhuren. Of het terras verkleinen? De drukte komt de kwaliteit zeker niet ten goede. Conclusie slechte service voor een ‘middelmatig restaurant’.

2,6
  20. Eten was prima, aanpassing i.v.m. allergie was mogelijk; pizza vegetariana met een beetje mozzarella ipv kaas en wat rucola.
    Toetje; limoncello citroen ijs. De limoncello ontbrak. Na een opmerking hierover werd gezegd dat dit idd minimaal aanwezig was omdat het ook door kinderen besteld werd. Volgende keer moesten we maar vragen of ze er wat limoncello overheen wilden doen...
    Rekening was schrikken; 10 euro extra berekend ivm de aanpassing.
    Jammer...

4,5
  21. Wij hebben hier op een zaterdagavond gegeten. Er waren veel mensen, maar ondanks dat was de bediening vlot. Dat was zeker een pluspunt. Het eten is goed, maar niet geweldig. Een redelijke voldoende wat ons betreft. Wij kozen voor entrecot (medium) en varkenshaas in champignonsaus. Goed bereid vlees heeft geen toevoegingen nodig en smaakt van zichzelf al goed. Dat is bij de entrecot helaas niet zo. Het werd omgeven met een lading spek en champignons en het geheel was veel te zout. Ondanks de 2 glazen water moest ik thuis nog 3 glazen water drinken vanwege dorst. Het vlees was niet medium gebakken, maar op sommige plekken nog te rauw. Mogelijk is de kwaliteit door de drukte gesneuveld. Verder adviseer ik om afscheid te nemen van het spek, dat maakt alles veel te zout. De varkenshaas dreef in een lading champignon/room saus en dat is jammer. Er was meer saus dan vlees te vinden op het bord. Ook hier was het geheel te zout en ook nog eens te vet. Jammer. Ons voorafje (het plankje met diverse gerechten) was goed. Ook het toetje (limoncello ijs) was prima van smaak en netjes opgemaakt.
    De score wordt wat ons betreft toch vooral gemaakt door het hoofdgerecht en hier is de prijs/kwaliteit verhouding niet in balans. Voor 22 euro verwacht je een beter stukje vlees, zeker als je in de buurt voor hetzelfde bedrag een uitstekend stukje vlees hebt gehad. De smaak wordt gemaakt door een overvloed aan saus of toevoegingen (spek, champignons, zout) en dat is jammer. Wij hebben meerdere Italiaanse restaurants in Nederland bezocht en Bella Italia hoort wat ons betreft in de kop van de middenmoot thuis. Wij hebben de pizza niet geprobeerd, mogelijk dat dit restaurant het vooral moet hebben van de pizza's en daar hoge ogen mee scoort. Wat onze gerechten betreft haalt Bella Italia onze top 3 niet.

22. Margriet van Sleen

Helemaal top! Na een altijd hartelijke ontvangst in dit familiebedrijf begint het genieten van heerlijk authentiek Italiaanse gerechten. Ons favoriete vleesgerecht scaloppa is heerlijk mals en ze zijn royaal met de hoeveelheid. Echt een aanrader.

23. Het eten was echt super goed!
    De pizza was lekker doorgebakken en de korsten waren heerlijk!
    Ook de pasta was erg lekker.
    Het personeel is vriendelijk en de bediening was erg snel !
    Echt een aanrader.

24. Gerda janssen

Lekker gegeten, vriendelijke bediening, mooie ambiance.

25. Julia Hamminga

Zeer slechte ervaring. Ik en mijn vriendin wilden gezellig uit eten. We hebben een kwartier op het terras gewacht en in die tijd is de serveerster 5 keer langs ons gelopen en heeft ons niet gezien óf niet willen zien. Het was tamelijk rustig. En als ze het niet aan kon omdat ze misschien nieuw is, had ze eventueel een collega kunnen sturen. Slechte zaak. Dus we zijn naar de buren gegaan.
    Ik zal niet terughoudend zijn om dit nieuws met anderen te delen.

26. Charla meijer

Voor mij de beste pizzeria van Nederland. Eten bij Bella Italia is altijd weer een feestje. Wij doen dit al vele jaren. Nog nooit is het me overkomen dat de pizza minder lekker was. Ik hoop dat ik hier samen met mijn familie nog heel veel lekkere pizza's kan eten.

27. Ik was vandaag aan het eten met mijn familie bij Bella Italia. We zijn hier al jaren vaste klant maar de service en de sfeer zijn niet meer wat het was. Kleine glaasjes wijn, vergeten ingrediënten op de pizza te doen, chagrijnige en sfeerloze meiden die daar rondlopen waarbij een vriendelijk glimlach nog te veel is, de glazen hard op de tafel zetten, de hele tijd kijken of je al klaar bent met eten of drinken en zodra je je glas leeg hebt of je bord leeg hebt het gelijk weghalen zonder te vragen of je al klaar bent.

Kortom niet de moeite waard.

28. Voor ons is het altijd Bella Italia!! Heerlijk eten.. goede service en een goede sfeer.

29. Voor de tweede keer heerlijk gegeten bij Bella Italia! Een pizza carbonara en penne salmona, om je vingers bij af te likken! Een echte aanrader als je waar voor je geld wilt; kwalitatief goed eten voor een eerlijke prijs.

30. Berthe

Gisteren heerlijk gegeten. Het was heel druk, maar geen moment te lang hoeven wachten. Bediening houdt alles super goed in de gaten. Jammer dat er niet die oude Italiaanse pizzeria sfeer hangt, daar houden wij van :)

31. Geerten 195 punten

Gegeten Gnocchi di patate, ovale balletjes gemaakt van aardappel en tarwemeel. De aardappelen worden gekookt en gepureerd en daarna met het meel en wat zout gekneed en dan gekookt in kleine balletjes. Hier geserveerd met een saus van 4 zachte kazen en rucola. Heerlijk! Toe een bevroren uitgeholde sinaasappel met sinaasappelijs. Ook prima.
    Punt van aandacht: de kaart op de site en die in het restaurant komen niet helemaal overeen.

32. Heerlijk gegeten met mijn kleinkinderen...
    Ruim opgezet...
    Aardige bediening... maar je merkt dat ze het erg druk hebben... beter dat ze wat relaxter .zijn.. prima restaurant. en netjes...
    Wij komen vaker...
    Mijn kleinzoons favoriete pizzeria...

33. Mooi zaak, en heerlijk gegeten met ons gezin. Vlotte vriendelijke bediening.

34. Gisteren bij jullie gegeten, vanaf dat jullie in de Grote Kerkstraat zaten komen we al bij jullie. Veel pizzeria's door Nederland gehad, maar wij vinden dat jullie er met kop en schouders bovenuit steken. Wij eten zo veel mogelijk biologisch, dus zijn we extra blij dat jullie ook biologisch serveren, dat verdient zeker nog een pluim!! Tot slot nog een scroppino, heerlijk! Avond kon niet meer stuk! We komen weer!!

35. Waren al enige male hier eten, iedere keer weer heel lekker. Het Restaurant is altijd zeer goed vol, tot nu toe hebben wij iedere keer buiten gegeten. Ook in de Winter!!! Maar door de Heaters en de dekens is dit helemaal geen probleem. Dit was voor ons juist echt wel romantisch!
    Prima Kaart met genoeg keuze, en hoog kwaliteit!!
    Als wij weer in Assen zijn, kunt u zeker weer met ons bezoek rekenen!!!

36. Wederom gisteravond hier heerlijk gegeten met oud collega's. Echte aanrader voor liefhebbers van Italiaan eten, TOP!

37. Zoals altijd was het eten goed en was het heel gezellig!

38. Heel mooi terras, gesitueerd aan de vaart. Het eten was redelijk, maar de bediening was echt slecht.

6,1
  39. Het eten is prima. Maar het bedrijf gaat kapot aan de manier waarop ze met de klanten omgaan. Of je moet vroeg komen en je wordt er zo snel mogelijk weer de zaak uitgewerkt, want men wil het tafeltje nog een tweede keer verkopen. Of je komt of later, en moet eindeloos op je eten wachten. Dat is heel erg jammer, want het bedrijf is te commercieel geworden. En dat was niet zo.

40. Wat een geweldige zaak. Heerlijk genoten op jullie fanatische terras.. Voelde net alsof ik een dagje in het buitenland was. De carpaccio vooraf was overheerlijk samen gedeeld met de inktvis ringen van mijn Vrouw die ook super waren. Als hoofdgerecht had ik de Entrecote en het vlees was overheelijk. Super Mals en smolt in je mond. Mijn vrouw had de penne met ossenhaas en die was ook super op smaak! Hartelijk bedankt en wij komen zeker terug met de Gamma Racing dagen.

41. Arend Jan

De beste scaloppa ooit.

42. Druk, veel herrie, antipasto-mix als voorgerecht is goed. Hoofdgerecht vlees teleurstellend. Vlees niet bijzonder goed, zwom in de saus. Friet matig. Sla wel prima. Service matig, als je de bediening niet roept komt er nooit iemand.
    Ik ga er niet meer heen.

43. Het zijn bij Bella Italia altijd de lekkerste pizza's die ik ken, is een fijne bediening en een heel gezellig restaurant met veel sfeer.

44. Wederom een hele fijne avond gehad. Nu met ons gezin uit eten geweest. Kinderen hebben heerlijk gegeten en werden heel erg vriendelijk opgevangen door de dame die ons heeft bediend. Hebben ook goed kunnen kijken hoe de pizza's werden gemaakt door de open keuken. Groot pluspunt! Heerlijk gegeten en goed geholpen door de dames en heren van de bediening. De tiramisu wil ik elke dag wel als toetje 😀 Graag tot een volgende keer.

45. Bij de reservering al gezegd dat we op tijd staan en gevraagd of dat haalbaar was (we hadden 1 uur en 3 kwartier). Dit was geen probleem. Toen we aankwamen nogmaals benoemd dat we ruim anderhalf uur later in het theater moeten zijn. Dit was geen probleem. Bij het bestellen werd ons verteld dat het wel een half uur tot 3 kwartier kon duren voor onze bestelling geserveerd zou worden. Dan zouden we het nog wel halen. Na 3 kwartier gevraagd waar ons eten bleef, toen werd ons medegedeeld dat het nog zeker een kwartier zou duren!! We zouden dan nog een kwartier hebben om te eten. Het personeel reageerde bijzonder koeltjes, geen inlevingsvermogen, geen stap harder willen lopen, alsof er geen probleem was. Voor hen was dat er blijkbaar ook niet, ze reageerden alsof het wel vaker gebeurd. Geen inlevingsvermogen, een soort van machinale afstandelijkheid. We zijn vertrokken en hebben bij de afhaal pizzeria even verderop alsnog wat kunnen eten en waren nog op tijd ook voor de theatervoorstelling.

46. Leo en Loes Nagglas

Zeer goed en gezellig restaurant met heerlijke pizza's. Ook fantastische gelegenheid om buiten te eten bij mooi weer.

47. Laatst voor het eerst met drie vrienden wezen eten in Bella Italia. Wat een verrassing! Een gezellig restaurant wat niet "druk" aan doet door de grote ruimte tussen de tafels. Vriendelijke en snelle bediening. Heerlijk eten tegen een goede prijs. Een absolute aanrader, of je nu met vrienden of collega's gaat eten. En... in de zomer is het terras natuurlijk heerlijk!

48. Super lekker gegeten! Echt een aanrader.

49. Gisteren met collega's gegeten en het was weer super! Ik kom gauw weer eens terug.

50. Ben weer heerlijk wezen eten. Het blijft echt voor ons de beste Italiaan. Overheerlijke pizza en scaloppa. En altijd gezellig druk. Gastvrouw na al die jaren nog gewoon echt een gastvrouw. Super, hou ervan. En de verbouwing van de keuken mooi hoor. En de toiletten. Blijven maar vooruit gaan. De bediening ook niks op aan te merken. Nee eigenlijk weer in 1 woord top. Herhaling vatbaar.

51. Heerlijk gegeten met collega's van het werk. Ruime keuze op de menukaart. Heel fijn dat ze rekening houden met allergieën en ook voor mijn collega die alleen vegetarisch eet ruime keuze. Personeel is zeer vriendelijk ondanks dat de zaak vol zat. Neem een lekker dessert, is echt een geweldige afsluiter. Al met al een heerlijke en gezellige avond in hele nette en sfeervol Italiaans restaurant. Absolute aanrader.

52. Dit is absoluut niet het beste Italiaanse restaurant, zoals wel eens wordt beweerd. Scaloppa gorgonzola besteld. Het vlees was veel te droog en dreef in een erg zoute ondefinieerbare saus. Niet de gorgonzola zoals het hoort. Verder een overvol restaurant met slechte akoestiek, tafelgenoot was moeilijk te verstaan. De erg jonge bediening probeert het goed, maar mist ook de nodige ervaring. Pluspunt voor de frieten en de pane. Kom hier niet weer.

3,2
  53. De pizza's waren erg nat en de producten lagen op een hoopje.

54. Zoals al jaren kom ik hier om overheerlijk te eten.
    Erg leuke bediening, gewoon lekker vriendelijk en beleefd. Heerlijk druk lekker Italiaans temperament. Betaalbaar. Ja gewoon in 1 woord TOP.

55. Gezellige sfeer, lekkere terrasverwarming. We hadden een voorgerechtje van brood besteld, maar toen de pizza's kwamen was het brood nog niet gekomen. Overigens lekkere pizza's. Verder had een van ons een nagerecht besteld, wat ze ook zijn vergeten te maken. Bediening kan dus iets meer aandacht besteden aan de klant. Het is in principe hun taak om in de gaten te houden of alles is uitgeserveerd of dat er nog iets mist. Erg jammer, want het is een mooie locatie.

56. Onvriendelijke bediening. Duur eten voor de kwaliteit die je krijgt. Pizza's zijn vettig en doorweekt met knoflook. Het is bij Bella Italia zeker geen warm gevoel. Heel gespannen sfeertje. Erg kil allemaal. Stoelen voelen vettig aan en wc is ook niet heel netjes.

1,1
  57. Madelaine

Met dit mooie weer was het lekker om buiten op het terras te zitten. Goed gegeten, goede service en gezellige sfeer.

58. Na een aantal jaren dit restaurant gemeden te hebben, de afgelopen 2 maand zelfs 2x weer hier gegeten. Ik moet zeggen dat het twee behoorlijk positieve ervaringen waren. Eten goed van kwaliteit met verse producten, aardige maar relatief onervaren bediening.

Qua opmaak zie je toch dat de keuken gebukt gaat onder de drukte en (helaas) leek het alsof mijn pizza uitgeserveerd werd aan één van de vele groepen scholieren. Iets meer zorg aan besteden zou ik zeggen en ik was zeker voor een nagerecht en nog een espresso gegaan.

Het zijn soms de kleine dingen die het doen om mensen een extra gang of drankje te verkopen. Dat laatste leek er door de drukte bij ons in te schieten, jammer... blijft een puntje van aandacht bij dit restaurant. Ook in de bediening zie je het, on-Italiaans, haastwerk terug komen wat net een beetje afbreuk doet aan de sfeer.

Hetzelfde geldt voor de menukaart. Al is deze aardig herzien de laatste jaren, een paar Italiaanse specialiteiten in de vorm van antipasta of een plate met kleine Italiaanse amuses vooraf zou niet misstaan. Ik ben er van overtuigd dat het Asser publiek klaar is voor iets meer Italiaan dan alleen super pizza's.

Met de nieuwe concurrent zou Bella Italia er goed aan doen iets weg te bewegen van het Italiaanse fastfood naar het warme en gemoedelijke Italiaans gevoel. Maar goed, dat blijf een keuze van de ondernemer. M'n pizza was goed, al had ik graag nog wat nagetafeld.

59. Luuk 195 punten

Altijd goed en lekker! Constante goede kwaliteit... Met mooi terras.

60. Top Italiaans restaurant met heerlijke verse ingrediënten en een super top bediening. Ik heb hier al meerdere keren gegeten en ben er nog nooit teleurgesteld. Niet voor niets bestaat dit restaurant al bijna 40 jaar in Assen, dan moet je toch wel top zijn als het ook nog elke dag vol zit.
    Een echte aanrader dus.

61. Familie Herley

Familie diner, 10 personen. Druk bezocht restaurant. Service was goed en eten verrukkelijk.

63. T. Hiariej

Met een aantal collega's hier gegeten. De bediening is heel attent.
    Hier komen wij zeker weer.

64. Omdat we met een groepje gingen eten, hadden we gekozen voor Bella Italia omdat dit restaurant wat ruimer is dan bij de buren. Achteraf spijt! De bediening was erg slecht, niet erg vriendelijk en zeker geen aandacht voor de klant! Het eten was goed en de toetjes verrassend leuk en lekker. We hadden nog graag koffie willen bestellen maar daar dacht de bediening anders over en zijn we na een half uur wachten maar weg gegaan. Volgende keer toch maar weer elders heen!

65. Ik woon sinds kort in het westen en heb nog steeds geen goed restaurant zoals Bella Italia gevonden. Ondanks de drukte is het eten altijd lekker en je proeft dat het allemaal vers is bereidt. Ook het personeel is er aardig en zij zijn ook klantvriendelijk. Jammer genoeg, woon ik te ver, anders kwam ik er elke week. Vooral de carpaccio en scaloppa zijn multi bene :)

66. assencity

Het grootste pizzeria restaurant van Assen, gevestigd aan de markt. In de zomer is het erg gezellig op het terras, het is er altijd wel druk. Reserveren gewenst.

67. In tegenstelling van andere recensies, vindt ik de pizza's, die wij kregen gewoon slecht, en dan vooral de bodem, die was echt van karton, met een mes was het amper te snijden, taai en smakeloos. Wij hebben hier ook over geklaagd bij de floormanager, die zou het door geven aan de keuken. Tja wat heb ik daaraan, zag niets terug op de nota. Volgende keer iets anders zoeken.

68. Eten goed. Bediening slecht. Er werd heel veel vergeten. Twee keer om bestek moeten vragen. Drankjes werden vergeten. Er is ons niet gevraagd of we een dessert wilden. Er is veel bediening, maar niemand heeft overzicht. Eigenaar hoort op de werkvloer rond te lopen i.p.v. achteraf aan een tafeltje op zijn telefoon te kijken. Het zijn de kleine details die het hem doen...

69. Fam de Bruin

Was best lekker hoor, maar wat een slapstick leek het wel, de pizzabakkers waren zo druk dat het wel versneld leek afgespeeld, kreeg hierdoor niet het idee dat de pizza met Italiaanse liefde gemaakt werd. Vroeg me überhaupt af of ze wisten wat ze maakten. Het smaakte overigens wel, maar een uur wachten op je eten, ja dan smaakt alles.
    Later bleek dat het de eigenaren waren die de pizza's bakten, niet erg relaxed dus.

Bediening was super, ondanks de drukte. Sfeer was leuk.

70. Aat Oosterhof

71. De beste pasta die je kunt krijgen. Mag mij iedere dag geserveerd worden. Eten bij Carlo en Efisio is altijd weer geweldig.

72. Wij zijn met kerst uit eten geweest bij bella itallia. Het eten was goed alleen duurde het erg lang voordat we uiteindelijk ons eten voor ons hadden staan. 50 minuten wachten op ons eten ( zonder voorgerecht ) vinden wij veel te lang duren. De vorige keer was dat ook zo. Besloten om maar eens verder te gaan kijken. Bella Italia is voor ons niet meer aantrekkelijk om uit eten te gaan.

73. Al een aantal keer gegeten inmiddels. Het is er vaak zo druk, dat je moet reserveren. Goed teken. Bediening is netjes en snel. Je hebt je eten zo voor je, dat vinden wij prettig ... te lang wachten is altijd zo'n dooddoener.

Het eten smaakt ons altijd heerlijk, diverse gerechten geprobeerd. In ons geval was er ook eens een bezoek, waarbij ruimte voor wat persoonlijke wensen (scaloppa met kip i.p.v. varkenshaas).

Aanrader!

74. Heerlijk gegeten met de kids. Zowel de lasagna als de pizza was heerlijk. Stijlvol ingericht, vriendelijk personeel. Leuke open keuken. Schone toiletten.

75. We komen al twintig jaar bij Bella Italia en vanavond was het eten weer heerlijk.Het eten was vers en had heerlijke smaken.De bediening was zeer vriendelijk en vlot.Het was erg druk maar het liep allemaal als een trein.Complimenten!Ik hoop Annie ook weer eens te zien.Door haar zijn we ook vaak in de watten gelegd.

76. Met vrienden hier gegeten. Het eten was goed en lekker. Enig minpunt vond ik dat je niet kon reserveren "vanwege de TT"... Als je in die week uit eten wilt, dan wil je juist graag zeker weten dat je bij het restaurant van jou keuze terecht kunt en niet bij bijvoorbeeld de buren moet gaan kijken. Maar het eten was heerlijk en de service goed.

77. Al meerdere keren hier gegeten. Heerlijk eten alleen de service is niet goed. Ik heb 3kwartier lang met een leeg bord en glas aan tafel gezeten. Aangegeven bij een nieuw meisje dat we nog wat koffie na wilde en er zou een collega langs komen om de bestelling op te nemen die na 3kwartier nog niet verscheen.

78. Rosemarie

Heerlijke pizza gegeten en de bediening is zeer goed en vriendelijk. Wij waren met 2 personen op een vrijdagavond en hoewel het erg druk was had de bediening alles goed onder controle. We hoefden ook niet heel lang op ons eten te wachten. Alleen het ijsje die we na hadden was iets te duur vonden wij maar verder was alles perfect! Wij komen zeker terug bij Bella Italia!

79. R. van der Lugt

80. Afgelopen zaterdag hier wezen eten met mijn familie.
    Bij binnenkomst om half zeven zat het al helemaal vol,maar gelukkig hadden we een plekje gereserveerd. Ondanks de enorme drukte hadden we al snel wat drinken en wat brood met kruidenboter .

Had zelf een ossenhaas van de gril met rucola vers geraspte kaas en een heerlijke dressing, mijn man had een pasta met verse groeten en ossenhaas waaraan hij echt kon merken dat de pasta a la minute dus vers werd gekookt heerlijk.
    Voor de kinderen was er genoeg keus met leuke namen erbij pizza super Mario en een Pizza alladin (pizza met patat).

Komen zelf uit het westen waar we vaak naar de italiaan gaan maar Bella Italia dat is pas een echte Italiaan nog nooit zo gezellig en lekker gegeten echt een aanrader voor iedereen.

Als we weer in de buurt zijn komen we hier zeker weer!

81. Al jaren ben ik klant bij dit fantastische restaurant, eerst vroeger altijd met mijn ouders en nu met mijn kinderen. Wij zijn een tijdje vanwege een verhuizing niet geweest en hebben dan ook vele andere Italianen geprobeerd maar dat liep toch altijd uit op een teleurstelling. Dus we zijn dan ook heel blij, dat nu we weer in Assen wonen, we weer naar onze favoriete Italiaan kunnen gaan !
    Een echt familie bedrijf dat is waar Bella Italia voor staat, een gemoedelijke zweer, gastvrij, heerlijk eten in een top ambiance.
    Met vriendelijke groet Nico

82. Gisteren wezen eten in Assen aan de vaart, restaurant Bella Italia.
    Heb van kennissen vernomen dat het eten hier erg goed is, dus dat moest ik ook een keer uitproberen.
    Als hoofdgerecht heb ik een stukje ossenhaas genomen, wat op de kaart staat als tagliata di manzo.
    Wat een lekkere stukjes vlees waren dat (de opssenhaas was in 3 stukken gesneden) met daarboven op rucola parmezaanse kaas en een soort dressing. Nog nooit eerder een stuk vlees zo op m'n bord gezien, maar wat was het lekker. Echt een aanrader

83. We komen al jaren met enige regelmaat in dit restaurant. Het eten is precies wat je mag verwachten van een pizzeria; lekkere, goed gevulde pizza's, pasta's, vis en vleesgerechten. De vis, op Italiaanse wijze klaargemaakt, is bijvoorbeeld lekker vers!
    Ook zijn we tevreden over de bediening, snel, aardig en netjes. De gastvrouw neemt, als het even kan qua drukte, tijd voor een persoonlijk praatje. Denk eraan te reserveren in dit restaurant. Het is vaak erg druk, ook door de weeks!

84. Ben afgelopen week behoorlijk geschoffeerd door de gastvrouw. Vroeger toen vaders en moeders het bedrijf nog hadden zou dat nooit gebeuren, maar onder deze dame is het zelfs mogelijk om klanten die al 25 jaar trouw komen eten slecht te behandelen. Het andere personeel mankeert niets aan, echt niet, die werken netjes en vriendelijk, wel gehaast onder druk van de dame in kwestie.

De reden van de slechte behandeling is net als in andere recenties genoemd "de enorme lange wachttijd waar je als klant niets van mag zeggen". Ik heb dat wel gedaan, en toen was het hommeles met de dame.

Het eten is goed, althans de pizzas en de pastagerechten. De kaart zou in deze tijden uitgebreid mogen worden met wat meer italiaanse specialiteiten en een beter assortiment antipasta. De commercialisering, massa versus kwaliteit, lijkt langzaam de overhand te krijgen hier. Maar nogmaal, niet ten koste van de pizzas, echt een aanrader (mits je wachten niet erg vindt)!

Prijzen zijn redelijk, als de ambiance beter was zou ik zeggen dat het goed was. De drankjes zijn aan de dure kant waardoor mensen geen tweede drankje bestellen. Penny wise pound foolish zou ik zeggen... Ofwel prijs iets omlaag en je verkoopt meer en je netto marge per tafel gaat omhoog. Maar goed, dat benader ik als ex horeca ondernemer...

Algemeen; eten is goed, prijs drankjes iets te hoog, bediening gehaast maar netjes, gastvrouw is onbeschoft.

3,4
  85. Gisteren hier gegeten. De vorige recensent heeft al genoeg gezegd over de inrichting, dat ga ik nog niet eens over doen. Heb door de vorige recensie ook gekozen voor de filetto da manzo. Was een heerlijk mals ossenhaasje.
    De pizza van mijn vrouw was ook erg lekker, dus dit restaurant is een aanrader. Dat weten de mensen uit Assen volgens mij ook, want het was er behoorlijk druk.
    Dat maakt het direct ook wel lastig: de mensen die hun pizza bestellen en komen halen staan dan ook binnen voor de ingang te wachten. Als je dan komt om te komen eten kun je het idee krijgen dat het restaurant vol zit. Wellicht dat ze daarvoor nog een aparte ingang kunnen maken.

Verder was het eten lekker. Een heel verschil met ons adres van de avond ervoor.

86. Klaas Mulder

Een leuk dagje uit met de familie. Gegeten bij pizzeria Bella Italia. Wat me opviel was de inrichting van het restaurant , mooi chique aangekleed. Bij binnenkomst stond er gelijk een tafel klaar waar we vriendelijk naar toe werden begeleid. Het eten was heerlijk( filetto da manzo) lekker biefstukje dat goed gekruid was. Mijn vrouw had een scaloppa met kip ( wat een heerlijke saus). De 2 kleintjes hadden een pizza met patat, waar ze het nog steeds over hebben. De bediening heeft ons goed geholpen en de broodjes die we vooraf hadden besteld kregen we achteraf gratis, een leuk gebaar. Al met al een mooie avond gehad bij Bella Italia waar we zeker nog eens terug komen!

87. Ik heb hier een tijd geleden gegeten en was erg tevreden over de kwaliteit van het eten en de bediening. We werden bij de deur vriendelijk ontvangen en konden meteen gaan zitten. De bediening was erg aardig, heb zelfs nog een gesprek gehad met één van deze dames. Daarnaast was het eten verrukkelijk. Ik ben niet snel tevreden, maar dit restaurant verdient toch wel echt een dikke 9 van mij.

88. Vanavond zeer lekker gegeten en gedronken.
    Prima Personeel en alles kwam mooi snel aan de tafel ondanks de drukte.(Restaurant was vol) .
    Een zeer leuke ervaring en zeker de moeite waard om nog een keer weer te komen.

89. Vaak lekker en gezellig hier gegeten met vrienden en familie. Helaas is de service achteruit gegaan.
    De bediening is gehaast aan het werk. Ondanks dat hebben we bijna een uur op het eten moeten wachten.
    Het eten is goed, prijs/kwaliteit verhouding minder. De drankjes zijn (te) duur en de porties vis en vlees zijn kleiner dan vroeger, voor een hogere prijs. Jammer.

5,9
  90. Afgelopen vrijdag hier gegeten, perfecte pizza en leuke bediening.
    Ondanks de drukte toch goed geholpen en gegeten.
    Alleen wat erg jammer is dat de drankjes erg duur zijn, ook bijvoorbeeld mijn rode wijn.
    Het eerste glas redelijke hoeveelheid maar toch matig en het tweede glas echt te matig ingeschonken, jammer.
    Verder wel aan te bevelen, we zullen er misschien nog wel een terug terug gaan komen.

91. Marjorie Bakker

Wij zullen niet zo snel meer gaan eten hier. De sfeer is opzich redelijk romantisch, maar toch commercieel ingesteld; het maakt een gehaaste indruk. Stokbroodje besteld, snel gekregen. Het was nog niet eens op en de pizza van mijn vriend werd al voor zijn neus gesmeten(!). Waar mijn eten bleef was een raadsel, dus hebben we de bediening er bij gehaald. Het is jammer dat het zo gelopen is en dat de bediening ons niet heeft geïnformeerd over een fout van de keuken. Het eten smaakte prima, behalve de aardappeltjes die doordrenkt waren met vet. Nieuwe gevraagd, maar de tweede lading alsnog doordrenkt met vet.

92. Prima Italiaan.
    Een vriendelijke en prima bediening ondanks de vakantiekrachten. Om terug te komen.

93. bert 7 punten

Afgelopen maandag waren we weer op de voor ons bekende plek, deze maal met 2 gasten en wederom een super warme ontvangst door gastvrouw en consorten, goed en smakelijk getafeld met het goede glas wijn.
    Familie Puddu wij willen nog jaren van jullie gastvrijheid genieten. Tot de volgende week.

94. Anne van Leeuwen

Ik kom regelmatig in dit restaurant, het is eten is altijd voortreffelijk. Over het eten valt niks te zeggen, pizza's zijn de beste van Nederland en ook de vis, vlees en pasta-gerechten zijn heerlijk.

En ook het nieuwe restaurant vind ik erg mooi en gezellig.

Het valt me heel erg op dat het personeel erg vaak wordt 'afgesnauwd' door de gastvrouw/bazin van de familie.
    De bediening doet het naar mijn weten altijd echt heel goed, het is dan erg sneu om te zien dat het niet naar voldoening is van de bazin wie dat altijd zeer 'openlijk' laat merken.
    Ook bij drukke weekenddagen merk je bij dezelfde persoon dat we moeten opschieten omdat de tafel waar wij aan zitten al is gereserveerd voor een volgende klant. Dat eet niet echt heel lekker.

95. Bijna elke keer dat ik in Assen ben eet ik hier. Zowel in het restaurant als meenemen van de gerechten. Het blijft altijd weer uitkijken naar het eten van Bella Italia. Qua gezelligheid was de oude locatie beter, maar men moet met de tijd meegaan. Mijn voorkeur gaat uit naar of een pizza of de scaloppa gorgonzola of di manzo.

96. Dickens

Gisteren heerlijk buiten gegeten bij Bella Italia. Het was onze eerste keer, maar als wij weer in het Noorden zijn, dan komen wij zeker nog eens terug. Smaakvol eten, vriendelijke bediening. Een echte aanrader! Wij komen er zeker weer terug.

97. Gisteren heerlijk gegeten bij Bella Italia.
    Het was niet echt terras weer, maar toch lekker buiten kunnen zitten op het sfeervolle terras door de terrasverwarming.
    Het eten was super en zelfs de kinderen hebben voor het eerst een hele pizza opgegeten.
    De bediening was goed en zeer vriendelijk naar de kinderen toe.
    De volgende keer zeker weer naar Bella Italia met de kids.

98. Lunchen is een drama, ofwel, ze hebben geen lunchkaart en serveren hun "salade" alsof hij zo uit de supermarkt op je bord wordt gekwakt. Zonde!

Pizza's zijn hier de beste van heel Assen en omstreken! Helaas moet je er soms meer dan een uur op wachten en heeft de bediening niet het fatsoen om je daar goed over te informeren. Op avonden dat het terras vol zit en de zaal ook, dan kan de keuken het niet aan en zit je heel lang te wachten. Reclameren heeft geen nut, je wordt dan afgebekt door de dame die de leiding heeft.

Jammer jammer, dit was jarenlang ons favoriet restaurant, we gingen er graag en vaak heen met (zaken)relaties. Nu durven we dat niet meer aan, we schamen ons voor de vreselijke wachttijden en daardoor gebrek aan sfeer zoals je in een Italiaans restaurant graag zou willen.

Zo zie je maar dat het groter worden ten koste van de kwaliteit gaat!

99. AssenCity

Grote Pizzatent in centrum van Assen. Vlakbij de Nieuwe Kolk, gevestigd aan de Markt in Assen. Groot terras waar je in de zomer heerlijk kunt zitten voor een hapje + drankje.
    Omdat er zoveel mensen kunnen zitten, en het vaak ook nog vrij druk is; heb ik het gevoel weleens dat het personeel zelf het overzicht kwijt is. Ook oogt het vrij druk. Maar nogmaals dit is bij vele Assenaren de favo pizzeria!

100. Bert Visscher

1e Pinksterdag hier gegeten. De eerste en de laatste maal. Het voorgerecht was er vrij snel maar op 't hoofdgerecht hebben we meer dan een uur moeten wachten. De serveerster is tig keer bij ons langs gelopen, maar we kregen geen uitleg of excuses dat het misschien druk was. Ook werd ons niet gevraagd of we misschien nog iets drinken wilden. Het voorgerecht was te flauw en het hoofdgerecht weer te zout.
    Het nagerecht hebben we maar niet genomen, moesten we nog een uur wachten denk ik.
    Heb er geen goed woord voor over

2,1

Volgende pagina