Bella Italia in Assen

Parkeergarage De Nieuwe Kolk

Bushalte - De Nieuwe Kolk - Weiersstraat - Assen

Bezorgrestaurants in de buurt van Bella Italia

Welkom bij Bella Italia - Ristorante & Pizzeria

Sinds 1976 een smakelijk begrip in Assen en omstreken.

Alle maaltijden en pizza’s worden zonder uitzondering met verse ingrediënten bereid en dat proef je direct.
De ultieme combinatie van de Italiaanse chefkok met de beste producten is een zeer smakelijke ontmoeting met de dagelijkse keuken uit Italië.

Bella Italia is gevestigd aan de Markt 4 - 5 te Assen. Een ruim restaurant met een geweldige intieme atmosfeer.
Gemoedelijk en met enkele romantische tafeltjes om samen lekker gezellig te genieten van de maaltijd en natuurlijk een goed glas wijn.

Geniet van het comfort van haar terras op een geweldige wijze. Luxe windschermen laten de terrasbezoekers rustig genieten van de maaltijd, een heerlijk kopje koffie met gebak, een pizza, het drankje en verfrissing.

De in hoogte verstelbare windschermen in combinatie met de grote parasols maken het mogelijk om uit de zon en uit de wind te vertoeven op het terras van Bella Italia

Kom en geniet, voel je thuis in het authentieke Italiaanse - La Dolce Vita - gevoel van het zoete leven bij Bella Italia.

Ervaar het zelf, met vrienden of familie, collega's, buren de Italiaanse gastvrijheid van Bella Italia te Assen.

Hierbij nodigen wij u uit om van onze gastvrijheid gebruik te maken.

Wij ontmoeten u graag bij Bella Italia.

4. Betalen Visa Master Card pin American Express

1289441949 78
1316320022 77
1343198095 77

1. Gerda janssen

Lekker gegeten, vriendelijke bediening, mooie ambiance.

2. Julia Hamminga

Zeer slechte ervaring. Ik en mijn vriendin wilden gezellig uit eten. We hebben een kwartier op het terras gewacht en in die tijd is de serveerster 5 keer langs ons gelopen en heeft ons niet gezien óf niet willen zien. Het was tamelijk rustig. En als ze het niet aan kon omdat ze misschien nieuw is, had ze eventueel een collega kunnen sturen. Slechte zaak. Dus we zijn naar de buren gegaan.
    Ik zal niet terughoudend zijn om dit nieuws met anderen te delen.

3. Charla meijer

Voor mij de beste pizzeria van Nederland. Eten bij Bella Italia is altijd weer een feestje. Wij doen dit al vele jaren. Nog nooit is het me overkomen dat de pizza minder lekker was. Ik hoop dat ik hier samen met mijn familie nog heel veel lekkere pizza's kan eten.

4. Ik was vandaag aan het eten met mijn familie bij Bella Italia. We zijn hier al jaren vaste klant maar de service en de sfeer zijn niet meer wat het was. Kleine glaasjes wijn, vergeten ingrediënten op de pizza te doen, chagrijnige en sfeerloze meiden die daar rondlopen waarbij een vriendelijk glimlach nog te veel is, de glazen hard op de tafel zetten, de hele tijd kijken of je al klaar bent met eten of drinken en zodra je je glas leeg hebt of je bord leeg hebt het gelijk weghalen zonder te vragen of je al klaar bent.

Kortom niet de moeite waard.

5. Voor ons is het altijd Bella Italia!! Heerlijk eten.. goede service en een goede sfeer.

6. Voor de tweede keer heerlijk gegeten bij Bella Italia! Een pizza carbonara en penne salmona, om je vingers bij af te likken! Een echte aanrader als je waar voor je geld wilt; kwalitatief goed eten voor een eerlijke prijs.

7. Berthe

Gisteren heerlijk gegeten. Het was heel druk, maar geen moment te lang hoeven wachten. Bediening houdt alles super goed in de gaten. Jammer dat er niet die oude Italiaanse pizzeria sfeer hangt, daar houden wij van :)

8. Geerten 120 punten

Gegeten Gnocchi di patate, ovale balletjes gemaakt van aardappel en tarwemeel. De aardappelen worden gekookt en gepureerd en daarna met het meel en wat zout gekneed en dan gekookt in kleine balletjes. Hier geserveerd met een saus van 4 zachte kazen en rucola. Heerlijk! Toe een bevroren uitgeholde sinaasappel met sinaasappelijs. Ook prima.
    Punt van aandacht: de kaart op de site en die in het restaurant komen niet helemaal overeen.

9. Heerlijk gegeten met mijn kleinkinderen...
    Ruim opgezet...
    Aardige bediening... maar je merkt dat ze het erg druk hebben... beter dat ze wat relaxter .zijn.. prima restaurant. en netjes...
    Wij komen vaker...
    Mijn kleinzoons favoriete pizzeria...

10. Mooi zaak, en heerlijk gegeten met ons gezin. Vlotte vriendelijke bediening.

11. Gisteren bij jullie gegeten, vanaf dat jullie in de Grote Kerkstraat zaten komen we al bij jullie. Veel pizzeria's door Nederland gehad, maar wij vinden dat jullie er met kop en schouders bovenuit steken. Wij eten zo veel mogelijk biologisch, dus zijn we extra blij dat jullie ook biologisch serveren, dat verdient zeker nog een pluim!! Tot slot nog een scroppino, heerlijk! Avond kon niet meer stuk! We komen weer!!

12. Waren al enige male hier eten, iedere keer weer heel lekker. Het Restaurant is altijd zeer goed vol, tot nu toe hebben wij iedere keer buiten gegeten. Ook in de Winter!!! Maar door de Heaters en de dekens is dit helemaal geen probleem. Dit was voor ons juist echt wel romantisch!
    Prima Kaart met genoeg keuze, en hoog kwaliteit!!
    Als wij weer in Assen zijn, kunt u zeker weer met ons bezoek rekenen!!!

13. Ron

14. Wederom gisteravond hier heerlijk gegeten met oud collega's. Echte aanrader voor liefhebbers van Italiaan eten, TOP!

15. Zoals altijd was het eten goed en was het heel gezellig!

16. Vaste bestemming, en één van onze favoriete restaurants. Gereserveerd via de butler van eet.nu en 's avonds konden we al terecht. Sfeer goed, altijd gezellig druk. Pizza's maar ook de pasta's over heerlijk. Een echte aanrader! Volgende keer zeker weer ;)

17. Heel mooi terras, gesitueerd aan de vaart. Het eten was redelijk, maar de bediening was echt slecht.

18. Het eten is prima. Maar het bedrijf gaat kapot aan de manier waarop ze met de klanten omgaan. Of je moet vroeg komen en je wordt er zo snel mogelijk weer de zaak uitgewerkt, want men wil het tafeltje nog een tweede keer verkopen. Of je komt of later, en moet eindeloos op je eten wachten. Dat is heel erg jammer, want het bedrijf is te commercieel geworden. En dat was niet zo.

19. Wat een geweldige zaak. Heerlijk genoten op jullie fanatische terras.. Voelde net alsof ik een dagje in het buitenland was. De carpaccio vooraf was overheerlijk samen gedeeld met de inktvis ringen van mijn Vrouw die ook super waren. Als hoofdgerecht had ik de Entrecote en het vlees was overheelijk. Super Mals en smolt in je mond. Mijn vrouw had de penne met ossenhaas en die was ook super op smaak! Hartelijk bedankt en wij komen zeker terug met de Gamma Racing dagen.

20. Arend Jan

De beste scaloppa ooit.

21. Druk, veel herrie, antipasto-mix als voorgerecht is goed. Hoofdgerecht vlees teleurstellend. Vlees niet bijzonder goed, zwom in de saus. Friet matig. Sla wel prima. Service matig, als je de bediening niet roept komt er nooit iemand.
    Ik ga er niet meer heen.

22. Het zijn bij Bella Italia altijd de lekkerste pizza's die ik ken, is een fijne bediening en een heel gezellig restaurant met veel sfeer.

23. Wederom een hele fijne avond gehad. Nu met ons gezin uit eten geweest. Kinderen hebben heerlijk gegeten en werden heel erg vriendelijk opgevangen door de dame die ons heeft bediend. Hebben ook goed kunnen kijken hoe de pizza's werden gemaakt door de open keuken. Groot pluspunt! Heerlijk gegeten en goed geholpen door de dames en heren van de bediening. De tiramisu wil ik elke dag wel als toetje 😀 Graag tot een volgende keer.

24. Bij de reservering al gezegd dat we op tijd staan en gevraagd of dat haalbaar was (we hadden 1 uur en 3 kwartier). Dit was geen probleem. Toen we aankwamen nogmaals benoemd dat we ruim anderhalf uur later in het theater moeten zijn. Dit was geen probleem. Bij het bestellen werd ons verteld dat het wel een half uur tot 3 kwartier kon duren voor onze bestelling geserveerd zou worden. Dan zouden we het nog wel halen. Na 3 kwartier gevraagd waar ons eten bleef, toen werd ons medegedeeld dat het nog zeker een kwartier zou duren!! We zouden dan nog een kwartier hebben om te eten. Het personeel reageerde bijzonder koeltjes, geen inlevingsvermogen, geen stap harder willen lopen, alsof er geen probleem was. Voor hen was dat er blijkbaar ook niet, ze reageerden alsof het wel vaker gebeurd. Geen inlevingsvermogen, een soort van machinale afstandelijkheid. We zijn vertrokken en hebben bij de afhaal pizzeria even verderop alsnog wat kunnen eten en waren nog op tijd ook voor de theatervoorstelling.

25. Leo en Loes Nagglas

Zeer goed en gezellig restaurant met heerlijke pizza's. Ook fantastische gelegenheid om buiten te eten bij mooi weer.

26. Elske

27. Laatst voor het eerst met drie vrienden wezen eten in Bella Italia. Wat een verrassing! Een gezellig restaurant wat niet "druk" aan doet door de grote ruimte tussen de tafels. Vriendelijke en snelle bediening. Heerlijk eten tegen een goede prijs. Een absolute aanrader, of je nu met vrienden of collega's gaat eten. En... in de zomer is het terras natuurlijk heerlijk!

28. Super lekker gegeten! Echt een aanrader.

29. Gisteren met collega's gegeten en het was weer super! Ik kom gauw weer eens terug.

30. Ben weer heerlijk wezen eten. Het blijft echt voor ons de beste Italiaan. Overheerlijke pizza en scaloppa. En altijd gezellig druk. Gastvrouw na al die jaren nog gewoon echt een gastvrouw. Super, hou ervan. En de verbouwing van de keuken mooi hoor. En de toiletten. Blijven maar vooruit gaan. De bediening ook niks op aan te merken. Nee eigenlijk weer in 1 woord top. Herhaling vatbaar.

31. Heerlijk gegeten met collega's van het werk. Ruime keuze op de menukaart. Heel fijn dat ze rekening houden met allergieën en ook voor mijn collega die alleen vegetarisch eet ruime keuze. Personeel is zeer vriendelijk ondanks dat de zaak vol zat. Neem een lekker dessert, is echt een geweldige afsluiter. Al met al een heerlijke en gezellige avond in hele nette en sfeervol Italiaans restaurant. Absolute aanrader.

32. Dit is absoluut niet het beste Italiaanse restaurant, zoals wel eens wordt beweerd. Scaloppa gorgonzola besteld. Het vlees was veel te droog en dreef in een erg zoute ondefinieerbare saus. Niet de gorgonzola zoals het hoort. Verder een overvol restaurant met slechte akoestiek, tafelgenoot was moeilijk te verstaan. De erg jonge bediening probeert het goed, maar mist ook de nodige ervaring. Pluspunt voor de frieten en de pane. Kom hier niet weer.

33. De pizza's waren erg nat en de producten lagen op een hoopje.

34. Zoals al jaren kom ik hier om overheerlijk te eten.
    Erg leuke bediening, gewoon lekker vriendelijk en beleefd. Heerlijk druk lekker Italiaans temperament. Betaalbaar. Ja gewoon in 1 woord TOP.

35. Gezellige sfeer, lekkere terrasverwarming. We hadden een voorgerechtje van brood besteld, maar toen de pizza's kwamen was het brood nog niet gekomen. Overigens lekkere pizza's. Verder had een van ons een nagerecht besteld, wat ze ook zijn vergeten te maken. Bediening kan dus iets meer aandacht besteden aan de klant. Het is in principe hun taak om in de gaten te houden of alles is uitgeserveerd of dat er nog iets mist. Erg jammer, want het is een mooie locatie.

36. Onvriendelijke bediening. Duur eten voor de kwaliteit die je krijgt. Pizza's zijn vettig en doorweekt met knoflook. Het is bij Bella Italia zeker geen warm gevoel. Heel gespannen sfeertje. Erg kil allemaal. Stoelen voelen vettig aan en wc is ook niet heel netjes.

1,1
  37. Madelaine

Met dit mooie weer was het lekker om buiten op het terras te zitten. Goed gegeten, goede service en gezellige sfeer.

38. Na een aantal jaren dit restaurant gemeden te hebben, de afgelopen 2 maand zelfs 2x weer hier gegeten. Ik moet zeggen dat het twee behoorlijk positieve ervaringen waren. Eten goed van kwaliteit met verse producten, aardige maar relatief onervaren bediening.

Qua opmaak zie je toch dat de keuken gebukt gaat onder de drukte en (helaas) leek het alsof mijn pizza uitgeserveerd werd aan één van de vele groepen scholieren. Iets meer zorg aan besteden zou ik zeggen en ik was zeker voor een nagerecht en nog een espresso gegaan.

Het zijn soms de kleine dingen die het doen om mensen een extra gang of drankje te verkopen. Dat laatste leek er door de drukte bij ons in te schieten, jammer... blijft een puntje van aandacht bij dit restaurant. Ook in de bediening zie je het, on-Italiaans, haastwerk terug komen wat net een beetje afbreuk doet aan de sfeer.

Hetzelfde geldt voor de menukaart. Al is deze aardig herzien de laatste jaren, een paar Italiaanse specialiteiten in de vorm van antipasta of een plate met kleine Italiaanse amuses vooraf zou niet misstaan. Ik ben er van overtuigd dat het Asser publiek klaar is voor iets meer Italiaan dan alleen super pizza's.

Met de nieuwe concurrent zou Bella Italia er goed aan doen iets weg te bewegen van het Italiaanse fastfood naar het warme en gemoedelijke Italiaans gevoel. Maar goed, dat blijf een keuze van de ondernemer. M'n pizza was goed, al had ik graag nog wat nagetafeld.

39. Altijd goed en lekker! Constante goede kwaliteit... Met mooi terras.

40. Top Italiaans restaurant met heerlijke verse ingrediënten en een super top bediening. Ik heb hier al meerdere keren gegeten en ben er nog nooit teleurgesteld. Niet voor niets bestaat dit restaurant al bijna 40 jaar in Assen, dan moet je toch wel top zijn als het ook nog elke dag vol zit.
    Een echte aanrader dus.

41. Heerlijk gegeten met zijn vieren. We aten hier altijd al, spaghetti Camberoni, altijd onze favoriet. Onze zoon wees ons op het feit dat al het vlees nu ook biologisch is, aangezien wij thuis alleen biologisch vlees eten zijn we extra enthousiast. Jammer dat er geen scroppio (Italiaans dessert) op de kaart staat. Dit is natuurlijk geen minpuntje maar wij vinden dat wel lekker.

42. Familie Herley

Familie diner, 10 personen. Druk bezocht restaurant. Service was goed en eten verrukkelijk.

44. T. Hiariej

Met een aantal collega's hier gegeten. De bediening is heel attent.
    Hier komen wij zeker weer.

45. Omdat we met een groepje gingen eten, hadden we gekozen voor Bella Italia omdat dit restaurant wat ruimer is dan bij de buren. Achteraf spijt! De bediening was erg slecht, niet erg vriendelijk en zeker geen aandacht voor de klant! Het eten was goed en de toetjes verrassend leuk en lekker. We hadden nog graag koffie willen bestellen maar daar dacht de bediening anders over en zijn we na een half uur wachten maar weg gegaan. Volgende keer toch maar weer elders heen!

46. Heerlijk eten. Leuke bediening. Altijd druk dat betekend zeker wat... Dat het de beste pizzeria blijft.

47. Ik woon sinds kort in het westen en heb nog steeds geen goed restaurant zoals Bella Italia gevonden. Ondanks de drukte is het eten altijd lekker en je proeft dat het allemaal vers is bereidt. Ook het personeel is er aardig en zij zijn ook klantvriendelijk. Jammer genoeg, woon ik te ver, anders kwam ik er elke week. Vooral de carpaccio en scaloppa zijn multi bene :)

48. Het grootste pizzeria restaurant van Assen, gevestigd aan de markt. In de zomer is het erg gezellig op het terras, het is er altijd wel druk. Reserveren gewenst.

49. In tegenstelling van andere recensies, vindt ik de pizza's, die wij kregen gewoon slecht, en dan vooral de bodem, die was echt van karton, met een mes was het amper te snijden, taai en smakeloos. Wij hebben hier ook over geklaagd bij de floormanager, die zou het door geven aan de keuken. Tja wat heb ik daaraan, zag niets terug op de nota. Volgende keer iets anders zoeken.

50. Eten goed. Bediening slecht. Er werd heel veel vergeten. Twee keer om bestek moeten vragen. Drankjes werden vergeten. Er is ons niet gevraagd of we een dessert wilden. Er is veel bediening, maar niemand heeft overzicht. Eigenaar hoort op de werkvloer rond te lopen i.p.v. achteraf aan een tafeltje op zijn telefoon te kijken. Het zijn de kleine details die het hem doen...

51. Heerlijk gegeten. Goede bediening. En als het druk is ook. Nummer 1 voor ons! Blijft de beste!

52. Fam de Bruin

Was best lekker hoor, maar wat een slapstick leek het wel, de pizzabakkers waren zo druk dat het wel versneld leek afgespeeld, kreeg hierdoor niet het idee dat de pizza met Italiaanse liefde gemaakt werd. Vroeg me überhaupt af of ze wisten wat ze maakten. Het smaakte overigens wel, maar een uur wachten op je eten, ja dan smaakt alles.
    Later bleek dat het de eigenaren waren die de pizza's bakten, niet erg relaxed dus.

Bediening was super, ondanks de drukte. Sfeer was leuk.

53. Aat Oosterhof

54. De beste pasta die je kunt krijgen. Mag mij iedere dag geserveerd worden. Eten bij Carlo en Efisio is altijd weer geweldig.

55. Wij zijn met kerst uit eten geweest bij bella itallia. Het eten was goed alleen duurde het erg lang voordat we uiteindelijk ons eten voor ons hadden staan. 50 minuten wachten op ons eten ( zonder voorgerecht ) vinden wij veel te lang duren. De vorige keer was dat ook zo. Besloten om maar eens verder te gaan kijken. Bella Italia is voor ons niet meer aantrekkelijk om uit eten te gaan.

56. Al een aantal keer gegeten inmiddels. Het is er vaak zo druk, dat je moet reserveren. Goed teken. Bediening is netjes en snel. Je hebt je eten zo voor je, dat vinden wij prettig ... te lang wachten is altijd zo'n dooddoener.

Het eten smaakt ons altijd heerlijk, diverse gerechten geprobeerd. In ons geval was er ook eens een bezoek, waarbij ruimte voor wat persoonlijke wensen (scaloppa met kip i.p.v. varkenshaas).

Aanrader!

57. Anita Kuperus

58. Heerlijk gegeten met de kids. Zowel de lasagna als de pizza was heerlijk. Stijlvol ingericht, vriendelijk personeel. Leuke open keuken. Schone toiletten.

59. We komen al twintig jaar bij Bella Italia en vanavond was het eten weer heerlijk.Het eten was vers en had heerlijke smaken.De bediening was zeer vriendelijk en vlot.Het was erg druk maar het liep allemaal als een trein.Complimenten!Ik hoop Annie ook weer eens te zien.Door haar zijn we ook vaak in de watten gelegd.

60. Met vrienden hier gegeten. Het eten was goed en lekker. Enig minpunt vond ik dat je niet kon reserveren "vanwege de TT"... Als je in die week uit eten wilt, dan wil je juist graag zeker weten dat je bij het restaurant van jou keuze terecht kunt en niet bij bijvoorbeeld de buren moet gaan kijken. Maar het eten was heerlijk en de service goed.

61. Al meerdere keren hier gegeten. Heerlijk eten alleen de service is niet goed. Ik heb 3kwartier lang met een leeg bord en glas aan tafel gezeten. Aangegeven bij een nieuw meisje dat we nog wat koffie na wilde en er zou een collega langs komen om de bestelling op te nemen die na 3kwartier nog niet verscheen.

62. Rosemarie

Heerlijke pizza gegeten en de bediening is zeer goed en vriendelijk. Wij waren met 2 personen op een vrijdagavond en hoewel het erg druk was had de bediening alles goed onder controle. We hoefden ook niet heel lang op ons eten te wachten. Alleen het ijsje die we na hadden was iets te duur vonden wij maar verder was alles perfect! Wij komen zeker terug bij Bella Italia!

63. R. van der Lugt

64. Afgelopen zaterdag hier wezen eten met mijn familie.
    Bij binnenkomst om half zeven zat het al helemaal vol,maar gelukkig hadden we een plekje gereserveerd. Ondanks de enorme drukte hadden we al snel wat drinken en wat brood met kruidenboter .

Had zelf een ossenhaas van de gril met rucola vers geraspte kaas en een heerlijke dressing, mijn man had een pasta met verse groeten en ossenhaas waaraan hij echt kon merken dat de pasta a la minute dus vers werd gekookt heerlijk.
    Voor de kinderen was er genoeg keus met leuke namen erbij pizza super Mario en een Pizza alladin (pizza met patat).

Komen zelf uit het westen waar we vaak naar de italiaan gaan maar Bella Italia dat is pas een echte Italiaan nog nooit zo gezellig en lekker gegeten echt een aanrader voor iedereen.

Als we weer in de buurt zijn komen we hier zeker weer!

65. Al jaren ben ik klant bij dit fantastische restaurant, eerst vroeger altijd met mijn ouders en nu met mijn kinderen. Wij zijn een tijdje vanwege een verhuizing niet geweest en hebben dan ook vele andere Italianen geprobeerd maar dat liep toch altijd uit op een teleurstelling. Dus we zijn dan ook heel blij, dat nu we weer in Assen wonen, we weer naar onze favoriete Italiaan kunnen gaan !
    Een echt familie bedrijf dat is waar Bella Italia voor staat, een gemoedelijke zweer, gastvrij, heerlijk eten in een top ambiance.
    Met vriendelijke groet Nico

66. Gisteren wezen eten in Assen aan de vaart, restaurant Bella Italia.
    Heb van kennissen vernomen dat het eten hier erg goed is, dus dat moest ik ook een keer uitproberen.
    Als hoofdgerecht heb ik een stukje ossenhaas genomen, wat op de kaart staat als tagliata di manzo.
    Wat een lekkere stukjes vlees waren dat (de opssenhaas was in 3 stukken gesneden) met daarboven op rucola parmezaanse kaas en een soort dressing. Nog nooit eerder een stuk vlees zo op m'n bord gezien, maar wat was het lekker. Echt een aanrader

67. We komen al jaren met enige regelmaat in dit restaurant. Het eten is precies wat je mag verwachten van een pizzeria; lekkere, goed gevulde pizza's, pasta's, vis en vleesgerechten. De vis, op Italiaanse wijze klaargemaakt, is bijvoorbeeld lekker vers!
    Ook zijn we tevreden over de bediening, snel, aardig en netjes. De gastvrouw neemt, als het even kan qua drukte, tijd voor een persoonlijk praatje. Denk eraan te reserveren in dit restaurant. Het is vaak erg druk, ook door de weeks!

68. Ben afgelopen week behoorlijk geschoffeerd door de gastvrouw. Vroeger toen vaders en moeders het bedrijf nog hadden zou dat nooit gebeuren, maar onder deze dame is het zelfs mogelijk om klanten die al 25 jaar trouw komen eten slecht te behandelen. Het andere personeel mankeert niets aan, echt niet, die werken netjes en vriendelijk, wel gehaast onder druk van de dame in kwestie.

De reden van de slechte behandeling is net als in andere recenties genoemd "de enorme lange wachttijd waar je als klant niets van mag zeggen". Ik heb dat wel gedaan, en toen was het hommeles met de dame.

Het eten is goed, althans de pizzas en de pastagerechten. De kaart zou in deze tijden uitgebreid mogen worden met wat meer italiaanse specialiteiten en een beter assortiment antipasta. De commercialisering, massa versus kwaliteit, lijkt langzaam de overhand te krijgen hier. Maar nogmaal, niet ten koste van de pizzas, echt een aanrader (mits je wachten niet erg vindt)!

Prijzen zijn redelijk, als de ambiance beter was zou ik zeggen dat het goed was. De drankjes zijn aan de dure kant waardoor mensen geen tweede drankje bestellen. Penny wise pound foolish zou ik zeggen... Ofwel prijs iets omlaag en je verkoopt meer en je netto marge per tafel gaat omhoog. Maar goed, dat benader ik als ex horeca ondernemer...

Algemeen; eten is goed, prijs drankjes iets te hoog, bediening gehaast maar netjes, gastvrouw is onbeschoft.

69. Gisteren hier gegeten. De vorige recensent heeft al genoeg gezegd over de inrichting, dat ga ik nog niet eens over doen. Heb door de vorige recensie ook gekozen voor de filetto da manzo. Was een heerlijk mals ossenhaasje.
    De pizza van mijn vrouw was ook erg lekker, dus dit restaurant is een aanrader. Dat weten de mensen uit Assen volgens mij ook, want het was er behoorlijk druk.
    Dat maakt het direct ook wel lastig: de mensen die hun pizza bestellen en komen halen staan dan ook binnen voor de ingang te wachten. Als je dan komt om te komen eten kun je het idee krijgen dat het restaurant vol zit. Wellicht dat ze daarvoor nog een aparte ingang kunnen maken.

Verder was het eten lekker. Een heel verschil met ons adres van de avond ervoor.

70. Klaas Mulder

Een leuk dagje uit met de familie. Gegeten bij pizzeria Bella Italia. Wat me opviel was de inrichting van het restaurant , mooi chique aangekleed. Bij binnenkomst stond er gelijk een tafel klaar waar we vriendelijk naar toe werden begeleid. Het eten was heerlijk( filetto da manzo) lekker biefstukje dat goed gekruid was. Mijn vrouw had een scaloppa met kip ( wat een heerlijke saus). De 2 kleintjes hadden een pizza met patat, waar ze het nog steeds over hebben. De bediening heeft ons goed geholpen en de broodjes die we vooraf hadden besteld kregen we achteraf gratis, een leuk gebaar. Al met al een mooie avond gehad bij Bella Italia waar we zeker nog eens terug komen!

71. Ik heb hier een tijd geleden gegeten en was erg tevreden over de kwaliteit van het eten en de bediening. We werden bij de deur vriendelijk ontvangen en konden meteen gaan zitten. De bediening was erg aardig, heb zelfs nog een gesprek gehad met één van deze dames. Daarnaast was het eten verrukkelijk. Ik ben niet snel tevreden, maar dit restaurant verdient toch wel echt een dikke 9 van mij.

72. Vanavond zeer lekker gegeten en gedronken.
    Prima Personeel en alles kwam mooi snel aan de tafel ondanks de drukte.(Restaurant was vol) .
    Een zeer leuke ervaring en zeker de moeite waard om nog een keer weer te komen.

73. Vaak lekker en gezellig hier gegeten met vrienden en familie. Helaas is de service achteruit gegaan.
    De bediening is gehaast aan het werk. Ondanks dat hebben we bijna een uur op het eten moeten wachten.
    Het eten is goed, prijs/kwaliteit verhouding minder. De drankjes zijn (te) duur en de porties vis en vlees zijn kleiner dan vroeger, voor een hogere prijs. Jammer.

74. Afgelopen vrijdag hier gegeten, perfecte pizza en leuke bediening.
    Ondanks de drukte toch goed geholpen en gegeten.
    Alleen wat erg jammer is dat de drankjes erg duur zijn, ook bijvoorbeeld mijn rode wijn.
    Het eerste glas redelijke hoeveelheid maar toch matig en het tweede glas echt te matig ingeschonken, jammer.
    Verder wel aan te bevelen, we zullen er misschien nog wel een terug terug gaan komen.

75. Marjorie Bakker

Wij zullen niet zo snel meer gaan eten hier. De sfeer is opzich redelijk romantisch, maar toch commercieel ingesteld; het maakt een gehaaste indruk. Stokbroodje besteld, snel gekregen. Het was nog niet eens op en de pizza van mijn vriend werd al voor zijn neus gesmeten(!). Waar mijn eten bleef was een raadsel, dus hebben we de bediening er bij gehaald. Het is jammer dat het zo gelopen is en dat de bediening ons niet heeft geïnformeerd over een fout van de keuken. Het eten smaakte prima, behalve de aardappeltjes die doordrenkt waren met vet. Nieuwe gevraagd, maar de tweede lading alsnog doordrenkt met vet.

76. Prima Italiaan.
    Een vriendelijke en prima bediening ondanks de vakantiekrachten. Om terug te komen.

77. bert 7 punten

Afgelopen maandag waren we weer op de voor ons bekende plek, deze maal met 2 gasten en wederom een super warme ontvangst door gastvrouw en consorten, goed en smakelijk getafeld met het goede glas wijn.
    Familie Puddu wij willen nog jaren van jullie gastvrijheid genieten. Tot de volgende week.

78. Anne van Leeuwen

Ik kom regelmatig in dit restaurant, het is eten is altijd voortreffelijk. Over het eten valt niks te zeggen, pizza's zijn de beste van Nederland en ook de vis, vlees en pasta-gerechten zijn heerlijk.

En ook het nieuwe restaurant vind ik erg mooi en gezellig.

Het valt me heel erg op dat het personeel erg vaak wordt 'afgesnauwd' door de gastvrouw/bazin van de familie.
    De bediening doet het naar mijn weten altijd echt heel goed, het is dan erg sneu om te zien dat het niet naar voldoening is van de bazin wie dat altijd zeer 'openlijk' laat merken.
    Ook bij drukke weekenddagen merk je bij dezelfde persoon dat we moeten opschieten omdat de tafel waar wij aan zitten al is gereserveerd voor een volgende klant. Dat eet niet echt heel lekker.

79. Bijna elke keer dat ik in Assen ben eet ik hier. Zowel in het restaurant als meenemen van de gerechten. Het blijft altijd weer uitkijken naar het eten van Bella Italia. Qua gezelligheid was de oude locatie beter, maar men moet met de tijd meegaan. Mijn voorkeur gaat uit naar of een pizza of de scaloppa gorgonzola of di manzo.

80. Gisteren heerlijk buiten gegeten bij Bella Italia. Het was onze eerste keer, maar als wij weer in het Noorden zijn, dan komen wij zeker nog eens terug. Smaakvol eten, vriendelijke bediening. Een echte aanrader! Wij komen er zeker weer terug.

81. Gisteren heerlijk gegeten bij Bella Italia.
    Het was niet echt terras weer, maar toch lekker buiten kunnen zitten op het sfeervolle terras door de terrasverwarming.
    Het eten was super en zelfs de kinderen hebben voor het eerst een hele pizza opgegeten.
    De bediening was goed en zeer vriendelijk naar de kinderen toe.
    De volgende keer zeker weer naar Bella Italia met de kids.

82. Lunchen is een drama, ofwel, ze hebben geen lunchkaart en serveren hun "salade" alsof hij zo uit de supermarkt op je bord wordt gekwakt. Zonde!

Pizza's zijn hier de beste van heel Assen en omstreken! Helaas moet je er soms meer dan een uur op wachten en heeft de bediening niet het fatsoen om je daar goed over te informeren. Op avonden dat het terras vol zit en de zaal ook, dan kan de keuken het niet aan en zit je heel lang te wachten. Reclameren heeft geen nut, je wordt dan afgebekt door de dame die de leiding heeft.

Jammer jammer, dit was jarenlang ons favoriet restaurant, we gingen er graag en vaak heen met (zaken)relaties. Nu durven we dat niet meer aan, we schamen ons voor de vreselijke wachttijden en daardoor gebrek aan sfeer zoals je in een Italiaans restaurant graag zou willen.

Zo zie je maar dat het groter worden ten koste van de kwaliteit gaat!

83. AssenCity

Grote Pizzatent in centrum van Assen. Vlakbij de Nieuwe Kolk, gevestigd aan de Markt in Assen. Groot terras waar je in de zomer heerlijk kunt zitten voor een hapje + drankje.
    Omdat er zoveel mensen kunnen zitten, en het vaak ook nog vrij druk is; heb ik het gevoel weleens dat het personeel zelf het overzicht kwijt is. Ook oogt het vrij druk. Maar nogmaals dit is bij vele Assenaren de favo pizzeria!

84. Bert Visscher

1e Pinksterdag hier gegeten. De eerste en de laatste maal. Het voorgerecht was er vrij snel maar op 't hoofdgerecht hebben we meer dan een uur moeten wachten. De serveerster is tig keer bij ons langs gelopen, maar we kregen geen uitleg of excuses dat het misschien druk was. Ook werd ons niet gevraagd of we misschien nog iets drinken wilden. Het voorgerecht was te flauw en het hoofdgerecht weer te zout.
    Het nagerecht hebben we maar niet genomen, moesten we nog een uur wachten denk ik.
    Heb er geen goed woord voor over

2,1
  85. Vanavond hier gegeten. Was eens en nooit meer. De pizza was nat, laf en champignons uit blik. In het ijs zat meerdere stukken plastic. Dit tot drie maal toe kenbaar gemaakt. Maar met deze klacht werd niks gedaan. Moest het ijs met plastic gewoon betalen. Onvoorstelbare slechte service. Echte afrader. Moeten nog veel leren.

86. Afgelopen zaterdag hier heerlijk gegeten, ik zelf de ossenhaas met een paddestoelen gorgonzolasaus. Mijn tafelgenoot de garnalen in witte wijnsaus met een ziltige italiaanse "kracker".

Wij konden erg goed begrijpen dat het hier zo druk is.

87. Wij hebben al aardig wat ervaring met Italiaanse restaurants in Nederland maar dit is gewoon het aller-aller- beste Italiaanse restaurant waar we gegeten hebben en dat in Assen, zelfs al sinds 1976 en dat zegt natuurlijk wel iets. Wij zijn hier nog nooit teleurgesteld naar huis gegaan...Geweldig zoals deze mensen hun best doen om je een aangenaam gevoel te geven als je weer eens lekker Italiaans wilt eten. Topklasse....Vraag ook maar eens naar de wijnkaart want daat staan echt toppertjes op hoor, heerlijk vertoeven hier in dit restaurant. Salute

88. Eerder een recensie geschreven met een eindcijfer 6,5, met name doordat kwaliteit eten en bediening wat te wensen over liet.
    Opnieuw op zondagavond bezocht, was geen topdrukte. Lijkt nu beter dan een tijdje geleden. Menukaart is overzichtelijker en bediening veel vriendelijker en attenter.
    Pasta en pizza's waren prima en tiramisu was heerlijk. Daarom nu een 8.
    Als ook bij topdrukte dit zo blijft dan wordt dit weer een aanrader.

89. Vaak gegeten en het blijft goed! Eten is lekker en de bediening is top! Favoriete restaurant tot nu toe... Zeker een aanrader ;)

90. Top restaurant, top bediening, top ambiance en de gerechten zijn uitmuntend. Kunnen ze in de randstad nog een puntje aan zuigen! Zelfs in Italië heb ik niet zo lekker gegeten. Het restaurant doet haar naam eer aan

91. Heb de laatste tijd regelmatig met vriendinnen bij Bella Italia gegeten en steeds weer iets anders geprobeerd en het is ook steeds weer fantastisch.
    Het is een gezellig en mooi restaurant.
    Dit was zeker niet de laatste keer dat we hier geweest zijn.

92. rene geertje en anouk

Eten hier regelmatig. Altijd goed, lekker en smaakvol.
    Een super plek om te gaan eten in assen.

93. Niet een heel erg sfeervol restaurant, wel erg druk, waardoor volgens mij veel mensen worden vergeten. We hebben hier diverse keren erg lang op eten en drinken moeten wachten.
    Ook het drinken wat we de eerste keer kregen was lauw en dus niet echt lekker. De pizza's waar vaak lang op gewacht moest worden maakten gelukkig weer veel goed.

94. Erg druk en groot restaurant, waarbij het weleens ten koste gaat van de kwaliteit van eten of bediening. Mooie inrichting en gezellige sfeer. Bediening niet altijd even attent/vriendelijk, soms gewoon klantonvriendelijk. Eten soms erg goed en dan een volgende keer weer minder. In het 'oude' pand was het wat kleiner, maar nmm toen wel met meer aandacht voor klant en kwaliteit. Jammer.

95. Gisteren met mijn man gegeten bij Bella Italia.

Uit verhalen gehoord dat het hier goed vertoefen was
    en niks is minder waar.

Heerlijk gegeten met een heerlijke wijn en de service/bediening was uitstekend

Kortom zeker een aanrader en wij komen zeker weer.

96. Ben een tijdje geleden met mijn collega's naar Bella Italia geweest. Met een groot aantal stonden we gewoon een uur te wachten op een tafel, terwijl we gereserveerd hadden. Om half 10 konden we eindelijk aanschuiven.

De voorgerechten en de nagerechten waren naar mijn mening wel goed verzorgd en daarin was voor ieder wat wils. Over de hoofdgerechten was ik minder te spreken, ik ben zelf geen pizzaliefhebbers, dus ik was verplicht om aan de vis, vlees of spaghetti te gaan. Ik heb daarom maar gekozen voor de gefrituurde inktvisringen (die op mijn vakantie ook zo heerlijk smaakten), maar dat viel mij in dit restaurant erg tegen. De inktvisringen waren erg droog van smaak en er was geen enkel sausje bij te bekennen. Wel een soort soepje, maar dat noem ik geen saus. Daarnaast werd je platgegooid met Italiaans brood, alsof ik heel de avond op brood moest kauwen.

De sfeer in het restaurant was voor de rest voldoende, maar voor het eten kom ik niet meer terug, sorry.

97. Heerlijk gegeten bij Bella Italia, zeker een aanrader! de bediening was erg vriendelijk en het eten smaakte heerlijk!

98. Vanavond weer heerlijk gegeten bij Bella Italia.
    We werden vriendelijk ontvangen en er werd een vriendin en mij een leuk tafeltje aangewezen. Het personeel was ook erg vriendelijk en het eten smaakte heerlijk. Zeker voor herhaling vatbaar.

99. Wat een heerlijk restaurant, bediening vlot, eten goed, goede sfeer, helaas wonen wij te ver weg om terug te komen, maar anders was dat zeker vaak gebeurd!

100. Gisteren na een lange periode weer eens gegeten bij Bella Italia.

Mooi terras maar het eten was een grote teleurstelling.

Het bakje sla krijg je bij elke goed bedoelde lunchroom totaal geen fantasie. Ook de gefrituurde aardappeltjes voegen niets toe. De Ossenhaas was redelijk maar een beetje verbrand en de scaloppa van mijn partner was droog en de saus kon wel uit een zakje komen, we konden in ieder geval geen verse gorgonzola ontdekken. Voor een restaurant verwacht je toch minstens ook nog wat warme groente maar helaas. Ik kom er voorlopig niet weer.

101. Heerlijk in het zonnetje op het terras gegeten.

Ondanks dat het terras vol zat werden we zeer snel en correct geholpen. Na het bestellen kregen we snel de drankjes en de voorgerechten. Deze smaakten zee goed.

Je kunt hier merken dat er kwalitatieve ingrediënten worden gebruikt. Maar helaas wordt dit niet aangevuld met een goede timing.

Het hoofdgerecht werd gebracht op het moment dat twee mensen van het gezelschap hun voorgerecht nog niet op hadden.

Dit eet voor niemand prettig en lekker Italiaans tafelen is het al helemaal niet. Dit hebben wij aangegeven bij de bediening en zij wist van het probleem maar vond toch echt dat wij dit als klant bij het bestellen hadden moeten aangeven.

De jongens bij de oven bakken gewoon zo snel als ze kunnen?!?!

Nou ja hierna nog een wijntje besteld en daarna lekker koffie toe gedronken.

Los van de timing was het eten heerlijk en de bediening goed.

Wij gaan er zeker vaker eten.

102. Super restaurant, gaan er graag en regelmatig eten. Wel vinden we de koffie, espresso en cappucino erg slap en die drinken we daarom ook niet. Ook de toetjes zijn met de nieuwe kaart erg achteruit gegaan, kant en klare toetjes met een chemische smaak.

103. Eindelijk weer even in de gelegenheid geweest om Bella Italia in Assen aan te doen. Het weer was uitstekend: dus gegeten op het uitermate goed verzorgde terras. Het eten en de bediening waren wederom TOP.

Ook kun je hier risicoloos een bezoekje aan het toilet brengen. Het ziet er allemaal erg goed verzorgd uit. Het kan haast niet anders dan dat hier de baas zelf aanwezig is in de zaak. Wij komen graag terug! Een 10 voor het gehele team.

104. Jan 7 punten

Helaas geen terras weer gisteren dus hebben we onze verjaardag binnen moeten vieren maar dat was ook geweldig!

Mooie zaak, gezellige sfeer, heerlijk eten en zeer vriendelijke bediening! Onze verjaardags avond was zeker meer als geslaagd!

Groeten van Jan.

105. inge 14 punten

Het eten is heerlijk, de pizza rijk belegd, de bodem wel aan de dikke kant, dat is een minpuntje.

Het toetje was echt verrukkelijk, ja we komen weer.

Jammer dat veel mensen de weg vinden naar het restaurant en dat het daarom vaak erg druk is.

106. Met ons werk wezen eten. Al moesten we wel even wachten, het eten was heerlijk. Pizza's zagen er goed uit, en de scaloppa was helemaal super. We kregen ons eten voor de hele tafel tegelijk, wat wel netjes was aangezien we toch met zo'n 20 collega's waren. Bediening was vriendelijk. Mooi terras en een leuke sfeer door de drukte. Wat ons betreft zeker de moeite nemen om er eens te gaan eten.

107. Elk jaar als we in Assen zijn met de boot kunnen we het niet na laten om een bezoek te brengen aan dit geweldig restaurant!

108. 20 minuten gewacht voor er gevraagd werd wat we wouden bestellen. Daarna nog eens anderhalf uur gewacht op onze bestelling.

De vorige keer ook al lang gewacht.

Maar de pizza's waren goed te eten, alleen kom ik hier niet weer.

109. Kas 379 punten

Tijdens ons weekendje Assen(ja Assen rules man!) hier gaan eten. Erg vriendelijke bediening en een gezellige sfeer. Pizza's waren groot en lekker. Zeker voor herhaling vatbaar!

110. Na vele goede ervaringen in dit restaurant onlangs toch een wat mindere ervaring opgedaan. Een salade besteld die dreef in een veel te zure dressing. Lukte niet om het op te eten.

Had enige compensatie verwacht. Helaas werd er met geen woord over onze klacht gerept en moesten we de volle rekening betalen. Zelfs een kopje koffie kregen we niet aangeboden.

Toch reden om de volgende keer elders te gaan kijken.

111. Mathias

Afgelopen weekend voor de zoveelste keer gegeten, en wederom genoten. Binnenkort weer even reserveren!

112. Jenifer

Zoals altijd hebben we hier weer heerlijk gegeten. Er is een prachtig, gezellig terras, maar ook binnen heerst er een fijne sfeer.

Vriendelijk personeel, gewoon een aanrader om italiaans te gaan eten.

113. Freek Evelange

Mooie tent, goed eten, maar wel echt eten, betalen en wegwezen. En dat merk je aan alles en bijna iedereen.

114. Qua uiterlijk en zitplaatsen mooie pizzeria. Alleen wat mij enorm stoort bij deze pizzeria is dat je bij moet betalen als je er een gerecht bij wilt, terwijl ik al twee dure gerechten eraf had gedaan bij de bestelling! Vind dit absoluut een slechte service en heb dit bij geen enkele andere pizzeria ervaren. (En dat zijn er inmiddels vele) Voor mij is dit een reden om toch naar een andere pizzeria te gaan in Assen.

115. Zelden zo een gezellige pizzeria gezien en ik kom met regelmaat in verschillende Italiaanse eetgelegenheden. Wat een heerlijk eten hebben ze daar...geweldige gastvrijheid en hetzelfde geldt voor de bediening. Gelukkig is het hier lekker druk, dat betekent voor mij dat het eten er ook vast wel goed is. Nou, dat heb ik geweten...Heerlijk, mooie gerechten, mooie wijnkaart (wel even naar vragen) en zeer zeker erg gezellig. Hou je van een pizza met vis, vraag dan naar de special nummer 121 en geef de naam Alberto erbij op.
    Je weet niet wat je proeft zo lekker....

116. Wij hebben er zaterdag met de familie gegeten. Het was er erg druk, zoals dat wel vaker is. Wij hebben even op het eten moeten wachten, maar dat was zeker de moeite waard. Maar wat wil je met die drukte. De bediening was ontzettend vriendelijk en behulpzaam. Wij kwamen ook al in Kerkstraat, daar was 't ook altijd erg knus en gezellig, maar aan de Markt hebben zij er ook een super tent van gemaakt. Toppie! Tot de volgende keer.

117. De service is slecht. Je wordt niet behandeld als klant maar als een product om snel geld aan te verdienen. Snel laten zitten, bestellen, eten en laten betalen.

Het eten is te hard en smaakloos.

Sfeer is er niet, het is er te druk en te veel lawaai om degene te horen met wie je er bent.

Prijs is te duurt voor wat je er voor terug krijgt.

Ik ga er niet meer heen.

118. Voor het eerst een keer wezen eten bij deze pizzeria.

Werd direct goed ontvangen door de gastheer.

Kregen een mooi tafeltje aan het raam.

Mijn vriendin had een super lekkere pizza met een heerlijke krokante rand.

Ik had een biefstuk met een pittige saus met paddenstoelen, een heerlijk stuk mals vlees met een lekkere saus.

Zeker een aanrader!

119. Ina

120. 2e kerstdag wezen eten bij Bella Italia. Ik las een paar weken geleden ook deze site, negatieve dingen over de accoustiek en blablabla. Wij hadden er geen last van. We werden gelijk goed ontvangen door de gastvrouw, hielp mijn moeder met het afstapje (is niet zo goed ter been.) Goed, snel en aardig bedient. Eten was geweldig en heel erg snel, we hadden net de voorgerecht op (broodjes + kruidenboter) en de hoofdgerecht kwam er al aan. Voor 3 personen een redelijke prijs. Dus met andere woorden: Wij zijn heel erg tevreden en we komen zeker weer terug.

121. Ton

Venema

122. Leuk restaurant om ook met een grote groep heen te gaan, wij waren dan met ongeveer 20 personen.

Het eten was van goede kwaliteit en werd snel geserveerd.

Het is al wel een tijdje geleden, maar ik kom zeker nog een keertje terug bij deze pizzeria.

123. Dagmar en Kyra

Prima restaurant. Het pand is erg mooi en sfeervol ingericht, de bediening was vriendelijk en vlot. Prijs was goedkoop, echt een aanrader dus voor een lekker hapje eten in een gezellig restaurant. (restaurant is hondvriendelijk)

124. Bediening was beneden peil; bestelde salade niet geserveerd, maar wel in rekening gebracht, een uur gewacht op het eten, zeer ongeinteresseerde bediening. Eten was voldoende.

125. Dion 39 punten

Het eten is goed, voldoende stokbrood met kruidenboter erbij voor tijdens het wachten. Beetje jammer is dat ze vervolgens mijn bestelling vergaten en mijn collega's ondertussen al van hun pizza konden genieten.

Na twee keer het personeel erop aan te hebben gesproken werd eindelijk het lange wachten beloond met de door mij gewenste pizza. Helaas geen excusus of een ander klein goedmakertje.

Het eten is goed, maar de service kan beter!

126. Al zeker 15 jaar kom ik (en veel familie, vrienden en collega's met mij) bij Bella Italia. Het eten is er altijd geweldig of het nu een pizza of escaloppa is. Voor, hoofd en nagerecht altijd goed.

Nieuwe locatie voldoet prima, met z'n 2tjes, maar ook met een groep (20) collega's prima te doen en goed geregeld. In tegenstelling tot vorige locatie is er een ruim terras. Maakt het helemaal perfect.

127. Annelies Pieters Oostra

Afgelopen zaterdag voor de eerste keer gegeten bij dit Italiaanse restaurant. We waren met 7 personen. Een erg vlotte bediening. Uit voorzorg alleen broodjes met kruidenboter genomen. Was een verstandig besluit. Het hoofdgerecht was meer dan genoeg en...... wij vonden het echt heerlijk! In tijden niet zo lekker bij een Italiaans restaurant gegeten. Een zeer orgineel dessert kon er nog net bij. Dit is zo'n restaurant waar we zeker veel vaker heen gaan. Echt een dikke aanrader!

128. Fraaie en zeer fijne ervaring, ons bezoek aan dit restaurant. We hebben heerlijk buiten kunnen zitten waar al een tafel voor ons klaar stond. Dit was een verassing aangezien we hier niet eens om hadden verzocht, maar gezien het mooie weer dacht men dat we wel van de eerste zonnestralen wilden genieten. Genieten was het zeker, met het heerlijke eten en de leuke mensen in de bediening. Na het voorgerecht hebben we even moeten wachten op het hoofdgerecht, maar gezien de drukte was een half uurtje naar onze mening niet te lang. Naar mijn mening een aanrader!

129. Een geweldig restaurant als je het aan mij vraagt!

Ik moest even wennen aan de nieuwe locatie, maar vind het nog steeds helemaal top!

Komende dinsdag weer er heen en ik verheug me er al weer op!

Eten is heerlijk, zowel pizza, als vlees (scaloppa gorgonzola, nog nooit ergens zo goed gehad), als de pasta's. Broodje kruidenboter vooraf mag niet ontbreken.

130. L.Kleiker

De keer dat wij er waren, al in het nieuwe pand aan De markt, konden we elkaar simpelweg niet verstaan... Dit pand is 1 grote ruimte waar de akoestiek er voor zorgt dat alles luid klinkt en ik moest bijna schreeuwen om iets tegen mijn partner te zeggen. En zo ging ieder tafeltje te keer, om elkaar te kunnen verstaan. Niet erg romantisch!
    Een grote volle tafel naast ons was niet alleen het probleem, de ruimte verpest het.
    We hebben lang op ons gerecht moeten wachten, toen we het al besteld hadden. We hebben de avond aardig zwijgzaam doorgebracht, omdat een normaal verstaanbaar gesprek niet mogelijk was. En kon alle verhalen van naastgelegen tafeltjes ook horen, erg irritant. Hier moet men echt iets aan doen, dmv akoestiek eilandjes aan het plafond te bevestigen bijv. Ze zijn niet echt goedkoop , maar ik verwacht meer waar en sfeer voor mijn geld!

131. Het oude restaurant was beter qua sfeer.

Waar ze nu zitten is te massaal, vind ik.

Het eten is niet slecht maar is er absoluut niet beter op geworden.

Wel nog steeds de beste pizzeria van Assen.

132. Mooie ruim ogende zaak. Veel ruimte. Ken het oude Bella Italia niet. Veel rumoer de avond dat wij er waren. Twee grote groepen in de zaak waren hier de oorzaak van. Kan restaurant niets aan doen, of aparte ruimte voor groepen maken.

Maar, wanneer je een visgerecht besteld (Fritto misto di mare) en in de omschrijving wordt bijna alle vis genoemd maar geen mosselen, dan verwacht ik deze ook niet in het gerecht wanneer ik deze bestel. (Ik kan namelijk niet tegen mosselen!) Wel gemeld bij serveerster, had niet de indruk dat dit door werd gegeven. Geen dipsaus bij dit visgerecht, maar toen ik om een saus vroeg kreeg ik deze er wel bij (gratis en erg lekker).
    Helaas wel pas toen ik de helft van het gerecht al op had...

Bijna alle gamba's in dit gerecht zaten vol met kuit, vond ik niet echt smakelijk.

Pizza van onze kinderen was prima. Wat ze niet op konden mochten we mee nemen. Mijn man had om extra pikant gevraagd, maar kon dit niet terug vinden in de smaak...

133. Afgelopen weekend gegeten en kan niet anders zeggen dat we zeer zeker weer een avond plannen om heen te gaan. Italiaans zoals Italiaans eten moet zijn. Geweldig mooie zaak en zeer ruime zitplaatsen, en een gezellige drukke sfeer! Wij rijden en in de toekomst graag een paar kilometer extra voor. Zeker weten voor jong en oud een aanrader!

M. Vr.gr. Ben.

134. Ik kom er nu al jaren, en de bediening en het eten blijft constant goed, ik kan me niet herinneren dat er ooit iets niet klopte aan de bediening, het eten of de rekening.

Zowel de pizza als de vleesgerechten zijn er heerlijk...

Wij vinden de nieuwe lokatie top! Op naar de volgende 30 jaar...

Met heerlijke pizza's en goede bediening.

135. 3 weken terug gegeten bij Bella Italia te Assen.

Wat een mooie zaak, absoluut een verbetering vergeleken met het vorige pand.

Heerlijk gegeten, leuke sfeer, vriendelijke bediening. Top gewoon.

Leuk tafeltje gekregen, maar het duurde even voor dat de menukaart werd gebracht. Een oudere mevrouw vroeg ons of wij deze nog niet hadden gekregen. Wij zeiden van niet, dus ging ze er gelijk achteraan. Ik zag uit mijn ooghoeken dat ze aardig boos werd op een personeelslid en dat vonden we een beetje jammer om te zien. Later kwam deze mevrouw bij ons het eten op nemen, maar kregen we het pas een uur later omdat het niet bleek door te zijn gegeven, werd ons verteld.

Jammer dat er zo mee wordt om gegaan.

Door dit te hebben gezien, maakt ons oog op deze pizzaria wel wat minder aantrekkelijk.

Thomas ( uit Vinkhuizen )

136. Zeer vriendelijke bediening, heerlijk gegeten, schitterende zaak!

Een absolute topper!

137. Gisteravond (05-01-2010) gegeten bij Bella Italia, het eten was smakelijk maar we hebben wel de hele nacht moeten drinken omdat we zo'n dorst hadden. Dit hebben we ook bij sommige Chinese restaurants, zouden ze bij Bella Italia inmiddels ook met ongekende hoeveelheden ve tsin werken?

En inderdaad de prijs/kwaliteitvehouding slaat inmiddels door naar "te duur", 4 drankjes en 2 pizza's bijna € 40,-

Voor dezelfde hoeveelheden kun je elders ook terecht voor de helft. De kwaliteit is dan meestal minder maar ook acceptabel.

138. Erg lekkere pizza's, heerlijk gegeten.

Ook lekker brood met knoflook.

Ontzetend veel keuze.

De bediening was wat traag maar wel vriendelijk.

Een aanrader.

139. We zijn hier meerdere keren geweest, 1x heel lang moeten wachten op ons drinken en eten.

Verder was het altijd super goed, heerlijke pizza's en zo veel keus!

En heerlijk stokbrood met kruidenboter.

Alleen jammer dat bij de pizza ''fantasie van de klant'' niet alles voorradig is.

140. Matig. De bediening was erg traag en niet vriendelijk. We moesten steeds vragen of we wat mochten bestellen. Na binnenkomst een half uur gewacht op het eerste drankje. Daarna, na drie kwartier, maar eens om de kaart gevraagd. Pizza bodem was erg hard, het beleg goed. De carpaccio is schandalig duur; 12,45! Na het hoofdgerecht lang moeten wachten en uiteindelijk weer zelf gevraagd om de ijskaart.

Na het bestellen van ijs bleek iets niet op voorraad te zijn. Toen wat anders besteld. Even later werd het eerst bestelde geserveerd!? Vreemd.

Sfeer in het restaurant was goed, muziek niet te hard. Maar niet voor herhaling vatbaar voor ons.

141. Grote pizza tent, zit nu in voormalig markt 4-6.
    De locatie is top, nieuwe horecaplein van Assen!
    Sinds de opening zijn er verbeteringen. Toen de tent net open ging, stonden we een tijdje binnen en werden niet aangesproken, zijn toen een deurtje verder gegaan.
    Deze maand een herkansing: pizza was boven verwachting goed, alleen 1 opmerking: laat nooit aan je gasten blijken dat je ze weg wilt hebben. Want dat gevoel hadden we!

142. D. van der Vegt

Zeer goede ervaring gehad bij dit mooie restaurant. Leuk dat er afwisselende gerechten zijn. Top dat er gerechten zijn die nog echt van de grill afkomen, zo merk je dat de producten goed vers zijn wanneer ze op het bord liggen. Kortom, we hebben er dus prima en zeer gezellig kunnen eten. Bovendien kun je zo mooi om je heen kijken, er valt zo veel te zien door de drukte en door de goede opzet van deze zaak, met open keuken! Wij komen er graag nog een keer terug.

143. Een Italiaan die zich eens onderscheidt van de rest! Eindelijk!

Wij waren eigenlijk gekomen voor een snel pizzaatje, maar zagen tot onze verrassing dat hier ook gerechten buiten de kaart om geserveerd werden. Met z'n tweetjes gelijk maar zo'n heerlijke gegrilde tonijnsteak voor laten schotelen en het moet gezegd: top!

Oké de bediening is wat rommelig, maar het komt (uiteindelijk) allemaal wel goed.

144. Heel matig!

De akoestiek is om te huilen! Het was redelijk druk, dus iedereen begon steeds harder te schreeuwen om elkaar te verstaan.

Het eten, niet alles wat op de kaart stond was voorradig, erg jammer!

De kwaliteit van het eten was matig.
    De prijzen zijn gewoon te hoog voor wat je er voor terug krijgt. De spaghetti is thuis beter! Het vlees smakeloos (escaloppa). Door de wel lekkere saus kwam er een redelijke smaak aan.

Het brood wat er bij hoorde was aangebrand, hard en droog, niet goed!

Hier gaan we niet weer heen, dan zijn er andere en betere (Italiaanse) restaurants in Assen.

145. Onlangs voor de eerste keer pizza's afgehaald. Die waren in één woord: heerlijk! Een 6 Formaggi, die nu eens niet droop van het vet (en dat met zoveel kaas!) en met een goede smaak, en een Calzone die over de hele linie goed gevuld was! Wij gaan hier vaker afhalen en zullen ook zeker eens ter plaatse een pizza gaan eten, want ook de ambiance is erg mooi: je zit eens niet in een soort van stalactietengrot, maar in een mooi strak interieur!

146. Prima Italiaans restaurant, met geweldig eten. De keus in Pizza's is enorm.

Tip, probeer ook de vis/vlees gerechten.

Neem de tijd, door de (gezellige) drukte en de kwaliteit van het eten is het zeker een aanrader.

Mooie aanwinst voor Assen.

En elk bezoek iets anders eten, kun je jaren vooruit.

147. Super tent. Goed eten, erg gezellig en gastvrij, maar daardoor ook erg druk.

Drukte zegt toch wat.
    Dus mijn advies : neem de tijd en kom niet voor een spoed etentje. Geniet van de gezelligheid en zeker niet te vergeten de lokatie.

148. De pluspunten:..... super lokatie, prachtige zaak, goede bediening, prima keuken, mega keus, heerlijk terras.

De minpunten:....... vanwege de pluspunten kan het er druk zijn. Geduld tav bediening en keuken is dan op zijn plaats.

Om het kort weer te geven,.. een TOP-RESTAURANT.

149. Gister daar gegeten met 7 personen.
    Het eten was wel goed, maar de logistiek in de bediening was waardeloos.

Eten en drinken ging constant verkeerd.
    Ik denk dat er ongeveer 10 personen rondliepen in de bediening en we hebben ze ook allemaal minimaal 1 keer aan onze tafel gehad.
    Dus ik ga hier nooit meer naar toe.

Tip: stuur de bediening aan (want dat gebeurde niet) en verdeel de tafels onderling, zodat de klanten met 1 persoon te maken hebben en niet met allemaal.

150. andre 13 punten

Wat een sof om je 23e huwelijk te vieren met de kinderen. Verkeerde pizza, met ham ipv salami. Deze werd meegenomen, waar de ham gewoon omgeruild werd voor salami.

Scaloppa a la gorgonzola zonder gorgonzola en zoutloos. Aardappeltjes die 10 minuten later kwamen zonder zout. Na 3 meisjes gevraagd te hebben, waren de aardappeltjes vrijwel koud. Het brood wat erbij hoorde was zo hard, dat je het niet eens kon breken en als troost mochten we een kopje koffie, wat we maar hebben afgeslagen.

Nee, er moet wel wat gebeuren voor ik daar weer heen ga.

151. Ze zijn erg aardig en het eten is best goed, maar het gaat er allemaal zo fout in de bediening. Er worden dingen vergeten, het verkeerde gerecht wordt gebracht, ze wisselen de bestellingen per tafel om etc. De logistiek is prut. 3 kwartier wachten op een broodje is te gek.

Dus mensen, doe er wat aan, anders raken jullie je klanten kwijt.

152. Als wij in Assen uiteten gaan is er maar 1 restaurant waar we heen gaan. Bella Italia is het beste wat Assen te bieden heeft in onze ogen. Het eten is heerlijk (vlees, pizza en vis) en je krijgt ook erg veel, ook niet onbelangrijk. Aangezien wij er bijna elke (2)week een keer heen gaan weten wij absoluut waar we over praten. We hebben overal van alles geprobeerd qua italiaan, maar Bella Italia blijft bij uitstek de beste!

153. Al 23 jaar komen wij hier met groot plezier. We hebben het ook vaak ergens anders geprobeerd maar komen altijd weer bij Bella Italia terug.

Nog nooit teleurgesteld in al die jaren.

Lekker eten geserveerd door leuke mensen is altijd een feest.

154. Elke keer weer een lekker feestje!

155. Lekker eten zowel de pizza maar ook de visgerechten zijn erg lekker. Goeie bedienig, erg vriendelijk en lekkere wijn.
    Een aanrader! Altijd druk dus even laten weten dat je komt!

156. Smaakvolle gerechten. Daarnaast is men zeer klantgericht. Men gaat vaak een stapje verder.

157. Perfect!

158. slecht

159. Eten is uitstekend.
    Bediening aardig.
    Vanwege de kwaliteit/prijs wel vaak vol.

160. S. van Dijk

Echt lekkere pizza's, maar de scaloppa's zijn ook heel lekker.

161. In één woord gezegd GEWELDIG

162. Nienhuis

Lekkerste pizza's en vooral scaloppa's die ik ooit ergens in Nederlandse pizzaria's gehad heb!