Villa Velperweg in Arnhem

Meer dan 80 parkeerplaatsen gelegen direct naast het restaurant

Bushaltes voor de deur. Trein op 3 minuten lopen.

ma lunch 11:30 - 17:00 diner 11:30 - 21:30

1422361932 83
1520679878 56
1547802070 52
1551192344 54

1. Fantastie's eten. Goede service. Chef kok fantastie's is internationaal had ik begrepen.

2. M de Winther

6-4-2019. Wij dachten eens heerlijk te gaan eten met goede vrienden. Het werd echter kwa eten een flop, wat slecht. Een wijn kaart was er niet we konden kiezen uit twee flessen rode wijn.
    Het voor gerecht capaccio was een dun plakje gegarneerd met kaas meer niet er werd gevraagd wilt u er brood bij… graag waar later op de rek, 6.20€ Voor gerekend werd.
    Het hoofd gerecht was helemaal erg kei harde asperges, zalm met asperges besteld daar lag een halve asperge bij, later kwam de ober met een bordje waar vier weer keiharde asperges op lagen,
    Tournedos waar je geen verschil zag tussen lady en men alleen in de prijs 28.50 En 35.75.
    Kortom wij komen nooit meer terug een gepeperde rekening, niet erg maar dan moet je wel waar voor je eten krijgen, lll.

3. BALLENTENT!! Denk je in Nederland naar een klasse restaurant met een schitterende uitstraling en ambiance te gaan, word je in het Engels aangesproken door een Roemeen. Als je daar wat van zegt, word je gewoon afgesnauwd door de eigenaar die wel Nederlands kan, maar het verder te druk heeft met zijn telefoon. Er waren nauwelijks gasten, wat bij nader inzien ook niet vreemd is, en toch moesten we telkens belachelijk lang wachten. Nou en dan krijg je ook nog de verkeerde wijn, koud en te rauw vlees, en nauwelijks uitleg aan tafel. Toen we voortijdig vertrokken, vielen we bijna flauw van de prijs. Wat een afzetters! Ze kunnen hier beter een pizza restaurant van maken, want verstand van horeca en gasten hebben ze hier niet! Jammer, we kwamen hier vaak en met veel plezier en nu NOOIT MEER!!

4. Prachtige Toscaanse Villa, heerlijk gegeten in een Private Diningroom. Goede service, restaurant en bar zeer sfeervol.
    Leuke medewerkers, verstand van wijn en goede advies bij de heerlijke gerechten, echt top.
    Absoluut een aanrader voor zowel zakelijk als privé.

5. Robert

6. Voorheen meerdere keren gegeten en dat was prima. Nu helaas niet kunnen eten. Wij kregen na drie keer vragen eindelijk na een uur een drankje. Daarna weer bijna een uur moeten wachten alvorens iemand kwam vragen wat wij wilden eten. Hij sprak Engels waarop wij vroegen waarom het niet in onze eigen taal kon. Daarop kwam zijn collega en vertelde ons dat wij zijn medewerkers niet mochten "afzeiken". Wij hebben ons zeer correct gedragen en dat ook aan hem duidelijk gemaakt. Zijn reactie was dat wij het restaurant moesten verlaten en hebben daar ook gehoor aan gegeven. Gelijk met ons vertrokken er nog meer mensen van twee verschillende tafels en ook zij waren niet "amused". Voor ons dus NOOIT meer naar de Villa Velperweg

7. Mathilde

Met de AH actie wezen eten bij de villa we zijn vroeger vaker geweest en was altijd top!
    Inmiddels overgenomen door 2 heren één van de heren was deze avond ook aanwezig een Engels sprekende man, het eten was prima de bediening was ook zeker goed! Alleen moet de eigenaar nog een hele hoop leren, de gerechten die door de Engelsman werden geserveerd werden maar half en kortaf uitgelegd.
    Als eigenaar van een restaurant hoor je plezier en liefde voor je vak te hebben maar alles behalve dat straalde er van af helaas.
    Dit is voor ons helaas de laatste keer bij de villa.

8. Best lekker gegeten met mijn familie. De prijs is wel erg hoog voor de geboden kwaliteit. En de persoon die ons bediende detoneerde door haar optreden met de allure die dit restaurant wil uitstralen. Onder andere zeer luid spreken en ondeskundige informatie geven over wijnen en ingredienten. Vraag het even na als je iets niet weet, maar verkoop geen onzin.
    Het restaurant was op die vrijdagavond op twee andere tafels na helemaal leeg, maar toch moesten we te lang wachten tussen de gangen.
    Ons verzoek om een karaf kraanwater werd niet ingewilligd. We konden alleen een zeer dure fles bronwater (bijna 6 euro) laten komen. Die werd onderweg naar onze tafel al opengedraaid en uitgeschonken in glazen. De dop werd meteen afgevoerd, en het water smaakte naar kraanwater.

9. Wanneer je vegetarisch zou willen eten moet je niet hier zijn. Zwarte rijst noemen ze het gerecht. Zwarte bonen met een paar worteltjes, biet en gepocheerde ei. Werkelijk geen smaak, geen fantasie en een aanfluiting. Een vegetariër wordt hier niet als serieuze klant gezien. En ze durven er ook nog geld voor te vragen. De bediening, wijn, broodplankje en koffie waren prima!

10. J. Kooistra

Heerlijk voorgerecht. Hoofdgerecht (wild zwijn) viel wat tegen. Heel veel vlees, geen saus en te zoete aardappelpuree. Dit overheerste teveel.

11. Wjt Besselink

Dinsdag hebben we met sociale deal gegeten bij Villa Velperweg we waren er voor de tweede keer en deze keer viel het ons ons tegen we vonden de porties erg klein, de dames wc was stuk kan gebeuren de heren wc was erg vies de bediening was wederom uitstekend dat maakte een hoop goed.

12. Erg goed restaurant met erg goede bediening. Aanrader

13. Diner op tweede kerstdag 2016. Vier gangen plus wijnarrangement voor ca. EUR 75 pp.

Ambience is prima en het personeel was erg vriendelijk. Behalve het tussengerecht was het menu prima, maar ik had meer exclusiviteit verwacht. Het wijnarrangement (ca EUR 30 pp) was duur en teleurstellend.

Voorgerecht 'paling mousse' was erg lekker, ofschoon de palingmousse niet al te veel paling had gezien. De vergezellende wijn (Franse gewürztraminer) was te zoet; zat bijna tegen een dessertwijn aan.

Tussengerecht (bladerdeegje met gekonfijte rodekool en gebakken foie gras) had niet moeten worden uitgeserveerd, want de foie gras was aan één zijde vrijwel geheel zwart verbrand; bij mijn tafelgenoot hetzelfde. Minpunt voor de chef, die moet dat gezien hebben. Vergezellende Riesling wijn was prima.

Hoofdgerecht (hertenbiefstukje) was uitstekend, de wijn (Malbec) een beetje 'gewoontjes'.

Nagerecht (kaasplankje) met een paar kaasjes voor beginnende kaasproevers en veel ander spul. Voor liefhebbers nauwelijks interessant. U kunt beter aan uw gasten vragen welke kaasjes ze willen. Maak bijv een lijstje waarop ook wat pittige kazen op staan (Rocquefort, Epoisse, Munster, Rommedou (Herve), om er een paar te noemen). Vergezellende dessert wijn (Banyuls) leek erg op port. Ik had liever een mooie muskaatwijn gehad.

Samenvattend had de wijnkeuze veel beter gekund, vooral ook vanwege de buren (Robbers & van den Hoogen wijnhuis). Afgezien van het verbrande tussengerecht, dat gewoon niet kan, was het menu prima maar niet speciaal. De wijn is duur.
    Ik kom waarschijnlijk wel een keer terug, voor een herkansing.

PS: Ik had geen zin om over het tussengerecht te klagen; het was kerst...

14. Samen met de buren lekker gegeten bij Villa Velperweg. Ondanks de AH actie konden we kiezen uit het hele menu, een keur aan voor- en hoofdgerechten. Voor ieder wat wils. De dames hadden resp. coquilles met doperwten crème en garnalen met chorizo en beide vielen in de smaak. De mannen hadden de kalfscarpaccio, lekker, maar viel een beetje weg in combinatie met de zure groeten. Had wat meer pit mogen hebben. Als hoofdgerecht 2x de dorade, 1x de zalm en 1x de kalfswang. De zalm was perfect, de dorade iets te droog en de (saus van de) kalfswang te zout. Bij alle gerechten veel lekkere bijpassende groenten en een zakje friet met mayo. Ook de bijpassende wijn (Sancerre) viel erg in de smaak bij de dames. De keuze voor het dessert was beperkt tot 3, waarvan 2 zoet en 1 kaas. De kaas viel in de smaak, net als het gekozen zoete dessert (notencake met caramelsaus). Het decor van dit restaurant is mooi, maar de tafels staan erg dicht op elkaar en daardoor is er veel geroezemoes, wat een gesprek moeilijk maakt. De bediening was op zich goed en vriendelijk, maar wel wat gehaast. Als er iets meer puntjes op de i (bv. minder zout, wat minder gehaaste bediening) worden gezet, zal dit restaurant kunnen groeien naar een hoger niveau. Al met al een leuke avond gehad met lekker eten.

15. Wat hebben wij afgelopen donderdag heerlijk gegeten bij villa velperweg! Prima ontvangen ondanks de drukte (wat ons opviel op een vroege donderdagavond), alle tafels zo goed als bezet. Het menu zag er goed uit en er was volop keuze. De uiterst vriendelijke gastvrouw hielp ons met bijpassende wijnen, wist daar veel over te vertellen en zodoende genoten wij bij iedere gang van een voortreffelijke wijn. Wat een smaaksensaties. Wij komen snel terug. Bedankt villa velperweg.
    Mvg Mina

16. B.B.F. Van Ditshuizen

Wat een heerlijke avond!
    Op het moment dat je binnenkomt bij de Villa Velperweg, voel je je gelijk welkom. Het ziet er sfeervol uit en de opmaak van de borden was ook meer dan goed. Voor mensen die houden van een gezellig restaurant zou ik het u aanbevelen.

Het personeel is zeer vriendelijk en willen ook alles uitleggen waar onduidelijkheden over zijn. Je ziet ook dat het personeel plezier heeft in het vak en dat ervaar je dan ook.

Voor de hele ervaring vind ik de prijs/kwaliteit verhouding prima.

Tot de volgende keer!

17. Vonden het erg tegen vallen, soep was veel te zout. Vlees niet goed gebakken!

18. Ik wilde hier gaan eten, maar ze verkopen ganzenlever. In 2015 nog?? Serieus??

19. De bediening was niet echt voorbereid op een grote hoeveelheid klanten. Dat betekende dus lang wachten op je bestelling. De wijnen zijn goed, het eten is minder en getuigt niet echt van kwaliteit.

Wij hadden als gerecht een ossenhaas en loempia's in rijstpapier met oosterse dipsaus. De borden waarop beide gerechten waren geplaatst, waren volledig hetzelfde opgemaakt(?). Ossenhaas met aardappelpuree, bietenpuree, groene asperge en peultjes. Loempia met aardappelpuree, groene asperge en peultjes(?).

Daarbij vielen nog enkele zaken op: de borden hadden lang onder de warmtelamp gestaan. Dus de bovenlaag van de purees was ingedroogd. Bovendien hoort het mijn inziens niet dat puree van diverse soort bij loempia's wordt geserveerd. De loempia's waren overigens ook niet in rijstpapier gefrituurd maar in filodeeg. Mij is daarnaast ook niet gevraagd hoe ik mijn ossenhaas wilde hebben, hij was dan ook volledig doorbakken.

Kortom, als je als restaurant meedoet met een dergelijke actie zou je denken dat je het beste beentje voorzet om zodoende nieuwe klanten te werven. Villa Velperweg heeft allure en potentie, maar maakt dit absoluut niet waar. Gemiste kans en wij gaan daar zeker niet meer heen!

20. Oswald

Verrassende culinaire combinaties, professionele & attente bediening en een gezellige sfeer. We hebben heerrlijk gegeten, een absolute aanrader!

21. Martine Keur

22. Hans Rutgers

Op een doordeweekse avond hier gegeten met een gezelschap van 20 oudere personen.

De bediening was uitstekend en zeer attent en vriendelijk.

Het eten smaakte voortreffelijk al was de kreeften bisque wat hoog op smaak. De borden waren keurig opgemaakt en een feest voor het oog. En met zo'n heel smakelijk kaasplankje is de maaltijd echt af.

Het enige minpunt was het enorme lawaai van het andere gezelschap in dezelfde ruimte. Hiervoor was ik bij reserveren niet gewaarschuwd.

Maar zeker een aanrader.

23. Langs een prachtige weg in Arnhem bevind zich in een nog veel prachtiger pand: Villa Velperweg!
    Heerlijke sfeer met een zeer hoffelijk interieur, een klein paleis! Het terras buiten is prachtig opgezet, fijn meubilair. Bediening is uitstekend.
    Kleine kanttekening, de gerechten wisselen wel eens van ingrediënten. Dat is vervelend omdat je je soms verheugt op wat lekker naar smaak.
    Zeer prettig is de grote en makkelijk toegankelijke parkeerplaats, met name voor minder validen en grote groepen een uitkomst! Ik zou zeggen; probeer het eens uit, je zult geen spijt krijgen.

24. Heel fijn restaurant, heerlijk gegeten, de lekkerste wijn en erg gastvriendelijke bediening, zo zie je ze niet vaak meer.
    Aangename verassing.. voor herhaling vatbaar.

25. Klaas van de weteringen

Gewoon een gezellig restaurant zonder fratsen!! Prijs/kwaliteit prima in verhouding en vooral verse oesters zijn een aanrader. Vriendelijk bediening en genoeg parkeerruimte.