Troya in Arnhem

1284432010 61
1312099578 64
1361901199 54
1489172011 71

1. Heerlijk gegeten via social deal! Ruime porties, netjes gepresenteerd en alles vers. Ook super vriendelijk personeel. Een van de betere ervaringen via social deal in Arnhem. Wij komen hier zeker terug.

2. Met veel charme en vriendelijkheid werden wij aangesproken, door ik meen de eigenaar, om plaats te nemen op het terras van Troya. Wij mochten zelfs onze fietsen voor het terras zetten. Toen bleek dat wij een Social Deal reservering hadden was het meteen gedaan met de vriendelijkheid. Op een normale vraag reageert hij uiterst geïrriteerd en van zijn gezichtsuitdrukking en de toon die hij hanteert wordt je bang. Ik heb hem hierop aangesproken en hij werd vreselijk boos. Vandaar dat ik nu ook een negatieve recensie schrijf wat ik niet snel zou doen. Gelukkig lees ik dat veel dezelfde ervaringen hebben. Het eten is goed genoeg maar niet meer waard dan de Social Deal prijs. Verder is het erg lang wachten voordat je wat te drinken kunt bestellen. Tip aan Troy: Laat deze vervelende meneer achter de schermen werken en huur iemand in die wel begrijpt hoe je met klanten omgaat. Voor een leuke avond hoef je hier niet te komen.

3. Met een Social Deal gingen wij eten bij dit restaurant. We werden zeer onvriendelijk behandeld door een van de obers. Hij reageert geïrriteerd op vragen en gaf af op Social Deal. Als we iets wilden bestellen moesten we maar op internet kijken op de site van Social Deal. De kaart kwam echter niet overeen met hun kaart. Het was onduidelijk en de ober werd steeds onbeschofter. Na betaling zei hij: ga maar.
    Wij gaan hier nooit meer heen.

4. Via groupon een high tea gedaan
    Echt een aanrader super lekkere hapjes

5. Eten zag er goed uit, redelijke prijs/kwaliteit-verhouding. Minpuntje: er wordt zonder te vragen Turks brood met tapenades op tafel gezet, wat je later terugvindt op de rekening...

6. Anoniem

Ik ben paar weken geleden naar Troya gegaan met een vriendin en het was echt een slechte avond voor ons!

Ik heb hier heel vaak tapas gegeten en het is echt heerlijk. En ook een paar keer voor diner gegaan.

Maar... De laatste keer dat ik ben gegaan had ik Biftek besteld en mijn vriendin Kip... Het eten kwam te snel op tafel. Mijn vlees en kip waren niet goed gebakken. Ik kon mijn vlees niet eten (ik heb het gespuugd in het servetje). Tegen het meisje hebben we gezegd of ze nog willen doorbakken omdat de groente ook gaar is. Dat was geen probleem... Het eten kwam weer op tafel maar dit keer was het een beetje aangebrand. We konden nog steeds niet eten. En mijn vriendin zei dat ze hiervoor niet wil betalen.

Toen heeft het meisje tegen de baas gezegd en de baas werd boos en zei in het Turks heel hard Wie zegt Dat!!! en hij ging door met zn luide stem een beetje te schreeuwen. Wat heel onbeschoft is! Ik versta wel Turks maar mijn vriendin niet.

Toen wilde het meisje goedmaken en we kregen baklava met ijs van het huis.

Wel heel erg jammer dat de baas agressief werd en ging schreeuwen omdat wij de eten niet konden eten.. Super onbeschoft!

7. Zo hoor je niet met je klanten om te gaan. We moesten eerst binnen wachten op een plek, geen probleem. 40 minuten later kregen we een plek toegewezen. Echter is in de tussentijd helemaal niks gevraagd of we mogelijk wat willen drinken. Het duurt Extreem lang voordat je wordt geholpen, met hoofdletter E. We kwamen met een Social Deal bon. Op meerdere gerechten (8) zit een toeslag van €4,-. Dat vinden we geen probleem. Dit wordt heel snel en binnensmonds benoemd. Als je het nogmaals wilt horen, wordt dit met tegenzin en geërgerd nogmaals aangegeven. Geen Troya meer voor ons. Klant staat bij hen duidelijk niet op 1!

8. Echt slecht!!! We werden achterin de zaak in een serre geplaatst. Het duurde allemaal vreselijk lang. Eten smerig.Toilet goor. Nooit meer...schandalig!!!

9. alessandro

Te veel geld bij betaald. Wij hadden een social deal coupon van € 29, daarna;

een brood mantje
    4 glazen wijn
    2 koffies
    1 fles water
    +€ 4 voor mijn extra gerecht (maar ik wiest het dus voor dit geen probleem)

Totaal bijbetaald € 46. Dus te duur geen sociaal deal maar asociaal deal

10. Warme sfeer en lekker eten. Het personeel is vriendelijk. Zeker een aanrader!!

11. Mooi en gezellig restaurant. Het eten was lekker, de wijn was goed en het personeel was heel vriendelijk. We komen hier zeker nog terug.

12. Wij zijn hier terecht gekomen via Groupon. Het eten was super lekker, ik had tavuk izgara en kip was goed gegrild.
    Dit is zeker voor herhaling vatbaar!

13. Lekker eten goed en vers vriendelijke bediening voor herhaling vatbaar..

14. Wij vinden het een heel gezellig restaurant met een fijn uitzicht, een heerlijke Turkse sfeer, vriendelijke bediening en een heeerlijke high tea!

15. We hadden een groupon voor 2 pers. Een high tea. Thee en de hapjes waren heerlijk. We kregen tapenade, brood, baklava, gebakken eitje met ham, geitenkaas, honing. Echt erg lekker, en veel.
    Ik vind de inrichting erg smaakvol en het heeft wel iets chiques, de bediening was erg vriendelijk. Goeie plek om zowel in groot als klein gezelschap te eten. Zeker een aanrader!

16. Liliane span

Afgelopen zaterdag 25-02-17 met vrienden hier gegeten. Het is als we uit eten gaan ons favoriete restaurant. En ook nu weer heerlijk gegeten, gezellige sfeer en uitstekende bediening, en na afloop werden we getrakteerd op koffie of thee naar eigen keuze. Een aanrader voor een gezellig avondje uit!!

17. Lex dijkman

Het eten was erg lekker, ook al is Turks niet je favoriet kan je hier nog steeds lekker eten.

18. Laatst met mijn vriendin gegeten voor het eerst. Lekker eten. Vriendelijk personeel. Zeker een aanrader! We komen zeker nog een keer terug.

19. Binnen mooie sfeer, lekker gegeten. Zeker een aanrader

20. In één woord: Verschrikkelijk!
    De bediening snapt er niet zo veel van. Het duurt ontzettend lang. Loopt langs, maar geen oog voor de klant. Het voorgerecht was letterlijk niet te eten. De champignons die voor het voorgerecht waren gebruikt, waren oud, donker en tegen het zwarte aan. Ze waren hard en houterig. "Ik geef het door aan de keuken", werd tegen ons gezegd. Daarna volgde er geen enkele actie. Geen actie op het voorgerecht en geen bediening v.w.b. het drinken, ook het hoofdgerecht wilde maar niet de keuken uit komen. Er waren overigens meerdere klanten ontevreden. Toen er een heftige discussie ontstond tussen de eigenaar en een andere klant, hebben we het voor gezien gehouden en zijn we met het bedrag voor het drankje op tafel achterlatend, gegaan. Wat een deceptie.

21. Mark scholten

Verschrikkelijk slecht gegeten. Oud Turks brood wat op de kassa stond en werd geserveerd. Ik en mijn kennis bestelde hetzelfde hoofdgerecht, hierop kwam de uiterst onvriendelijke gastheer met 2 verschillende gerechten aanzetten, waarop hij onderbouwde dat het ene gerecht duurder was en dat hij het maar moest eten.

1,1
  22. Daan Burgler

Erg lekkere Turkse high tea via Groupon geboekt. Heel vriendelijk geholpen. Lekker veel hapjes iets meer hartig dan zoet, maar dat vond ik persoonlijk erg fijn.

23. Judith john

Een geweldige culinaire ervaring, super vriendelijke bediening, een aanrader voor iedereen. Ik ga er zeker nog een keer heen, nee vaker.

24. Heerlijke Turkse high tea gehad, goede service en vriendelijk.

25. Gevarieerd, vers en lekker.

26. akif

1 punt
  27. ugur alagoz

Super gezellige sfeer, service was uitstekend, en het eten was ook super lekker!

28. Lindsey

Heerlijk gegeten, zeker nogmaals herhalen. Leuk gezellig restaurant met heerlijke Turkse gerechten. Een aanrader! Kok👍🏼

29. Twee weken geleden wezen eten bij dit restaurant. Personeel was zeer onvriendelijk. Ik maakte gebruik van een Groupon bon; alleen deze zou in eerste instantie niet geaccepteerd worden. Hiervoor zou namelijk gereserveerd moeten zijn (dit had ik die middag gedaan). Na lang aandringen dan toch een tafeltje aan de rijn. Ergens achter een boom verstopt. De menukaart plakte en zag eruit alsof deze al jaren in het nabije water had gelegen.

Het eten smaakte niet bijzonder, en dat terwijl wij het duurste gerecht op de kaart hadden besteld. Gezellig plekje aan de rijn, maar volgende keer loop ik door.

30. Jeanette Langeberg

Ga nooit of te nimmer een Hema cadeaukaart (die ik kreeg voor mijn verjaardag) 'ter waarde van een driegangendiner voor twee personen' bij Troya inwisselen! Zij staan op de Hema website vermeld als een van de restaurants waar je kunt eten. Netjes bij de reservering gemeld dat het om deze cadeaukaart ging en vervolgens ook nog ter plekke tevoorschijn gehaald toen we de volgende avond plaatsnamen aan een tafeltje.
    Komt goed, komt goed, komt goed... zei de manager. Nou, dat kwam het zeker niet.
    Toen ik ging afrekenen bij zijn collega wist hij nergens van en de manager negeerde ons vervolgens en zijn collega, die nieuw bleek te zijn, werd ook door hem genegeerd.
    De collega had deze kaart nog nooit gezien. Waar stond dan hoeveel de kaart waard was? Keer op keer... Op de telefoon de Hema website getoond, nadat we zeer onbeschoft werden behandeld. Uiteindelijk werd het verrekend.
    Nee, hier kom ik niet weer.
    En trouwens, voor vegetarisch eten kun je ook beter een ander restaurant kiezen.

31. Wij hebben hier 2x gegeten. Het eten was vies (vreemde stukken vlees). Zelfs de rijst was niet te eten; uitgedroogd en zonder smaak.

32. Ik vind het traditioneel Turkse eten lekker

33. Aysel akyıl

Het eten was lekker en een gezellige avond gehad. Ik kom nog zeker terug.

34. Lekker eten en drinken. Ik hoop dat er veel mensen van buitenaf komen. Het is niet duur.

35. The food is delicious at restaurant Troya. I went there many times and the food was delicious and the service nice.

36. Werkelijk waar! Dat dit soort restaurants nog bestaan. Van 4 gerechten alle 4 dezelfde smaak en saus overgoten. Brood bij maaltijd was echt stokoud, rundergehakt was toch echt lamsgehakt. Rauwe stukken courgette op je bord. Wel was het Turks brood als voorafje heerlijk. Verder onhygiënisch toilet. Ik ga hier nooit meer heen.

37. Tonijn kwam uit blik, biefstuk te taai/doorbakken, zure mayonaise, aangebrande champignons en noem maar op. Het enige wat vers was en niet uit blik kwam, was het brood. Dat was wel echt heerlijk! Ik ga hier niet vaker eten, onvriendelijk personeel.

38. Opdringerig personeel. Wij liepen vorige week zaterdag (01-08-2015) over de Rijnkade, nog een beetje van "waar zullen we gaan eten". We stonden even stil bij Troya en werden nog net niet het terras opgesleurd! Voor mij hoefde het al niet meer, maar (helaas) toch besloten om daar een drankje vooraf te doen en elders te gaan eten. Toen duidelijk werd dat wij daar niet zouden eten, daalde het serviceniveau tot onder het vriespunt. Het bestellen van een tweede ronde drankjes duurde ongeveer 20 minuten, omdat er opzettelijk langs ons heengekeken werd. Als er mensen om een tafel kwamen, werden wij zeer onvriendelijk aangestaard. Het toppunt was, dat toen mijn tafelgenoot een slokje nam van zijn drankje, de eigenaar kwam aangesneld en het viltje wegnam en ermee wegliep???? Al met al was de rekening na een paar drankjes met 4 personen toch zo'n 55 euro. Een stel met pizza en cola geeft minder uit. Het was ook nog eens pas 19h30, dus die tafel zou nog wel bezet gaan worden. Conclusie: volgende keer met een grote boog om Troya heen. Opmerkelijk dat mijn zusje dezelfde ervaring heeft gehad: even een drankje, maar toen haar tafelgenoot zijn halflege glas neerzette werd het door de eigenaar meegenomen.
    Het is een openbaar terras aan het water en nergens staat vermeld dat je er ook moet eten! Bediening is wat dat betreft zeer klantonvriendelijk. Als je er eet misschien top, maar alleen een drankje is schijnbaar not done!

39. Het was onvergetelijke avond, lekker gegeten, de bediening was perfect voor die prijs. Deze avond was voor herhaling vatbaar.

40. T was een super gezellige avond vandaag & heerlijk gegeten. Zeker een aanrader voor iedereen!

41. Layla Lotfi

Verloving M & T. Eten was top. Sfeer was top. Kortom we hebben echt een mooie en vooral gezellige avond gehad. Echt een aanrader :D

42. Super leuke avond. Leuke sfeer en lekker eten. Super service en klant vriendelijke medewerkers. Top avond.

43. A. Doner

Uitstekend. Gastvrije bediening... vriendelijk en vooral lekker en gezellig gegeten.

44. Voor mijn verjaardag gisteren heerlijk hier gegeten, met gezin en familie. Al het eten was erg lekker en goede porties. Hele vriendelijke service gekregen. Vooral van de vriendelijke dame met kort haar. Me zoontje was een beetje ziek en huilerig, maar hij kreeg de volle aandacht met een kleurboek en als eerste meteen brood en fruit, daar werd hij vrolijk van. Bedankt!!!

45. Lekker gegeten! Gezellige sfeer. Zeker de moeite waard.

46. Mustafa Tekin

Lekker eten, vriendelijk en vakbekwaam personeel. Top. Wij hebben vanavond met heel veel plezier, met onze gasten, de verjaardag van mijn dochter gevierd we gaan voortaan ook verjaardagen van mijn andere kinderen hier vieren! Super kok, top personeel!!

47. Lekker gegeten, gezellig mee gezongen, was gewoon top.

48. Met z'n allen gezellig uiteten geweest. Het eten was lekker en de service was erg goed. Vooral de sfeer is top!

49. Bediening van erg vriendelijk tot verschrikkelijk slecht. Eten is droog, aangebrand en niet lekker. Nooit weer!

50. Wat verschrikkelijk slecht! Zogenaamd Turks! Tonijn uit blik waar niets mee gedaan is icm te kort gebakken bitterballen wat Turkse kaas, olijven en brood als Turks voorgerecht?! Hoofdgerechten droog, biefstuk te lang gebakken, ook niet volgens de vraag vd gast (medium rare), groente pil zwart 'gegrild'.

51. kees

52. We hebben vandaag heerlijk gelunched bij troya. Een vriendelijke service. Alles was helemaal top! We zullen zeker terugkomen.

53. Mooie plek om te zitten eten en drinken, smaakt heel goed! Ga zo door!

54. Een fijn restaurant waar de gast zich gewaardeerd voelt en graag naar terug gaat.
    De bediening is zeer correct en er wordt vlot geserveerd.
    De eigenaar verwelkomt je persoonlijk en geeft ook bij vertrek weer een hand en een lach. Gastheerschap zoals het hoort! Vooraf wordt gratis turks brood met knoflooksaus en turkse kaasspread geserveerd, en een kopje appelthee van het huis na afloop is ook geen uitzondering.
    Er is veel keuze op de kaart, maar de grillgerechten hebben altijd onze voorkeur: de borden worden uitgebreid en creatief opgemaakt en de kwaliteit is om je vingers bij af te likken.
    Wij komen hier een paar keer per jaar, maar zijn nog nooit teleurgesteld vertrokken.

55. Al verschillende malen gegeten bij Troya. De bediening was altijd vriendelijk, we zaten lekker bij het water en het eten was zeker goed! Inmiddels is het vaste prik 's zomers 2 of 3 keer uit eten te gaan bij Troya!

56. inge van ingen

Wij hebben met z'n tweetjes gegeten, was super lekker. De bediening was prima, kwaliteit en prijs ook heel goed.

57. Vriendelijke bediening maar houdt slecht in de gaten of je nog wat wilt bestellen. Eten was prima maar wij vonden het heel ongezellig zitten (felle verlichting). Daarnaast, wat eerder genoemd is, er hangt een ontzettende rioollucht. Voor ons 1 keer maar niet meer.

58. Bahadir Durmaz

Gister avond bij Restaurant Troya gegeten 1 ste kerstdag. Was een geslaagde avond. Live muziek aanwezig. Goede sfeer/prijs/kwaliteit. Ook het eten was op Turkse manier voorbereid. Buiten de kerstavond weten wij zeker dat het herhaal vatbaar is. Onze avond was top! En wij bedanken alle medewerkers voor de super avond.

Met vriendelijke groeten,

Bahadir Durmaz

59. Bediening deed zijn uiterste best. Eten prima vooral het overheerlijke verse brood vooraf. Het was een dinsdagavond dus alle tijd voor de paar tafels die bezet waren. Wij hadden een gezellige avond.

60. Onlangs bij troya geweest met zijn 2tjes. Ik weet niet waar ik moet beginnen met mijn negatieve reacties. Aankomst dat er geen gereserveerde tafel meer was en we moesten wachten. Of dat we bijna 1 uur op ons voorgerecht gewacht hebben. Hiervoor hebben w beiden een drankje gekregen (mondeling). Hebben we achteraf voor moeten betalen. Discussie bij de kassa met de eigenaar. Wat kan hij chagrijnig en boos zijn. Het eten was ook niet veel wat we kregen. Al met al geen goede ervaring, Ik ga hier niet meer naar toe en raad het ook niet aan! Het is geen professioneel restaurant, waarbij er wel gevraagd wordt om de volle mep voor geen kwaliteit!

61. Wij hebben hier gegeten met z'n drieën. We waren vrijwel de enige gasten. Er heerste een vreselijke rioollucht in het restaurant. Het eten was niet lekker, we moesten enorm lang wachten. Alles bijenkast genomen zou ik hier niet nog een keer eten en mijn vriendinnen waarschijnlijk ook niet. Het eten was alles behalve Turks. Ik snap de positieve reacties werkelijk waar niet.

62. Herman en Tiny

Voor het eerst met een Grouponbon uit eten geweest en wel bij Troya. De bediening is vlot en vriendelijk. Met Groupon is de kaart aangepast maar leuke keuzes. Het eten was heel verzorgd en erg lekker. We hebben genoten, dit adres is voor herhaling vatbaar.

63. Gerrit en Winja

Gisteren bij Troya gegeten met 8 personen. Grouponbon. Hartelijke ontvangst. Mochten kiezen waar we wilden zitten. Aan het water of op het terras voor het restaurant. Vriendelijke bediening, Spraken prima Nederlands. Op het eten was niets aan te merken. Met een grouponbon is de menukaart aangepast maar dat lijkt me logisch. Kortom een prima avond.

64. Ik kwam voor het Turkse eten maar helaas was het alles behalve lekker. Ik had friet en sommige stukken waren gewoon koud. Verder vond ik het hoofdgerecht heel simplistisch en niet waard wat ik ervoor betaald heb. Personeel is afstandelijk en sommige spreken geen verstaanbaar Nederlands. Je krijgt niet waar voor je geld. Er is geen volgende keer meer voor mij.

65. dilara

Kom elke zomer uit almelo om gezellig wat te drinken met vriendinnen. Erg lekker eten met super vriendelijk personeel en een leuke sfeer!

66. Koktas

Heel gastvrij, goede bedieining en heerlijk eten! echt een aanrader!

67. Emine 5 punten

Super gezellig terras, gezellige bediening en heerlijk eten! Echt een aanrader!

68. Heerlijk gegeten, vriendelijke bediening, gewoon een aanrader!
    Alleen 1 minpuntje : de muziek stond iets te hard aan..

69. Meerdere malen heerlijk gegeten met vriendinnen zowel buiten op het terras aan het water als binnen . Super service gehad . Snel weer naartoe met met vriendinnen en mijn partner .

70. Hannie Dekker

Ik heb gisteren met een vriendin gegeten bij Troja. De prijs/kwaliteit verhouding is zeer goed. Heerlijk gegeten, gevarieerd en veel.
    De bediening is enthousiast, belangstellend en de tijden tussen de gangen zijn niet te lang.
    Ik denk dat het in de zomer nog leuker is omdat je dan ook nog op het terras aan de Rijn kan zitten.
    Goede locatie, een echte aanrader!

71. Je ruikt het al als je binnenkomt. Een ranzige bakgeur. Werkt de afzuiging van de keuken niet goed??? Vreselijk smerig! Je krijgt een mandje met lekker warm turks brood met saus. Het gegrilde vlees heeft zwartgeblakerde stukken en er ligt een halve paprika met pitten op het bord. De bediening doet zijn best, maar niet erg professioneel. Borden worden over de tafel aangegeven.
    De Turkse muziek is zo op de voorgrond dat je elkaar bijna niet kan verstaan.
    We hadden een Grouponbon. Dan is €32 pp voor alleen het eten te duur.
    Geen aanrader!

72. Afgelopen zondag daar gegeten. Het restaurant zat nog niet nog half vol, toch moesten we ruim een half uur wachten tot we de eerste drankjes hadden. Na 1,5u kregen we het eten. Ze zijn niet op de hoogte van allergieën, zelf heb ik een glutenallergie en mij werd door de baas verteld dat ik geen rijst mag want "dat mogen de andere ook niet, net als melk". Ik wist niet wat ik hoorde. Dankzij een hele vriendelijke jonge vrouw in de bediening toch wat glutenvrij kunnen krijgen.
    Jammer van de bediening en service, de sfeer is gezellig en in de zomer zit je lekker aan het water.

73. Groupon proevers

Hadden een grouponbon en na het lezen van vele (slechte) recensies met het gevoel dat het matig was binnengestapt.
    Eenmaal een plek aangewezen drinken besteld waarop we erg lang hebben moeten wachten. Een turkstokbroodje besteld met knoflooksaus... deze saus kwam uit een emmer. Eten volgde wel steeds vlot. Veel op het bord maar niet echte als iets Turks ervaren. We hadden de herderssalade met turksekaas en olijven. De kaas viel tegen een klein partje op het bord lag erbij en twee olijven tussen een hoop uien, komkommers en tomaten gevonden! Mocht beide wel meer zijn.
    Hoofdgerecht pasta met garnalen gekozen... mini garnalen op je bord... Kon je amper vinden.
    Wel veel friet gekregen, zelfs een extra portie kwam de ober (gratis) brengen.
    Nagerecht wilden we de baklava maar deze had hij niet en vertelde ons dat hij het de volgende keer wel zou serveren. We kozen voor pistache ijs geserveerd met veel fruit. Jammer dat de baklava op was.
    We hebben helaas geen turkse thee gekregen... Niet omgedraaid want we hadden het aardig koud in dit restaurant en een warm kacheltje thuis is dan veel lekkerder.
    Al met al we komen niet echt gauw terug... Mistte wel het echte Turkse eten! Wel was de ober wel vriendelijk maar praatte zachtjes en slecht verstaanbaar Nederlands.

74. Wij hebben vanavond heerlijk gegeten bij Troya met een Grouponbon. De porties waren (erg) ruim, het eten heel smakelijk. De bediening was erg attent. Zeker voor herhaling vatbaar!

75. We aten hier 1e kerstdag. Ik had van te voren gevraagd of a la carte mogelijk was. Dat werd eerst geprobeerd af te wimpelen bij binnenkomst, en de toon was gezet. Mijn zoon van 21 werd gevraagd of hij wel alcohol mocht, onze gerechten waren in elkaar gegooid, grote stukken paprika met pitjes, waar was de turkse yoghurt...eigenlijk aten we
    allemaal hetzelfde alleen de benaming was anders. Extra frietjes besteld, nooit gekregen, wel in rekening geprobeerd te brengen. Kortom, ongastvrij en onvriendelijk. Een grote teleurstelling met kerstmis.

76. Zeer slecht gedineerd. Eten is veel te zout. Bediening afstandelijk en onbeschoft. Prijs v.h. totaal is veel te duur. Staat njet in verhouding tot. Er zijn betere Turkse restaurants. Nooit meer!

77. Zeer vriendelijk en goed personeel, alleen zeer jammer dat ze verschillende tarieven rekenen met of zonder promobon!
    Verrassingsmenu kost met bon € 45,-p.p, maar blijkt zonder bon ineens maar €22,50 te kosten (sigaar uit eigen doos dus!!).
    Uit eten mag best wat kosten, maar wij voelen ons helaas opgelicht.
    Ontzettend jammer want dit trekt geen klanten maar kost alleen maar klanten.

78. Wat een slechte ervaring. Had een promotiebon gekocht aan de deur. Er werd heel kortaf tegen ons gedaan. Het was net of het allemaal niet begrepen werd. Het verrassings menu was karig, mensen naast ons hadden veel meer voor minder geld, maar die hadden geen bon. Daarna de rekening. Toen hij zag dat we een bon hadden, werden werkelijk de prijzen aangepast om er voor hem maar zoveel als mogelijk uit te halen. Schandalig. Overigens was het personeel uiterst vriendelijk, maar wie baas is bakt de koek en dat was daar zeer duidelijk.

79. Monique Disteli

Gegeten bij Troya met 6 personen, met een rising promotion kortingsbon. Dit tijdens de telefonische reservering gezegd(ook dat het stripje weg was),volgens de dame aan de telefoon geen probleem! Aangekomen in het restaurant
    zei de eigenaar)dat onze kortingsbon( aan de deur gekocht voor €15,-) een afscheurstripje miste en daarom eigenlijk niet meer geldig was.Dit stripje werd echter door de verkoper aan onze deur verwijderd als bewijs van verkoop! Ok,geen probleem we kregen korting, was helaas telefonisch beloofd, was helemaal in orde maar hij deed erg boos en chagerijnig. Mijn man is nogmaals gaan vragen of het in orde was vanwege zijn negatieve gedrag. Nee, geen probleem hoor, lastig maar overkomelijk! Echter bij het afrekenen moesten we de volle mep betalen, zijn baas(?) vond het niet goed, maar we kregen een kortingsbonnetje voor de volgende keer.Dus we moeten nog een keer terug om eindelijk gebruik te kunnen maken van een korting? Na dit bericht op facebook te hebben geplaatst als waarschuwing meldde een buurtgenoot dat ook haar stripje verwijderd was aan de deur maar dat daar helemaal niet moeilijk over werd gedaan. Je bent dus gewoon overgeleverd aan hun goede of slechte bui! Hadden we dat maar eerder geweten, waren we er nooit heen gegaan. Het eten was wel goed, een beetje weinig, zonder toetje niet de buik vol! Wel authentiek Turks eten waar wij echt van houden, alleen door dit absurde gedrag zal ik mij er nooit meer vertonen. Voel me meer dan besodemieterd..

80. Afgelopen maandag bij restaurant Troya gegeten, met een groep van 9 personen. We werden heel vriendelijk behandeld door de bedienende mensen. Het eten was er ruim op tijd en smaakte heerlijk! We hebben er van genoten.

Even over de mensen die hier zo negatief praten..
    Het gaat negen van de tien keer over geld! Als je een dagje uit eten gaat moet je er wel wat voor over hebben toch?? Anders kun je gewoon beter thuis blijven.

Zeker een aanrader!!

Groetjes familie Kramer

81. Simone wolbeek

Via groupon zijn we terecht gekomen bij dit restaurant. Met ons gezin hier gegeten. We hebben een geslaagde avond gehad en het eten was super. Kids (10 en 13 jaar) vonden het eten ook erg lekker.
    Bediening was ook super.
    Mochten we weer in Arnhem zijn dan komen we hier zeker terug!

82. B bosgraaf

Wij gebruikten een rising promotion voucher, 4 personen en dan de twee goedkoopste hoofdgerechten gratis. Men deed moeilijk over glazen, die van tafel werden gehaald en later weer moesten neergezet toen wij een karaf water bij de wijn vroegen: had u dat niet eerder kunnen zeggen, nu moet ik dubbel werk doen.....
    Krijg je normaal een kopje koffie of thee van het huis, dus gratis, aangeboden, dat is niet het geval met een kortingsbon: kortom: er wordt duidelijk verschil gemaakt als je met een kortingsbon eet, waardoor je de korting weer deels zelf betaalt. Het geserveerde Turks brood met knoflooksaus stond op de rekening, evenals bestelde knoflooksaus bij de grillschotel (1,50 euro)

Al met al niet echt goedkoop uit, ondanks de kortingsbon.

83. Verrassingsmenu besteld bij Troya. Het was inderdaad een verrassing. Het eten was onder de maat. Te doorgebakken en te kleine porties. Niet voor herhaal vatbaar.

84. Senem 25 punten

Wij zijn met 5 personen naar dit restaurant geweest. Wij waren er jaren terug eerder geweest, toen al was het slecht bevallen. Gisteren ( was op zaterdag ) zijn wij hier nog een keer geweest. Dit keer omdat wij geen andere keus hadden. Het was zaterdag en mooi weer dus heel Rijnkade was bomvol. Er was alleen nog maar 1 tafel vrij bij dit restaurant.

İk weet niet waar ik moet beginnen, zo slecht was het. İk ben absoluut geen zeurderig persoon, maar de drankjes die we hadden besteld kwamen veel te laat. Ook hadden ze een fles water die we erbij bestelt hadden, vergeten te serveren. Nadat ze de fles water hadden gebracht, moesten we dit maal lang wachten op glazen.

De kleine hapjes vooraf waren armoedig. Het stelde niks voor. We hadden vooraf brood met knoflooksaus bestelt. Het brood was droog en koud. Normaal krijg je in een Restaurant warm brood geserveerd wat net uit de oven is gekomen. De hoofdgerechten waren allemaal veel te zoutig. De uitstraling van de borden waren triest. Er zat niet eens een fatsoenlijke salade bij het gerecht. We kregen in een kleine sausbakje wat friet. Je kon het zelfs tellen hoeveel frietjes erin zaten. Em daarmee moesten we het mee doen met 5 personen.

We hadden tijdens het eten brood bestelt, wat we helemaal niet hebben gekregen. Het personeel kan zich moeilijk verstaanbaar maken en hun houding is alsof ze gedwongen zijn. Het personeel loopt doorelkaar en weet niets van elkaar en wie welke tafel heeft geholpen.

Wij gaan er echt nooit meer naar toe.

85. Gast 21 punten

Afgelopen maandagavond bij Troya gezeten. Heb nog nooit zoiets meegemaakt. Mannen spreken bijna geen Nederlands. Ik vroeg of ze me iets wilden uitleggen over de kaart. Kreeg als antwoord terug dat ik het toch kon lezen?!

20 minuten op je drinken wachten, het eten duurde veel te lang ( smaakte overigens wel goed! ) en we kregen maar 1 mini schaaltje patat met z'n 3en. En dit terwijl ik had gevraagd of we ieder patat op ons bord erbij mochten. Na dat ik dit dus niet had gekregen, heb nog eens gevraagd en toen kregen we alle drie een groot bord VOL patat ( dat had natuurlijk ook weer niet gehoeven ) maar werd wel 3,50 per persoon voor gevraagd.

De rekening klopte ook niet, werden 3 drankjes teveel aangeslagen. Wat wel uit te leggen is want soms werd een bestelling opgenomen maar kwamen de drankjes alleen niet opdagen. Die zetten ze natuurlijk wel direct in de computer om af te laten rekenen. Ik heb minder betaald dan moest want dit was echt belachelijk !

86. Heerlijk gegeten aan een sfeervolle tafel met lekkere stoelen en bank. De obers waren erg vriendelijk en hielden van grapjes maken. De eigenaar ook aardig, hebben we nog gezellig even mee gepraat.
    We komen zeker terug, als we weer in Arnhem zijn. We hebben gebruik gemaakt van een dinerjaarkaart en de korting is prima verrekend.

87. J. Holleman

Wij hadden een sfeervolle tafel. Lang en gezellig kunnen tafelen, heerlijk gegeten, fijne bediening. Uitstekende prijs kwaliteit verhouding.
    We begrijpen totaal niets van al dit geklaag. Het was er echt gezellig, ontzettend lekker gegeten. Ook is het helemaal niet duur. We hebben erg genoten

Was zeer tevreden met het warme sfeer, ik voel me daar welkom en alles is prima.

Voor mij een echte aanrader en kom zeker nog een keer terug.

88. Sonja Van Galen

Mijn verhaal: We hadden gereserveerd voor 15personen.. Wij zijn hier geweest met 'n groep vrouwen. Om gezellig iets te drinken en sommige wilden eten. De eigenaar zei dat omdat we met 15 personen waren gekomen dat iedereen iets te eten moest bestellen anders verdiende hij er niet voldoende aan en kon hij geen goede omzet maken. Het eten kwam veelste laat, het was veelste duur. En ik ga hier nooit maar dan ook nooit meer toe. Ze hebben ons hele avond verpest!

89. Mijn verhaal: Aangemeld met "Groupon" echter op de avond zelf niet (?) begrepen door de ober. Hebben dus a la carte gegeten met z'n tweeën voor €75,00. Voorgerecht voor 75% retour, hoofdgerecht bijna geheel retour naar keuken. Gerechten gewoon doorbakken en smerig. Zelfs koffie kunnen ze niet maken. Uiteindelijk heb ik dus de normale prijs mogen afrekenen voor iets wat echt niet te pruimen was. Wil niet weten hoe slecht het "Groupon voer" moet zijn geweest. Personeel zeer onvriendelijk en al met al een zeer slechte eet ervaring (kan me niet herinneren wanneer ik zo slecht heb gegeten). Ook voel ik mijn bedonderd, gereseveerd met Groupon en toch moeten betalen, voor mij zijn het oplichters. Dus bespaar je een hoop ergenis en eet elders. Voor € 75,00 zijn er een heleboel andere leuke en lekkere alternatieve restaurants in Arnhem te vinden. Wij komen hier bij Troya in iedergeval nooit meer, bah!

90. Afgelopen zaterdagmiddag, via GROUPON, aan de Rijnkade gezeten in het zonnetje en wel bij het restaurant Troya. Ik had een Turkse High Tea besteld.Het was een enorme tegenvaller: na drie kwartier werd na veel aandringen een glas thee op tafel gezet, na een half uur werden de gerechten op tafel geslingerd, en weer na een half uur een karig mandje brood. De kwaliteit van het eten was buitengewoon slecht, de bediening ronduit onbeschoft.
    Ik denk dat GROUPON misschien wat kritischer naar hun klanten moeten kijken. Overigens viel de naam Groupon niet goed bij de obers. De bon werd uit mijn handen gegrist en er was verder geen contact mogelijk. We hebben flink gebaald, dit nooit meer!

91. Wij hadden een sfeervolle tafel voor 4 personen met prima stoelen. Lang en gezellig kunnen tafelen, heerlijk gegeten, fijne bediening. Uitstekende prijs kwaliteit verhouding.

Voor ons een echte aanrader en komen zeker nog een keer terug.

Met vriendelijke groeten,

Geert Jansen

92. Mijn vriend en ik waren erg geschrokken van de negatieve recensies hier, maar we zijn toch gegaan. We hadden zo'n bon aan de deur gekocht, en hebben voor de helft van de prijs gegeten, dat hebben we van tevoren aangegeven. Wat een ongelofelijke meevaller!! Het was echt top! We begrijpen totaal niets van al dit geklaag. Het was er echt gezellig, ontzettend lekker gegeten, en meerdere keren in een deuk gelegen om de grappige obers. Ook is het helemaal niet duur. We hebben erg genoten, en komen hier zeker vaker terug!

93. R.Landman

Ook wij hadden een bon gekocht. We namen de mixed grill (die hadden we 2 weken daarvoor ook al een keer daar gegeten). We konden bijna niet geloven wat een armoedig eten het dit keer was!. Wij kregen 3 kipborrelhapjes aan een spies. Een stukje kipfilet en een stukje gehakt. De friet lag zompig in de "vlees" sappen. De vorige keer, zonder bon, was de samenstelling van dit gerecht heel erg anders! (lamsvlees, biefstuk, kofte enz)
    Meteen geklaagd bij de ober. Hij gaf aan dat het gerecht iedere keer weer anders was om het bijzonder te houden. Hij had wel door dat we erg boos waren en bood aan om het goed te maken met ons (Er was dus iets goed te maken!). Wij zijn opgestapt en bij de deur werd ons verzekerd dat het de volgende keer goed met ons werd gemaakt. Thuis gekomen een reactie op de site van Troya gezet met de intentie om het rechtstreeks met het restaurant op te lossen. Geen reactie. Nog een mail gestuurd met diezelfde vraag. Geen reactie. In mijn schrijven had ik duidelijk gemaakt dat bij het uitblijven van een reactie, ik mijn ervaringen zou delen met anderen op het internet. Bij deze....

94. Bas Merkens

We zijn gezellig met 6 mannen wezen eten. Een disgenoot had nog een promo-bon meegenomen en had recht op 50 ping korting. Dat was maar goed ook...

Allereerst werd ik allerhartelijkst ontvangen en naar een tafel geloodst, die keurig gedekt stond voor idd 6 man. Ik zei dat de rest nog niet aanwezig was, maar dat was geen probleem. Ik kon lekker gaan zitten en na 5 minuten kwam er zelfs iemand vragen of ik alvast iets wilde drinken. Dat kopje koffie smaakte me uitstekend.

Één voor één druppelden mijn disgenoten binnen en al snel was het erg gezellig aan tafel. We dronken wat met zijn vieren en een kelner kwam langs om te vragen of we misschien alvast wat brood wilden hebben. Nou, Turks brood is vermaard en we hadden er wel oren naar. Het duurde echter tot na de laatste 2 disgenoten aanschoven waren en we de kaart kregen voordat een andere kelner ons wederom vroeg of we brood wilden hebben. Toen we zeiden dat we dat al besteld hadden en het nog niet hadden gehad werd het alsnog snel geregeld. So far, so good.

We bestelden. Ik had wel oren naar "gebakken kaas met bladerdeeg": Een "Helena nog wat". Wat ik vervolgens op mijn bord kreeg was ronduit lachwekkend. Jawel, ik kreeg in dit keurige etablissement gewoon 2 kaassoufflé's op mijn bord! Voor de doekoe die ik daarvoor heb neergekletst had ik bij iedere andere zichzelf respecterende snackbar in ieder geval gaar gebakken kaassoufflé's gehad. Het bladerdeeg was doorzichtig en de kaas klonterig. De zwarte olijven in de kopgarnituur waren dusdanig goedkoop dat ze niet eens waren ontpit. Die ene groene was wel lekker. Hoe de rode ui, rauwe rode kool, een partje tomaat en dat schijfje citroen in het smaakpatroon van het gerecht tot hun recht komen was mij een raadsel. Ik overdrijf niks: Ik heb foto's.

Enfin, ik had leuk volk aan tafel en dan ga je niet lopen emmeren. Ik nam het zoals het kwam en wachtte op het volgende gerecht. Ondertussen was een kelner met een gezicht alsof hij nierstenen had, één van mijn maten (die met de coupon) komen vertellen dat ie mazzel had dat hij de bon van mijn maat had gezien, anders had hij hem niet kunnen gebruiken. Er stond namelijk op dat die van tevoren getoond moest worden. Zijn antwoord was dat hij dat met de reservering al had gemeld. Onze "redder" vertelde hem dat het toch echt op de bon stond en vroeg mijn disgenoot of hij hem (letterlijk) "wel begrepen had". Hoe haal je het in je kop!! Mijn vriend keek in het rond, rolde met zijn ogen en heeft vervolgens de kelner tot ons aller groot vermaak hartelijk bedankt voor zijn "goedheid".

De sfeer zat er dus goed in. Mijn kaassoufflé's waren ook al onderwerp van grappen. Ik vroeg de rest van mijn tafel om even een oogje op de rekening te houden, zodat ik wist wat ik voor dit staaltje haute cuisine geacht werd te betalen. Daar was de rest overigens ook wel nieuwsgierig naar.

Het hoofdgerecht kwam. Een tournedos met champignons en een tomatensaus die ik ook op alle andere borden op tafel zag. De tournedos had een lekkere houtgrill-smaak, maar was medium-doorbakken in plaats van medium. Als je een tournedos neemt wil je die niet doorbakken hebben: Dat is goor en smaakt naar lever. Hij was helemaal ondergedompeld in de saus en was omgeven door 6 kwartjes champignons. De kopgarnituur bestond uit een pluk rucola en stuk galiameloen en een vreemdsoortig uitgesneden sinaasappelpartje (schil er nog aan). Kan aan mij liggen, maar meloen en sinaasappel gaan in mijn werkelijkheid niet zo fantastisch samen met tomaten en champignons en een sinaasappelschil heb ik nog nooit opgegeten. Misschien is dat wel heel lekker, maar dat laat ik liever door anderen beoordelen. In vijf happen was ie op...

Ik begon me zorgen te maken. Twee kaassoufflé's en vijf happen rundvlees vullen mijn maag niet. De patat was te zout en gerimpeld. De bulgur was lekker. De sla heb ik niet gegeten.

Mijn tafelgenoten waren fantastisch en de sfeer bleef er goed in. We besloten toch maar een nagerecht te nemen. Er stond vooral veel schepijs op. Iets dat ze halvas of zo noemden en baklava en Turkse yoghurt. Bestaat er in de hele Turkse keuken geen ander nagerecht? Iets speciaals behalve baklava? Het was de reden dat ik koos voor baklava met 3(!!!) verschillende soorten ijs.

De baklava was zalig. Het ijs zeer slordig geschept (lees: geschraapt). Het waren geenszins ijsbollen. Als het al ergens op leek waren het krullen. Het nagerecht was overduidelijk liefdeloos in elkaar geflikkerd. Er lag partje van iets onbeschrijfelijk bitterzuurs met klokhuis en al tussenin (wat het nou was? Iets van fruit in elk geval). Twee (!!!) mishandelde stukken roomijs (pistache en vanille), een aardbei, een lullig partje sinaasappel (met schil natuurlijk) en een flats (bij gebrek aan bestaand Nederlands woord) met slagroom uit zo'n spuitfles, die al uitgelopen was voor hij bij ons aan tafel kwam. Een ronduit zielige vertoning. Nogmaals, de baklava was zalig, maar de opmaak was abominabel slecht en harteloos. Dit gerecht was simpel en had een hoop goed kunnen maken, maar het was liefdeloos verkracht.

Nog steeds met een glimlach op mijn gezicht (mijn tafelgenoten, mijn tafelgenoten) heb ik alles opgegeten. We hadden een hoop lol. Mannen hebben niet zoveel nodig, denk ik. We kennen elkaar al een tijdje en iedere bijeenkomst staat garant voor een hoop plezier. Vandaar het hoge cijfer voor sfeer. Sfeer maak je namelijk zelf. Als je dat hier aan de gastheren overlaat kom je namelijk bedrogen uit. Wederom de kelner met de nierstenen kwam, terwijl wij probeerden eruit te komen of we nog koffie na wilden gebruiken, tussendoor vragen of we nog koffie wilden drinken. Wij dachten aan koffie met iets lekkers: Irish coffee of zo. Één van de mannen aan mijn tafel wilde echter thee en dus besloot de kelner in kwestie dat de rest alleen koffie wilde. Hilariteit alom, maar hij was al onderweg. Dan maar geen extra omzet voor Troya toch?

Bij afrekenen werd na een korte herinnering alsnog de coupon van het totaalbedrag afgetrokken. Op de bon was in geen velden of wegen na te gaan wat we hadden gegeten en of de prijs überhaupt wel klopte: We kregen de pinbon mee. Zieliger dan dit gaat het gewoon niet worden. Geenszins was na te gaan of de bon klopte. Normaal zou ik dat niet betalen, maar ja... Juist... Je tafelgenoten. We hadden het zo gezellig samen.

De tijd met z'n zessen en de lol samen is wat ik koester aan deze avond, maar ik ga nooit, maar dan ook nooit meer naar Troya.

Jammer, gemiste kans...

95. Na het lezen van de eerdere recensies toch met vrienden op 18 feb bij Troya geweest. Tegoedbon was immers al gekocht...
    Prima gegeten en een leuke avond gehad. Voor 12,5 Euro mag je geen haute cuisine verwachten, maar voor dat bedrag was de geleverde kwaliteit dik in orde. We waren met z'n vieren, voor brood en sausjes en ieder 2 drankjes werd 27 Euro in rekening gebracht. Extra gevraagd brood stond niet op de rekening.

96. Ook wij hebben met 7 personen gisteren gegeten met de promokaart. Het eten was goed. Het viel ons wel op dat enkele borden minder vol waren dan andere borden, terwijl hetzelfde besteld was.
    Jammer was het dat er af en toe een rioollucht in het restaurant hing. Daar kan denk ik Troya niets aan doen. Lage waterstand?
    De sfeer was prima, maar wat wil je met 7 gezellig dames onder elkaar.

97. Daisy Doop

Gisteren gegeten bij Troya met een promokaart.
    We werden erg vriendelijk ontvangen maar daarna begon de ellende.

We zouden geen gebruik kunnen maken van de promokaart omdat het een feestdag was (14 februari is volgens mij geen officiele feestdag?!?) maar omdat wij vaste klanten waren mochten we toch gebruik maken van de kaart. Heel vreemd want we waren hiervoor nog nooit bij Troya geweest en toen de mensen aan het tafeltje naast ons ook aangaven dat zij met een promokaart wilde eten werd er niets van gezegd?!?
    De rest van de avond werden we bediend door een naar zweet stinkende, moeilijk verstaanbare heer. Een vreemde verschijning.

Het mandje brood en de knoflooksaus die je als voorafje “krijgt” blijkt bij het afrekenen maar liefst 5 euro te kosten. Wij hadden verder gekozen voor een mixed grill (a 42,95 euro voor 2 personen!) en een lendebiefstuk gevuld met kaas, noten en peterselie (ruim 18 euro). Het eten was echt TE TRIEST voor woorden. De mixed grill bestond uit was kippenvleugels, stukje kipfilet, stukje biefstuk en een klein stukje lamsvlees en de lendebiefstuk was een platgeslagen bieflap met een klein plakje Hollandse Gouda kaas erop, wat noten erop gemieterd en klaar.

Het is duidelijk dat mensen die niet met een kortingsbon eten veel beter eten geserveerd krijgen dan wanneer er wel met een bon wordt gegeten. De kwaliteit van het eten is betreurenswaardig, evenals de hoeveelheden. Een vingerbakje met friet en een vingerbakje met rijst voor 3 personen???

Ondanks de kortingsbon, die een waarde had van 50 euro! Moesten wij nog bijna 50 euro afrekenen. Dit was voor wat frisdrank, twee toetjes en een mandje brood. Sorry, maar het eten dat we hebben gehad was nog geen tientje per persoon waard.

Mensen, er zitten heel veel betere Turkse restaurants in Arnhem. Laat je niet oplichten bij Troya maar ga lekker ergens anders eten! Wij gooien onze kortingskaart in de prullenbak, laten iedereen weten hoe slecht het eten was, wat voor oplichters ze bij Troya zijn en komen hier NOOIT meer terug. Wij hebben er echt een naar gevoel aan over gehouden.

98. Laatst gegeten. Eten was redelijk, maar bediening was moeilijk verstaanbaar. Verder stonken ze flink, misschien beetje overdreven, maar transpiratie lucht tijdens je eten word je niet echt vrolijk van. Verder proberen ze vooral veel aan te raden zonder prijs te vermelden. Tot vreemde praktijken aan bij het afrekenen, zaken bij om de rekening lekker aan te spekken en vervolgens niet kunnen pinnen etc.

99. Dit restaurant gekozen gewoon om eens te proberen. Bij binnekomst was het aardig vol maar er was nog een gezellig tafeltje vrij. Het eten was zeker niet onaardig, maar niet zo lekker om er nog eens terug te gaan. Het personeel was niet zo heel vriendelijk, sprak slecht nederlands waardoor we meermalen uit moesten leggen wat we bedoelden en heel vervelend om te moeten zeggen, maar onze ober die rook erg onprettig. Als je zit te eten en er komt steeds een transpiratielucht voorbij van een personeelslid dan komt dat je eetlust niet ten goede. Het kon allemaal veel slechter maar we gaan niet nog eens terug.

100. De eerste keer dat ik probeerde te reserveren o.v.v. de "grouponbon", kreeg ik de indruk dat het niet helemaal goed was begrepen. Een week later gebeld om te checken of de reservering wel echt stond; dat was dus inderdaad niet het geval. Uiteindelijk is het toch gelukt en afgelopen zaterdag zijn we met een groot gezelschap geweest. Vanaf het moment dat het eten geserveerd werd, wisten we dat het niet goed zat. We kregen voornamelijk spiezen met half-rauwe lever en ongare kippenvleugeltjes. Toen we om vlees vroegen, kregen we te horen dat het op was; jammer dan. De rijst, de frieten en de salade waren gelukkig wel lekker. Al met al geen aanrader: geen lekker eten, onbeschoft personeel en dure drankrekening. Wij komen zéker niet terug.

1,7

Volgende pagina