Salathai in Arnhem

1420038381 73
1526419883 79
1545761974 76

1. M. Holtslag

We wilden zaterdag 11 november hier uit eten. We werden uitterst ongastvrij behandeld. We zijn direct vertrokken.

2. Wij waren met 12 personen. Eten was heerlijk, bediening top. Onze speciale wensen buiten de kaart werd zonder problemen klaar gemaakt.
    We komen zeker nogmaals langs. Gasten kwamen van verschillende plaatsen van het land en waren vol lof. Een aanwinst voor Arnhem.

3. Paul en Marie

2023 Wij dachten heerlijk Thais te gaan eten, maar niets was minder waar. De gerechten waren totaal uit balans en smaakten alleen maar zoet. En niet gewoon zoet, maar heel erg zoet. Zo eten de mensen in Thailand helemaal niet!!! In dit restaurant lijkt het niet op Thais eten!
    En 's avonds thuis wilden we alleen maar water drinken. Geen goed teken, er was dus veel te veel zout gebruikt.
    Ik ga dit restaurant niet aanbevelen. Je blijft van dit eten niet gezond en de kok moet nodig op studie-kookreis naar Thailand om daar eens te proeven hoe eten hoort te smaken.

2,4
  4. Melantie

Heerlijk gegeten met een zeer uitgebreide kaart, fijn personeel en een prachtig binnen tuin. Geslaagde avond.

5. Jos Terneuzen

Lekker authentiek Thais eten. Veel keus en gevarieerde gerechten dus neem je tijd.

6. Fam. Vermeulen

Favoriete thai in de omgeving

7. Gezellige sfeer en het eten is er voortreffelijk! Hier gaan we zeker terug komen :)

8. Heerlijk thuis genoten van het eten. Wij gaan zeker vaker bestellen en komen terug als de horeca weer open mogen. Zet hem op! Toi Toi!

9. Peter de Haan

Na vele jaren veel en prettig / smakelijk eten bij deze Thai is de laatste ervaring wat eten betreft (4 sept 2020 ) een grote teleurstelling.
    Alertheid bedienend personeel is laag, na het eerste glas wijn moesten we zelf naar binnen lopen om aandacht te vragen voor nog een glas wijn en een voorgerecht.
    De soep was prima, echter het hoofdgerecht, een eendenborst in oestersaus was verschrikkelijk, de eendenborst met drillerige velletjes er nog aan was verzopen in een glazige, onsmakelijke en veel te zoute saus (aardappelzetmeel, vetsin?)
    de kip in whiskey saus van mijn partner was van dezelfde glazige, onsmakelijke samenstelling.
    Dit is na vele jaren absoluut ons laatste bezoek aan dit restaurant, de kwaliteit van het eten is wat ons betreft gedaald tot een abominabel niveau.

2,2
  10. Goeie service en attent personeel, eten werd mooi opgediend in ‘eigen schaaltjes’ zodat je ook fijn kon delen, we waren met 10 man en het opdienen verliep heel soepel. Gaan zeker in de zomer het terras proberen!

11. Eten smaakt goed, is vreselijk vet. Het drijft gewoon in vet

12. Ik en mijn man hebben hier al vaker gegeten en wij zijn super te spreken over het restaurant en zeker hun eten, daarom nemen wij zo af en toe vrienden van ons mee om het ook te kunnen ervaren. En ook hun reactie was super. Wij zelf houden van pittig eten en hier is het zo dat het pittig is, maar dat je toch al die andere ingrediënten ook proeft.

13. Heerlijk eten. Nette bediening. Betaalbaar.

14. Niet heel lekker, we hadden kip besteld saus was vettig en niet traditioneel Thais.

15. An hamersma

Gisteren voor de 2e keer hier gegeten en het was wederom helemaal top. Hier kom ik snel weer terug.

16. Mathieu van Wezel

17. Hier vanavond lekker gegeten met een Groupon. Vriendelijk personeel en een echt thais sfeertje!

18. kees

19. A. Ruijgrok

Het eten was wel lekker maar de bediening was erg afstandelijk. Geen vriendelijk woord kon er af.
    De wijn werd geserveerd in kleine glazen en dan nog niet half vol.
    Dit was de laatste keer dat we er waren.

20. Rene 182 punten

Wat een heerlijk eten hier! Weer genoten van de gerechten. En het personeel is ook heel erg vriendelijk! We komen snel weer terug.

21. Paul

22. We hebben middels een groupon kennis kunnen maken met Salatai. Het was een feest om daar te zijn. De bediening, de locatie en natuurlijk het heerlijke eten.

Dikke complimenten.

23. Hier samen met mijn vriend gegeten. We hadden een groupon dus konden hier mooi eens proberen hoe het eten was. Toen we binnen kwamen en wachtten tot we geholpen werden kwam er wel 3 keer een medewerker langslopen, maar die liet ons mooi staan. We hebben zelf maar een plek gezocht waarvan we hoopten dat dit goed was. Het eten was erg goed, redelijk snel op tafel en mooi op het bord. De smaken kende ik nog van toen ik in Thailand was, het is echt thais eten en niet teveel aangepast aan de nederlandse wensen, erg lekker. Jammer vond ik zeker dat de service erg te wensen over laat. Er wordt niet gevraagd of het smaakt, er kan geen gezellig praatje vanaf en bij een speciale wens wordt ja gezegd en nee gedaan. Ik weet niet of het aan de taalbarriere ligt of dat men service aan de klant gewoon niet belangrijk vind, maar hier is zeker een inhaalslag te maken. De kwaliteit van het eten is echter zeer goed, dus als je de ongezellige houding van de gastheer wegdenkt is het zeker aan te raden hier eens te gaan eten.

24. Zaterdag 28 september hier voor de eerste keer gegeten. Het restaurant was helemaal vol, toch kregen we het hoofdgerecht 10 minuten na binnenkomst op tafel! 2 x curry besteld, zeer goed. Personeel werkt hard, spreken alleen niet goed Nederlands.

Zeker een aanrader als je van thais eten houdt!

25. Na in de zomer in Breukelen perfect Thais gegeten te hebben, Salathai geprobeert en het was wederom goed!! Snelle en vriendelijke bediening en lekker gegeten met vrienden. Doen we gauw een keertje over!! John

26. sterzo 120 punten

Het eten is redelijk. De sfeer is niet bepaald erg vriendelijk. Een paar jaar geleden was het eten erg goed.

27. Hebben 10 bonnen van groupon verzilverd, en keer op keer een genot om te eten, dit is ons favoriete restaurant in Arnhem e.o.
    Wie hier niet lekker eet heeft geen smaak.
    Vraag aan het personeel wat je nemen moet, origineel Thaise curry is altijd goed zo ook de Tom yam soep met garnalen.

28. Vanavond hier heerlijk gegeten. Personeel was veel vriendelijker dan de vorige keer.

29. De sfeer bij Salathai is altijd een hekel punt geweest. Ik heb er enkele keren gegeten. Een keer of drie op de oude locatie en een keer of vier op de huidige locatie. Toen ze nog in de Bakkerstraat zaten was de (andere) eigenaar openlijk onbeschoft tegen zijn personeel. Het personeel op de huidige locatie lijkt er nou niet bepaald zin in te hebben. Ze doen niet eens hun best het te verbergen en ze maken een verveelde indruk. Ik kan me herinneren er in het verleden lekker gegeten te hebben. Het gaat kwalitatief achteruit, zo heb ik het idee, en is inmiddels vrij middelmatig. Minder kleur, minder smaak, minder sfeer. Het enige wat meer is geworden is, waarschijnlijk, de marge per gerecht. Erg jammer allemaal. Een mooie locatie en een mooi pand wegen niet op tegen de dodelijke combinatie van desinteresse en liefdeloos inelkaar gedraaide gerechten.

6,1
  30. Vrijdag 9 maart hier gegeten met 7 personen. Ik was al bekend met het restaurant. Heb hier prive maar ook zakelijk meerdere keren gegeten. Na onderstaande recensies te hebben gelezen ging ik wel twijfelen of het nog verstandig was om hier te gaan eten daar de oude eigenaar vertrokken is. Maar gelukkig het eten is nog steeds heerlijk zoals altijd. We hebben genoten. Vooral het Salathai menu is aan te bevelen. De bediening doet zijn werk, maar het mag wel iets meer met een glimlach en iets gastvrijer. Het lijkt net of ze geen plezier hebben in hun werk. Afijn het eten maakt veel goed en ik ga zeker een volgende keer weer terug.

31. Zijn hier nu voor de vierde keer geweest in de hoop dat het beter is, maar de teleurstelling wordt alleen groter. De kwaliteit is in de loop van de jaren helaas slechter geworden. Wat tomatensaus voor de chinees is, heeft dit restaurant de rode currypasta omarmd als smaakmaker voor alles. Wat eerder met verse en knapperige groente werd afgemaakt, heeft nu laffe zachtgekookte groente die je niet meer kunt plaatsen. Soep die alleen maar scherp is en verdere smaken ontbeert.
    De reserveringen worden niet of half genoteerd. De tafeltjes rondom de ingang zijn bijvoorbeeld geen fijne zitplaatsen. Maar omdat de wensen bij reservering niet worden genoteerd, probeerden ze ons wederom bij de ingang te plaatsen terwijl wij duidelijk hadden aangegeven dat we achterin wilden zitten. Dit was een voorwaarde van onze reservering.
    De bediening weerspiegelt de gastvrijheid die Thaise mensen eigen is absoluut niet. Tijdens ons diner hadden we goed zicht op de rijen met wachtende gasten die compleet genegeerd werden door de medewerkers.
    Kortom; ons zie je er niet meer!

1,9
  32. Jansen AJ

Net wezen eten, een grote teleurstelling...

Bij binnenkomst werd ik niet begroet, ik kwam er voor t eerst, dus dat was wel fijn geweest.

Jassen worden niet aangenomen, maar dat zal wel normaal zijn.

Menukaarten waren niet echt schoon, bestek ook.

De serveerster was totaal niet vriendelijk, correct maar die had er geen zin in. Eten besteld wat vrij moeizaam ging, aangezien ze zelf niet met eigen initiatieven kwam. En ze slofte of stampte, vreselijk vooral als de akoestiek hol is.

Het eten: rode curry met biefstuk, 2 pepertjes,maar totaal niet pittig. Dat kan, smaken zijn verschillend.
    Het vlees was gortdroog, echt niet lekker gewoon. Het sausje was lekker.

Bij de salade vroeg ik uitdrukkelijk om geen mint toe te voegen, een en al mint.

Tussendoor ook niet gevraagd of alles naar wens was, erg slecht. Aan het einde van de rit vroeg ze of alles naar wens was en ik zei van nee, het enige wat ze zei is ok en daar kon ik het mee doen...

Nee hier ga ik nooit meer naar toe, er is altijd zo hoog opgegeven, maar het is gewoon een doorsnee goedkope thai die je overal op de hoek tegen kan komen. Ik ken betere thais, die relatief qua prijs kwaliteit verhouding beter op elkaar aansluiten.

33. Voor een zakelijk diner waar ook Thai bij aanwezig waren, zijn wij naar Salathai gegaan. Bij het aanspreken van de hostess in het Thais bleek al dat de aanwezige serveersters in ieder geval niet Thais waren. Dit is verder geen big deal, maar dit zegt mij wel iets over de authenticiteit van het restaurant.

De bediening was erg correct, maar niet hartelijk. De curry's waren waterig. Ik kreeg een eetcafe-ervaring maar dan voor restaurant-prijzen. Kortom, de zoveelste pretentieuze tent aan de Arnhemse Rijnkade.

34. Karen

35. De bediening oogde chagrijnig en de meiden hadden duidelijk geen zin om te werken. We werden dan ook niet adequaat geholpen en er trad meerdere malen miscommunicatie op tussen de serveersters waardoor we soms wat lang moesten wachten op de bestelling. Dit stoorde mij dusdanig dat het eten het niet meer goed wist te maken. Qua sfeer en prijs/kwaliteitsverhouding is het allemaal prima, maar ik kom hier niet meer terug. Een vriendelijke oosterse ambiance was ver te zeken.

6,7
  36. Gisteravond bij Salathai gegeten, heerlijke gerechten met veel smaak. Echter, bij sommige gerechten stond dat ze niet heet waren maar zat er opeens een zeer hete saus bij (weliswaar apart in een schaaltje maar als je dit niet verwacht is het toch even schrikken).

Personeel kan absoluut vriendelijker en meer servicegericht te werk gaan. Na het hoofdgerecht kwam niemand meer vragen of we wat wilden drinken of een nagerecht bestellen.

De sfeer is opzich wel goed, maar wat een groot minpunt is, is dat het een langgerekte ruimte is waar de wind lekker doorheen raast zodra er mensen naar binnen of buiten gaan. Sommige omstanders klaagden over tocht. Tip: Vraag bij reservering om een plek achterin.

De prijs is wel oké, iets aan de hoge kant.

37. Zeer goed gegeten hier voor een zeer goede prijs! Personeel was vriendelijk en sfeer is aardig goed.

38. Eerder had ik er al eens gegeten en dat vond ik vrij matig.

Ik had me voorgenomen niet meer te gaan, maar omdat ik was uitgenodigd zat ik er afgelopen zaterdagavond weer. In de hoop dat het misschien verbeterd zou zijn.

Helaas, de bediening was nog net zo slecht, zo niet slechter. Erg afstandelijk en kil ook. Het lijkt of iedereen er met tegenzin aan het werk is. Er kan geen aardige opmerking van af. Er kon zelfs geen onaardige opmerking van af.

De menukaart zag er naar mijn idee niet erg gevarieerd uit: veel variaties op 1 thema, met name curry.

De verschillende gerechten die we vervolgens bestelden smaakten ook bijna hetzelfde. Fantasieloos bereid met ingredienten die je ook bij de afhaalchinees krijgt. Tja, de locatie aan de Rijnkade is leuk, maar dat zie je binnen niet in de sfeer terug. Wel op de rekening. Voor Thais ken ik absoluut betere opties in Arnhem.

39. Helaas merkten we een groot verschil sinds de eigenaar en zijn vrouw naar Thailand zijn vertrokken en er sinds een jaar of 2 andere mensen het restaurant en keuken runnen. De bediening vergat telkens onze drankjes, reageerden vaak niet als we ze wenkten, alle hoofdgerechten smaakten hetzelfde (we hadden 5 verschillende gerechten op tafel staan maar proefden geen verschil tussen het zoete, milde of heel pittige gerecht). Lijkt wel of telkens dezelfde pasta als basis wordt gebruikt. Heel erg jammer want we kwamen hier vaak eten. Maar nu niet meer.

5,5
  40. Hendrik Jan

Het is moeilijk kiezen uit de uitgebreide menu kaart. Alles lijkt wel lekker. Heerlijk was het. De bediening was vriendelijk, ook toen ze per ongeluk met het verkeerde dessert kwamen.

Inderdaad een aanrader.

41. Door eigen reiservaring ben ik bekend met de orginele Thaise keuken en die vind je hier zeker terug. Er wordt met goede en verse ingredienten gekookt met hoge kwaliteit.

Probeer een zitplek bij de ingang te vermijden want je hebt daar veel last van tocht. Aan de overkant van de straat kijk je op de Rijn, mooie locatie. Reserveren is aan te bevelen, want de keren dat wij er waren waren de tafels goed bezet.

42. Na jaren in Thailand op vakantie te zijn geweest, hadden we nog nooit Thais in NL gegeten. Indiaas is ook zo lekker :)

Maar dan nu toch eens gedaan bij Salathai.

En guess what, het was zeer traditioneel en lekker!

Panaeng curry, Masaman, het was gewoon aroi maak.

Aanrader.

43. Overheerlijk gegeten hier! Wat een heerlijke gerechten en geuren. Eten ruim voldoende hoeveelheid. Alles was goed verzorgd en het eten smaakte prima! Goede vlotte bediening. Bij vragen werd alles netjes en rustig uitgelegd. Heerlijke wijn gedronken. Prettige ambiance met een rustige uitstraling. Ik ga hier zéker nog een keer naar toe!

44. Anna 84 punten

Zeer lekker eten. Vriendelijke bediening. Een aanrader.

45. We hebben er al weer tijdje geleden bij dit restaurant aan de Rijnkade gerechten. We houden niet zo van pittig eten, dus zijn geen frekwente bezoekers. Toevallig waren we in de buurt en voelden ons al snel thuis in dit sfeervolle restaurant met, toen wij er waren, snelle en vriendelijke bediening. Mooie kaart die ons voldoende zachte smaken bood, zeker als je van vis houdt. Prima wijnen en beslist een aanrader!