Restaurant Smaak in Arnhem

Parkeergarage Langstraat.

10 minuten lopen vanaf centraal station Arnhem-centrum.

• High tea: € 19,50

5. Betalen Master Card Visa pin

1322068022 79
1378220302 72
1411911670 75

1. Zeer goede service en goede prijs-kwaliteitsverhouding voor een 4-gangen diner. Kom zeker nog een keer terug.

2. Sandra 18 punten

Heerlijk gegeten bij Reijn! Het 4-gangen verrassingsmenu was zeer gevarieerd. De huisgerookte zalm en haringtartaar werden gevolgd door pittige groentebouillon. Daarna volgde een lamsrump op couscoussalade met verse groente om vervolgens af te sluiten met een chocolade-lavataartje met frambozenijs. Ieder gerecht was meer dan smakelijk en werd met veel enthousiasme door de gastvrouw geserveerd. Wij komen zeker nog eens terug.

3. Smaak doet haar naam eer aan, heerlijke gerechten en goede bediening. De wijn spijs combinatie is erg goed. Zeker een aanrader om hier eens lekker uitgebreid te gaan dineren. Daarnaast kwam de chef-kok aan tafel om de gerechten uit te leggen, dit was ontzettend leuk. Er wordt met liefde gekookt en de passie zie/proef/ruik je terug in de gerechten.

4. Gisteravond hier gegeten met mijn vriendin. Ik heb hier een half jaar geleden ook gegeten. Toen was het iets tegengevallen. Er is een hoop veranderd begrijp ik van de gastvrouw. Een nieuwe chef-kok die zoals veel restaurants tegenwoordig wekelijks veranderd van kaart. Het was een heerlijke binnenkomer met een amuse van eendenborst met stoofperensaus. Daarna heb ik 4 gangen genomen. De zeebaars met een korst van sinaasappel, parmezaan en basilicum is een echte aanrader, ook de buikspek die 19 uur gegaard is in de oven was voortreffelijk! Mijn vriendin was erg te spreken over de kabeljauw! Begreep van de gastvrouw dat de chef-kok een dag vrij was, goed om te zien dat de rest van het keukenteam hem probleemloos kan opvangen! Chapeau! Ik kom snel weer terug.

5. Angelique

Gisteren toevallig bij dit restaurant terecht gekomen. Het restaurant ligt prachtig aan de Rijnkade en aan de inrichting is veel aandacht besteed. De bediening is erg vriendelijk. Helaas zijn dit de enige pluspunten. Het is maar goed dat er vooraf een mandje brood gereserveerd wordt, want het hoofdgerecht is ronduit beschamend. 2 kleine, smakeloze stukjes heilbot op een bedje van andijvie met een beetje saus. Op geen enkele manier aangevuld met aardappelen,puree, rijst, frietjes, salade o.i.d. Dat dit dan vervolgens ook nog 23,75 euro p.p. moet kosten, gaat er bij ons echt niet in. We zijn met een ontevreden en voornamelijk onverzadigd gevoel dit restaurant uitgelopen.We gaan regelmatig samen ergens lekker eten, maar bij Smaak nooit meer.

6. Frederick

Sinds Smaak een nieuwe eigenaar heeft is het enorm verbeterd!

Wat een heerlijk restaurant aan het water, wat een enthousiaste bediening.

We komen snel weer!

PS Ik kan iedereen de speenvarken aanraden!

7. Marcel Bulten

8. Bart 9 punten

Vandaag gegaan voor de moederdag brunch. Nadat we de bediening hebben gewezen op wat we gereserveerd hadden, was blijkbaar niet genoteerd, verder een heerlijk verblijf gehad. Uitermate voorkomende en vriendelijke bediening, volop aandacht. De zaak heeft verder een geweldige ambiance, ik kan niet anders zeggen dan gewoon doen!

9. h. van den brink

Hoofdgerecht was koud. Toen dit werd verteld, geen excuses. Groenten niet gaar. Weinig eten, de tijd van liflafjes is allang voorbij. Kwam alleen brood extra toen wij erom vroegen. Geen succes.

10. Bij binnenkomst werd ons verteld dat het handiger was voor de kok, als wij het verrassingsmenu zouden nemen. Dat vind ik vreemd want wij zijn er niet voor het gemak van de kok. Dat bleek uiteindelijk wel het geval te zijn gezien de temperatuur en de smakeloosheid van het eten. Hij/zij had er duidelijk weinig tijd ingestoken. Het vegetarisch voorgerecht bestond uit 5 schijfjes rode biet en een vijg. Het was ronduit beschamend. Het hoofdgerecht was lauw. Er werden vergeten groenten bij geserveerd maar het leek er meer op dat de groent vergeten was. Vier dobbelsteentjes pastinaak. Treurig! Het dessert bestond uit een droog stuk chocolade cake die later ook bij de koffie werd geserveerd. De bol mangoijs en het vruchtenprutje konden helaas de maaltijd niet redden.
    Nooit meer. Veel pretenties, weinig waargemaakt.

11. Allard Dijkstra

4 gangen verrassing menu. Het was heerlijk! Super wijnen erbij!
    Kom zeker terug.

12. Zeer hartelijke ontvangst, prima bediening die in staat zijn om precies genoeg te vertellen over wat op je bord ligt. Aanrader = Menu Smaak. Wij kozen voor 4 gangen die met zorg was samengesteld. Nieuwe eigenaresse is sommelier en bracht ons een verrassend uitstekende Griekse wijn.

13. Bediening simpel maar beleefd. Geen broodje vooraf, zelf om moeten vragen. Leuk promo-chatje, veel met een 'twist' welke we nergens terug zagen. Carpaccio was steenkoud, vlees smaakloos, groenten niet gaar, werd door bediening met gasten over faillisement gesproken?!

14. In het voorjaar een high tea gedaan, in het zonnetje aan de Rijnkade, top! Je krijgt erg veel en lekkere dingetjes op een groot plateau (zorg dat je honger hebt!!!). Een mooie afwisseling tussen zoet en hartig. Ik miste alleen wel de scones...

15. Heerlijk en vooral ook goed gegeten. Vriendelijk personeel.
    Het wijnarrangement paste goed bij het "menu smaak", waarmee duidelijk is dat men weet waar men (Glen) over praat.
    Goede prijs/kwaliteit-verhouding.
    Goede wijnkaart met een goede variatie.

16. jp&familie

Voor het eerst een etentje gehad bij Smaak; dit adres werd ons van harte aanbevolen. Helaas echter bleek men deze avond niet aan de verwachtingen te kunnen voldoen. De prijs - kwaliteit verhouding was erg uit balans! Er werd niet geserveerd waar (van te voren!) om gevraagd was, waardoor 1 tafelgenoot later het eten kreeg. Eén gerecht was rauw geserveerd. Dit werd wel opgelost door voor vervanging te zorgen; aan de bediening ligt het niet. Wat vanavond helaas aan het geheel ontbrak was de smaak...
    Jammer.
    Een gemiste kans; bij Smaak keert dit gezelschap niet terug.

17. Op 4 april jl bij Smaak geweest voor een High Tea met 17 personen. 2 personen waren vegetarisch en 2 hadden specifieke wensen ivm allergie (noten en ei-allergie). Door overleg vooraf is hier uitstekend op ingespeeld!
    We hebben met ons allen genoten van een uitstekend verzorgde middag in een sfeervol restaurant!

18. Gisteren gelunchd. Hartelijk ontvangen. Restaurant is sfeervol, locatie / terras is top. Eten is van goede kwaliteit. Gastheer vriendelijk en netjes (geen poeha). Wij zouden zeker terug komen voor een diner.

19. Prima avond gehad met overheerlijke gerechten. Het keuzemenu is absoluut een aanrader. Er leuk dat de kok zijn gerechten zelf aanprijst.

20. Vandaag prima gegeten tijdens Dining City Arnhem. Vooral de garnaal in een soort deeg verpakt was lekker. De wijn met muskaatdruif vond ik ook lekker, maar over de smaak en combinatie met o.a. de garnaal waren bij ons de meningen verdeeld. Voor ons was dit restaurant, op een na, de beste van de acht die we vandaag bezochten. De bediening was vriendelijk.

21. We hebben op een zaterdag in november voor een High Tea gekozen. Prachtig weer, je kon ook heerlijk buiten zitten. Het ontvangst was heel hartelijk en het restaurantje ziet er knus en gezellig uit. Toen we eenmaal aan de High Tea begonnen kregen we eerst een stukje appeltaart vooraf. Vreemd, je begint toch met hartig? Laat deze appeltaart dan toch naar knoflook smaken, niet lekker.
    Daarna kwam al vrij snel het plateau met van alles: hartige broodjes, zoetigheden, koekjes etc.
    Heerlijke thee overigens, maar helaas, te snel op. Van de broodjes en de hapjes hebben we heerlijk gegeten, maar er werd ons geen thee meer gevraagd. De drukte was inmiddels ook toegenomen. Uiteindelijk moesten we zelf om koffie vragen.
    Bij het afrekenen hebben we nog wel gezegd dat de taart naar knoflook smaakte, maar kregen een vrij bitse reactie terug. Beetje jammer en van het hartelijke was niet veel meer over. Misschien in het vervolg meer personeel laten werken i.p.v. een iemand?

22. Afgelopen zondag wezen eten met de groupon voucher. Eten was prima, we hadden de kreeftenlunch. Bediening was vriendelijk maar traag. Het duurde lang voordat je tafel werd afgeruimd, drinken kon bestellen en kon afrekenen. Er was te weinig bediening voor het aantal mensen, het halve terras was gereserveerd en het was mooi weer. Ze wisten dat het druk werd dus waarom niet meer bediening.

23. Christine

24. We hebben vanmiddag genoten van een over heerlijke High Tea, er was van alles wat, zoet en hartig, heel mooi opgediend, zeer lekker. De bediening was super, een aanrader.

25. Verrassingsmenu van 4 gangen gekozen. Voorgerecht en tussengerecht waren prima en redelijk exclusief. Hoofdgerecht viel erg tegen: een stuk zalm met twee aperges erover. Dat had ik thuis ook kunnen maken. Zeker voor de prijs was de verwachting hoger...

Bediening was goed. Alles op tijdstip naar wens.

26. Gisteren voor het eerst bij Smaak gegeten.

Zeer aan te raden! Leuke sfeer, zeer vriendelijke bediening en het eten was ook zeer goed.

Je kunt à la carte eten maar leuker is om het verrassingsmenu te nemen, ze hebben dat van 3 to 8 (!) gangen, uiteraard oplopend in prijs beginnend bij € 35,- voor het 3 gangenmenu. Je kunt aangeven wat je niet wil als je bijvoorbeeld geen vis lust.

Mijn vriendin is zwanger en daar werd echt goed rekening mee gehouden, normaal moeten we altijd zelf aangeven wat ze wel en niet mag maar hier had ik wel het gevoel dat men ook zelf wel wist wat ze wel en niet mocht.

Wij komen hier beslist nog eens terug, zeer tevreden!

27. Otto 21 punten

3-gangenmenu van € 35 was best wel lekker. Zalm vooraf, hoofdgerecht van 3 soorten lam met asperges, toetje van ijs met fruit. Originaliteit is ver te zoeken, de kok doet z'n ding maar je proeft er geen liefde voor het vak. De jus bij het lam was van Knorr of Maggi... Hoeveelheid was karig; zonder brood erbij geserveerd zou de trek helemaal niet gestild zijn.

Bediening was redelijk; zouden ze alleen wel de prijs van de aanbevolen wijnen mogen noemen. We hebben niet gelet op de prijzen van de aanbevolen wijnen (mea culpa, niet gevraagd maar vertrouwend op redelijkheid). En ook niet op het aantal glazen wijn maar het was zeker geen zuipfestijn. Maar wanneer je dan voor €50 p.p. aan drank op de rekening tegenkomt, zonder een al te vol gevoel van eten of drinken; voel je je toch een beetje genept.

Al met al: best wel lekker eten en drinken maar voor €85 per couvert moet je je best doen om het slechter te vinden.

28. Voor de 2x binnen 4 weken geweest voor de lunch. Eerste keer met zoontje van 8, wij zijn gebleven tot 18.30 en dat zegt wel wat! Ik begrijp het commentaar van de uitbreiding die je erbij kan kopen. Het kan 'zomaar" zijn dat de rekening hoger uitvalt dan je voor ogen had. Maar je bent er zelf bij! De tweede keer met een groep van 5 vriendinnen, onze smaakpapillen werden geprikkeld, ook hier de lunch weer uitgebreid, met zalige wijnen en ter afsluiting een kaasplank met een goede port, 12 jaar oud, erbij. Chef kwam er zelf bij om het één en ander uit te leggen. Ook nu zijn wij pas om 18.30 vertrokken. Het is het totaalplaatje wat mij weer doet terug komen, het zalige eten, ambiance en personeel!

29. Wij hebben hier weer heerlijk gegeten in een sfeervolle ambiance.

We hebben hier weer het verrassingsmenu genomen, gewoonweg heerlijk met een wijn arrangement dat er weer vortreffelijk bij paste.

Ik kan wel weer zeggen tot een volgende keer.

30. A. Neelis

Wij hebben gisteren een fantastisch uitje gehad. De sfeer was romantisch en huiselijk. We werden (heel origineel) erg warm en hartelijk ontvangen bij de open haard met heerlijke amuse hapjes. Het "Wat zullen we vandaag eens nemen?" werd ons bespaard. Hier hanteren ze het "verrassingsmenu". We konden aangeven wat we liever niet wilden en het aantal gangen. Het eten was voortreffelijk. Mals vlees, groenten gaar en perfecte combinaties. We zijn in veel restaurants geweest maar restaurant Smaak is een heuse topper! Een echte aanrader!

31. Zeer geslaagde culinaire Smaaksensatie!

Ontvangst met champagne en lekkere amuses bij de openhaard - heerlijk vooraf samengesteld 9 gangen Kerstdiner met lekkere wijntjes - bediening top - aanrader!

32. Heerlijk gegeten en een hele fijne avond gehad. Bediening attent, correct en vriendelijk. De keuken erg goed. Het 8-gangen amusemenu is absoluut een aanrader als u van lekker en culinair eten houdt en in Arnhem bent! Complimenten!

33. José Smeenk

Ik heb samen met mijn 3 zussen gegeten in het erg leuke en goede restaurant. We waren verrast door de blije kelner en later door het heerlijke eten. Eerst zaten we op het mooie terras, mooie uitzicht onder de bomen. Later toch binnen gaan zitten en verrast door de ambiance. Op aanraden van de kelner gegeten in hemelse sferen, echt goed. Puur natuur en niet allerdaags. Goede wijn keuze, en heerlijk dessert. Kortom een zeer geslaagde zussendag in het goede Arnhemse. Bedankt voor de belevenis.

34. High tea arrangement hier gehad (jaar terug). En hoewel dat wij (4pers.) er als enigen zaten was de sfeer er niet minder om.

Vriendelijke bediening, voldoende en smakelijke hapjes gekregen, welke feestelijk waren opgediend.

35. Wij hebben met drie personen prima gegeten.
    Heerlijke verse groenten. (Meiknolletje!)
    Goede wijn.
    Het jonge bedienend personeel was enthousiast en had een verrassend goede kennis, ook van de wijnkaart. Een dessertwijn adviseren bij eendelever is gedurfd.
    We aten buiten op het prachtig gelegen terras aan de Rijn, op een zonnige zomeravond.
    Memorabel!

36. Dhr. E. Verbeek

Jammer dat er geen interieur foto op de web pagina aanwezig was. Maaaaar, het is echt een geweldig restaurant, met heerlijk eten, aandacht voor de klant, goede bediening en leuke sfeer.