Phở and Sushi in Arnhem

Parkeerplaatsen op de Velperplein, Jansbuitensingel en Jansbinnensingel. Overdekparkeren in de Musisgarage.

• OV

Vanaf Willemsplein lopend via Gelerijdersplein naar Looierstraat.

Vanaf Velperplein lopend richting Gelerijdersplein.

Het restaurant staat naast uitzendbureau Adecco.

• Biologisch

• Luxe
    • Rustig
  6. Betalen pin

Het eindcijfer is 8. (Minimum: 1, Maximum: 10)

1402802032 81
1521996800 76
1608081910 76
1641191568 76

1. Ik heb vandaag met de AH Restaurantactie bij Pho& sushi gegeten. Een heel apart restaurantje. Ik zal bij het begin beginnen.

Als je niet weet dat het er zit, zou je er voorbijfietsen. Het heeft de uitstraling van een van de vele uitzendbureau's in de straat. Daarnaast mogen ze wat mij betreft het verschrikkelijke neon bord met 'OPEN' weghalen. Het valt totaal uit de toon. Als je binnenkomt is het toch een verrassing. Ik krijg een beetje het idee alsof ik bij iemand in de huiskamer ben komen binnenwandelen (Ik vind dat wel leuk). Helaas wel de huiskamer van iemand die het altijd koud heeft, want het was verschrikkelijk warm. Het grootste nadeel van het huiskameridee is dat alle tafels verschrikkelijk dicht op elkaar staan (we zitten misschien een halve meter van beide buren af). Daarnaast krijg je het gevoel dat je in een etalage zit te eten. Nee, van de uitstraling hoeft dit restaurantje het niet hebben.

De bediening is vriendelijk en behulpzaam, maar is het toch net niet. Dit kwam door een aantal storende foutjes. Bij het serveren van het voorgerecht werd niet vertelt hoe we dit het beste konden opeten (er lagen alleen eetstokjes en in combinatie met springrolls is dat geen succes). Toen de serveerster ons zag hannesen, vertelde ze maar aan de buren (in de hoop dat wij het ook zouden horen?) dat je springrolls het beste met je handen kan opeten. Verder is vragen of mensen nog wat drinken willen als je een hoofdgerecht uitserveerd een idee. Daarnaast krijg je hele verse sojasaus (zo vers dat je het plastic zelf van het flesje mag halen). Tot slot wordt je nagerecht geserveerd, terwijl de borden van het hoofdgerecht er nog staan. Vriendelijk wel, maar te slordig voor een voldoende. Het eten is heerlijk, niks aan veranderen. Prijs/kwaliteit: Je krijgt heel veel, van goeie kwaliteit, voor een prima prijs (ook zonder restaurant actie).

3. Erg lekkere sushi, vers en smaakvol. Bediening ook heel goed. Oogt niet professioneel, maar dat hebben wij niet als storend ervaren. Uitstraling van het restaurant is echter niets. Heel erg licht en heel gehorig. Niet een sfeer om over naar huis te schrijven.
    Verder kost vers bereid even tijd, maar we moesten tot wel een uur op ons eten wachten... Dat is niet fijn als je met knorrende maag zit te wachten. Mijn advies, online bestellen en lekker afhalen.

4. Een heel open en vriendelijke sfeer in een rustig en romantisch restaurant. En je bestelling wordt pas bereid wanneer je bestelt, waardoor de kwaliteit goed gewaarborgt blijft. Het is zeker een aanrader. Mijn verwachting was totaal overtroffen toen mijn dochter zich prima kon vermaken met het speelgoed wat daar aanwezig is.

5. Mooie huiselijke sfeer. Je word meteen gegroet door de chef in een open keuken. Ingrediënten zijn duidelijk vers, niets voorverpakt of bulk. Ik let heel erg op waar mijn voeding vandaan komt dus heel erg blij met biologische aanbod. Service was uitstekend en zeer persoonlijk. Prijs/kwaliteit verhouding vond ik prima aangezien je zowat een privé chef in huis hebt lijkt het wel. En wij waren daar op een zaterdag.

6. Naar aanleiding van foto's op facebook gebeld (sushi chef + vitrine met verse vis + tonijn van hogere kwaliteit), of deze foto's inderdaad bij dit restaurant zijn genomen. De reactie was positief en heb daarom gereserveerd.

Bij aankomst bleek het eerder een kantine dan een restaurant. Interieur en licht oogden heel goedkoop, al hoeft dat geen graadmeter te zijn voor een goed restaurant.
    Van een professionele sushi-bar is totaal geen sprake. Nog sterker; er is geen sushi-bar of vitrine. Noch sushi-chef zoals op de foto's. Een jonge aardige dame stond sushi te rollen, maar gaf geen professionele indruk. Open keuken is er niet, geen zicht op vis of kwaliteit. Het enige wat zichtbaar was vanuit de keuken achterin, is een frituur.
    De reactie van het personeel op mijn verraste houding, was direct dat ze niet gelogen hadden; daardoor vielen ze direct door de mand. Volgens deze jongeman in kwestie, is tonijn van hogere kwaliteit voor hun onmogelijk om te bestellen, met direct daarop de opmerking dat ze wel 'blue fin' tonijn op voorraad hebben. Een alleruiterst merkwaardige opmerking, als je enigzins verstand hebt van dit product.
    Voor echte sushi-liefhebbers; Hier is duidelijk geen toro, (of chu-toro, noch o-toro) te vinden zoals ze op de foto's proberen te doen lijken. Ook is er geen chef. Elk kwaliteitsrestaurant dat wèl toro seveert, is hier trots op en toont dit graag dmv een duidelijke vitrine, met een duidelijke chef daarbij aan het werk.

De betreffende lokkende foto's blijken in een echt Japans sushi restaurant gemaakt te zijn, welliswaar in Duitsland. Het lijkt in de verste verte niet op 'Phô and Sushi'. De foto's op facebook en het telefoongesprek, wekken een bepaalde indruk waar dit restaurant in werkelijkheid totaal niet aan voldoet. Na deze telleurstelling dan ook het restaurant verlaten. Na de ontmaskering en een korte discussie, hadden wij geen enkele behoefte om het eten te 'testen'.

Om de avond toch enigzins 'Japans' te laten verlopen, hebben we ergens anders gegeten. All-you-can-eat weliswaar, maar met een duidelijk zichtbare open keuken en met duidelijk personeel dat niet in eigen kleding rondloopt. Geen kwaliteits tonijn vanavond dus, maar wel een maaltijd met service in een toonbaar restaurant, waarbij de kwaliteit klopt met het verwachtingspatroon.

7. Het restaurant is gelegen in de Looierstraat, de Arnhemse straat met de uitzendbureau's. Bij binnenkomst moest ik even wennen aan de sfeer. Vrij licht, en de vloerbedekking in Timing uitzendbureau groen. Er stonden kaarsjes op de tafel maar geen ervan was aangestoken. Dat zou de sfeer misschien wat warmer maken. Over het eten: de bediening perfect! Vriendelijk, goede timing, niet gehaast. Het eten: heerlijk. Ik bestelde de Vietnamese vis met salade en rijst. Mooi geserveerd, al begreep ik niet helemaal wat de vis 'Vietnamees maakte'. De salade was voor mij het best. Simpele ingrediënten maar erg goed op elkaar afgestemd. De rustige sfeer begon ik steeds meer te waarderen. Ik had het gevoel bij mensen thuis te zitten. Als afsluiter een Vietnamese ijskoffie, waarbij ik me wederom afvroeg wat er Vietnamees aan was, het was een gewone, maar erg lekkere ijskoffie. Volgende keer wat sushi proberen.

8. Heerlijk gegeten, alles is vers, biologisch. De springroll is gezond, fris en erg lekker als voorgerecht of bijgerecht. De maaltijdsoepen zijn goedgevuld en puur van smaak. De kip is smaakvol gemarineerd, precies goed.

Een fijne huiselijke sfeer, vriendelijke mensen, gecombineerd met eerlijke pure smaken. Gewoon gaan proeven!

9. Ik heb bij Pho and Sushi een sushi mix pakket afgehaald om te proeven hoe het smaakt. Als liefhebber van sushi en biologisch eten proefde ik echt een verschil in smaak en versheid vergeleken met andere sushirestaurant. Ook in de Vietnamese loempia's zitten meer smaak in dan alle andere loempia's die we gegeten hebben. Voor de kwaliteit die zij bieden zijn de prijzen vergelijkbaar en soms zelfs goedkoper dan andere sushirearaurants in Arnhem. Het restaurant ziet van binnen erg leuk uit en ik werd heel goed te woord gestaan, dat maak ik niet altijd mee bij Aziatische eetgelegenheden. Al met al, ik kom zeker een keer terug om lekker binnen eten in plaats van thuis.

10. De sfeer in het restaurantje is verschrikkelijk. Ook de sushi is niet erg bijzonder, al helemaal niet voor de prijs die ze vragen. Bediening is gelukkig wel leuk.

5,1
  11. MichelAngelo

We hebben er heerlijk gegeten. Onwijs warm welkom, sushi wordt voor je neus gemaakt. Liefdevolle zoon met moeder die verse, biologische producten gebruiken en dat proef je zeker terug in die gerechten! Aanrader!!