De Smidse in Arnhem

Corona informatie

Geachte gast,
Als u 1 dag van tevoren uw bestelling plaatst via mail of telefoon, kunnen wij het vers voor u in huis halen en voor u klaar maken.
Zowel afhalen als bezorgen.
Voor menukaart zie:
www.restaurantdesmidsearnhem.nl

Mail: restaurantdesmidse@hotmail.com
Telefoon: 026-4426222

Met vriendelijke groet,
Restaurant De Smidse

Diverse parkeerplaatsen en parkeergarages in het centrum.

Bezorgrestaurants in de buurt van De Smidse

• Nostalgisch
  4. Omgeving
    • In het centrum
  6. Betalen American Express Master Card Visa pin

Het eindcijfer is 8. (Minimum: 1, Maximum: 10)

1271220004 87
1324562040 73
1492208440 82
1583651931 81

1. Patrick

Een heel leuk en gezellig restaurant waar je lekker kan eten voor een hele schappelijke prijs, zeer aan te raden die over heerlijke zeetong, en een leuke bediening.
    Ik hoop dat het snel weer beter gaat in de wereld en dat uiteindelijk het restaurant ook weer open gaat en zal dan zeker weer langs komen
    Sterke en gezondheid aankomende tijden
    Met vriendelijke groet Patrick.

2. In geen tijden zo heerlijk gegeten. Kwalitatief goed eten voor een redelijke prijs en vriendelijke bediening.

3. Heerlijk gegeten en vlotte bediening, we komen zeker nog eens terug.

4. Gewoon goed. Tis wel erg donker, maar dat geeft wel sfeer. Serveerster stond op drukke zaterdag alleen door uitval van collega. Zaak zat vol, maar knap hoe ze de boel onder controle had. Gerechten prima, ruime keus, en vers. Prijs kwaliteit, dik in orde.

5. P.meuffels

Zeer lekkere visgerechten en goede uitleg van bediening👍👍

6. Matthijs Piris

Zaterdag met vrienden mijn verjaardag in De smidse gevierd. Het diner was perfect! Als voorgerecht een verassingsgerecht van gerookte zelm gevuld met garnalen. Als hoofdgerecht de overheerlijke chateaubriand met verukkelijke gebakken aardappeltjes, spinazie en witte kool. En als dessert de geflambeerde kersen. De zorg van gastvrouw Desiré maakte de avond tot een topavond! We hebben enorm genoten!!!

7. G. van Iperen

Nu meerdere keren gegeten, altijd vers. Je kunt er een normaal gesprek voeren, omdat de muziek op de achtergrond blijft.

8. Top! Leuke zaak met goed eten en goede service.

9. Sander Ordelman

Zaterdagavond voorafgaand aan het concert van André Rieu hier bij De Smidse in Arnhem gegeten. Gezellig, lekker en goed samen met ons zessen gegeten. Een zeer uitgebreide kaart en smaakvolle recepten geserveerd gekregen tegen een goede prijs-/kwaliteitverhouding. Eén klein aandachtspunt is de wachttijd tussen de gangen, we hebben twee en een half uur heerlijk genuttigd maar moesten ons uiteindelijk nog een beetje haasten om op tijd bij het concert in het Gelredome te komen. Verder een prima aanrader.

10. Prettige gelegenheid waar we afgelopen zaterdag fijn gedineerd hebben. Voldoende privacy aan tafel, de bediening en de gerechten lieten wat langer op zich wachten maar persoonlijk ervaar ik het altijd als prettig wanneer er wat meer tijd tussen de gangen zit, het geeft je de gelegenheid om er eens lekker ongestoord en onthaast voor te gaan zitten. Onze gerechten waren heerlijk en werden mooi gepresenteerd. De huiswijn (Merlot-Malbec) viel goed in de smaak en de eindafrekening ook. Enkele serveersters waren volgens ons in opleiding maar deden het hartstikke correct. We vonden de aandoenlijkheid daarvan zelfs een meerwaarde in de totaalbeleving.

11. Prima ontvangst, alleen jammer dat we 2u hebben gewacht op het hoofdgerecht.

12. benjamin

Heerlijk gegeten. Mooie malse lendebiefstuk. Echt een aanrader!

13. Roy

14. Gisteren, een mooie lente avond, buiten gezeten in de zeer sfeervolle duizelsteeg. De bediening was zeer vriendelijk. Het voorgerecht was prima, bij het hoofdgerecht ging het mis. Licht aangebrand, flauw en wat smaakloos. Jammer. Na afloop een prima whiskey, wat toch voor een goede afsluiting zorgde.

15. P. van Bottenburg

Bij binnenkomst vroeg ik of we naar boven moesten omdat ik dacht dat er vroeger boven ook eetgelegenheid was. De reactie van de serveerster (misschien wel eigenaar) was of ik misschien vroeger in de keuken had gewerkt, (misschien haar eigen ervaring). Niet zo'n fraaie opmerking tegenover een klant. De vriendelijkheid staalde er ook niet vanaf. Er was meer aandacht voor andere gasten. De andere serveerster wist absoluut niet waar ik het over had toen ik naar rare medium vroeg voor de Chateaubriand. De Irish coffee was koud. Meer respect ook voor wat oudere klanten (die misschien iets meer te besteden hebben dan de klanten met een wat grotere mond) zou op zijn plaats zijn. Het eten was overigens wel goed. Wij zoeken wel naar een andere gelegenheid waar we wel worden gerespecteerd en niet met de nek worden aangekeken (als er niet wordt begrepen wat dat betekend kom ik het graag een keer uitleggen).

16. Zaterdag jl. in De Smidse Arnhem traditiegetrouw met 4 vrienden ter ere van m'n verjaardag gedineerd. Het was er gezellig druk en werden als vanouds zeer vriendelijk ontvangen door de gastvrouw. Overheerlijk voorgerecht met appel en zalm, daarna de botermalse Château Brian met heerlijke gebakken aardappels, gemengde salade en verse groente. Uitstekend passende wijnen. En als dessert de geflambeerde kersen (waar serveren ze deze nog?! Hier wel!) en koffie toe. Veel gelachen met de gastvrouw. Een zeer geslaagde avond!

Eén vorige recensie
  17. h.g.hendriksen

Op een dinsdagavond samen met onze 2 kleinzonen De Smidse bezocht.

Om te beginnen bijzonder onvriendelijk ontvangen door een arrogante en betweterige serveerster. Eén serveerster voor de gehele zaak.

Na 55 minuten wachten kwamen de voorgerechten samen, enkele plakjes brood met sausjes uit een potje. Wederom 55 minuten later hoofdgerechten met een (soepkommetje) gebakken aardappelen, waarvan een deel zwart. De aardappeltjes, een lepeltje voor ieder, hebben we dan ook maar niet bijbesteld. Nog 2 minikommetjes met respectievelijk smakeloze snijboontjes en vettige sla completeerden het geheel.

Dit alles overgoten met een witte (huis) wijn die meer weg had van water met een zuurtje.

Eén keer en nooit meer.

18. Lekker buiten gegeten in een wat mediterraan aandoend straatje. Smaakvolle gerechten, ruime keus en goede porties. Attente bediening en een roos voor de dames toe. Bovendien ook nog eens redelijk geprijsd. Aangenaam weerzien na 35 jaar.

19. Weer gegeten gisteravond bij de smidse. Mijn man had een hertenbiefstuk en ik had tongfilets, was weer smullen.

Eén vorige recensie
  20. Hebben laatst heerlijk ongedwongen bij het haardvuur de wildstoofschotel genuttigd.
    Wilden we even kwijt. Ga zo door Smidse!

21. Salvatore Cocco

Een paar jaar geleden, was het eten hier van een zeer goede kwaliteit. Helaas is dat sinds een jaar of twee ernstig achteruit gegaan. Heel jammer, want hoewel de inrichting wat oubollig is, past dat wel helemaal in de stijl van een restaurant met deze naam. De bediening is nog steeds even vriendelijk, maar er is te weinig personeel, waardoor je soms te lang moet wachten. Heel jammer, want het was ooit een van mijn favorieten. Hopelijk veranderd het nog.

22. Dit is een heel sfeervol restaurantje. Oude inrichting, open haard, daar moet je natuurlijk wel van houden maar ik en mijn vriend vinden dat fantastisch. De gastvrouw is er altijd. Haar partner is de kok. Zij staan iedere dag weer klaar voor hun gasten. De gastvrouw is heel vriendelijk en attent. De sfeer en de gastvrijheid is de reden dat we telkens terug komen. Het eten is over het algemeen goed. Wel zou ik aanbevelen een vleesgerecht te bestellen. Dit is duidelijk de specialiteit van de kok en deze gerechten zijn dan ook erg goed! Het kan zijn dat je misschien eens wat langer moet wachten maar dat herinner ik me eigenlijk niet eens zo. Dat komt waarschijnlijk omdat het heel gezellig zitten is, vooral bij de open haard.

23. neijenhuis

24. Wij zijn gister bij dit restaurant wezen eten. Was allemaal heerlijk en de sfeer gastvrij,
    enig minpuntje is als je naar het toilet gaat dat daar een opgefrommelde handoek ligt om je handen aan droog te maken. Dat is qua hygiene niet meer van deze tijd.

25. Anoesjka & Chris

Wij gaan regelmatig eten bij De Smidse en tot op heden zijn wij altijd hartverwarmend ontvangen. De gastvrijheid is subliem, daar kan menig restaurant nog wat van leren.
    En inderdaad moet je soms wat langer wachten, maar dit werd altijd netjes opgelost.
    Het eten is voortreffelijk, er wordt rekening gehouden met ieders wensen.
    Een dikke pluim voor zowel de keuken als de bediening.

26. Ben nu voor de 3x bij de Smidse geweest en telkens was het eten zeer smakelijk. Bediening is zeer vriendelijk en attent. Laatste keer wel wat lang op mijn hoofdgerecht moeten wachten maar zittend bij de openhaard is dat nog wel te overzien. Heerlijke tiramisu, verse kruidenboter en sausjes. Voor een restaurant als dit vond ik alleen de geserveerde friet niet helemaal passen. Misschien een suggestie om rösti of aardappelkroketjes te serveren in plaats. Smidse blijft een aanrader dus ik kom zeker voor een 4x terug.

27. Marleen

Vrolijke bediening die er echt zin in had, correct en we hadden echt een gevoel welkom te zijn. Eten was heerlijk, we kwamen voor het vlees en dat was keurig gebakken zoals besteld en heerlijk mals, mooi groot stuk. De frietjes en bloemkool waren erg standaard. Mooie eigengemaakte aardappelpartjes of friet had wat mij betreft beter bij de prima kwaliteit vlees gepast.
    Redelijk lang gewacht op het hoofdgerecht, maar dat valt eigenlijk ook gelijk weer weg te strepen tegen het heerlijk verse stokbrood met 3! soorten saus/boter erbij in ruime hoeveelheid die je vooraf geserveerd krijgt. Dit zit gewoon bij de prijs in.. Daarbij zijn we voldoende en op tijd voorzien van onze drankjes en attente service met een vrolijke glimlach.
    Super leuk en attent gebaar: Bij het afrekenen kreeg ik een witte roos! Ja, ik ga hier zeker vaker heen!

28. Wij hebben hier een tijd terug voor het eerst gegeten maar dat was ook gelijk de laatste keer. Wij gingen lastminute uiteten dus nergens meer een tafel vrij voor 2. Bij de Smidse nog wel een tafel vrij dus dan maar hier eten. Vond het een donker en ongezellig restaurant met een ouderwetse inrichting. Het eten kon er mee door maar niet geweldig. Wij komen hier dus niet meer terug!

29. De kaart zag er goed uit.. Dat het geheel leeg was bij binnenkomst om 19.00 uur, had een aanwijzing kunnen zijn. Een stokbroodje.. lekker! Alleen wel kruidenboter van margarine, wiskeysaus en ravigotesaus uit een potje.
    Visparade bestelt, 3 soorten vis. Klonk lekker, smaakte minder. Droge zalm uit de oven voor mij.. te "natte zalm" voor mijn partner.. en smaakloos (te laat uit de vriezer??!). Tongrolletje smaakloos en droog.. de dillesaus waarschijnlijk uit pak beheerste de smaak.. en dan de knoflookgarnalen. Zoutgarnalen was een betere benaming geweest.
    De broccoli niet gaar.. en niet lekker. Aardappelsalade, mayonaise smaak overheerste. Afijn.
    Door bovenstaande hadden we niet het vertrouwen in de zelfgemaakte tiramisu, dus deze niet meer besteld.
    De bediening was vriendelijk, de muziek neigde naar kerst.
    De haard was lekker, ambiance.. ieder zijn smaak.
    Dat er nog maar twee andere gasten bij kwamen, op zondagavond zegt denk ik genoeg.
    De plek is mooi, dus ik hoop dat de menukaart minder gerechten krijgt.. waardoor de kwaliteit wellicht sterk verbeterd kan worden.

30. Gister avond hier gegeten, tafeltje gereserveerd voor twee.. Bij de reservering werd al gezegd, kom vanaf half 8, want daarvoor kan het erg druk zijn ivm met een concert! En inderdaad we troffen ook een erg druk restaurant aan! Desalniettemin was ons tafeltje al netjes klaar, en werden we goed geholpen! Volgens mij duurde het 20 minuutjes, voordat we ons voorgerecht kregen, maar het was het wachten zeker waard! ( heerlijke champignons in de saus )! Na het voorgerecht kregen we spoedig het hoofdgerecht, dus ik denk dat alles weer normaal liep! Als afloop een heerlijke Irish Coffee gehad, het maakte de avond compleet!

Zeker voor herhaling vatbaar !

P.s probeer een tafeltje bij de haard te krijgen!

31. Dit heb ik nog nooit meegemaakt. We hebben 45 minuten gewacht op een vooraf gereserveerd tafeltje en een eerste drankje. Daarna ruim 1 uur gewacht op een stukje stokbrood. Voorgerecht heerlijk, hoofdgerecht droog. Het was er heel koud, uiteindelijk zelf een bovenlucht dichtgedaan waardoor het minder trok. Bediening interesseerde het niet, ze deden niets om het voor ons aangenamer te maken. De kalfsoesters waren uitverkocht. Dat kan gebeuren. Toen we bijna klaar waren met ons voorgerecht, werd ons verteld dat ook de kalfs t-bone steak op was. Had dat niet eerder bekend gemaakt kunnen worden? Dan hadden we en andere wijnkeuze gemaakt. Bovendien nog meer wachten....
    Op geen enkele manier gecompenseerd, niet eens een glaasje wijn van het huis is ons aangeboden! Als we een volgende keer terugkomen kunnen we dat krijgen. Dat gaat niet gebeuren, hier ga ik nooit meer eten. Positief was dat we door het eindeloze wachten heerlijk tijd hadden om bij te praten met onze vrienden die we lang niet meer gesproken hadden.

32. Wij hebben vanavond gereserveerd ben er al een aantal keren geweest , inderdaad je moet wel is wat lang wachten maar dat hebben we er voor over en we weten dat .Eten is super en sfeer ook dus voor die gene die geduld en tyd heeft zeker een aanrader

33. Al een aantal keren gegeten hier en steeds weer zeer voldaan naar huis. Prima bediening: op mijn vraag of er wat aan de kou gedaan kon worden werd onmiddelijk de open haard aangestoken.

Het eten is prima. Enige minpuntje: volgens mij is de slagroom "nep".

34. Lekker gegeten. Prima bediening met dito sfeer. Niets te klagen.

35. Ik heb hier nu twee keer gegeten en beide keren was het zeer lekker. Er staan een aantal niet alledaagse gerechten op de kaart, en ik zou nog zeker een keer terug gaan om er nog 1 uit te proberen.

Bediening: duurt soms een beetje lang (maar ook niet extreem lang), maar vriendelijk en eigenlijk gewoon heel goed.

Qua sfeer is het niet de mooiste tent van Arnhem, maar kan er zeker mee door.

36. willy 826 punten

Wisselende ervaringen.

In het algemeen helemaal top : Tournedos die je als het ware met een lepel kan eten en botermalse konijnenbout.

De andere keer had de zalm zoveel graat dat ik hem liet staan.
    " Kan gebeuren! " werd er gezegd. Maar het werd evengoed berekend.

De ene keer een vlotte, prettige bediening ondanks de drukte.
    De andere keer zat er anderhalf uur tussen het moment van bedienen en serveren.

37. Langzame bediening, weinig of geen "aankleding" bij opdienen van de gerechten, nauwelijks groenten en slecht gebakken aardappeltjes.

38. Ik kom al ruim 30 jaar bij de Smidse, dat zegt genoeg. De bediening is altijd vriendelijk ondanks de drukte die er soms is. Dan duurt het weleens lang voordat je geholpen wordt, misschien wat extra personeel? Het eten is geweldig, de chateaubriand is om te zuigen zo lekker. De wijn uitstekend, kortom een aanrader! Enige minpuntje is het damestoilet, loopt heel erg langzaam door...

39. Sfeervol restaurant, heerlijke kaart, super eten!

Echt een aanrader.

40. Zeer professionele en vriendelijke bediening.

Prima gegeten, goede sfeer. Je kunt gerust de hele avond tafelen zonder dat de tafel nogmaals bezet moet worden door andere gasten die avond. Aanrader.

41. We hebben hier lekker gegeten, zonder poespas.

42. Meghan

43. Sfeervol restaurant met een goede bediening en uitstekende service!

Minpuntje was dat de aardappeltjes zwart waren en droog.

44. Sfeervol restaurant met een super gastvrouw. Heerlijk gegeten afgelopen woensdag 14 april.

45. Marjolein

Wij hebben er enkele weken geleden gegeten. Aangezien wij vrij laat waren (na 21:30) was er weinig waar we nog aan konden schuiven. Bij de Smidse werden we direct erg vriendelijk ontvangen en ondanks dat ze al bezig waren met opruimen konden we toch nog iets eten. Het eten was prima, het ziet er erg gezellig uit binnen. De bediening was erg vriendelijk en gastvrij. Ik zou dit restaurant zeker aanraden!

46. t van baal

Mijn ervaring bij dit restaurant is zeer goed. Het eten is er geweldig en goed verzorgd. De sfeer is er fantastisch en de bediening is er zeer correct en uitermate vriendelijk.

Ik vind dit restaurant een absolute aanrader en kom er dan ook regelmatig.

47. William van Dalen

Heerlijk eten, een geweldige ambiance (lekker rustige uitstraling) en uitstekende bediening/service.

Ik kom er geregeld.

48. E. van der Zee

De ambiance van het restaurant is goed, maar de gastvrijheid ontbrak door de stijve manier van bediening. Daarnaast liet de kwaliteit van het eten te wensen over. Enkele aardappels waren zwart gebakken en toch opgediend. Geen aanrader.

49. Y. Mazuryk

Antaal keren bij de Smidse gegeten. Eten en service altijd uitstekend.