Let op! Betreft slechts de afhaalbalie

De Chinese Muur in Arnhem

1420180097 58
1633219488 62
1671953922 62

1. van den Born

Vanmiddag babi pangan met bamie en portie sate de bamie was koud satésaus was veel scherp de etens werden mee gegeven zonder draagtasje zeer slechte zaak.

2. Ik was zojuist bij de afhaal en wilde even het menu bekijken, na 30 seconden riep de dame dat als ik iets bestellen wilde, ik maar op de bel moest drukken, en ze liep weg. Ik noem dat geen service en ben toen maar weggegaan.
    {Waar overigens bijkomt dat ik een vaste klant WAS in het restaurant}

3. De afhaalmaaltijd is nu eens fantastisch en dan weer superslecht. Wat jammer is dat!

De eerste keer dat ik het er haalde was zo goed: verse groenten, foeyonghai met een perfecte smaak, koe loe yuk met mooi gaar vlees binnenin enz, goede kipreepjes enz.

De tweede keer had ik het eigenlijk terug moeten brengen:
    De groente bestond voor driekwart uit venkel, dat een overheersende smaak heeft, in de foeyonghai
    zat iets muntachtigs dat daar niet in thuis hoort en zeer aan het gerecht afbreuk deed en de koe loe yuk hebben we niet opgegeten, als het al vlees was wat er in zat dan was dat verdroogd/ verpulverd.

4. Vanavond hier met 9 personen gegeten. De zaak was anders dan wij ons herinnerden. Toen was het een "gewoon" Chinees restaurant. Vanavond heeft echt mijn verwachtingen overtroffen!! Als je binnenkomt voel je je bijzonder op de een of andere manier. Erg plezierig! Het eten was voortreffelijk, de bediening vriendelijk! Het enige puntje van aandacht is dat er soms één van ons nog op zijn eten of dessert zat te wachten, terwijl de rest het eten al op, of bijna op had. Dit moet denk ik beter kunnen. Voor de rest echt een TOP avond gehad!

5. Zaterdag 9 augustus 2014 hier uit eten geweest omdat het aan de buitenkant er goed verzorgd uitziet en het restaurant aangesloten is bij de F.E.R. Dan verwacht je wat. Niets is echter minder waar, dit was 1 keer nooit meer ! Het interieur lijkt dan nog wel wat, maar het eten was niet alleen schaars, maar ook van matige kwaliteit. Over de bediening kunnen we heel kort zijn, waardeloos ! Slecht gehumeurd onvriendelijk personeel die wel een behoorlijke metamorfose mogen ondergaan bij een opleiding tot serveerster.
    Absoluut geen aanrader, waarbij ook nog moet worden opgemerkt dat het lijkt of de eigenaarsfamilie reeds financieel binnen zijn en ze de zaak er een beetje bij doen.

1,4
  6. De eerdere recenties gelezen hebbend durfden we hier bijna niet naar toe te gaan.
    Maar... het viel alles echt mee.
    Aankleding, sfeer, bediening: gewoon goed.
    Het eten: niets op aan te merken, gewoon wat je bij een redelijke Chinees verwacht. (We aten a la carte dus over buffet kunnen we niet meespreken)

Uit een conversatie bij ons in de buurt merkten we dat het restaurant ook vaste gasten kent dus zo slecht kan het niet zijn.

Heel objectief hadden we zevens moeten geven, maar om wat tegenwicht te bieden aan alle slechte ervaringen toch maar voor achten gekozen.

7. Op 11-01-2014 hier gegeten. Buffet erg lekker en van de grillplaat ook. Wel vond ik de drankjes erg aan de prijs. Nagerechten buffet was lekker, maar niet zo heel veel keus. Stond wel een hele leuke Boedha bij de deur. Paste helaas niet in de auto.

8. Jari 42 punten

Het eten is goed! Personeel is vriendelijk! En ook nog eens hele fijne stoelen.

9. Tom 50 punten

We zijn hier op 9/6/13 rond half 8 geweest. Een mooie dag met prima weer en vol terras. Het restaurant ziet er mooi en gezellig uit, vlakbij de ingang van het open lucht museum.
    Zo gezellig als het restaurant eruit zag, zo erbarmelijk was het eten. Als redelijk kenner van verschillend aziatisch voedsel en bedienende restaurants heb ik zoiets nog niet eerder meegemaakt. We hebben niet ala carte gegeten, maar lopend buffet. Over ala carte kunnen we dus niet oordelen. Er werkt één kok die je gekozen vlees of vis voor je bereidt, net als bij wokrestaurants, maar wel langer wachten omdat er maar één kok is. Er was zeer weinig keus aan vlees of vis en verder alleen wat uien en courgette. Mijn vrouw kreeg een deel van de vis van een ander. De smaak was flauw. Hoewel ze het proberen, kunnen ze aan geen enkel wokrestaurant tippen waar ik tot nu toe heb gegeten.
    Het lopend buffet is nog meer onder de maat. Het eten is niet vers, c.q wat er nog van over is, staat lang in de hete bakken, of de bakken zijn leeg. Het vlees was al uren opgewarmd, niet te eten. Een stuk of 5 sateetjes lagen na een half uur nog steeds horizontaal in de bak met pindasaus te pruttelen. Er wordt nauwelijks iets bijgevuld op een beetje, nassie, bami of rijst na. Dan komen ze met een karretje met wat gevulde borden erop die ze in de bakken kieperen. En dat was het dan.
    Als toetje zelf een creme brulee afgemaakt met suiker en brander en daarbij een roomsoesje genomen. De creme brulee was heel matig. Het soesje bevroren. Het afsluitende bakkie lauwe koffie was snel naar binnen gewerkt.
    De tomatensoep vooraf was zeker lekker, vandaar nog het totaalcijfer 3 voor eten en drinken.
    € 28,- voor een lopend buffet en één biertje is echt te veel gevraagd. Zelfs voor chinees eten van goede kwaliteit. Vandaar dat de prijs-kwaliteitverhouding op een 4 komt en wellicht nog aan de hoge kant is.
    We kregen een gezellige ronde tafel. Dicht bij de open deur waar het tochtte en waar mensen in en uit liepen van terras naar buffet en vice versa. Mensen proberen dan toch nog tussen je stoel en de wand achter je langs te willen waar misschien 20 cm ruimte voor is als je goed aangeschoven zit. Dus eigenlijk geen plek om een tafel met gasten neer te zetten.
    Het is nauwelijks voor te stellen dat dit restaurant bestaansrecht heeft. Dit zal grotendeels komen door de entourage, wat klanten aantrekt die na een bezoek in het museum of de omgeving als afsluiting van de dag nog gezellig iets willen gaan eten.
    Die zullen hoogst waarschijnlijk hetzelfde zeggen als wij: 'Dit was één keer maar nooit meer'.
    Helaas konden we het niet mooier maken mensen van de Chineese Muur (Arnhem). Doe er wat aan!

4,1
  10. henjendekids

Slechte, want bozige bediening - vooral tegen kinderen. Een voorbeeld: een kind van vier gooit een glas omver, de ober wordt in eerste instantie boos. Probeert het later goed te maken, maar dat lukt dan niet meer. De bediening rent zonder op of om te kijken door het restaurant. Als ze tegen jou of je kind aanbotsen, worden ze boos.
    De enige vriendelijke en relaxte man, staat achter de grill.
    Wij hadden een arrangement voor twee en een half uur. Na twee uur kregen we al te horen dat onze tijd erop zat.
    Eten uit de bakken was koud en werd niet bijgevuld.
    Wij hadden een arrangement met drinken, maar ze liepen dikwijls zo snel langs onze tafel dat we geeneens konden bestellen.
    Ik zou dit restaurant zeker afraden voor gezinnen met kinderen. De bediening kan echt niet overweg met kinderen. Al heel wat restaurants in deze categorie gezien, maar nog nooit zo slecht als de Chinese Muur.

2,6
  11. Arjan 326 punten

5 mei 2013 na een dagje openluchtmuseum hier wezen eten samen met mijn 2 neven. Ligt aan de overkant van het openluchtmuseum. Ik en de kids hadden voor het lopend buffet gekozen. Zag er goed verzorgd uit! En super lekker! Er was een kok aanwezig die vers voor je neus stond te bakken wat je uitzocht. Aanrader en ik kom zeker terug! :-)

12. Na een dagje Openluchtmuseum leek het ons gezellig de dag bij de overburen te besluiten. Wat een miskleun!
    Dit restaurant heeft duidelijk een te grote broek aan en maakt de pretenties die ze tonen absoluut niet waar. Zeker geen bijzonder restaurant, maar gewoon een 13-in-het-dozijn Chinees met standaard gerechten en smaken. Onderscheidt zich vooral door de hoge prijzen en het feit dat je bij de gerechten nasi/bami niet inclusief is, maar apart bijbetaald moet worden. Als je daar opmerking over maakt dat ze zoiets wel op de kaart mogen zetten of mogen melden bij de bestelling, komt je op een onbeschofte opmerking te staan. Komen niet meer terug; afrader.

3,3
  13. Om af te halen bereik je via een metalen trap het afhaal gedeelte halverwege de trap kwam een enorme stank naar boven ik keek naar beneden en zag een afvalcontainer met open kleppen vol stinkend afval, niet zo slim om op die plaats je afval in te gooien ik had eigenlijk al geen trek meer alleen al vanwege de enorme stank.
    Toch voor 6 man besteld in de afhaal het eten kon er mee door, maar voor de tweede keer kom ik echt niet meer, niet alles was even lekker, TIP verplaats de afvalbak onder de open trap.

14. Met de familie, 11 man, vanuit Rotterdam gegeten.
    Het eten was voortreffelijk, iedereen was zeer tevreden.

15. marjolijn

Heerlijk gegeten. Wij hadden de Kan Chao Kai Shi en de Kan Chao Niu Shi. Om te smullen! Normale porties.
    De eigenaresse kwam nog even langs voor een praatje. Het overige personeel vroeg regelmatig of alles naar wens was.
    Prijs kwaliteit verhouding zeer goed. Wij waren er op een donderdagavond.
    Het was voor ons de 2e keer dat we er waren en indien in de gelegenheid, zullen we nog een keer gaan.

16. A.C. van Baasbank

30 december 2011

Hadden voor 7 personen het 'feestelijk surprisemenu' gekozen. Viel tegen, het was al met al karig. Kregen bij het voorgerecht o.a. een oester. De bediening had moeten vragen of iedereen wel van vis houdt. Dan krijgt men geen ongewenste surprise. Het was erg druk, moesten lang wachten op het eten en tussen de gerechten. Voor een tafel met kinderen niet leuk. Waren eerder geweest met toen een heel positieve ervaring. Dit was jammer genoeg teleurstellend. Hebben niets gezegd om de stemming niet te bederven. Daarom alsnog deze reactie.

17. Hier onlangs deelgenomen aan het lopend buffet. Wat een tegenvaller was dat. Het eten lag veel te lang in de bakken en de rijst was zelfs helemaal aangekoekt aan de bak. Voor de rest was het erg vet en smaakloos. Nee dat lopend buffet kunnen ze beter afschaffen. Het viel mij op dat er ook niet veel klanten aan deelnemen. Van de kaart eten schijnt beter te zijn. Restaurant is qua uitstraling een standaard chinees restaurant en zeker geen top tent. Het zit er wel rustig en gezellig. Ik hou persoonlijk niet zo van die grote "vreetschuren" zoals er al zoveel zijn. Graag wat meer aandacht aan het buffet schenken en wie weet wordt het nog wat. Personeel was wel erg gastvrij en ze vroegen regelmatig of ze ze nog iets voor ons konden betekenen. Jammer dat het eten zo slecht was anders kwam ik zeker eens terug.

18. Top restaurant!
    Ik heb een kippensoep, ossenhaas en dame blanche gegeten.
    De soep was lekker, de ossenhaas echt geweldig en dame blanche was ook erg lekker.
    Ook heb ik nog een voorgerecht gegeten, waar ik de naam van kwijt ben. Maar ook dat was erg lekker.

Echt een enorme aanrader!

19. Ik heb de pekingeend in het restaurant besteld, zo'n twee maanden geleden. Nu had ik van dit (FER) restaurant verwacht dat men de eend op authentieke wijze zou bereiden en serveren, met pannekoekjes en lente ui. Zo heb ik het gerecht immers in Peking zelf gegeten.

Het was echter de gebruikelijke berg vet vlees overgoten met dikke saus, zoals je dit in elk Chinees restaurant krijgt. Dit kan ik overal krijgen, dus waarom naar de Chinese Muur? Wat een teleurstelling.

5,7
  20. Op 1 Augustus hebben we met 3 collega's chinees besteld en ieder had een ander gerecht.

Alle 3 de collega's kwamen tot de conclusie dat het niet te eten was, als je dan ook kijkt naar de afhaal prijzen liggen zij ruim boven het gemiddelde, dat is dan ook niet zo erg maar als het eten ronduit slecht is heb je het met deze chinees helemaal gehad.

Heb dus netjes gebeld en de klacht neergelegd zoals altijd zijn wij toevallig de eerste van die dag met dit negatieve bericht.

De dame vroeg of ik nog even met het eten terug kon komen die we zojuist gelanceerd hadden in de rolcontainer, waar het overigens op dat moment ook thuis hoorde.

Zij betreurde deze situatie maar was vervolgens niet bereid om maar enigszins ergens in tegemoet te komen, de reden was dat ze dan wel de tent konden sluiten.

Mijn conclusie is blijf er weg ze zijn peperduur, en het eten is van een zeer slechte kwaliteit.

Misschien wel iets voor de smaakpolitie kun je wel een programma mee vullen.

21. Een goede ontvangst en een plezierige bediening.

Het eten werd op tijd geserveerd en was voor iedereen goed van smaak en dat voor een groep van dertien mensen.

De rekening viel uiteindelijk ook mee, dus het was voor ons een geweldige afsluiting van een leuke dag, bedankt!

22. Inmiddels heeft De Chinese Muur zich verontschuldigd; er is uitgelegd dat de reactie waarover ik in mijn vorige recensie ontevreden was, door een tijdelijke kracht is gegeven en dat men deze betreurt; mijn ervaring blijft dezelfde, maar voor mij verdient de Chinese Muur een nieuwe kans. Nu alleen wat meer saus serveren...

23. We gaan hier vaak eten, bijna altijd hetzelfde menu. De kwaliteit is fantastisch, de gastvrijheid en service doen hier niet voor onder.

24. x 11 punten

One ervaring was teleurstellend. We bestelden een verrassingsmenu, dat volstrekt niet in balans was: voorgerecht loempiaatje en nog 2 kleine frituursnacks, gevolgd door gebakken kip, niets bijzonders. Na heel lang wachten kwam het hoofdgerecht: biefstuk in hete saus, varkensvlees, beide redelijk. Garnituur mihoen. Veel te veel vlees! En: geen koffie, geen toetje. Al met al niet wat je van een verassingsmenu verwacht!

25. Jorieke

Heerlijk eten (vooral de Kan Chao Kai shi) en geweldige service.