Damascus laten bezorgen?

ma Gesloten
di 14:00 - 22:00

1519300691 85
1532070142 83

1. Erg lekker eten, goede prijs/kwaliteit verhouding en hele vriendelijke, gastvrije bediening. Enige tip is iets meer vegetarische keuze bij de hoofdgerechten, maar zou er zeker terug komen (alleen voor de baba ganoush al!)

2. Het eten was weer voortreffellijk, bijzonder vriendelijke mensen. Ik blijf het wel jammer vinden dat je geen grote liter fles plat water kan bestellen en alleen maar kleine flesjes spa blauw.

3. marc van harderwijk

Geweldig goed eten. Prima service vooe een prima prijs. Met liefde gedaan. Een echte aanrader!

4. Martine van den Brink

Super tentje! Aardige mensen, alles vers. Erg lekker.

5. Heerlijk gegeten, vriendelijke bediening en 12,50 voor een 3-gangenmenu! Voelde als een spotprijs. Zelfs het brood wordt vers gemaakt, alles was perfect op smaak, zeker voor herhaling vatbaar.

6. Pavlova

Even terug in de tijd. Heb als kind in Damascus gewoond en een van de dingen die ik me goed herinner is het heerlijke eten. Met Groupon genoten van een 4 gangen menu. Voorgerechten oa humus en falafel waren heerlijk. Hoofdgerecht was goed, vlees erg mals en vers. Over inrichting en sfeer valt te twisten, echt
    Arabisch en voor mij herkenbaar. De bediening is vriendelijk vooral als je zelf ook een beetje interesse toont. Zeker voor herhaling vatbaar.

7. Onlangs hier heerlijk gegeten met een aantal vrienden. Hoewel we grote eters zijn, is het niemand van ons gelukt om alles op te krijgen.. Het was véél en heerlijk eten. Erg leuk weer eens Syrisch te eten, vooral voor degenen die ook eens in de regio geweest zijn denk ik.
    Het is geen snelle hap. Reken zeker op een uur, of twee, voor een compleet (3-4 gangen) diner. De eigenaar is niet uit op je euro's, dus af en toe zul je inderdaad zelf om een drankje moeten vragen.

Ik vond het een erg geslaagde avond, voor erg redelijke prijzen met érg veel voedsel en vlees van goede kwaliteit. Het is misschien niet de meest sfeervolle tent, maar je betaalt dan ook niet de hoofdprijs. Al met al erg positief verrast door dit restaurant.

8. Het eten was redelijk maar de service was belabberd. Het duurde heel lang voordat wij konden bestellen en er werd niet eens gevraagd of we iets te drinken wilden bestellen. Daar moesten we zelf om vragen. Ze hadden kinderen door de zaak lopen die op hun tablet aan het spelen waren met het geluid aan wat ook heel irritant was. Totaal geen professionaliteit. Ze zullen ons hier nooit meer terugzien.

9. Heerlijk eten, vlees en vis waren mals en smaakvol. Klantvriendelijke bediening ! Tevens is de prijs/kwaliteit verhouding optimaal. Versgebakken brood. Zeker de moeite waard, wij komen zeker terug!

10. De prijs/kwaliteit verhouding is optimaal. Heerlijk eten voor een lage prijs, vlees was mals en smaakvol. Heerlijk versgebakken brood. Alleen maar positief.

11. Nog nooit eerder een recensie geschreven maar ik vond het voor Damascus zeker de moeite waard. Het vlees was heerlijk mals en toch knapperig van de houtskool. De soep en hummus waren ook super lekker, er werd vers brood gebakken.... Dit zie je niet vaak in restaurants.... En ook nog voor een zeer redelijke prijs! Het personeel was vriendelijk want ik nam nog eten voor mijn zusje mee kreeg ik een vers gebakken broodje mee in de tas. Wij komen hier zeker terug!

12. Wil Arti

Heerlijk gegeten en de bediening was juist erg gastvrij! Wanneer je binnen komt ontvang je gelijk een kopje thee van het huis. Het huisgemaakte brood met daarbij behorende gerechtjes waren goed van smaak.

De prijs kwaliteit verhouding is super. Voor 15 euro kun je hier prima eten en het zijn de echte smaken van het midden oosten. Dat geldt ook voor de inrichting en de bediening. Het is dan misschien niet naar onze "westerse standaard" maar het gaat uiteindelijk toch om vriendelijk personeel en kwalitatief goed eten. Dat is zeker gelukt en vooral met de Houtskool oven.

Laat je niet te veel leiden door de Groupon koopjes jagers en ga het gewoon proberen. Ik heb het in ieder geval als super positief ervaren!

PS: Gastvrijheid zit vaak in de kleine dingen, zoals het aanbieden om het eten in te pakken zodat je het mee naar huis kan nemen.

13. Als je binnenkomt heeft het meer weg van een shoarmatent dan een restaurant. Geen gezellige inrichting, kinderen (ook van personeel) lopen heen en weer tussen de tafels en een koele ontvangst terwijl we hadden gereserveerd.

Tot ons ongenoegen merkten we dat onze dorade en lamskoteletten uit de diepvries werden gehaald die in de toiletruimte stond!! Uiteindelijk kwamen beide gerechten droog en doorgebrand op ons bord. De frisdrank kwam in blik met rietje op tafel.

We hadden een 3-gangenmenu gereserveerd met een Groupon. Toen ik vroeg of het nagerecht, de baklava, vervangen mocht worden door een tweede voorgerecht of salade omdat ik dit niet lust werd dit gewoon geweigerd. Daarna vroeg ik of het dan vervangen kon worden door de soep, maar dit mocht ook niet. De eigenaar beweerde dat het duidelijk in de Groupon stond dat het nagerecht bakkava was. Deze informatie stond echter niet in de Groupon welke ik in december heb gekocht. Ik liet ook de uitgeprinte Groupon zien aan de eigenaar, waarop ook hij niet kon aanwijzen waar het stond. Toch bleef hij bij zijn besluit. De serveerster excuseerde zich meerdere malen voor de starheid van haar baas.

In mijn ogen is Groupon een leuke manier om een nieuw restaurant te leren kennen, maar deze eigenaar is meer een korte termijn ondernemer en denkt meer aan wat het nu opbrengt in plaats van goodwill en je klanten tevreden te stellen.

Wat ons betreft niet voor herhaling vatbaar!

14. Damascus stond al een tijdje op mijn to-do list. Qua inrichting spreekt het me niet zo aan dus ik besloot mijn bestelling af te halen.

Eerste indruk: goed. Vriendelijke ontvangst en vriendelijk personeel. Ik besloot rustig buiten aan een tafeltje op mijn bestelling te wachten en kreeg daarbij een lekker kopje thee aangeboden. De bestelling liet iets te lang op zich wachten dus ik besloot binnen even te kijken hoe het er mee stond. Al met al zo'n 40 minuten op twee broodjes falafel en twee mixed salads moeten wachten, te lang.

De falafel was helaas koud geworden, het personeel was langzaam en onervaren. Thuis aangekomen vond ik de mixed salad wat inspiratieloos en qua prijs niet helemaal in verhouding.

De potentie is er maar het viel tegen.

5,5
  15. Een tijdje geleden bij Damascus mashawi gegeten. Bij het plaatsnemen werd gratis een Arabisch brood met 3 verschillende sauzen geserveerd, brood was lekker vers en de sauzen smaakten verrassend goed. Daarna gevulde druivenbladeren en maria (met gekruid gehakt gevuld brood) als voorgerecht genomen. Vervolgens als hoofdgerecht kebab iraki met bulgur genomen. De combinatie van een voor- en hoofdgerecht zorgde voor een lekkere gevarieerde maaltijd. Tevens werd alles in ruime porties geserveerd. Wij komen er zeker terug!

16. Erwin 11438 punten

Vrijdag 21 november naar Restaurant Damascus Mashawi. We hebben een grouponbon en zijn erg benieuwd naar de Syrische keuken. De bon belooft ons een keuze uit een voor- en hoofdgerecht en als nagerecht een baklava met ijs.

De bestelling wordt opgenomen door de eigenaar. Een vriendelijke man die uitleg geeft over het menu. We bestellen Falafel en Maria vooraf, gegrild lam en kip als hoofd- en dan dus de baklava als nagerecht. We nemen er een frisdrank bij, alcohol wordt hier niet geschonken.

De gerechten worden uitgeserveerd door iemand anders in de bediening, een jongeman die het vak niet in zich heeft. Hij is niet vriendelijk, zegt noch vraagt iets (heeft alleen een bedrag genoemd met afrekenen) en ruimt ook de borden van de vorige gang niet op wanneer hij de volgende gang uitserveert.

De gerechten zelf;
    De Falafel zijn 6 schijven gefrituurde en gekruide gemalen kikkererwten. Een lekker voorgerecht. De kikkererwten zijn lekker gekruid. Ze liggen op wat ijsbergsla en een paar plakjes tomaat.
    Maria is een Arabisch brood met gehakt, ui en kruiden. De vulling van gehakt zit tussen twee dunne laagjes brood, zie het als twee crêpes met vulling daartussen en in stukken gesneden. Het is ook erg smakelijk maar voor een voorgerecht tamelijk veel. We krijgen het niet helemaal op.

Het hoofdgerecht Shokaf Halaby (kipspies) bestellen we met friet. De kipspies wordt op de Mashawi klaargemaakt. Het is smakelijk gekruid en smakelijk gebraden boven het houtskool. Het is iets te ver en daardoor net wat te droog, maar dat is ze vergeven. De friet is niet vers maar wel smakelijk. We vragen er mayonaise bij en krijgen twee bussen op tafel (mayonaise en knoflooksaus). Verder wordt het bord opgemaakt met ijsbergsla, tomaat, komkommer en rode ui.
    De Takka Shogaf zijn gemarineerde stukjes lamsvlees. Deze zijn perfect gegaard en erg smakelijk. Dit hebben we besteld met Bulgur, een tarweproduct vergelijkbaar met couscous. Ook dit is prima gekruid. De garnering is gelijk aan het gerecht met de kipspiezen. Overigens wordt het vlees in stukjes opgediend en met de spies.

Het nagerecht wordt "out of the bleu" uitgeserveerd. Twee kleine stukjes baklava. Graag had ik gevraagd of deze huisgemaakt waren maar zoals gezegd was communicatie niet het sterkste punt van de jongste bediende.

De deal van Groupon was niet duur. Hetgeen mij dan wel stoort, is dat de waarde van de deal die je krijgt normaal € 20,- per persoon is. Dat is in ieder geval niet juist. Voor € 12,50 per persoon kan je ook een 3-gangen menu bestellen. Bovendien is het nagerecht uitgeserveerd als één stukje baklava (per persoon), geen 4 volgens de kaart en ook de beloofde bol ijs hebben wij ook niet mogen ontvangen.

Het eten is smakelijk, de voorgerechten meer dan dat. Om nog eens terug te gaan is het echter niet voldoende, zeker gezien de sfeer en de bediening. Dus ondanks dat het eten zeker niet slecht is, geen aanrader.

Kijk ook eens op restaurantrecensie.blogspot.nl

17. Very good food for a very good price! It's possible for vegetarians (and vegans!) to have a nice dinner there instead of just taking a salad (it's often the only option in bbq/grill restaurants...) They do have a couple of vegetarian specialties in the menu. I personally recommend the falafel, waraq enab (grape leaves stuffed with rice) and the tabboulah syrië salad (parsley and mint salad). They also have very nice tea (for free!) and a smile in their faces :)

18. Wilga van der Linde

Wij vonden het eten (mixed grill) lekker en sfeer en service prima.

19. Damascus

20. kovan