Op dit adres zit nu: Perron5

Brasserie Haarhuis in Arnhem

Parkeergarage Centraal. Er is een klein aantal betaalde parkeerplaatsen bij Haarhuis, deze kunnen echter niet gereserveerd/gegarandeerd worden. Indien u met de auto direct naar Haarhuis toe wilt rijden, gaat u als u de Willemstunnel uit bent direct naar rechts (bij verkeerslichten). 1e weg rechts, Bergstraat. Bovenaan de bergstraat rechtsaf, het hotel ligt na 150 meter rechts. Voor Haarhuis ligt een laden/lossen zone.

NS station Arnhem Centraal is gelegen tegenover Brasserie Haarhuis

1320655703 89
1347152048 72
1431940349 59

1. Gerrit Bremer

2. Ons 3-gangendiner zit besloten in een leuk en op onze boekdatum goed betaalbaar Hotel Haarhuis arrangement. Op de dag van aankomst kunnen wij aanschuiven en begeven wij ons tegen etenstijd naar de brasserie, een met veel hout en glazen bollampen prefab op Franse leest geschoeid restaurant. We worden allervriendelijkst ontvangen door een jongeman die ons ook de rest van de avond een tikkie schuchter maar zeer netjes en professioneel bijstaat. Hij neemt wel de oorspronkelijke kaart in omdat we via het arrangement eten, maar de kaart die we dan krijgen valt absoluut niet tegen. We kunnen kiezen uit 4 voor-, hoofd-, en nagerechten. Dat hebben we wel eens minder meegemaakt. We starten allebei met pittige scampi's, geserveerd in een koddig pannetje. Qua groente heeft de kok vanavond een voorliefde voor bruine bonen, en da's een beetje summier, dus bij de biefstuk en zalm als hoofdgerecht moet wat extra groente bestellen. Geen probleem. Ook over het nagerecht, en dan vooral de heerlijke soes, zijn we dik tevreden. We kunnen de 2 volgende ochtenden genieten van een prima ontbijtbuffet, gezeten aan een grote tafel bij het raam, lekkere koffie, krant erbij, prachtig weer, helemaal goed.

3. Hier vandaag gegeten met een social deal. Dit om eens uit te proberen wat het restaurant te bieden had.

We zijn bijzonder vriendelijk bediend. Wij hadden een aantal speciale wensen welke allemaal mogelijk waren en niet vergeten werden. Fijn dat dit kon.

Het eten was prima in orde, met de porties zijn ze niet bepaald gierig en het smaakte lekker. We hebben nog even op de reguliere kaart gekeken. Prima aanbod.

We vonden de reguliere kaart wel wat aan de prijzige kant voor een aantal gerechten.

Wij verwachten hier wel terug te komen.

4. Zonder iets te weten van het Haarhuis hier terecht gekomen met collega's na een zakelijke bijeenkomst. We hebben echt lekker gegeten en de prijs van 200,- voor 6 pers. is dan ook heel erg goed. De sfeer/aankleding van de zaak zou wat leuker morgen maar verder waren wij dik tevreden. De wildboulion, lamsnek en tournedos zijn aanraders.

5. Slechte vette spareribs, geen saus er standaard bij...?? Slappe lauwe zal friet. Nee, voor spareribs liefhebbers is dit zwaar slecht.. Afrader.

6. René Franquinet

Wat is er aan de hand met het eten in Haarhuis? In een nog niet zo ver verleden prees ik het restaurant aan bij kennissen als een plek waar je goed kon eten tegen een redelijke prijs. Maar de prijzen zijn intussen ver boven de kwaliteit uitgestegen. Veel te zout voedsel, met weinig fantasie klaargemaakt, van geringe kwaliteit, drankjes zijn in vergelijking met menig ander restaurant veel te duur, de bediening is te luidruchtig met het verwerpelijke "smakelijke voortzetting" en halverwege het diner: "smaakt alles goed?". Nee, doe dat nou niet en zorg dat je je als bediening bescheidener opstelt. En Haarhuis: misschien een andere kok zoeken?

7. Fleur Hoogeveen

Vandaag met mijn vriendin wezen high-teaen in de brasserie in Arnhem. Ontvangst was leuk en service was goed. Ontvangstcocktail was niet erg lekker en mijn vriendin heeft hem dan ook laten staan vanwege de nasmaak. Vervolgens kregen we een high-tea met 3 rondes, klonk leuk. De 1e ronde waren zoetigheden, bonbons, muffins etc. Voor 2 personen was dit erg veel en zaten we snel vol. Zonde, we hebben ongeveer 6 lekkernijen laten staan. Duurde overigens erg lang voordat de 2e ronde kwam, we hadden dit natuurlijk aan kunnen geven maar er was geen serveerster of iemand in de buurt. De 2e ronde was soep, of beter gezegd een mini bouillon dat een soepje voor moest stellen. Kwam een beetje suf over eerlijk gezegd. Het werd geserveerd in een cognac glas en was dus erg weinig. Mijn vriendin en ik dachten dat de 'soep' nog moest komen dus hebben we eerst nog even gewacht. Later hebben we het maar naar achter gekloekt en gingen we verder met de 3e ronde; de sandwiches. Ten eerste het waren niet eens sandwiches.. Het waren gewoon harde broodjes. Een tip voor het zalmbroodje; iets minder mag wel, we proefden niets van het andere beleg. Het brie-broodje vonden we ook niet erg lekker, we proefden eigenliijk het hele broodje niet en de broodjes waren een beetje klef. De thee was wel lekker. De high-tea was overigens erg duur !!
    Over het eten waren we dus over het algemeen niet echt tevreden en vinden wij dus ook geen aanrader. Verder nog het laatste puntje, wij hadden gisteren gebeld om te reserveren met een giftcard. Dit was goed en wij zijn vandaag dus gekomen. Kregen we midden tijdens onze high-tea te horen dat we of volle pond moesten betalen of er direct mee moesten stoppen, omdat de kaart blijkbaar niet geldig was, beetje raar toch, terwijl je bij de reservering al bekent had gemaakt dat we een giftcard hadden. Dit overviel ons een beetje maar we zijn wel doorgegaan, nu we er later bij nadenken hebben we er een beetje spijt van. Wat ons betreft geen aanradertje qua high-tea ..

8. Aanvulling recensie 14 april en 1mei
    Zojuist diner genoten (!), het leek wel in een ander restaurant. Het eten en de bediening waren nu zoals het hoort.

9. De hamburgers op de kaart trokken ons al lange tijd en vanmiddag kwam het er dan eindelijk van. We begonnen allebei met een glas droge witte wijn die zeer goed smaakte. We moesten lang op de hamburgers wachten, terwijl er maar een ander tafeltje van twee personen bezet was. Helaas vielen ze tegen: de broodjes waren te hard en het vlees te hard en lang gebakken. Er zat nauwelijks ui op, en de genoemde sla bleek een paar uitgedroogde blaadjes met zwarte randen te zijn die onder het vlees lagen, samen met 2 schijfjes tomaat en drie schijfjes augurk. De patat was goed knapperig, maar helaas tijdens het bakken niet geschud zodat er nog veel aan elkaar geplakt zat.
    De rekening viel ook tegen! We betaalden 4,75 voor een glas wijn!
    Jammer, we hebben betere ervaringen gehad in Haarhuis, maar na deze lunch besloten we om niet weer daar te gaan eten.

10. Toevoeging nav recensie de 14 april.
    Hotel Haarhuis heeft contact opgenomen en aangeboden om te laten zien dat kwaliteit op 14 april niet is wat ze normaal leveren. Binnenkort geven we ze een tweede kans. Zeer professionele reactie, waarvoor dank.

11. Eten en drinken waren goed. Bediening slecht (jassen niet aangenomen, eindeloos laten wachten op betalen, andere gasten kregen eerst hoofdgerecht daarna soep!), ambiance slecht (ander zeer luidruchtig aanwezig waar tegen niets werd gedaan).
    Kortom niet naar toegaan!

12. Kwamen er toevallig langs omdat we met de trein reisden (haarhuis ligt tegenover Station).
    Wij hebben er heerlijk geluncht. Clubsandwich was geweldig net als de Salade met huisgerookte zalm. Echt een aanrader.

13. R. Kuiken

14. Bas

15. Bas 21 punten

Erg goed bevallen, de lamsrack gegeten die verschrikkelijk lekker was. Service was ook enorm goed; mijn vriendin was gek op de chocolade waarvan we na het te vragen kosteloos een groot stuk kregen. En zo kan ik nog een aantal dingen opnoemen waaruit blijkt dat de service super is. Na afloop viel de rekening ook enorm mee, onverwacht voor zo'n dure uitstraling.

Zeker een aanrader!

16. Echt geweldig gegeten! Heerlijke gerechten en top bediening! Ik herinner het me als een oubollige tent maar het is echt 100% omgedraaid.
    Na het diner zijn we lekker in de hotel bar gaan zitten waar een aparte rookruimte aanwezig is. Leuk detail is de TV met de clips van de nummers die er worden gedraaid.
    Heb heerlijk de hele avond naar de oude nummers van de jaren 60 geluisterd en gekeken! Kortom top!