Hier zie je hoe de meningen over de restaurants in Arnhem verdeeld zijn.

1. Indonesisch Arnhem

Maurice en Renate

We hebben gisteren hier gegeten. Allebei zijn we van indische afkomst, dus we waren wel benieuwd. Na de eerste happen waren we al blij verrast over de smaak van het eten. Zelden hebben we zo lekker indonesisch gegeten.

Is echt een aanrader.

2. Indonesisch Arnhem

Wij dachten een gezellig etentje te hebben, maar helaas was het een erg lange zit. Wij hadden een tafel gereserveerd om half voor 4 personen. De tafel was gedekt voor 2. Na het serveren van het drankje konden we de menukaart inzien. Er waren maar 2 menukaarten en we hebben gevraagd voor nog 2 kaarten, maar die waren er niet. Na lang wachten hebben we zelf maar gevraagd of we konden bestellen. Bij de 1e gang vriendelijk gevraagd voor nog 2 personen bestek en servetten. De 2e gang hadden we geen bestek meer omdat dit was meegenomen. Maar met de vingers gegeten. Weer lang wachten voordat de rijsttafels kwamen. Inmiddels was het al half 10. Omdat er personen bij waren die nog verder moesten reizen was er geen tijd meer voor een kopje koffie dat wel bij het menu hoorde. Bij de kassa afhandeling nog melding gegeven over ons ongenoegen.(Moesten toch een volledig bedrag betalen, maar mochten wel een extra pepermuntje nemen. Duidelijk is dat bij Batavia nog wel e.e.a. gedaan kan worden aan de bediening. Voorlopig komen wij niet meer terug bij Batavia.

6,3
  3. Indonesisch Arnhem

Yolanda

29 MEI 2011

Helaas een matig 6 het eten was koud, niet goed aangevuld,

We konden bijna niet uit onze stoelen zo krap en vol bezet.

HELAAS voor ons een teleurstelling en komen echt niet meer terug.

5,1
  4. Indonesisch Arnhem

Henk en Marijke

14 mei heerlijk gegeten bij (eindelijk) een echt autenthiek Indonesisch restaurant, jazeker de Batavia aan het Willemsplein in Arnhem. We wilden onze laatste vakantiedag vieren en zo gezegd was het een geweldige ervaring. We hebben gekozen voor een driegangen buffet. Eerst een heerlijke pittige kippensoep, met daarna een sate, die echt een sate genoemd mag worden, verrukkelijk!

Daarna een geweldig buffet met allerlei Indonesische gerechten, heel smaakvol. Tot slot kregen we een kopje koffie van de zaak, omdat wij zulke gezellige gasten waren. Is dat niet gastvrij!

Een minpunt: het tweepersoons tafeltje naast de trap die naar de wc gaat is niet zo plezierig om te eten, als goede gastvrouw of heer zouden ze daar wat aan moeten doen.

Verder een goede aanrader voor de fijnproever.

5. Indonesisch Arnhem

Anne en Joop

Wij komen hier ontzettend graag. Het personeel is bijzonder gastvrij. Het eten is geweldig zoals de Indonesische keuken behoort te zijn. En constant van dezelfde smaak en kwaliteit.

Het buffet is zeker een aanrader.

6. Indonesisch Arnhem

Conny

Vorige week vrijdag hebben wij hier genoten van de typisch indonesische gerechten en gastvrijheid van Batavia. Wij gaan graag uit eten in Arnhem en wij komen hier zeker weer terug!

7. Indonesisch Arnhem

Wij zijn naar het concert van Marco Borsato geweest en hierna heerlijk bij Batavia gegeten.

Echt kwaliteit Indonesisch eten, vooral de sate was super!

Mijn moeder is ook Indonesisch, dus ik weet waar ik het over heb.

8. Indonesisch Arnhem

Loes77

Op Koninginnedag hier gegeten met vier personen en genoten van het drie gangenmenu Batavia.

Vooraf een lekker loempiaatje, gevolgd door vier stokjes heerlijke saté. Let op: de saté Makasar is pittig!

Daarna verschillende gerechten geproefd. Van heerlijke gekruide bami en nasi, gado-gado en andere groenten tot lekkere daging rendang. Geen culinaire hoogstandjes maar wat mij betreft veel smaakvoller dan een chinees of wok restaurant!

9. Indonesisch Arnhem

Op 2e paasdag hier gegeten. De bami was koud bij servering, deze werd wel binnen 5 minuten vervangen.

De gerechten waren verder redelijk tot goed.

De echte Indonesische keuken is het zeker niet.

Wel is alles goed van smaak.

5,9
  10. Indonesisch Arnhem

Indonesisch restaurant Batavia is al jaren mijn favoriet. De smaak en kwaliteit (zeker in verhouding tot de prijs) is bijzonder goed en de rijsttafels en andere gerechten zijn altijd erg lekker. Van de sate kan ik me zelfs niet heugen dat ik die ergens anders wel eens lekkerder heb gegeten. De bediening is altijd erg vriendelijk en Julia en de andere medewerkers geven je altijd oprecht het gevoel dat je een gewaardeerde gast bent. De verschillende sfeervolle hoekjes zorgen voor genoeg privacy zodat je niet bij de buurman op z'n bord hoeft te kijken. Voor wie van Indonesisch eten houdt kan ik Batavia dus van harte aanbevelen.

Groet Maarten.

11. Indonesisch Arnhem

Op maandag 4-4- 20011 hebben wij heerlijk gegeten bij Batavia in Arnhem. Zeker de sate kambing was een tongstreling.

De eerste kennismaking van onze kinderen met echt Indonesisch eten was meteen top.

De Indische toetjes en koffie Toebroek was een goede afsluiter.

Petje af voor staf en personeel en met name julia.

We komen zeker terug.

Groeten. Harry, Ans, Henri en Anne-marie.

12. Indonesisch Arnhem

Lex en Els

Wij hebben al heel wat Indonesisch gegeten, zowel uit als thuis, maar zo lekker hebben wij het nog nooit geproefd. Zonder overdrijven vonden wij het ronduit geweldig.

Je proeft dat het precies is zoals de gerechten van oorsprong bedoeld zijn en dat er liefde en aandacht aan wordt besteed. Met name de verse ingredienten en de hand van de kok(kin) zorgen voor een subtiele doch geweldige smaaksensatie. Tel hier de uiterst vriendelijke bediening bij op en je hebt een bijzonder fijne avond.

Wij denken er bijzonder vaak aan terug en gaan er zeker gauw weer eten!

Lex en Els.

13. Indonesisch Arnhem

Wij komen hier al jaren lang lekker eten, want dat kun je daar wel en het is ook nog altijd gezellig.

Het is echt een aanrader om hier lekker en gezellig te eten.

De sfeer is altijd goed.

Julia en collega's, nog bedankt voor de leuke avond en de leuke attentie voor mij op mijn verjaardag.

Groetjes en tot ziens.

Floris & Karin.

14. Indonesisch Arnhem

Nathasia en Rick janseN

Gisteravond weer heerlijk gegeten bij Batavia.

Super gezellig, vriendelijke bediening en een goede prijs kwaliteit verhouding.

Het eten is op authentieke wijze bereid, hetzelfde recept als dat van mijn moeder. Zij kom uit Celebes. Zulk een originele Indonesische keuken komt u zelden tegen. Compliment voor het vernieuwde interieur..

Een echte aanrader.

Terima kasih.

15. Indonesisch Arnhem

Dorothy David

Ben samen met mijn neef gegaan, omdat hij deze keuken nog niet kent. Zoals gewoonlijk vriendelijk en gastvrij ontvangen door de eigenaar. Het eten is subliem, en omdat ik aan hernia lijd waren de kelners paraat om mij naar de toiletten te escorteren. (dat noem ik pas service! Wij hebben heerlijk gegeten en het overige konden we gewoon mee naar huis nemen, alles werd netjes ingepakt. Ook bedank ik Nour (echte keuken prinses) en haar broertje en overig personeel!

16. Indonesisch Arnhem
  17. Indonesisch Arnhem

Very good food. I have never eaten such a nice Indonesian food in Netherlands before, plus, the service was great. Staff were friendly and helpful.

I will definitely come back. My satisfaction level is very high.

Thumbs up Batavia Crew.

Merci.

Greetings from Switzerland.

18. Indonesisch Arnhem

Altijd gezellig en goed eten.... Julia en haar staf mijn complimenten..

Kom altijd graag terug.

19. Indonesisch Arnhem

Wij zijn voor de derde geweest; helemaal niets op aan te merken! Personeel was zeer enthousiast, gastvrij, vriendelijk en maken graag een praatje met soms een grapje erbij enz...

Wij vonden het top; leuk Javaans aangekleed interieur; netjes verzorgd. Buffet met lekkere Indonesische/Javaanse gerechten.

Mooie gamelan-muziek op de achtergrond, past erbij.

Ik kan dat weten omdat ik ook uit Oost-Java kwam; tot mijn 15-de.

Jullie zijn goed bezig en stabiel, vasthouden zo!

Met de groeten van.

Ronnie & Sjannie.

S l a m a t!

20. Indonesisch Arnhem

Top! Heerlijk eten. Lekker.

Gezellig sfeertje en de bediening is zeer beleefd. De prijs verhouding is eerlijk.

Het is een echte aanrader.

Groeten uit Antwerpen.

21. Indonesisch Arnhem

Heerlijk eten tegen een goede prijs kwaliteit verhouding.

Altijd vriendelijke en gezellige bediening.

M.V. Gr.

22. Indonesisch Arnhem

Telefonisch was Batavia niet bereikbaar om te reserveren (op zaterdagavond nota bene), dus wij gingen op de bonnefooi op zondag er heen. We werden in een hoek bij de garderobe en naast het schildpaddenterrarium neergezet. Vlekken op het kleed, vies mandje met kroepoek werd neergezet. We maakten gebruik van het buffet, dit was zeer karig en ongezellig opgedekt. Het leek haast wel als of de rijst/nasi in een omgebouwde frituurpan werd geserveerd. Ik kom hier niet weer. Het personeel is weliswaar zeer vriendelijk, maar elke 5 minuten iemand aan je tafel word ik zenuwachtig van.

23. Indonesisch Arnhem

We zijn er wezen eten met 7 personen. Het begon met vieze glazen, drie keer en toen een kapot glas. Eten duurde erg lang en was niet warm. Een rijsttafel voor 7 personen genomen, en het was erg weinig voor zoveel geld. Het personeel was wel vriendelijk maar ik had liever meer te eten gehad, wat lekker was. Als je eten ophaalt voor 7 personen krijg je het bijna niet op. En nu hadden we na 3 1/2 zitten nog honger.

Niet voor herhaling.

5,9
  24. Indonesisch Arnhem

In augustus zijn wij hier met zijn vieren geweest.

Erg oude inrichting maar ook weer erg grappig en fijn om te zien. Ook een constant zelfde nummer, werkt wel op een gegeven moment op mijn zenuwen.

Eten bereiding duurde erg lang voordat het ook geserveerd werd maar het is ontzettend lekker!

Vriendelijke bediening en zeker een aanrader voor andere mensen.

Als wij weer in de buurt zijn komen we zeker terug.

Groeten.

25. Indonesisch Arnhem

Matige inrichting van de jaren 80, eten een kleine 6.

26. Indonesisch Arnhem

Wij komen hier toch vrij regelmatig eten en worden dan ook "onze vaste gasten" genoemd.. mensen vinden een stukje herkenning altijd fijn en ik dus ook.

- het eten is altijd goed, nooit smaakt het anders of wordt het anders geserveerd en dat vind ik persoonlijk een goed punt.

- ik ben zelf nooit in Indonesië geweest maar als ik bij Batavia ben heb ik toch een beetje dat gevoel.

- altijd druk bezet, ook een goed teken.

- de gastvrijheid is geweldig en denk ik ook de kracht van het succes!

Mijn advies is: Loop dit restaurant niet voorbij ( ook al is de ingang + gevel klein ) ga naar binnen en geniet van de smaak van Indonesië

27. Indonesisch Arnhem

Geachte heer John,

Vijf weken geleden heb ik in een restaurant van u in Batavia aan zee gegeten met mijn familie. Ik ben een consulent van Horeca in Noord-Holland.

Toen ik binnenkwam was mijn eerste indruk goed, omdat de ober en aardige een vriendelijke man was die mij met veel plezier bediende. Zijn naam is Edward Surya. Surya heeft goed geserveerd en ik zag dat hij niet alleen goed kon omgaan met klanten maar dat hij ook goed de kassa kon bedienen en hielp in de keuken. Dat vond ik er indrukwekkend.

Ik vond het restaurant ook goed klaar voor de toekomst. Maar de keuken is wel te klein, ook denk ik dat het beter zal zijn als de keuken in een afgesloten gedeelte zit, en dat er niet gebruik wordt gemaakt van een open keuken. Mede omdat ik op de site van Batavia zag dat het motto was om een restaurant te hebben met een romantische en rustige sfeer. Dit was op het moment dat ik er was niet het geval.

U heeft er een mogelijke vaste klant bij in de winter als u zo door blijft gaan.

Al met al was het eten heerlijk en de service erg goed. En wil ik dit restaurant een 8,5 geven, en heb ik dit ook gepubliceerd op onze website.

Succes voor de toekomst,

Met vriendelijke groet,

Hanny Kuiper.

28. Indonesisch Arnhem

Wij zijn louter op de lovende recensies afgegaan en naar later blijkt dat zeer terecht. Vooral de sate makassar, echt heel heel lekker. De bediening gewoon top.
    18-5-2010

29. Indonesisch Arnhem

Wij hebben na onze bruiloft het zaaltje boven het restaurant gehuurd incl lopend buffet en bediening.

Het eten was super en het personeel heeft zelfs nog extra hapjes gebracht.

De sfeer was ook prima en alles is mogelijk tegen een zeer scherpe prijs.

Een echte aanrader dus.

30. Indonesisch Arnhem

mike en sylvia

Heerlijk gegeten.

Echt Indonesische keuken en eerlijke prijs.

Aardige bediening en gezellige ambiance. Uitstekend.

Zeker aanrader!

31. Indonesisch Arnhem

We zijn met de trein ergens gestopt om te eten en kwamen uit bij Batavia. Een zeer positieve ervaring!

Bij het voorgerecht doorgegeven dat ik een noten/pinda allergie had, waarbij ik het gerecht met een ander sausje kreeg.

Bij het hoofdgerecht had ik aangegeven dat ze geen rekening hoefden te houden met mijn allergie, omdat we allerlei kleine bakjes zouden krijgen met verschillend eten. Als ik dan wist wat ik niet mocht hebben zou er genoeg voor me zijn wat ik wel mocht hebben. Maar nee, ze kwamen met een heel gerecht zonder noten/pinda (saus), zodat ik me ook zeker niet zou vergissen! Ik geef het nooit, maar ze hebben echt 4 tienen verdient!

32. Indonesisch Arnhem

Vanavond gegeten bij dit restaurant. Vanwege de goede recensies hadden wij hoge verwachtingen.

Als kenners kunnen we zeggen, we zijn niet teleurgesteld, het eten was erg lekker en de bediening was vlot en vriendelijk.

Een aanrader!

33. Indonesisch Arnhem

Wij kunnen ons goed aansluiten bij de andere recensies. Alleen was de bediening te vaak aanwezig bij de tafel. Ongetwijfeld goed bedoeld en mij stoorde het daarom niet, maar mijn vriendin wel.

34. Indonesisch Arnhem

Echt heerlijk gegeten.
    Prijs/kwaliteit eten uitstekend.
    Echt Indonesische keuken.
    Aardige bediening en gezellige ambiance.
    Uitstekend!

35. Indonesisch Arnhem

Heerlijk gegeten, leuke sfeer, zeker een aanrader.
    Echt traditioneel Indonesische keuken.

36. Indonesisch Arnhem

We zijn hier zaterdag 01 augustus voor het eerst wezen eten en het was een geweldige ervaring.
    De ambiance is goed en de bediening correct, zoals het de Indonesische cultuur behoort.
    Ik voelde me bij binnenkomst meteen senang.
    De makan was erg goed. Onze complimenten aan de kok. We komen zeker terug, niet alleen voor de makan, maar ook voor de gezelligheid.
    Zo leren we meteen het personeel wat beter kennen en bouwen we vanzelf een band op.
    Terima kasih banyak en tot de volgende keer.

37. Indonesisch Arnhem

Heerlijk en vriendelijk. Nasi Rames en spekkoek na...... subliem!

38. Indonesisch Arnhem

Rebekka

I come several time to batavia restaurant and for me the atmosphere there is comfortable and the interior also very indonesian style with all of the statues and the bamboe wall.

They have a variated menu from indonesia. The food there also represented from many provinces in indonesia, there's java, sumatra, borneo and sulawesi food. The restaurant also provided vegetarian food.

The service is quite fast, very helpfull and friendly too.

I hear also they gonna open a new restaurant with sea view at the boulevard in zandvoort.

So i recomend this restaurant to anyone.

39. Indonesisch Arnhem

Buffet: klein, niet smakelijk, waterig en alle extra's die je bij een buffet verwacgt worden in rekening gebracht.

1,8

Vorige pagina