Batavia in Arnhem

1362682009 79
1452032831 84
1461960700 80
1620806604 83

1. 2x lunch besteld. Eigenaar loopt met jas aan en hoed op ongeïnteresseerd rond. Lunch bleek iets opgewarmde te zijn van de dag ervoor of meerdere dagen ervoor. Taai vlees en aangebrande kip. Een Indonesisch restaurant onwaardig. Nooit meer naar Batavia.

2. Ad litjens

Afgelopen zondag met de buren bij Batavia gegeten in Arnhem. Erg slecht, eten was koud en de smaak niet goed.
    Ze wilden het eten opwarmen maar dat vonden we niet goed.
    Zijn opgestaan en weggegaan.
    Graag hadden we gezien dat we een deel van de rekening hadden terug gekregen dat is niet gelukt.
    Kon volgens de bediende niet. Hij kon niet in het systeem van de kassa.

3. We hebben heerlijk gegeten. Ik had me verheugd op de banaan flamboyant maar die liet te wensen over. 1 banaan licht geflambeerd in likeur, 1 klein bolletje ijs, een klein toefje slagroom en een taaie waaier voor € 7,40 vind ik belachelijk duur. En het is niet eens mooi opgemaakt zodat het nog wat lijkt voor dat geld. Een schaaltje met ijs en slagroom en een metaal bakje met banaan. De ijscoupes die ik voorbij zag komen, vond ik voor dat geld ook onder de maat. Toetje kun je beter overslaan. Weggegooid geld.

Slechte ventilatie, ontzettend warm, beslagen ramen. Waarschijnlijk bewust want er werd wel erg vaak gevraagd of je nog iets wilde drinken 😉

4. Komen hier al jaren, eten is altijd goed. Maar de sfeer is er niet op vooruit gegaan. Staat helemaal vol met tafeltjes. Waren hier op zaterdag en je kon elkaar amper verstaan. Ook aankleding van de tafels ontbreekt volledig, geen gezellige Indonesiche tafelkleden meer. Muziek was ook niet te horen. Bediening was ok, eten en drinken werden snel gebracht en gastvrouw kwam regelmatig langs de tafel rennen om te vragen of alles ok was. Niks pelan- pelan. Beetje jammer je gaat toch ook voor de sfeer uiteten. Volgende keer maar naar een ander Indonesich restaurant, en bij Batavia alleen nog maar thuisbezorgd. Want eten is wel ok.

5. Zeer goede bediening heerlijk eten meer als genoeg zeer zeker een aanrader.

6. Prima bediening ook heel netjes, maar het eten was echt geheel prima.

7. Wij komen al tientallen jaren bij Batavia Arnhem, maar zo als woensdag j.l. was het nog nooit het was hectisch en niet relax zo als wij dat gewend zijn. Maar het eten was goed zo als altijd.

8. Het eten was heerlijk, echt voor herhaling vatbaar.

9. Eten werd snel gebracht,
    En voldeed kwa prijs en kwaliteits verhouding.
    Het dessert was bij mij iets minder.
    Zou geflambeerde banaan zijn met likeur.
    Maar likeur was zover te zoeken dan het niet eens vlam vatte.
    Sfeer was mat en tafels zo dicht op elkaar dat ik me partner nauwelijks kon verstaan.
    Werd wel koffie en thee van het huis aangeboden.

10. NIco de Stigter

Bijzonder sfeervolle inrichting, de lekkerste sateh sinds lange tijd… heerlijke bami/ nasi… prijs = bijna ''laag'' te noemen. Top bediening, warme ontvangst… niets vekeerds over te zeggen. Koffie/ drankje aan het eind van de avond van het huis. Wij komen terug!

11. Hebben hier weer heerlijk gegeten, oa de sateh’s en sotoh was overheerlijk. De rest van het menu natuurlijk ook. Komen speciaal naar Arnhem om hier te eten.

12. Wij hebben met 4 personen een uitgebreide rijsttafel besteld.
    Er kwam een blad met 10 kleine schaaltjes en 3 kleine schaaltjes rijst er.
    Voor 4 volwassenen te weinig.
    Maar wij dachten dat, er zoals overal gebruikelijk is, bijgesteld kon worden.
    Dit hebben we dan ook gedaan.
    Bij het afrekenen is elk gerechtje extra berekend.
    Zo is eten hier wel heeeeeeel duur!

13. Theo 736 punten

Fijn dat er zoveel mensen positief zijn want wij waren dat niet. Vriendelijk, soep lekker, saté ook maar het Javaanse buffet... na vragen summiere uitleg. Geen bordjes wat het is, op beelden er naast lag stof, vies en klein bestek. Eten lauw, koud en het vlees uitgedroogd. Veel vet, kraakbeen en bot schilfers. Banaan amper gebakken... bah. Het was het geld niet waard en wij komen niet terug.

14. J.D.Verveen

Wij eten hier wel vaker omdat het eten ons bijzonder goed smaakt, de sfeer gezellig is (het is altijd druk) en de bediening vlot en goed.

15. We zijn op woensdag 22 augustus 2018 met zijn 8-en wezen eten bij Batavia en hebben gekozen voor de rijsttafel all inclusief (€ 32,50 p.p.). Vooraf een lekkere soto soep gevolgd door heerlijke saté (2 stokjes kip en 2 stokjes rund). Daarna werd als hoofdgerecht de tafel vol gezet met allerlei gerechtjes plus bami, diverse soorten rijst etc.
    Allemaal erg lekker van smaak en ruim voldoende van alles. Complimenten aan de kok (komt uit midden Java).
    In het begin liep het in de bediening wat stroef, het was druk en er was te weinig personeel, dus best wel lang wachten. Na overleg met de eigenaresse liep het allemaal een stuk beter.
    Bediening was vriendelijk.
    De sfeer was echt Indisch en de temperatuur ook, want het was er erg warm.
    Als nagerecht was er een dame blanche gevolgd door koffie of thee.
    We hebben allemaal genoten van een gezellig en lekker etentje.

16. mariane

Super lekker eten met een fantastischse bedining.
    En het sfeertje is top, de prijs is echt goed.

17. Overheerlijk gegeten. Onze gasten en wij hebben genoten. Gaan gauw weer.

18. The food was amazing and we truly enjoyed it during our trip to Arnhem to see the bridge. Heel erg lekker. Thanks Batavia crew for the nice evening.

19. Heerlijk, en heel erg gezellige avond gehad.

Groet Anna, Rob en groep uit Pasadena L A.

20. Heerlijk eten. Goede bediening, erg leuke mensen.
    Het restaurant zelf is echt in Indonesische stijl. Je zit er niet op elkaar en achterin de zaak zijn gezellige zitjes.

21. Donnydutchmen

Hele romantische date gehad hier bij Batavia! Het personeel was attent en heel vrolijk en erg beleefd, maar bleven toch hun persoonlijkheid behouden. Het eten was erg lekker! Ik had een leuk en romantisch idee, en ze wilde daar graag behulpzaam mee zijn. Alles geregeld en precies uitgevoerd zoals afgesproken. Top! Wel geef ik ze mee om het bordgarniuur beter te doen. Een plakje komkommer en tomaat is veel te karig en oudbollig. Daarnaast een ander serviesgoed gebruiken. Bami in die kleine ronde bakjes stoppen dat kan echt niet. Maar iedereen raad ik aan om bij Batavia te eten!

22. Ben er nu twee keer geweest. Zeer lekker gegeten. kom zeker weer terug.

23. A.A.Meojer

Gegeten met 10 personen,nette en vriendelijke en vlotte bediening,eten was goed ,gaan er zeker vaker eten. Niks op aan te merken. Aanradertje.

24. Lekker eten, goede 'oud indische' sfeer, zeer vriendelijk en attent personeel, heel betaalbaar

25. Wij zitten hier bij Batavia de koning te rijk te zijn: wat een heerlijk eten! Geweldig! Sfeer prima. Bediening snel, vriendelijk, menselijk. Echt een aanrader! Op de foto: alles schoon op!

26. Willem Kruit

Na jaren waren we er weer eens en het was als thuis komen en het eten was heerlijk. Dank aan het team van Batavia, tot binnenkort.

27. Vanavond met z'n drieen gegeten, allereerst een loempia en een portie sateh bali. Loempia was goed, de sateh met ossehaas was erg droog en taai. Jammer.
    Hoofdgerechten 45, 51 en 27 besteld. Van de eerste 2 was het vlees wederom erg droog en taai en veel vet. Nummer 27 was goed. Wij kunnen geen oordeel geven over de andere gerechten, maar m.b.t. het vlees moet het volgens ons beter. De bediening is vriendelijk de ambiance is goed. Met al een beetje teleurstellend.

6,7
  28. Vanmiddag heerlijke lunch unlimited gegeten. Lang geleden dat ik zo lekker Indonesisch en zoveel verschillende gerechten heb gegeten . Heerlijk wij komen zeker terug!

29. Een authentiek Indonesisch restaurant met een uitgebreide kaart.
    De ambiance was gezellig en het eten smaakvol.
    Voor herhaling vatbaar dus!

30. n.schalkers

We hebben bij Batavia met 4 personen gegeten. Het was zaterdagavond en gezellig druk. Twee personen hadden een rijsttafel besteld en twee personen een nasi rames met gele rijst. Alle vier hadden dezelfde mening: wat hebben we heerlijk gegeten. De smaak was heel goed van alle gerechten. En wat ook erg leuk was, was een gratis kopje koffie van het huis. Leuk gebaar. Wij komen in ieder geval terug.

31. Gisteren heerlijk gegeten met mijn vrouw. Vooral de saté kambing was erg lekker. Ook de cendol ging er goed in. De sfeer in het restaurant is erg senang. Alsof je op een pasar malam bent. Geweldig toch. Door m'n eigen Indische afkomst is het altijd maar afwachten hoe ik het eten vind in een Indisch restaurant. Voor het eerst kan ik zeggen dat het eten bijna overeen komt, met wat wij thuis eten! We komen zeker terug.

32. Vies tafelkleed. Lelijk interieur, ziet er oud uit. Wachten op eten duurt heel lang. Het eten zelf erg weinig, rijst tafel kleine bakjes, vult niet en erg duur.

2,3
  33. De vegetarische rijsttafel viel tegen in vergelijking met andere Indonesische restaurants. Weinig vleesvervangers en witte rijst ipv bami of nasi. De porties waren klein. Jammer had er echt meer van verwacht. Wel vriendelijke mensen. Helaas was het tafelkleed vies en de versleten vloerbedekking is nu echt aan vervanging toe. Ziet er niet fris uit. En die kersenbonbons bij de koffie lust ik nog steeds niet. Misschien leuk om de klant iets anders aan te bieden. Wel gevraagd maar iets anders hebben ze niet.

34. Bij Batavia eet je goed. Bij binnenkomst ruik je gemberwortel, trassi, kokos, kerrie. Precies zoals het vroeger rook bij mijn Indische buurvrouw, toen ik als 10 jarig jongetje langs haar halfgeopende keukenraam liep. Een absolute aanrader! John Oldenhof

35. rony en jean

Gister wezen eten met mijn man voor onze trouwdag. We werden vriendelijk ontvangen en mochten zelf plaatsen kiezen. Het eten smaakte zeer goed. Wat een top restaurant is dit! Jullie zien ons zeker weer terug (na de vakantıe uıt Bali).

Rony en Jean

36. STEFANIE EN FAMILIE

Batavia is een goed restaurant, eten was echt lekker. De prijs is ook oké. Top top top.

37. Heerlijk gegeten! Goede prijs/kwaliteitsverhouding. We waren wat aan de vroege kant, maar de keuken was open. Er was op dat moment maar 1 mannelijk personeelslid aanwezig, deze droeg teenslippers, wat ik persoonlijk niet zo fris vind als je in de bediening zit. Later kwamen er meerdere personeelsleden en de eigenaar zelf. Deze was zeer beleefd en van het enthousiasme van hem over de gerechten kreeg je al trek. Minpuntje; ook al was het zeer rustig in de zaak, met veel personeel, om het drinken moest je zelf vragen.

38. Laura

39. Prima eten, geweldige bediening en sfeer, hier voel je je echt een gast !

40. Erg lekker gegeten. Saté van de bbq was erg lekker. Mooie kippendijen, saté was echt heerlijk. Leuk personeel!

42. Op 13 maart hebben wij gegeten in Restaurant Batavia. Bij binnenkomst werden wij hartelijk ontvangen door een vrouw. Wanneer je voor het raam van het restaurant staat, lijkt het heel klein en donker van binnen, maar bij binnenkomst bleek het veel groter dan gedacht.

De inrichting van het restaurant is op zijn Indonesisch ingericht. Zo waren er huisjes met afdakje, dit creëert een romantische inrichting. De bediening is snel en vriendelijk.

Wij hadden:
    27. Empal Bali € 13,00
    Gesudderd rundvlees in gekruide sojasaus.
    - Beetje pittig

31. Ayam Goreng Batavia € 13,00
    Gemarineerd en gebakken Kipfilet met Gekruide tomatensaus
    - De kip vond ik een beetje te hard ( i.v.m. afkoeling)

Je kan hier voor weinig geld heel lekker eten. Bij het afrekenen kregen we gratis koffie of thee van het huis (de bediening zei dat ze dit altijd doen).

Prijs en kwaliteit: 8
    Vlotte bediening: 8
    Romantische inrichting: 9
    Klantvriendelijk: 8
    Service: 9

We komen zeker weer terug wanneer we in Arnhem zijn.

43. Op Tweede Kerstdag heb ik hier samen met mijn twee zusjes heerlijk gegeten! Onze Indische roots kwamen niks tekort, het eten smaakte heerlijk. De service van de bediening was top. Een aanrader voor degenen die van heerlijk Indisch eten en een gemoedelijke sfeer houden.

44. fam Rompas.

Echt authentiek Indonesisch eten. Meer dan goede prijs kwaliteitsverhouding. Heerlijk gegeten met de groep van 12 mensen en de zeer vriendelijke bediening.
    Groeten uit menado.sulawesie.Indonesie.

45. Geweldig Indonisch eten en sfeer, na zoveel jaren nog steeds het aller beste Indonisch eten in arnhem.

46. Gewoon een goede normale Indonees, maar echt niet een "top"restaurant in Arnhem, snap niet helemaal waar al die 10en vandaan komen. Ik gun het ze wel maar snap dit cijfer niet.

Buffet is nog steeds uit een drietal letterlijke frituurpannen (en natuurlijk dat kan bij een indonees als de smaak maar goed is) en verder een 12 tal bakken waarin redelijk wordt aangevuld. Erg aardig maar je moet ze wel roepen aan de mouw trekken als je wat wilt. Gewoon net als bij een goede chinees.

Het is op de aanlooproute van het station dus hier zullen veel mensen terecht komen, maar kijk ook eens iets verder, er is zoveel in Arnhem!

47. Het indonesisch eten was heerlijk en tevens was het er heel gezellig.

48. sebastiaan & alise

Het eten is er heerlijk. Doet ons weer denken aan onze reizen naar Indonesië en Maleisië. Met het heerlijke eten en de vriendelijke gastvrije mensen. Batavia is een klein stukje Indonesië in Arnhem. Super gezellig restaurant in Indonesische sfeer met super heerlijk eten en super vriendelijke crew. Echte aanrader.

49. Klaas Vandendriessche

Mijn opa en ik zijn eergisteren in Batavia in Arnhem gaan eten. Zéér vriendelijke mensen, gezellige sfeer en bovenal lekker eten. Kortom een aanrader! Bovendien gaan we deze avond gewoon weer terug naar Batavia!

50. Het decor is sfeervol, een beetje oud misschien, maar bij Batavia word je nog echt in de watten gelegd!
    Het eten is super lekker en echt Indonesisch. En het personeel doet er alles aan om je een heerlijke avond te bezorgen. Selamat makan!

51. E. le Fevre

Als wij buiten de deur gaan eten is het vrijwel altijd Indonesisch en dat kan niet beter dan bij Batavia in Arnhem. De Hollandse pot kunnen we zelf maken maar de Indonesische keuken vraagt veel meer. De gerechten zijn heerlijk, de sfeer gemoedelijk en een prima prijs/kwaliteit verhouding.
    Wij gaan regelmatig eten, bevelen het restaurant aan en blijven ook steeds weer graag terugkomen.

Fam. le Fevre

52. We hebben al vaak indonesisch gegeten tijdens pasars en in kleine indonesische restaurants. De ervaringen lopen uiteraard uiteen, maar hier zijn we een mooi gemiddelde tegengekomen.

Prima gerechten in een soort van vijfgangen menu. De voorgerechten waren allemaal echt bijzonder goed.

Het hoofdgedeelte met een tiental gerechtjes in kleine schaaltjes was ook prima van smaak. De temperatuur van de gerechtjes kon wel iets hoger naar onze mening. Misschien de schaaltjes voorverwarmen?

Het nagerecht is een beetje jammer. Wel prima ijs, chocosaus en slagroom, maar de indonesische achtergrond van dit restaurant roept om iets anders. Spekkoek of iets dergelijks.

Al met al een prima, gezellig indonesisch restaurant.
    Tot gauw.

53. fam smits

Ik heb nog nooit eerder Indonesischs gegeten. Ik was blij verrast. De bediening en gastvrijheid zijn geweldig en het is er gezellig. Het eten was echt lekker (echt lekker).

Zeker voor herhaling vatbaar.

Met vriendelijke groeten,
    fam smits

54. fam. W. Hoogendoorn

Je blijft hier terugkomen voor de verrukkelijke gerechten (saté Makassar e.a.) en het vriendelijke en gastvrije personeel. Een besliste aanrader en Indisch rustpunt tussen station en binnenstad van Arnhem.

55. Vorig jaar hier voor 25 man een rijsttafel gehaald. Een dag van te voren hebben wij dit gereserveerd. We kwamen al iets eerder dan de afgesproken tijd om het op te halen en alles stond al ingepakt. Toen wij thuis kwamen bleek alles al bijna koud te zijn. Tja en dat warm ook niet zomaar even op. Hele slechte ervaring, ik zal hier nooit meer eten halen.

56. Afgelopen vrijdag na lange tijd weer eens gaan eten bij Batavia. Het eten was prima en de serveerster die ons op dat moment adviseerde heeft ons uitstekend geholpen.

Toch een paar opmerkingen en dan over de overige bediening. Werden door een andere serveerster (we waren met zijn vijven) naar de tafel gebracht. Toen ik er bijna was liep de dame al weer terug. Jassen werden niet aangenomen en ze had ook meteen even kunnen vragen of we wat willen drinken. Er lagen 2 menu kaarten op tafel en na 10 minuten kwam er iemand langs of we al een keuze hadden gemaakt. Toen aangegeven dat we eerst wat wilde drinken en om extra menukaart gevraagd.
    Er werd veel te weinig gevraagd of alles in orde was en of we nog wat wilden drinken. Moesten regelmatig zelf actie ondernemen, helaas. Het was niet druk dus daar kwam het niet door. Al met al toch wel een beetje teleurgesteld. Bediening is niet meer wat het is geweest.

57. Wij kwamen oudejaarsavond terug van schiphol en er waren niet veel restaurants open. Wij waren naar Batavia komen eten. Het eten was heel erg lekker en wat ons opvalt dat ze om 8 uur gesloten waren en wij er rustig mochten blijven zitten. Daar geven wij onze complimenten voor. Een echte aanrader.

58. Familie Wijnveld

Echt authentiek Indonesisch eten, super lekker!! De babi pangang, saté's etc het is allemaal van top kwaliteit in combinatie met een hele vriendelijke gastvrije bediening. Wij komen hier heel erg graag een hapje eten, aanrader. Niet overslaan als je in Arnhem bent!!

59. Schoonderbeek

Ik heb hier op 1e kerstdag een prima kerstmenu genomen. Het eten was prima. Vooral de sateschotel is aan te bevelen.

60. Wij hebben hier vorige week met 10 personen gegeten. Heerlijk eten, supervriendelijke bediening, ongedwongen sfeer. Een aanrader!

61. Was dinsdag 10 september hier gaan eten. Wij bestelde een voorgerecht en een hoofdgerecht. Duurde lang voordat het voorgerecht kwam. Het hoofdgerecht kwam helemaal niet, na een uur heb ik ze aangesproken, babiebang was aangebrand. Het was heel slecht eten, ze vergeten nog meer mensen. Hier zien ze me nooit meer.

62. marieke en kees

Wij hebben vorige week ons 10 jarige huwelijks gevierd bij batavia.
    Een superavond gehad, lekker gegeten, prima kwaliteit, uitstekende koks en een super bediening. Wij komen zeker terug.

Gr., marieke en kees uit salzburg

63. Geweldig restaurant. We werden zeer hartelijk ontvangen door Julia. Ook het personeel draagt bij aan de fijne sfeer. Heerlijke rijsttafel gegeten, verrast door vele lekkere smaken en de sate was overheerlijk. Grote complimenten. Vriendelijke bediening. Goede prijs / kwaliteit verhouding. Komen zeker nog eens terug! Groetjes Ann, Cornel, Rainer en Ed.

64. Yarl Plantenga

Ik vindt dit het beste Indisch restaurant van Arnhem. Kom hier al zo lang en het is elke keer weer genieten! Als kok ben ik best kritisch en eet van kinds af aan al Indisch (vader is daar geboren). Ik haal standaard minstens 1x per maand Nasi Kuuning Batavia af, en als ik daar ga eten Rijsttafel Batavia. Nu ik dit schrijf krijg ik weer trek!

65. Bernhard Scheurer, Kehl,Deutschland

Prima!! Wir haben mit vier Personen die Reistafel Nr.4 gewählt und nicht bereut :-)
    Alles sehr lecker zubereitet und auch reichlich. Service ist sehr freundlich und
    zuvorkommend. Die Preise sind auch korrekt.
    Für mich Kategorie: sehr empfehlenswert

66. Rameau 17 punten

Eten was echt heel goed, en wat een goede service! Allemaal lieve mensen in de bediening.

Wij komen hier zeker snel terug.

Dank jullie voor de gezellige en heerlijke avond!

Rameau & Amy

67. Gezellig restaurant. Mijn tante uit Indonesie was zeer te spreken over de rijsttafel. Uitermate vriendelijke bediening en gastvrij. Goede prijs/kwaliteit verhouding. Buffet zag er ook goed uit.

68. Afgelopen weekend met mijn vriend hier wezen eten. We wilden eigenlijk Thais eten maar die zat vol en we hadden niet gereserveerd. Hier konden we wel terecht. We werden warm onthaald, de mensen in de bediening waren er aardig en lief. Ze kwamen vaak vragen of alles gesmaakt had. De sfeer was er ook erg goed. Het eten was helaas wel minder, we hadden een rijsttafel van circa 20 euro p.p. Mocht je ook wel wat van verwachten dachten we, maar het vlees was droog, de groente was hard en de nasi was niet op smaak gebracht. Ik heb wel eens lekkerder Indisch gegeten. De voorgerechten bestaande uit een loempia en pangsit was wel uitstekend. Daar hadden we wel wat meer van willen hebben. Het nagerecht (ijsje) was niets bijzonders. Gewoon ijsje met wat vruchten uit blik.

69. Samen met mijn oma heb ik dit restaurant bezocht, voor mij was het de eerste keer. Ik vond het een sfeervol restaurant, het houtwerk deed erg warm aan en door het vriendelijke personeel voelde wij ons erg op ons gemak! Het eten was heel smakelijk en de saté was lekker pittig. Wij mochten gewoon vragen om meer als het op was, maar omdat alles zo lekker was zaten we al heel snel vol! Daarom kon zelfs het kopje koffie van het huis er niet meer bij, maar die houden we nog tegoed, dus komen we zeker nog een keer terug!

groetjes,

Isabel

70. Javaans buffet gegeten: 3 gangen menu voor ca 17 Euro; Lekker gekruide kippensoep, 4 sateetjes en daarna onbeperkt buffet. Er was een zeer rijk assortiment aan smaken. Heerlijk bereid en kakelvers. Een aanrader voor de weekenddagen. Verder een attente bediening. Rustige muziek. We gaan er altijd heen als we in de buurt van Arnhem zijn. Het is ons nog nooit tegengevallen.

71. Ik heb bij Batavia mijn verjaardag gevierd, samen met drie vriendinnen. Was super gezellig, leuke sfeer, vriendelijke en vrolijke bediening en heerlijke eten.
    Mijn verjaardag was ontzettend leuk en dat dankzij de Batavia team. Je voelt meteen welkom en thuis. Zeker een aanrader en we komen snel terug.

Marie

72. familie indo

Als ik in Arnhem kom ga ik altijd speciaal naar dit restaurant. Uitstekend eten,( nasi goreng jawa en sate
    makasar ).prettige sfeer, betaalbaar.
    compliment voor de nieuwe interieur,
    Kortom een aanrader

groeten uit barcelona

73. Frank en liz

Vorige week zondag met mijn vriendin een rijstafel batavia en sate kambing genomen.
    Heerlijk Indisch eten, en de sate makasar was super.
    vrolijke bediening, goede prijs/kwaliteit.

Vinsen you are right.

aanrader voor mensen die echte indonesisch willen eten .

74. Koos en Christine

Komen al jaren bij Batavia vanwege onze voorliefde voor Indonesisch eten, voelen ons hier op ons gemak, geen poeha, gewoon heerlijk eten voor een heel redelijke prijs. Uiterst gastvrije en vriendelijke bediening. Het voelt een beetje als thuiskomen hier.
    De saté: we hebben het nog nooit ergens lekkerder gegeten.
    Lekker makkelijk dichtbij parkeren in de stationsparkeergarage.
    Koos en Christine

75. Ondanks de vriendelijke serveerster die erg haar best deed en de goedlachse barman die ons koffie van het huis aanbod na afloop, had ik toch een kater. We kregen een opgewarmde magnetronhap!! We hadden een twee- persoons rijsttafel besteld , maar die viel echt zwaar tegen. Ik had anders verwacht bij de aanblik van een vol restaurant. We zaten op de eerste etage omdat er beneden geen plaats was, dus dan denk je dat het eten wel goed moet zijn. Enfin, geen aanrader. En de muziek was ook vreselijk, een cd die een uur lang dezelfde jengel uitbraakte.

1,3
  76. Doorakkers

Omdat wij in de buurt een hotel hadden geboekt zijn wij hier terecht gekomen voor het eten. 14 juli 2012.
    Dit is ons erg goed bevallen ze hebben authentieke indonesiche gerechten, goede bediening, vriendelijk, ongedwongen sfeer, en gezellige zitplaatsen binnen en buiten.
    Het eten smaakt zeer goed en eigenaar was ook erg vriendelijk, het regende pijpenstelen en eigenaar leende ons een paraplu! We komen hier zeker nog een keer terug wanneer we in de buurt zijn en wij raden het andere mensen ook zeker aan!

77. I'm an Indonesian student from University of Wageningen. I have lived in Netherlands for almost one year. Yesterday I came to Arnhem to visit a friend and at that time I really wanted to eat Indonesian food. I asked my friend if she knows a good Indonesian restaurant somewhere in Arnhem. She said that there is one of the best Indonesian restaurant in the city called "Batavia". She made me very curious and I went there straightly. When I first came into the front door, I saw a magnificent interior design of the restaurant. It really feels like my hometown in Yogjakarta. Moreover, the foods are very typical Indonesia and the prices are very affordable for students. Batavia has fulfilled my desire and I'm definitely going back there everytime I get homesick. It's definitely a right choice to spend your time here! Good atmosphere, good food, and good price!

78. Ik heb al verscheidene keren gegeten bij Batavia. Door de jaren heen zijn de kwaliteit van het eten en de vriendelijke bediening onveranderd goed. Gisteren met twee personen de rijsttafel Indonesia gegeten op het terras. Erg lekker en het uitzicht was ook prima :-)
    Restaurant Batavia staat in mijn top 5 van Indonesische restaurants. Tot ziens!
    gr. Leo

79. Al regelmatig hier wezen eten en zo gister ook weer. Waren wat aan de late kant en ook de enige nog die wat kwamen eten maar werden heel vriendelijk ontvangen.
    Met z'n tweeën wat kleine gerechtjes besteld en het was echt overheerlijk! Saté's erg smaakvol en enorm lekkere pittige kip (ajam ritja ritja?). Groentes in kokos die er simpel uitzien maar ook erg goed smaken. Kopje koffie van het huis (voor mij wat te sterk maar mijn tafelgenoot vond dat juist lekker, wat meer melk bij mij erin en het was ook goed)

Helemaal tevreden!
    De sfeer blijf ik prettig vinden, voel me altijd op mijn gemak.

80. personeel Batavia

Beste Diana.
    Mijn excuses dat ik nu pas reageer.
    U bent vrij om uw mening te geven, maar deze moet wel op waarheid berusten.
    De temperatuur van de gerechten van ons buffet is automatisch vastgesteld dat is al jaren zo. Behalve als het aparatuur defect is, maar op die dag heeft het normaal gefunctioneerd.
    U geeft 1 punt voor de prijs en eten,
    wij willen nu voor de duidlijkheid beschrijven waaruit ons buffet bestaat :
    Voorgerecht : Soto Ayam,
    tussengerecht : Saté Makasar en Saté Babi
    Hoofdgerechten : Ayam Ritja-Ritja,op pittige wijze bereid kipboutjes in tomatensaus. Daging Rendang, extra pittig gesudderd rundvlees in cocos kerie saus, Ayam Semur
    Gesudderd stukjes kip in gekruide sojasaus. Babi Ketjap
    Gesudderd varkensvlees in special gekruid sojasaus. Parkedel Daging, Gehakt bal met pittige makasar saus .
    Babi Panggang Batavia, Gemarineerd en daarna gegrild mager varkensvlees met gekruide tomatensaus.
    Tahu Telur, Gebakken eieren gevuld met soja en diverse groenten. Sambal Goreng Tahu, Gebakken en gekookte blokjes soja in pittige saus. parkadel Jagung, op z"n indischs gebakken maiskoek. Sambal goreng Boontjes, Gekookte boontjes met een pittige smaak. Sambal Goreng Telur, Hard gekookte eieren in een smaakvolle saus.
    Sayur Lodeh,Gekookte gemengde groenten in kruidige kokosmelk. Gado Gado, Een exclusieve groentemix in een smakelijke pinda saus .Pisang Goreng, Gebakken banaan.
    Sambal Goreng Kentang,Gebakken stukjes aardappel met een pittige smaak. Serunding Katjang, pinda in geraspte gebakken kokos. Atjar Tjampur, in gelegde zoetzure gele kool. Atjar Ketimun, zoetzuur komkommer. Sambal goreng tempeh. Emping, Indonesisch bijgerecht gemaakt van melindjo noten. Kroepoek, Indonesisch bijgerecht met garnalen smaak
    Nasi Putih, Witte rijst. Nasi Goreng,Gebaken rijst.
    En dit alles voor €16,90 onbeperkt eten.

Ieder weldenkend mens weet dat uw oordeel niet objectief is.

Restaurant Batavia bestaan al meer dan 30 jaar met de zelfde gerechten en recepten, meer kunnen wij er niet van maken.

Personeel restaurant batavia.

81. Diana 49 punten

Wij vonden het ronduit niet lekker, en wij zijn toch heel wat Indisch eten gewend, het buffet was niet warm, de smaak niet lekker, een dompig en niet schoon restaurant, nooit meer.

1,8
  82. familie deksen

Wij komen hier toch vrij regelmatig eten .
    Fantastisch gegeten, echt lekker en gezellig! Prima bediening, aardig,
    Bovendien is het heel betaalbaar in deze sfeervolle zaak.

wij komen heel graag terug.

Zeker aanrader!

83. Vegetarische rijsttafel die bijna koud was en niet vers bereid. Oude nasi en bami als bijgerecht. De verschillende onderdelen van de rijsttafel werden niet toegelicht. Donkere ambiance. Nooooooit meer

84. aad stalinga

Aan het voltallige personeel :

Op 14 Februari jl, heb ik gezamelijk met met mijn vrouw genoten van uw gastvrijheid en uw voortreffelijke keuken. We hebben mogen genieten van uw gezellige en behulpzame bediening .
    Uw geweldige gerechten welke werden aangevuld door enkele indonesische drankjes maakte ons bezoek tot een ware feestdag .
    Bedankt deze deze geweldige ervaring en tot snel.....

Aad Stallinga

85. Jaren geleden kwam ik regelmatig met veel plezier bij Batavia. Afgelopen zaterdag voor het eerst sinds tijden weer geweest. Het was druk in het restaurant, maar we werden vriendelijk en gastvrij ontvangen.
    Bovendien is het heel betaalbaar in deze sfeervolle zaak. Ook was het geen enkel probleem dat ik de reservering moest aanpassen van 8 naar 7 en later weer naar 6 personen.
    Prima bediening, aardig, goed en met gevoel voor humor.
    Gezellige vernieuwende inrichting, zeker voor herhaling vatbaar

86. personeel Batavia

Beste Jamie.
    Restaurant Batavia betreurd het feit dat het etentje niet geheel naar uw wens is verlopen.
    Misschien is het de manier waarop u de extra stoelen vroeg, waar door mijn collega niet graag meer naar u tafel wilde komen.
    U heeft gereserveerd op 28 januari om 18.15 uur, op naam van noordhuis. Voor 16 personen.
    Maar om 18.50 uur was u groep pas kompleet.
    Ik kan me voorstelen dat de eerste die binnen kwam probleem heeft met de tijd.
    Voor de besteling van uw groep, hebben wij al aangegeven dat deze veel verschillende gerechten zal lang duur, ook omdat het deze avond erg druk was.
    - U gaf aan dit niet erg te vinden.
    - U zegt dat u 3 uur heeft gewacht op het eten, dat is niet waar
    u bestelde om 19.02 uur en u bent weg gegaan om 20.21 uur ( registraties uit de kassa )
    Ondertussen heeft u al een voorgerecht en tussen gerecht gekregen voor degenen die dat bij hun menu hadden.
    - Toen u kwam gaf u aan dat u apart wilde betalen.
    Normaal gesproken op een drukke avond per tafel krijgt men een nota, omdat wij uit ervaring weten dat er dan geld te kort is, helaas in u gevalt ook. Er zijn 2 maaltijden en diverse dranken niet afgerekend,
    wij hebben dit uit onze fooien pot bij moeten legen.
    Het buffet wordt continue aangevuld, om het vers te houden en dit kan wat langer duren.
    De meeste gasten hebben er geen probleem mee.
    Normaal staat service hoog in ons vaandel, dit kunt u zien wat wij al aan attenties van de airborn en zelfs erkenning gekregen van de veteranen organisatie die jaarlijks de slag om Arnhem herdenkt hebben.
    Wat ons betreft, zand erover!
    Als u weer komt, dan krijg u drankje van het huis.
    Sorry dat het niet naar u wens was.
    Met vriendelijk groeten,
    personeel Batavia.

87. Wij zijn met een groep van ongeveer 18 personen gaan eten. Van te voren gereserveerd en aangegeven dat een deel van het buffet gebruik wil maken en de kleine eters van de kaart. Dit was geen probleem totdat we er waren. Bediening negeerde ons en kwam de bestelling niet opnemen. Hebben na 3 uur de bestellingen van de kaart geannuleerd omdat de kleine kinderen moe en verveeld waren en we over onze trek heen waren. Dit terwijl mensen die later binnen kwamen dan wij al wel hun eten hadden. De personen die van het buffet gingen eten hebben dit met mate kunnen doen omdat de helft op was en het een 15 minuten duurde voordat het aangevuld was. De borden waren ook op. Echter was de smaak van de sate heerlijk! Maar de bediening was zeer onvriendelijk en speelde niet adequaat in op de wanorde die er heerste. Helaas waren wij niet de enige die geen eten op hadden. Toen wij weggingen was er nog een stel met 2 kinderen die ook weggingen omdat ze geen eten hebben gekregen. schandalig!

88. Jan Pouwels

Heerlijk gegeten bij Batavia vooral het buffet met een grote keuze aan gerechten. Vriendelijke bediening, een echte aanrader.

J. Pouwels
    Wassenaar

89. Bart v.d.Velden

Na onze verregende wandeldag ongepland bij Batavia terecht gekomen. Omdat we niet gereserveerd hadden was het eigenlijk een probleem. Het sympathieke personeel zag toch kans een tafel te regelen voor ons. Het eten was meer dan goed en prijs/kwaliteit waardering verdient dan ook een dikke 9.
    Personeel vriendelijk dank!!
    B.v.d.Velden
    Leidschendam.

90. Altijd lekker en authentiek. Marianne, Ans, Cindy & Dayenne.

91. Annemie & Roger

Uitstekend restaurant. Een van de beste Indonesische keukens die we kennen.

92. Nu 15 jaar eet ik gemiddeld minimaal 1 x per week bij Batavia. Totaal heb ik er zeker 1000 x mogen genieten van de altijd goede kwaliteit in´n heerlijke en ontspannen ambiance met waarachtige aandacht voor de gasten. Gastvrouw Yulia is een absolute topper. Dat was ze 15 jaar geleden al en dat is zij nog immer. Zij verdient een standbeeld op het Willemsplein !

93. Frans en Anne

27 oktober 's avonds heerlijk gegeten, echt Indische smaakbeleving. Sfeer is alsof je je in Indonesie waant, vriendelijke bediening en mooie uitstraling met schilderijen en inrichting.

94. Yesyesyesyes! Eindelijk een lekkere Indonesier gevonden in Arnhem. En ook om af te halen, ideaal.

95. Ik kom hier graag. Wel adviseer ik om dan van de kaart te gaan eten en niet deel te nemen aan het buffet. Het restaurant is heel sfeervol qua inrichting en je hebt veel privacy. Als je in Arnhem Indisch wil eten dan is dit het beste restaurant dat je kan vinden in deze stad. Heb alle Indische restaurants in Arnhem als eens bezocht en overal viel het tegen behalve bij Batavia.

96. Weer zo heerlijk gegeten en zeer vriendelijke bediending.

Groeten uit Utrecht

97. Het was voor ons, een eerste kennismaking met Indisch eten, op uitnodiging van mijn schoonvader. Die heeft vroeger een tijdje in Indië gewerkt/gewoond. We hebben ontzettend genoten van het eten en de bediening was erg vriendelijk. We komen zeker nog eens terug als we in de buurt zijn.

98. Mijn vader is van indonesische afkomst, dus het indische eten valt bij ons in de smaak en het is voor ons gezin dan ook een gewoonte geworden om in ieder geval na iedere vakantie het eerste avondmaal thuis hier te nuttigen. Het personeel is erg vriendelijk en in voor een praatje het eten is altijd goed!

99. Very good food; good servive. I am from Scotland, definitely coming back.

100. C.v.d.B

Volgende pagina