1354191118 53
1378012060 51
1520937714 51
1576519913 51

1. Afgelopen zaterdag zijn we met z'n tweeën gaan eten bij Andaluce. Het was zeer slecht bevallen!
    We zijn hier met een groupon tapas actie geweest. De serveerster vertelde ons dat we gezamenlijk 8 koude en 8 warme tapas, terwijl op de groupon bon duidelijk staat dat het 16 tapas per persoon zijn! Zij wist hier verder niks van en ging aan haar baas vragen hoe het zat. Volgens hem was het toch gezamenlijk aangezien er maar 8 schaaltjes op de dienblad passen en hij ging contact opnemen met groupon. Op de vraag wat dan de actie was, aangezien de normale prijs €25 is (en groupon €22) vertelde hij dat hij zijn prijzen had verlaagd zodat ook andere klanten gebruik konden maken van de actie, wat een onzin!
    De koude hapjes werden snel geserveerd en de kwaliteit was erg slecht. Op de warme hapjes moesten we ongeveer een uur wachten. De eigenaar kwam vertellen dat hij een andere bestelling had en dat wij dus maar moesten wachten.
    Toen de hapjes werden bezorgd, bleek het zonde van onze tijd te zijn geweest om hierop te wachten, we hebben het ook laten staan, was echt niet te eten.
    De bediening was slecht, serveerster te bijdehand, eten was slecht, kortom zeker geen aanrader! Nooit meer weer!!

2. Mark 26 punten

Afgelopen zaterdag zijn we met 5 personen gezellig gaan eten bij Andaluce. Dit is ons erg goed bevallen. We werden gastvrij ontvangen! Kregen een leuke tafel op het terras en ook nog in de zon. We zijn voor de tapas gegaan en dit was zeker meer dan de moeite waard. De eigenaar vroeg of wij al een keuze hadden kunnen maken, we hebben toen besloten om het aan de eigenaar zelf over te laten. Allereerst kregen we een grote schaal met zo’n 7 verschillende koude tapas en daarna werden de warme tapas geserveerd. We hadden 2 tafels met 5 personen en allebei de tafels stonden helemaal vol met tapas. We zijn erg enthousiast wat qua tapas is geserveerd. We hebben er erg van genoten en zullen Andaluce ook zeker aanraden.

3. kees 325 punten

Ik had dezelfde Groupon-ervaringen als wat hiervoor geschreven werd. Ik kon de gehele week mijn groupon bon niet verzilveren. Ik had een half jaar geleden 2 bonnen gekocht. De eerste keer dat ik wilde reserveren ging ook moeizaam. En nu dus weer. De eigenaar vertelde dat het restaurant de gehele week vol zat. Ik geloofde dit niet omdat het restaurant niet bijzonder is. Zaterdagavond heb ik maar ergens anders gegeten.. en ben eerst langs Andaluce gelopen. Om half 9 waren maar 2 tafeltjes gereserveerd. Hoe kan dit? Ik heb een paar keer geprobeerd er met de eigenaar uit te komen..maar helaas. Hij verwijst mij telkens naar Groupon.  Ook beloofde de eigenaar mij telkens terug te bellen. Na 4 (of 5 keer) heb ik het maar opgegeven. Groupon heeft het met mij prima opgelost.

Mijn ervaring van de eerste bon is niet heel positief. De tapas waren niet bijzonder. Je had de keuze uit 8 gerechtjes. Hierbij zaten geen culinaire verrassingen. Het was wel erg simpel. De sfeer in het restaurant was niet heel bijzonder.

De cijfers zijn laag omdat de service dus erg beroerd is. Helaas was mijn eet-ervaring ook niet positief.

Ik beveel dit restaurant bij niemand aan dus.

Sorry, Kees

4. C. 19 punten

We hadden een groupon-bon voor 8 personen onbeperkt tapas. Het is ons erg goed bevallen. Bij binnenkomst werden onze jassen aangenomen en kregen we gelijk een drankje naar keuze. Het eten werd niet snel daarna door 2 man opgediend en zag er goed uit. Ook al waren het niet zozeer 'hapjes' zoals je vaak bij tapas verwacht, alle bakjes waren gevuld met lekkere gerechten. Een aantal bakjes waren gevuld met een saus; met het brood erbij was dit erg lekker. Er werd goed opgelet of er nog iets bijgevuld moest worden en dat kwamen ze dan ook regelmatig overleggen. Na afloop hadden we de keuze tussen koffie/thee of ijs met slagroom.
    Een restaurant kan zich onderscheiden als ze hun best doen: in aandacht voor hun klanten en in de kwaliteit van het eten. Dit hebben ze wat ons betreft gedaan. Het is ons goed bevallen, en we kunnen het zeker aanraden!

5. Wij hebben bij Andaluce met z'n 2-en gegeten ook met de Groupon aanbieding. We hadden al eerder een keer willen gaan, toen was er geen plek en zijn we ergens anders gaan eten. En nu weer bleek het niet mogelijk te reserveren zelfs niet meer binnen de geldigheid van de bon. De eigenaar verwees me telefonisch door naar Groupon, hij kon er ook niets aan doen, had ook al contact met hun opgenomen voor een oplossing, vond het ook niet leuk om nee te verkopen enzo.

Ik heb aangegeven dat we zeer flexibel waren qua dag en tijd en dat we ook wel aan de bar wilden zitten of even wilden wachten als er nog geen tafels vrij waren. Ook heb ik diverse opties gegeven om het tegoed bijvoorbeeld op een later tijdstip te verzilveren (na de geldigheid) of geld terug. Dit was eveneens niet mogelijk. De eigenaar leek bijvoorbaat al op alles nee te zeggen en vooral niet te denken in oplossingen.

Omdat we niet zomaar afgescheept wilden worden hebben we zaterdag de stoute schoenen aangetrokken en zijn zonder reservering naar binnen gestapt. Tot onze grote verbazing waren er bij binnenkomst slechts 2 tafels bezet en op 3 andere tafels stond een bordje gereserveerd. Er was ruimte zat en het zat dus lang niet vol. (Later werd het wel drukker, maar er zijn de hele avond nog 2 tafels vrij geweest!) We hebben gevraagd of we konden gaan zitten/ een tafel uit konden zoeken en vervolgens werd ons een tafel gewezen. Daarna kwam de eigenaar en informeerde of we voor de Groupon actie kwamen en of hij de bon vast mocht hebben (op dat moment realiseerde hij zich volgens ons ook dat het die mevrouw van de telefoon was, maar hij en wij hebben er niets over gezegd).

De rest is eigenlijk allemaal wel naar wens verlopen. De tapas, ach het was geen culinair hoogstandje, maar wel gezellig om te eten. Verder zijn we netjes bediend, regelmatig kwam er iemand informeren of alles naar wens was. De bediening was wel ietsje minder alert als men met andere dingen bezig was. Na konden we kiezen voor een bolletje ijs met slagroom of koffie. Waar trouwens die bon (van €24,- voor 2 pers.) t.w.v. €62,- vandaan kwam is ons een raadsel. De echte waarde was iets van €26,-en misschien nog €5,- per extra schaaltjes tapas.

Wat ons wel is opgevallen dat men een keer of 5 gebeld is en dat de telefoon telkens genegeerd werd. Waarschijnlijk nog meer Groupon klanten die hun bon nog graag wilden verzilveren.

Al met al voor het eten zou ik er zeker niet speciaal naar toe gaan. Maar mocht je van de zomer daar lekker in het zonnetje op het terras zitten (de drank is er trouwens niet duur) en je hebt zin om iets gezelligs en makkelijks te eten/ snacken, dan kun je gerust de tapas bestellen voor €9,- p.p.

Echter, over de Groupon actie ben ik totaal niet te spreken. Een eigenaar die iedereen wie een bon heeft gekocht weert en het zo dus onmogelijk wordt gemaakt om deze te verzilveren, daar heb ik geen goed woord voor over. Schandalig en onbeschoft.
    Voor ons is het uiteindelijk goed gekomen, maar ik vrees dat er een hoop mensen gedupeerd zijn. Geef dit aan bij Groupon en/of ga persoonlijk langs bij Andaluce. Ze hebben daar natuurlijk ook geen zin in stennis, dus wellicht kom je dan wel tot een oplossing. Toch jammer dat het zo moet, ik heb nooit eerder problemen met gelijksoortige acties gehad.

6. Hans 33 punten

We hadden de groupon voor 4 personen gekocht en lazen een paar dagen terug nog even de recensies. Dat was schrikken. Veel negatieve reacties. Gebaseerd op zaken die wij zeker niet zouden waarderen. Dus met gemengde gevoelens gisteren naar Andaluce. Bij aankomst was het weer schrikken, maar nu van de gastvrije en hartelijke ontvangst. Dit hadden we niet verwacht. Alles was mogelijk. Het eten was heerlijk en uitgebreid (15 gerechten) en werd, net als het brood, steeds weer aangevoerd. Zonder te vragen! We hadden geen lange wachttijden. De bediening was, ondanks dat het best wel druk was, zeer attent. We sloten af met een lekker toetje (ijs, vruchten, chocola en slagroom) en namen nog een kopje koffie na. Al met al is Andaluce zeer de moeite waard. Wij komen zeker weer terug.

7. swinkels

De negatieve recensies met betrekking tot de Groupon actie werden meer dan waar gemaakt.

Allereerst was het restaurant bijna leeg, terwijl we niet eerder konden reserveren. Daarna was een van de tapas niet beschikbaar en werd gewoon wat anders gebracht. Het brood werd vergeten. Net als bij anderen was er geen dessert, met als commentaar van de chef dat het een druk weekend was geweest.

Al met al geen reclame en dus ook zeker niet aan te raden om terug te gaan.

3,7
  8. Na ook een aantal behoorlijk negatieve recensies over de Groupon-actie gezien te hebben, waren we wat huiverig. Ook omdat we al eerder bij een Turks restaurant een slechte ervaring met Groupon hadden....
    Maar ook wij waren blij verrast. Zeer vriendelijke bediening, lekkere tapas en we konden daarna zelf kiezen wat we nog meer wilden bestellen. Het enige minpuntje was dat er geen dessert meer was (maar dat had niets met Groupon te maken, dat gold ook voor andere gasten). Daarvoor in de plaats konden we koffie/thee of ander drankje krijgen. Voor dat geld was het zeker de moeite waard!

9. Wij hadden een bon van groupon, en ik moet zeggen: ik was blij verrast! Vriendelijk personeel, lekkere tapas (vooral de tapenade, stokbrood en aardappelsalade waren erg lekker) en een goede, gastvrije service! Prima om een lekker hapje te eten voor een mooi prijsje! Ik kom zeker nog eens terug!

10. Wij waren op het moment dat wij er waren de enige gasten (moet wel gezegd worden dat het maandag was en dat het overal in Arnhem vrij rustig was)

Via Groupon een bon gekocht, erg vriendelijke bediening, die zeer behulpzaam was, vroeg wat we niet zouden willen en voor de rest lieten we ons verrassen. Bij het opdienen werd enthousiast verteld wat alle tapas waren en meermaals gevraagd of alles naar wens was en of we (kostenloos) extra tapas wilden!

Lekker, verrassende en leuk uitziende tapas en lekker toetje!

Enig minpuntje was dat de gefrituurde kiphapjes die 2e keer van binnen nog koud waren.

Zeker qua prijs / kwaliteit verhouding een dikke plus punt!

11. Op 17 februari hier met een groep collega's gegeten (14 pers.). Bij het bestellen van onze gerechten bleek dat we vijf gerechten die op de kaart stonden niet konden kiezen, omdat het er niet was. Na ongeveer een uur wachten, kregen we het voorgerecht. Tussendoor hadden we (gelukkig) brood met een dip/kruidenboter gekregen. Een kipsalade bestond uit een paar reepjes ijsbergsla, twee stukjes komkommer en drie gegrilde stukjes kip. De rest van de voorgerechten waren redelijk te eten en we hadden ook wel trek. Na 1,5 uur wachten, kregen we ons hoofdgerecht. De duospiesjes waren slecht bereid, taai en smakeloos. De vis had een grondsmaak. De overige gerechten dreven in het vet. De salade die we erbij kregen was dezelfde als de kipsalade maar zonder kip. Op een groep van 14 personen een aantal kleine schaaltjes friet. Extra friet besteld, maar na 5 minuten kwam de serveerster al om de tafel af te ruimen. Geen friet meer gezien. De serveerster heeft wel vier keer iets laten vallen: glazen, flesjes bier, bestek (met een gat in een broek van een van ons tot gevolg). Toen we de rekening vroegen, werd deze binnen 2 minuten gebracht. Al met al een zeer slechte ervaring in dit restaurant. Het mag de naam restaurant eigenlijk niet hebben. We konden ons allemaal niet herinneren ergens zo slecht te hebben gegeten!!!

1,8
  12. Ook wij waren hier met een groupon; voor 44 euro met 4 personen onbeperkt eten, incl 1 drankje pp en een nagerecht. Wij werden vriendelijk ontvangen en kregen meteen een drankje aangeboden. Er werd gevraagd wat we niet lusten of wilden eten. Vervolgens werd er een schaal met koude kleine gerechtjes OP tafel gezet (dus geen buffet). Dit bestond uit echt lekkere (en duidelijk) tonijnsalade, een groentenmix, een kip met groentegerechtje, huzarensalade (beetje flauw van smaak). Daarbij kwamen nog warme gerechtjes; intvisringetjes, champignons in roomsaus, pittig lamsgehakt en pittige kippetjes. Tevens werd een mandje turks brood geserveerd. De tapa's waren op Turkse wijze, alles was lekker! Tevens werd regelmatig gevraagd of we voldoende hadden of nog extra wensten, wat vervolgens ook meteen gebracht werd.
    Wie aan tapa's alleen aan spaans eten denkt, zal hier idd niet het verwachte krijgen, maar wij konden ons zeker niet vinden in bovenstaande recensies.
    Prijs/kwaliteit was op deze manier zeer goed!

13. Wij hadden eveneens een groupon coupon. De verwachting was gewekt met een mooi plaatje met verschillende tapas, maar het leek meer op een slecht buffet, dat niet zou misstaan in een studentenhuis.

De gerechten:
    Aardappel/huzaren salade
    Champignons in roomsaus
    Kip of tonijnsalade (hierover zijn we het niet eens!)
    Een of andere yoghurt/knoflook saus (ja, dit was echt een gerecht)
    Inktvisringen (waren lekker gefrituurd)
    Lamsworstjes met tomatensaus
    Feta in bladerdeeg
    Tomatentapenade
    Brood

Het nagerecht ijs met baklava en slagroom was wel lekker.
    Het mag echter duidelijk zijn dat we echt nooit meer hier gaan eten! Het is dat we van te voren hadden betaald anders waren we niet blijven zitten.

Als laatste wil ik opmerken dat de gerechten in de au-bain marie lauw waren. Volgens mij was het wel allemaal vers.

2,7
  14. Via Groupon deden wij mee aan de actie die als volgt omschreven wordt:

Eet zoveel originele en afwisselende tapas uit de internationale keuken als je op kan met 2, 4 of 8 personen. Nagerecht en 1 drankje p.p. behoren tot dit arrangement, te ervaren in een sfeervolle inrichting in Arnhem. De koks van mediterraans restaurant Andaluce zullen tijdens de avond tapas eten een scala aan veelzijdige tapas uit de internationale keuken bereiden.
    (einde citaat)

Het scala aan veelzijdige tapas is (figuurlijk, helaas niet letterlijk) aan onze neus voorbijgegaan.

Wij konden rond etenstijd NIET terecht. Om 20:30 uur was er weer plaats.
    Toen wij om 20:30 uur arriveerden bleek er die dag een buffet te zijn. Toen wij eenmaal bij dit buffet aankwamen bleek het niet te gaan om tapas (kleine gerechtjes) maar:
    -1 schaal kalfsgehakt (nog 1 stukje aanwezig)
    -1 schaal met champignons in roomsaus
    -1 schaal met huzarensalade
    -1 schaal met tonijnsalade
    -1 schaal met tapenade (voor op brood).

Aan tafel kregen wij nog een mandje turks-brood en een schoteltje met wat gefrituurde inktvisringen en per persoon 1 stukje bladerdeeg met feta & mint.

Toen de bediening vroeg of alles naar wens was, en wij aangaven dat dit niet het geval was, zei de dame in kwestie er niets aan te kunnen doen.
    Toen hebben wij gevraagd of de eigenaar aan tafel kon komen. Dit gebeurde.
    Toen wij ook bij hem aangaven dat dit géén onbeperkt tapas eten is, maar een saladebuffet zei hij: 'dit is ons concept', en bijna niemand klaagt daarover.
    Toevalligerwijs waren er (terwijl wij aan tafel zaten) net 2 dames opgestapt die zo goed als alles nog op hun bord hadden liggen (ook hen hoorden wij zeggen: wij hadden er iets anders van verwacht) en toen wij met de eigenaar in gesprek waren over onze onvrede, draaiden er 2 dames om van hun tafel en zij gaven aan zich te herkennen in hetgeen wij aangaven: ook zij waren teleurgesteld en hadden andere verwachtingen.
    Na een vervelend gesprek met de eigenaar zijn wij opgestapt en hebben bij thuiskomst een mail gestuurd naar Groupon dat dit écht een tegenvaller was....

15. Ook met een groupon. Erg vriendelijk ontvangen, natuurlijk kun je niet kiezen als je een tapasmaaltijd met een bon hebt, maar alles wat langs kwam was erg smakelijk.
    Geen klachten, goede sfeer en heel vriendelijk personeel. We hebben zelfs afgesproken om binnenkort een familiefeest daar te vieren.

16. huijiao wang

Heel slecht, we hadden een groupon gehaald, we belden eerst en wouden voor zaterdag reserveren maar dat kon niet omdat t vol zou zitten dus gingen we maar zondag. Eenmaal daar was er familie van de eigenaar en we werden niet eens normaal ontvangen, het hele restaurant was leeg om 5 uur, rond 6 kwamen er twee klanten extra meer niet. We kregen eerst drinken en daarna hebben we gewacht op eten of een kaart of iets, we wisten niet wat we moesten verwachten. Het eten kwam na ongeveer 3 kwartier en toen kregen we maar 8 schaaltjes zonder dat er gevraagd werd naar wat wij wouden. Dus we aten wat en om 6 uur gingen we weg. Zeer slechte bediening en zeker geen waar voor het geld.

17. Erg slecht! Via groupon een bon onbeperkt tapas eten. Gevraagd of we eerder dan 18uur terecht konden, niet mogelijk. Bij aankomst bleken maar 4 mensen in het restaurant te zitten. 2e ronde tapas besteld, op dat moment kwam een groep mensen binnen, zij zaten nog niet eens of het eten stond al op tafel. Constant werd eten bij hen op tafel gezet, toen zij gingen, na een uur!!! Kregen wij ons eten. Ijsthee besteld, hier moest ik nog voor betalen ondanks het lange wachten. Erg, erg slecht. Nooit meer weer.

3,9