Hier zie je hoe de meningen over de restaurants in Arcen verdeeld zijn.

1. Aziatisch Arcen

Heerlijk gegeten, leuk personeel we hebben al gereserveerd voor de volgende keer! Heerlijk!

2. Aziatisch Arcen

Zeer slechte ervaring mee, ga er nooit meer naar toe.
    Eten is slecht en veel te zout. Eten werd half koud opgediend en de kip smaakte wel erg vreemd. En geloof me dat ik echt héél goed bekend ben met de aziatische keuken. Bediening is dan wel jong en hip, ze staan met 5 man sterk te kijken waardoor je je niet op je gemak voelt. Zeker als je ziet dat er verder maar een tafel bezet is. Ik ga buiten de deur eten omdat ik lekker wil eten. Volgende keer weer snel naar mijn vertrouwde adres in Blerick.

3. Prima de luxe.
    Leuk om weer eens een gerechten uit de streek tegen te komen. Mooie lokatie, lekker gegeten.

4. Nederlands Arcen

Gisteren bij Alt Arce geweest, in het bezit van een waardebon van vakantieveilingen. Dat hebben we geweten, zeker 40 mensen die na ons binnen kwamen, hadden hun eten eerder dan wij. Nadat ik de bediening hierop aansprak, kregen we een rondje van de zaak. Na 2 uur(!!) kregen we dan eindelijk ons hoofdmenu........ Het eten was redelijk, de bediening vriendelijk, het is ons echter opgevallen dat je met een waardebon heel lang moet wachten, waarbij ze dan hopen dat je daardoor ook heel veel drinkt. Wij hebben daardoor bewust niets meer besteld, en de koffie thuis gedronken. Dit was voor ons de allerlaatste keer in dit restaurant . Jammer, als je al mee doet aan vakantieveilingen, doe het dan wel goed !

4,5
  5. Aziatisch Arcen

Zeer mooi restaurant... We hebben heerlijk gegeten... Ruime keus in (traditionele) gerechten. Leuke spontane bediening. Al met al top en zeker een keer de moeite waard om hier naar toe te gaan.

6. Nederlands Arcen

Met een vakantiebon hier gegeten, Het begon veelbelovend met een lekker soepje en salade, Het hoofdgerecht, pasta met garnalen was ronduit slecht, er zat geen smaak aan. Ook de huisgemaakte vegetarische lasagne was zeer matig. Er kwam een groep van 12 personen binnen en direct waren wij buiten beeld. Het probleem met het hoofdgerecht werd opgelost met twee gratis glazen rode wijn. Alhoewel het personeel zij best deed was dit ook minimaal.

7. adel

8. Nederlands Arcen

We hebben tot twee keer toe niet zo'n goede ervaring met de bediening gehad. De eerste keer wilden we iets drinken op het terras na een middagje fietsen. Na de bestelling opgenomen te hebben kregen we het eerste drankje vrij snel, de tweede bestelling kwam na meer dan een half uur en een aantal keren vragen. De tweede keer wilden we iets eten, we kregen een tafeltje aangewezen en daarna gebeurde er niets meer. Er werd nog niet eens gevraagd wat we wilden drinken. Nadat er na ons nog een aantal mensen kwamen en die al uitgebreid zaten eten zijn we maar zonder iets te eten of drinken naar buiten gelopen.

9. Aziatisch Arcen

Sfeer wordt beschreven als hip, maar dat ligt niet aan het oubollige interieur; hip is wel het personeel. Een jongere generatie die nu eens niet een friettent overneemt. Vriendelijk, men spreekt vlekkeloos Nederlands en het eten is bijzonder! Een rijtje klassieke gerechten van 10-15 jaar geleden op de kaart, zoals kip in citroensaus; lekker! Ook afhalen is prima. Dit zal de concurrentie in Velden wel gaan merken.

10. Nederlands Arcen

Wij hebben verschillende keren gebruncht in Alt Arcen en komen helemaal vanuit Landgraaf, vooral ook om de mooie omgeving. Wij waren steeds zeer tevreden maar vandaag waren we er met een voucher van vakantieveiling en wat ons opviel was dat de kwaliteit wel heel erg achteruit is gegaan, het zag er niet smakelijk uit, lege schalen enz.
    Kant en klare producten, jammer maar zegt mij wel genoeg waarom ze op vakantieveiligen staan.
    Voor ons dus niet meer, ook niet zonder voucher.

11. Via vakantieveilingen.nl samen met een vriendin in Arcen geweest en bij 't Pleintje gegeten! Het waren 2 super dagen, het eten was er prima, evenals de sfeer/service en de kwaliteit. Op en top, voor herhaling vatbaar en een echte aanrader!

12. Nederlands Arcen

Wij waren hier ook met een bon van vakantieveilingen. Je weet dat je een 4-gangen menu krijgt dus ook dat je niet kan kiezen uit een hele kaart. We konden kiezen uit een speciale kaart voor vakantieveilingen met genoeg keuze voor iedereen. Het eten was gewoon lekker, maar ook wij hebben heel lang moeten wachten op onze gerechten. We kwamen om 17.45 uur en zaten uiteindelijk om 20.45 uur aan het dessert. Vooral de tijd tussen het voor- en hoofdgerecht was erg lang terwijl het volgens ons allemaal al klaargemaakte gerechten zijn. Maar goed, de bediening was goed en het eten was lekker. Maar we gaan hiervoor niet nog een keer speciaal naar Arcen.

13. Internationaal Arcen

Afgelopen zondag heerlijk gegeten bij Sjef. Per toeval binnen komen wandelen. Leuke kaart met uitdagende gerechten. Een aanrader zijn de gamba's en de coquilles. Voor ons erg belangrijk voor een geslaagde avond: ontzettend fijn, enthousiast en vriendelijk personeel.

14. Het is iedere x een Genot om er te eten.
    Er heerst een huiselijke sfeer, liggen verschillende dagbladen om te lezen onder het Genot van een kopje koffie.

Personeel is vriendelijk. (wel helaas koffie gekregen ipv cappuccino, maar geen wereldramp)
    Prijs/kwaliteit prima.
    Normale wachttijd.

Aanrader:
    -Warm ovenbrood met roombrie walnoten en honing!
    -Varkenshaas sate met frietjes (wel zou de saus iets pikanter mogen)

15. Nederlands Arcen

W.Janssen

Met voucher van vakantieveilingen uitstekend en lekker 4 gangenmenu gegeten voor uitstekende prijs.

16. Goed eten, maar tafel was niet afgeruimd van vorige gasten, tafel vies, vettig en smerig.
    Onvriendelijk personeel, veel vallend bestek, te lang wachten, gasten pratend met elkaar over wat er allemaal mis ging. en tot slot.................de rekening in een bakje gepresenteerd en wachtend tot je wegging, er van uitgaand dat wat betaald is of is gepast of de rest fooi zou zijn. Kan echt niet.
    Uiteindelijk aan de bar betaald, dank u zei ze............ik zei"krijg nog wisselgeld jonge dame". geen excuses of wat ook.
    Dit restaurant.............niet doen!!

17. Uit eten geweest

Gisteren gegeten bij Hotel Arcen, met een waardebon van VakantieVeilingen.

Ontvangst verliep goed en snel, kregen meteen een tafel, de kaart en de drankbestelling werd opgenomen.

Ook de bestelling voor het eten werd snel opgenomen.

Het was niet heel druk, meer dan halfvol is het niet geweest.
    Toch was er duidelijk sprake van onderbezetting: Verwarde gezichten van de bediening, foutjes enzovoort.
    Tafels stonden (lang) vol met borden van mensen die al lang weg waren, maar het was gewoon te veel werk voor de bediening (op het laatst was er volgens mij nog maar 1 persoon die alles moest doen).

Het duurde lang voordat we het voorgerecht kregen, meer dan een half uur sowieso. We hadden niet een heel simpel voorgerecht en hadden hier al rekening mee gehouden.
    De andere gerechten kregen we wel sneller en tussen het hoofdgerecht en toetje werden we geïnformeerd dat de toetjes eraan kwamen.
    Bij andere tafels hoorde ik overigens dat ze gerechten vergeten waren en dat mensen lang zaten te wachten.

Cappuccino was geen cappuccino maar koffie met teveel melk en een schuimkraag die menig oplos-variant nog beter kan maken.

Over het algemeen ben ik niet ontevreden, maar dit komt ook door de bon van VakantieVeilingen. Als ik hiervoor de volle mep had moeten betalen, was ik minder blij geweest.

18. Gisteren lekker genoten van de nazomer op het terras bij Brasserie Hotel Arcen. Ondanks de drukte snel geholpen door een jongedame die ons vriendelijk te woord stond. We hebben allebei een pasta scampi gegeten en dit was erg lekker. Komen zeker nog eens terug als we weer in Arcen zijn.

19. Afgelopen zondag met 3 personen hier gegeten. Voor 2 personen een bon van Vakantieveilingen, voor de derde persoon hebben we gewoon betaald. Het verdient niet eens een cijfer, zo bar en boos slecht was het. We hebben 2 uur en 3 kwartier gewacht op het eten. Een heel klein bakje salade voor 3 personen.......2x entrecot met 3 verschillende sausjes...die nog niet eens voldoende waren voor 1 persoon...een miniem bakje friet. Nadat het eerste bakje friet leeg was, hebben we nog een bakje bijbesteld. Alles niet erg smaakvol en het was een troosteloze bedoening, zoals het op het bord lag. Het oog wil ook wat, maar jammer maar helaas, daar hebben ze hier nog nooit van gehoord. Tot overmaat van ramp, de sorbet. Mijn vriendin zag dat er een stuk porcelein uit de kom van het ijs was. Een minuutje verder had zij een groot stuk porcelein, in haar mond......na de ober te hebben geroepen...nee he...zei deze. Hij kwam met excuses...en we hoefde de drankjes en de 2x4 euro van de toeslagen niet te betalen.
    Eeen nieuw ijsje werd niet aangeboden. Hier valt nog heel veel te leren......wij zullen er dan ook beslist niet meer komen. Het was ver onder de maat!!!

1,2
  20. Wij waren hier met vakantieveilingen.nl en hebben hier twee dagen heerlijk gegeten. De sfeer was ontzettend goed. Beide avonden een drankje gedaan en aan de praat geraakt met de eigenaar en een barman. Wat gezellig! We komen uit het westen, maar we gaan zeker nog een keer terug naar Arcen!

21. Nederlands Arcen

Wij komen regelmatig met ons gezin brunchen bij alt Arce en vinden het zeer gezellig en vooral ontzettend lekker en uitgebreid. De gerechten zijn zeer smaakvol en er is een ruime keuze. Persoonlijk vind ik het echt niet duur want je Krijgt Eigenlijk meerdere gangen en drinken erbij.
    Tot snel maar weer !

22. Internationaal Arcen

Wij hebben afgelopen zaterdag voortreffelijk gegeten in Sjef.
    de inrichting is geweldig en het koken op de bakplaat is zeer smaakvol. De wijnen die we kregen pasten uitstekend bij de gerechten en waren perfect van temperatuur.
    Voor de prijs hoef je het niet te laten, normale prijzen voor deze uitmuntende kwaliteit

23. Nederlands Arcen

Omdat wij vorig jaar zo goed bij jullie gebruncht hebben wilden wij het nog eens overdoen. Helaas was het deze keer niet zo goed, we moesten erg lang wachten. We hadden een serveerster die geen Nederlands verstond, kleindochter kreeg cola over haar kleren en hiervoor werden geen excuses aangeboden. Er waren geen witte broodjes. En ik vind de prijs erg duur geworden, denk niet dat we nog terug komen.

24. Bourgondiër

We hebben gisteren gegeten in Hotel Arcen maar het was geen goede ervaring.

De kok kan nog veel leren.
    Ik heb later van mensen begrepen dat in dit restaurant voor 3 restaurants gekookt wordt. Ja dan is het waarschijnlijk ook te begrijpen dat het rumoerig is maar klantvriendelijk is anders.

Ik ga vaak uit eten en dit was één van de mindere restaurants wat betreft opmaak borden, prijs-kwaliteit verhouding en sfeer.

Al met al te weinig kwaliteit voor te veel geld.
    Jammer, ik had er meer van verwacht.

25. gisteren 9 september heerlijk gegeten
    de portie waren groot tot normaal
    De sfeer was 9 september prima in het restaurant.
    Wij eten hier al vaker en ben nog nooit met honger de deur uit gelopen.
    En de sfeer is altijd ontzettend goed.

26. Nederlands Arcen

Super bediening. Eten liet te wensen over. Een veel te pittige tomaten soep. Het leek wel of de kok met de peper was uitgeschoten. Vervolgens een biefstuk die meer qua kleur leek op gekookt vlees. Groenten en salade waren ok

5,7
  27. Vandaag gegeten bij deze ja wat is het brasserie? Restaurant kun je het in ieder geval niet noemen.

We hadden een bon via vakantieveilingen en kregen een kaart waar je uit kon kiezen maar bij de meeste hoofdgerechten moest je nog 4 euro bijbetalen.

Mijn man had als voorgerecht antipasti en deze was oké het waren verschillende Italiaanse vleeswaren met groenten.
    Ikzelf had de Italiaanse Pommodorisoep smaak was goed jammer dat er maar 2 stukjes stokbrood bij lagen en dan ook nog zonder kruidenboter.

Als hoofdgerecht had mijn man de Argentijnse vleesspies van het huis van 250 gram (of dit gewicht klopt ? vragen we ons af).
    Ikzelf had de Kalfsoester hier zaten in hele ieniemienie schaaltjes 3 sausjes bij (één hap en het was weg) en voor beide gerechten moesten wij dus 4 euro per persoon bijbetalen!!!
    Het werd ontzettend karig geserveerd geen enkele groente te bekennen alleen wat sla (niet genoeg voor 2 personen) en een handje vol friet that's it.

Als nagerecht had mijn man de zelfgemaakte chocolademouse en ikzelf had de Dame Blanche. Ja daar kun je niet veel fout aan doen.

Verder was het ontzettend rumoerig vooral door het vallende bestek tijdens het serveren en tijdens het afruimen
    en ook vanuit de keuken kon je het bestek horen vallen.

De prijs/kwaliteit verhouding voor dit alles klopt niet.
    Te duur voor wat er daadwerkelijk op je bord komt.
    We zijn eigenlijk met honger de deur uitgegaan. Gelukkig is de snackbar nog open!

2,3
  28. Pannenkoekenhuis Arcen

Dachten even een broodje te pakken. Dat hadden ze dus niet (kan gebeuren in een pannenkoekenrestaurant). Toen maar een soepje besteld. Soep werd binnen een paar minuten op tafel gezet. De oortjes van de soepkop waren heet. Conclusie: soep uit de magnetron.

6,1
  29. Nederlands Arcen

Op 27 juli hier het touristenmenu genuttigd voor slechts 14,95 euro. Voor dat geld mag je niet veel verwachten, maar dan viel het alleszins mee wat we op ons bord kregen.

Allereerst was het al verrassend dat we voor die prijs uit drie soepen en drie hoofdgerechten konden kiezen, en toe uit koffie of ijs.

De groentensoep was rijk gevuld en werd begeleid door een knapperig broodje met kruidenboter.

De pangea filets gingen vergezeld met een ruime portie patat, salade, bloemkool en sperzieboontjes (uit pot).

Ook de ijscoupe was ruim bemeten, met slagroom en wafel.

Voor dit geld kan je echt niet meer verwachten.

30. Hier de afgelopen 2 dagen overnacht inclusief ontbijt aangezien we in deze omgeving wilden fietsen. We zouden hier 1 dag dineren en de andere dag een restaurant in Arcen zelf bezoeken. Doordat het de 2e dag 's avonds slecht weer werd gingen we niet 1 maar 2 avonden hier eten en dat is goed bevallen.

Het hotel restaurant ligt aan een doorgaande weg welke druk is met verkeer. In de omgevingen zijn prachtige fietsroutes te rijden vanuit dit hotel.

Vooraf werden wat lekkere broodjes geserveerd met tapas en kruidenboter.

In deze 2 dagen hebben we bij beide diners uit Nogales, Chili een wijn gedronken.

De 1e dag een Chardonnay reserve 2009 uit de Limari Vallei, 14%, een krachtige witte wijn met een goede houtsmaak en de bekende kenmerken van de chardonnay druif.

De eerste dag hadden we gekozen voor het dagelijks wisselende 3 gangen diner du chef. :

Mijn vrouw vond de broccolisoep heerlijk en als hoofdgerecht had ze een zeer malse eendenbout met smakelijke groenten en aardappel gratin.

Ikzelf had als voorgerecht een salade vis met een heerlijke citroen dressing. De salade bestond uit zalm, forel en makreel, welke alle drie heerlijk van smaak waren.

Als hoofdgerecht had ik een heerlijk botervis in bieslook saus met gegrilde aubergine en courgettes en een aardappel taartje en heerlijke aardappel gratin, lekker heet en een smakelijk krokant kaaslaagje.

Als nagerecht hadden we lekker vanille ijs met slagroom en verschillende bosvruchten.

De 2e dag namen we uit Nogales een merlot reserve uit de Valle central Chili uit 2010, 13,5%. Als jonge wijn smaakte deze als een rijke wijn met veel rood en zwart fruit.

Mijn vrouw ging voor het wisselende 3 gangen diner: nu een heerlijke uiensoep met als hoofdgerecht gerookte eendenborstfilet in een sinaasappelsaus en daarna een smakelijke tiramisu met cappucinoijs. Het smaakte allemaal prima.

Ikzelf ging nu voor gerechten van de kaart met als voorgerecht een heerlijke spinaziesoep met stukjes gerookte zalm, creme fraiche en croutons.

Als hoofdgerecht de grillschotel Rooland bestaande uit een biefstuk, varkenshaas en kipfilet. Jammer genoeg zat in de biefstuk een lange pees maar de kipfilet en varkenshaas waren heel lekker. Als bijgerechten frites, een lekkere gepofte aardappel met spekjes in knoflooksaus en een gewone aardappelsalade. Als nagerecht nog een aardbeien compote met een brusselse wafel en vanilleijs.

Een familiehotel welke in deze dagen druk bezocht werd en een restaurant wat bijna vol zat. De 2 dagen ontbijt waren prima, zeer uitgebreid en keurig verzorgd. Het personeel was vriendelijk en heel behulpzaam.