Hier zie je hoe de meningen over de Leafs verdeeld zijn.

Vorige pagina

1. Nederlands Appelscha

Afgelopen woensdagavond gegeten op het terras bij "Leafs". Erg gastvrij ontvangen en we mochten zelf een tafeltje uitzoeken, het was gezellig druk. We hadden niet erg veel tijd dus bleef het bij een hoofdgerecht en een kopje koffie voor ons, maar ondanks dat, heerlijk gegeten en snel opgediend na een verrassende amuse! Het stoofpotje van Kalf en de Mixed grill met pepersaus zijn zeer zeker aan te raden! Complimenten aan de gastvrije bediening en de kok(s). Wij komen zeker nog eens terug.

2. Nederlands Appelscha

Marja DD

Vriendelijke ontvangst, duidelijke niet-zo-heel-erg standaard kaart, prima bereid, en alles binnen de korte tijd die we hadden. Voor nog eens.

3. Nederlands Appelscha

Een echte aanrader! Hier voel je je echt gast. Bediening keurig. De aangeboden amuse en het broodplankje heel lekker. Ruime keuze op de kaart en het eten is met liefde bereidt. Hier komen we zeker nog eens terug! Bedankt. 😊

4. Nederlands Appelscha

P.J. Folkersma

Zaterdagavond jl. met 11 personen een heerlijke avond gehad bij "Leafs": prima gegeten en gedronken! Opvallend en zeer positief: muziek op niet-storende sterkte, prettige bediening die wist wat er gedaan moest worden zonder, zoals vaak gebeurd, dat er om het kwartier werd gevraagd of alles naar wens was of dat er evt. nog iets ingeschonken moest worden. Dikke pluim!

5. Nederlands Appelscha

Heerlijk gegeten met 6 personen op zondagmiddag. Heerlijk rustig voor op een zondagmiddag met oudere personen. Complimenten aan de kok en de bediening

6. Nederlands Appelscha

Teus en Ina van Dam

Wij hebben bij Leafs weleens beter gegeten op 4 mei 2014 en toen was het gezellig druk. Nu helaas wat minder gezellig druk, maar dat kan ook aan het slechte weer gelegen hebben.

7. Nederlands Appelscha

Heerlijk gegeten bij Leafs. Vriendelijke bediening. Mocht iets sneller, maar het was ook weer niet hinderlijk tussen de gangen. Alles ziet er verzorgd uit. Ook de toiletten zijn superschoon en netjes. Kortom een aanrader.

8. Nederlands Appelscha

Hans en Yolande

1ste paasdag heerlijk à la Carte gegeten tegen een zeer acceptabele prijs in een heerlijke ambiance en geholpen door prima personeel. Een aanrader als je in Appelscha bent

9. Nederlands Appelscha

Dirk

10. Nederlands Appelscha

Vanavond een verrassingsmenu van €27.50 gehad. Het was in alle opzichten een verrassing! Super lekker, mooi opgediend en een goede bediening. Absoluut voor herhaling vatbaar.

11. Nederlands Appelscha

Een gezellige avond gehad en voorzien van heerlijke gerechten. Alles was goed op elkaar afgestemd en echt kwaliteit en dat proef je! Zeker een aanrader om hier te gaan eten.

12. Nederlands Appelscha

Vanavond voor het eerst gegeten bij Leafs, nadat we dit restaurant gekozen hadden n.a.v. de recensies op deze site. Erg lekker gegeten, de gerechten zijn goed bereid en er is erg veel zorg besteed aan de smaakcombinaties. Wel moesten we erg lang wachten voor we onze eerste gang kregen, ruim 5 kwartier... We hebben gevraagd hoe dit kwam en het was ineens erg druk geworden waardoor de individuele gasten wat aandacht tekort kwamen. Qua bereiding zeker een aanrader, maar het lange wachten was beduidend minder.

13. Nederlands Appelscha

Anne

Heerlijk gegeten, erg gezellig restaurant, vriendelijke, aardige bediening.
    Kortom: wil je lekker eten in een gezellige sfeer, kom naar Leafs in Appelscha.

14. Nederlands Appelscha

Erg lekker gegeten, en gedronken, vooral de carpaccio is heerlijk!
    Ook de amuse, het hoofdgerecht en het nagerecht komt niks te kort!
    De service en de sfeer was ook erg goed!
    Ik kom snel weer een keer (carpaccio) eten!

15. Nederlands Appelscha

Wij hebben heerlijk gegeten. Uitstekende kok. Aardig personeel. Alle tafels waren bezet. Jammer is dan dat er te weinig personeel in de bediening ingezet wordt.

16. Nederlands Appelscha

Eenmalig voor ons. Het duurde ruim een uur voor we ons eten kregen geserveerd. Het was ook nog eens heel erg weinig. Ongastvrije bediening. Het eten was wel goed bereid.

17. Nederlands Appelscha

Alles was tot in de puntjes verzorgd, het enige minpuntje was de betrekkelijk lange wachttijd tussen hoofd- en nagerecht. Een echte aanrader. Fijne afsluiting van een fijne verjaardag.

18. Nederlands Appelscha

We hebben vanavond met een groep van 7 personen het 5 gangen diner gehad. Het eten was heerlijk en zag er geweldig uit. Het is zeker de moeite waard om hier eens te gaan eten!

19. Nederlands Appelscha

Een leuke jonge frisse winkel.
    Sfeervol modern ingericht!
    Lekker gegeten, vriendelijke bediening.
    Kortom, een aanrader!!

20. Nederlands Appelscha

Meerdere keren daar gegeten. Netjes bediend, vriendelijk personeel. Qua eten krijg je absoluut waar voor je geld. Heerlijk!

21. Nederlands Appelscha

Na de vele positieve reacties spreek ik hier mijn verbazing uit. Risotto is blijkbaar moeilijk te maken. Veel te droog! Kabeljauw op de huid gebakken was ook te hoog gegrepen. Waarschijnlijk eerst gebakken, en daarna nog eens opgewarmd. En als ik dan kijk wat de prijs is.....

22. Nederlands Appelscha

Wij gingen ook voor het 5-gangen menu en zijn absoluut fans geworden.
    In een gemoedelijke en moderne sfeer, een niet al te groot restaurant met heel erg fijn zittende stoelen. (gelukkig maar want we hebben ruim 2 uur gedineerd).
    Als amuse kregen we een heerlijk groente kroketje, mooi opgemaakt, met zelfgemaakte mosterd welke erg lekker was, toen het geheel op was, nipten we af en toe nog even van de mosterd, dat zegt al genoeg
    Daarna als eerste gerecht de salade van gerookte zalm met Opperdoes aardappelen, kappertjes rode ui en dressing, hierbij knapperig, zelf gebakken brood met heerlijke kruidenboter.
    Als tweede gerecht werden we verrast door schuimige,verse tomatensoep, de knapperige prei en stukjes tomaat met de basilicum en creme fraiche smaakten uitstekend.
    De champions uit de oven die erna kwamen, heerlijk mals, zelfs mijn man zei, ik wist niet dat champignons zo heerlijk konden zijn.
    Hoofgerecht was een heerlijke gegrilde runderlende op courgette en een bernaisesaus, een super combinatie, ook met de grote verse patatten, zacht romige mayonaise en een prachtig opgemaakte schaal met verse salade.
    Als dessert vanille hangop met verse aardbeien daarbovenop, aardbeienijs en een dot slagroom met een mintkoekje en mintolie eromheen, wat een feest!
    De vriendelijke bediening, de rekening die meeviel en als belangrijkste de kwaliteit en de smaak van het eten, met liefde bereid, zal ons nog vele malen doen terug gaan.

23. Nederlands Appelscha

Het was mijn tweede keer in Leafs en dit keer zijn we gegaan voor het speciale 'zondag 5 gangen diner' voor 25 euro. Wat een heerlijke prijs voor een heerlijke maaltijd. Voor mij waren de porties perfect en waren de combinaties uitstekend op elkaar af gestemd. Er was niks aan te merken op de service en de sfeer zat er ook goed in! Helemaal prima

24. Nederlands Appelscha

Patrick

We zijn met het hele gezin uit eten geweest om een diploma te vieren. En we hebben heerlijk gegeten. Het eten wordt goed bereid, smaakt goed en wordt goed gepresenteerd. Je proeft gewoon dat er goede ingrediënten inzitten en dat het met liefde bereid wordt. Voor onze jongste dochter hadden we het kinderverrassingsmenu gekozen en wat ik erg leuk vond was dat eerst geïnformeerd werd naar wat ze wel en niet lekker vond; kennelijk wordt daar dus rekening mee gehouden, erg attent!

De service is goed, maar had - tussen de gangen - net iets sneller gemogen. Een kleinigheid verder want over het algemeen krijgt Leafs een hele dikke voldoende. Ik ga met liefde nog een keer heen.

25. Nederlands Appelscha

Heerlijk gegeten vanavond. De prijs kwaliteit verhouding is oké. Bediening is uiterst vriendelijk en vlot. Ondanks de drukte liep het allemaal prima door. We hebben genoten, het was een feestje om even lekker uit eten te gaan. Doen we zeker nog eens over.

26. Nederlands Appelscha

Roos

Gisteren heerlijk gegeten bij Leafs, gekozen voor het zondagmenu van €25,-. Gerechten waren mooi opgediend en smaakten heerlijk.

Service was wel aan de trage kant terwijl het niet erg druk was (lang wachten op drankjes en het duurde lang voordat lege borden werden opgehaald). Verder nette, vriendelijke bediening.

27. Nederlands Appelscha

Vincent

Onlangs op de bonnefooi getoerd door Friesland en Drenthe. In Appelscha zagen we Leafs, en daar we trek hadden, gevraagd of er een tafeltje voor 2 was. Na een drankje plus amuze vooraf, en een heerlijke huisgemaakte tomatensoep, kwam het hoofdgerecht. Voor mij een mixed grill, en mijn vriendin had gekozen voor zalmfilet. De porties waren ruim bemeten en mooi opgemaakt. Er wordt gebruik gemaakt van goede en verse ingrediënten, dat proef je. De bediening was vriendelijk en correct. Ook het toetje was opgemaakt als een waar kunstwerk. Een aanrader als je eens in Appelscha bent..

28. Nederlands Appelscha

Vanuit Beverwijk kom ik regelmatig in het mooie Appelscha en ben daarom ook diverse keren in brasserie restaurant "Leafs" geweest om te eten.
    laatst nog geweest met de paasdagen en hier genoten van een heerlijke paasbrunch en alles was tot in de puntjes goed verzorgd.
    Nu met de pinksterdagen ook weer geweest en het was wederom weer top!
    Lekker soepje vooraf gegeten die zeker niet uit een pakje kwam, dit weet ik omdat ik in de gelegenheid was gesteld om een kijkje te mogen nemen in de keuken, als hobbykok ben ik hier altijd erg nieuwsgierig naar.
    De rest van het menu was ook keurig verzorgd.
    Moet zeggen de proffesionaliteit straalt er van af, en alles ziet er keurig en schoon uit en een leuk gezellig team wat er in de keuken staat.
    Ook de bediening is helemaal top altijd even vriendelijk en proffesioneel.
    Heerlijk uitgebreid assortiment van wijnen en bieren, met een nadruk op het bier van Maallust dat hier in de buurt in Veenhuizen gebrouwen word.
    Kortom een restaurant waar ik zeker vaker zal komen ook vanwege de omgeving maar zeer zeker vanwege dit toprestaurant, een dikke pluim voor het personeel.

29. Nederlands Appelscha

Weekendje in Appelscha geweest vanuit Limburg het aspergeland.
    Op de bonnefooi naar binnen gegaan. We konden direct aan tafel. Strakke sfeer maar niet mijn smaak. Vooraf een aspergesoep gegeten. Heb het idee dat deze uit een pakje komt. Waarbij dan natuurlijk wel verse asperges zijn toegevoegd. Jammer; dit kan ik thuis ook maken. Het hoofdgerecht was niet veel beter. Voor ons in ieder geval geen 2e keer.

30. Nederlands Appelscha

Wij zijn puur uitgegaan van de recensies, want we komen helemaal uit Brabant. De recensies spreken de waarheid. Het eten is subliem en zalig. Een van ons gezelschap heeft een pinda/noten allergie, en daar werd perfect rekening mee gehouden. Aan service niets tekort. Dit restaurant zou een michelin ster moeten krijgen. De sfeer is huiselijk maar toch ook weer zakelijk.

31. Nederlands Appelscha

sasja

32. Nederlands Appelscha

Lekker gegeten, jammer van de strakke inrichting maargoed over smaak valt niet te twisten.

33. Nederlands Appelscha

Vandaag genoten van het kerstdiner, echt heerlijk

34. Nederlands Appelscha

anita van der tuin

Jammer in eerste instantie dachten we dat ze het verschil niet wisten tussen geitenkaas en brie, met het voorgerecht gingen ze al helemaal de mist in. gastvrouw gaf aan dat dit door de bediening aan ons doorgegeven had moeten worden, maar helaas is dit niet gebeurd. Dat je dan tot twee keer toe een glas rode wijn met kurk krijgt voorgezet is toch wel het toppunt. Ook de zalm was aan de droge kant. Erg jammer want de smaken waren verder erg goed, maar ik zou hier niet weer naar toe gaan.

35. Nederlands Appelscha

Prima gegeten en uitstekend bediend!

36. Nederlands Appelscha

Onze eerste kennismaking met Leafs. En dit was boven verwachting. Echt uitstekend eten! En voor een zeer acceptabele prijs. Dit restaurant is een aanrader.

37. Nederlands Appelscha

Na een dinerbon te hebben gewonnen door het schrijven van een recensie over Leafs zijn mijn vriendin en ik heerlijk wezen eten bij restaurant Leafs. Dus de tweede keer waren de verwachtingen hoger dan de eerste keer dat we daar hebben gegeten. De kok en tevens eigenaar heeft aan die verwachten voldaan, het eten was super. We kregen het verrassingsmenu. Dit menu was voortreffelijk uitgezocht en bereid. Leafs behoort qua toetjes tot de echte top 10 restaurants van Nederland. We hebben het restaurant blij en voldaan verlaten. Wij hebben dit restaurant als favoriet om uit eten te gaan. Kortom je kan gerust hier vaker gaan eten zonder dat het gevoel hebt dat elke keer hetzelfde voorgeschoteld krijgt. Ik zou zeggen ga Leafs bezoeken probeer het zelf!!

38. Nederlands Appelscha

Evert & Margriet

Heel gezellig, gemoedelijke sfeer.
    Geen snelle hap, gewoon gezellige avond uit eten.
    Borden zijn leuk opgemaakt en het smaakt ook prima.
    5 gangen diner op zondagavond is helemaal een aanrader.

Evert & Margriet Dijkstra

39. Nederlands Appelscha

Een goede aanwinst voor Appelscha!

Top!

40. Nederlands Appelscha

Chris Rering

We hebben tijdens hemelvaartsdag met 6 volwassenen en 1 kind heerlijk gegeten bij Leafs!! Allereerst was het een aangename verrassing dat je de koks kon zien tijdens het koken. Verder was het eten echt verrukkelijk, er was genoeg keuze a la carte en er was gekozen voor een maand- en een soort seizoenmenu. De amuse was zeer creatief bedacht, het was een groente kroket met kerriemayonaise. De amuse werd geserveerd in een borrelglas! Ik heb zelf gekozen voor het aspergemenu (seizoensproduct) dat bestond uit aspergesoep, asperges met zalm en als toetje lekker ijs met verse aardbeien. De asperges waren uitstekend bereid en de zalm was totaal niet droog maar heerlijk mals. De bijgerechten waren precies goed geproportioneerd, niet te weinig en niet te veel. Restaurant Leafs in Appelscha is een echte aanrader!!

41. Nederlands Appelscha

mike

Op bevrijdingsdag bij Leafs gegeten met 4 personen.het was er gezellig druk en het eten was allemaal erg lekker,de pomodorisoep,carpaccio en de gamba's.als hoofdgerecht alle 4 de ossehaas gegeten.de dameblanche 2012 was een mini feestje.restaurant Leafs is echt een aanrader.

42. Nederlands Appelscha

Afgelopen donderdag genoten van het maandmenu van Leafs. Alles was even heerlijk, van amuse, carpaccio, varkenshaas en dessert. En verrukkelijk brood. Onbegrijpelijk, voor zo'n lage prijs zoveel kwaliteit. Sfeer ook prettig en vriendelijke bediening. Al met al genoten van ons avondje uit.

43. Nederlands Appelscha

J. Dijkema

Ik heb samen met mijn vriend genoten van een heerlijke paasbrunch.
    Alles was perfect geregeld en we zijn voldaan van de brunch gekomen.
    Er was geen gaatje meer te vinden waar we wat nog kwijt konden van al dat lekkers wat op de brunch tafel stond.

44. Nederlands Appelscha

Wij hebben weer geweldig gegeten! Het hele plaatje was
    super! Het eten was super van smaak en de opmaak een genot voor het oog! De verzorging en sfeer gezellig!
    Kortom een heerlijke avond waar prijs en kwaliteit helemaal klopt! Wij kijken er weer met veel plezier op terug.
    Een geweldige verrijking voor Appelscha!

45. Nederlands Appelscha

Ben nu 3 keer bij Leafs wezen eten en elke keer was het hartstikke goed! Geen minpuntje te ontdekken. Je krijgt ook nog eens een heerlijk aperitiefje.
    Een echte aanrader!

46. Nederlands Appelscha

R. Veldhuizen

Asperges!

Afgelopen week voor het eerst wezen eten in Leafs, in een woord: Heerlijk.

Het eerste restaurant volgens mij in de omgeving met asperges en een aspergemenu, gelijk maar het menu besteld en dit was erg lekker. Allebei hadden we het aspergemenu bestaande uit: romige aspergesoep, gebakken zalm met asperges of ham met asperges en krielaardappeltjes, deze beide gerechten zijn aan te raden. En als dessert hebben we een heerlijke Tiramisu gehad met verse aardbeien, ook deze was wederom super lekker. Alles was ruim voldoende en je proeft dat het eten met liefde bereidt is en ook de bediening is zeer vriendelijk.
    Ook is de sfeer in het restaurant erg warm en gezellig ingericht.

Wij komen zeker terug! Een echte aanrader in Appelscha...

47. Nederlands Appelscha

Wederom bij Leafs gegeten en het overtrof alles dit keer.

Een heerlijke tournedos, zo lekker hebben we die nog nergens mogen eten. De zalm was eveneens heerlijk.

Pure producten, verse groenten en verrukkelijk vlees en vis.

Mensen, restaurant Leafs is zeker een aanrader als je van pure, verse producten houdt.

Tevens is de bediening zeer gastvrij en voelden wij ons wederom welkom in restaurant Leafs!

Top:)

48. Nederlands Appelscha

Vrijdagavond bij Leafs gegeten. Het eten was lekker, het ijs super. Jammer dat de ontvangst een beetje "raar"" was. Eigenlijk werden we niet ontvangen. Ik had gereserveerd en we stonden een beetje verloren in het restaurant. Na een paar minuten kwam een dame, die ons de tafel wees, welke voor ons gereserveerd was. Toen werd het duidelijk, zij was de enige in de bediening. Er is alleen huiswijn, geen wijnkaart.

49. Nederlands Appelscha

Zaterdagavond 20 nov. met 12 personen van een heerlijk diner genoten. Allerlei verschillende gerechten op tafel zien verschijnen en het zag er allemaal erg lekker uit, en zo smaakte het ook. Een culinair genot met een uitstekende bediening, lekkere wijn en comfortabel zittende stoelen.

Een aanrader voor een avondje uit.

50. Nederlands Appelscha

Het eten was echt goed, maar een avondje uit is voor mij meer dan eten alleen, het is steriel en strak afgemeten, het mist een hoop op gastvrijheid en gezelligheid.

51. Nederlands Appelscha

Edwin & Seel

Altijd verse producten, altijd een heerlijk diner!

Een lekkere wijn erbij en een heerlijk koud biertje.

De koks bereiden het eten met veel liefde, dat proef je.

Een aanrader en voor elk wat wils!

52. Nederlands Appelscha

Heerlijk gegeten. Leuke bediening. Uitstekende prijs/kwaliteitverhouding.

Kortom een aanrader!

53. Nederlands Appelscha

Michaël en Silvia Panzer

Wij hebben afgelopen vrijdag avond weer heerlijk genoten van het verse en smaakvolle eten. De wijn die wij bij het eten dronken, verhoogde de smaak nog.

De bediening was vriendelijk en de sfeer was ook goed.

Dat alles voor een betaalbare prijs. Echt een culinaire aanrader voor Appelscha/Oosterwolde.

54. Nederlands Appelscha

Heel lekker gegeten in het sfeervolle restaurant. De bediening is vriendelijk en zeer alert. Zefs de kok komt nog even vragen hoe het eten heeft gesmaakt.

Kortom een restaurant waar het personeel de gasten respecteert en probeert naar de zin te maken.

Een zacht achtergrond muziekje had de sfeer nog kunnen verbeteren.

Al met al een aanrader om eens lekker en ontspannen te kunnen eten.

Ons zien ze in ieder geval terug!

55. Nederlands Appelscha

Jolanda Dijkema

Wij hadden al een catering van hun meegemaakt dus wij dachten proberen het restaurant ook.

Wij hadden een speciale avond en hadden dit ook bij de reservering aangegeven.

We werden warm ontvangen, alles wat we hadden aangegeven te willen eten werd op tijd geserveerd.

Met als toppunt de sorbert met meerdere soorten ijs en heerlijke slagroom en geroosterde amandelen.

Een woord fantastisch.. zeker een aanrader voor een leuke avondje uit.

56. Nederlands Appelscha

marlien klijnstra

We hebben afgelopen week voor het eerst bij Leafs gegeten. Hadden al goede recensies gehoord, maar nog niet zelf geprobeerd. We waren met 2 kinderen (5 en 7) en het is altijd even afwachten hoe dat uitpakt.

Maar het was in 1 woord top. Ondanks de drukte was de bediening heel alert en attent. Ook het eten was vers, fris en lekker.

Wij komen terug.

57. Nederlands Appelscha

Wij hebben hier afgelopen weekend gegeten in dit mooie en sfeervol restaurant en wij zijn van mening dat dit restaurant 1 van de best bewaarde geheimen van Appelscha is. De kwaliteit en presentatie van de gerechten zijn echt geweldig, helemaal als je naar het prijs/kwaliteits plaatje kijkt is dit echt top.

Over de service en bediening niets dan lof, correct maar toch ontspannen en ongewongen.

Wij komen hier zeker terug in deze topzaak!

58. Nederlands Appelscha

Hans van Hoek

We zijn hier gaan eten en wisten niet wat we moesten verwachten. Maar ik kan met recht zeggen dat dit een geweldige ervaring was. De amuse, een gepaneerde gamba met cocktailsaus was heerlijk, niet droog gebakken gewoon enorm goed qua smaak. Het aspergemenu was werkelijk erg goed, vers en erg goed op smaak. De slibtongetjes smaakten ook heerlijk.

Wat ons opviel was dat alles erg goed op smaak was en dat er veel aandacht aan het eten werd gegeven. De bediening was erg netjes en zeer accuraat maar wel erg ongedwongen. Voor ons zeker een aanrader en we komen hier zeker terug.

59. Nederlands Appelscha

Annewieke Kuiper & Niels Hoekstra

Naar aanleiding van mijn verjaardag hebben we op zondag 9 mei bij het pas geopende restaurant Leafs gegeten.

We gaan vaak uit eten, maar het was lang geleden dat we met recht konden zeggen dat het helemaal goed was!

Een amuse van kipfilet met roomkaas, daarna stokbroodje met eigen gemaakte tomaten boter, daarna gerookte boeren ham en een carpaccio (heerlijk!) als hoofdgerecht de eendenfilet en de vegetarische paddestoelen risotto. Bij de risotto werden mini paddestoelen geserveerd en die waren ontzettend lekker! Als nagerecht de creme brulee van witte chocola en een sinaasappel bavaroise. Om je vingers bij af te likken!

Voor iedereen die in de buurt komt van Appelscha, een aanrader!

Vorige pagina