Leafs in Appelscha

Culinair genieten bij restaurant Leafs.

eigen parkeerplaats

Brasserie restaurant Leafs is een sfeervol modern ingericht restaurant met serre en in de zomer een sfeervol ingericht terras. Brasserie restaurant Leafs is een plek waar u in een ongedwongen sfeer heerlijk kunt eten, drinken, genieten en waar u zich snel thuis zult voelen.

• All-inclusive

1455091985 87
1519880439 79
1578190048 86

1. John Gorree

Met kinderen en kleinkinderen lekker gegeten, goede opmaak borden (compleet) voor ons een prettige kaart waar we makkelijk kunnen kiezen.
    Alles van goede kwaliteit.

2. Willem kleijmeer

Alles was perfect! Ik kan er een boek over schrijven zo goed! Maar om het even niet verder vertellen want anders wordt het te druk. 1 Voorbeeld in alle restauranten waar ik ben geweest was de groente meestal te gaar hier in perfectie!

3. Bij leafs kan je gewoon lekker eten. Het is een goed variërende menukaart, dus voor een ieder wat. Wij gaan in 2020 terug komen!

4. Het eten was echt heerlijk!!! We hebben uitgebreid getafeld, met een lekker soepje vooraf en het hoofdgerecht was heel smaakvol. Het was eigenlijk iets teveel, maar alles opgegeten, omdat het zo goed smaakte!!
    Bediening was ook heel vriendelijk en persoonlijk en er zat voldoende tijd tussen de gerechten/drankjes in.

5. Taeke Oostra

We hebben weer heerlijk gegeten. Vooral de carpaccio is een echte aanrader maar het andere eten was ook prima verzorgd.

6. Heerlijk genoten van een vegetarisch verrassingsmenu. Ook mijn vriend deed mee, maar dan vlees. Beide genoten van een goede maaltijd, heerlijk voorgerecht, lekker dessert. Fijne service!

7. G. de Deugd

Het was de tweede keer voor ons en weer heerlijk gegeten.

8. Geert-Jaap Jansma

Heerlijk gegeten! We vieren er elk jaar mijn verjaardag. Tot volgend jaar!! Maar waarschijnlijk eerder.

9. jacqueline voorn

Het had er de schijn van dat er niet voldoende personeel aanwezig was, ook erg jong personeel (2) voor een zaterdagavond, een liep zich uit de naad, de ander was (te) relaxt. We moesten behoorlijk lang wachten op een glaasje wijn. Op alcohol wordt toch het meest verdiend, is het niet gastvrij om gasten snel naar een drankje te vragen, zo ook de glazen in de gaten te houden zodat je nog een 2e glas kan aanbieden/verkopen? Amuse was lekker, maar zou ik geserveerd hebben bij drankje. Men is niet kinderachtig met wijn schenken👍🏻. Een van ons had spareribs, de ander gegrilde kabeljauwfilet, de borden waren vrijwel identiek opgemaakte (wortel over gerecht, gepofte aardappel). Ik vond de kabeljauw wat aan de kleine kant in relatie tot de prijs. Spareribs waren lekker en sausje was dan ook niet nodig. De nagerechten vonden we weinig vernieuwend en hebben we dus overgeslagen.

10. L. I. J. van de Westelaken

Heerlijk gegeten. Het fiets4daagse menu was erg lekker en met een amuse vooraf helemaal top. De bediening was vriendelijk en voorkomend. Dank jullie wel voor deze mooie afsluiting van een fijne fietsweek in Appelscha!

11. Jan Hofsteenge

Na afloop van de fiets4daagse hebben wij met vrienden heerlijk gegeten bij Leafs het "fietsmenu"was voortreffelijk.

12. Het eten was lekker maar het bakje met salade en de frietjes was mager, twee personen krijgen het zelfde dan als je komt met 4 personen, daar zouden ze kunnen verbeteren, prijs is iets aan de duurdere kant en niet alles verkrijgbaar wat op de kaart staat.

13. Keuning

Lekker biertje van brouwerij Maallust, het vlees en de groente mooi op het bord opgediend.
    Service dik in orde, prijs/kwaliteit niks mis mee.

14. Familie Zijlstra

Heerlijk gegeten. Zeker voor herhaling vatbaar.

15. Heerlijk gegeten. Lamsrack was prachtig bereid, heerlijke jus, smakelijke groenten (een flinke portie) er bij. De spies van de grill was ook weer helemaal top. De bediening was vriendelijk en correct. De opmaak van de gerechten was fijn om naar te kijken. Het overleg met de bediening was ook prettig: wij eten geen piepertjes en frites: in plaats daarvan konden we meer groenten er bij krijgen in een apart schaaltje. De amuse vooraf was ook weer een smakelijke verrassing, zag er mooi opgediend uit.
    We komen hier steeds weer graag terug.

2 vorige recensies
  16. Heerlijk gegeten. Prijs is het waard.
    Rustig restaurant. Goede en nette service.

17. Lekker gegeten en hoefden niet lang te wachten op het eten. Alles goed voor elkaar. Drinken lekker koud en eten heet.

18. Petra Nijholt

Heerlijk gegeten. Grote porties, kregen ons bordje niet leeg. De gamba’s waren perfect bereidt.

19. betsy rispens

Heerlijk gegeten echte aanrader.

20. P. Rust

Door onvoorziene omstandigheden was Leafs gesloten. Dit werd netjes via de mail gemeld. Wij konden uitwijken naar Grand Café Hildenberg. Een aanrader. Alleen jammer dat wij deze avond de enige waren.
    Maar heerlijk gegeten. Prima Ambiance.

21. Heerlijke smaakvolle gerechten en de porties waren meer dan genoeg. Vlot, zeer vriendelijk en oplettend personeel. Lekker bier van een brouwer uit de directe omgeving.

22. Vriendelijke ontvangst door medewerkster. Gezellige sfeer, prachtig uitzicht vanuit de serre.
    Eten was echt heerlijk! Complimenten aan de kok! Prachtig opgemaakt! De medewerkster kwam ook met de vraag of er genoeg patat en aardappeltjes waren. Zeer zeker ook een pluspunt!!

23. Karen Jager

Fantastisch gegeten. Mijn man een t-bone steak en ik vegetarisch, de caneloni. Mijn man had de ananas als toetje, heel bijzonder en lekker.

24. Heerlijk gegeten. Leuke bediening en Kwaliteit prijs prima. Mooie opmaak van de Borden. En alles was met zorg bereid.

25. Jochum Boonstra

Samen met zakenrelatie heerlijk gegeten in dit restaurant. We komen hier zeker nog een keer terug.

26. Heerlijke gegeten. Vrolijke bediening en mooie gerechten. Een aanrader!

27. Sinds Parijs niet meer zo een goeie Franse uiensoep gegeten. En het vlees van de mixed grill was heel mager en zacht klaargemaakt.
    Al met al hele goeie kok daar.

28. philip van feen

Heerlijk gegeten tegen een goede prijs en ondanks de drukte hebben we helemaal niet lang hoeven wachten.

29. Tiny Lagas

Vriendelijke bediening. Roemenswaardig hoe de jongedame in haar eentje iedereen bediende.

30. Ronny Blauw

Buiten gegeten prima service goed voorgerecht. Hoofdgerecht en aardappels echter vrij zout. Weinig warme groentes.

31. Hans Bosma

Prima bediening van prima eten in een prima sfeer.

Gewoon goed.

32. Willem en Sandra

Super lekker gegeten, heerlijke wijn, super vriendelijke personeel. Prijs kwaliteit verhouding heel erg goed.
    We waren de laatste in het restaurant en we kregen alle tijd om rustig na te genieten.
    Dus echt een aanrader.

33. Hein disseldorp

Het eten was erg goed wij hadden het verrassings menu.

34. Fabienne Jansen

Erg goed eten, jammer dat de inrichting enigszins gedateerd is en dat er geen andere gasten waren. Wij hebben verder van het eten genoten!

35. Ginie Oosterhoff

We hebben heerlijk gegeten. De mensen daar waren erg vriendelijk. De inrichting gezellig. Kortom voor herhaling vatbaar.

36. Leuk restaurant, vriendelijke bediening, lekker eten.

37. De bediening was rommelig; de wijnkaart (die ik gevraagd had) werd niet gegeven en moest ik zelf aan de bar ophalen; nadat de bestelling was opgenomen werd er door iemand anders nogmaals gevraagd of die opgenomen kon worden; bij de soep werd gevraagd of we extra brood wilden hebben en na onze bevestiging kwam het brood dus niet en ook dat moesten we weer bij de bar melden.
    We zaten aan het raam in de aanbouw(serre) en daar was het te koud om je behaaglijk te voelen.
    Bovendien werkte de dranger aan de buitendeur niet en bleef deze dus open staan, waardoor de temperatuur er niet beter op werd.
    Op de wijnkaart selecteerden we de Cotes du Rhone; er werd geen kanttekening bij gegeven door de bediening! Toen de wijn uiteindelijk arriveerde werd de fles getoond (zonder commentaar) maar bleek het geen Cotes du Rhone te zijn, maar een Cotes de Ventoux. De uitleg werd toen pas gegeven; de leverancier had het beste alternatief geleverd aangezien deze wijn op was. Zoiets hoor je toch echt vooraf te melden aan je klanten! Overigens was de cotes de Ventoux uitstekend.
    De gerechten waren ook uitstekend, alleen de biersaus bij het hert was te bitter geworden. De ossenhaas was van super kwaliteit.
    Kortom, mogelijk dat de bediening niet berekend is op grote drukte en grotere groepen zoals op deze avond. Toch hebben we wel lekker gegeten.

38. Marga Colle

Heerlijk en gezellig gegeten.

39. We hebben heerlijk gegeten, maar het was we koud in de serre.

40. Eten was goed, maar niet bijzonder. Voorste gedeelte beetje ongezellig. Leek meer op bedrijfsrestaurant. Ook erg kleine tafel. Niet voor herhaling vatbaar…

41. Leo Wijnmaalen

Lekker gegeten met een klant van ons. Die was ook zeer te spreken. Wij vonden alleen de temperatuur in het restaurant wat aan de lage kant. Verder alles heerlijk. De wijn mag wel wat goedkoper, daarvan was de prijs/kwaliteitsverhouding een beetje zoek.

42. Marjan van den Heuvel

Heerlijk gegeten, ik had het 4 gangen verrassingsmenu gekozen, erg mooi opgemaakt en ruim voldoende op m’n bordje(s), (voor mij beetje te veel).
    Vriendelijke bediening, rustige muziek sfeervolle ambiance.
    Aanrader!

43. Heerlijk gegeten, prettige bediening. Staan open voor suggesties en doen er alles aan om het de gasten naar de zin te maken.
    Het interieur is ietwat verouderd maar de stoelen zijn heerlijk comfortabel en het is gezellig, dus dan maar iets verouderd ;-)
    Ook is er voldoende ruimte tussen de tafels, dat maken we ook wel eens anders mee!

44. Het verrassingsmenu viel tegen, eend is niet het vlees dat je verwacht. Wel een verrassing was dat bij het vismenu carpaccio als voorgerecht opgediend werd.

45. D. van Zantwijk

Het eten was voortreffelijk. De bediening liet hier en daar wat te wensen over, maar dat mocht de pret niet drukken. Ja lekker gegeten voor een mooie prijs. Wel een aanrader.

46. C. van der Brink

Na hier eerder te zijn geweest hebben we van het weekend na een heerlijke boswandeling in Appelscha 'leafs' weer opgezocht omdat het zo goed bevallen is de vorige keer. We werden zeer hartelijk ontvangen en mochten een plekje uitzoeken, het was gezellig druk. De bediening was attent op lege glazen en verstaan het vak goed! Net als de keuken, vooraf een heerlijke salade met gebakken gambas en een rundercarpaccio gehad, hierbij wordt warm brood met een heerlijke kruidenboter geserveerd. Als hoofdgerecht hadden wij de wildzwijnstoof (aanrader alleen al voor de heerlijke saus ) en de gebakken hele schol. Beide gerechten waren zeer verrassend te noemen in positieve zin en worden mooi gepresenteerd met warme groenten (nog nooit paarse wortelen gezien en gegeten maar erg leuk en lekker ) en daarnaast worden salade, gebakken aardappelen en frieten met mayonaise geserveerd. We hebben tot slot cappuccio gehad met (wat ik persoonlijk erg waardeer ) stevig compact melkschuim. Conclusie; zeer genoten van heerlijke gerechten en attente bediening.
    Ga zo door, wij komen binnenkort zeker terug.

47. Paul Kromkamp

Verwachtingen waren misschien wat te hoog. Er was een enkele gastvrouw voor een tafel of 10 dus service was wat langzaam. Eten was niet heel spectaculair een deel was goed gemaakt en een deel gemakkelijk van af gemaakt. Al met al heel middelmatig.

48. J van Loozenoord

Zoals altijd een warm welkom, vriendelijke en attente bediening zonder poeha. 4 gangen verrassingsmenu was weer heerlijk. En we zullen Jannie straks missen!!!

Eén vorige recensie
  49. Heerlijk gegeten goede service en hele goede en vriendelijk bediening.

50. Sfeervol restaurant, verwachting hoog… viel een beetje tegen.
    Rundersucade weinig smaak… veel sucade, de gebakken aardappels waren opgepiept in de oven dus uitgedroogd. De runder biefstuk was prima… frites ook mayo zat al even in het bakje, bovenkant verkleurd. Misschien ook een (andere) dressing op de salade, deze was smaakloos.

51. Janet Kronemeijer - Bos

Het was heerlijk eten in een relaxte omgeving met personeel dat weet wat ze serveert. Voor herhaling vatbaar!!!

52. Een Chef's Table besteld, samen met een vriend. Voorgerecht bevatte de lekkerste mosterdsoep die ik tot nu toe heb geproefd. Ook over het hoofdgerecht zeer te spreken, vlees was juist gegaard en een heerlijke saus erbij. Toetje.. Jum!
    Voor iemand die zich graag laat verrassen, is Leafs (en de Chef's Table) een grote aanrader.

53. S.overwijk

Het voorgerecht was prima. Het hoofdgerecht viel heel erg tegen, het had niet de smaak en de uitstraling van een gerecht dat je verwacht bij een restaurant dat graag enigszins luxe over lijkt te willen komen. Het nagerecht was erg lekker.

54. Wij hebben in juni op een zondagavond met de AH kaarten heerlijk gegeten met ons vieren. 2 keuze menu's en 2verrassingmenus gehad. Heerlijk buiten kunnen zitten te eten.
    Erg vriendelijk personeel en erg prettig verrast met het verrassingsmenu!
    Hoorde dat heel toevallig daarna ook nog familie van ons hier hebben gegeten en ook die waren erg tevreden en hadden heerlijk gegeten zonder de AH kaarten.
    Wij komen zeker een keer terug!

DUS EEN ECHTE AANRADER

55. We kwamen om 16.50 binnen. Medewerker bediening en kok zaten aan tafel, op de vraag of we hapje konden eten kregen we als antwoord: Umh ja is wel vroeg maar oke neem maar plaats. Kwam heel onvriendelijk over. En voelden ons daarna ook niet echt welkom. De kip van de bbq was helaas ook niet gaar. Hierop kregen we helaas ook geen reactie van de nogal (on)vriendelijke medewerker. Kortom een hapje eten rond 17 uur is niet aan te raden personeel laat dan helaas erg duidelijk merken dat ze eerder aan de slag moeten.

56. Wilma 113 punten

Hete zondag. Ze hadden voor ons op het terras een tafel gereserveerd, prima service. Omdat het zo warm was, hebben we minder veel gegeten. Daarom geen menu gekozen, maar a la carte. Alle vier hadden we iets anders als hoofdgerecht en iedereen was tevreden. Desserts waren echt geweldig. De wijn was goed. We hadden niks te klagen, ook niet over de bediening.

57. W.Miedema

Leuke en vriendelijke bediening, het verrassingsmenu heeft ons prettig verrast. Voldoende porties en goede kwaliteit/prijs verhouding. Zeker de moeite waard.

2 vorige recensies
  58. Echt heerlijk gegeten en een echte aanrader om daar te eten als je in de buurt bent. Bediening was zeer vriendelijk en professioneel.

59. We hebben weer heerlijk gegeten. Lekkere seizoensgroenten en volop keuze op de kaart. Bediening was prima. Prima adresje voor een lekkere verwenmaaltijd.

60. Lekker gegeten! Vriendelijke bediening.

61. Heerlijk gegeten met familie. Gekozen voor het maandmenu, goede prijs en het was heerlijk!! Bediening uitstekend en vriendelijk! Maar onze ervaringen zijn altijd goed geweest.

62. R. Dijkstra

Zeer geslaagde avond gehad en heerlijk gegeten. Alle gerechten zagen er heerlijk uit en zo smaakten ze ook. Goede en vriendelijke bediening die geen probleem had met een kleine aanpassing in de gerechten. We komen zeker weer terug.

63. Yvonne Huisman

Lekker gegeten, de bediening was erg vriendelijk.
    Als we nog een keer in de buurt komen gaan we zeker terug.

64. peter van agthoven

Al vele jaren hebben wij ervaring met het restaurant en de cateringservice van Leafs.
    Al jaren zegt eigenlijk al genoeg.
    Ditmaal werden wij op zeer vriendelijke wijze geholpen door een jonge deerne, die desalniettemin haar vak uitstekend verstond. Niet alleen wist zij zeer goed te luisteren, vakkundig bracht zij onze wensen ook over aan de keukenbrigade. Ook in de keuken begrepen zij de wensen, met als gevolg dat de spijzen precies naar wens waren. Wij hebben we heerlijk genoten van de Franse uiensoep, de gamba's en de verrukkelijke hazenpeper. Waarvoor dank, Leafs !!!

65. Lekker gegeten, vlotte bediening, we komen zeker nog een keer.

66. Erg lekker gegeten. Bediening had iets vaker kunnen vragen of we nog iets te drinken wilden bestellen.

67. Complimenten voor de kok. We hebben heerlijk gedineerd.
    Ook leuke, attente bediening

68. Goede bediening maar jammer dat er bij het verrassingsmenu geen verrassing wijn of bier arrangement aangeboden wordt.

69. M. van Haselen

Eten op zich goed, bediening erg traag en temperatuur van de omgeving ook. Hadden het gewoon koud.

70. Na een hartelijke ontvangst hebben wij in een leuke ambiance heerlijk gegeten. De gastvrije en deskundige bediening heeft zeker bijgedragen tot een heerlijk etentje, zonder poespas en met eerlijke prijzen.

71. Afgelopen woensdagavond gegeten op het terras bij "Leafs". Erg gastvrij ontvangen en we mochten zelf een tafeltje uitzoeken, het was gezellig druk. We hadden niet erg veel tijd dus bleef het bij een hoofdgerecht en een kopje koffie voor ons, maar ondanks dat, heerlijk gegeten en snel opgediend na een verrassende amuse! Het stoofpotje van Kalf en de Mixed grill met pepersaus zijn zeer zeker aan te raden! Complimenten aan de gastvrije bediening en de kok(s). Wij komen zeker nog eens terug.

72. Marja DD

Vriendelijke ontvangst, duidelijke niet-zo-heel-erg standaard kaart, prima bereid, en alles binnen de korte tijd die we hadden. Voor nog eens.

73. Een echte aanrader! Hier voel je je echt gast. Bediening keurig. De aangeboden amuse en het broodplankje heel lekker. Ruime keuze op de kaart en het eten is met liefde bereidt. Hier komen we zeker nog eens terug! Bedankt. 😊

74. P.J. Folkersma

Zaterdagavond jl. met 11 personen een heerlijke avond gehad bij "Leafs": prima gegeten en gedronken! Opvallend en zeer positief: muziek op niet-storende sterkte, prettige bediening die wist wat er gedaan moest worden zonder, zoals vaak gebeurd, dat er om het kwartier werd gevraagd of alles naar wens was of dat er evt. nog iets ingeschonken moest worden. Dikke pluim!

75. Heerlijk gegeten met 6 personen op zondagmiddag. Heerlijk rustig voor op een zondagmiddag met oudere personen. Complimenten aan de kok en de bediening

76. Teus en Ina van Dam

Wij hebben bij Leafs weleens beter gegeten op 4 mei 2014 en toen was het gezellig druk. Nu helaas wat minder gezellig druk, maar dat kan ook aan het slechte weer gelegen hebben.

77. Heerlijk gegeten bij Leafs. Vriendelijke bediening. Mocht iets sneller, maar het was ook weer niet hinderlijk tussen de gangen. Alles ziet er verzorgd uit. Ook de toiletten zijn superschoon en netjes. Kortom een aanrader.

78. Hans en Yolande

1ste paasdag heerlijk à la Carte gegeten tegen een zeer acceptabele prijs in een heerlijke ambiance en geholpen door prima personeel. Een aanrader als je in Appelscha bent

80. Vanavond een verrassingsmenu van €27.50 gehad. Het was in alle opzichten een verrassing! Super lekker, mooi opgediend en een goede bediening. Absoluut voor herhaling vatbaar.

81. Een gezellige avond gehad en voorzien van heerlijke gerechten. Alles was goed op elkaar afgestemd en echt kwaliteit en dat proef je! Zeker een aanrader om hier te gaan eten.

82. Vanavond voor het eerst gegeten bij Leafs, nadat we dit restaurant gekozen hadden n.a.v. de recensies op deze site. Erg lekker gegeten, de gerechten zijn goed bereid en er is erg veel zorg besteed aan de smaakcombinaties. Wel moesten we erg lang wachten voor we onze eerste gang kregen, ruim 5 kwartier... We hebben gevraagd hoe dit kwam en het was ineens erg druk geworden waardoor de individuele gasten wat aandacht tekort kwamen. Qua bereiding zeker een aanrader, maar het lange wachten was beduidend minder.

83. Anne 10 punten

Heerlijk gegeten, erg gezellig restaurant, vriendelijke, aardige bediening.
    Kortom: wil je lekker eten in een gezellige sfeer, kom naar Leafs in Appelscha.

84. Erg lekker gegeten, en gedronken, vooral de carpaccio is heerlijk!
    Ook de amuse, het hoofdgerecht en het nagerecht komt niks te kort!
    De service en de sfeer was ook erg goed!
    Ik kom snel weer een keer (carpaccio) eten!

85. Wij hebben heerlijk gegeten. Uitstekende kok. Aardig personeel. Alle tafels waren bezet. Jammer is dan dat er te weinig personeel in de bediening ingezet wordt.

86. Eenmalig voor ons. Het duurde ruim een uur voor we ons eten kregen geserveerd. Het was ook nog eens heel erg weinig. Ongastvrije bediening. Het eten was wel goed bereid.

87. Alles was tot in de puntjes verzorgd, het enige minpuntje was de betrekkelijk lange wachttijd tussen hoofd- en nagerecht. Een echte aanrader. Fijne afsluiting van een fijne verjaardag.

88. We hebben vanavond met een groep van 7 personen het 5 gangen diner gehad. Het eten was heerlijk en zag er geweldig uit. Het is zeker de moeite waard om hier eens te gaan eten!

89. Een leuke jonge frisse winkel.
    Sfeervol modern ingericht!
    Lekker gegeten, vriendelijke bediening.
    Kortom, een aanrader!!

90. Meerdere keren daar gegeten. Netjes bediend, vriendelijk personeel. Qua eten krijg je absoluut waar voor je geld. Heerlijk!

91. Na de vele positieve reacties spreek ik hier mijn verbazing uit. Risotto is blijkbaar moeilijk te maken. Veel te droog! Kabeljauw op de huid gebakken was ook te hoog gegrepen. Waarschijnlijk eerst gebakken, en daarna nog eens opgewarmd. En als ik dan kijk wat de prijs is.....

92. Wij gingen ook voor het 5-gangen menu en zijn absoluut fans geworden.
    In een gemoedelijke en moderne sfeer, een niet al te groot restaurant met heel erg fijn zittende stoelen. (gelukkig maar want we hebben ruim 2 uur gedineerd).
    Als amuse kregen we een heerlijk groente kroketje, mooi opgemaakt, met zelfgemaakte mosterd welke erg lekker was, toen het geheel op was, nipten we af en toe nog even van de mosterd, dat zegt al genoeg
    Daarna als eerste gerecht de salade van gerookte zalm met Opperdoes aardappelen, kappertjes rode ui en dressing, hierbij knapperig, zelf gebakken brood met heerlijke kruidenboter.
    Als tweede gerecht werden we verrast door schuimige,verse tomatensoep, de knapperige prei en stukjes tomaat met de basilicum en creme fraiche smaakten uitstekend.
    De champions uit de oven die erna kwamen, heerlijk mals, zelfs mijn man zei, ik wist niet dat champignons zo heerlijk konden zijn.
    Hoofgerecht was een heerlijke gegrilde runderlende op courgette en een bernaisesaus, een super combinatie, ook met de grote verse patatten, zacht romige mayonaise en een prachtig opgemaakte schaal met verse salade.
    Als dessert vanille hangop met verse aardbeien daarbovenop, aardbeienijs en een dot slagroom met een mintkoekje en mintolie eromheen, wat een feest!
    De vriendelijke bediening, de rekening die meeviel en als belangrijkste de kwaliteit en de smaak van het eten, met liefde bereid, zal ons nog vele malen doen terug gaan.

93. Het was mijn tweede keer in Leafs en dit keer zijn we gegaan voor het speciale 'zondag 5 gangen diner' voor 25 euro. Wat een heerlijke prijs voor een heerlijke maaltijd. Voor mij waren de porties perfect en waren de combinaties uitstekend op elkaar af gestemd. Er was niks aan te merken op de service en de sfeer zat er ook goed in! Helemaal prima

94. Patrick

We zijn met het hele gezin uit eten geweest om een diploma te vieren. En we hebben heerlijk gegeten. Het eten wordt goed bereid, smaakt goed en wordt goed gepresenteerd. Je proeft gewoon dat er goede ingrediënten inzitten en dat het met liefde bereid wordt. Voor onze jongste dochter hadden we het kinderverrassingsmenu gekozen en wat ik erg leuk vond was dat eerst geïnformeerd werd naar wat ze wel en niet lekker vond; kennelijk wordt daar dus rekening mee gehouden, erg attent!

De service is goed, maar had - tussen de gangen - net iets sneller gemogen. Een kleinigheid verder want over het algemeen krijgt Leafs een hele dikke voldoende. Ik ga met liefde nog een keer heen.

95. Heerlijk gegeten vanavond. De prijs kwaliteit verhouding is oké. Bediening is uiterst vriendelijk en vlot. Ondanks de drukte liep het allemaal prima door. We hebben genoten, het was een feestje om even lekker uit eten te gaan. Doen we zeker nog eens over.

De nieuwste recensie
  96. Roos 92 punten

Gisteren heerlijk gegeten bij Leafs, gekozen voor het zondagmenu van €25,-. Gerechten waren mooi opgediend en smaakten heerlijk.

Service was wel aan de trage kant terwijl het niet erg druk was (lang wachten op drankjes en het duurde lang voordat lege borden werden opgehaald). Verder nette, vriendelijke bediening.

97. Vincent

Onlangs op de bonnefooi getoerd door Friesland en Drenthe. In Appelscha zagen we Leafs, en daar we trek hadden, gevraagd of er een tafeltje voor 2 was. Na een drankje plus amuze vooraf, en een heerlijke huisgemaakte tomatensoep, kwam het hoofdgerecht. Voor mij een mixed grill, en mijn vriendin had gekozen voor zalmfilet. De porties waren ruim bemeten en mooi opgemaakt. Er wordt gebruik gemaakt van goede en verse ingrediënten, dat proef je. De bediening was vriendelijk en correct. Ook het toetje was opgemaakt als een waar kunstwerk. Een aanrader als je eens in Appelscha bent..

98. Vanuit Beverwijk kom ik regelmatig in het mooie Appelscha en ben daarom ook diverse keren in brasserie restaurant "Leafs" geweest om te eten.
    laatst nog geweest met de paasdagen en hier genoten van een heerlijke paasbrunch en alles was tot in de puntjes goed verzorgd.
    Nu met de pinksterdagen ook weer geweest en het was wederom weer top!
    Lekker soepje vooraf gegeten die zeker niet uit een pakje kwam, dit weet ik omdat ik in de gelegenheid was gesteld om een kijkje te mogen nemen in de keuken, als hobbykok ben ik hier altijd erg nieuwsgierig naar.
    De rest van het menu was ook keurig verzorgd.
    Moet zeggen de proffesionaliteit straalt er van af, en alles ziet er keurig en schoon uit en een leuk gezellig team wat er in de keuken staat.
    Ook de bediening is helemaal top altijd even vriendelijk en proffesioneel.
    Heerlijk uitgebreid assortiment van wijnen en bieren, met een nadruk op het bier van Maallust dat hier in de buurt in Veenhuizen gebrouwen word.
    Kortom een restaurant waar ik zeker vaker zal komen ook vanwege de omgeving maar zeer zeker vanwege dit toprestaurant, een dikke pluim voor het personeel.

99. Weekendje in Appelscha geweest vanuit Limburg het aspergeland.
    Op de bonnefooi naar binnen gegaan. We konden direct aan tafel. Strakke sfeer maar niet mijn smaak. Vooraf een aspergesoep gegeten. Heb het idee dat deze uit een pakje komt. Waarbij dan natuurlijk wel verse asperges zijn toegevoegd. Jammer; dit kan ik thuis ook maken. Het hoofdgerecht was niet veel beter. Voor ons in ieder geval geen 2e keer.

100. Wij zijn puur uitgegaan van de recensies, want we komen helemaal uit Brabant. De recensies spreken de waarheid. Het eten is subliem en zalig. Een van ons gezelschap heeft een pinda/noten allergie, en daar werd perfect rekening mee gehouden. Aan service niets tekort. Dit restaurant zou een michelin ster moeten krijgen. De sfeer is huiselijk maar toch ook weer zakelijk.

Volgende pagina