Leafs in Appelscha

Culinair genieten bij restaurant Leafs.

Deal Genieten van een 3-gangen verrassingsmenu, nu voor maar 29,-!

Leafs is een sfeervol en eigentijds restaurant welke gelegen is in Appelscha, aan de rand van het bekende natuurgebied het Drents-Friese Wold. Hier kun je helemaal tot rust komen en genieten van seizoensgebonden en dagverse gerechten.
Wij bieden jou nu een 3-gangen verrassingsmenu aan, waarbij wij je uiteraard de mogelijkheid bieden om het menu aan te passen aan jouw wensen! Dus kom genieten in een ongedwongen sfeer en reserveer snel!

32,50 29,00 -10%

• 1e Kerstdag – 25 dec
  • 2e Kerstdag – 26 dec

Gesloten

• 31 dec t/m 31 dec

Brasserie restaurant Leafs is een sfeervol modern ingericht restaurant met serre en in de zomer een sfeervol ingericht terras. Brasserie restaurant Leafs is een plek waar u in een ongedwongen sfeer heerlijk kunt eten, drinken, genieten en waar u zich snel thuis zult voelen.

• All-inclusive

1425209364 88
1469200508 88
1513191652 78

1. Leo Wijnmaalen

Lekker gegeten met een klant van ons. Die was ook zeer te spreken. Wij vonden alleen de temperatuur in het restaurant wat aan de lage kant. Verder alles heerlijk. De wijn mag wel wat goedkoper, daarvan was de prijs/kwaliteitsverhouding een beetje zoek.

2. Marjan van den Heuvel

Heerlijk gegeten, ik had het 4 gangen verrassingsmenu gekozen, erg mooi opgemaakt en ruim voldoende op m’n bordje(s), (voor mij beetje te veel).
    Vriendelijke bediening, rustige muziek sfeervolle ambiance.
    Aanrader!

3. Heerlijk gegeten, prettige bediening. Staan open voor suggesties en doen er alles aan om het de gasten naar de zin te maken.
    Het interieur is ietwat verouderd maar de stoelen zijn heerlijk comfortabel en het is gezellig, dus dan maar iets verouderd ;-)
    Ook is er voldoende ruimte tussen de tafels, dat maken we ook wel eens anders mee!

4. Het verrassingsmenu viel tegen, eend is niet het vlees dat je verwacht. Wel een verrassing was dat bij het vismenu carpaccio als voorgerecht opgediend werd.

5. D. van Zantwijk

Het eten was voortreffelijk. De bediening liet hier en daar wat te wensen over, maar dat mocht de pret niet drukken. Ja lekker gegeten voor een mooie prijs. Wel een aanrader.

6. C. van der Brink

Na hier eerder te zijn geweest hebben we van het weekend na een heerlijke boswandeling in Appelscha 'leafs' weer opgezocht omdat het zo goed bevallen is de vorige keer. We werden zeer hartelijk ontvangen en mochten een plekje uitzoeken, het was gezellig druk. De bediening was attent op lege glazen en verstaan het vak goed! Net als de keuken, vooraf een heerlijke salade met gebakken gambas en een rundercarpaccio gehad, hierbij wordt warm brood met een heerlijke kruidenboter geserveerd. Als hoofdgerecht hadden wij de wildzwijnstoof (aanrader alleen al voor de heerlijke saus ) en de gebakken hele schol. Beide gerechten waren zeer verrassend te noemen in positieve zin en worden mooi gepresenteerd met warme groenten (nog nooit paarse wortelen gezien en gegeten maar erg leuk en lekker ) en daarnaast worden salade, gebakken aardappelen en frieten met mayonaise geserveerd. We hebben tot slot cappuccio gehad met (wat ik persoonlijk erg waardeer ) stevig compact melkschuim. Conclusie; zeer genoten van heerlijke gerechten en attente bediening.
    Ga zo door, wij komen binnenkort zeker terug.

7. Paul Kromkamp

Verwachtingen waren misschien wat te hoog. Er was een enkele gastvrouw voor een tafel of 10 dus service was wat langzaam. Eten was niet heel spectaculair een deel was goed gemaakt en een deel gemakkelijk van af gemaakt. Al met al heel middelmatig.

8. Zoals altijd een warm welkom, vriendelijke en attente bediening zonder poeha. 4 gangen verrassingsmenu was weer heerlijk. En we zullen Jannie straks missen!!!

9. Heerlijk gegeten goede service en hele goede en vriendelijk bediening.

10. Sfeervol restaurant, verwachting hoog… viel een beetje tegen.
    Rundersucade weinig smaak… veel sucade, de gebakken aardappels waren opgepiept in de oven dus uitgedroogd. De runder biefstuk was prima… frites ook mayo zat al even in het bakje, bovenkant verkleurd. Misschien ook een (andere) dressing op de salade, deze was smaakloos.

11. Janet Kronemeijer - Bos

Het was heerlijk eten in een relaxte omgeving met personeel dat weet wat ze serveert. Voor herhaling vatbaar!!!

12. Een Chef's Table besteld, samen met een vriend. Voorgerecht bevatte de lekkerste mosterdsoep die ik tot nu toe heb geproefd. Ook over het hoofdgerecht zeer te spreken, vlees was juist gegaard en een heerlijke saus erbij. Toetje.. Jum!
    Voor iemand die zich graag laat verrassen, is Leafs (en de Chef's Table) een grote aanrader.

13. S.overwijk

Het voorgerecht was prima. Het hoofdgerecht viel heel erg tegen, het had niet de smaak en de uitstraling van een gerecht dat je verwacht bij een restaurant dat graag enigszins luxe over lijkt te willen komen. Het nagerecht was erg lekker.

14. Wij hebben in juni op een zondagavond met de AH kaarten heerlijk gegeten met ons vieren. 2 keuze menu's en 2verrassingmenus gehad. Heerlijk buiten kunnen zitten te eten.
    Erg vriendelijk personeel en erg prettig verrast met het verrassingsmenu!
    Hoorde dat heel toevallig daarna ook nog familie van ons hier hebben gegeten en ook die waren erg tevreden en hadden heerlijk gegeten zonder de AH kaarten.
    Wij komen zeker een keer terug!

DUS EEN ECHTE AANRADER

15. We kwamen om 16.50 binnen. Medewerker bediening en kok zaten aan tafel, op de vraag of we hapje konden eten kregen we als antwoord: Umh ja is wel vroeg maar oke neem maar plaats. Kwam heel onvriendelijk over. En voelden ons daarna ook niet echt welkom. De kip van de bbq was helaas ook niet gaar. Hierop kregen we helaas ook geen reactie van de nogal (on)vriendelijke medewerker. Kortom een hapje eten rond 17 uur is niet aan te raden personeel laat dan helaas erg duidelijk merken dat ze eerder aan de slag moeten.

16. Hete zondag. Ze hadden voor ons op het terras een tafel gereserveerd, prima service. Omdat het zo warm was, hebben we minder veel gegeten. Daarom geen menu gekozen, maar a la carte. Alle vier hadden we iets anders als hoofdgerecht en iedereen was tevreden. Desserts waren echt geweldig. De wijn was goed. We hadden niks te klagen, ook niet over de bediening.

17. Leuke en vriendelijke bediening, het verrassingsmenu heeft ons prettig verrast. Voldoende porties en goede kwaliteit/prijs verhouding. Zeker de moeite waard.

18. Echt heerlijk gegeten en een echte aanrader om daar te eten als je in de buurt bent. Bediening was zeer vriendelijk en professioneel.

19. We hebben weer heerlijk gegeten. Lekkere seizoensgroenten en volop keuze op de kaart. Bediening was prima. Prima adresje voor een lekkere verwenmaaltijd.

20. Lekker gegeten! Vriendelijke bediening.

21. Heerlijk gegeten met familie. Gekozen voor het maandmenu, goede prijs en het was heerlijk!! Bediening uitstekend en vriendelijk! Maar onze ervaringen zijn altijd goed geweest.

22. R. Dijkstra

Zeer geslaagde avond gehad en heerlijk gegeten. Alle gerechten zagen er heerlijk uit en zo smaakten ze ook. Goede en vriendelijke bediening die geen probleem had met een kleine aanpassing in de gerechten. We komen zeker weer terug.

23. Yvonne Huisman

Lekker gegeten, de bediening was erg vriendelijk.
    Als we nog een keer in de buurt komen gaan we zeker terug.

24. peter van agthoven

Al vele jaren hebben wij ervaring met het restaurant en de cateringservice van Leafs.
    Al jaren zegt eigenlijk al genoeg.
    Ditmaal werden wij op zeer vriendelijke wijze geholpen door een jonge deerne, die desalniettemin haar vak uitstekend verstond. Niet alleen wist zij zeer goed te luisteren, vakkundig bracht zij onze wensen ook over aan de keukenbrigade. Ook in de keuken begrepen zij de wensen, met als gevolg dat de spijzen precies naar wens waren. Wij hebben we heerlijk genoten van de Franse uiensoep, de gamba's en de verrukkelijke hazenpeper. Waarvoor dank, Leafs !!!

25. Lekker gegeten, vlotte bediening, we komen zeker nog een keer.

26. Erg lekker gegeten. Bediening had iets vaker kunnen vragen of we nog iets te drinken wilden bestellen.

27. Complimenten voor de kok. We hebben heerlijk gedineerd.
    Ook leuke, attente bediening

28. Goede bediening maar jammer dat er bij het verrassingsmenu geen verrassing wijn of bier arrangement aangeboden wordt.

29. M. van Haselen

Eten op zich goed, bediening erg traag en temperatuur van de omgeving ook. Hadden het gewoon koud.

30. Na een hartelijke ontvangst hebben wij in een leuke ambiance heerlijk gegeten. De gastvrije en deskundige bediening heeft zeker bijgedragen tot een heerlijk etentje, zonder poespas en met eerlijke prijzen.

31. We werden gastvrij ontvangen bij ons gereserveerde tafeltje. De amuse was een smakelijk begin. Het broodplankje mag wel broodplank heten: een fikse portie diverse soorten brood en 3 heerlijke smeersels er bij. Ik was aangenaam verrast door de nieuwe menukaart. Zelfs 3 vegetarische gerechten die mij spannend leken. Wij kozen als hoofdgerecht uit de grillkaart. De forel, de zwaardvis en een Mixed grill. De groenten die er bij zaten (warm en een rauwkost) waren voldoende en smaakvol. De dikke frites smaakten ook echt naar aardappel en mooi goudbruin knapperig. We hebben van alles genoten. De bediening was attent, meedenkend: we voelden ons echt te gast. Complimenten aan de kok en de bediening. En ik kom er graag terug.

32. Afgelopen woensdagavond gegeten op het terras bij "Leafs". Erg gastvrij ontvangen en we mochten zelf een tafeltje uitzoeken, het was gezellig druk. We hadden niet erg veel tijd dus bleef het bij een hoofdgerecht en een kopje koffie voor ons, maar ondanks dat, heerlijk gegeten en snel opgediend na een verrassende amuse! Het stoofpotje van Kalf en de Mixed grill met pepersaus zijn zeer zeker aan te raden! Complimenten aan de gastvrije bediening en de kok(s). Wij komen zeker nog eens terug.

33. Marja DD

Vriendelijke ontvangst, duidelijke niet-zo-heel-erg standaard kaart, prima bereid, en alles binnen de korte tijd die we hadden. Voor nog eens.

34. Een echte aanrader! Hier voel je je echt gast. Bediening keurig. De aangeboden amuse en het broodplankje heel lekker. Ruime keuze op de kaart en het eten is met liefde bereidt. Hier komen we zeker nog eens terug! Bedankt. 😊

35. P.J. Folkersma

Zaterdagavond jl. met 11 personen een heerlijke avond gehad bij "Leafs": prima gegeten en gedronken! Opvallend en zeer positief: muziek op niet-storende sterkte, prettige bediening die wist wat er gedaan moest worden zonder, zoals vaak gebeurd, dat er om het kwartier werd gevraagd of alles naar wens was of dat er evt. nog iets ingeschonken moest worden. Dikke pluim!

36. Heerlijk gegeten met 6 personen op zondagmiddag. Heerlijk rustig voor op een zondagmiddag met oudere personen. Complimenten aan de kok en de bediening

37. Teus en Ina van Dam

Wij hebben bij Leafs weleens beter gegeten op 4 mei 2014 en toen was het gezellig druk. Nu helaas wat minder gezellig druk, maar dat kan ook aan het slechte weer gelegen hebben.

38. Heerlijk gegeten bij Leafs. Vriendelijke bediening. Mocht iets sneller, maar het was ook weer niet hinderlijk tussen de gangen. Alles ziet er verzorgd uit. Ook de toiletten zijn superschoon en netjes. Kortom een aanrader.

39. Hans en Yolande

1ste paasdag heerlijk à la Carte gegeten tegen een zeer acceptabele prijs in een heerlijke ambiance en geholpen door prima personeel. Een aanrader als je in Appelscha bent

41. Vanavond een verrassingsmenu van €27.50 gehad. Het was in alle opzichten een verrassing! Super lekker, mooi opgediend en een goede bediening. Absoluut voor herhaling vatbaar.

42. Een gezellige avond gehad en voorzien van heerlijke gerechten. Alles was goed op elkaar afgestemd en echt kwaliteit en dat proef je! Zeker een aanrader om hier te gaan eten.

43. Vanavond voor het eerst gegeten bij Leafs, nadat we dit restaurant gekozen hadden n.a.v. de recensies op deze site. Erg lekker gegeten, de gerechten zijn goed bereid en er is erg veel zorg besteed aan de smaakcombinaties. Wel moesten we erg lang wachten voor we onze eerste gang kregen, ruim 5 kwartier... We hebben gevraagd hoe dit kwam en het was ineens erg druk geworden waardoor de individuele gasten wat aandacht tekort kwamen. Qua bereiding zeker een aanrader, maar het lange wachten was beduidend minder.

44. Heerlijk gegeten, erg gezellig restaurant, vriendelijke, aardige bediening.
    Kortom: wil je lekker eten in een gezellige sfeer, kom naar Leafs in Appelscha.

45. Erg lekker gegeten, en gedronken, vooral de carpaccio is heerlijk!
    Ook de amuse, het hoofdgerecht en het nagerecht komt niks te kort!
    De service en de sfeer was ook erg goed!
    Ik kom snel weer een keer (carpaccio) eten!

46. Wij hebben heerlijk gegeten. Uitstekende kok. Aardig personeel. Alle tafels waren bezet. Jammer is dan dat er te weinig personeel in de bediening ingezet wordt.

47. Eenmalig voor ons. Het duurde ruim een uur voor we ons eten kregen geserveerd. Het was ook nog eens heel erg weinig. Ongastvrije bediening. Het eten was wel goed bereid.

48. Alles was tot in de puntjes verzorgd, het enige minpuntje was de betrekkelijk lange wachttijd tussen hoofd- en nagerecht. Een echte aanrader. Fijne afsluiting van een fijne verjaardag.

49. We hebben vanavond met een groep van 7 personen het 5 gangen diner gehad. Het eten was heerlijk en zag er geweldig uit. Het is zeker de moeite waard om hier eens te gaan eten!

50. Een leuke jonge frisse winkel.
    Sfeervol modern ingericht!
    Lekker gegeten, vriendelijke bediening.
    Kortom, een aanrader!!

51. Meerdere keren daar gegeten. Netjes bediend, vriendelijk personeel. Qua eten krijg je absoluut waar voor je geld. Heerlijk!

52. Na de vele positieve reacties spreek ik hier mijn verbazing uit. Risotto is blijkbaar moeilijk te maken. Veel te droog! Kabeljauw op de huid gebakken was ook te hoog gegrepen. Waarschijnlijk eerst gebakken, en daarna nog eens opgewarmd. En als ik dan kijk wat de prijs is.....

53. Wij gingen ook voor het 5-gangen menu en zijn absoluut fans geworden.
    In een gemoedelijke en moderne sfeer, een niet al te groot restaurant met heel erg fijn zittende stoelen. (gelukkig maar want we hebben ruim 2 uur gedineerd).
    Als amuse kregen we een heerlijk groente kroketje, mooi opgemaakt, met zelfgemaakte mosterd welke erg lekker was, toen het geheel op was, nipten we af en toe nog even van de mosterd, dat zegt al genoeg
    Daarna als eerste gerecht de salade van gerookte zalm met Opperdoes aardappelen, kappertjes rode ui en dressing, hierbij knapperig, zelf gebakken brood met heerlijke kruidenboter.
    Als tweede gerecht werden we verrast door schuimige,verse tomatensoep, de knapperige prei en stukjes tomaat met de basilicum en creme fraiche smaakten uitstekend.
    De champions uit de oven die erna kwamen, heerlijk mals, zelfs mijn man zei, ik wist niet dat champignons zo heerlijk konden zijn.
    Hoofgerecht was een heerlijke gegrilde runderlende op courgette en een bernaisesaus, een super combinatie, ook met de grote verse patatten, zacht romige mayonaise en een prachtig opgemaakte schaal met verse salade.
    Als dessert vanille hangop met verse aardbeien daarbovenop, aardbeienijs en een dot slagroom met een mintkoekje en mintolie eromheen, wat een feest!
    De vriendelijke bediening, de rekening die meeviel en als belangrijkste de kwaliteit en de smaak van het eten, met liefde bereid, zal ons nog vele malen doen terug gaan.

54. Het was mijn tweede keer in Leafs en dit keer zijn we gegaan voor het speciale 'zondag 5 gangen diner' voor 25 euro. Wat een heerlijke prijs voor een heerlijke maaltijd. Voor mij waren de porties perfect en waren de combinaties uitstekend op elkaar af gestemd. Er was niks aan te merken op de service en de sfeer zat er ook goed in! Helemaal prima

55. Patrick

We zijn met het hele gezin uit eten geweest om een diploma te vieren. En we hebben heerlijk gegeten. Het eten wordt goed bereid, smaakt goed en wordt goed gepresenteerd. Je proeft gewoon dat er goede ingrediënten inzitten en dat het met liefde bereid wordt. Voor onze jongste dochter hadden we het kinderverrassingsmenu gekozen en wat ik erg leuk vond was dat eerst geïnformeerd werd naar wat ze wel en niet lekker vond; kennelijk wordt daar dus rekening mee gehouden, erg attent!

De service is goed, maar had - tussen de gangen - net iets sneller gemogen. Een kleinigheid verder want over het algemeen krijgt Leafs een hele dikke voldoende. Ik ga met liefde nog een keer heen.

56. Heerlijk gegeten vanavond. De prijs kwaliteit verhouding is oké. Bediening is uiterst vriendelijk en vlot. Ondanks de drukte liep het allemaal prima door. We hebben genoten, het was een feestje om even lekker uit eten te gaan. Doen we zeker nog eens over.

57. Roos 92 punten

Gisteren heerlijk gegeten bij Leafs, gekozen voor het zondagmenu van €25,-. Gerechten waren mooi opgediend en smaakten heerlijk.

Service was wel aan de trage kant terwijl het niet erg druk was (lang wachten op drankjes en het duurde lang voordat lege borden werden opgehaald). Verder nette, vriendelijke bediening.

58. Vincent

Onlangs op de bonnefooi getoerd door Friesland en Drenthe. In Appelscha zagen we Leafs, en daar we trek hadden, gevraagd of er een tafeltje voor 2 was. Na een drankje plus amuze vooraf, en een heerlijke huisgemaakte tomatensoep, kwam het hoofdgerecht. Voor mij een mixed grill, en mijn vriendin had gekozen voor zalmfilet. De porties waren ruim bemeten en mooi opgemaakt. Er wordt gebruik gemaakt van goede en verse ingrediënten, dat proef je. De bediening was vriendelijk en correct. Ook het toetje was opgemaakt als een waar kunstwerk. Een aanrader als je eens in Appelscha bent..

59. Vanuit Beverwijk kom ik regelmatig in het mooie Appelscha en ben daarom ook diverse keren in brasserie restaurant "Leafs" geweest om te eten.
    laatst nog geweest met de paasdagen en hier genoten van een heerlijke paasbrunch en alles was tot in de puntjes goed verzorgd.
    Nu met de pinksterdagen ook weer geweest en het was wederom weer top!
    Lekker soepje vooraf gegeten die zeker niet uit een pakje kwam, dit weet ik omdat ik in de gelegenheid was gesteld om een kijkje te mogen nemen in de keuken, als hobbykok ben ik hier altijd erg nieuwsgierig naar.
    De rest van het menu was ook keurig verzorgd.
    Moet zeggen de proffesionaliteit straalt er van af, en alles ziet er keurig en schoon uit en een leuk gezellig team wat er in de keuken staat.
    Ook de bediening is helemaal top altijd even vriendelijk en proffesioneel.
    Heerlijk uitgebreid assortiment van wijnen en bieren, met een nadruk op het bier van Maallust dat hier in de buurt in Veenhuizen gebrouwen word.
    Kortom een restaurant waar ik zeker vaker zal komen ook vanwege de omgeving maar zeer zeker vanwege dit toprestaurant, een dikke pluim voor het personeel.

60. Weekendje in Appelscha geweest vanuit Limburg het aspergeland.
    Op de bonnefooi naar binnen gegaan. We konden direct aan tafel. Strakke sfeer maar niet mijn smaak. Vooraf een aspergesoep gegeten. Heb het idee dat deze uit een pakje komt. Waarbij dan natuurlijk wel verse asperges zijn toegevoegd. Jammer; dit kan ik thuis ook maken. Het hoofdgerecht was niet veel beter. Voor ons in ieder geval geen 2e keer.

61. Wij zijn puur uitgegaan van de recensies, want we komen helemaal uit Brabant. De recensies spreken de waarheid. Het eten is subliem en zalig. Een van ons gezelschap heeft een pinda/noten allergie, en daar werd perfect rekening mee gehouden. Aan service niets tekort. Dit restaurant zou een michelin ster moeten krijgen. De sfeer is huiselijk maar toch ook weer zakelijk.

62. sasja

63. Lekker gegeten, jammer van de strakke inrichting maargoed over smaak valt niet te twisten.

64. Vandaag genoten van het kerstdiner, echt heerlijk

65. Onze ervaring met Leafs is meer dan geweldig. Met enige regelmaat zijn we samen en met familie en met collega's naar Appelscha gegaan om te eten bij dit mooie, sfeervolle restaurant, waar de bediening en de koks ons een heerlijk diner voor schotelen. Deze keer hebben we eveneens gebruik gemaakt van het bovenliggend appartement en dan wordt het helemaal een groot feest. Heerlijk ontbijt, overdag de mooie omgeving van Appelscha verkennen en 's avonds weer geweldig bediend worden en nogmaals (we laten ons verrassen door de kok) heerlijk eten. Een glaasje wijn of bier erbij want ja, het appartement is dichtbij.
    Echt een aanrader. De prijs - kwaliteit verhouding is meer dan goed. Een hele dikke pluim voor de bediening en de koks.

66. anita van der tuin

Jammer in eerste instantie dachten we dat ze het verschil niet wisten tussen geitenkaas en brie, met het voorgerecht gingen ze al helemaal de mist in. gastvrouw gaf aan dat dit door de bediening aan ons doorgegeven had moeten worden, maar helaas is dit niet gebeurd. Dat je dan tot twee keer toe een glas rode wijn met kurk krijgt voorgezet is toch wel het toppunt. Ook de zalm was aan de droge kant. Erg jammer want de smaken waren verder erg goed, maar ik zou hier niet weer naar toe gaan.

67. Prima gegeten en uitstekend bediend!

68. Onze eerste kennismaking met Leafs. En dit was boven verwachting. Echt uitstekend eten! En voor een zeer acceptabele prijs. Dit restaurant is een aanrader.

69. Na een dinerbon te hebben gewonnen door het schrijven van een recensie over Leafs zijn mijn vriendin en ik heerlijk wezen eten bij restaurant Leafs. Dus de tweede keer waren de verwachtingen hoger dan de eerste keer dat we daar hebben gegeten. De kok en tevens eigenaar heeft aan die verwachten voldaan, het eten was super. We kregen het verrassingsmenu. Dit menu was voortreffelijk uitgezocht en bereid. Leafs behoort qua toetjes tot de echte top 10 restaurants van Nederland. We hebben het restaurant blij en voldaan verlaten. Wij hebben dit restaurant als favoriet om uit eten te gaan. Kortom je kan gerust hier vaker gaan eten zonder dat het gevoel hebt dat elke keer hetzelfde voorgeschoteld krijgt. Ik zou zeggen ga Leafs bezoeken probeer het zelf!!

70. Evert & Margriet

Heel gezellig, gemoedelijke sfeer.
    Geen snelle hap, gewoon gezellige avond uit eten.
    Borden zijn leuk opgemaakt en het smaakt ook prima.
    5 gangen diner op zondagavond is helemaal een aanrader.

Evert & Margriet Dijkstra

71. Een goede aanwinst voor Appelscha!

Top!

72. We hebben tijdens hemelvaartsdag met 6 volwassenen en 1 kind heerlijk gegeten bij Leafs!! Allereerst was het een aangename verrassing dat je de koks kon zien tijdens het koken. Verder was het eten echt verrukkelijk, er was genoeg keuze a la carte en er was gekozen voor een maand- en een soort seizoenmenu. De amuse was zeer creatief bedacht, het was een groente kroket met kerriemayonaise. De amuse werd geserveerd in een borrelglas! Ik heb zelf gekozen voor het aspergemenu (seizoensproduct) dat bestond uit aspergesoep, asperges met zalm en als toetje lekker ijs met verse aardbeien. De asperges waren uitstekend bereid en de zalm was totaal niet droog maar heerlijk mals. De bijgerechten waren precies goed geproportioneerd, niet te weinig en niet te veel. Restaurant Leafs in Appelscha is een echte aanrader!!

73. mike 21 punten

Op bevrijdingsdag bij Leafs gegeten met 4 personen.het was er gezellig druk en het eten was allemaal erg lekker,de pomodorisoep,carpaccio en de gamba's.als hoofdgerecht alle 4 de ossehaas gegeten.de dameblanche 2012 was een mini feestje.restaurant Leafs is echt een aanrader.

74. Afgelopen donderdag genoten van het maandmenu van Leafs. Alles was even heerlijk, van amuse, carpaccio, varkenshaas en dessert. En verrukkelijk brood. Onbegrijpelijk, voor zo'n lage prijs zoveel kwaliteit. Sfeer ook prettig en vriendelijke bediening. Al met al genoten van ons avondje uit.

75. J. Dijkema

Ik heb samen met mijn vriend genoten van een heerlijke paasbrunch.
    Alles was perfect geregeld en we zijn voldaan van de brunch gekomen.
    Er was geen gaatje meer te vinden waar we wat nog kwijt konden van al dat lekkers wat op de brunch tafel stond.

76. Heerlijk gegeten met zijn tweetjes !

Vorige keer waren we met een grote groep, was het ook uitstekend verzorgd ! Complimenten, alles ziet er van top tot teen goed uit. Zo wel qua aankleding, bediening en het eten.Alles is goed op mekaar afgestemd.

77. Wij hebben weer geweldig gegeten! Het hele plaatje was
    super! Het eten was super van smaak en de opmaak een genot voor het oog! De verzorging en sfeer gezellig!
    Kortom een heerlijke avond waar prijs en kwaliteit helemaal klopt! Wij kijken er weer met veel plezier op terug.
    Een geweldige verrijking voor Appelscha!

78. Ben nu 3 keer bij Leafs wezen eten en elke keer was het hartstikke goed! Geen minpuntje te ontdekken. Je krijgt ook nog eens een heerlijk aperitiefje.
    Een echte aanrader!

79. R. Veldhuizen

Asperges!

Afgelopen week voor het eerst wezen eten in Leafs, in een woord: Heerlijk.

Het eerste restaurant volgens mij in de omgeving met asperges en een aspergemenu, gelijk maar het menu besteld en dit was erg lekker. Allebei hadden we het aspergemenu bestaande uit: romige aspergesoep, gebakken zalm met asperges of ham met asperges en krielaardappeltjes, deze beide gerechten zijn aan te raden. En als dessert hebben we een heerlijke Tiramisu gehad met verse aardbeien, ook deze was wederom super lekker. Alles was ruim voldoende en je proeft dat het eten met liefde bereidt is en ook de bediening is zeer vriendelijk.
    Ook is de sfeer in het restaurant erg warm en gezellig ingericht.

Wij komen zeker terug! Een echte aanrader in Appelscha...

80. Wederom bij Leafs gegeten en het overtrof alles dit keer.

Een heerlijke tournedos, zo lekker hebben we die nog nergens mogen eten. De zalm was eveneens heerlijk.

Pure producten, verse groenten en verrukkelijk vlees en vis.

Mensen, restaurant Leafs is zeker een aanrader als je van pure, verse producten houdt.

Tevens is de bediening zeer gastvrij en voelden wij ons wederom welkom in restaurant Leafs!

Top:)

81. Vrijdagavond bij Leafs gegeten. Het eten was lekker, het ijs super. Jammer dat de ontvangst een beetje "raar"" was. Eigenlijk werden we niet ontvangen. Ik had gereserveerd en we stonden een beetje verloren in het restaurant. Na een paar minuten kwam een dame, die ons de tafel wees, welke voor ons gereserveerd was. Toen werd het duidelijk, zij was de enige in de bediening. Er is alleen huiswijn, geen wijnkaart.

82. Zaterdagavond 20 nov. met 12 personen van een heerlijk diner genoten. Allerlei verschillende gerechten op tafel zien verschijnen en het zag er allemaal erg lekker uit, en zo smaakte het ook. Een culinair genot met een uitstekende bediening, lekkere wijn en comfortabel zittende stoelen.

Een aanrader voor een avondje uit.

83. Het eten was echt goed, maar een avondje uit is voor mij meer dan eten alleen, het is steriel en strak afgemeten, het mist een hoop op gastvrijheid en gezelligheid.

84. Edwin & Seel

Altijd verse producten, altijd een heerlijk diner!

Een lekkere wijn erbij en een heerlijk koud biertje.

De koks bereiden het eten met veel liefde, dat proef je.

Een aanrader en voor elk wat wils!

85. Heerlijk gegeten. Leuke bediening. Uitstekende prijs/kwaliteitverhouding.

Kortom een aanrader!

86. Michaël en Silvia Panzer

Wij hebben afgelopen vrijdag avond weer heerlijk genoten van het verse en smaakvolle eten. De wijn die wij bij het eten dronken, verhoogde de smaak nog.

De bediening was vriendelijk en de sfeer was ook goed.

Dat alles voor een betaalbare prijs. Echt een culinaire aanrader voor Appelscha/Oosterwolde.

87. Heel lekker gegeten in het sfeervolle restaurant. De bediening is vriendelijk en zeer alert. Zefs de kok komt nog even vragen hoe het eten heeft gesmaakt.

Kortom een restaurant waar het personeel de gasten respecteert en probeert naar de zin te maken.

Een zacht achtergrond muziekje had de sfeer nog kunnen verbeteren.

Al met al een aanrader om eens lekker en ontspannen te kunnen eten.

Ons zien ze in ieder geval terug!

88. Jolanda Dijkema

Wij hadden al een catering van hun meegemaakt dus wij dachten proberen het restaurant ook.

Wij hadden een speciale avond en hadden dit ook bij de reservering aangegeven.

We werden warm ontvangen, alles wat we hadden aangegeven te willen eten werd op tijd geserveerd.

Met als toppunt de sorbert met meerdere soorten ijs en heerlijke slagroom en geroosterde amandelen.

Een woord fantastisch.. zeker een aanrader voor een leuke avondje uit.

89. marlien klijnstra

We hebben afgelopen week voor het eerst bij Leafs gegeten. Hadden al goede recensies gehoord, maar nog niet zelf geprobeerd. We waren met 2 kinderen (5 en 7) en het is altijd even afwachten hoe dat uitpakt.

Maar het was in 1 woord top. Ondanks de drukte was de bediening heel alert en attent. Ook het eten was vers, fris en lekker.

Wij komen terug.

90. Wij hebben hier afgelopen weekend gegeten in dit mooie en sfeervol restaurant en wij zijn van mening dat dit restaurant 1 van de best bewaarde geheimen van Appelscha is. De kwaliteit en presentatie van de gerechten zijn echt geweldig, helemaal als je naar het prijs/kwaliteits plaatje kijkt is dit echt top.

Over de service en bediening niets dan lof, correct maar toch ontspannen en ongewongen.

Wij komen hier zeker terug in deze topzaak!

91. Hans van Hoek

We zijn hier gaan eten en wisten niet wat we moesten verwachten. Maar ik kan met recht zeggen dat dit een geweldige ervaring was. De amuse, een gepaneerde gamba met cocktailsaus was heerlijk, niet droog gebakken gewoon enorm goed qua smaak. Het aspergemenu was werkelijk erg goed, vers en erg goed op smaak. De slibtongetjes smaakten ook heerlijk.

Wat ons opviel was dat alles erg goed op smaak was en dat er veel aandacht aan het eten werd gegeven. De bediening was erg netjes en zeer accuraat maar wel erg ongedwongen. Voor ons zeker een aanrader en we komen hier zeker terug.

92. Annewieke Kuiper & Niels Hoekstra

Naar aanleiding van mijn verjaardag hebben we op zondag 9 mei bij het pas geopende restaurant Leafs gegeten.

We gaan vaak uit eten, maar het was lang geleden dat we met recht konden zeggen dat het helemaal goed was!

Een amuse van kipfilet met roomkaas, daarna stokbroodje met eigen gemaakte tomaten boter, daarna gerookte boeren ham en een carpaccio (heerlijk!) als hoofdgerecht de eendenfilet en de vegetarische paddestoelen risotto. Bij de risotto werden mini paddestoelen geserveerd en die waren ontzettend lekker! Als nagerecht de creme brulee van witte chocola en een sinaasappel bavaroise. Om je vingers bij af te likken!

Voor iedereen die in de buurt komt van Appelscha, een aanrader!