De Hildenberg in Appelscha

Genieten van lunch/diner in Appelscha

Volop gratis parkeergelegenheid.

ma lunch 12:00 - 17:00 diner 17:00 - 22:00
di lunch 12:00 - 17:00 diner 17:00 - 22:00

Grand Café de Hildenberg is een Grand Café met een ongedwongen sfeer. Vanuit de prachtige serre kijkt u uit over de golfbaan van Appelscha. In de zomer kunt u in de zon genieten van een hapje en een drankje op ons ruime terras. Ons Grand Café is dagelijks geopend vanaf 10.00 uur.
Bij Grand Café de Hildenberg bieden wij gezelligheid en goed eten zowel voor lunch, diner of gezellig borrelen.
Kom langs en ontdek het zelf!

• Veganistisch

1410811993 75
1511191915 83
1546620123 81
1582048331 85

1. Heerlijk gegeten en zeer goede vriendelijke snelle bediening!

2. Fokelien Rijnja

Heerlijk gegeten met een groep van 6 vrouwen. Gekozen voor het maandmenu met prima keuzes. Mooi geserveerd. Genoten.

3. Goed verzorgd buffet! Lekker en gezellige opstelling van de tafels.
    Prima keuze!

4. Simon Schram

Op 6 juli 2019 in vriendelijke sfeer, lekker, royaal en niet te duur kunnen dineren. Het was een genot.

5. de Koning

Bezoek op 14-4-19. Goed eten, lekkere wijnen en grote porties in een gezellige ambiance.
    Alle lof voor de jongen van de bediening. Op zondagavond in je eentje bedienen is best pittig!
    Een aandachtspunt is dat een aantal deuren van kantoren en opslagruimtes open stonden. Dit gaf bij binnenkomst een rommelig gevoel.
    Wij komen terug!

6. jan van veen

Het was een prima Kerstbuffet. Goed georganiseerd. Vriendelijke bediening. Top!!!

7. Heerlijk gegeten.
    Voor herhaling vatbaar.

8. tja gereserveerd maar bij aankomst wist personeel nergens van 🙈🙈 . Voor de rest genoten van de ongeorganiseerde chaos, en lekker gegeten met mooi biertje van Maallust. Dames van de bediening top. Maar denk dat ze meer plezier hebben als alles goed loopt.

9. Koert Vondeling

We hebben in een gezellige sfeer een heerlijk diner gehad. Fijn en attent personeel welke het ons naar de zin hebben gemaakt. We zullen hier zeker terug komen.

10. Prima gegeten, vriendelijk personeel, alleen duurde alles erg lang.
    Lange wachttijden tussen de gangen in, er mag wat sneller afgeruimd worden.

11. Wij hebben heerlijk gegeten .
    Warme sfeer. Vriendelijke bediening en snel.
    Eten was mooi opgediend. Goede prijs.
    Wij hebben gamba's gegeten en hadden een mooi broodplankje.
    Als hoofdgerecht de beste spareribs die ik ooit gegeten heb. Mijn ouders hadden zeetong en kabeljauw.
    Als afsluiter namen we Dame Blanche en Creme brulee.
    Een absolute aanrader dit restaurant!

12. Heerlijk gegeten net als vorig jaar. Goede service. Lekker eten. Goede sfeer. Goede prijzen voor de kwaliteit van het eten. Ik raad hem zeker aan!

13. Anna Visser

Heerlijk gegeten en goede service. Fijne avond gehad.

14. Goede service heerlijk eten en vriendelijk personeel. Top.

15. De bediening was grotendeels vriendelijk, wel duurde alles ontzettend lang (lang wachten op opnemen nieuwe drankjes en 3 uur over 3 gerechten gedaan) en werden drankjes vergeten. Het eten was verder prima.

16. H.zieck

Vriendelijk personeel. Snelle bediening. Groot terras. Geen verkeer. Ligt aan golfbaan.
    Prima eten voor goede prijs.

17. Entourage is prima. Eerste drankjes kwamen ook snel echter daarna hebben we een uur gewacht op een broodplankje en een tweede drankje. Hierna duurde het nog ruim een half uur voordat de maaltijd geserveerd werd. In totaal 3,5 uur in het restaurant doorgebracht.
    Naar mijn mening 1.5 Uur te lang.
    Kwaliteit van het eten was prima.

18. Super leuk personeel, erg lekker gegeten!

19. John Hoeks

Goed eten, goede sfeer, erg vriendelijke mensen die je bedienen. Op de foto: mixed grill en portobello.

20. goede prijs kwaliteit voor 3 gangen menu. De bediening was wel erg traag, pas na 3 kwartier wordt de 1e gang gebracht.

21. Vanavond hebben wij hier heerlijk gegeten! Zeker voor herhaling vatbaar!

22. Noah Noah

23. Margriet Bruggink

Prima verrassingsbezoek gehad, snelle bediening en uitstekende kwaliteit.

24. Bruggemann

Leuke bediening, lekker gegeten!

25. D. Buitenhuis

Eten prima, sfeer oké. Rommelige bediening. Te lang wachten op eerste drankje. Overal goed.

26. De Vries

Goed eten. Prima bediening en zit niet te dicht op de andere tafels.

27. Heerlijk gegeten, komen zeker terug.

28. Gerard Jan

Heerlijk gegeten vanavond!

29. Heleen Pruntel-Villerius

Héérlijk gegeten!

30. We hebben gisteren met 6 personen (3 volwassenen en 3 tieners) lekker gegeten in grand cafe De Hildenberg. We aten mosterdsoep en uiensoep vooraf. Het was lekker en goed heet. Ook het brood voor bij de soep en de kruidenboter die er bij was waren lekker en krokant. Heerlijk.
    Daarna aten we schnitzel met allerlei dingen er bovenop. Volgens mijn mede tafelgenoten smaakte het allemaal prima. Zelf at ik de drie slibtongen. Een was wat aan de zoute kant, maar de rest was lekker. Het was lekker gebakken en makkelijk van de graat af te halen. Er was salade en patat bij geserveerd en ook dat smaakte prima.
    Een van ons gezelschap heeft ijs gehad. Aardbeien met bolletjes ijs en slagroom er bovenop. Ook dat was heerlijk! En de rest alleen nog een kopje koffie. Dat was alles bij elkaar een prima maaltijd. En we zijn zeer tevreden over het geheel.

31. Vorige week samen met vrouw en kind gaan eten bij Grand Cafe De Hildenberg, we werden vriendelijk ontvangen en we kregen een mooi tafeltje toegewezen bij het raam met mooi uitzicht over de golfbaan. Snel werd de kaart gebracht en even later werd er gevraagd voor een drankje, die ook al weer niet veel later arriveerde! Bestelling werd opgenomen en binnen 10 minuten hadden wij onze voorgerechten (een heerlijke carpaccio en twee salades met gerookte zalm) op tafel staan, daarnaast werd er warm brood met kruidenboter geserveerd! Lekker! Na dit feestmaal kregen we het hoofdgerecht (een mooi stuk gebakken kabeljauw met romige risotto had mijn vrouw en mijn zoon en ik hadden beide een grote schnitzel met gebakken champignons, ui en spekjes) deze schnitzel was perfect gebakken, lekker krokant en niet zwart. Bij de hoofdgerechten kregen we gebakken krieltjes, echte dikke frieten met mayonaise en een mooi opgemaakte salade. Keuze genoeg! Mijn zoon heeft nog een dame blanche na genomen, mijn vrouw en ik zaten echt vol en hadden genoeg aan een kopje koffie. Na de tijd gaan afrekenen en de prijs viel ook nog eens mee! Kortom; een fantastisch restaurant op een mooie locatie met geweldige gerechten en een aantrekkelijke prijs! Een aanrader! Wij komen terug! Bedankt!

32. John 7 punten

Afgelopen weekend met mijn vrouw gegolft en besloten na afloop wat te eten. Slechte keuze blijkt achteraf. Ongezellig restaurant. Inrichting oudbollig en klinkt er erg hol. Bediening redelijk chaotisch. Eten viel niet tegen, maar duurde allemaal erg lang. Gezien de prijs geen aanrader.

33. Wij zijn zondag samen gaan eten bij de Hildenberg. We werden vriendelijk ontvangen en werden goed bediend.

Het eten was voortreffelijk. Mijn vrouw had het maandmenu met een heerlijke tomatensoep vooraf, een spinaziequiche en een dame blanche als dessert.
    Zelf had ik gevulde champignons uit de oven als voorgerecht, een heerlijke entrecote als hoofdgerecht en ook een dame blanche als dessert. Verder een heerlijke wijn erbij.

Kortom we hebben volop genoten en zullen zeker nog een keer terugkomen.

34. Anne Bouma

Wat een belevenis gisteravond in restaurant de Hildenberg. Uit eten met 6 personen, wij worden hartelijk ontvangen in een ongedwongen sfeer. Het eten was werkelijk geweldig, wat een variatie, niet teveel, niet te weinig, van vooraf (overheerlijke mosterdsoep) hoofdgerecht tot en met nagerecht, in één woord magnefiek. Wat een geweldige bediening en wat een prachtige plek om te zijn en heerlijk te genieten van eten en drinken.
    Wij komen zeker terug, een aanwinst voor Appelscha.

35. Riekje Frens

Op zaterdagavond hebben wij een tafel voor 4 gereserveerd in dit restaurant. Hier kwamen we al vele jaren, naar tevredenheid. Er zit nu een nieuwe eigenaar in dit restaurant. Het is ons slecht bevallen.

Water bij de wijn was lauw, bediening vertelde dat het zo uit de kraan komt. Ik vertelde, dat ik wel koud water uit het toilet zou halen, nu nam hij het weer mee en zou de kraan wel laten lopen. Na 15 min een ander gevraagd om water. We hebben meer dan 45 min gewacht op het eten, kregen wel een drankje aangeboden (net als vele andere tafels). Mosselen werden zonder saus geserveerd, er was geen eetbord gegeven en geen mogelijkheid om de vingers te reinigen. Er stond dat de gerechten met o.a. seizoengroenten werd geserveerd. Er lag inderdaad een kleine hoeveelheid op ons bord (behalve bij de mosselen). Op een tafel naast ons werd 15 min na de bestelling verteld dat er geen schnitzels meer waren. De salade die we kregen was niet voor 4 maar voor 2 personen. Rond ons zagen wij nog veel meer van deze onvolkomenheden. Eerst ben je geïrriteerd, maar het was zo erg dat we er maar om zijn gaan lachen. Toen wij later nog even naar de nota keken bleek er ook nog i.p.v. 17.50, 24,50 te zijn gerekend. Toen we terug gingen om het verschil terug te halen wisten ze te vertellen dat het gek was, want het gerecht wat werd berekend serveerden ze niet.

Al met al een slechte ervaring, deze keuze zullen we denk ik niet meer maken. Jammer van zo'n mooie gelegenheid.

36. Monique den Hartog

Vanaf begin mei 2015, zijn wij de nieuwe eigenaar van Grand café restaurant de Hildenberg.
    Graag willen wij u van harte welkom heten.
    Kom langs en ontdek het zelf!

Vriendelijke groeten,
    Johan Herder en Monique den Hartog

38. Het duurde te lang ( 20 minuten) voordat de ober langs kwam na het uitreiken van de menukaarten.Ik moest zelf een andere ober daarop aanspreken. Bij het serveren van de bijgerechten werd door de ober niet vermeld wat de inhoud van de bijgerechten was. Enkele van de vier hoofdgerechten (vlees) waren te taai. Een van de bijgerechten moest doorgaan voor witlof, maar dat was niet te proeven. De gebakken aardappelschijfjes waren te hard. Positief gestemd waren wij over de frites, het voorgerecht en het nagerecht.

39. Vorige week op de Hildenberg gegeten met een groep van tien personen. Voor iedereen was er wat lekkers, reacties allemaal heel positief. Spareribs waren heerlijk, veel vlees. Op verzoek garnituur bij de schnitzels apart, geen probleem. Ook andere speciale verzoeken werden probleemloos ingewilligd. Extra garnituur kosteloos aangevuld. Ondanks de grootte van de groep het eten snel op tafel. Bediening zeer vriendelijk.

40. richard schong

Wij verbleven op het park De Hildenberg. Een aanrader voor een heerlijke vakantie. De laatste avond hebben we gegeten bij het grand cafe de Hildenberg. De tomatensoep en de mosterdsoep waren ok, maar we hadden niet het idee dat het vers gemaakte soepen zijn, meer instant. Als hoofdgerecht hadden we biefstuk, die was ronduit vies. Een vreemd soort gemalen vlees en aan de buitenkant zo uitgedroogd, alsof het leek dat hij al een paar uur in een warmhoudoven had gelegen. Ik had een schnitzel, die was goed warm aan de ene kant, maar eenmaal aangekomen over de helft was het paneer niet goed gebakken en papperig. De frieten, aardappeltjes waren wel lekker, aan gefrituurde dingen kun je natuurlijk weinig fout doen. De bloemkool was keihard en de salade weinig smaakvol. Bij het 3 gangen weekmenu zat een tartufo ijsbol, volgens ons ook rechtstreeks uit de fabriek. Ik heb zelf maar afgezien van een dessert, had er niet veel verwachtingen van. Dit restaurant is niet echt duur, maar ik zou liever iets meer betalen voor echt vlees en wat betere kwaliteit. Het personeel is overigens erg aardig en de sfeer is er wel goed. We gaan hier graag nog eens op het park op vakantie, maar komen niet zozeer terug voor dit restaurant. Zonde van zo'n mooie locatie.

41. sasja

42. Met vrienden heerlijk gegeten in een prettige omgeving. Zeer vriendelijke en attente bediening en dat incl. een heerlijk nagerecht voor een zeer redelijke prijs. Wij komen er zeker terug.

43. Mooie locatie, gezellig en sfeervol. We hebben de kipfilet en spareribs besteld. Patat met frikandel voor de kids. Patat was te slap. Frikandel kun je weinig fout mee doen. Kipfilet was droog en weinig smaakvol. Spareribs waren ronduit slecht. Heel droog, te sterk gekruid en taai. Op zich twee makkelijke gerechten zo matig bereiden is een hele prestatie. Misschien was de vaste kok met vakantie? Bediening was vriendelijk en aardig, met aandacht voor de kinderen. Kinderen kregen een placemat met kleurplaat en grote bak vol kleurpotloden. Helaas waren alle potloden stomp en het papier van de placemat zo glad dat er niet op te kleuren was. Bediening was volstrekt niet gericht op de kwaliteit van het eten. Jammer van zo'n mooie locatie. Veel ruimte voor verbetering.

44. Op zaterdag 14 juli 2012 hadden wij via ons bedrijf 16 personen gereserveerd voor het Golfclinic Sensatie. De gasten werden ontvangen met koffie en iets lekkers waarna ze een golf clinic kregen op de golfbaan. Om 18.00 uur kregen ze een uitgebreide 3 gangen diner aangeboden wat heerlijk smaakte.

45. Mooie plek buiten Appelscha. Als diner samen met mijn vrouw spareribs gegeten. De eerste indruk was redelijk positief, waarbij de strike heel apart (maar niet verkeerd!) smaakte. Maar na verloop van tijd begon het toch wat meer tegen te staan, waarbij de smaak van zout begon te overheersen. Wat ook opviel, was dat het vlees moeilijk (en soms helemaal niet) van de botten kwam, waardoor er toch wat vlees in het afval verdween.

Erg jammer, want ze zijn er heel vriendelijk en het is een gezellige plek.

46. Ben Janse

Hildenberg team hartelijk dank voor jullie gastvrijheid. We hebben echt genoten van julie lunches en diners tijdens het afgelopen Pinksterweekend. Helemaal top.
    En dan hebben we het niet eens over de heerlijke koffie met tante Jannie en de overige drankjes. Perfect allemaal!

Wia en Lieneke jullie zijn met jullie team echte kanjers en niets is teveel.

47. Hans en Joke Voordouw

Lieve Jan, Wia en Lieneke,

Langs deze weg willen we jullie bedanken voor de ontzettend lieve gastvrijheid en de goede verzorging.
    Wij hebben genoten van het golfen en van jullie overheerlijke lunch en diner.

Hopelijk zijn wij spoedig weer in Appelscha.

Met vriendelijk groeten,
    Hans en Joke Voordouw en onze viervoeter Semmie.

48. Myranda Brookman-Collignon

Wat 'n vriendelijke mensen, de Familie Nijland!

Wat 'n gastvrijheid!

Wat hebben wij genoten van 'n paar heerlijke dagen!

Geweldig!

49. Supertent! Sfeervol en zeer prettige bediening. Voor relatief weinig geld kun je daar heerlijk eten en genieten van de vroege voorjaarszon in de open serre. Wij willen binnenkort ons huwelijsfeest daar houden en hebben daarvoor een zeer goed arrangement ontvangen. Voor ons is het geen vraag meer waar wij in het verolg gaan eten. Ga zo door!

50. Heb hier heerlijk gegeten en heel gastvrij bediend door het ervaren personeel.

Ga vooral op deze manier door. Complimenten.