De Bosberg in Appelscha

Een sfeervol strandpaviljoen midden in het bos.

Indien u wilt reserveren voor een High Tea, vermeld dit dan bij de opmerkingen met uw keuze welke van de High Tea's u wenst

Restaurant Eetcafe de Bosberg is gelegen midden in het bos vlakbij Appelscha. Een sfeervol restaurant met een betaalbare kaart.
Waarom de bosberg?
- zeer kindervriendelijk, grote kinderhoek
- Gratis wifi
- oplaadpunt voor fietsen
- perfecte locatie voor buffetten, feesten en partijen

• High tea: € 17,50

1261994119 78
1320733951 85
1342093890 86
1422193661 76

1. Van der Lei

Met vier mensen, waarvan 1 klein kind die jarig was, hier tussen de middag gegeten. Geen kinderkaart voor 's middags en het speelhoekje wat binnen was, is weg en in de verbouwing. Het speeltoestel stond namelijk voor jaar binnen en dat was geweldig. Nu staat het buiten wat met koud weer niet fijn is (ook al is het een buitentoestel). Juist dat binnengedeelte was zo ideaal, nu is het gewoon een speelhoekje. Stuk minder. Aan zijn verjaardag is geen aandacht besteed, jammer hier was een stukje service leuk geweest. Er werd wel keurig aangegeven dat de oven werd opgewarmd en het langer kon duren. Onze conclusie was dat de kok dus pas na 12 uur eens kwam binnenzetten. Om 12 uur keuken open, is open, zou je denken. Prijzen zijn redelijk aan dure kant voor wat je er voor krijgt. Het twaalf uurtje was wel prima, de platte gehaktbal ook wel, al was het wel wat weinig, de hamburger was wel prima. De tosti vond mijn zoontje te hard en te plat. We komen wel eens weer, maar het ziet er naar uit dat de kinderruimte met klimding voorgoed weg is, aangezien er aangebouwd lijkt te worden. Op de site staan allemaal prachtige dingen zoals kleurplaat (niet gekregen), geen zandbak gezien en de kinderdoekamer is dus weg. Dat vind ik best schandalig omdat het wel op de site staat en we er ons op hadden verheugd. Nu gaan kinderen rondrennen en dat kan je niemand kwalijk nemen. Service daarom een 4 omdat dit niet klopt met de site.

2. Tot 3 keer toe de verkeerde wijn geserveerd gekregen, de zalm was niet vers en door het te vlug ontdooien erg droog. De pesto op de zalm kwam uit een potje en was ronduit vies te noemen.

Voor de positieve note:Het voorgerecht, de Bruschetta was prima en het lamsstoofpotje smaakte goed.

3. Arjan en Margreet

Supergezellige avond gehad; heerlijk eten en fantastische bediening!

4. Op een zonnige nazomerdag een High Tea de Luxe gedaan bij De Bosberg. Alles was prima geregeld. Heerlijke hapjes: van hartige quiches via heerlijke sandwiches naar een etagère met zoet: en alles even lekker. Uitschieters: de huisgemaakte appeltaartjes en de quiches met zalm. Ook de brownies zijn huisgemaakt maar naar onze smaak te 'zwaar': wel vol met stukken chocola dus de echte liefhebber zal het heerlijk vinden maar gezien de totale hoeveelheid vinden wij dat het wel iets luchtiger mag. Maar dat is natuurlijk een kwestie van smaak. Leuke locatie, lekker eten en uitstekende bediening - voor herhaling vatbaar dus!

5. Plezierige ontvangst; porties ruim voldoende en prima op smaak.
    Bediening was oke en niet opdringerig.
    Prima sfeertje; de dames deden met zichtbaar plezier hun werk.
    Zoals gezegd: smaakvol bereid en kwaliteitje.
    Wij komen nog eens terug.

6. De Bosberg ligt op een zeer fijne locatie in Appelscha, aan de voet van de zeer mooie klimtoren. Van binnen een gezellige sfeer. Het terras is ruim, met enigszins wat verkeerslawaai. Bediening zeer vriendelijk en attent. Eten is ook ok, hun weekmenu heeft een uitstekende prijs/kwaliteit verhouding. Zeer sympathieke eigenaar.

7. Eerst hebben we gegeten bij de friettent vn de bosberg, waar op het bord staat dat bijna alle gerechten ook glutenvrij besteld kunnen worden. Helaas was de medewerker niet op de hoogte daarbij leek het of het hem niet zo intereseerde. Door mijn eigen keuze pindasaus te nemen toch gluten binnen gekregen met buikpijn tot gevolg. Daarop het ik het bedrijf een mailtje gestuurd met de tip de medewerkers goed te instrueren over allergenen. Ik werd snel terug gemaild en daarop volgende een super vriendelijk telefoongesprek.
    Ondanks mijn eigen keuze toch te eten, wilde ze het graag goedmaken, wat mijn inziens heel erg netjes en servicegericht is. Super vriendelijk ontvangen door beide eigenaars en een mooie cadeaubon gekregen waarmee we gelijk zijn gaan lunchen, hier bleken de bediening prima op de hoogte wat ik wel en niet kon eten, waren ze super vriendelijk en het eten was heerlijk. Zo lekker dat we op de zondag erna met onze vrienden nog eens zijn komen lunchen.

Een 8 voor het eten, omdat er iets ruimer belegd zou mogen worden. En ik zou proberen als je 3 twaalfuurtjes serveert dat het geen wat op je bord ligt er allemaal hetzelfde uitziet met de garnering.
    En als laatste een kleine tip: de glutenvrije bagquettes (deze zijn per stuk verpakt) of ciabattas (per 4 maar laten zich prima invriezen) van Schar ogen luxer dan een sneetje brood en dat voelt dan meer als uit eten. Zal mss iets duurder zijn maar ik zou daar dan graag bijvoorbeeld een euro meer voorbetalen.
    Maar we hebben dus heerlijk gegeten en als we in de buurt komen zeker voor herhaling vatbaar!

8. Hier naar toe gegaan aangezien er op de site wordt aangegeven dat kinderen welkom zijn. Het buitenspeelgoed is echter oud en in de zandbak lag glas. Eten was prima, service wat minder, meisjes ogen nerveus en noemden mijn wiekse witte een whiskey witte (waar wij hard om moesten lachen!)

9. In 1 woord fantastisch! Waren er maar meer restaurants in onze omgeving waarbij alles klopt.
    Omgeving, uitstraling, vriendelijk en ervaren personeel, je welkom en niet lastig voelen en dan ook nog lachend de deur uit gaan omdat de prijs en kwaliteit in balans zijn en je echt hebt genoten van een avondje weg.
    En nou zijn wij niet de makkelijksten want 1 van ons is vegetarisch, de ander moet glutenvrij eten en dan hebben we ook nog iemand in ons midden met een notenallergie.

We hebben een topavond gehad!

10. Vorig jaar, tijdens onze vakantie net buiten Appelscha, kwamen wij na een fietstocht met onze kinderen terecht bij Restaurant De Bosberg.
    Daar verrassend lekker gegeten en kids fantastisch gespeeld.

Daarom gisteren na wederom een fietstocht daar gaan eten.

Gastvrij ontvangen, kinderen zich prima vermaakt in de grote kinderhoek, eten heerlijk.

We hadden een schnitzel, sparribs, pizza, pannenkoek en stoofpotje van lam. Complimenten en zo ook voor de toetjes. Onze oudste is dol op chocola dus de keus voor de huisgemaakte brownie was snel gemaakt.

En zojuist nog even, voordat we weer huiswaarts gaan, de huisgemaakte appeltaart en aardbeienkwark genuttigd. Met koffie, thee en choco. Wij komen weer!!!!

11. Monique Wieringa

Weer een keer gegeten in De Bosberg! Wederom heerlijk gegeten in dit gezellige sfeervolle restaurant! Wat ook nog in een prachtige omgeving staat! De speelruimte binnen en buiten is ook een pluspunt. Wij lekker eten en kletsen. De kleine spelen 😀

12. Al vaker op de Bosberg geweest, onder andere voor lunch en diner. Altijd heerlijk geluncht en gedineerd. Vriendelijk personeel en een mooi groot terras midden in het bos. De appeltaart is ook een aanrader, wordt helemaal zelf gemaakt en dit is zeker terug te proeven.

13. Gisteren goed gegeten bij de Bosberg. Ook aandacht voor een vegetarische leefstijl. Vis en vlees prima van grootte en kwaliteit.
    Mooie lokatie ook.

14. Vandaag hier gegeten. Als hoofdgerecht de schnitzel besteld. Deze had geen pan aangeraakt en kwam regel recht uit de magnetron. Dit was te proeven en het was zo klef als wat. Aangegeven bij meneer achter de bar (ik denk de eigenaar). Totaal niet vriendelijk in zijn doen. Aangegeven wat ik ervan vond en meneer gaf aan dat er niks van klopte van wat ik zei. Haalde hem wel van de rekening af en kwam erg geirriteerd over. Geen aanrader om hier te gaan eten. Erg jammer van zo'n mooie locatie.

15. Danny Dijkstra

Prima eten voor een redelijke prijs.
    De ervarenheid van de bediening mag iets beter, maar daar moeten ze ook de middelen voor krijgen. Stress omdat er niet genoeg menukaarten zijn draagt niet bij aan een vlotte bediening. Daarnaast het dessert menu op een kalkbord waar er maar 1 van is en op een stoel gezet moet worden is nog zo'n voorbeeld.

16. Alie van der Duin van der Molen

Wij hebben het erg naar onze zin gehad. Goed eten en drinken en gezellige bediening.

17. Inky 9 punten

Lekker gegeten, leuk terras, op zaterdagavond niet vol? Verbazend, want met het mooie Hemelvaartweer had ik verwacht dat het lastig zou zijn om een restaurant te vinden. Gereserveerd via de tool op hun eigen website, dat werkt prima!. Er zaten wel muggen, dat is jammer.. want dan is er bij ons altijd een die flink geprikt wordt.

18. Heerlijk gegeten en vriendelijk personeel.

19. Vandaag een heerlijke high tea gedaan. Was super voor elkaar erg lekker. Voor herhaling vatbaar.

20. Behalve van het eten, kregen we ook van de omgang van de mensen daar een nare nasmaak. Nog nooit op zo'n mooie locatie zo onbeschoft behandeld. Erg jammer.

21. h. van Dalfsen

We hebben heerlijk gegeten in goede sfeer in De Bosberg.

22. We aten een 3-gangenmenu. Vooraf een champignonsoep met veel champignons en fijn licht gebonden, zodat je daarna ook nog wat lust. Wij kozen de vis variant voor het hoofdgerecht. De vis was mooi gegaard en er zaten geen graten in. Smakelijk. Er zat een rauwkost bij (smakelijke dressing) en frites (mooi goudbruin knapperig) met een los schaaltje mayonaise. Het dessert was een aardbeienmousse met verse slagroom en een dikke rijpe aardbei. Ik houd niet zo van desserts dus 4 hapjes waren voor mij genoeg, maar mijn tafelgenoot zat er van te smullen. De bediening was attent en vriendelijk. Lekker gegeten voor een hele vriendelijke prijs. (Als je van warme groenten bij je eten houdt: kan je tegen meerprijs bestellen en dan krijg je een flinke portie, weet ik uit ervaring.)
    Voor herhaling vatbaar.

23. Martijn

Eerst hadden wij er geluncht met 3 kleine kinderen, 2 dagen later gedineert met 3 kleine kinderen gebaseerd op de goede ervaring tijdens de lunch. Erg goed eten, zeer goede bediening (denkt mee bij vragen en geeft advies), goede prijs, fantastische locatie voor als je met kleine kinderen bent. Jammer dat we niet in de buurt wonen, anders gingen wij er vaker heen

24. Erg lekker gegeten, niks op aan te merken, terwijl we best fijnproevers zijn ;-). Zelfs de rauwkost en bakje groente (bloemkool) waren precies goed! Ons dochtertje van bijna 2 vond t er heerlijk.. kon lekker rondlopen/dansen, kreeg gezellige aandacht van t personeel, heeft een half pizzatje gegeten en fijn dat in de wc een verschoonplek is. Zelfs een box en speelhoek aanwezig! (Geen gebruik vn gemaakt, maar goed om te weten) en ruim voldoende kinderstoelen. prachtige plek zo in het bos. Komen hier zeker terug!

25. Veel geld voor snackbar eten.
    10 euro voor een hamburger uit de frituur (snackbar) met wat sla, een verdwaalde gebakken ui en wat curry en welgeteld 10 frietjes in een amuse schaaltje.
    Om je dood te schamen, bah.

26. Het was super leuk. Mijn dochter kon heerlijk spelen in de speelhoek samen met alle andere kindjes die er waren. Vriendelijk personeel. Qua prijs ben je wel meer kwijt dan bv bij een wok maar dat is logisch. Hier word je bediend en alles tjsa, maar zeker voor herhaling...

27. G.Broersma

Met kinderen en kleinkinderen gezamenlijk 3 verjaardagen gevierd .met een etentje buiten de deur. Waarbij ik het restaurant koos n.a.v. een paar eerdere, kortere ervaringen.

Prima service, lekker eten, geen protesten van kinderen of de kleinkinderen gehoord (allen tieners nu zijnd) in een rustig deel van het restaurant, waarbij de tafel sfeervol was verlicht. Voor mij persoonlijk te weinig licht i.v.m. doofheid (spraakafzien), maar het eten smaakte er niet minder om.
    Ik heb al eerder in De Bosberg gegeten, en zeker voor herhaling vatbaar.Aan onze wensen was allemaal voldaan. Gewoon "Nederlandse" dagelijkse kost. Wie goed, maar lekker met de kinderen, ook kleinere, uit eten wil: De Bosberg is zeker aan te bevelen.
    G.Broersma

28. Hillie de Kam

Leuke bediening en lekker eten. Alles kan!

29. JW de Vreeze

Gezellige sfeer, leuke vriendelijke bediening. Eerst even geborreld bij de openhaard. Daarna heerlijk gegeten. Onze tafel had verschillende gerechten. We vonden het allemaal erg lekker. We werden uiterst vriendelijk bediend bij onze tafel. We komen zeker nog eens terug. Voor de kleintjes is er een hele leuk speelhoek.

30. Hennie Weerstand

We hadden gereserveerd en de tafel stond klaar. Fijne bediening lekker eten.

31. Frits Zwart

Mooi bedrijf, geweldige locatie. Maar die eigenaar: Man man. De eigenaar is het minpunt in dit bedrijf. Onvriendelijk, chagrijnig, totaal niet geschikt voor een horecagelegenheid. Lekker even wezen wandelen in de bossen van Appelscha, met de bedoeling om even gezellig een kopje koffie te drinken. Wat een onvriendelijke, chagrijnige man. Blijkt even laten dat het nog de eigenaar zelf was ook..
    Als klap op de vuurpijl bleek even later ook nog dat de trouwe ober (die wél veel goed maakte) ook al zijn toevlucht van deze eigenaar had genomen. Is dit een teken?

32. Een prachtig restaurant in een mooie omgeving. Heerlijk gegeten. Zeer kindvriendelijk. Binnen en buiten hebben de kinderen zich uitstekend vermaakt. Een aanrader!

33. Een restaurant op een prachtige plek! Heerlijk om even pauze te nemen na een flinke fietstocht. We werden er hartelijk ontvangen en hebben goed gegeten. Wij komen hier zeker weer.

34. Op het zonovergoten terras, op de loungebanken, genoten we van heerlijke cappuccino en gebak. Het restaurant is prachtig gelegen aan de rand van het bos, relaxte sfeer en prettige bediening. Ik was het label van mijn tas blijkbaar verloren bij hen, en tot mijn verrassing kreeg ik het opeens terug gestuurd per post, echt super service!

35. Met een grote groep komen eten. We werden vriendelijk geholpen en drinken en eten kwamen snel, ondanks de grote groep. Gezellige sfeer en heerlijk gegeten.

36. Duurt lang!! niet vers vond ik, niet vriendelijke eigenaar. volgende keer langs de cafetaria

37. Onlangs op doorreis een kop koffie gedronken bij De Bosberg met onze dochter van 9 maanden. Zij was toe aan haar simpele boterham met beleg, maar die hadden we niet bij ons. In gesprek met de eigenaar (en zijn vrouw) werd er spontaan een boterham met kaas voor haar gesmeerd! TOP!

38. Marloes

Gisteren heerlijk gegeten met een groep van 15 personen. Met mijn gluten- en melkallergie werd fantastisch rekening gehouden, waardoor het uiteten een feestje was! Vriendelijk personeel en alles helemaal vers.

Kortom een echte aanrader!!

39. Carla en Michael

Net terug van dit restaurant. Man, man, man wat was het slecht. Het voorgerecht (gamba's) leek opgewarmd (taai en lauw) maar we gaven het het voordeel van de twijfel. Mede door de uiterst vriendelijke serveerster. Wel wat van gezegd natuurlijk. Toen het hoofdgerecht, een schnitzel en een tournedos. De tournedos was mwah, te droog maar te doen. Klein voor €26,50. Geen groenten erbij geserveerd. De schnitzel was ronduit ranzig, klef/nat en volgens ons gewoon opgewarmd. Deze hebben we teruggegeven met de boodschap dat we hier echt niet voor willen betalen. Kortom absoluut geen aanrader, of je moet speciaal voor de uiterst vriendelijke serveerster komen. Ga in ieder geval niet voor de kwaliteiten van de kok want die neemt zijn werk absoluut niet serieus!

1,3
  40. Gisteren gegeten. Spareribs een aanrader. Ik had stoofpotje met lam en groenten; groenten erg aanwezig maar de lam welgeteld 5 mini stukjes lam. Kregen 1 koude groente (salade) erbij en Vlaamse patat, lekker maar te weinig voor 4 volwassenen. Mijn ouders hadden het weekmenu. Soep waterig. Hoofdgerecht mini stukje zalm, 2 happen, smaak was prima maar te weinig. Toetjes waren heerlijk, niets om op aan te merken.
    Gaan we nog eens? Ja, maar dan nemen we allemaal wel de spareribs.

41. Heerlijk kunnen genieten van het mooie weer op het terras van De Bosberg!

Eerder in de middag een drankje gedronken en een blik geworpen op de lunchkaart.
    Eenmaal thuis hadden wij wel zin om lekker te gaan eten en besloten dit bij de bosberg te gaan doen. We hadden een lekkere plek op het terras in de zon. Vrij snel kwam de bediening onze bestelling opnemen. Snelle service van ons koude drankje( bier van de tap wat volgens mijn man geweldig is ) en een lekkere icetea.

Een klein moment later kwam ons eten. We hadden beide saté van de haas die absoluut een aanrader is. Heerlijk stokbrood erbij en nog extra friet erbij besteld niet omdat het te weinig was maar omdat het zo lekker smaakte. En de salade precies goed van smaak 👍

Kortom geslaagd. Gezellig terras, lekker eten & goede bediening.

42. Afgelopen weekend op een zeer sfeervolle locatie gegeten met z'n vieren. Kinderen een heerlijke pannenkoek. Wij hebben spareribs gehad. Tafel prima gevuld en werd bij aanvraag netjes bijgevuld. Heerlijk. Om je vingers bij op te eten. Sfeervol restaurant op een prachtige locatie. Prima en aardig personeel.
    Een geweldige plek om na een dagje bos heerlijk te ontspannen en te eten. En een lekker biertje van de tap.
    Aanrader.

43. M. Gerritsen

Heerlijk gezeten en super gegeten!! Kinderen konden heerlijk spelen binnen en buiten in de speelhoek. Spareribs zijn zeker aan te raden!!!

44. Marcel

Leuke tent op een leuke plek. Bediening liet echter te wensen over. Duurde erg lang eer hoofdgerecht kwam, ook bij tafels om ons heen. Er werd ook niet meer gevraagd of we nog iets wilde drinken.
    Stoofpotje lam bleek achteraf weinig lam te bevatten, was geld niet waard.
    De spare ribs daarentegen waren groot en heerlijk.

45. Meijer

De maaltijd en de bediening waren prima.
    Leidinggevende mag zich wel wat klantvriendelijker opstellen.

46. Heerlijk genieten van heerlijk eten. Gezelligheid en goede sfeer dat is wat de Bosberg uitstraalde. En dat alles voor een goede prijs.

47. de Vries

Bij binnenkomst al onaangenaam "verwelkomd" door de eigenaar. Toch besloten daar alsnog te gaan eten met 2 volwassenen en 2 kinderen.
    Het was niet druk, maar toch ruim een uur op ons eten moeten wachten... Dit kwam doordat het eten van de kinderen (1 pannenkoek en een halve pizza) bij ons voorgerecht (aspergesoep en carpaccio) geserveerd werd, volgens de eigenaar.
    Hiervoor 0 komma 0 excuses....
    Terwijl een jonge dame van de bediening ons eerder bevestigde dat het inderdaad wel erg lang duurde met ons eten, ook omdat gasten die later binnenkwamen eerder bediend waren.
    Bekertje ranja was maar karig/halfvol gevuld, in de aspergesoep geen asperge te bekennen, hoofdgerecht van asperges bestond maar uit 4 asperges, hoofdgerecht van tournedos (EUR 26,50) was erg karig voor voor de prijs die je ervoor betaald!! Klein stukje tournedos, frietjes en salade... Waarbij ook geen groenten.
    Verder mijn carpaccio met het bestek gegeten wat er lag (steakmes en vork), om vervolgens om nieuw bestek te moeten vragen bij het hoofdgerecht.
    Nadien de eigenaar op nette manier om verhaal gevraagd waarom we zo lang moesten wachten, waarop de eigenaar op onbeschofte manier aangaf dat wij (de klanten) geen begrip voor de situatie hebben!!
    Dit heb ik nog nooit meegemaakt!
    Voor ons was dit jammer genoeg een éénmalige ervaring en komen wij hier nooit weer, ondanks de prachtige omgeving!!!

48. J. van Gelderen

Goed gegeten in een kindvriendelijke sfeer. Aardige bediening en er werd rekening gehouden met een allergie van een van ons. Enige verbeterpuntje is om ook warme groente te serveren bij het hoofdgerecht.

49. Heerlijke spareribs en ruim voldoende. Voor de kinderen een leuke speelhoek. Soep was niet bijzonder.

50. Kees Timmerman

Informele en gezinsvriendelijke sfeer waarbij het personeel toch erg attent en alert is. De kaart biedt een mengeling van traditionele gerechten waar niemand zich een buil aan kan vallen. En culinaire vakwerkjes.

51. Zeer tevreden, mijn zoontje heeft zich vermaakt in de speelhoek terwijl wij wachten op de heerlijke maaltijd.

52. Leni scheepsfra

Gezellig gegeten met vier volwassenen en vier kids en hond, dat kan gewoon bij de Bosberg. Niet moeilijk en prettig.

53. Het vlees was wel goed, maar de gebakken kabeljauw was zeer klein van afmeting voor de betaalde prijs en te koud, voorts zijn er te weinig groenten bij geserveerd. Gebakken aardappels moet je apart voor betalen (alleen patat). Iedereen stelt het niet op prijs dat er huisdieren aanwezig zijn. De tafels eventueel afdekken met een laken of plates Ze waren smerig.

Geen aanrader om weer naar toe te gaan.

54. Heerlijk gegeten met 4 personen. 3-gangenmenu, allemaal anders, maar alles erg goed.

55. C. Meijer

We hebben heerlijk gegeten bij de bosberg! Ik had kabeljauw met mosterdsaus, en heb zelden zulke goed bereide verse kabeljauw gegeten met een sublieme, romige saus. Een echte aanrader. De service en klantvriendelijkheid verdienen een dikke pluim. We komen snel weer een keer!

56. Als je ergens lekker en goed wil eten in een goede sfeer met goede bediening, dan kan ik de Bosberg zeker aan raden.

Spareribs zijn echt super mals en heerlijk. De kinderen hebben zich heerlijk vermaakt in de speelruimte.

Kortom zeker aan te raden!

57. In een woord fantastisch. Eten bediening en ook de gastheer. Wij zijn enthousiast en onze kinderen ook mede door de gratis WiFi. Maar de spareribs zijn top en ook de zalm en de saté zijn gewoon heerlijk. Daarbij lekkere omgeving. Wij zullen hier vaker komen. Tijdens onze vakantie zijn we hier toevallig beland. Maar wat een prettige zaak.

Peter

58. Regelmatig komen wij bij De Bosberg in Appelscha. Vooral de ligging, de sfeer (die gemoedelijk is), alsmede en niet onbelangrijk de prima bediening en de tomeloze inzet om het een ieder naar de zin te maken, geeft ons een gewenst gevoel.
    Alles kan besproken worden. Is er iets niet naar wens dan wordt daar, mits er door de gast goed gecommuniceerd wordt, meteen een oplossing voor aangeboden. Met name de heerlijke saté van de haas, waar mijn man maar ook ik de vingers bij aflikken, en de spareribs, waar ik een liefhebber van ben, zijn niet te versmaden. Mijn man houdt niet van spareribs maar de spareribs van De Bosberg slaat hij niet over. Wij willen alle medewerkers van De Bosberg in Appelscha hartelijk danken voor hun gastvrije manier van omgaan met de gast.

59. Om de verjaardag van mijn man te vieren, besloten we gezellig uit eten te gaa met ons gezin. We hebben 2 kinderen van 7 en 10 jaar. We zitten in een vakantiepark vlakbij. Het leek van de weg af een gezellge stek, zo aan de rand van het bos.

Wat een deceptie. Het eten was ronduit smerig, zelfs de patat van het kindermenu werd niet lekker gevonden. Mijn man had een gortdroge, lauwe varkenshaas saté met een kleffe, lichte, vlakke pindasaus. Ikzelf had een lauwe sparerib. Met een soort deegjasje. Smakeloos, vette en gekookte, opgewarmde (magnetron?) troep. Niet de verlangde, gemarineerde, loeihete, malse, vers gegrilde spareribs.

Toen de borden werden weggehaald en wij de serveerster vertelden wat wij van het eten vonden, antwoordde zij met: "Okee..., wilt u nog een dessert?"

Ons advies: ga hier niet eten als u iets te vieren heeft. We raden het iedereen af. Of u moet voor een kopje koffie neerstrijken... Het diner is waardeloos!

1,7
  60. Vanmiddag heerlijk gewandeld en de dag afgesloten met een high tea. Eerst kregen we 2 verschillende soorten quiches, daarna 3 verschillende soorten sandwiches en vervolgens nog eens zoetwaren. Heerlijk en voor herhaling vatbaar !!!

61. Christa

De high tea viel ons erg tegen qua diversiteit..! Veel (bijna alles) met chocolade. Quiche was lekker maar met twee happen per persoon het enige hartige hapje..

Mooie omgeving, nog lekker gewandeld naderhand!

63. Fam Buiter

We hebben zondagavond heerlijk gegeten met de familie bij de Bosberg, 3 verschillende menu's, redelijk snel klaar, alles gezellig en gemoedelijk!

Daar houden wij wel van, bedankt!

64. anne en jan

Bestellen we 3x gehaktplak en 4x koffie, wordt ons gevraagd of we wit of bruin brood willen. Ik vraag nog of er brood bij zit en de aardige dame zegt ja. De rekening bedraagt 26,75? Ja, als je brood neemt bij het gehakt is het een plate van 6,75 met sla (1 plak komkommer en 3 flutters sla met bieslooksnippers) en 2 boterhammen in plaats van gehaktplak van 3,- euro... Het staat op de kaart en betalen maar. Wij komen er nooit meer! Lijkt erg op afzetten!

65. Willem Riksen

1 punt
  66. fenna mast

Hier een reactie van de fam. Mast.
    Soep was lauw. Hoofdgerechten hadden geen naambordjes bij de gerechten. Nagerechten ook geen naambordjes. Maar was verder wel lekker.

67. groep van 10

Lekker gegeten, toen wij er waren was het erg rustig. Aardige bediening, leuke speelhoek voor de kinderen. Geen hele uitgebreide kaart maar wel voor ieder wat wils. Prijs/kwaliteit prima!

68. Yoram Boer

Extreem rustig! Overigens wel lekker en aardige bediening. Gezellig, ook buiten het seizoen!

69. Prima winkel, even een drankje gedaan met partner, daarna nog een late lunch. Alles prima en snel geregeld. Aanrader! Mooi gelegen in het bos.

70. We hebben hier op zondag gegeten met een groep van acht meiden. Oorspronkelijk hadden we gereserveerd voor dertien personen, maar we hadden een aantal afzeggingen. Het was helemaal geen probleem en we kregen een mooie achtpersoonstafel. We hebben heerlijk geluncht! Iedereen was erg tevreden. We moesten alle acht apart afrekenen en daar werd ook totaal niet moeilijk over gedaan. Leuke sfeer, vriendelijk personeel en goed eten. De Bosberg is zeker een aanrader!

71. Fam de Vrij

Al vaker heerlijk gegeten bij de Bosberg, lunch en nu diner T0P! Super sfeer en prima service.

72. fam. Post/Venema

Gisteravond lekker uit eten geweest bij de Bosberg. We hebben saté, vis en schnitzel gegeten, dit smaakte prima en is voor herhaling vatbaar. Vriendelijke bediening; wel in voor een grapje. Kortom: we komen graag een keer terug.

73. Ronduit slechte ervaring. Na 10 min. kwam iemand pas de drankjes opnemen. Daarna weer wachten tot de bestelling voor het eten werd opgenomen. Kinderen vermaakten zich gelukkig wel maar het deels vervallen huisje buiten leek mij wat gevaarlijk. Na bijna een uur kwam het eten. Een halve pizza (kindermenu) werd als hele pizza geserveerd. Schnitzel was niet krokant maar bleek en zompig. Mijn opmerking met de gecremeerde (donkerbruin tot zwart) saté van de haas werd afgedaan als " zo serveren wij deze nou eenmaal". Lachwekkend genoeg staat er op de menukaart " misschien wel de beste saté van Friesland?". Ik mag toch hopen van niet! Bij het afrekenen werd doodleuk de hele pizza gerekend. Serveerster vroeg wel naar onze mening, maar kon verder niets betekenen.

74. Tijdens een toertocht met 20 man even wezen koffie drinken. Wat een chagrijn die vent. Ongeïnteresseerd en moeilijk doen omdat sommige mensen apart moesten afrekenen. Totaal ongeschikt voor de horeca. Ga voor de gezelligheid echt ergens anders heen.

75. Cora Glas

Eten niet heel bijzonder. Sate was erg droog, te ver door gebakken. Stoofpotje was wel aardig. Bediening was wel vriendelijk. Voor kleine kinderen een leuke speelhoek

76. Wel goed gegeten met 5 personen. Eten was goed, de sfeer ook.

77. Henk de Bruyn

De Bosberg was een geweldige afsluiting van onze vakantie in Noord Nederland. Heerlijk eten met kundig en gastvrij personeel. Vooral de spareribs zijn aan te bevelen. We komen zeker terug!

78. Tijdens een lang weekend op de Roggeberg hier gaan eten met de kinderen. Lekker gegeten voor een nette prijs. Maar vooral de service was lovenswaardig. En genoeg ruimte en mogelijkheden voor de kinderen om zich te vermaken. Een aanrader.

79. B. Falkena

We kunnen ons helaas niet in de andere recensies herkennen. De patat van de kinderen was koud en de warme groente van ons had zo lang gekookt dat er geen smaak meer aan zat. Gelukkig kregen de kinderen na melding een compleet nieuw menu. Verder kwam de bediening tijdens het eten nooit langs om nog een keer het drinken aan te vullen.

80. Wij hebben hier met 9 personen gegeten.
    De hoofdgerechten zijn van wisselende kwaliteit.
    De porties waren over het algemeen klein.
    Het lamspotje was goed van smaak, maar weinig.
    Het vegetarisch gerecht was zwaar onder de maat.

Overall een niet heel bijzonder restaurant voor wat je ervoor betaalt.

Voor de kinderen is er wel een leuke speelhoek.

81. Hendriksen

Eten was perfect.. bediending erg goed. En de prijs zeer redelijk. We komen zeker binnenkort nog een keer langs.

82. Heerlijk gegeten hier. Leuke menu's voor kinderen, leuke speelhoek. Goede kwaliteit, en niet erg duur. Een prima restaurant om eens te gaan eten!

83. Heerlijk gegeten op zondagavond. Was wat rustig, maar dat komt omdat het seizoen in Appelscha nog niet op gang is gekomen. Eerlijke prijs, goed eten en een vriendelijke eigenaar. In de zomer ook zeer goed zitten op het terras. Zeker voor herhaling vatbaar!

84. Heerlijk gegeten, goede bediening, sfeer is prima. Wij komen zeker een keer terug!

85. Heerlijk gegeten. Een 3 gangen week menu heerlijk.
    Goede sfeervolle lokatie. Voor herhaling vatbaar !

86. Albert Janssen

87. Afgelopen weekend na twee jaren weer gegeten bij de Bosberg, omdat we gehoord hadden over een andere eigenaar. In 1 woord; fantastisch! Heerlijk gegeten, zeer vriendelijke bediening en keurig nette ambiance. Gelukkig heeft deze horeca lokatie weer een waardige eigenaar!
    Onze complimenten en ga zo door!

88. lou

89. Koops 15 punten

één woord: GEWELDIG! We hebben ons laten verrassen door de kok. Ik had gereserveerd van te voren, met de vraag of het mogelijk was een 5-gangendiner ter ere van ons huwelijksdag te reserveren. Een verrassing was het zeker! Tussendoor een lekker coctail, en de 5 gerechten waren super. Om je vingers af te likken! We werden persoonlijk bediend door de eigenaar, en de chefkok kwam af en toe ook een gerecht bedienen met tekst en uitleg. We hebben denk ik uiteindelijk wel een 8-gangendiner gehad. Je kunt zien dat ze dit met liefde en plezier uitoefenen. Ik kan echt iedereen dit restaurant aanraden. Je krijgt heerlijk eten, tegen een mooi prijsje!

90. Afgelopen crocusvakantie twee keer fantastisch gegeten in dit restaurant! Zéér schappelijke prijzen en prima gerechten, alles vers bereid en dat proef je. Tip: neem het weekmenu: zeer smakelijk.

Erg aardige bediening, overigens.

91. Deze zaak bestaat al heel lang. Als kind ging ik er met mijn ouders vaak heen. Mijn vader was een FMSK man, die zaten daar heel vaak.

Eten was altijd prima. Voor mij als kind het hoogtepunt: ijs na. De "Bosberg sorbet". Zalig.

Toen ik er na veel jaren weer eens kwam eten, bleek die nog altijd te bestaan.. en nog steeds zalig!

92. 2 vegetarische hoofdgerechten, 3 vega soepen. Geen hoogstandje, gewoon lekker eten, niet bijzonder, het eten geeft me geen 'uit eten' gevoel. Mooie locatie, kindvriendelijk. Hoewel het eten wel wat beter mag denk ik dat we hier na een boswandeling nog wel eens terugkomen, al is het voor een kopje thee of zo.

93. Piet en Gretha de Vries

Samen met mijn man, zus en zwager hebben we afgelopen zondag heerlijk gegeten in de Bosberg. Het personeel is erg vriendelijk en de restauranthouder kwam informeren of alles naar wens was. We kunnen dit restaurant bij iedereen aanbevelen en we komen zeker terug.

94. Afgelopen zondagmiddag hebben mijn vrouw en haar zuster en echtgenoot op uitnodiging van de nieuwe eigenaar, dhr. Riksen, van het 3-gangen dagmenu kunnen genieten. Dit naar aanleiding van een lichte teleurstelling enkele weken geleden. Op zichzelf vonden wij deze geste al getuigen van professionaliteit en empathie, maar het belangrijkste is dat wij hebben genoten van iedere gang in dit menu. In een sfeervolle entourage hebben de eigenaar en zijn medewerkers hun uiterste best gedaan om het ons naar de zin te maken en dat is meer dan gelukt. Wij kunnen dit restaurant dan ook bij iedereen aanbevelen.

95. Mooie locatie, vriendelijke bediening, servicegericht, heerlijke gerechten en een mooie prijs! Aanrader!

96. P.H. Van der Woude

Dit restaurant heeft sinds maart 2010 een nieuwe eigenaar.

Het terras en restaurant doet erg gezellig aan.

Personeel uitermate vriendelijk en vlotte bediening.

Wij hebben er heerlijk gegeten, een weekmenu, 3 gangen!

Een aanrader!

Ik dit restaurant zeker aanbevelen aan vrienden en bekenden.

97. Lekker gegeten bij de Bosberg, de bediening was vriendelijk en klantgericht.

Restaurant zag er netjes uit, smaakvol ingericht en ruim opgezet. Nieuw terras met zon en schaduw, lekker vertoeven na een uurtje wandelen.

Het bos en de parkeerplaats ernaast zijn een grote plus.

98. Recentelijk een bezoekje gebracht aan dit bedrijf. We waren er vroeger ook wel eens geweest.

Bij binnenkomst werden we aangenaam verrast door de nieuwe uitstraling van dit bedrijf. We werden welkom geheten door de nieuwe eigenaar. Vlotte vent, zeer gastvrij.

Het restaurant ziet er sfeervol uit, zelfs de toiletten zijn tip top. (en dat zie je ook wel eens anders)

De kaart is goed en uitgebreid genoeg om de buikjes te vullen. Alle bestelde produkten waren vers en goed op smaak. De chef kwam zelfs even langs om te vragen of het naar wens was.

We vertelden onze ervaring uit het verleden en al onze vragen werden uiterst correct beantwoord. Er was geen vraag te veel.

Ze attendeerden ons zelfs op de mooie wandel-en fietsroutes in de nabijheid.

Na een goede kop koffie en 'afzakkertje' keerden we zeer tevreden naar huis.

Na onze ervaring is het niet voor te stellen dat anderen negatief zijn over dit bedrijf. Onze ervaring is echt zeer goed en wij adviseren met gemak een ieder om eens binnen te stappen in de Bosberg!

99. Het lijkt mooier dan het is, ons vers fruit was al aan het gisten. Over datum dus. En jammer dat er niet veel smaak aan het eten zat.

Volgende pagina