Ristorante Da Vinci in Apeldoorn

1199991009 98
1208208806 98
1520485105 80
1536920699 78

1. Heerlijk gegeten in dit restaurant met super vriendelijke bediening. Verse producten en heel veel keus. Wij komen graag nog eens terug.

2. Lia de kock

Nadat wij gereserveerd hadden voor 2 personen op 24 december en we ondanks een bevestiging hadden ontvangen voor een dichte deur stonden vind ik dat rond uit zeer teleustellend.

3. Joke Groenheijde

Gezellige avond met vriendin.
    Fijn bij gepraat en daarbij lekker gegeten en gedronken.
    De sfeer in het restaurant was prima.
    Dus we komen zeker terug.

4. Caroll Dijkstra

We hebben ontzettend genoten, heerlijk gegeten. Voor herhaling vatbaar. Echt een aanrader.

5. Joop en Greet

Op 24 april gegeten in da Vinci. Wij schrijven niet snel een recensie omdat wij de betrouwbaarheid van recensies van anderen soms in twijfel trekken, bij deze recensie is dat absoluut niet het geval: da Vinci in Apeldoorn was in alle opzichten uitstekend! Vanaf het ontvangst t/m het vertrek was alles perfect geregeld: de bediening, de uitgebreide kaart, de door ons gekozen gerechten en (wij zijn Hollanders) de prijs. Klein kritiek puntje: de witte huiswijn, maar gelukkig waren er voldoende alternatieven.
    Het was een hoogte puntje in ons eerste dagje Apeldoorn, Paleis het Loo was het diepte puntje. Wij hadden van de tuinen meer verwacht.
    Maar daar gaat deze recensie niet over.

6. Heerlijke avond gehad met onze zoon van 9.
    Voorgerecht was heerlijk, mosselen en carpaccio.
    Pizza’s waren heerlijk!
    De bediening was goed, even druk vanwege een verjaardagsgroep maar prima geholpen.
    De prijs is iets meer dan de “overburen” maar daar is de kwaliteit en sfeer ook naar. Klein, gemoedelijk en heerlijk gegeten!

7. Vertaal van English naar Nederlands

Heerlijk glutenvrij gegeten. Glutenvrije pasta gerechten zijn altijd aanwezig, mocht je een pizza willen moet het minstens 1 dag van tevoren aangegeven worden omdat de het deeg moet rijzen. De pizza was heerlijk - echt vers! De service en sfeer ook heel goed. Zeker een aanrader!

8. Afgelopen maandag heerlijke pizza gegeten. Donderdag weer geweest en een biefstuk van de grill gehad. Was weer voortreffelijk.
    Dit restaurant is een echte aanrader!
    Griet.

9. Lekker gegeten! Het broodje vooraf (van het huis) hebben we niet allemaal opgegeten, omdat er te weinig pesto bij zat. Misschien voortaan wat kruidenboter erbij?

10. 4 uur lang gezeten voor een 3 gangen menu... Dat is echt heel lang, zeker met kleine kinderen. Blijkt er maar 1 chefkok te zijn, maar ondertussen wel alle passanten aan tafel zetten. Ook met een grote groep is het fijn om gelijktijdig te eten.

11. Ondanks de reservering van 12 personen en het gegeven dat het een drukke vrijdagavond was, bleek er maar 1 chefkok aanwezig te zijn. Gevolg: lang wachten op de gangen. Daarnaast vond ik de bediening, op 1 mevrouw na, ondermaats. Positief vond ik de kwaliteit van het eten. Ik stel voor dat de inzet/kwaliteit van personeel keuken/bediening gaat verbeteren. Bedienen is een vak!

12. Wij eten al vele jaren in uw gezellige restaurant.

13. Inge Kraaijeveld-Verdult

We waren met 4 personen en zijn echte Italië fans. We hebben heerlijk gegeten en gedronken. De bediening was perfect. Echt een aanrader.

14. Lekker gegeten. Erg vriendelijke bediening.

15. Jan 19 punten

Op maandagavond hier gegeten met 2 personen. Pizza was lekker, maar de bediening waardeloos. Ik heb eerst ruim een half uur op een simpel koud voorgerechtje (verschillende soorten ham) moeten wachten. Toen nog een uur op 2 pizza's. Uiteraard heb ik me beklaagd, er was maar 1 kok werd er gezegd. Tja, dan had je voor 2 koks moeten zorgen. Of voor 1 kok die een beetje handig is, want 5 schijfjes ham op een bedje van sla leggen (voorgerecht) kost mij hooguit 2 minuten en daar zit ik dan ruim een half uur op te wachten!!

Als er dan een calamiteit is waardoor er maar 1 kok is, meldt dat dan aan je gasten en biedt ze wat aan, bijvoorbeeld gratis drankjes omdat het zo lang duurt.

Nee gastvrijheid hier krijgt van mij niet meer dan een 1, dat bederft de pret, waardoor het geheel niet meer dan een 2 krijgt. Ik zal er niet meer naar toe gaan!

17. Eten was smaakvol, presentatie op het bord was mooi. De smaak van het eten blijft lang nagenieten in je mond. Aankleding is goed en eenvoudig. De bestelling werd zonder een notitie opgenomen, alles was goed onthouden en kwam op tafel.

18. ronnie vd Horst

Het eten was heerlijk. De bediening was goed. Wel was het zeer druk waardoor wij iets langer moesten wachten.

19. Prima locatie, midden in de stad, nabij fietsenstalling, bioscoop en theater. Gezellig ingericht met ruime plaatsen. Vlotte bediening door gezellige en accurate dames, ook de kok (eigenaar) loopt gezellig rond en maakt even een praatje. Eten is prima verzorgd en lekker, zeker niet duur voor wat je krijgt.

Echt een aanrader, we komen zeker terug.

20. Op donderdag 5 september ben ik met mijn ouders uiteten geweest bij Da Vinci. Er was nog plek op het terras, dus we gingen daar zitten (prima gezeten, ongemakkelijke stoelen, sfeer: een 6). Na enige tijd nog steeds geen bediening te zien. Een van ons ging naar binnen om naar de wc te gaan en gaf binnen aan dat we buiten waren gaan zitten, maar nog steeds geen bediening aan tafel.Pas toen de tweede persoon naar binnen ging, stond er een meisje van de bediening in de deuropening (klein, donker haar). Wij moesten haar wenken om uberhaupt drankjes te bestellen, niet echt een proactieve houding als je het mij vraagt. Na een tijd wachten kregen we onze pizza's. Een van ons had de pizza met parmaham besteld, eenmaal op tafel merkten we dat deze heel vreemd rook, niet echt vertrouwd. De andere twee pizza's waren heerlijk overigens!! (daarom een 6 voor het eten). Toen het meisje van de bediening bij ons aan tafel stond gaven we dit aan, en hier werd (in mijn ogen) heel vreemd op gereageerd. De enige reactie was "oh, oh.." en ze liep weg. Geen excuses of iets. Na enige tijd kwam ze terug met het stuk ham uit de keuken, deze rook prima. Echter maakt dit niets uit met het feit dat ze niet tevreden was met haar pizza en er niéts mee werd gedaan. Heel erg jammer!! Er kan op zn minst een excuses worden aangeboden of uitleg gegeven worden. Service vond ik hier meer dan slecht, nog nooit eerder meegemaakt (en dat terwijl ik zelf al jaren in de horeca bediening werk). De kwaliteit van het eten en drinken stond wat mij betreft prima in verhouding met de prijs, maar de service is minstens zo belangrijk, die krijgt van mij een 1.

21. J.H.Hollander

Wij hebben in het weekeind met vier personen bij da Vinci gegeten. De kwaliteit en smaak van het eten was niets op aan te merken, het was gewoon goed. De bediening was echter ver beneden maat. Onze serveerster was niet erg vriendelijk en kortaf. Vooraf kregen wij brood met tapenade en olijven. Wij waren nog bezig dit op te eten toen het bord van tafel werd gegrist en weg waren onze hapjes. Bij het opruimen van een andere tafel hoorden wij een serveerster tegen de ander zeggen dat zij blij zou zijn als ze naar huis kon. Dat was aan haar ook wel duidelijk te merken. Tijdens de maaltijd wilden wij wat spaghetti bij bestellen. Denk maar niet dat je de aandacht van een serveerster kon trekken. De enige oplossing was om naar de counter te gaan waar de dames vrolijk in gesprek waren en het daar te bestellen. Bij het afrekenen kreeg ik een nota waarop alleen de geconsumeerde producten stond, het eindbedrag waren ze vergeten! Dus maar weer naar de counter. Ik moest een bedrag afrekenen die ik eigenlijk in een betere klasse zaak zou hebben verwacht, maar ja, we hadden ook op de kaart de prijs kunnen bekijken, dus wat dat betreft: eigen schuld, dikke bult. Kortom het eten was goed, de bediening slecht en de prijs eigenlijk te hoog.

22. We zijn er meermalen geweest en zoals wij daar gewend zijn was het weer fantastisch. Aardige vlotte bediening en perfect eten. Wij nemen altijd de fileto gorgonzola; heerlijk mals vlees wat smelt op de tong. Van de eigenaar kregen de dames een doosje met 2 bonbons voor moederdag. Zeer attent. Een aanrader eerste klas.

23. Ed Smulders

Prettige ontvangst; eenvoudige ambiance, voorstreffelijke keuken! Bijzondere smaken, alles tot in de puntjes verzorgd.
    Complimenten!

24. Typisch Italiaans gegeten alsof ik thuis was! Was rond de kerst weekendje weg en meteen de tweede avond hier weer gegeten! Het is dat ikzelf in het westen van het land woon anders at ik hier elke week wel een keer!

25. Alweer heerlijk gegeten! Echt Italiaans en een restaurant vol sfeer. Bediening erg vriendelijk. Altijd weer een smaaksensatie op je bord!

26. Helemaal top! Wat een kwaliteit voor een redelijke prijs. Wij komen bijna elk jaar in Italië en gaan dan ook veelvuldig uit eten, maar de hoge kwaliteit van het eten bij Davinci hebben ze zelfs in Italië nog niet kunnen evenaren.

27. De kaart beloofde wat.. maar wat een teleurstelling!
    Voor een Italiaans restaurant (qua produktkeuze en - smaak) ver onder de maat; voor een restaurant van dit convenience (=Hanos)-genre ver boven de prijs.
    Kritiek ter tafel "zal ik aan de kok doorgeven."
    Vanwaar de wisselende recensies?
    Graag een blik naar binnen voor de eigenaar en de chef ...

1,3
  28. Snel, goede kwaliteit, super T-bone, goede pizza, vriendelijke bediening en de eigenaar/kok kwam netjes aan tafel vragen of de T-bone goed van kwaliteit was!

29. Christine

30. We gaan niet vaak uit eten, maar Da Vinci is dan toch wel de plek waar we vaak naartoe gaan. Heerlijk, smaakvol en vers(!) eten, dat is lang niet bij iedere Italiaan zo. Je kunt hier voor weinig geld een prima maaltijd krijgen (de pasta is echt heel lekker) of uitgebreider dineren. Het restaurant is klein en redelijk sober, maar dat vinden wij wel fijn. Bediening is ook altijd vriendelijk en wij vinden het altijd heel gezellig.

De afgelopen jaren was de kwaliteit nog wel eens wisselend, maar het laatse jaar was iedere keer bij hun eten een feestje!

31. John en Patricia

Op een heerlijk rustige dinsdagavond is het bij Da Vinci supergoed toeven. Het eten (hertenrugfilet in rode port saus en een tortellini) was heerlijk, de sfeer romantisch en de service uitstekend. Tip: prosecco. Conclusie: een aanrader!

32. Buitengewoon lekker gegeten. We hebben veel restaurants bezocht, maar deze overtrof alle anderen door vooral de goede smaak van de vleesgerechten. De soep was ontzettend lekker, bediening fijn en het interieur schoon en net, tot het toilet toe. Sommige mensen moesten wat langer wachten op hun bestelling omdat het zo druk was, maar je moet ook niet haasten in een restaurant, kies dan liever fastfood.

Wij gaan volgend jaar weer!

33. Een week of 4 geleden spontaan binnengelopen, aangezien andere Italiaanse restaurants 'vol' zaten. Da Vinci heeft een wat luxere uitstraling en we waren met twee kleintjes dus dan stap je sneller een gewone pizzeria binnen. Ook bij Da Vinci bleken alle tafels gereserveerd, maar we konden van 18:00u tot19:00u nog wat eten. De beetgare spaghetti met een gewone tomatensaus en parmesan was heerlijk en ook de pizza's erg goed. We voelden ons niet gepushed door de tijd en de bediening was prima. Morgen gaan we weer.

34. Martien en Aukje

(12-10)

Bij toeval binnengelopen. Sfeer is huiselijk en zeer prettig. Bediening spontaan en enthousiast.

Het eten is heerlijk en je merkt dat het met liefde is bereidt. Verse groenten en heerlijk mals vlees. Kortom, wanneer we in Apeldoorn zijn is dit zeker de reden om hier te gaan eten.

35. Een van onze favoriete restaurants in Apeldoorn!

Je kunt merken dat er echte Italiaanse koks in de keuken staan, want het eten is altijd heerlijk en je kunt proeven dat ze met verse producten werken. Het verrassingsmenu is altijd leuk, en als je ergens niet van houdt, wordt het zonder problemen voor je aangepast. Zorg dat je flinke trek hebt als je voor de 2persoons gerechten gaat, want je krijgt genoeg!

36. Weinig sfeervol, onprofessionele bediening en bijvoorbeeld geen muziek.

Kregen het verkeerde hoofdgerecht en verder geen aanbod om dit te vervangen voor het juiste hoofdgerecht. Spaghetti Casa met ossehaas, de ossehaas was zo enorm uitgedroogd dat het meer op hacheevlees leek en de champignons die bij dit gerecht hoorden moest je zoeken met een vergrootglas, erg karig.

Eenmalige vergissing, gaan hier zeker niet meer terugkomen.

37. Authentiek en lekker. Een van de echte italiaanse koks komt altijd om 5 uur naar buiten een kopje espresso te drinken, daarna gaat hij aan de slag. Alle pasta`s zijn ter plek gemaakt geen AH merken. Mijn favorit is de gevulde ravioli. Het alle kleinste krijgt altijd wat hij wil ook als dat niet op het menu staat.

38. Van de week hier gegeten en de pizza's waren niet lekker, veel te klef, niet zo als een pizza hoort te zijn. De bediening was ook niet erg gastvrij. We komen hier niet meer terug..

39. Peter-Paul

Lekker gegeten voor een prima prijs. Zeker voor herhaling vatbaar.

40. We kwamen laat binnen (21.50) maar het was geen enkel probleem om nog wat te eten. De soep (stratciatella) was van grote klasse had nog wel een tweede kop gelust!

De pizza's waren fantastisch en de bediening was bijzonder vriendelijk en de wijn hoewel wat aan de dure kant erg lekker.

Wij komen zeker terug als we weer eens in Apeldoorn zijn!

41. Lekker gegeten, scampi griglia natuurlijk vooraf. Wat lekker!
    Hoofdgerecht Ossenhaas met champion's. Vlees hoef je bijna niet te snijden zo mals.
    Ik hou maar op want ik krijg weer honger.

42. Zaterdag weer geweest, en wat ziet het nieuwe interieur er super uit. Dat was eigenlijk het enige wat nog niet "af"was.
    Nu kun je dus uitgebreid eten en lekker blijven zitten op de confortabele stoelen.

Eten blijft super.
    Voor het eerst de mista genomen als hoofdgerecht. Verschillende soorten vlees en lekker veel pasta er bij!! Uit de kunst.

43. Peter en Brigitte

Heerlijk eten, echt italiaans.
    Bediening mag iets minder afstandelijk, maar we gaan de volgende keer zeker weer hier naar toe.

44. Het eten is echt goed, heb nog nooit zulke lekkere pasta gehad.

45. 2 stellen

Gereserveerd 18:30, waren bijna onze tafel kwijt (18:40)!?
    De ronde tafel waarvan het tafelblad voorzien was van een jarenlange vetlaag.
    De bediening was supernep, de sfeer ging wel.
    Het pandje ansich is wel leuk.
    Het gezelschap naast ons keek net zo wazig als wij op de gang van zaken gua bediening en traagheid hiervan.
    Eten was niet over naar huis te schrijven, de pizza's waren echt slecht.
    Toetje lukte niet meer omdat wij de volgende dag weer moesten werken en het liep al tegen 22:30!
    Hierheen gaan was voor ons een eenmalige vergissing.

46. De kok (Angelo) staat open voor een praatje, kan heerlijk koken ook nog eens. Goed restaurant, niet chic, gewoon.

47. marjon en edwin

Sfeervol restaurant met vriendelijke/authentieke (?) bediening. Wij hadden eigenlijk de eenvoudigste pizza's besteld...maar ze smaakten zoals pizza's horen te smaken. Dun maar niet te dun en ook de topping was heel simpel en puur. De vulcano doet ook zijn naam eer aan. Heerlijk pittig. Eenvoudigweg een goed restaurant voor een heerlijke pizza.