wo vanaf 17:00
do vanaf 17:00
vr vanaf 17:00
za vanaf 17:00
zo vanaf 17:00

Restaurant Eetkamer Potjandorie is het adres voor een gezellig etentje. Neem plaats aan een van onze huiselijke tafels en wij verzorgen u een sfeervolle gastvrije avond. Onze uitgebreide kaart met een diversiteit aan gerechten serveren wij in gloeiend hete potjes en pannetjes zodat u rustig van uw eten kunt genieten!

Van woensdag tot en met zondag kunt u vanaf 17.00 bij ons lekker eten of na overleg eerder. De keuken sluit naar gelang de drukte. Voorkom teleurstelling en reserveer. Ook op maandag en dinsdag kunt u bij ons terecht . Vanaf minimaal 10 personen leveren wij graag onze vrije dag in, u betaald altijd voor 10 personen ook als u plotseling met minder mensen komt !

wo vanaf 17:00
do vanaf 17:00
vr vanaf 17:00
za vanaf 17:00
zo vanaf 17:00

1461934436 87

1. Eerlijk gezegd wisten we niet goed wat we hier zouden kunnen verwachten. De plek was verrassend midden in een woonwijk maar we vonden dat we daar doorheen moesten kunnen kijken. De recensies waren nl. Bovengemiddeld met mooie scores. Dus een reservering was snel gemaakt. Omdat het een voormalig woonhuis betreft waren we heel even uit het veld geslagen toen we de ingang moesten zien te ontdekken. Er was weliswaar een voordeur (en daar hebben we ook aangebeld…) maar als je even verder kijkt dan je neus lang is zie je allerlei sporen naar de zijkant van het huis leiden want daar is de echte ingang. We waren de eerste gasten en hoopten vurig dat dat niet zo zou blijven. Toegegeven, vrijdagavond om 18 uur is wellicht wat vroeg maar toch waren er meerdere mensen die rap na ons allen aanschoven op de paar tafeltjes buiten onder het uitgevouwen zonnescherm. Vanaf het allereerste begin zat de sfeer er al meteen goed in. Een uiterst vriendelijke, attente en voor ons zo belangrijke humoristische bediening weten wij wel te waarderen. Omdat we zoals gezegd de eersten waren ging alles lekker vlot maar niet té. Als snel hadden we van de kok persoonlijk een gazpacho. Dit keer eindelijk niet eens murw gepureerd met een staafmixer, maar met lekker kleine stukjes groente. Wat een verademing. Dat begon al goed. Zeker toen er een relatief groot warm, stokbroodje op tafel kwam. De knoflooksaus was prima zoetzuur. De boter was iets te koud en dat was wat lastig uitsmeren maar daarentegen waren de zoete (!) olijven weer eens een hele leuke twist. De voorgerechten (een mosterdsoep en de garnalen die inderdaad krom stonden van de knoflook) waren heerlijk maar vooral ontzettend heet geserveerd. Ik denk dat de oven behoorlijk hoog stond want de soep pruttelde nog een hele tijd na, net als de knoflookgarnalen overigens. De hoofdgerechten waren normaal van portie. Van ons precies goed. Omdat ik zelf nogal van verrassingen hou werd de vraagtekenpot besteld. Mijn vrouw koos voor de meer veilige weg en koos witvis in tomatensaus. Binnen in het restaurant had men een eenvoudige doch doeltreffende saladebar gemaakt. Er waren meer dan voldoende dressings beschikbaar. De verrassing was dit keer een zoete kipkerrie. Opnieuw erg heet van temperatuur. De gebraden aardappeltjes waren zeer goed op smaak. Als nagerecht werd het voor mij onbekende Friese toetje genomen. Zoals gezegd hou ik van verrassingen… Ik heb er geen spijt van. Kaneelbrood met kaneelijs en slagroom met een kaneellikeurtje. Bij het limoncello-ijs was er ook een glaasje limoncello. Gedurende de hele avond was het gezellig babbelen met de bediening. Ze hebben heel goed in de gaten bij wie humor toegestaan is en bij wie niet. Ik zal u de details besparen maar het was er beregezellig wat hun uiteindelijk dus een mooie score op eet.nu gaat opleveren. De afsluitende cappuccino (met erop een drijvend minichoclaatje) was nog nooit eerder gezien (en zal ook wel niet meer zo heel snel gezien worden) maar dat maakt voor ons niet uit. Wederom een kleine glimlach. De grote doos met begeleidende suikers en zoete speculaasachtige harde koek zorgde voor een mooie afsluiter. Wie houdt van een lekker hapje zonder al te veel formaliteit (lekker gewoon de Bitter Lemon in een wijnglas bijvoorbeeld) moet hier zeer zeker eens langsgaan. Deze aardige mensen doen op alle fronten goed hun best en dat merk je. Een echte aanrader dus!

2. Super leuk.
    Gezellig.
    En erg lekker.
    Mooie eetgelegenheid.
    Zeker een aanrader.

3. Heerlijk gegeten. Alleen jammer dat het rustig was.

4. Neri 79 punten

Leuk klein huiskamerrestaurant. Eten alleen iets te zout, vooral de vleesgerechten. Verder helemaal geweldig.
    Geen "technische hoogstandjes" maar gewoon goed eten en voldoende.

5. Wij hebben hier heerlijk gegeten. Een heel gezellig klein schalig restaurant. Een super fijne, warme bediening en een super kok!! Zeker de moeite waard.

6. Superleuke avond gehad! Een bedrijfsetentje met 32 mensen... Je hebt het hele restaurant voor jezelf en er was een heerlijk lopend buffet geregeld. Keuze uit drie voorgerechten, drie hoofdgerechten en tot slot een heerlijk dessertbuffet! Prettige en heel vriendelijke bediening. Fijne, ontspannen sfeer. Een aanrader! Gaan we zeker nog eens doen, hartelijk dank!

7. Prima restaurant om te eten. Prijs kwaliteit verhouding is zeer goed. Bediening is attent, vriendelijk, behulpzaam. Heerlijk gegeten. Aanrader.

8. Esther

9. fam van den heuvel

Zeer goede ervaringen met dit restaurant. Vriendelijk personeel, een hele goede service en overheerlijk eten. Wij gaan hier regelmatig eten en de mensen zijn altijd vriendelijk en spontaan.

Ga zo door, want wij gaan nog vaak komen!

10. Als regelmatige gast van dit gezellige gastvrije restaurant waar ik vaak met mijn gezin en vrienden smakelijk eet, wil ik graag op deze site mijn tevredenheid uitspreken. Een acceptabele prijs voor een 3 gangen menu (27,50 euro) en nog veel extra's vooraf...stokbrood met kruidenboter, sausje en olijven...
    Het eten smaakt altijd zeer goed en ik heb nog nooit een ervaring gehad dat het eten niet vers zou zijn! Potjandorie is ook altijd royaal met het schenken van wijn. Wat een heerlijk vol glas krijg je daar!

Wat Potjandorie onderscheidt van andere restaurants is hun sfeer en gastvrijheid. Door het persoonlijke contact van de gastvrouwen gedurende de maaltijd is er altijd ruimte om aan te geven wat je wensen zijn.

Over smaak valt uiteraard niet te twisten, maar ik heb alweer gereserveerd voor het volgende etentje in een restaurant waar gastvrijheid en eerlijkheid...qua sfeer en eten, hoog in het vaandel staan!

Karin

11. Helaas geen goede ervaring. Dit hoewel de sfeer heel goed was, hele vriendelijke ontvangst en bediening. Ik ben ervan overtuigd dat de eigenaars het beste ervan willen maken maar helaas lukt dat niet. Waarschijnlijk ervaring genoeg maar af en toe bij andere restaurants kijken en proeven hoe het ook kan zou een goed idee zijn.

Ik heb hier samen met een vriendin gegeten nav een tip van iemand anders en ook obv de positieve recensies. De kwaliteit van het eten viel erg tegen; veel kant en klaar producten ipv zelfgemaakt. De saladebar bestaat uit salades/groente uit blik of kant en klaar verpakking. Zalmsnippers zo rechstreeks uit de kant en klaar verpakking met wat goedkope sla erbij, wat viel dat tegen. Hoofdgerechten waren ook niet lekker, quiche volgens mij uit de vriezer. Verder bijvoorbeeld geen verse champignons maar zurige uit een potje. We voelden ons na de rekening erg afgezet omdat er een hele fles wijn berekend werd (18,50) terwijl wij dat zo niet hadden besteld en 4 glazen hadden besteld waarna de gastvrouw de fles zelf leegmaakte, wisten wij veel dat deze dan als hele fles wordt berekend. En dat terwijl het geen lekker wijn was en hoogstens 5 euro inkoop kost. Toetje hoorde bij het menu maar hebben we overgeslagen, daarna thee toch berekend. Al met al moesten we met zn tweeen 90 euro afrekenen, wat ik zeker over heb voor goed of redelijk eten maar dit was echt niet goed.
    Het restaurant was erg leeg (3 tafels bezet de hele vrijdagavond) dus de omloopsnelheid van het eten zal laag zijn en daardoor zoveel kant en klaar en de verse producten niet vers meer. Ik ga nooit meer terug!

12. Heerlijk gegeten, leuke sfeer, aardig personeel.

13. Dit jaar ben ik 60 geworden. Een goede reden om dit met heel goede vrienden eens heel anders te vieren. Ik had al enige keren met veel plezier bij Potjandorie gegeten, dus was de keuze voor een leuke locatie snel gemaakt. De avond overtrof alle verwachtingen. Een gezellige en intieme sfeer, uitermate vriendelijke zorg voor de gasten en heerlijke gerechten. Een avond om nooit te vergeten. Hulde aan Potjandorie!

14. De eigenaar van Potjandorie moet eens naar een cursus klantvriendelijkheid. Wij hadden met een grotere groep afgesloten en één van groepsleden kwam iets later door zijn werk. De eigenaar maakte hierover behoorlijke stampij. Hij kon daar niet op wachten en wat dachten wij wel. Ons volgende groepsuitje wordt natuurlijk ergens anders gehouden. In deze tijden, waar de Horeca het moeilijk heeft, moet je gastheerschap naar je klanten toe tonen. Dit was helaas het omgekeerde. Dramatische vertoning.

15. Consuela van de Wijngaard

Wij gaan een paar keer per jaar daar eten. Grandioze sfeer en kwaliteit/prijs verhouding prima. Bediening is persoonlijk en ongedwongen.

16. Heel gezellig restaurant, sfeervol ingericht en niet te groot van opzet. Het is letterlijk in een huiskamer in een buitenwijk van Apeldoorn.
    Het eten viel wat tegen, zeker gezien de positieve recensies op deze website. De smaken zijn erg uitgesproken. De gerookte zalm bijvoorbeeld heeft zo'n sterke rooksmaak dat je aan het einde van het gerecht er bijna niet meer van geniet, terwijl het kwalitatief goede vis is. Dat gold ook voor de spareribs. er zit genoeg vlees aan, maar de ketjap marinade is heel (te) bepalend voor de smaak. Ik heb ze wel eens lekkerder gegeten.Verder is de bediening prima, en wordt je gastvrij onthaald met een broodplankje en gehaktballetje van het huis. Het veluws speciaalbiertje op de tap is ook lekker.
    Bij de koffie wordt een blad met krakelingen, nougat en toffee geserveerd.
    Al met al kun je hier heel gezellig eten, maar ik vond de prijs/kwaliteit verhouding niet helemaal in evenwicht.

17. Jeroen Nijst en Marieke slager

We hebben zaterdag 23 februari gegeten bij potjandorie en hebben het super naar ons zin gehad.
    Wat een onwijs leuk restaurant.
    Je word zeer gastvrij ontvangen en je voelt er al gelijk thuis.
    Je krijgt lekkere gehaktballetjes en een lekker stokbroodje van het huis.
    Je krijgt een heerlijk 3 gangen menu voor niet te veel.
    En dan nog een lekker bakkie koffie.
    Kortom een super avond gehad.
    Jammer dat het restaurant te ver weg zit om vaker te eten.
    Ik kom zelf uit utrecht maar zal mensen adviseren die naar Apeldoorn gaan zeker adviseren om hier te gaan eten.bedankt

18. Heerlijk gegeten, had heerlijke mosselen als voorgerecht. Met spareribs had ik een zeer byzonder stukje vlees. Bij veel zaken is soms het nitkę dikker als het vlees wat er aan zit. Hier was het dik anders om. Zo heerlijk stuk vlees. En dan het toetje, soes. Fantastisch en dan voor mijn ouders een ijsje met sterretjes omdat het hun trouwdag was. Het was zeker niet de laatste keer dat we er waren.

19. Consuela

Lekker gegeten in een prettige omgeving. Ik ga zeker nog eens terug en zal dit restaurant aanbevelen bij anderen.
    De bediening was zeer vriendelijk en prettig.

20. Gezellig in zo'n huiskamer. Op zich prima gegeten, leuk die potjes. Je moet hier niet heen gaan om een hoogstaand etentje te hebben.

21. We hebben er heerlijk gegeten! En wat een ambiance! Het is dat je achteraf de rekening krijgt, maar je krijgt werkelijk het gevoel dat je bij goede vrienden aan het eten bent. Er is echt persoonlijke aandacht en ik laat graag eenieder buiten Apeldoorn kennis maken met dit huiskamerconcept. Eén minpuntje is de koffie. Als je een echte koffieliefhebber bent zul je het na het verrukkelijke eten moeten doen met een kopje dat nog het meeste weg heeft van instant koffie! Heel jammer. Neem een ander dessert en neem je koffie thuis. Maar verder, heel lekker!

22. Jan (kok) en Diana (gastvrouw) de eigenaren en het personeel, geven je het gevoel, dat je heerlijk jezelf kunt zijn en je je op je gemak voelt in hun huiskamerachtige restaurant. Het eten is super, de ambiance knus......kortom TOP.

23. Afgelopen zaterdag hebben 4 vrouwen uit Groningen gegeten bij Potjandorie en dat was super. Er werden voor de maaltijd hapjes geserveerd en je zag dat daaraan aandacht was besteed!

En de maaltijd zelf was heerlijk!

Vriendelijke en zeer gastvrije bediening in een sfeervolle omgeving.

We hebben een heel gezellige dag in Apeldoorn gehad die niet beter afgesloten had kunnen worden dan te eten bij Potjandorie!

24. Mart & Lous.

Zateravond 12-06-2010 hebben wij met zijn vieren een hele gezellige avond gehad in de Potjandorie. Het eten was erg lekker en de bediening was gastvrij en attent. Alles was goed verzorgd.

Het restaurant is warm en gezellig ingericht. Het was half twaalf voor je er erg in had.

25. diane

26. Heerlijk gegeten. Gezellige, gastvrije bediening en ambiance. Voor herhaling vatbaar.