De Wilde Pieters in Apeldoorn

Sfeer en smaak in een stijlvolle locatie in Apeldoorn

Parkeerplaats voor de deur.

Bushalte op 5 minuten lopen, halte politiebureau, bus richting Rijkskantoren

Bezorgrestaurants in de buurt van De Wilde Pieters

SFEER EN SMAAK

In de ongedwongen sfeer van Restaurant Wilde Pieters kunt u genieten van verrassende gerechten, met dagverse ingrediënten en op originele wijze bereid.
Het gezellige restaurant is de hele week geopend om 11.30 uur. U bent van harte welkom voor een intiem etentje, maar wij kunnen ook gezelschappen tot 120 personen een diner serveren. Uitgebreid lunchen kan natuurlijk ook, maar als u haast heeft, zorgen wij er voor dat u snel wordt bediend.

TOPLOCATIE IN APELDOORN

Onze toplocatie in het centrum van Apeldoorn is laagdrempelig, ondanks de chique uitstraling van ons prachtige pand. De Wilde Pieters biedt u gratis parkeergelegenheid voor de deur en is een perfecte uitvalsbasis voor een avondje cultuur. Schouwburg Orpheus, poppodium en filmhuis Gigant, de JT Bioscoop en het uitgaanscentrum bevinden zich op loopafstand.

FEESTJE?

Verder kunt u bij ons terecht voor al uw feestelijke gelegenheden, zakelijke bijeenkomsten of andere evenementen. Neem dus gerust een kijkje op deze website voor een overzicht van ons ruime aanbod. Mocht u ondanks de uitgebreide informatie op deze website toch het antwoord op uw vraag niet vinden, op onze contactpagina kunt u uw vraag stellen en wij geven zo snel mogelijk antwoord.

• High tea: € 19,50

1297891943 69
1319239045 68
1361933250 56
1440205959 82

1. Met 1e paasdag hebben wij hier gegeten. hebben genoten van het 3 gangen lunch menu. heerlijke salade als voorgerecht, en als hoofdgerecht hadden we een parelhoender. dessert was ijs met chocolade. onverwachts hebben wij hier heerlijk gegeten. goede gerechten en vriendelijke bediening. De open keuken was ook erg leuk!

2. Samen met mijn man vorige week hier voor eerst wezen eten. Bij binnenkomst werden meteen onze jassen netjes opgehangen. Vervolgens mochten we zelf een leuk plekje uitzoeken in het restaurant. Hebben een plekje genomen voor aan het raam. Genoten van de witte huiswijn. En vervolgens kwam de bediening met een visplateau aan tafel! Heel leuk aangezien mijn man en ik grote fan zijn van een lekker stukje vis. We hebben gekozen voor de gebakken kabeljauw. En als afsluiter hebben we de chocolade mouse genomen!

We hebben heerlijk gegeten en de bediening was ook goed!
    We komen voortaan vaker naar De Wilde Pieters!

4. Super gezellige sfeer en een hele goeie bediening. De bediening was zo vriendelijk en heel erg geduldig. Zal hier zeker vaker heen gaan.

5. Vrijdag 22 mei bij de Wilde Pieters geweest. We hebben op deze site onze bevindingen openbaar gemaakt van ons diner bij de Wilde Pieters op 13 mei. Zie recensie van 13 mei hier onder. Deze bevindingen zijn natuurlijk ook door de Wilde Pieters niet onopgemerkt gebleven en zij hebben (mede mogelijk gemaakt omdat we middels “Bongo bon” een reservering hadden geplaatst) telefonisch contact met ons opgenomen.
    Behalve het aanbieden van hun excuses hebben ze ons aan een compleet verzorgd diner voor 2 personen aangeboden om ons te laten zien dat ze wel degelijk goede kwaliteit en service kunnen bieden. We hebben dit aanbod dus verzilverd op vrijdag 22 mei. Ontvangst door de gastvrouw was zeer hartelijk en vriendelijk en de bediening de rest van de avond zeer correct en juist, wil graag nog even kwijt dat de bediening op 13 mei ook zeer zeker in orde was hoor. Ons voorgerecht bestond uit teruelham, Iberico belotta met ciabatta, foccacia en tapenade en tomatensalsa. Hoofdgerecht bestond uit asperges met kalfsentrecote en biefstuk met haricot verts, snijbonen en worteltjes beiden begeleid met in de schil gekookte krieltjes. Als extra nog wat frietjes erbij. Tijdens de hele avond lekker genoten van heerlijke wijn en bier. Het dessert bestond uit de French coffe en espresso met Grand Marnier als afsluiting en extra service werd ons gevraagd of we nog een espresso en French coffe zouden willen gebruiken.
    Kortom de Wilde Pieters heeft laten zien dat ze wel degelijk goed en lekker kunnen koken. De bediening is zeer correct en erg goed, goede service, bekijk alleen het feit al dat ze wat met een slechte recensie doen en hun uiterste best doen om dit te corrigeren. Het eten was goed verzorgd en smaakvol, we hebben een leuke avond gehad en lekker gegeten. Als service op prijs wordt gesteld en een goede keuken gewenst is, is de Wilde Pieters een aanrader.

6. Anoniem uit Apeldoorn

Afgelopen woensdag 13 mei hier wezen eten met een Bongo bon. Niet een groot succes! Waren met 2 personen, vooraf 2x de carpaccio besteld, deze was te koud van temperatuur, waterig, sla was niet mooi van kleur en de dressing gewoon niet lekker. De carpaccio kwam duidelijk uit de vriezer, en is de €9,95 echt niet waard! Als hoofdmaaltijd 1x de spare ribs met frietjes en sla en knofloofsaus en 1x de kabeljouwfilet met gekookte krieltjes en spinazie. De spare ribs werden geserveerd met whiskeysaus i.p.v. knoflooksaus en waren erg droog. Zelfs de frieten waren droog en wat extra drinken was er zeker bij nodig om alles weg te krijgen. Sla dreef in de dressing en was absoluut niet lekker en zag er ook niet lekker uit! Na 1 ½ streng spare ribs blij dat het bord leeg was, werd gevraagd of ik nog meer spare ribs wilde maar heb hiervoor vriendelijk bedankt de spare ribs waren ook de €18,50 niet waard. Bier wordt geserveerd in flessen voor €3,50 en tapbier is niet te vinden op de kaart! De kaart welke op internet staat wijkt af van de kaart welke word gegeven in het restaurant. Mijn vrouw kreeg een zeer dikke homp kabeljouwfilet welke niet goed gaar was en zeer smakeloos evenals de gekookte niet lekker uitziende krieltjes die smaakloos waren, en de spinazie welke gewoon weg niet lekker was. Hier de ober bij gehaald en terug gestuurd, de ober beaamde dat de kwaliteit ver beneden de maat was en heeft later de maaltijd opnieuw geserveerd. Vis was wat dunner nu en iets beter gaar. Krieltjes iets smaakvoller en spinazie wat meer smaak maar absoluut nog niet geweldig! Leek wel of er (bijna) zoutloos en zonder kruiden word gekookt, niets was lekker op smaak. Gevraagd of er iets van een boter sausje bij de vis kon komen dit werd geregeld maar ook hiervan was de kwaliteit beneden alle peil! Huiswijn wrang en niet lekker.

Ons dessert bestond uit twee maal een French koffie welke wordt geserveerd met ongezoet slagroom wat dus uiteraard wederom niet zo lekker is. Serveerster maakte tussen het serveren van de gerechten door de toiletten schoon wat nogal een beetje vreemd op ons overkwam, de stijl, kwaliteit en klasse die dit restaurant ooit had is volledig weg. Het restaurant was zo goed als leeg en er waren weinig gasten aanwezig. Ons advies NIET doen. Kwaliteit is ver beneden alle peil, sfeer is weg en de prijs is zeker voor de kwaliteit die word geleverd veel te hoog! Uiteindelijk stonden wij binnen 2 uur weer buiten. Een kort avondje uit en slecht en niet lekker gegeten.

7. Peter Rodenburg

Hier schrijft men service met een hele grote S. Fantastisch eten voor een meer dan redelijke prijs en daarnaast zijn de medewerkers een voorbeeld voor vele andere zaken. Bij toeval terecht gekomen, maar absoluut voor herhaling vatbaar. Met vijf sterren zeg ik niets teveel.

8. Mooie locatie, goede bediening, lekker gegeten. Alleen 1 grote tegenvaller, de prijs van een lokaal biertje. Bij afrekenen bleek een flesje veluwse schavuyt €8,00 te kosten met 3 biertjes op was het wel even slikken. Vandaar dat het niet op de menukaart staat. Niet erg slim om zulke prijzen te hanteren voor lokale produkten. Volgende keer voor mij een gewoon pilsje. Sorry brouwer van de veluwse schavuyt.

9. Valentijnsdag bij de Wilde Pieters. Een top-ervaring!
    Talloze kaarsen, romantische live muziek, heerlijke proeverij van kleine gerechten en nog een kadootje op de koop toe. Gezellig druk, vrolijke en professionele bediening.
    Wilde Pieters, jullie zijn onze nieuwe valentijnstraditie!

10. Al vaker hier gegeten en naar tevredenheid. Vandaag (26012014) was ik hier voor een 'high tea'. Daar kunnen ze maar beter mee stoppen. Het was meer stokbrood hapjes (overigens wel smaakvol) dan een 'high tea'. De teleurstelling werd verstrekt door incompetente bediening. Jammer. Voor de stokbroodjes met een kopje thee hebben we voor 3 personen bijna € 60 afgerekend.

11. Nieuwe mediterrane keuken is super. Heerlijk gegeten en een top-attente en alerte bediening.

12. Mirka Ridder

Een aantal keer mogen eten, zowel lunch als diner. De verrassende kaart sinds september 2013 met mediterrane specialiteiten is echt een vernieuwing. Ingrediënten zoals ebli en de combinaties van groente met dagverse vis, zijn voortreffelijk klaargemaakt door de chef en zijn team. De uitgebreide wijnkaart is een aanrader!

13. Erg lekker gegeten. Wij waren met 10 personen en zaten aan een mooie ovale tafel in de serre. Perfecte plek voor een groepje van 10!! Ons werd aangeraden om het smaakmakersdiner te nemen en dat sprak ons wel aan. We waren erg onder de indruk van de gerechten en komen zeker nog een keer terug! Een echte aanrader dus.

14. Anne-Marie

Afgelopen zaterdag heerlijk gegeten bij de Wilde Pieters. We kozen voor het smaakmakersmenu met een proeverij van verschillende gerechten uit de mediterraanse keuken. Zowel het voorgerecht, hoofdgerecht als het nagerecht zag er schitterend uit en smaakte voortreffelijk. Het was echt een avondje uit in een gezellige ambiance. We komen zeker nog een keer terug!

15. Stan Bosschart

16. Super lekker gegeten, lekkere huiswijn erbij en het was echt genieten op het prachtige terras!

17. Zo! Wat is dit restaurant verbeterd! Vanavond ons opnieuw laten verwennen in De Wilde Pieters. Fijne wijn er bij in een zeer gastvrije ambiance. En dan de wijnkaart! Super.

18. Vandaag high-tea gehad en heerlijk gegeten. We waren eerst afwachtend, gezien de recensies. Maar er was meer dan voldoende en alles smaakte goed!

19. Lekkere lunch, uitsmijter gegeten. De grote domper was de rekening. Een jus d'orange kostte 5,75. Bij navraag bleek dat toch de juiste prijs te zijn.. Nooit meer naar de Wilde Pieters!

20. Wij hebben nog nooit ergens zo slecht gegeten! Totale indruk is echt slecht. En dit was vroeger een toprestaurant. Waar is de keurige gastvrije bediening, de uitstekende keuken en de mooie entourage gebleven? Vraag dan gewoon een hogere prijs als het anders niet uitkan. En nu zag ik tot overmaat van ramp ook nog dat je er onbeperkt spare-ribs kunt eten, wat een blamage!

21. Jacqueline

Wij zijn met ze tweetjes gaan eten bij de wilde pieters. Nieuwe kaart en een nieuwe chef. We hebben heerlijk gegeten. Ga zo door. Top!!!

22. irma 179 punten

Afgelopen weekend het 2 gangenmenu gegeten.
    vooraf de salade met pittige kip en de varkenshaas als hoofdgerecht. Viel erg tegen.
    De kip bij de salade was niet pittig en al helemaal niet vers,
    zat een bijsmaakje aan. De varkenshaas was doorgeslagen en de gegrillde groente niet lekker. Een aantal jaren geleden heb ik hier ook gegeten, toen was het ook al niet geweldig en nu weer niet. Geen verbetering en geen aanrader !

23. Judie 15 punten

De locatie is prachtig en heel sfeervol, in een monumentaal pand.
    De bediening is heel servicegericht en voorkomend, vanaf binnenkomst tot en met het weggaan. Indien je gereserveerd hebt krijg je een sms-je met daarin een boodschap dat je van harte welkom wordt geheten. Na afloop weer een sms-je met daarin de hoop dat we genoten hebben. Heel attent, net zoals de bediening de hele avond is geweest. We hebben er prima gegeten. Heerlijk 3-gangen menu. Prijs/kwaliteitsverhouding is goed. Drankjes iets aan de dure kant. Wij komen niet uit de buurt (hebben er een uur voor gereden), maar komen zeker nog een keer terug en kunnen oprecht dit restaurant bij anderen aanbevelen.

24. Op een voorgerecht met vis na redelijk lekker gegeten, niet bepaald bijzonder maar ook niet slecht. Aan sommige gerechten was zo te proeven minder aandacht besteed. Restaurant ziet er gezellig en netjes uit, maar de bediening laat zwaar te wensen over. Etiquette is ver te zoeken, zelfs een praatje met gasten blijkt erg moeilijk. Toen wij vertrokken en het restaurant nog voor een derde vol zat, stond de bediening met zijn allen buiten te kletsen. Het is de bediening misschien niet helemaal aan te rekenen gezien de leeftijd. Hoog tijd voor een bezoekje van de heer Rijmers!!
    Jammer, wij gaan hier niet meer terugkomen.

25. Slechte ervaring met dit restaurant. We hebben hier onlangs met z'n vieren gegeten. De bediening was vriendelijk maar het eten was slecht. De tonijn was nog deels licht bevroren en werd met zoet zure groenten geserveerd, zeer slechte combinatie. De vitello was niet bijzonder en zeker niet prijswaardig. Prijs/ kwaliteit klopt niet. Jammer, mooie locatie voor een goed restaurant.

26. Wat een wereld van verschil als een belangrijk personeelslid weg is.
    Vorig jaar was altijd alles perfect. De hoofdober is vertrokken en de baas zelf bedient nu. Wat een ramp is het geworden.
    De pickwick tasting gedaan. We miste de koekjes, bonbons en de attentie van pickwick. De taartjes die er wel bij zaten mochten geen naam hebben.
    De cupcakes waren ook niet echt wat je zou verwachten, veel te zoet en had niets met de pickwick cupcakes te maken.
    Toen ik aan de eigenaar vroeg of dit alles was (3 cupcakes, thee, 2 pindarotsjes en 2 minitaartjes) voor normaal 20 euro per persoon kreeg ik als antwoord dat het aan pickwick lag!!

Wat een onzin zeg.

Heb later nog een mailtje gestuurd maar krijg opeens ook geen antwoord meer.

Ik denk dat de eigenaar heel erg goed moet nadenken of hij wel dit vak moet uitoefenen. Om zo je vaste klanten weg te jagen lijkt me niet de juiste manier om tegenwoordig een restaurant te runnen.

27. Michiel

28. 3 maal een high tea gedaan via pickwick. Deze is zeer uitgebreid en er ontbreekt niets aan.
    Dat beviel ons zo goed dat we daarna voor een diner naar de wilde pieters zijn geweest. Dat was ook prima. De kaasplank is heerlijk en het idee van de desertkar is ideaal voor de zoet liefhebber. Vond alleen de prijs van bijna 6 euro voor een speciaalbiertje wel aan de hoge kant.
    Toen we een aantal weken later in de buurt weer waren hebben we heerlijk gelunched. Wederom lekker en genoeg.

Na 5 goede ervaringen in een aantal maanden hebben we besloten om ons huwelijksfeest in de zaal boven te vieren. We hadden een eigen ober die er met de bedrijfsleiding voor heeft gezorgd dat het een onvergetelijke avond was.

2 weken geleden een klassieke brunch genomen en zo uitgebreid hebben we nog nooit gebrunchd. Zeker een aanrader! Zo'n aanrader zelfs dat we alweer een nieuwe reservering hebben staan voor een brunch met 13 man.

De bediening is elke keer weer prima. Alles is bespreekbaar en je zit in een erg mooi pand. Het buitenterras is 's zomers erg mooi om in te zitten.

Ook het gratis parkeren op eigen terrein is erg handig. Zeker aangezien je midden in de stad zit.

In een aantal maanden zijn we nu 6 maal bij de wilde pieters geweest en elke keer was het weer reden om er opnieuw te komen ondanks dat het ruim een half uur rijden is voor ons.

29. Op een zaterdagmiddag een high tea gebruikt met negen gasten. Helaas viel het wat tegen. De hoeveelheden waren minimaal zodat alle schalen schoon leeg gingen. Er werd niets aangevuld. Nieuw heet water kwam alleen als we er zelf om vroegen en dan duurde het heel lang voor het gebracht werd. Chocola die wel op tafel zou staan ontbrak en de hartige hapjes smaakten naar meer, maar er kwam niets.

30. In december hebben we met een groep vriendinnen een high tea gehad. Buiten dat we het super gezellig hadden was de high tea prima verzorgd door de Wilde Pieters. Verrassend en het smaakte allemaal heerlijk! Van harte aanbevolen!

31. Justus en Annemiek Dierick

Wij hebben een camping in de Provence en hebben in 2009 voor het eerst een gezellige borrel voor onze medewerkers georganiseerd bij de Wilde Pieters. De lokatie was prachtig in de sneeuw en in kerstsfeer, de bediening was goed, de hapjes lekker. In december 2010 waren we dus weer van de partij en was het weer prima! Ze zien ons vast nog wel eens terug!

32. Met 4 man gegeten, 260 euro kwijt, maar alles was ver beneden de maat.

Jammer, vaak genoeg er geweest, maar men lijkt de weg kwijt.

Het was voor een zondag ook erg stil en men leek ons liever kwijt dan rijk te zijn was de indruk.

33. Erg lekker gegeten. Mooie menu kaart met bijzondere gerechten.

Leuke bediening die weten waar ze mee bezig zijn. Zeker een aanrader.

34. Frank en Miranda

Wij, Frank en Miranda hebben hier op een woensdagavond heerlijk gegeten. De mooie locatie, de lustopwekkende wijn en het sensuele eten maakten dat wij een fantastische avond hadden. Dit resulteerde, eenmaal terug in het hotel, in een heerlijk samenzijn, waar we nu nog met veel genoegen op terugkijken.

Volgende keer slapen we ook in de Wilde Pieters....

35. Echt volledig gegeten heb ik nooit bij De Wilde Pieters, zal dat ook niet doen, want behalve dat ik nooit iets echt goeds over dit restaurant hoorde, heb ik er een keer of 5 zakelijke recepties bijgewoond en dat vond ik altijd heel matig. Zoals ik al eerder schreef in een andere recensie; als een keuken goed is proef je dat ook aan de bijlagen en de kleine hapjes. Hier dus smakeloze borrelhapjes en slappe wijnen, maar wel een air alsof het een toprestaurant betreft. Jammer, want het zit in zo'n mooi pand op een ideale locatie.

36. Wij hebben een een leuk feest gehad toen mijn man 60 jaar werd. Heerlijk gegeten. En het optreden van de groep Mama Roux was ook een succes.

37. 2e kerst dag wat een dieptepunt. Voorgerecht zeeduivel veel te koud.Bij de vraag om bij de vis aard.puree te krijgen, werd er boerenkoolstampot geserveerd.Sucade taai. Romige soep zonder room met veel bieslook. Nooit meer Wilde Pieters voor ons.

38. Zeer mooi pand met mooie inrichting! Maar.... Hebben er nu 2 x met een groep gelunchd en 2 keer was of de melk of de karnemelk overdatum tja dat kan natuurlijk niet. Nadat we er wat van gezecht hebben kregen we de zelfde melk/karnemelk ik een glazen kan.

39. Erg goeie high tea, je komt niks te kort!

40. Jan hendrik

Vond geweldig om hier te eten, kwamen zelf uit amsterdam en vonden de bediening Super!!

41. John Herbrink

Super restaurant, ook voor het geven van een bruiloft!! Het eten is prima bereid en de service is toppie! 100 punten!