De Echoput in Apeldoorn

€€€

Bij De Echoput parkeert u uw auto nog gewoon gratis voor de deur!

Bussen vanaf station Apeldoorn, lijn 102 en 104, halte Echoput.

Uitzonderingen

1441420778 76
1519477904 78
1562054518 80

1. Teleurstelling!
    1E kerstdag gegeten bij de echoput en waren erg teleurgesteld en boos onze kerstavond was niet zoals wij hadden voorgesteld!

Bij binnenkomst was niemand aanwezig om de gasten welkom te heten.
    Hebben zelf de bediening gezocht omdat wij graag iets wilden drinken, wat wij kregen na ca 25 minuten.

Voor kerstdiner moesten wij ons melden bij de receptie hebben daar ca 15 minuten gestaan voor wij naar de tafel werden gebracht.

De tafel die hadden toegewezen was in een afgelegen hoek, gescheiden door een muur van het restaurant.
    Een van de stoelen was zo smerig en de rest van de stoelen zagen er erg oud en versleten uit.

Het eten wat wij geserveerd kregen was bijzonder slecht, alle gerechten waren droog, lauw en zonder smaak.

Het nagerecht was zo slecht dat ik het direct uit mijn mond heb gehaald!

Wij hebben bij het kerstdiner wijn paring genomen, de gekozen wijnen niet altijd juist gekozen en waren niet op de juiste temperatuur.

De eigenaren waren niet aanwezig wat mij verbaasde.

Er is mij beloofd dat er telefonisch contact gezocht zou worden, maar tot heden geen enkel bericht ontvangen.

2. Koffie met gebak. Slechte bediening met vuile kleding. Moesten lang wachten. Cappuccino was lauw en gebak erg matig. 15 euro voor 2 pp is dan echt teveel.

3. Wat een heerlijke verwen-avond in de echoput. Hartelijke en geïnteresseerde bediening, vriendelijke ontvangst. Verrassende en zeer smakelijke amuses, artistiek aangekleed. Fijn om een half wijnarrangement te kunnen vragen i.v.m. een veilige terugtocht naar huis. Deskundige uitleg bij de wijnkeuzes, die we voor alle wijnen konden onderschrijven. Alle gerechten (wij kozen voor drie gangen) waren stuk voor stuk verfijnd, smakelijk en creatief gepresenteerd. Voorgerecht met rundertartaar, verrassend geserveerd op nog nasmeulend hooi; fijne mosterd-varieteiten waarbij de Gascogne mooi aansloot. "Multisensorische" beleving, waarbij de zee-geluiden bij de kabeljauw natuurlijk heel verrassend waren. Fantastisch stukje reegeit als hoofdgerecht: terecht hebben ze een grote naam als het gaat om wild. Het driegangenmenu (voorgerecht/visgerecht/hoofdgerecht) was voor ons zonder nagerecht al ruim voldoende, en de afsluitende koffie werd ook nog eens rijkelijk versierd met lekkernijen. Met de open haard aan, was de sfeer heerlijk ontspannen zowel bij ons als bij het personeel, terwijl toch (op zaterdagavond) alle tafels waren bezet. Toch nog één aandachtspuntje: zeker de jongeren onder de bediening nog eens nader instrueren om bij het uitserveren de gerechten wat rustiger en minder gehaast toe te lichten en zich te vergewissen dat hun uitleg is overgekomen.
    Al met al een fijne avond, met daarbij een heel redelijk prijskaartje. Van harte aan te bevelen.

4. Ik weet niet waar ik moet beginnen. Wij hadden een familie lunch met 7 personen ter gelegenheid van onze ouders, die 64 jaar getrouwd zijn. De serveerster feliciteerde mijn vader spontaan met zijn 62 ste verjaardag (90 jr). Broodjes lieten zeer lang op zich wachten evenals de andere gangen en de wijn. Amuse's waren niet verfijnd qua smaak. Het voorgerecht van kreeft kreeg veel aandacht van de bediening.
    Het gerecht werd ons uitgebreid uitgelegd wat wij op ons bord hadden en wat de ingrediënten waren.
    Nou, nou wat was de kok hier druk mee geweest, maar helaas was hier weinig van te proeven en de kreeft was miniem. Aangezien mijn vader geen alcohol mag hebben, hadden wij voor deze feestelijke gelegenheid een fles alcoholvrije roze champagne meegenomen. De serveerster schonk de champagne in de glazen, maar hiervoor wordt wel € 22,50 in rekening gebracht.
    Ik begrijp dat hier (kurken) geld voor gevraagd wordt, maar deze prijs getuigt niet van enig inlevingsvermogen naar de klant. Volgens traditie bestelde wij als extra, de van oudsher overheerlijk champignon Dordogne, dit gerecht staat officieel niet meer op de menukaart, maar er werd een uitzondering gemaakt. Ik zeg, "van oudsher", want ik geloof dat het recept ook zoekgeraakt is! Schandalig, 4 champignons in een vies stijf maizena papje, dit kun je je gasten écht niet serveren! Hoofdgerecht: Wild. Dit gerecht was droog, smakeloos en had zenen, niet door te komen! "De Echoput", bekend om z'n Wild gerechten en zoals de serveerster zei, "geschoten in onze achtertuin". Het enige wat ons is bij gebleven, is het heerlijke dessert, de rest moeten wij maar heel snel vergeten.
    Al met al erg teleurstellend, maar gelukkig waren wij in goed gezelschap!
    Jammer, dat onze jarenlange familie traditie bij "De Echoput", tot het verleden hoort.

5. iensuser

7. D.Evertse

Afgelopen dinsdag hier met 5 personen zakelijk gedineerd. Het eten is behoorlijk doch niet verrassend. Vooraf gebakken ganzenlever besteld. Deze "implodeerde" volgens de ober in de pan. Heb ik zelf niet eerder meegemaakt. Blijkbaar was een herkansing niet mogelijk en moest ik i.v.m. het feit dat de andere gerechten klaar stonden iets snels bestellen. Werd een steak tartaar. Een toprestaurant onwaardig!

8. Arrangement geboekt inclusief diner, overnachting en ontbijt. Het eten was wel lekker, maar we zijn helaas niet verrast. We hadden meer verwacht. Hotelkamers prima.
    Het ontbijt slecht, buffet weggestopt in een hoekje, koffiemachine niet te bedienen, steeds storing, na kwartier in de rij eindelijk kopje koffie, dan zure melk. Hier wordt wel 32,50 euro voor afgerekend. Prijs - kwaliteit niet in verhouding, dus voor ons geen herhaling.

9. Na zeker 10 jaar opnieuw hier gegeten. De nieuwbouw was voor ons een verrassing. Maar wel weinig sfeer, te stijf hoewel de bediening erg zijn best deed. Het eten is goed maar niet speciaal of heel bijzonder. Ik moet er bij zeggen dat wij wel de lat hoog leggen. Leuk dat we hier nog een keertje zijn geweest maar geen volgende keer.

10. Stan Bosschart

11. Wouter Heemskerk

De smaken van de ingredienten in uitstekende balans gekozen. Het wijnassortiment dat de sommalier erbij koos en ons voorstelde was bij sommige gerechten meer dan verrassend goed gekozen.Kortom een smaakreis die voor mij een waarlijke reis was die zeer de moeite waard was.Gastronomisch een negen omdat het worteltje voor de tien moet blijven. Personeel zonder bla bla ter zake kundig en dienstbaar prettig.

12. Heerlijk om weer terug te zijn. 7:30 pm de tent in 0:30 am er weer uit. Bediening met verstand, daar kan menig restaurant alleen maar van dromen. Gelukkig hier een onafhankelijke wijnkaart en geen plofkip als salentein op de kaart... We zijn snel weer terug! Wel veelal ander publiek nu.

13. Prachtige gerechten, smaakvol ingericht, zeer vakkundige en gedreven bediening. Zeer goed wijnadvies.

Prijzen overeenkomstig niveau restaurant.

Een bezoek zeker waard. Prachtige omgeving.

14. Het eten en verblijven in de Echoput is een ware aangelegenheid.

De kamers zijn geweldig en het eten is erg inventief.

Alhoewel toen wij er aten had de kok waarschijnlijk net het boekje gelezen hoe laat ik het eten smaken naar gerookt ceder hout.

Echt sublieme gerechten en ook hier erg inventief, om een gerecht onder een glazen stolpje met ceder rook te serveren.

Maar wanneer dit bij elk gerecht gebeurt, heb je aan het eind van de avond het idee dat je laminaat naar binnen hebt gewerkt.

Echter dit kon de pret niet drukken, de wijnen zijn subliem en de bediening erg prettig.

Een klein nadeel, de Echoput gooit hun kamers regelmatig ' te grabbel' op hotels.nl waar je voor een appel en een ei van dit moois kunt genieten.
    Het nadeel is dat dit een ander publiek aantrekt dan doorgaans hier neerstrijkt.

Al met al de Echoput tilt zich boven het gemiddelde uit... met gemak!

15. Ik ben een aantal keren in het restaurant gaan eten. Bediening en eten is van hoog niveau. Wat ik wel een beetje mis is sfeer. Alles is zo donker en sober.

16. Wij hebben inmiddels twee keer bij De Echoput mogen dineren. Een keer in het restaurant, de tweede keer wilden wij de bistro Flavours proberen. Over beiden zijn wij dolenthousiast. Het restaurant is zeer sfeervol en chique. De bediening is warm, vriendelijk en heeft verstand van zaken. Er kookt een nieuwe chefkok in De Echoput waar al onze lof naar uit gaat. Wij hebben genoten van het menu met de kreeft en de verrukkelijke reebok. De wijnen sloten perfect op de gerechten aan. Ideaal dat je ze per glas bij de verschillende gerechten kan bestellen!

Flavours vonden wij erg leuk. Zeer betaalbaar en kwalitatief hoogstaand eten. Leuke gerechten. Mooie sfeer in de bistro!

Kortom, een dikke tien. We zien uit naar ons volgende bezoek!

17. Zakendiner met internationale gasten. We hadden een wijnarrangement bij het diner genomen. Blij verrast dat de ober veel verstand had van wijnen en goed kon uitleggen waarom bepaalde wijnen waren gekozen bij het gerecht. Sowieso waren wij onder de indruk van de wijnlkaart. Geen nagerecht genomen: koffie met toebehoren was al een dessert op zich.

Dit was de eerste keer dat we hier hebben gegeten; met stip in mijn persoonlijke top 5 gekomen.

18. Afgelopen jaar alleen bij hun soort bistro 'Flavours' geluncht; 2x binnen en -heerlijke tuin!- 3x op terras.

Leuk en toch kwaliteits Echoput-3gangenmenu, goed geserveerd. Ene keer beter personeel dan andere keer, maar in ieder geval correct. Bij mooi weer lunchen op terras daar is gewoon genieten!

19. 2 dagen overnacht in het grandioze hotel.
    In de middag aangekomen, perfecte ontvangst door personeel.
    Gelijk 2 leenfietsen kunnen regelen.
    Daarna super geluncht op het terras.
    In de avond eten wat bij het arangement zat, dit was super. Ontbijt prima, per tafel geserveerd, ruim voldoende en afwisselend verse jus.

2e avond weer op het terras gegeten en een suprise menu genomen samengesteld door de kok. Echt genoten, wat een super samengesteld menu en hele leuke verrassende combinaties.
    Ga zeker terug hierheen.

20. Heb hier het afgelopen jaar vaak overnacht en enkele malen gegeten.

De prijzen van de gerechten zijn relatief hoog.
    De bediening is persoonlijk en uitstekend.
    Het eten kan niet beter; uitstekende kwaliteit, veel fantasie.
    Er wordt naar je wensen geluisterd.

Een enorme belevenis!

21. Een verrukkelijk weekend in de Echoput verbleven. Je merkt aan alles dat naar perfectie wordt gestreefd. Het uitgebreide diner was natuurlijk voortreffelijk en doet niet onder voor de top tien restaurants in Nederland. Maar goed, niet voor niets verkozen tot beste nieuwe restauarant van de wereld. Zwaar verdiend en ik wens het team dan ook veel succes op hun niet te onlopen glorietocht.

Binnenkort masterclass Italiaanse wijnen in de echoput :)

22. Danielle

We zijn hier ook blijven overnachten. De aankomst was super. Maar wel heel erg netjes! Alles was chique. De kamers van het hotel, grandioos. We hadden een diner arrangement. Al met al, iets van 10 gangen, incl. Koffie e.d. Heerlijk gegeten, echt super. Het is wel prijzig, zo'n nachtje met diner, maar echt waar voor je geld! Het personeel super vriendelijk. Kan niet anders zeggen dan dat het top was!