de Buren cafe & tapas in Apeldoorn

Het centrum van Apeldoorn kent meerdere grote parkeerplaatsen. Ruime keuze dus.

Wanneer u kiest voor het centrum kunt u ons per voet snel en goed bereiken.

1405192060 74
1471926986 78

1. Gisteravond 2 maart 2017 met onze kleinzoon na de film tapas gegeten. Erg lekker en gezellig.

2. Slecht, helaas ronduit slecht....

1. Trage bediening
    2. te lange tijd tussen de gerechtjes
    3. Vlakke smaak
    3. Rumoerig
    4. Frituurlucht in de zaak
    5. Pand niet schoon

Behalve de locatie, kan ik helaas geen positief punt noemen.

3. Wij vonden de hapjes vooraf erg lekker. Stokbroodjes met Aioli, knoflookboter of tapenade. Héérlijk. Rode wijn erbij, erg goede wijn hadden we. De tapashapjes onbeperkt dineren viel iets minder goed. We vonden het vooral heel zout. De chorizo worstjes vond ik wel lekker, maar de andere metgezel vond dat niet zo. Die vond dat er smaakstoffen (?!) aan toegevoegd waren. Stoofpotje met vis was wel erg lekker. Gefrituurde champignons hou ik niet van, maar de anderen wel dus ja. Kipkluifjes prima vond ik. De rest vond dat van de champignons niet. Overall wel ok.

Personeel wel vriendelijk, maar volgens mij wel afgesproken werk onderling, iedereen gedroeg zich precies hetzelfde. Vantevoren gewaarschuwd dat het lang kon gaan duren, dus al vroeg de bestelling opgenomen (goed geanticipeerd door het personeel).

5. Zoey Stegeman

6. Veldhuysen

Het eten was heerlijk maar bediening echt slecht. Moesten erg lang wachten op nabestelling warme tapas. Ook duurde het lang voordat we drinken konden bijbestellen, liep gewoon geen bediening. Blonde dame was wel erg gezellig. Hadden we drinken besteld, kwam het niet, weer gevraagd, "o ja barman was de bestelling vergeten". Toen om dessert kaart gevraagd, kwartier gewacht en nog niks. Nou dan nemen we maar cappuccino. Besteld en het duurde en het duurde. Gevraagd; "ja sorry iedereen wil koffie en we hebben maar 1 apparaat". Nou laat dan maar zeiden wij. Geef de rekening maar. Ja en die was er dus wel in een tel. Jammer de buren, gemiste kans en jullie laten zo heel wat omzet lopen. Steeds lege glazen op tafel. Wij weten niet of we nog een keer komen. Waren er om zeven uur en gingen pas om elf uur de deur uit, wel heel lang om tapas te eten. En het hoeft voor ons heus niet in een uurtje maar dit was wel erg lang. Maar goed dat we geen dessert na hadden anders was het nog veel later geworden. Jammer, want het eten is super.

7. Ik ben hier, na een eerdere goede ervaring, met mijn vriendin geweest op 3 oktober 2014. Het eten is van goede kwaliteit. De bediening is echter een chaos. Een aantal keer moeten vragen om stokbrood met kruidenboter. Het personeel loopt langs je tafel zonder te vragen of er nog iets nodig is. Hierdoor moet je soms erg lang wachten. We hebben zelfs een half uur gewacht om te kunnen afrekenen, toen hebben we het geld maar op tafel gelegd en zijn we weggegaan.

8. kees

9. Gisteren gegeten bij de Buuren. Menu onbeperkt eten. Dit had beter "Eten op rantsoen" kunnen heten.

Bediening erg traag. Hapjes te klein en te weinig. Lange wachttijd tussen bestelling en levering hapjes van gemiddeld 35 min. Na een wachttijd van 3 kwartier zelf maar eens geïnformeerd waar de hapjes bleven.

Presentatie onder de maat. Op de foto`s van de site zien de hapjes er royaler uit, bijvoorbeeld foto van schaaltje met geitenkaas lijkt het rondje geitenkaas wel 4mm dik, in werkelijkheid krijg je een plakje van 0,5 mm dat je van de bodem van het schaaltje moet schrapen.

In 4 uur tijd 5 x 2 miezerige hapjes gekregen. Daarna werd de tafel ongevraagd geheel afgeruimd. We konden toen dus helemaal niks meer bestellen.

Wel als goedmaker nog een kop koffie/thee gekregen op kosten van de zaak. We gingen met een bijna lege maag terug naar de parkeergarage, waar we ook nog eens 12 euro mochten betalen voor 4 uur rantsoen tafelen.

10. Geweldig mét het gehele gezin, 7 personen, gegeten. Het eten was perfect, de serveerster gaf een zeer duidelijke uitleg van alle hapjes. Er was 1 persoon die vegetariër is. Óók voor haar waren zeer vele verschillende hapjes en dat tref je niet overal. Alleen de tijd tussen de 1e en 2e gang duurde het iets té lang, toen we het vroegen stond het er heel snel.

11. Afgelopen vrijdag heerlijk gegeten hier in een gezellige, drukke sfeer... aan de rokers hebben ze ook gedacht die staan heerlijk met verwarming buiten te roken...kom zekers snel terug! Dit is tapas eten zoals het hoort...veel verrassende gerechten die erg lekker zijn bereid, vooral de witvis met spicy kruiden en frisse komkommer!

12. Afgelopen vrijdag hier gegeten. Eten was op zich prima. Bediening kan echt beter. Lege glazen die niet werden aangevuld. Het restaurant ziet er leuk en sfeervol uit. Maar de volgende keer kies ik toch echt voor iets anders.

13. Arjan Bultman

Hele leuke avond gehad. Cafe Restaurant de Buren heeft een zeer gezellige sfeer, leuke en spontane medewerkers en als niet Tapas liefhebber heb ik echt heerlijke tapas gegeten voor een prima prijs. Dit restaurant is een echte aanrader voor een leuke avond in een ongedwongen sfeer. Kritisch puntje: tussen de gangen door kan het wat langer duren, maar is niet vervelend!

14. Wij hebben heerlijk gegeten en vonden het erg gezellig.
    Mensen die het niet goed vinden moeten maar ergens anders gaan eten!!
    Leuke bediening, sfeer was goed.
    We komen beslist nog een keer terug.

15. We zijn afgelopen zaterdag met een groep wezen eten en het was erg druk. Toch een super vriendelijke bediening, echt lekkere tapas vooral de weekkaart had weer een speciaal gerecht. Ben in veel tapasrestaurants geweest maar De Buren hebben het goed voor elkaar. Ga zo door we komen zeker terug.

16. Eten was wel redelijk, bediening was aardig en vriendelijk maar niet echt professioneel.

17. Uitje met collega's

Samen met collega's wezen eten. We kregen alleen de mogelijkheid tot de keuze van de chef. Bij een groepje van zes vind ik dit nog niet erg noodzakelijk lijkt mij. We konden daarna wel dingen bij bestellen, maar daar had je dan eigenlijk geen zin meer in. Eten viel erg tegen! Weinig smaak, niet erg bijzonder en vlees soms droog. Als dit de keuze van de chef moet zijn zou ik kiezen voor je beste gerechten, maar dat was het zeker niet! Bediening vond ik helemaal slecht! Lege glazen werden niet gezien, zowel niet bij het uithalen van de borden of als überhaupt wel is iemand langs kwam lopen. Constant iemand aan tafel moeten roepen om een glas bij te kunnen vullen. Oftewel weinig zicht op wat er aan tafel nodig is. Sfeer van het terras was fijn, lekker zitten op een zomerse avond. Uiteindelijk een slechte ervaring en ik zal er niet weer komen! Ik ben zeker beter gewend qua tapas in Apeldoorn!

18. gezin met twee kinderen

Vandaag (7-7-2013) met z'n vieren wezen eten bij "de buren". Viel zwaar tegen!! Het all inclusive principe werkt alleen als je om 15.00 uur begint!! Dan heb je de tijd om binnen redelijke tijd genoeg te eten.
    Daarnaast waren de porties zo klein dat dit niet bijdraagt aan het stillen van de trek.
    Kwaliteit is matig. Ossehaaspuntjes zijn wel aan te bevelen.
    Voor ons nooit meer!!

19. Damaris

Heerlijk eten voor een goede prijs. Met name de onbeperkte tapas vind ik een feestje. De bediening is goed, erg gezellige en aardige mensen.

20. Gerard

Wij hebben hier goed gegeten, enige minpunt wij hadden laag gereserveert en zaten hoog. Ikzelf ben redelijk zwaarlijfig en is het niet mogelijk om normaal te zitten op die hoge stoelen bij de hoge tafels. Eten smaakt super lekker, die afwisseling, vooral die wisselende dip bijv pistoe wie heeft dat tegenwoordig nou. Gerechten hoog op smaak. Lekker. Wat ik wel jammer vind, ben hier vaker geweest dat de ene keer het eten goed uit de keuken komt en de anderen keer opeens weer anders. Personeel is leuk in de keuken even een praatje gemaakt met 2 jonge koks erg leuk om te zien als ze hard aan het werk zijn. Andere tapas barren neem een voorbeeld aan de buren jullie hebben altijd hetzelfde. Wisselkaart een super idee, ik kom zeker terug en laat iedereen het weten hoe leuk en lekker het was!!!

21. Sandra van Ark

Gisteravond voor de 3e keer wezen eten bij Cafe de Buren. De eerste keer was een jaar geleden. Toen hebben we heel erg genoten van de lekkere tapas, die naar ons idee verser en unieker waren dan de tapas die nu op de kaart staan. De tweede keer (juli 2012) was ons tegengevallen, omdat we erg lang moesten wachten op het eten, bestelde drankjes en desserts vergeten werden en we zeer ongastvriendelijk werden behandeld toen we hier iets van zeiden. Gisterenavond dus een nieuwe kans. We kregen de indruk dat de kaart ingekort was, en dat juist de aparte tapas (die wij erg waarderen) van de kaart waren gehaald of in negatieve zin vereenvoudigd waren. Hierdoor vonden we de tapas die we aten minder lekker en bijzonder. Ik kan me zo voorstellen dat dit te maken heeft met de populariteit van het restaurant. Het is een plek waar steeds meer mensen gaan eten, waardoor de productie makkelijker en hoger moet...helaas ten koste van de kwaliteit van het eten. Mogelijk gaan we enkel nog een keer terug voor een klein borreltje met een standaard borrelhapje, maar niet meer om echt uitgebreid te tafelen.

22. V. de kromme

Wij zijn hier 3 keer wezen eten, omdat het eten erg lekker is. Alleen die bediening.. Je mag nergens iets van zeggen of je krijgt de rest van de avonden arrogante en boze blikken. Alle drie de keren deden ze ook wel iets fout (verkeerd gerecht, geen gerecht, geen drinken, verkeerd drinken, 15 euro teveel op de bon, 10 euro teveel op de bon) Als je hier gaat eten moet je dit echt doen voor het eten, maar zeker niet voor de bediening..

23. Ben gisteren hier voor het eerst met mijn vriend geweest. Toen we binnen kwamen was het al heel gezellig druk.
    Hele vriendelijke bediening en alles werd uitgelegd qua tapas. We komen hier 100% zeker terug!

24. Goed eten, zeer vriendelijke bediening. Leuke sfeer. Zeker een aanrader!

25. Afgelopen weekend bij de Buren gegeten. Erg genoten van de tapas, eerst de koude en daarna de warme. Carpaccio, ossenhaas, aardappeltjes, gamba's, chorizoworst, en nog veel meer! Alles kun je onbeperkt bijbestellen. Het tapasdessert is ook een aanrader! De bediening is vlot en vriendelijk. Het was helaas wel erg druk warm binnen!

26. D&E 185 punten

Afgelopen zaterdag na het winkelen bij de Buren naar binnen gegaan. Van de buitenkant zag het er erg gezellig uit met de vuurhaarden in de statafels (dit in tegenstelling tot andere zaken in de omgeving) De sfeer binnen was ook gezellig & we werden hartelijk begroet. Ondanks dat we niet gereserveerd hadden, konden we toch een tafeltje krijgen. Om te beginnen hadden we met zijn 2-en samen Nachos met gehakt en gesmolten kaas besteld (€4,95). De portie die we kregen was echt groot! Na dit gerecht hadden we beiden al bijna genoeg, maar toch nog een portie Patatas Bravas (€3,50) besteld. Beiden tapas waren heerlijk!! Voor € 18 dan ook samen gegeten met 2 drankjes p.p.

Voor ons zeker een adres om nog eens terug te komen als we in Apeldoorn zijn!

27. Inmiddels meerdere malen hier gegeten, kwaliteit is voortreffelijk! alles vers en goed klaargemaakt. Ook prima om gezellig te borrelen. Prettige en goede bediening. Zal hier zaker vaker komen.

28. Gerry de Zwak

Ben hier een keer wezen eten en kom niks anders zeggen dat het walgelijk was bijdeze wil ik zeggen dat de drankjes te lang duurde en het eten was lauw goed misschien kunnen jullie een voorbeeld nemen van andere tapas restaurants

Sorry dat ik zo het zo heb vermeld maar heb er geen andere woorden voor

29. Didi Kamphuis

Wat een ontzettend leuk tentje. Heerlijke tapas gegeten en lekker geborreld rond een leuke tafel met vuur in het midden. Tip: Laat je eens verrassen door de kok en ze serveren verschillende tapas, geen gezeur met kiezen gewoon laten komen.

30. Patricia

Afgelopen zondag bij De Buren Tapas gegeten met wat vriendinnen. Het was erg gezellig, we konden lekker buiten zitten (tafel met een vuurtje/haard). De bediening kwam regelmatig onze lege glazen bijvullen. We hoefden hier niet lang op ons eten te wachten.. We hadden het erg gezellig, dus ook niet helemaal op de tijd gelet.
    Het eten was heerlijk! Nog maar weinig Tapas gehad, maar zeker voor herhaling vatbaar. We hadden gekozen voor de verrassing van de kok, een 3-gangen menu. De eerste ronde was carpaccio, daarna verschenen er kleine hapjes en de derde ronde was bijna niet op te krijgen. Voor iedereen zat er wel wat tussen (vlees en vis) en een lekkere afwisseling van smaken en gerechten.
    De prijs viel ons ook erg mee, we hadden een gezellige middag/avond voor een zeer schappelijke prijs. Zeker voor herhaling vatbaar!

31. Ik was hier nog nooit geweest maar de sfeer was echt super, heel gezellig! We werden meteen geholpen en tijdens het etentje regelmatig onderhouden met drankjes. Het eten was lekker, en we hebben door de vele keuze besloten de specialiteit van de kok te proberen. Ik vond de hele dag echt de prijs waard, het was heerlijk, en zeker niet duur voor de hoeveelheid dat we hebben gegeten!

32. Zojuist een personeelsfeest gevierd bij De Buren. Vriendelijke ontvangst, heerlijk buffet, daarna Vegas thema met roulette, poker, blackjack en yahtzee. Super bediening, leuk personeel! Gezellige muziek etc.
    Zeker voor herhaling vatbaar!

33. Inmiddels al 2 keer geweest bij de Buren. Wat een verademing om zelf je hapjes te mogen kiezen, welke vers bereid worden. De eerste keer was onze zit plek niet super gezellig, de 2e keer bij reservering gelijk aangegeven waar we wilde zitten. Geen probleem! Vriendelijke bediening en het eten staat snel op tafel. We komen snel weer een keer langs :)

34. Ik en mijn vriend zijn gisteravond bij café de Buren tapas gaan eten, ten eerste: wat een heerlijk eten!!! Je kan bestellen wat je wilt, we hebben genoten. Lekker waren vooral de ossenhaaspuntjes in saus (super mals!) en de gefrituurde zeevruchten. Ook de carpaccio was rijk belegd met kaas en dressing. Wij hadden gereserveerd maar werden aan een hoge tafel gezet vlak naast de keuken op krukken. Dit vonden wij niet zo gezellig, en toen ik vroeg of wij ergens anders mochten zitten, was dit gelukkkig geen probleem. Na 3 rondes genieten zaten wij wel vol. Wij wilden nog een laatste ronde doen met wat lichte hapjes (het was immers onbeperkt) maar na 3 kwartier wachten was onze bestelling er nog niet. Toen wij dit aangaven werd onze bestelling als spoed aan de keuken doorgegeven, maar helaas was toen de carpaccio op. Dit was natuurlijk jammer, maar nadat wij een crème brulee van het huis aangeboden kregen, was het meer dan goed gemaakt! Uiteindelijk een super gezellige en lekkere avond gehad voor 54 euro voor 2 personen. De sfeer is ongedwongen en gezellig, en het personeel is misschien soms wat warrig, maar hartstikke vriendelijk! Voor herhaling vatbaar!!

35. Apeldoorns stel

Twee keer schieten, twee keer mis.

We hebben zojuist voor de tweede maal gegeten bij de Buren. Eerste keer was een tegenvaller: Ten eerste een rommelige, ronduit slechte, bediening waarbij drankbestellingen meermalen werden vergeten (maar wel op de rekening terugkwamen). Ten tweede moesten we veel te lang wachten op ons eten, maar desondanks was de kaart ten opzichte van de nabije concurrent wel gevarieerd genoeg om de Buren een tweede kans te geven.
    Minder dan een maand later ons tweede bezoek. Bij de lauwe ontvangst voelden we de bui al hangen. Niet veel later werden onze vermoedens bevestigd: Bediening was slecht, misschien wel slechter dan de eerste keer. Waar het de vorige keer nog erg druk was, kregen wij ditmaal ronduit de indruk dat het personeel met opzet instructies krijgt klanten te laten wachten zodat er niet teveel besteld wordt op onbeperkte basis. Om even concreet te zijn voor de lezers hier: Bij het onbeperkte assortiment mag je per beurt per persoon twee tapas bestellen. Het duurt MINIMAAL drie kwartier voordat je van hapje tot hapje bent. Toen we actief om bestellingen gingen vragen, werden we vervolgens langer dan een uur niet eens aangekeken door het personeel (terwijl ze wel gezellig lopen te doen met selecte groepjes), met als gevolg een verpeste sfeer en een droge keel. Leuk is dat!
    Wij gaan voortaan ons plezier elders zoeken.

36. Sjeffie

2e keer tapas bij de buren. De eerste keer was niet zo maar iedereen verdient een tweede kans. De tweede keer hebben ze de kaart omgegooid wat absoluut een verbetering is. Jammer dat het onbeperkt tapas in dit format niet zelf bedacht is maar overgenomen van een betere concurrent. Gezellige avond gehad, t eten was oke maar volgende keer niet meer! Be Original;-)

37. Heb inmiddels een 3 keer tapas gegeten bij de Buren. 1e keer viel een beetje tegen, maar inmiddels ism er een nieuwe Chef in de keuken en hij heeft veel energie gestoken in het verbeteren van de gerechtjes.
    Op dit moment vind ik de tapas van de Buren lekkerder dan van mijn oude favorieten !
    De Sangria is ook zeker een aanrader !
    We gaan binnenkort met onze buren eten bij de Buren.
    Tot gauw, Liesbeth.

38. Ik had nog nooit gehoord van De Buren en iemand attendeerde mij erop via Groupon. Leuk om eens te proberen en kennis te maken met De Buren.

Het arrangement was onbeperkt tapas eten voor 2 personen. We hadden om 17.30 gereserveerd. Allereerst hebben we ruim een uur gewacht op de eerste (koude) tapas ronde. Vervolgens duurde het weer ruim een uur voordat we de warme tapas kregen. Ondertussen was het bijna 20.00 uur. Na 2,5 uur zitten hadden we geen zin/puf om nog langer te zitten. Bovendien vonden wij het ook absoluut geen culiniair hoogstandje (maar goed, smaken verschillen natuurlijk) en de warme tapas leek wel voor 50% hetzelfde als bij de koude tapas maar dan opgewarmd. We hebben vervolgens nog ruim 45 minuten gewacht op het dessert en waren we voor ons gevoel om 20.45 eindelijk 'verlost' van de Buren.

Wat tevens een onaangenaam gevoel wekte was het feit dat wij op een zonnige nazomer dag eigenlijk niet eens buiten mochten zitten. Het buitenterras was voor de 'andere klanten', aldus de serveerster.

Misschien valt en staat alles met het feit dat ik een Groupon had of was het gewoonweg pech hebben, maar voor een avondje tapas eten ga ik de volgende keer toch weer naar mijn vertrouwd adresje.

39. Karin Wesselius

Ik heb afgelopen vrijdag met een aantal collegas, vrienden en familie mijn jubileum van mijn werk mogen vieren. Het was enorm gezellig, bediening was goed en lekkere gerechtjes. Complimenten ook voor de kok, die voor 1 iemand glutenvrije gerechten heeft gemaakt. Deze mevrouw vertelde dat ze dat nog nooit ergens had meegemaakt dat ze zo goed rekening met haar hielden.
    Zeker voor herhaling vatbaar.

40. Echt het Leiepleinse sfeertje. "Informeel, gezellig, lekker, niet duur" en je kunt er lekker blijven hangen om te borrelen tot in de late uurtjes.

41. Samen met een vriendin gisteren wezen eten. Heerlijke tapas. Aardig personeel. Bijzondere afsluiting / toetje. Een echte aanrader voor een gezellige en lekkere avond.

42. We hebben vorige week hier gegeten en de verrassing-tapas van de buren besteld.

Nou een verrassing was het hoor! Wat zag het er goed uit en het smaakte uitstekend. Een pluim voor de kok.

Leuke vlotte bediening, jammer dat de eigenaar er niet was om hem te complimenteren met deze nieuwe aanwinst voor Apeldoorn.

43. Ronnie Sangers

Op dit moment zijn we nog aan het eten. Maar nu is het al een super ervaring. Leuke sfeer, heerlijk eten.

44. Een gezellig uitje bij de Buren is zo goed bevallen dat ik zeker weer terug kom. Uitstekende bediening, vriendelijke mensen, gezellige sfeer en lekker eten. Een aanwinst voor Apeldoorn.

45. Judith Boogaard

Heerlijk terras en heerlijke tapas, veel meer kan ik er niet van zeggen. Een echte aanrader!

46. Super cafe, heerlijk zitten zowel binnen als buiten.

Groot nadeel is dat je er niet gauw weg wilt.

Terwijl je gezellig aan het borrelen bent is er een ruim assortiment aan tapas dus je kan gewoon blijven eten.

Prachtige aanwinst voor het Leienplein en het centrum in het algemeen.