Hier zie je hoe de meningen over de restaurants in Antwerpen verdeeld zijn.

1. Wij zijn gaan eten bij Tong Mein zaterdag 26.11.2016. Het eten was heel lekker, wat wij een enorme tegenvaller vonden was het feit dat een restaurant in het centrum van Antwerpen geen menukaart heeft in het Nederlands.

2. De prijzen zijn veel te hoog en de kwaliteit veel te laag. De pizza is net karton met saus en de spaghettisaus komt volgens mij uit een pakje van de supermarkt. De ober zijn met hun verkeerde been uit bed gestapt en spugen nog net niet op je als je vraagt om een kinderijsje omdat je de rest van de toetjes niet lust. Ze pakken je bord weg als ze denken dat je klaar bent, zodat iemand anders daar kan zitten. Helaas dat ik Niet minder dan een 1 kan geven anders kregen ze een dikke -10. Dus loop aub dit restaurant voorbij als je in Antwerpen bent.

3. We hebben al met veel deals meegedaan maar dit was de ronduit onvoldoende:
    - toetjes: oude ontdooide appeltaart uit de vriezer, kant en klaar. Sorry dit kan echt niet. Gewoon niet opgegeten zo vies.
    - personeel: loopt een blaaskaak die niks kan hebben en die gewoon je hele humeur verziekt
    - drinken is asociaal duur: 2,85 voor een ijsthee en je werd er vaak op aangekeken net zo lang tot dat je wat besteld
    - vies spelletje: zeggen dat je dingen hebt besteld, terwijl dit niet eens zo is. Vroeg naar info over een hoofdgerecht: krijgen we er 2. Ons een schuldgevoel aanpraten.

we komen hier nooit meer...

4. Belgisch Antwerpen

T Zilte is een restaurant dat ik al een poosje volg maar vanwege de serieuze prijzen nog nooit heb bezocht. Ik kwam ze tegen op de Groupon site waardoor de nieuwsgierigheid het won van het verstand, dus maar meteen geboekt voor een lunch op een donderdag.

Makkelijk met de auto bereikbaar en voor ons aan de goede kant van Antwerpen. De ligging is aan het water bij de jachthaven in de moderne M.A.S. toren waar op de onderste acht etages het museum is gevestigd. Alle etages zijn met de roltrappen te bereiken, wat zeker de moeite waard is. Het uitzicht van het dak is fantastisch. Op de negende etage het luxe en modern ingerichte restaurant, wat eveneens een mooi dakterras heeft. Een voordeel dat alle tafels aan de raam zijde liggen. Aan de binnenzijde een loungegedeelte met grote bar. Achterin bevind zich de keuken waarvoor een grote klimaatkast met witte wijnen. Bovenin op een soort vide met nog twee klimaatkasten waarin rode wijnen.

Als aperitief een Campagne, een blanc de blancs van Autréau, zacht en mineralig, erg lekker. Ernaast een drietal hapjes. Een bal van stro-aardappel met toefje mierikswortel mayonaise met een hele mooie textuur. Verder nog twee krokantjes met verfijnd minder uitgesproken smakenpalet.

De eerste amuse zag er prima uit. Als basis een flan van gevogelte lever, erop stukjes carabineros die met een gel van wortel was afgedekt. Verder nog stukjes van verse wortel, toefjes yoghurt en een saus van carabineros. Erg delicaat.

De tweede amuse had als basis een gelei van dashi, erop een bolletje van dungesneden makreel gevuld met venkel, ernaast venkel structuren (vers, granité en bloemen). Mooie pure smaken en goede texturen.

Een drietal broodsoorten kwamen op tafel, de brioche met onderin sappige roomboter was mijn favoriet.

De eerste begeleider werd beknopt gepresenteerd. Een Soave classico Monte Fiorentine 2015 gemaakt van Garganega. Mooi aroma met tonen van exotisch fruit, sappig en verfijnd in de mond. Uit de keuken een mooie fleurige presentatie van kreeften structuren. Stukje schaar, twee stukjes van staart en twee cannelonie's, verder drie bitterballen gevuld met een ragout van de varkenspoot, structuren van radijs en centraal een straciatella, aan tafel afgewerkt met een vinaigrette. En complex smakenpalet met verfijnde smaken waarin enkele lekkere frisse accenten. De cannelonie's van kreeft waren hoog op smaak, de wijn sloot keurig aan. (9.5)

De wijn werd doorgeschonken voor de tweede gang die vrijwel meteen volgde. Een platte cilinder van luchtige foie met ernaast blokjes Toro (vet gedeelte van de buik van de tonijn) structuren van groene tomaat, oesterblad en een sesam vinaigrette. Een verrassend mooie en complexe smakencombinatie waarnaast de wijn een beetje weg viel. (9.4)

We bleven in Italië met een Bianco di Jacopo 2014 uit de Friuli Colli Orientali van Ronco del Gnemiz, mooi aroma en fijne zuren. Op een mooi bord een keurig gebakken kabeljauwfilet met erop stevige aardappelkaantjes, ernaast geschroeide stukken prei, zacht gegaarde mosselen en aardappel met een kruidenjasje in een beurreblanc en een sausje van waterkers. Goede bereidingen en complexe smakencombinatie. De gebrande schil van de prei gaf een mooie toets. De kaantjes waren ietsje te hard, de mosselen super en de wijn in balans. (9.2)

Over naar rood met een Biographie Côtes du Rhône 2015 van Paul Jaboulet, aangenaam fruitig met een medium body. Op een mooi zwart bord een royale portie van in hapklare stukjes getrancheerde eendenborstfilet, ernaast structuren van rode oerbiet, cantharellen, stukken hazelnoot en hennepzaad, aan tafel afgewerkt met een eigen jus. De eend had een hele goede cuisson en was mooi hoog op smaak. De biet vulde dit goed aan, het hennepzaad gaf een speciale toets. De wijn was keurig in balans. (9.3)

De meest verrassende begeleider van deze middag was de Olorosso el Galeon, 20 jaar gerijpt van het huis M.Sanchez Ayala, complex en droog waarin tonen van gedroogde zuidvruchten en mooie oxidatieve toets. Op het hele mooie bord twee stukken mousse van chocolade in de vorm van een tablet, ertussen een zaden melange met stukjes pistache en toefjes duindoornbes, verder nog een granité van koffie en een quenelle yoghurtijs. Een hele mooie complexe smakencombinatie met prima texturen. Verrassend hoe de sherry zich als een kameleon aanpaste aan de smaken van het gerecht. (9.5)

Bediening was zeer goed verzorgd, alles helemaal volgens het boekje in een formele stijl. Uitleg bij de gerechten en wijnen was beknopt. Bij navraag werd er duidelijk meer informatie vrijgegeven.

Prijs-kwaliteitsverhouding was voldoende. Vijf gangen menu met Grouponbon €97,-, champagne €18,- en wijnarrangement €45,-

Samengevat kan ik zeggen dat de hoge verwachting, die door het serieuze prijskaartje ontstaan, niet helemaal zijn waargemaakt. Eten is zonder meer erg goed, prima bereidingen, verfijnde gerechten met complexe smakencombinaties maar het echte wow gevoel heb ik toch niet mee mogen maken. De begeleidende wijnen vond ik wat onder het gemiddelde. De prachtige ligging met luxe, oa. heel mooi glasservice (Zwiesel 1872), hele mooie couverts gecombineerd met de veelkoppige bediening, rechtvaardigen de hoge prijzen. Een aanrader voor de luxe reiziger.

5. Portugees Antwerpen

Torfs andrea

6. Geert Depestel

7. Redelijk goed gegeten, maar vieze nasmaak overgehouden aan de "gastvriendelijkheid" van dit restaurant. Bediening probeert het waar mogelijk nog wel te redden op hen eigen manier (die niet altijd goed werkt). Dramatisch om na een lunch van € 100,- (wat teveel was voor de geboden kwaliteit), ook nog 50 cent te moeten betalen voor het toilet. De reden dat de toiletten tot het museum behoren en niet bij het restaurant was niet geheel geloofwaardig, en dan nog, dan regel je als serieuze eigenaar van een restaurant dat dit voor JOUW gasten (!) afgekocht is. Er zijn in Antwerpen betere restaurants te vinden voor minder geld en bovenal een veel betere beleving. Ik adviseer iedereen om in ieder geval ergens anders heen te gaan. Hint voor de eigenaar, ga eens over het woord gastvrijheid nadenken...

2,4
  8. Hans en elly

Eten wordt altijd heerlijk bereid. Ongedwongen sfeer. Veel keuze in heerlijke wijn. De muziek maakt het ook gezellig. We komen er heel graag.
    Hans en Elly

9. Internationaal Antwerpen

Alles maar dan ook alles klopt, van de service, het eten, de beleving! Prijs kwaliteit is 't zo meer dan waard en iedereen aan te raden! Voor ons persoonlijk was 't heerlijk dat het personeel heel hip was en niet zo stijf, wat wel vaak is in sterren restaurants. Bij The Jane word je op en top verzorgd en eet je werkelijk fantastisch maar is de sfeer bijzonder fijn, muziek passend, een ware beleving. We hebben genoten!!!

10. 23 maart 2016 nog eens voetjes onder tafel gaan schuiven bij Roger Van Damme in Het Gebaar in Antwerpen. En als je al meerdere keren geweest bent, denk je dan misschien dat de verrassing eraf zal zijn, maar telkens weer ben ik onder de indruk van de presentaties, smaken, originaliteit,... Deze keer was ik dubbel enthousiast, want er stond een nieuwe dessert op het menu. :-D

Als hapje kregen we de eigenzinnige versie van kip curry met rijst. Waar de hersenkronkel zit bij de chef die deze creaties veroorzaakt weet ik niet, maar ik wil gerust ook wel zo een kronkel. We namen de suggestie van dagverse vis en de Beef Wellington. De suggestie was griet met purre, gepocheerd eitje en hoppescheuten, vergezeld met scheermesjes met een frisse quinoasalade. Als dessert twijfelden we geen seconde. De nieuwste telg moest eraan geloven. Het was zoals altijd een plaatje om te zien, te jammer bijna om aan te beginnen, maar we maken van ons hart een steen en nemen een eerste hap. De friszure toetsen van citrus en de combinatie met basilicum brengen me onmiddellijk naar een zomerse avond aan een prachtig wit strand. Ongelooflijk lekker.

Van aperitief tot koffie was dit weer een hemelse beleving. Ook op de bediening niks aan te merken, werden vriendelijk ontvangen, vlot bediend. En ook de gastvrouw Cindy kwam even goeiedag zeggen. En zoals gewoonlijk kwam ook de chef iedereen eens begroeten. Bij mij is 1 ding zeker. Ik ga zeker nóg eens terug :-)

11. Flaviano

Was dit voordien China Garden ? Met dezelfde patron ?

12. adriaan

Het was al weer veel te lang geleden dat we onze top favoriet in België hebben bezocht. Dit heeft er alles mee te maken dat ik op de kaart niet voldoende interessante gerechten kon vinden. Een klein nadeel hierbij is, dat de kaart niet altijd “up to date” wordt gehouden. Nu had de kaart weer voldoende aantrekkingskracht dus maar meteen geboekt.

De reis ernaartoe viel, door drukte op de weg, een beetje tegen, toch waren we ruim op tijd bij het restaurant waar we Roger van Damme nog even troffen. Hij heeft nog even de verbeteringen van het terras laten zien, leuk. Nieuw is de grote parasol die zowat het gehele terras uit de zon houd en de windschermen van glas die bij koude wind uitgeschoven kunnen worden, prima. Helaas liet het weer het nog net niet toe om buiten te zitten.
    Ook binnen is het “voor ons” vernieuwd. Het is het strakker en ietsje moderner ingericht met zwarte versus room tinten. De gevlochten stoelen zijn vervangen zwarte armstoelen die prima zitten, een aantal bistro tafels zijn vervangen door ronde tafels bijgekomen die aangenaam hoog zijn en nog steeds met fijn linnen zijn ingedekt, keurig.

We kregen een ronde tafel in de hoek van de grote ruimte naast de haard, prima. De kaart werd uitgereikt en er werden twee suggesties gedaan voor een voorgerecht. Hierop stonden zelfs nog meer interessante gerechten zodat kiezen ietsje moeilijker werd. Mooi dat er bij de desserts buiten de aangepaste wijnen voor de liefhebbers ook bijpassende thee en koffie mogelijk is.

Als aperitief een Griekse witte, de Assirtico 2014 van Santorini die prima beviel. Ernaast de kaasstengels. Als eerste amuse een asperge soepje. Het garnituur werd in een glazen dubbelwandige kogel gepresenteerd, een stukje gerookte paling op brood krokantjes en takjes groene kruiden waarover de chef het soepje schonk. Mooi hoog op smaak met een geweldig lekkere paling, zalig.

Als verrassing nog een tweede amuse, tartaar van blauwvintonijn (een in de omgeving van Malaga gekweekt exemplaar die op -80 gr. C ingevlogen is om de kwaliteit te bewaren). De tartaar is mooi op smaak gebracht en zeer delicaat, ernaast toefjes avocadocrème, dotjes romige wasabicrème, plakje rode biet en gepofte zaadjes. Een hele mooie smakencombinatie en prima textuur. De Assirtico combineerde verrassend goed.

De grootste verrassing was de derde “amuse” in gezinsportie. De nieuwste variant van Paling in het groen, die in presentatie niet lijkt op de oude. Een mooie compacte presentatie die aan tafel werd afgewerkt met een zalige groene kruidensaus. Als basis mooie grote stukken gegaarde palingfilet met enkele stukjes gerookte paling, ernaast rolletjes van pappardelle (pastalint), zilveruitjes gevuld met haringkuit en een melange van verse groene kruiden takjes waaronder kervel en zeekraal. Een bourgondisch snoepgerecht dat de vorige uitvoering in puurheid overtreft. De Griekse wijn sloot naadloos aan, toppie.

Voor bij het hoofdgerecht een Rueda 2014, de Villa Narcissa van Javier Sanz, uitbundig aroma met tonen van bloemen en soepel in de mond. Ernaast de tarbot met asperges en kreeft. Een compacte presentatie met centraal een mooi stuk perfect gegaarde tarbot, ernaast flinke stukken asperge, stukken langzaam gegaarde kreeftenstaart, mimosa van ei gekruid met rozemarijn (verrassend), platte cilinders aardappeltaart en groene kruiden takjes, aan tafel afgewerkt met een heerlijke niet te uitbundige schaaldierensaus (hierin ook een beetje cacao). Heerlijke pure smaken die prima combineren waarnaast de wijn keurig in balans was, genieten!

Daar partner en ik de gerechten halverwege wisselen ook een rode wijn. Blaufränkisch 2013 van Rosi Schuster, heerlijk aroma met tonen van kersen en subtiele kruidigheid, aangenaam fris in de mond met een sappige afdronk. Op het bord licht krokant gebakken kalfszwezerik met gebakken sint jacobsmosselen, bruin geroosterde bloemkoolroosjes, lente ui, artisjok, aardappel kroketjes, crème van knolselderij, vers geschaafde zwarte truffel en aan tafel afgewerkt met een truffeljus. De kracht van het gerecht zit hem in de perfectie van de afwerking van de individuele producten op het bord. Heerlijke pure smaken die door de wijn ondersteund werden.

Over naar de desserts met Spaanse Moscatel uit Malaga, de Ariyanas, Naturalmente dulce 2008. Het aroma is heerlijk fruitig met typische muskaat toets, in de mond fruitig en zeker niet te zoet met elegante afdronk, heerlijk. Op het bord een bekende klassieker uit mijn persoonlijke toplijst. De Soleil, geweldig om te proeven en beleven hoe dit gerecht door de keukenbrigade een aantal kleine verbeteringen heeft meegekregen. Ditmaal rijkelijk voorzien van de heerlijke saus van mango en passie. Een mooie avonturen reis met telkens een andere smakencombinatie naast de romige pannacotta. De wijn is keurig in balans. Dit blijft een absolute topper met een ultieme zoetzuur beleving. We promoveren hem daarom naar de nummer 2 in mijn persoonlijke favorietenlijst voor desserts.

Voor bij het nieuwste dessert een laat geplukte Sauvignon Blanc, de Sweetheart 2014 van Oliver Zeter (Pfalz). In de neus tonen van passievrucht en citrusfruit, in de mond mooie zuren die bij het gerecht op rode grapefruit gaan lijken en een ronde fruitige lange afdronk. Het gerecht, de lemon squash is geïnspireerd op een klassiek citroentaartje. Heel modern uitgevoerd en geweldig gepresenteerd met cirkelvormige delen. In de bereiding zijn een vijftal citrusvruchten gebruikt, limoen, citroen, bergamot, calamansi en hand van buddha deze zijn aangemaakt met yoghurt structuren. Verder nog blaadjes limon cress, witte chocolade en basilicum crème voor verrassende accenten. In de smaken is het klassieke taartje te herkennen maar nu uitgevoerd met veel meer finesse en smaakbeleving. De Sauvignon maakte het feestje compleet.

Als afsluiter een hel krachtige espresso met klein glaasje water, drie koekjes en een glaasje likeur met toefje slagroom. Voor partner een suikervrije friandise van chocolade met duidelijke signature van de chef.

Bediening is uitstekend verzorgd door een vijftal dames keurig gekleed in zwarte kostuums, die prima werden aangestuurd door maître Cindy van Dammen. Alles liep gesmeerd op een hele correcte wijze. De wijnen werden beknopt toegelicht evenals de gerechten daar deze zelf van de kaart zijn geselecteerd. De meeste dames zijn nieuw voor ons, op een na die we nog kenden van onze vorige bezoeken.

Prijs-kwaliteitsverhouding is zeer goed tot uitstekend, hoofdgerechten variëren tussen €37,75 en €47,50, desserts tussen €25,- en €27,50, begeleidende wijnen tussen €6,95 en €8,50 en koffie garnituur €4,25. Het is wel ietsje duurder geworden maar de prijs nog steeds dubbel en dwars waard.

De gerechten zijn bourgondisch geproportioneerd waardoor dit de echte “eters” zeker zal aanspreken, hoewel er voor fijnproevers ook ruim voldoende te genieten valt. Roger heeft aangegeven om het dresseren van de gerechten die bij de desserts wordt toegepast ook meer te gaan toepassen bij de hoofdgerechten. Deze worden hierdoor wel ietsje kleiner en een lust voor het oog.
    Wij hebben deze middag weer genoten van de geweldige gerechten van het keukenteam en we voelden ons weer helemaal vervend door de brigades. Het bezoek is een reis waard en een aanrader voor bourgondiërs.

13. Heel lekkere Zuid-Amerikaanse keuken met vooral heerlijke ceviches - ceviche mixto al fresco is een echte aanrader. Ook de hoofdgerechten zijn allemaal top, ruime porties en heerlijk verse smaken. Super gezellige sfeer - een echte aanrader in Antwerpen en we gaan zeker terug!

14. Wim DeCock

15. Internationaal Antwerpen

Eerst even de negatieve puntjes, dan zijn deze gelijk uit de weg:
    • Het reserverings- & annuleringsbeleid geeft je allerminst een welkom gevoel. Dat zou echt anders moeten.
    • De deephouse/ambient muziek is soms storend hard.
    • Als je naast een van de 4 verdeelstations zit, heb je continu mensen naast je staan werken en gekletter van servies en bestek. Dit hoort en kan niet op dit niveau.

En dan nu verder:
    Je komt binnen in indrukwekkend pand welke een mooie mix heeft van modern en klassiek. Glas in lood welke speciaal voor deze zaak gemaakt is, met eten als onderwerp. Het pand is echt prachtig gerestaureerd en het is duidelijk waarom dit restaurant bij de 10 mooiste van de wereld hoort.
    We werden naar onze tafel geleid en binnen 5 minuten stonden de eerste amuses al op tafel om de smaakpapillen wakker te schudden. Kleine gerechtjes maar bomvol smaak: De toon is gezet. De huischampagne (à 18 euro per glas) laten we ons prima smaken.
    À la carte doen ze hier niet aan. Er is een 7 of 8 gangen menu, waar je eventueel een 2-tal gangen aan toe kan laten voegen. Mocht je 7 of 8 gangen te veel vinden, dan kan je ook voor 5 gangen gaan: De keuken kiest dan welke gerechten vervallen. Verder kan je wel doorgeven of je bepaalde zaken niet lust of ergens allergisch voor bent. Hier zal dan rekening mee worden gehouden.
    Daarnaast kan je kiezen tussen een 2-tal wijnarrangementen: een basis & een wat luxere versie. Zelf kiezen we er voor om niet aan de wijnen te gaan. Qua eten gaan we voor het volledige 8-gangen menu waarbij we als extra Foi Gras bestellen. Het menu komt er dus als volgt uit te zien:

Amuses:
    Chachouka met humus & Libanees flatbread
    Paprika met avocado & mais
    Aubergine met sumac & zoethout
    Aardpeer, kardemon, hand van Buddha

Deze amuses smaakten heerlijk en waren geweldig opgemaakt. Alleen het Flatbread was niet echt heel spannend.

Voorgerechten:
    Zeeuwse Oester, soja, jusjus & yuzo
    Couscous met wortel, granaatappel & Arabische bloemen en falafel
    Steak tartare
    Coquille met appelwortel en gebrande ui
    BBQ Kool met Zeeuwse mosselen en botterga (klassieker van Oud Sluis)
    2 Bereidingen van kabeljauw, brandade & noordzeegarnaal met een tappenade van ...

De Steak tartare & de Couscous (met name de Falafel) waren de grootste helden van de voorgerechten. De Steak tartare werd aan tafel bereid en kende naast een geweldige smaak een zalige textuur. De truffelmayonaise maakte het gerecht compleet. Je kon er nog voor kiezen om als supplement zwarte truffel toe te laten voegen (à 20 euro), maar dit hebben we niet gedaan. Ik persoonlijk vind truffel nogal overrated. Maar deze Steak tartare is verreweg de beste welke we ooit op hebben. De falafel was ook een zeer plezierige verassing qua smaak. Zeker de granaatappel voegde een lekkere scherpe smaak toe. Ook werd er op tafel een geurig potje met gedroogde bloemen en heet water gezet welke een aroma verspreiden om de ervaring nog wat verder op te leuken.

Hier na hebben we als extra gerecht Foi Gras (met kweepeer, koffie & Macadamia noot) besteld: Hier hebben we zeker geen spijt van gehad. Ja, het gerecht is natuurlijk niet verantwoord, maar was wel echt geweldig. Je kan het niet maken je bord af te likken in een restaurant als dit, maar anders! Geweldig.
    Wel “grappig” tijdens het wachten op dit gerecht kwamen ze melden dat de chef-kok de eerste batch had afgekeurd en dat de Foi Gras dus opnieuw gemaakt werd en iets later kwam.

Net voor het hoofdgerecht kwam, kwam de bediening ons “ongevraagd” 2 glazen rode wijn brengen, “omdat deze toch echt bij het volgende gerecht passen”. Een leuke geste! Dit volgende gerecht was dan het hoofdgerecht: Duif met schorseneer, rode biet & bloedworst. De duif was nog mooi rosé van binnen en goed op smaak gebracht. Smolt werkelijk waar op de tong. Daarnaast een gekonfijte duivenpoot... Ziet er wat luguber uit en er zit wat weinig vlees aan, maar was wel heerlijk. Samen met de Foi Gras & Steak tartare de helden van de avond.

Qua desserts kon men kiezen tussen een kaasplank of een klassiek (dubbel) dessert. We hebben voor het laatste gekozen en daarmee werden we ook niet teleurgesteld:
    Chocolade met aardpeer & Belgisch Stoutbier
    Kokos met ananas, kalamansi & Jamaicaanse peper.

Eerst dus zoet, daarna fris... een perfecte afsluiting van een verder zeer fijne 4 uren waarbij we heerlijk verwend zijn op culinair gebied.

16. Internationaal Antwerpen

Arnaud de Klerk

21968 punten
  17. Grote zaal vol met tafels, niet erg gezellig. Veel eten zag er niet vers uit, eten werd ook niet lekker bereid (te lang gebakken). Zijn met een groep van 16 mensen wezen eten.

18. Zeer leuk authentiek Italiaans restaurant. Minpuntje was voor ons de serveerster die erg druk en gestresst heen en weer liep te rennen waardoor de sfeer wat onrustig werd.

6,7
  19. Gerrit Bremer

20. Of het de beste Italiaan van Antwerpen is weet ik niet, het is in ieder geval een hele goede. Mijn zoon en ik worden warm welkom geheten, Buena Sera, ook door de chef, een echte bollige Italiaan. Hij is prominent aanwezig, maar niet storend. Eerder sfeerverhogend. Mijn zoon is niet helemaal lekker, dus we vragen of we een pizza mogen delen. Geen probleem. We nemen de pizza van het huis. Ik hou van dik belegd, mijn zoon juist niet, en deze zit daar keurig tussenin. En hij smaakt fantastisch. Helaas is niet alle bier op voorraad en doet de Ice Tea van mijn zoon Euro 2,80. Het drukt de pret niet echt. Bij het weggaan krijgen we een hand, en komen zeker een keer terug.

21. Super lekker geluncht. Zeker een aanrader. Betaalbaar, gewoon top!

22. Op 12 december 2015 waren we hier voor de 3e keer met een groep van 10 personen. De 2 voorgaande keren prima gegeten. Deze keer was er (weer) ander personeel. Het was behoorlijk druk en dat zal dan ook de reden zijn geweest dat de serveerster, volgens mij was zij de enige, niet echt blij keek.

Na het 1e drankje en de opname van de bestellingen duurde het behoorlijk lang voor de borden werden geserveerd. De souvlaki's van de 5 bestelde mixed grill schotels waren bij aankomst al bijna koud. De kipstukjes van deze schotels bevatten meer vet dan vlees. Onder het eten heeft niemand de moeite genomen om te vragen "Is alles naar wens?" Na een 2e drankje besteld te hebben, bleef het opvallend stil. Pas toen iedereen het eten op had, kwamen de bestelde drankjes.

Nadat we gevraagd hadden om te betalen, kwam de serveerster even later met de rekening. Pas toen vroeg ze of alles naar wens was geweest. Toen we haar van bovenstaande zaken op de hoogte brachten, kwam er een blik van "nou, dat is dan heel spijtig".

Bij controle van de rekening kwam het klapstuk van de avond: er stonden gerechten op die we helemaal niet gehad hadden. Na herberekening bij de bar bleek dat we ruim € 90,00 teveel betaald zouden hebben. Reactie: "ja, we hebben een nieuwe computer, sorry". Als compensatie hoefden we een aantal consumpties niet te betalen.

Dit alles bij elkaar heeft onze groep doen besluiten hier niet meer terug te komen.

2,8
  23. Had gelezen in de Gault Millau dat dit restaurant de beste prijs kwaliteit prijs had gekregen dit jaar. Dus eens proberen want het is niet ver af van mij.

Wij hebben eerst griet met caviar en een vissoep genomen. Mijn vrouw lotto en ik zeebaars op zijn heele met groentjes. Alles was perfect klaargemaakt en een goede bediening. Wij hebben de huiswijn genomen die zeker voldeed aan de verwachtingen

Dus een aanrader. Best wel reserveren want het was een dinsdag middag en het zat volledig vol.

24. DE RUITER VAN GILS

Ik kan iedereen het aanraden om te gaan eten of drinken bij deze zaak. Het eten is zeer goed gepresenteerd en is zeer verzorgd. Dit is onze ervaring.

Mvg

25. Paul Jansen

Goed eten en goede rode huiswijn.

26. Vriendelijk onthaal. Snelle bediening (het was nochthans vrij druk). Maar we bestellen een hamburger (= een broodje met een schijf rundergehakt) en krijgen enkel een schijf rundergehakt zonder broodje (deze schotel was, ondanks onvolledig, toch nog lekker). Ook bestellen we nog een vispannetje en krijgen een bord met de vulling van koninginnenhapje met wat garnaaltjes!! Goed geprobeerd maar jullie vallen door de mand. De reactie van de ober is: "ik zal het doorgeven aan de keuken". Dit is geen service. Onze conclusie. Dit is de eerste en laatste keer dat ze ons daar gezien hebben.

5,3
  27. Internationaal Antwerpen

Mijn vriend en ik hebben hier 28 en 29 augustus heerlijk gegeten. Ik heb de kipfilet op en deze was nog malser dan mals. Bovendien kreeg je een ruime portie kip en dat voor niet veel geld. Ook de portie groente en friet was goed en de friet was lekker knapperig. Als wij weer naar Antwerpen gaan dan gaan wij zeker terug naar dit restaurant!

28. Rico Koers

Helaas een zware tegenvaller. We hadden gedacht iets speciaals te gaan ervaren bij een authentiek Japans restaurant. In de jaren 90 was dit iets apart. De Chinezen met hun "all you can eat" formule leveren dezelfde kwaliteit voor een veel betere prijs.

2,7
  29. Ivan Mertens

30. Bestaat al jaren niet meer!