Hier zie je hoe de meningen over de restaurants in Ansen verdeeld zijn.

Heerlijk gegeten, verrassings menu was inderdaad ook een echte verrassing voor ons en voor zo'n toetje kom ik weer heel snel terug.

Matige kwaliteit eten en veel te weinig eten voor na verhouding veel te veel geld. Tevens verkoopt men slecht basis bier Keizerkroon, voor teveel geld. Al met al gaf het geen goed gevoel en is voor ons zeker niet aan te bevelen om hier te eten.

1,3

Eerste Kerstdag heerlijk gegeten.
    Jammer dat de tafels te dicht op elkaar stonden, als je wilde opstaan moest de andere tafel de stoel naar voren schuiven.
    Er was geen vermaak voor de kinderen, toen ik hier naar vroeg zou er tekenpapier en potloden voor onze kleindochter gebracht worden, maar helaas. Eigen boekjes en de kurken uit de vaas in de vensterbank bracht gelukkig het nodige vermaak.

Op een zondagmiddag hier geluncht. Variatie is wat gering en kuipjes koffiemelk en beleg waren al heel lang over datum. (16-5-2016). Personeel gaf aan dat er iets fout was gegaan met de bestelling?? We moesten om de kroket nog vragen die wel was afgesproken. Personeel ging er laconiek mee om. Prijs aan de hoge kant voor wat droge broodjes met over de datum beleg. Geen aanrader.

Heerlijk gegeten op een zaterdagavond. Je proeft en ziet dat het eten met passie gemaakt is en ondanks de beperkte kaart is de variatie groot. Sfeer is nog steeds knus en huiselijk en het interieur lijkt afgelopen 20 jaar hetzelfde, maar dat is ook de kracht van het concept. Enige minpuntje was de kwaliteit van de service. Serveersters waren niet goed op elkaar ingespeeld en hadden weinig contact met de keuken. Voorgerecht duurde bijv 1 uur en 15 min wat gewoon te lang is. Was ook wel volle bak maar dat weet je toch ook van te voren, zou je denken. We waren met 7 pubers dus een beetje inlevingsvermogen had ik wel verwacht. Kwaliteit van het eten maakte overigens veel goed.

Heerlijk gegeten, leuke vlotte bediening. Maar de topper vond ik wel het dessert. Durfde het bijna niet op te eten zo mooi was ie, maar natuurlijk wel gedaan Aardbeien maar dan anders. Wij komen snel weer

Heb heerlijk gegeten met mijn vriend bij restaurant de Huiskamer. De gerechten zijn duidelijk met veel aandacht bereid en dat proef je. De sfeer is gezellig, je kunt lekker bij de haard zitten. Bediening is erg gastvrij. Wij komen zeker terug

Super! Lekker eten en goede, vriendelijke bediening! De sfeer ook erg goed en je kunt er mooi zitten!

Mooi plekje, goede inrichting en sveer, heerlijke en mooie gerechten en leuke bediening.

Zeer mooie locatie. De gerechten zijn duidelijk met passie gemaakt, zo heerlijk. Ook de bediening is erg vriendelijk. Kortom een zeer geslaagde avond en zeker voor herhaling vatbaar.

P.s vooraf borrelen bij de open haard zie je niet vaak meer. Leuk!

Erg lekker diner gehad, de makreel mousse was super, maar ook de ree was erg lekker. Was het omrijden zeker waard. Ze waren druk met de weg bezig dus was even puzzelen om daar te komen.

M de weerd

Ik wilde dit toch nog even kwijt, mijn moeder van 86 bood ons een etentje aan waar wij dachten met zorg bereid zou worden. De soep was ten eerste tomatensoep wat veel te zuur was. We zouden boerengroentesoep krijgen. En we hadden gevraagd om 1 tomatensoep, krijgen we 4 tomatensoep. Daarna schnitzel met wat gebakken groente er zo boven op. Sla waar geen smaak aan zat, geen dressing, alleen een stukje tomaat en nog iets anders uit het zuur. Wat we na kregen was goed. Maar dit alles voor 85 euro sorry hier kunnen wij geen reclame voor maken.

Marijke Scholten

Lekker gegeten! Ik miste de verse bloemen op tafel! Jammer dat we een groep "luidruchtige dames" vlakbij hadden zitten.

Jeroen Kiewiet

j van haren

Gister met een vriendin daar lekker op het terras gezeten.
    Heerlijk gegeten, we hadden een soepje vooraf en daarna een boerenpatat, alles werd snel en netjes bediend. We hebben er in totaal 2 uur gezeten heerlijk, gezellig en een mooi restaurant.

Een echte aanrader!

Vandaag geluncht: mosterdsoep en broodje gezond. De mosterdsoep was waterig, het brood was goed maar verder niet bijzonder. Gevraagd om maltbier, maar dit was niet koud en kon niet geserveerd worden. Gevraagd om een karaf water bij de wijn, maar dit werd niet gebracht. Totaal ongeveer €35 betaald. Na ongeveer een half uur maar weer vertrokken.

Vertaal van English naar Nederlands

Wij hebben ons heerlijk laten verrassen op het terras van de Huiskamer. De sfeer op het terras was prima, de inhoud van het Lekkere Kistje subliem..... Het glaasje bouillon (van de Drentse gehakt en groentesoep) was een smaak explosie die ons terugvoerde naar de tijd van onze oma"s..... Daarnaast waren de andere hapjes lekker en zuiver van smaak.
    Twee verbeterpunten: er kwam geen antwoord op onze vraag over Drentse Turf (een zoete lekkernij), terwijl zij dit aan de kok zou vragen. Wij moesten vragen om servetjes...
    In ieder geval gaan wij er morgen (woensdag 8 oktober) lekker dineren!!

dieke van der ploeg

Een paar weken geleden hebben we hier een feest gegeven, omdat we 25 jaar getrouwd waren. Dit feest werd gegeven achter het restaurant in de 2e kamer.

De sfeer was geweldig, we hadden ons eigen privé terras met een groot weiland er achter waar de kinderen heerlijk konden spelen en ook nog eens de ezeltjes en het paardje konden aaien die een weilandje ernaast stonden.

In de avond hadden we een koud, een warm en een dessertbuffet. Alle gerechten waren van super kwaliteit, niet slof of koud, wat je helaas nog wel eens ziet bij buffetten, maar alles was goed warm en gerechten werden als het bijna op was weer goed bijgevuld door de koks, dus er was meer dan genoeg voor iedereen.

Na het eten konden we met het hele gezeldschap koffie doen rond een kampvuur dat buiten voor ons was gemaakt. Dit was echt een geweldige feest!

simone van vliet

Gisteravond lekker gegeten in dit gezellige restaurant samen met mijn vrouw en 2 vrienden. We waren begonnen met een heerlijk trio van mosselen gevolgd door ree en daarna een dessert van advocaat en als afsluiter een koffie met huisgemaakte bonbons.
    Gerechten waren erg mooi opgemaakt en goed op smaak. De sfeer was super, we konden helaas niet op het terras eten want het regende, maar vantevoren hebben we wel heerlijk kunnen borrelen in een tuinhuisje met in het midden van een mooien houten tafel een haard, dit was dan ook erg sfeervol.
    Wij gaan zeker hier terug komen, was een geweldige ervaring!

Het eten was op zich goed, al vind ik bij een vooraf gereserveerd verrassings-5-gangendiner dat er geen 2x biefstuk na elkaar hoort te komen.
    Meisje dat ons bediende was onervaren. Bij een reservering voor 8 personen is wat meer ervaring wel gewenst.
    Glutenvrij was niet echt glutenvrij. Glutenvrij brood was op. Ook de uitleg wat er geserveerd wordt, het was tenslotte een verrassing, had duidelijk beter gekund.

Jan Jaap Hilfinger

Door vrienden was ons dit aanbevolen, en ze hadden ook zeker niks teveel gezegd. We hebben heerlijk gegeten. We hadden op aanraden van de serveerster een kroketje van draadjesvlees vooraf, als hoofdgerecht had mijn vrouw een kabeljauw en ik een ree biefstuk. We zaten zo vol dat het nagerecht helaas niet meer lukte. Maar de koffie was ook nog bijna een nagerecht met alle bonbons. Erg vriendelijke bediening. Enige minpuntje wat wij konden bedenken dat het allemaal erg veel was. Volgende keer zullen we dan ook zeker wat minder van de bij-garnituur nuttigen zodat er zeker nog ruimte voor een nagerecht is. We hebben namelijk bij de andere tafels wel erg lekkere nagerechten voorbij zien komen.

Twee weken geleden heerlijk gegeten onder het genot van een goed glas wijn. Ook weer genoten van de gemoedelijke sfeer. WIj blijven hier terugkomen! Prima!

Yvonne Schultinga

Wat een geweldige ervaring had moeten worden op onze 21ste trouwdag in De Huiskamer te Ansen en waar we enorm naar hebben uitgekeken, werd een teleurstellende avond.

Hoe kun je in een restaurant dat een onderscheiding heeft gekregen als 'het meest gezellige restaurant van Nederland' een meisje in de bediening zetten die de uitstraling heeft van een lantaarnpaal en ook nog eens geen licht geeft. Ze wist mij niet te vertellen hoe de dagvangst (kabeljauw) werd bereid. Na mijn voorstel ging ze dan dan toch maar even in de keuken vragen. Waarna ze terug kwam met als antwoord: "... gebakken." en dat was het dan wel.

Mijn man maakte in de loop van de avond een grapje tegen haar om nog enigszins contact te krijgen, waarop ze nogal serieus en a-assertief op reageerde. We hebben geen van allen een poging meer ondernomen.

Jammer! Temeer omdat ik na zoveel jaren uit het huisvrouwenleven ben gestapt en eindelijk een baantje heb gevonden en van mijn welverdiende loon man en kinderen kon trakteren.

Daarnaast werd de 'vis duur betaald' en bijna koud geserveerd, waar ik tot mijn schrik ook nog eens € 21,50 voor heb betaald met welgeteld 5 treurige groene asperges of lauwe boontjes on top! Ik heb € 278,- moeten betalen die ik liever -en ook nog eens voor minder- bij een ander restaurant had afgedragen.

Met vriendelijke groet,
    Yvonne Schultinga

Fantastische eet-ervaring gehad hier. Niks op aan te merken. bediening erg vriendelijk, eten erg verzorgd, en lekker. Coquilles en ribroast gegeten, de rabarber erbij was klasse! Echt prima voor elkaar alles bij elkaar.
    Enige minpunt is dat frisdrank uit de tap komt, vind ik minder lekker dan uit een fles(je). Ondanks dat het uit de buurt ligt ga ik graag omrijden om hier vaker te eten.

Zelden zo lekker gegeten. Eerst gezellig op het mooi terras de soep gehad en daarna naar binnen. Wij hadden het Jubileum menu Kerriesoep een Ribroast en een gerecht met aardbeien 27,50 p.p. Onze volgende vakantie in Drenthe zullen wij ook zeker hier weer een bezoek brengen.

Met een gezelschap een broodtafel gehad; wit brood, bruinbrood, goedkoopste soort beschuit, fabriekskaas die aan elkaar plakte, kipfilet, ham en rood gekleurde cervelaatworst. Een kroket die te laat kwam en om de mosterd moest worden gevraagd terwijl die toch met het dekken van de tafel klaar gezet had kunnen worden. O ja dan nog kleine pudding broodjes en nog zoiets met vruchtjes.......
    De gehaktsoep was goed en dat was dan ook het enige helaas. Koffie, thee en water stonden op tafel.
    De witte droge wijn is ook te duur voor de matige kwaliteit die werd geschonken
    Voor deze zéér eenvoudige en zeer matige maaltijd werd maar liefst € 18,75 pp. gevraagd, excl. de wijn.

Al met al duidelijke redenen om hier nooit meer heen te gaan.

Vriendengroep

We hebben met een vriendengroep gegeten in De Huiskamer. Sfeer is goed. Het eten is te zout. Frites te hard gebakken. Bij het serveren van het nagerecht kregen we bordjes voorgezet die niet goed schoon waren. Dit is wel opgelost door de bediening. Glas wijn is duur! Goedkoop is het niet.

janny

We konden nergens de prijs vinden van een glas witte huiswijn op de kaart. Wel moest hier 4 euro voor worden betaald, wat we erg duur vonden. De baas Pedro stond net nog bij de kassa, maar helaas toen we hier een vraag over wilden stellen was hij niet meer te bereiken!
    Ook vonden we de wijnglazen voor een restaurant niet goed van formaat, hebben we iets van gezegd, maar werd niets meegedaan.
    De prijs voor de wijn vonden we erg duur voor de kwaliteit! In het verleden ook al problemen gehad met totale prijs met afrekenen. Dit hebben we toen doorgegeven aan Pedro. Nu helaas na jaren weer een teleurstelling! Dit was de laatste keer dat we hier kwamen.

Op 1e kerstdag hier gegeten. Eerst bij de open haard die niet goed brandde waardoor de rook het restaurant introk. Daarna nog een uur gewacht tot er een amuse kwam, nog een uur tot het voorgerecht en om 22.30 uur kwam het hoofdgerecht. Alleen geserveerd met frites, geen groente. Het is wel eens beter geweest, we gaan in ieder geval nooit meer met kerst hier naar toe.

Joop van der Does