Hier zie je hoe de meningen over de restaurants in Ankeveen verdeeld zijn.

1. Internationaal Ankeveen

Annemieke

Mooie locatie, vriendelijke medewerkers (die uitgebreid uitleg geven over de gerechten) maar vooral heerlijk gegeten!

2 persoons tafeltje bevindt zich niet op de beste plaats, je zit echt tussen andere tafels in.

Eten goed, bediening slecht, ongemotiveerd. Eten werd op tafel gekwakt, dubbele porties op 1 bord voor 2 personen, geen alcohol, geen wijntje of light biertje is ons niet verteld, tafels werden gedekt voor de volgende dag terwij wij aan het eten waren. Jammer, maar ik denk nooit meer.

4. Internationaal Ankeveen

Hans van Den Bosch

De menukaart is veel te culinair, service is prima. Het restaurant zit nauwelijks vol.

5. Nederlands Ankeveen

28/02. Opnieuw zijn we met andere vrienden bij de Molen in Ankeveen gaan eten. Wij hadden een tafel besteld, maar het was er ditmaal niet zo druk. Wij bestelde wat ons lekker leek en onze vrienden waren verrast over het eten en de ambiance. Volgende keer weer, hoorden wij bij het afscheid nemen!!

6. Nederlands Ankeveen

22/05 Wij reden met familie naar Bussum. Toen we rond vijf uur langs restaurant De Molen kwamen. Daar wilden wij gaan eten, even horen of er nog plaats was. Een tafel voor vier personen was nog vrij.

Een drankje besteld, weldra kwam de menukaart op tafel. Ieder deed zijn eigen keus, wat het hoofdmenu betrof. Er werd voldoende groente, salade en patat bij gezet. Tot slot het toetje. Afgerekend en rond half acht stonden wij voldaan weer buiten.

Dirk

Lekker eten met goede vlotte en vriendelijke bediening.

9. Internationaal Ankeveen

Prima eten, alleen een belerende manier van reageren bij vragen of wensen. Wel veel kennis. Maar kan op een andere manier gebracht worden. Tip; een leuke werkkleding zou niet mis staan, komt de mooie ambiance ten goede. Heel leuk wanneer je zwanger bent, zeker een stralende jonge vrouw die er aan het serveren is, wel wat chiquer een beetje ruimere kleding dan een strak t-shirt.

Top avondje, fantastisch gegeten geweldige sfeer en een zeer vriendelijke gastheer. En dan nog eens voor een heel redelijke prijs. Een dikke tien

11. Internationaal Ankeveen

fam, Vermeulen

Heerlijk gegeten, goede uitleg gekregen van ingredienten op het menu. Vriendelijke en nette persoonlijke bediening. 3 gangenmenu zeer net geprijsd.

12. Internationaal Ankeveen

Fam v Hooft

Lekker gegeten, meer dan prima bediening. Goede kaart.

Zeker een bijzonder lekkere menu kaart, heerlijke gerechten waarvan je zelf je kleine gerechtjes kunt kiezen!
    Alles oké, we komen hier zeker terug,

Matz

14. Internationaal Ankeveen

De nieuwe inrichting is stijlvol. De keuken viel ons echter tegen. Op veel gerechten was iets aan te merken. Als voorbeeld de carpaccio die "verdronk" in de knoflook of het hoofdgerecht dat veel te zout was, evenals de daarbij behorende gebakken aardappels. Of de spareribs waarvan het vlees niet los kwam van het bot.
    Voor ons dus een teleurstelling, terwijl we in het grijze verleden toen het nog het Vierde heette heel postief waren over dit restaurant.

Vroeger hier vaak geweest.
    Door omstandigheden was ik weer in Ankeveen, wat een feestje was het om weer hier te zijn. Eerst op het heerlijke terras kunnen aperitieven, daarna in het restaurant gegeten.
    Wat een bijzondere menu kaart, heerlijke gerechten waarvan je zelf je kleine gerechtjes kunt kiezen!!! Kortom een aanrader, ga zo door. Tot snel, groetjes Karel

16. Internationaal Ankeveen

Gerda Wijsman

We hebben ons laten verrassen met het 3 gangen menu. Het was ZALIG! Mooie zaak, aardige mensen en heerlijk eten. Een adres om te onthouden.

17. Internationaal Ankeveen

Wij hebben met een groep van 9 man de verjaardag van een goede vriend hier gevierd, van het begin tot het eind hebben wij hier een top avond gehad, een ware sensatie voor de smaakpapillen! Vriendelijke en kundige bediening, goede wijnen, en fenomenaal eten!, met voor mij als hoogte punt de kreeftensoep met kreeften uit de de omgeving!. LEKR gaat mij zeker terug zien!

18. Internationaal Ankeveen

Bij aankomst in restaurant Lekr werden wij vriendelijk ontvangen door de gastheer die ons deze avond de culinaire hoogstandjes uit de Ankeveense keuken zou presenteren.

De moderne en huiselijke sfeer gaf ons meteen een warm gevoel. De stylische open keuken gaf ons de mogelijkheid de kunsten in de keuken te bewonderen.

Als aanrader van onze gastheer dronken wij deze avond een Spaanse rode wijn uit de Costa Brava. "Mas Oller Pur".

Een heerlijke volle rode wijn met een doch soepele afdronk.

Onze amuse bouche bestond uit een mousse van eendenlever.

Heerlijk fris in de mond, een goed begin!

Het huisgemaakte brood met spekjes werd geserveerd met een tapenade van olijven.

Om goed de Ankeveense sferen te proeven besloot ik de gebonden Ankeveense polderkreeftensoep met bieslook te bestellen.
    Orginele presentatie door middel van rivierkreeftjes en een polderkreeft volledig in harnas. De soep had een prachtige structuur en een heerlijke volle smaak waarin dit mooie schelpdier goed naar boven kwam.

Uit de keuze aan gerechten van de menukaart is goed te zien dat restaurant Lekr met de seizoenen mee gaat.

Als hoofdgerecht had ik gebraden eendenborst met wild-glace waarin Bollekoek en haricots vert gekozen. De combinatie was uitstekend!

De bediening was erg behulpzaam en wist veel te vertellen over de verschillende gerechten die onze tafel gepasseerd zijn gedurende de avond.

Met een glas vintage port na is deze avond bestempeld als zeer geslaagd.

19. Internationaal Ankeveen

robhagen

20. Japans Ankeveen

Heerlijk eten! Het beste eten wat ik ooit in een restaurant heb gehad! Echt heerlijk!

21. Japans Ankeveen

Vrij groot Japans restaurant met teppanyaki en buffet gedeelte. Echter, het is duidelijk een op Nederlandse clientele ingesteld restaurant. Met andere woorden op klanten die niet weten hoe het hoort te smaken en die je dus rustig een smakeloze en makkelijk klaargemaakte variant van het origineel kan voorschotelen. Nederlanders vinden wat dat betreft toch alles prima als het een beetje Japans oogt zijn ze al dik in hun nopjes.

Alles wordt gekookt met peper, zout en sojasaus. Nog nooit zo'n smakeloze en eenvoudige hap gehad in een teppanyaki restaurant.

22. Japans Ankeveen

Lekker eten, vlees of vis uitzoeken en het wordt voor je gebakken op een plaat in het midden van de tafel. Erg gezellig.

23. Pannenkoekenhuis Ankeveen

Heerlijke pannenkoeken, erg gezellig.

Héérlijk gegeten, prima bediening, sfeervolle ambiance, kortom een aanrader!

Jaap de hartog

Prima restaurant. Heerlijk gegeten en prima sfeer. Erg mooi terras en leuke bediening. Zeker een aanrader. Tot gauw.

Heerlijk gegeten, mooie locatie en zeer vriendelijke bediening.

Komen zeker nog een keer terug om lekker buiten te kunnen zitten op een van de mooiste plekje van het Gooi.

Het eten is niet bijzonder, het restaurant ligt in een leuke omgeving de sfeer was matig en de bediening was onprofessioneel.

28. Nederlands Ankeveen

De sfeer en omgeving zijn geweldig, het eten was zeer lekker, de bediening was aller aardigst en de verhouding tussen kwaliteit en prijs was zeer goed! Ik ben erg tevreden over De Molen en ga er zeker nog vaker eten.

29. Pannenkoekenhuis Ankeveen

Goed restaurant en zeer geschikt voor kinderen. De prijzen zijn zeer laag en toch kun je er kwaliteit eten. De kaart naast de pannenkoeken is ook zeer lekker. Vooral in de zomer is het zeer leuk om hier te eten op het terras met een mooie speeltuin voor de kinderen. De bediening is aller aardigst en je krijgt snel je eten!

Heerlijk gegeten, gezellige aankleding en prima bediening!

Sfeer wat lager. (het was rustig, vandaar)