Hier zie je hoe de meningen over de restaurants in Anjum verdeeld zijn.

1. Wij hebben hier het afgelopen weekend gegeten met 8 personen. De locatie is geweldig, het uitzicht is fantastisch. Prima ontvangst, eerst even gezellig rond de open haard met een drankje, menukaart + uitleg aanvullende gerechten. Daarna aan tafel, verschillende gerechten, verschillende gangen. Alles lekker en in orde. Lekkere vis, lekker vlees, lekker stoofpotje. Heerlijke nagerechten, de ijstaart is een topper! Wij hebben genoten van een heerlijk diner en een hele gezellige avond hier gehad. En ja, oke, misschien iets onervaren personeel, maar zeker niet onvriendelijk. En ja, oke, misschien kan er iets meer aan aardappeltjes, friet, groente e.d. bij. Maar we gingen zeker niet met honger naar huis... Al met al een zeer geslaagde avond, wij begrijpen alle negatieve recensies niet. Het is echt een aanrader op een prachtige plek. Wij komen hier vast in de zomer op een zonnige middag op het terras nog eens terug!

2. Heerlijk gegeten in dit ontzettend leuke restaurant. We zijn wel wat gewend, maar het eten was zeer goed.
    De chef is een leuke vent die ook de kinderen betrekt in zijn kookkunsten. Zeer de moeite waard!

3. Ad en Marget de Beer

Zonet terug van Kerstdiner, is ons erg goed bevallen. Hadden beide een ander diner en hebben beide genoten. Ook was het geen enkel probleem om je huisdier mee te nemen. Eerlijkheidshalve even getwijfeld nadat we de recensies hier eerder geplaatst gelezen hadden, we herkenden dit niet na eerdere bezoeken een tweetal jaren geleden. Toch gedaan en zonder spijt. Eten gewoon erg goed, bediening zeer goed en sfeer was ook goed te noemen. Ons zullen ze zeker meer zien!!

4. Familie Van den Eede-Dijkhuis

Heerlijk genoten. Lekker eten. Vriendelijke bediening. De kok nam zelfs onze kinderen mee de keuken in! Een verademing in vergelijking met andere restaurants in de buurt.

5. Met familiedag gegeten: zou menu de luxe zijn, nou vergeet de luxe maar. De amuse was ronduit amateuristisch (een garnaaltje met een stukje rode paprika;geen visitiekaartje voor de kok). Daarna geen amuse - tussen de gangen - meer gezien. Vantevoren telefonisch alles geregeld; we konden kiezen tussen vlees en vis, maar we wisten niet dat het 1 soort vlees en 1 soort vis was. De steak moesten we met gewone messen eten. De steakmessen en de wijn kwamen als mosterd na de maaltijd. Er waren enkele schaaltjes aardappels voor 15 mensen. Later wel wat bijgekregen, maar het duurde allemaal te lang. (hoeveel aardappels krijg als je met z'n tweeen komt?)
    Het heeft onze familiedag een rare bijsmaak gegeven!
    De manager wuifde de meeste kritiek weg, maar kwam met excuses en een gratis dinerbon voor twee personen. Dat was een aardig gebaar, maar gezien de ervaring zijn we daar niet voor gegaan.

5,1
  6. tom den hartog

Vergeet de friese stugheid in Wad Oars. Wat een sfeer. na een dagje Schiermonnikoog, een van de mooiste dagen van het jaar, want de dag ervoor en de dag erna waren evenzo mooi, vielen we om acht uur in de laatste avond van de toneelvereniging met twintig gezellige mensen en plaats voor ons twee. Voortreffelijke ontvangst, buitengewoon-anders-eten en een en al glimlach van de gastheer en kok. Begeleid door de donderbus buiten genoten we van het toetje en het praatje met de gasten.
    Een aanrader en waard om terug te keren.

iets anders !

7. Vanavond werd ik op een etentje getrakteerd door m'n vriendin, we reden richting Lauwersoog, maar namen plotseling de afslag naar Anjum. Waar eens Hotel Lauwersmeer stond, staat nu een prachtig gerestaureerd pand in oude stijl met moderne facetten in een erg gezellige ambiance. Het restaurant heeft 8 tafels, wat betekent dat je persoonlijk wordt behandeld en dat zowel de bediening alsmede de kok tijd heeft voor een praatje en ook uitleg geeft over de (streek) producten.
    Een aanrader voor mensen die net even wat meer verwachten, wat betreft kwaliteit en persoonlijke aandacht.

8. Ik lees zoveel negatieve ervaringen dat ik mij geroepen voel ook een recensie te plaatsen. Regelmatig hier gegeten en altijd lekker. Personeel ook altijd vriendelijk. Prijs iets aan de hoge kant.

9. Paul Groen

Dachten na een vermoeiende dag schiermonnikoog, de dag af te sluiten met een heerlijke maaltijd, maar helaas.

Verschillende gerechten besteld en deze werden na lang wachten met dezelfde bordopmaak (brocolli/sperciebonen in spek en een stukje tortilla) geserveerd, totaal gebrek inspiratie als je dit met vis serveert. Zaak ademt een vergane glorie uit met oude kleuren en meubels, zou zoveel meer inzitten met een kleine metamorfose gezien de ligging van dit restaurant. Als je hier eenmaal gegeten hebt kom je er nooit meer terug, zaak draait op vakantieparkbezoekers en die zijn er nooit langer dan een week.

1,6
  10. Geweldig gegeten, je kon de kok vrolijk horen fluiten. Bediening kon vlotter zijn met de drankjes. Jonge kelner die ons leuk bediende maar zijn Nederlands kon wat beter.

11. Zeer matig niveau van de geleverde gerechten.

12. Bij het lopen op de dijk word je aangetrokken door het prachtige restaurant met zijn mooie ligging en prachtige kleuren die volgens ons recentelijk zijn aangebracht, schitterend. Drankje genomen, prof bediening. Gefeliciteerd.

13. Gisteren voor het eerst gegeten bij Wad Oars.

Sinds 1 juni dit jaar geopend zei men.

Lekker eten, leuke bediening, fijn terras.

Vooral de bief smaakte zeer goed, zo mals...

Net even wat anders, Wad Oars dus, hahaha.

Heerlijke wijn en de prijs viel ons ook nog eens mee.

Hier komen we vaker!

14. Remco

We zijn hier met 4 personen gaan eten. Allemaal wat anders besteld. Het stoofpotje, de spies van bief, zalmforel en varkenshaas. Allemaal heerlijk, en ook de garnituur tot in de puntjes verzorgd. Enige opmerking was dat van de varkenshaas 1 stukje (van de 3) iets te doorbakken en daardoor iets taai was, maar de rest maakte dit ruimschoots goed. Samen met een heerlijke rode wijn op een prachtige locatie zeer goed kunnen dineren. De bediening was prima, 1 minder ervaren serveerster werd geïnstrueerd door de overige bediening, dit maakte een prof. indruk.

15. Frank Roos

Hier voor het eerst gegeten. We hadden de varkenshaas genomen op een spies, deze was erg taai en had te lang op de grill gelegen. De patat was niet bijzonder en het was erg weinig. Ook de bediening viel ons tegen, de uitstraling die het restaurant van de buitenkant heeft en op de prijskaart valt in de gerechten tegen. We gaan regelmatig uit eten en voor ons was dit het slechtste restaurant tot nu toe. Met name de kookkunsten van de kok was naar onze mening ondermaats. Voor ons was het een eenmalig bezoek. We zullen hier niet snel weer heen gaan.

1,4
  16. Heel erg slecht!

Ik had de vissoep, welke veel te zout was en vol graten.

Toen ik mijn beklag hierover deed, kreeg ik de mededeling van de keuken dat dit gebruikelijkwas voor vissoep! Echt te belachelijk voor woorden. Nou ja gebruikelijk voor de vissoep uit deze keuken. Ze boden niet eens aan om het gerecht te vervangen voor iets anders. NEE HIER GAAN WIJ NOOIT MEER NAAR TOE!

1,6
  17. Hier voor het eerst wezen eten. Leuke ambiance met mooi uitzicht en tafel bij het raam. Het was rustig. We werden gastvrij ontvangen en vlot geholpen door vriendelijke dames, die erg prettig in de omgang waren en heel goed de verschillende menu's en mogelijkheden konden toelichten. Het eten was erg lekker, zowel het vlees als de visschotels waren lekker. Eerst vond ik hetgene wat op mijn bord lag wat karig maar er konden naar believen aardappelen en salade worden bijbesteld. We konden rustig en op ons gemak eten zonder dat er overdreven gevraagd werd of alles nog naar wens was. Of dat we nog iets wilden bestellen. De prijs-kwaliteit verhouding was goed.

Kortom een uitstekende ervaring. Inderdaad voor herhaling vatbaar.

18. Om onze vakantie in Oostmahorn af te sluiten hier wezen eten. Wij waren super tevreden. Bediening is heel vriendelijk en gastvrij. Relmatig werd er geïnformeerd of alles voldoende en naar wens was. Ondanks dat de zaak helemaal vol zat, werd er snel geserveerd. De zalm was heerlijk! Biefstukjes aan een spies lekker mals. Alles meer als voldoende!

19. Vorig jaar hier wezen eten tijdens vakantie. Dit op advies van vrienden.

We vonden het geweldig en de sfeer was gezellig.

Het is niet goedkoop, maar ondanks dat gaan we deze week weer, want we zijn nu weer op vakantie.

20. G. Akkerman

Ronduit slecht! De vissoep was niet smaakvol: water met wat ui(!) en wat stukjes zalm. Tijdens onze lunch wisselde het personeel en stonden onze broodjes met warme hap lekker af te koelen. Men was ons gewoon vergeten! De gegrilde tonijn op het bolletje was lauw en de 2 gebakken scholletjes waren maar 1 en een 1/2 (zo klein!), niet lekker bruin gebakken en ook niet smaakvol.
    Wij zaten op het terras, waar de stoelen en het raamwerk vol zaten met spinrag en blaadjes: even met een veger erlangs had wonderen gedaan.

21. Ondanks de wisselende recensies toch maar hier gaan eten met lage verwachtingen. De bediening was erg vriendelijk, en erg professioneel. Er werd keurig uitgelegd wat de gerechten buiten de kaart waren, en vragen over de gerechten werden even nagevraagd en vervolgens beantwoord. De zalmbonbon leek iets bevroren van binnen, dit was het enige minpuntje. Alle porties waren ruim voldoende en smaakten heerlijk. De varkenshaas werd bij het serveren geflambeerd en smaakte erg lekker. Het stoofpotje was ook ruim voldoende en smaakte goed. We zaten zo vol dat er geen nagerecht meer bijpastte. Het was voor ons een van de beste avonden uit eten van onze vakantie.

22. dr.w.g.boersma

In het verleden altijd goed gegeten. Afgelopen Pinksteren wederom met de familie gereserveerd. Het eten was redelijk-goed. Bediening matig tot slecht. Personeel was niet goed ingedeeld per tafel. Gezichten stonden niet op vriendelijk. Reageerden soms stuurs. Bestellingen werden niet juist opgenomen. Drie personen kregen hun hoofdgerecht pas nadat de anderen hun hoofdgerecht reeds ophadden.

Maw, er valt nog veel te leren.

6,1
  23. Had de recensies gelezen en overwoog elders te gaan eten, maar bedacht me op tijd.

We zijn dus lekker gaan eten en het maal was sober, maar buitengewoon smaakvol. De bediening was werkelijk buitengewoon vriendelijk en de rekening na afloop viel erg mee.

Leuk restaurant dus; gewoon gaan.

24. Super lekker geluncht. Hond mocht ook mee naar binnen, het was erg rustig.

De bediening mag wel iets sneller reageren, drinken levert toch een goede omzet op.

25. Vanmiddag kleine lunch daar gedaan, niets op aan te merken. Sandwich was lekker en goed, evenals de koffie.
    Leuke inrichting. Bediening kon ietsjes vlotter maar was ok. Prijs / kwaliteit is ook ok.

26. Aardige bediening, goede bitterballen en lekkere witte wijn maar daar is alles mee gezegd. Het restaurant doet er verstandig aan de kok naar een bijscholingscursus te sturen. Wij kregen kleurloos eten op een beige/grijs bord. De snoekbaars was nog voor één derde rauw. Er werd een schaaltje saus met velletje bij geserveerd. De groente was verschrompeld en verkleurd; onze kinderen lieten de droge frites staan en de rib-eye had de grootte van een bescheiden biefstukje.

Rond de twintig euro per gerecht vonden wij niet helemaal in verhouding staan tot de geboden kwaliteit. De serveerster trok zich onze klacht erg aan. We hoorden haar met de cheffin praten: "Geef ze maar een kopje koffie van 't huis", zei deze, zonder van haar plaats af te komen. Nou, nee, dank u.

Sfeer: prachtig terras, mooie serre, truttige eetruimte.

27. Vorige week het dagmenu gegeten in het eetcafégedeelte, dit was lekker.

Prijs/kwaliteitverhouding was goed.

Prettige, attente, professionele bediening door oudere ober!

Wij kwamen 2 á 3 keer per week op het terras.

Tegenwoordig wordt na de laatste slok koffie al gevraagd of we nóg iets willen drinken, zelfs als het terras bijna leeg is...
    Wij voelen ons dan niet meer welkom en rekenen af.

Koffie cq een wijntje drinken doen we dan maar thuis.

Omzet maken oké maar zo worden de gasten weggejaagd.

28. hans uit dokkum

Mevrouw de vries wij waren in onze beoordeling kritisch en daar-voor is deze rubriek - het zij positief/negatief - ook bedoeld. Het kan nooit de bedoeling zijn ten onrechte kritiek te leveren en daar waar wij positief zijn hebben wij dit aangegeven. Ook ne-gatieve reacties kunnen op termijn ten voordele werken.

Blij dat u een fijne avond heeft gehad.

29. Mevr. A. de Vries

Jammer dat Hans uit Dokkum en de familie Bogaard zo negatief zijn. Zo hebben ik en mijn familie dit absoluut niet ervaren. Ons diner was ter ere van ons 10 jarig huwelijksjubileum.

Eerst met zijn allen een heerlijk aperatief genomen in het sfeervolle cafegedeelte. Daarna heerlijk genoten van een diner in het, met linnen opgedekte, restaurant.

De wijnen werden aan tafel aanbevolen (zonder wijnkaart). Waarbij ons werd mede gedeeld dat hierdoor de wijnen vaak kunnen wisselen om goed te passen bij de verschillende gerechten.

Zeer lekker gegeten. Ook de nieuwe menukaart is ons goed bevallen. Veel nieuwe gerechten die uitnodigen nogmaals te komen dineren om ze allemaal te proberen.

Leuke ambiance en voortreffelijke bediening.

Voor ons zeker een adres om elk jaar (en vaker) naar terug te keren om ons jubileum te vieren.

Ik zou u niet af laten leiden door de negatieve reacties. Wij hebben het absoluut niet zo ervaren!

30. hans uit Dokkum

Inderdaad een gouden plekje, menukaart met overdreven omschrijving van de gerechten dekt de lading bij lange na niet.

De bouillon voor de vissoep wordt uit een theepotje geschonken; is gewoon warmwater, theebuiltje ontbreekt! Vis koud en taai opgedient. Van de vier gasten aan mijn tafel kon slechts 1 enige waardering opbrengen. Jammer.

Sta niet alleen in mijn kritiek ook mijn Duitse clienten zijn niet erg enthousiast. Jammer voor zo'n mooi bedrijf. Wees wat critischer op de kok en pik aan/ - opmerkingen op.

4,7