Hier zie je hoe de meningen over de restaurants in Anjum verdeeld zijn.

1. Je moet vooral geen honger hebben als je hier gaat eten! Na het ontvangen van ons drinken, hebben wij zo'n 20 minuten moeten wachten voordat de bediening onze verdere bestelling op kwam nemen (er waren bijna geen klanten!). Na het doorgeven hiervan (3x patat), hebben wij zeker 30 minuten moeten wachten op ons eten. Erg vervelend als je een dochtertje van 2,5 jaar bij je hebt...
    Vragen wanneer je eten komt, omdat je al een tijd zit te wachten, wordt ook niet gewaardeerd en op een snauwende toon beantwoord. Gelukkig hadden wij heel veilig alleen patat besteld en die smaakte best goed. Wel erg sobertjes zo zonder garnering. Het interieur is overigens modern en het ziet er schoon uit.
    Al met al; wij komen hier niet meer terug.

3,6
  2. Sophie Ligtvoet

Een erg leuk restaurantje aan het strand van oostmahorn! Het is leuk om te zien hoe ze het hebben aangekleed met oude zeil en vissersspullen. De kaart is voornamelijk gericht op vis, maar je kunt er ook een snackje eten. Samen met mijn zusje hebben we gekozen voor pittige gamba's met verse friet en stokbrood. Voor minder dan 30 euro hadden we ons buikje vol. Het was best wel druk dus hebben we een tijdje moeten wachten op eten, maar dat was het zeker waard!

3. Tjalle van der Wal

20 maart en 21 maart gegeten. Vlotte bediening, gezellige sfeer en uitstekend eten. Vooraf het wadden brood. De botervis heerlijk vol van smaak. De zalm op 20 maart hetzelfde. Er is een rustige en gezellige sfeer. Voor herhaling vatbaar.

4. Leuk restaurant, lekker eten.

Waddenbrood en uiensoep en zalmbonbon vooraf, als hoofdgerecht kalfszwezerik zoals deze moet zijn: knapperig van buiten, zacht van binnen, en slibtong. Goede huiswijn. En als extra het boek gekocht met de titel van het restaurant " het raadsel van de wadden".

Bijzonder dat deze zaak 365 p/j open is, dus ook in het rustige winterseizoen kan je hier lekker eten.

Het omrijden zeker waard!

5. Jan Wie

6. Wij hebben hier op onze trouwdag na de dienst een high tea/lunch genomen. Van tevoren had ik met de eigenaar besproken over onze wensen. Niks was te gek en alles kon. Leuk om iemand te treffen die zo enthousiast is over zijn werk.
    Op de dag zelf was alles goed geregeld, bijna alles was huisgemaakt of van de bakker. Heel erg lekker.Twee jonge mensen in de bediening die het prima deden. Erg fijne sfeer was er ook.
    Ik ben eerlijk gezegd verbaasd over de slechte recensies. Op basis van mijn ervaring zou ik het restaurant zeker aanraden.

7. Klaas Wieringa

8. Barend Kloet

9. Vertaal van English naar Nederlands

We hebben genoten! Van het uitzicht, de ambiance, het eten en de service.

De pittige meloensoep was een heerlijke verrassing. Onze keuze betreffende het hoofdgerecht was ook niet verkeerd: de spare ribs zijn zo mals dat je ze met mes en vork kunt eten en de sliptongetjes smaakten ook heerlijk.

Minpuntje was het gebrek aan een warme groente bij het hoofdgerecht. Wij kregen rabarber en sla met tomaat en dressing als groente.

Desalniettemin is het een aanrader!

10. Jannie

11. Bijzonder aangename bediening. Heerlijk gegeten, waddenbrood vooraf perfect, malse spareribs en een heerlijke runderstoofpot. Lekker gegeten, relaxed gezeten, prachtig uitzicht. Ongedwongen sfeer.

Aanrader!

12. Vanmiddag na een stevige wandeling even een kop koffie halen. Mét appeltaart natuurlijk! Maar wat een drama. Slagroom die al bijna was doodgeslagen op weg van de keuken naar het terras... En de bijbehorende appeltaart... regelrecht van de groothandel. En dan te bedenken dat je met het mooie weer genoeg gasten krijgt. Koop dan ook kwaliteit in. Nog eens een keer hier koffiedrinken? Reken er maar niet op...

13. Lievens

Mijn partner en ik hebben in juni 2014 met onze zoon van 2,5 jaar gegeten bij restaurant Wad Oers in Anjum en waren zeer onaangenaam verrast door de prijs-kwaliteit van dit restaurant. Het begon goed met een lekker vers gebakken brood en aardige bediening, maar de teleurstelling was des te groter nadat het hoofdgerecht werd geserveerd. Wijzelf hadden besloten voor de "specialiteit" van het huis te gaan, asperges met zalm. Het bleek echter een klein, droog diepvrieszalmpje te zijn met drie karige asperges en een half ei waar de stukjes schil nog aan bleek te zitten. We moesten uiteindelijk voor dit gerecht €23,50 afrekenen, schandalige prijs voor wat we kregen. Voor onze zoon hadden we iets van het kindermenu besteld, frietjes met schnitzel. De grootte van de schnitzel was enorm en voorzien van een berg uitgebakken spekjes, champignons, paprika etc. Buiten het feit dat dit niet op de kaart stond was het geen kindvriendelijk gerecht en was de friet vet en slap. We waren genezen en hebben dessert en koffie overgeslagen, zeker nadat we hadden gezien dat de mooie theedoos was voorzien van het eigen huiswerk van de Emté supermarkt (merk: Markant). We gaan met grote regelmatig uiteten, maar voelde ons voor het eerst afgezet, een zeer onaangenaam gevoel.

3,7
  14. Dijkstra

In het voorjaar van 2013 hebben wij dit restaurant ontdekt tijdens onze vakantie in het hoge noorden. Wij waren zeer verrast door de hoge kwaliteit van dit restaurant. Voor ons dus geen enige twijfel, wij gaan terug naar dit sfeervolle restaurant. Wat een teleurstelling! Bij aankomst zagen wij de kok al buiten roken. Tevens was dit de nieuwe eigenaar, zo bleek later. Zaterdag jongstleden hebben wij hier van de "kwaliteiten" mogen "genieten". Wij hebben nog nooit zo slecht gegeten!

Te beginnen met het voorgerecht: mijn vrouw had het duo van zalm en garnalen. De garnalencocktail werd geserveerd in een glas met een klodder mayonaise, en de zalmtartaar zwom in een plas mosterddressing. Hierdoor was er niks meer te proeven van de fijne smaak van zalm en garnalen.
    Ik mocht genieten van de carpaccio, waarbij overduidelijk was dat de carpaccio al maanden voorgesneden in de vriezer lag. De randen waren uitgedroogd en er lag een plas vrijgekomen water onder de carpaccio.

Na deze teleurstelling hadden wij helaas nog het hoofdgerecht te goed. Mijn vrouw nam de kabeljauw en ik de kogelbiefstuk. De kabeljauw was koud, zat vol graten en de huid was verre van krokant gebakken. Gelukkig stond er zout en peper op tafel om de vis nog iets van smaak mee te geven.
    De kogelbiefstuk leek meer op een Duitse biefstuk en was op meerde plekken ingeprikt waardoor alle vleessappen uit de kogelbiefstuk waren gelopen. Dit resulteerde in iets wat leek op een afgetrapte schoenzool. Ook de garnituren waren verre van vers.

Na al deze teleurstellingen hebben wij besloten geen dessert meer te nemen. Dit is de laatste keer dat wij hier gegeten hebben. Al met al zeer teleurstellend.
    Jammer om te zien dat zo'n schitterend restaurant in zo'n korte tijd al zijn kwaliteit kan verliezen.

1,8
  15. Na lang zoeken voor een restaurant eindelijk iemand die open was . Bij aankomst een prachtig terras. Parkeren leek lastig maar de eigenaar zei bij binnenkomst dat het overal wel mocht aangezien we in een dorp zaten. We waren helaas de enige twee maar leuke muziek en een mooie inrichting maakte dat weer helemaal goed.

De kok, die vertelde dat hij de eigenaar was, bracht ons de kaart terwijl er ook een meisje in de bediening stond, wij vonden dat leuk. Hij vertelde erbij dat hij ook wel een proeverij van de voorgerechten wou maken. Dat namen wij.

In 1 woord super. Twee soepjes, de zalmtartaar en garnalen cocktail, lauw warm geitenkaasje, en carpaccio vooraf. Hoofdgerecht namen we de kogelbiefstuk en de zalm. Beide goed van smaak en de bief was mals en op temperatuur, zalm was mooi rosé. Nagerecht was een grand dessert.

Simpele gerechten, maar lekker en smaakvol voor een mooie prijs. En we zijn de hele avond door de kok zelf bediend, waarschijnlijk omdat het nu ook kon. Leuke gozer die bij ons een hoge gunfactor heeft. We komen zeker terug.

16. Na meer dan anderhalf uur wachten met onze 3 kinderen kregen wij eindelijk ons lang verwachte eten. De serveerster maakte het lange wachten goed met stokbrood van het huis. Een reuze schnitzel was besteld. Op het bord lag geen reuze, maar een naar ons begrip kleine schnitzel. De couscous bij de zalm was blijkbaar op (dit werd na een uur pas meegedeeld). Het alternatief, gebakken aardappeltjes, zou te lang duren, dus werd het maar frietjes?! Vervolgens kwam de zalm voor mijn vrouw en deze was zeker niet goed gebakken. Retour naar de keuken en helaas raakte dit stuk zalm aangebrand!! Dus nieuw stuk zalm, welke vele malen kleiner was en absoluut niet lekker. De gebakken groente kwamen van het eerst geserveerde bord en waren dus niet warm.
    Al met al: een zeer slechte ervaring.

3,4
  17. Vanuit esonstad na het lezen van goede recensies hier naartoe gegaan. Kindvriendelijk stond aangegeven. Bij binnenkomst een tijdje later gevraagd naar iets van speelgoed, maar het antwoord moeten we nog krijgen. Voorafje en hoofdgerecht worden niet voor iedereen tegelijk op tafel gezet zodat de rest redelijk lang wacht totdat ze konden eten. 2 uur na binnenkomst stond hoofdgerecht pas op tafel wat met een kind erbij echt moeilijk te doen is. We hebben met 6 man 1 schamel bakje friet en groente gedeeld. De serveerster keek raar op dat we om een extra portie vroegen. Daarnaast mag de term 'reuze schnitzel' wel worden aangepast naar schnitzel want zo klein hebben we ze nog niet meegemaakt in een restaurant. Vanwege de tijd het toetje maar overgeslagen. Als dank kregen we op het schaaltje met de rekening 3 snoepjes om met ons 6en te verdelen. In potentie een goed restaurant maar de puntjes moeten nog wel op de i worden gezet. (Heineken bier niet in 'brand' glazen schenken, glazen poleren, gasten welkom heten etc etc)

5,5
  18. Fam. De Backer - Jansegers

Als Belgische Bourgondiërs zijn we gisteren van onze stoel geblazen in Wad Oars.

We komen al enkele jaren naar deze streek. Wat eten betrof bleven we altijd wat op onze honger zitten.

In ieder restaurant werd zowat hetzelfde geserveerd. Tot nu. Het eten in Wad Oars ziet er niet alleen mooi uit, het is ook fantastisch lekker. We hebben onze ogen opengetrokken wat deze mensen serveerden voor die prijs. In België betaal je voor dit soort gerechten gauw het dubbele.

Kortom een kok met heel veel talent en passie. En dit in een heel casual kader, met een zeer vriendelijke bediening.

Wij hebben ons nieuw stekje gevonden!

19. Arnold de Haan

20. P van Zantvoort Vogels

Zijn gisterenavond in Anjum wezen eten bij Wad Oars.Met mn man, zus en schoonbroer. In een woord geweldig. Zelden zo lekker gegeten. Dat is pas creatief koken. 5 gangen gehad met bijpassende wijnen. Een dikke 10.

21. W. Dumoulin

Donderdag 21-03-13 's avonds gegeten. Service: ongeïnteresseerde ober die gelukkig werd afgelost door een vriendelijke jongedame. Voorgerecht: garnalen: slechte presentatie maar wel lekker. Hoofdgerecht: kipsaté. Zeer weinig saus, kip bijna uitgedroogd, sperziebonen te gaar en het eten was niet warm genoeg. Niet de moeite genomen een dessert te proberen. Wij zullen er geen tweede keer gaan eten!

4,3
  22. sasja

23. sasja

24. Vorig jaar zeer goede ervaringen met kok Peter, vaak wezen dineren en lunchen en altijd uitstekend!
    Helaas hadden we deze keer niet dezelfde ervaring. Voldeed niet aan onze verwachtingen. Gastvrouw zag dat het druk was, maar zette geen tandje bij. Lang wachten, tussendoor geen drank aangeboden, bestelling niet goed. Spareribs op bord gekwakt met lege botten en al. En als je een verrassingsmenu besteld is het niet de bedoeling dat je alleen gerechten van de kaart krijgt, die had ik zelf wel kunnen kiezen. Kortom zeer teleurstellend!

25. Tijdens ons verblijf in Landal Esonstad hier heerlijk gegeten met z'n drietjes. Restaurant dat ook kindvriendelijk is. Voor onze zoon van 2 jaar werden twee bakken met speelgoed tevoorschijn getoverd waardoor het verblijf ook voor hem zeer aangenaam was.
    Na de amuse van gerookte paling ontvingen wij zelf gemaakt brood van maanzaad en amandel, samen met huisgemaakte olijfolie met truffel. Heerlijk! De tournedos is een echte aanrader! Het vlees wordt verkregen van een dichtbij gelegen biologische boer. In een woord subliem! Je kunt hier eten in een mooie amiance. De bediening is prima! We werden erg gastvrij ontvangen.
    Echt een aanrader om hier te eten.

26. Onze eerste vakantiedag in friesland gelijk goed begonnen. Dit restaurant is sfeervol ingericht, de bediening vriendelijk, attent en goed op de hoogte van de gerechten die geserveert worden. De keuken is echt een pareltje. Met oog voor kwaliteit en gebruik van biologische streekproducten wordt je avond gevuld met gerechten die in een sterrenrestaurant niet zouden misstaan. Alleen het toetje van de kinderen zag er niet uit. Maar dat kan ook komen doordat ze het gillend van de pret zelf mochten klaarmaken in de keuken onder begeleiding van de kok. Tsja.. Kinderen van 2 en 4 en een slagroomspuit.

Aanradertje!

27. T.Krijger-Douma

Wij wilden graag tapas eten. Lekker relaxed in een prachtig hoekje. Helaas, andere kok , geen tapas. Jammer , jammer , jammer.
    Dan maar het driegangen menu, eerst iets drinken in "ons "
    hoekje. Nee hoor, we moesten gelijk aanschuiven want de mosterdsoep kwam. Eigenlijk kwam het drinken gelijk met de soep.
    Jammer. Maar, de soep was voortreffelijk, een 9 van ons alledrie. Toen voor 2 personen de snoekbaars. Was heerlijkl maar graag iets minder zout. Het varkenshaasje had een 8. Lekker. De snoekbaars een 7 , omdat ik hem te zout vond.. Het nagerecht. Super, een 10 voor de muffin.
    En toen de capucino. Wat erg. We hebben nog nooit zulke vieze capucino gehad. Schaam u.

28. Een woord: geweldig. Wat een smaaksensatie. Dit is een van het beste restaurants waar we onlangs geweest zijn. We hebben een verrassingsmenu gehad en dat was een zeer goede keuze. Absoluut een aanrader.

29. Karige lunch die een belachelijk non creatieve opmaak geniet. De smaak is niet echt bijzonder te noemen. Bij een broodje kip wordt je afgescheept met een broodje simpele kipfilet. Erg jammer aangezien de ligging ideaal is om een er bijzonder geheel van te maken.

30. Lekker gegeten en geslapen.
    Veel streekproducten en zeer enthousiaste keuken.(Echt een kookgek.)
    Aangename, informele bediening en huiselijke inrichting.
    Een aanwinst voor Noord Oost Friesland
    Een aanrader voor iedereen!